Se fuld version : Tom Cleverley
https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQ38BQhG1a2ppignHjyzj5OVTtY0gEoI tDQQWh7mfXgEW8fyXJV4A
Tom Cleverley
Nr.: 23
Født: 12. august 1989
Land: England
Flax_Generous
18-10-2009, 01:49
Er der nogle som har set ham spille for Watford i denne sæson?
Watford-fansene er i ekstase over ham og mener, at han er en kommende superstjerne. Han har ifølge dem været man of the match i de fleste kampe i denne sæson. Og så har han desuden et målsnit på et mål i hveranden kamp, hvilket må siges at være fint for en midtbane-/kantspiller.
Han er så vidt jeg ved også ved at tilspille sig en nøglerolle på Englands U21-landshold.
Her er hvad Watford-chefen Mackay har sagt om ham (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/w/watford/8259512.stm) og her roser en Watford-fan ham til skyerne (http://www.footballfancast.com/blog/manchester-united/a-united-gem-unearthed-and-a-real-superstar-making/17580).
United DK
18-10-2009, 11:56
Det er selvfølgelig fint, men der er også langt fra TC (The Championship) til PL. Ebanks-Blake var jo også helt vild nede i TC, men indtil videre er det ikke blevet til meget i PL, det samme kan man sige om Frazier Campbell, og hans enormt succesrige lejeophold i Hull for et par sæsoner siden. Vi kan godt tage chancen med Cleverley, og så håbe han er brugbar, så vi ikke skal ud og hente en erstatning for Scholes, men desværre er springet bare så stort mellem de to ligaer. Det er ikke som da Kevin Keegan gik fra lovende spiller i Scunthorpe, til superstjerne i Liverpool i 70'erne.
Nu læste jeg nyheden og blev nødt til at læse mere om den "kloge" knægt...
Hvis der er noget jeg godt kan lide, så er det vores egne talenter og jeg synes det virker godt med Tom. Hvis man skal opsummere hans sæson i år, så har han scoret 6 mål i 13 kampe (en fjerdedel af alle Watfords ligamål) og han har været man of the match i flere kampe (kan ikke lige se hvor mange...)
Det er imponerende. Noget der er endnu mere imponerende er, at han jo ikke er angriber eller offensiv midt. Han er forsvarer eller defensiv midt iflg. manutd.com. En tredje ting der også imponerer mig er, at han altså kun er 1,75 m og kun vejer 67 kilo. Det er meget svært at begå sig i den næstbedste engelske række, specielt hvis man er lille, for rækken er meget fysisk hård.
Tænk tilbage på nogle af vores egne danske spillere... hvor mange kan du nævne som var successer i rækken??
Jeg håber inderligt at vi snart kan få en stamme af egne spillere på 1. holdet igen. Vi havde ikke vundet meget uden Scholes, Giggs, Gary og phil Neville, Butt, Beckham, O'Shea, Fletcher, Brown og Macheda ;-)
Interessant nok det du hiver frem. Cleverley er lidt en spiller jeg selv anser som værende lidt anonym og ligegyldig, men det lyder åbenbart til at det går godt for ham..
Jeg troede han var venstre midt.
Interessant nok det du hiver frem. Cleverley er lidt en spiller jeg selv anser som værende lidt anonym og ligegyldig, men det lyder åbenbart til at det går godt for ham..
Jeg troede han var venstre midt.
du kan sagtens have set ham på venstre midt, da han er alsidig jf manutd.com:
Tom Cleverley is a versatile midfielder who has progressed through the ranks at Old Trafford.
The youngster can play in defence as well as across the middle, and has become an England Under-21 international after his rapid ascension through the United ranks.
... glemte at skrive, at selvom jeg gerne ser Cleverly slå igennem er det nok mere oplagt at Gibson slår igennem først. Jeg synes han er rigtig god og havde ønsket at han fik PL tid nu når Fletch har været skadet og Carrick og Scholes har været ringe. Anderson og nu måske Hargreaves er dog også foran, ligesom Giggs kan bruges centralt... det er sgu en tough konkurrence
Cleverley er et stort talent, men efter hans ophold i Watford, bør han begynde at kæmpe om sin plads her hos os, ellers tror jeg ikke på, at han kommer til at slå igennem. Jeg tror, at de unge spillere har større chance for at slå igennem, hvis de spiller gennem Carling Cup holdet her og beviser deres værd der - gode eksempler er Gibson og Welbeck, der mange gange er inde omkring førsteholdet.
United DK
21-11-2009, 13:15
Jeg er ikke helt klar over, hvor han er absolut bedst, men jeg ved at Stuart Pearce bruger ham som højre kant på det engelske U21-landshold. Så han er nok den mobile type, og det er jo egentlig godt nok, når vi nu rotere så meget.
Spørgsmålet er jo bare, hvor god han reelt er, ift. hvad vi har i forvejen, for nok har vi nogle gode navne, men udover Fletcher synes jeg det er så som så med de stabilt gode præstationer. Jeg vil ikke afvise, at han evt. kunne have en fremtid i klubben, selvom jeg altid er skeptisk på talenternes vegne, grundet den kyniske tilgang til tingene nutildags. Man skal være den nye Rooney, for virkelig at få en god chance.
anderson888
21-11-2009, 13:31
Ser gerne han kommer tilbage til os og kæmpe for sin plads på holdet. Forhåbentlig har han en fremtid hos os.
Kasper United
04-03-2010, 17:31
Er der nogen som ved, hvor lang tid at leje-aftalen er med Watford?
Har tilfældigvis set en stastistik, hvor Tom Cleverley har gjort det flot.
25 kampe i ligaen, 5 mål og 10 assist. Han kan både spille midtbane og forsvar. Kunne han ikke være interessant at hente tilbage?
Har ikke set nogen af hans kampe, men i stastistikken stod der også, at han har lavet fire gule kort + et rødt kort. Det viser da lidt om, at han går til vaflerne, men også kan noget fremad rettet med de 5 mål og 10 assist. Jeg ved, at han også har spillet en håndfuld kampe for Englands U-21 landshold.
Er der nogle af jer, som måske har set nogle kampe med ham, eller som evt. kan tilføje noget?
Han er udlejet resten af sæsonen..
De fleste Watford-tilhængere betragter ham som en af deres absolut bedste spillere i øjeblikket. Så jo, han bliver bestemt interessant at følge, når han vender tilbage. Selv har jeg intet set.
Ulrik Vida Vinther
04-03-2010, 18:29
Er der nogen som ved, hvor lang tid at leje-aftalen er med Watford?
Har tilfældigvis set en stastistik, hvor Tom Cleverley har gjort det flot.
25 kampe i ligaen, 5 mål og 10 assist. Han kan både spille midtbane og forsvar. Kunne han ikke være interessant at hente tilbage?
Har ikke set nogen af hans kampe, men i stastistikken stod der også, at han har lavet fire gule kort + et rødt kort. Det viser da lidt om, at han går til vaflerne, men også kan noget fremad rettet med de 5 mål og 10 assist. Jeg ved, at han også har spillet en håndfuld kampe for Englands U-21 landshold.
Er der nogle af jer, som måske har set nogle kampe med ham, eller som evt. kan tilføje noget?
Så vidt jeg ved, har han faktisk lavet 10 kasser i The Championship i denne sæson :) Lader til at være spændende, af en midtbane.
henning_b_j
04-03-2010, 18:41
Så vidt jeg ved, har han faktisk lavet 10 kasser i The Championship i denne sæson :) Lader til at være spændende, af en midtbane.
Ja han er samlet nr. 13 på top-scorelisten i 1 Div.:devilll:
Kasper United
04-03-2010, 18:49
Okay, ikke alle statistikker er lige gode :)
Det bliver jo bare bedre, 10 mål i stedet for 5, det er jo dobbelt op :devill:
Jeg synes også, at han lyder spændende. United henter ham sikkert også tilbage til sommer, hvis de mener, at der er nok kvalitet i ham til United..
Watford har luftet ideen om, at holde ham på lån hele næste sæson også, såfremt United ikke har planer om at lade ham komme ind og få spilletid på førsteholdet. Man mener, det vil være en god ide for alle hvis ikke Cleverley kommer ind i førsteholdstruppen, da fast spilletid i Watford endnu en sæson er bedre end reserveholdet i United. Men nu må vi se. Han kommer helt sikkert tilbage til United og starter op med førsteholdet i pre-season. Derefter vurderer Sir Alex og resten af mandskabet om hvad planerne for Cleverley er for 2010/11 sæsonen.. Men jo, han har gjort det fremragende i Watford, og kan da være spændende at få ind omkring holdet i United.
Ud fra de meldinger, jeg har læst fra Watford, kan jeg ikke se, hvorfor Cleverly ikke skulle få samme muligheder som den marginalt talentfulde Darron Gibson. Det bliver interessant at se.
Det må da siges at være okay med 10 mål + 10 assists. Det betyder ca at han har været med i halvdelen af alle watfords mål. (44)
Kasper United
04-03-2010, 19:35
Jeg kan også huske en kamp med United for en del tid siden...
Jeg tror, at det var hans første (eneste?)
- Det eneste jeg egentlig kan huske fra den kamp var, at han scorede et mål :)
Han har ganske rigtigt scoret et par mål i nogle af vores pre-season kampe. Blandt andet en enkelt gang på Old Trafford.. En af hans forcer er netop hans evne til at komme med i feltet, plus at han kan spille flere forskellige positioner på banen..
De har været rigtig glade for ham i Watford. Tjek den her tråd hvor de hylder ham efter hans skade.
http://www.wfcforums.com/showthread.php?t=33148
De har været rigtig glade for ham i Watford. Tjek den her tråd hvor de hylder ham efter hans skade.
http://www.wfcforums.com/showthread.php?t=33148
Wow, det var godt nok en masse fine ord.
Ingen tvivl om at man må have gjort et fantastisk stykke arbejde hvis man får så mange roser fra engelske fans.
schousboe9
06-04-2010, 10:50
Jeg beskrev ham som en engelsk Park i en anden tråd, og ud fra ovenstående virker det ikke til at være helt forkert. :D
Hvis han har samme lungekapacitet som vores koreanske ven, så har sidstnævnte nok snart solgt sin sidste trøje. Han bringer efterhånden ikke meget andet end arbejde, og hvis vi kan erstatte det med et lokalt, engelsk fighterhjerte og tilmed tilføje lidt teknik...
http://www.wfcforums.com/showthread.php?t=33154
Flax_Generous
20-04-2010, 08:22
Cleverley årets spiller i Watford (http://www.watfordobserver.co.uk/sport/8105972.Manchester_United_loanee_is_Watford_s_Play er_of_the_Season/). Flot af ham.
United DK
20-04-2010, 11:05
Ikke for at virke for benovet, men han skal altså prøves af næste sæson. Et eller andet sted kan han kun overraske, i denne tid med snak om Gourcuff, Hamsik osv.
Det bliver meget spændende at se, hvordan han vil begå sig i Premier League. Forhåbentlig vil hans skade ikke ødelægge hans sæsonforberedelser, for ellers tror jeg, han bliver yderst interessant at følge. Han har mange af de kvaliteter, vi efterlyser på midtbanen, men mangler selvfølgelig finslibning.
schousboe9
20-04-2010, 11:27
Det kunne tyde på, at han bestemt er en fighter. Ellers bliver man ikke årets spiller for en nedrykningskandidat i en af verdens allermest fysisk hårde ligaer.
Cleverley årets spiller i Watford (http://www.watfordobserver.co.uk/sport/8105972.Manchester_United_loanee_is_Watford_s_Play er_of_the_Season/). Flot af ham.
Håber virkelig at Cleverley får chancen næste år. Han skal ikke på flere udlån, det har han prøvet nok af nu. Han er kommet i en alder, hvor han skal testes på førsteholdet. Af det jeg har set af ham i preseason, har han gjort det rigtig godt, og at han tilmed er målfarlig, er noget vores midtbane savner. Der er et stort spring fra 1. division til topfodbold, men før eller siden, skal han jo have chancen.
Don Kafai
20-04-2010, 17:31
Såvidt jeg ved, så er han jo langtidsskadet, så tror slet ikke han vil være i spil til starten af næste sæson.
Men ja, han er bestemt spændende. Men jeg synes slet ikke han er i nærheden af at kunne forhindre et indkøb udefra til vores midtbane. Vi skal simpelthen have en klassespiller ind.
Ulrik Vida Vinther
29-04-2010, 15:49
Hvis nogen skulle være interesseret, er her et uddrag fra et interview med Cleverly, der bl.a. beskriver sig selv som en Park-lignende type:
http://www.tribalfootball.com/after-watford-success-cleverley-eyeing-man-utd-breakthrough-804271
schousboe9
30-06-2010, 18:52
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6238780,00.html
Ligner en fremtidens mand.
Kasper United
30-06-2010, 18:57
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6238780,00.html
Ligner en fremtidens mand.
Bliver spændende at se, hvad han kan..
Fedt. Glæder mig til at følge ham, tror på en lysende fremtid for Cleverley. Han virker ihvertfald til at være en af dem, der har det i sig. Men det sagde vi også om Fraizer Campbell. Håber ihvertfald, at han får nogle chancer.
Så har vi også fået vores nye spillere til truppen for i år. Hargreaves tilbage, Owen tilbage, Hernandez og Cleverley, nu behøver vi ikke mere.
Lad os nu se. Richardson gjorde det fremragende i WBA på lån i sin tid, men tog aldrig for alvor skridtet helt op i United, og røg så videre.. Håber Cleverley har det der skal til, og i løbet af de kommende par år langsomt spiller sig ind som en god spiller for truppen. Husk, at gi' ham lidt tid, inden han skal sælges pga et par ikke-verdensklasse kampe. Som det desværre ofte ses, med vores unge talenter, hvor mange fans ikke har tålmodigheden..
Jeg håber Cleverley bliver skaden kvit, og er klar så vi får ham at se under pre-season, så han kan få lidt mere end Carling Cup kampe i sæsonens løb..
Mafia Boss
07-07-2010, 11:53
Det ser ud til Cleverly bliver lånt ud iigen. Denne gang til newcastle. Det kunne være fantastisk hvis han kunne spille sig på holdet der mens han er til låns og få nogle Premier League kampe i benene.
Når han så kommer tilbage er han klar for United.
Men jeg havde nu håbet han blev i United i denne omgang og fik chancen der.
DavidMadsen
07-07-2010, 13:17
Det ser ud til Cleverly bliver lånt ud iigen. Denne gang til newcastle. Det kunne være fantastisk hvis han kunne spille sig på holdet der mens han er til låns og få nogle Premier League kampe i benene.
Når han så kommer tilbage er han klar for United.
Men jeg havde nu håbet han blev i United i denne omgang og fik chancen der.
Må indrømme jeg også rigtigt gerne havde set ham i United næste år. Har en bekendt der er Watford-fan, og ifølge ham har Cleverley mere eller mindre været den eneste grund til at de blev oppe. Watford havde vidst kun en spiller der scorede flere mål (14) end Cleverley's 11. Cleverley har været kreatøren på midtbanen i Watford, og jeg håber inderligt han bliver det i United. Han bliver altså 21 i år, så han skal snart have chancen.
Han meldes på vej til Wigan på lån. Passer mig fint. Synes ikke der helt er plads til ham i truppen og tror han vil få en masse spilletid i Wigan så han kan udvikle sig til en kanon spiller. Er sikker på han er 'the man' i næste sæson for os :D
Jamen hvorfor? For at Gibson kan få mere spilletid og nulre rundt på banen og lave ingenting?
Hvis man ser bort fra Scholes og Fletcher, hvem har vi så?
En skadet Anderson, en fodboldinvalid Hargreaves, Carrick som ikke ligefrem gav folk stådreng sidste sæson?
Der skal vel købes en ny mand til midtbanen nu? Eller hvad?
Nu er det sikkert han bliver lejet ud til Wigan. Må håbe han kan udvikle sit talent der, med en masse spilletid.
Tror det er en ganske god klub han kommer til. Wigan spiller okay fodbold, og har i Roberto Martinez en manager der udover at være en af Fergusons gode venner, er en manager der vil spille bolden frem.. Derudover burde det være muligt for Cleverley, at få en del spilletid i Premier League, og dermed få masser af erfaring og dermed udvikle sig enormt. Bliver spændende at følge..
Jamen hvorfor? For at Gibson kan få mere spilletid og nulre rundt på banen og lave ingenting?
En skadet Anderson, en fodboldinvalid Hargreaves, Carrick som ikke ligefrem gav folk stådreng sidste sæson?
Jeg er enig. Vi er ikke ligefrem voldsomt stærkt besat på midtbanen i forvejen. Så hvis vi udlejer Cleverly uden at hente en ny ind forstår jeg det ikke helt.
Kasper United
05-08-2010, 22:59
Hvis Fergie ikke mener, der er plads til Cleverley i truppen, så er det imo fint med mig, da han kommer til at spille Premier League bold. Så kan vi for alvor se, om han duer til noget. Når det så er sagt, så synes jeg ellers, han har været rigtig god her i pre-season kampene, og statistikken fra Watford var heller ikke dårlig. Så håbede lidt på, at han kunne få en rolle i år, men vi ejer ham jo stadig, så hvis han får en pragt sæson Wigan, kan vi vel bare hente ham hjem efter næste sæson.
Men er godt nok enig i, at vores midtbane ser mere og mere tynd ud. Men det er efter min mening også kun pga. skader/skaderne.
Er stadig spændt på at se, om Fergie hiver nogen op af hatten. Hvis Gibson også bliver lejet ud, så tror jeg, han køber en ny central midt.
Det er simpelthen utroligt, at den mand skal udlånes. Vi har to (tre skadede midtbanespillere), vi har to nisser, som ikke kan spille altid, og vi har en Park, som kun kan spille i midten, når vi spiller 4-3-3.
Cleverley ville være fantastisk at have i truppen. Så fandme heller udleje Gibson end Cleverley. Det her giver ingen mening overhovedet.
Det er simpelthen utroligt, at den mand skal udlånes. Vi har to (tre skadede midtbanespillere), vi har to nisser, som ikke kan spille altid, og vi har en Park, som kun kan spille i midten, når vi spiller 4-3-3.
Cleverley ville være fantastisk at have i truppen. Så fandme heller udleje Gibson end Cleverley. Det her giver ingen mening overhovedet.
Pas nu på. Ellers kommer alle efter dig og fortæller dig at du er utrolig negativ :)
Pas nu på. Ellers kommer alle efter dig og fortæller dig at du er utrolig negativ :)
HAHA. Ja der skal ikke meget til. Forventer man en ting, bliver det hurtigt gjort til man er forkælet, og man forventer vi henter stjerne på stjerne på stjerne..
ChristianR
06-08-2010, 07:16
Hvorfor køber du ikke bare en Real Madrid-trøje med det samme din negative, møgforkælede medløberfan? Du foreslår jo at vi skal være de nye Manchester City.
Et indkøb??!? Jeg har aldrig hørt magen...
Det er den største skuffelse (på spillersiden) siden vi solgte Rossi og Pique.
Jeg fatter det simpelthen ikke... Jeg tror ikke vi bliver mestre i denne sæson uanset hvad, så jeg synes vi skulle bruge sæsonen på at gøre Hernandez, Cleverley, Wellbeck, Rafael, Fabio, Macheda og Evans 100% klar til en ny ungdomsæra for United.
Vi havde engang Verdens bedste midtbane (Giggs, Keane, Scholes og Beckham), men vores midtbane er jo efterhånden ikke engang i top 5 i PL.
(Chelsea, City og Arsenal er helt klart bedre, Liverpools vel næsten også efter købet af Cole)
Jeg må melde mig ind i Wigans fanklub i stedet og vente på at SAF gider bruge nogle af vores megatalenter
;-)
Nå, vi må vel som sædvanlig finde vores styrke i at SAF er verdens bedste træner og som regel ved hvad han laver.... jeg er bare enormt skuffet.
Nu skal vi huske denne tråd handler om Cleverley. Så lad os holde fokus på ham, og ikke alle mulige andre spillere/mulige transfers..
Selvom gårsdagens rygter sendte Cleverly på lån så har Fergie i dag sagt, at Tom bliver for han er sgu lidt for sej :)
Jeg havde fået det indtryk, at hans lejeaftale til Wigan nærmest var officiel? Det sker så åbenbart ikke. Glædelig nyhed.
Jeg havde også fået det indtryk af at lejeaftalen var officiel.
hvor er det dog fremragende han bliver. SAF sender et kraftigt signal om han er fremtidens mand ved at lade ham blive. personligt tror jeg også han ville kunne slå igennem allerede nu..
Mafia Boss
06-08-2010, 13:27
Jeg tror nu at Ferguson ville have lejet Cleverly ud, men han gør det ikke pga skadessituationen IMO. Og hvis nu vi får et par skader på midtbnen, lad os håbe det ikke sker, så er vi tyndt besat.
Men det er da et godt at han får chancen for at vise sig. Han har et stort talent, det er bare spørgsmål om tid før han bliveren fast del af startopstillingen.
Jeg tror nu at Ferguson ville have lejet Cleverly ud, men han gør det ikke pga skadessituationen IMO. Og hvis nu vi får et par skader på midtbnen, lad os håbe det ikke sker, så er vi tyndt besat.
Men det er da et godt at han får chancen for at vise sig. Han har et stort talent, det er bare spørgsmål om tid før han bliveren fast del af startopstillingen.
Jeg tror også at det skyldes skadessituationen, men det kan også være pga. en transfer som Özil måske er gået i vasken?
Det er dog dagens suverænt bedste nyhed so far... HURRA!:trophy:
Rosgaard
06-08-2010, 14:46
Jeg tror også at det skyldes skadessituationen, men det kan også være pga. en transfer som Özil måske er gået i vasken?
Det er dog dagens suverænt bedste nyhed so far... HURRA!:trophy:
Ja det kan meget vel tænkes :) Fremragende nyhed - har håbet på han ville blive, og tror han kan blive sæsonens positive overraskelse!
Flax_Generous
10-08-2010, 23:33
MoM-præstation af Cleverley i dag for England U21. Han overskyggede i mine øjne spillere som Sturridge, Welbeck, Rodwell og Rose. Godt nok mod Uzbekistan, men det er da endnu en god kamp i rækken fra ham.
MoM-præstation af Cleverley i dag for England U21. Han overskyggede i mine øjne spillere som Sturridge, Welbeck, Rodwell og Rose. Godt nok mod Uzbekistan, men det er da endnu en god kamp i rækken fra ham.
Det tegner sku godt for den unge cleverley:) Virker til det er meget godt han ikke blev lejet ud. Håber vi kommer til at se en del til ham i den nærmeste fremtid. Han er ihvertfald en rigtig spændende spiller..
Han bliver spændende at følge. Optakten til den kommende sæson må i hvertfald have givet ham selvtillid og tro på at han sagtens kan begå sig hos United.
Jock Rodwell var MOM iflg. thefa.com
http://www.thefa.com/England/mens-under-21s/News/match-centre/2010/EnglandvUzbekistan/report
Men glimrende med en assist fra Tom og jeg håber virkelig han får chancen i år!!!
Ifølge Ben Hibbs bliver Cleverly lejet ud til enten Bolton eller Wigan og får debut for en af de to klubber i weekenden.
ChristianR
27-08-2010, 10:31
Ifølge Ben Hibbs bliver Cleverly lejet ud til enten Bolton eller Wigan og får debut for en af de to klubber i weekenden.
Så er vi da efterhånden ved at være småtynde på midtbanen, når man tager alder og skadeshistoriker in mente. Jeg håber ikke, Cleverly bliver lejet ud.
Jeg håber egentlig heller ikke på en Cleverley udlejning, men jeg er meget i tvivl om hvor meget spilletid han vil kunne få. Indtil videre har han kun været brugt på reserve holdet, og konkurrencen bliver utvivlsomt større når/hvis Anderson og Hargreaves vender tilbage. Selvfølgelig vil han få cup-kampe, men havde personligt håbet på at se ham i PL i løbet af sæsonen.
Kasper United
27-08-2010, 11:47
Kan det betyde, at vi køber en ny og mere etableret midtbanespiller? Cleverley har vist gode takter i pre seasons kampene, men jeg ved ikke rigtig, om han kan begå sig for alvor i Premier League. Det finder, man jo ud af, hvis han kommer til en klub som Bolton eller Wigan.
Men jeg synes alligevel, han skal have chancen, for han har uden tvivl nogle gode offensive kvaliteter, som vi mangler. Men når Anderson er tilbage, så ved jeg ikke, om han vil få nogen chance, medmindre Fergie vælger at benytte ham nu, og han så viser stor potentiale.
Kan det betyde, at vi køber en ny og mere etableret midtbanespiller?
David Gill har i dag været ude og sige vi ikke handler mere, men han slutter af med at sige:
But if there's a player who Sir Alex Ferguson thinks would change things we would go with it."
Cleverley har vist gode takter i pre seasons kampene, men jeg ved ikke rigtig, om han kan begå sig for alvor i Premier League. Det finder, man jo ud af, hvis han kommer til en klub som Bolton eller Wigan.
Men jeg synes alligevel, han skal have chancen, for han har uden tvivl nogle gode offensive kvaliteter, som vi mangler. Men når Anderson er tilbage, så ved jeg ikke, om han vil få nogen chance, medmindre Fergie vælger at benytte ham nu, og han så viser stor potentiale.
Har det ligesom dig. Det kunne være fedt hvis han fik chancen, men tror også det er meget begrænset hvor meget spilletid han ville få, måske CC, "lette" kampe i FA. Tror han ville udvikle sig mere med regelmæssig spilletid i PL som han sikkert ville få i Wigan (nok mest) eller Bolton.
Så skulle det være bekræftet at han bliver lejet ud til Wigan. Det skulle blive officielt mandag. Aftalen går til Januar hvilket er fantastisk hvis I spørger mig, altså nu hvor han åbenbart skal ejes ud alligevel.
Lad os håbe de ikke lader ham ende på bænken som man så med Rossi i Newcastle. Det dræber virkelig udviklingen, og troen på et gennembrud i United.
MOHoegsted
28-08-2010, 00:31
Var sådan lidt fifty fifty om jeg så ham lejes ud. Men tror faktisk det er bedst :)
Nogle der så Manchester City Reserves vs Manchester United Reserves.
Han gjorde en god figur, scoret 1 mål, samt. Macheda 2 ;)
Det vil jo være begrænset med spilletid han vil få i United. Han har end ikke været på bænken i Community Shield, og de to første liga kampe. Jeg ved godt det jo er tidligt, men alligevel. Og en håndfuld Carling Cup kampe, og en indskiftning her og der er altså ikke så gavnligt, som en fuld sæson med tæt på fast spilletid i Wigan..
Og selv om han skulle smutte på lån, er vi ikke tynde på midten synes jeg. Der er stadig mange, og flere kan spille adskillige pladser, så det er ikke et problem mener jeg. Man kunne jo evt lave en klausul, så hvis der skulle være akut krise med skader, kan han tilbagekaldes..
MOHoegsted
28-08-2010, 10:26
Det vil jo være begrænset med spilletid han vil få i United. Han har end ikke været på bænken i Community Shield, og de to første liga kampe. Jeg ved godt det jo er tidligt, men alligevel. Og en håndfuld Carling Cup kampe, og en indskiftning her og der er altså ikke så gavnligt, som en fuld sæson med tæt på fast spilletid i Wigan..
Og selv om han skulle smutte på lån, er vi ikke tynde på midten synes jeg. Der er stadig mange, og flere kan spille adskillige pladser, så det er ikke et problem mener jeg. Man kunne jo evt lave en klausul, så hvis der skulle være akut krise med skader, kan han tilbagekaldes..
Mener nu han var på bænken, i kampen mod Fulham?
eller er det mig der er helt ude i skoven..
Christensen
28-08-2010, 10:45
Mener nu han var på bænken, i kampen mod Fulham?
eller er det mig der er helt ude i skoven..
Du er helt ude i skoven..
United DK
28-08-2010, 11:11
Han bør få noget spilletid på det elendige Wigan-hold, men man ved aldrig, når man har at gøre med en elendig manager.
Cleverley har stadig ikke fået sin officielle debut for førsteholdet. Lidt pudsigt, når han er så stort et talent.
DavidMadsen
30-08-2010, 21:19
Hvad siger I til, at Cleverley måske skal udlejes alligevel? Jeg er lidt splittet. Hvis han kan komme ud og få erfaring mod PL-hold ville det jo være godt, men hvis han absolut skal udlejes, er han måske ikke så god som vi alle går og håber.
Don Kafai
30-08-2010, 21:25
Siden han ikke har været brugt overhovedet i denne sæson, så synes jeg det er fair nok han kommer til Wigan som helt sikkert er en klub der kan give ham spilletid om nogen.
Jeg håber dog, at Scholes og Fletcher holder sig skadesfri, for vi har ikke rigtig så mange alternativer hvis der skulle komme nogle skader centralt. Gibson og Carrick kan træde ind, og til dels også Giggs og O'Shea, men med Anderson ude så mangler der dynamik på vores midtbane, og det ser ud til, at den omtalte "kreatør" ikke kommer.
United DK
30-08-2010, 21:32
Nu sidder jeg i min drømmeverden, og ser Cleverley som det helt store nummer for fremtiden, så derfor bør han simpelthen kunne markere sig på det Wigan-hold, der godt nok slog Spurs på White Hart Lane, men som ellers ikke besidder den store mængde kvalitet.
Get in there Clev!
Giggs og Scholes må da forhelvede også snart have nogle unger der kan gøre dem kunsten efter og overtage arven :(
United DK
30-08-2010, 21:48
Giggs og Scholes må da forhelvede også snart have nogle unger der kan gøre dem kunsten efter og overtage arven :(
Tit er sønnerne ikke ligeså gode som deres fædre. Jeg husker da i hvert fald en hvis Jordi Cruyff.
Tit er sønnerne ikke ligeså gode som deres fædre. Jeg husker da i hvert fald en hvis Jordi Cruyff.
Nu mener du vel fædre, der også har spillet professionelt fodbold? Ellers kan jeg da nævne et par navne:) Men der er da i hvert fald også Laudrup og Scmeichel. Det bliver til gengæld spændende at følge Paolo Maldini's sønner i de kommende år. Det er sgu imponerende hvis de kan holde familiens traditioner ved lige.
Kasper United
30-08-2010, 22:01
Jamen tillykke til Cleverley.
Han viste ellers lovende kvaliteter i pre-season, men Fergie har jo ikke valgt at benytte ham i nogen PL kampe, så det er vel fint, han får en sæson i Wigan, hvor han forhåbentlig kan få en masse PL spilletid, så han kan få noget erfaring. Men med en skade mere på den centrale midtbane + Anderson og Hargreaves, ser det ikke for godt ud med bredden og ikke mindst kvaliteten, som jeg stadig synes halter en del på midtbanen, selvom Scholes viser gode takter. Med Scholes og Fletcher i topform, så er det en super central midt, men de kan ikke holde i samtlige kampe. Glæder mig godt nok til, Anderson for alvor er klar.
ChristianR
30-08-2010, 22:37
Nu mener du vel fædre, der også har spillet professionelt fodbold? Ellers kan jeg da nævne et par navne:) Men der er da i hvert fald også Laudrup og Scmeichel. Det bliver til gengæld spændende at følge Paolo Maldini's sønner i de kommende år. Det er sgu imponerende hvis de kan holde familiens traditioner ved lige.
Ja, der var sønnerne langt bedre end Finn Laudrup. Er det pointen? ;)
Æv. Det var sgu ærgeligt han røg til Wigan. Men det kan vel forhåbentlig kun modne ham endnu mere, hvis han får en vigtig rolle. Men det vel også svært at præstere godt for et nedrykker hold. Hvilket er et minus.
Han håbet at se ham mere i United trøjen denne sæson.
DavidMadsen
30-08-2010, 23:10
Æv. Det var sgu ærgeligt han røg til Wigan. Men det kan vel forhåbentlig kun modne ham endnu mere, hvis han får en vigtig rolle. Men det vel også svært at præstere godt for et nedrykker hold. Hvilket er et minus.
Han håbet at se ham mere i United trøjen denne sæson.
Ved ikke om det er mig der har læst forkert, men det er da vidst ikke officielt endnu.
Ved ikke om det er mig der har læst forkert, men det er da vidst ikke officielt endnu.
Har heller ikke kunnet finde noget om det at den er bekræftet.
EDIT: Sky Sports har bekræftet den, men har ikke fundet noget officielt.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6348930,00.html
Jeg ved ikke helt om jeg synes den her låne aftale er en god ide. Det er jo ikke fordi vi er overlæsset med kreativ kraft på vores centrale midtbane i forvejen. Selvfølgelig får Cleverly nok nemmere til førsteholdet i wigan end i United, men skulle Scholes, Giggs eller Fletcher løbe ind i skader ser vi voldsomt tynde ud på midten.
Hvor er jeg ved at blive træt af Fergusons planer med de unge spillere. Hvad fanden er det, han vil? Hvornår er man god nok som egen avl spiller til United? Skal man virkelig være udlænding for at "chancen" som ung hos United på det seneste?
Vi har pt. Hargo og Anderson, hvor den ene sikkert snart pensioneres, og den anden ved vi slet ikke, hvilket niveau han vender tilbage i. Så har vi Scholes og Giggs, som er fantastiske, men som ikke kan spille alle kampe. Så har vi Carrick og Fletcher, som er de eneste, udover de fire nævnte, hvor vi sådan set kan have de helt store forhåbninger til. Så er der Gibson, som jeg ikke vil kommentere på. Så lej dog forhelvede Gibson ud istedet for Cleverley. De kvaliteter Cleverley har, er noget vi savner i United. De kampe i pre-season, jeg så med ham, så har man den følelse, at når Cleverley har bolden, så sker der ting og sager. Han er dynamisk og vil hele tiden frem. Det er noget, vi savner i united, i stedet for alt det boldskubberi som eksempelvis Carrick har specialiseret sig i.
Hvor er jeg ved at blive træt af Fergusons planer med de unge spillere. Hvad fanden er det, han vil? Hvornår er man god nok som egen avl spiller til United? Skal man virkelig være udlænding for at "chancen" som ung hos United på det seneste?
Vi har pt. Hargo og Anderson, hvor den ene sikkert snart pensioneres, og den anden ved vi slet ikke, hvilket niveau han vender tilbage i. Så har vi Scholes og Giggs, som er fantastiske, men som ikke kan spille alle kampe. Så har vi Carrick og Fletcher, som er de eneste, udover de fire nævnte, hvor vi sådan set kan have de helt store forhåbninger til. Så er der Gibson, som jeg ikke vil kommentere på. Så lej dog forhelvede Gibson ud istedet for Cleverley. De kvaliteter Cleverley har, er noget vi savner i United. De kampe i pre-season, jeg så med ham, så har man den følelse, at når Cleverley har bolden, så sker der ting og sager. Han er dynamisk og vil hele tiden frem. Det er noget, vi savner i united, i stedet for alt det boldskubberi som eksempelvis Carrick har specialiseret sig i.
Grunden til at spillere bliver sendt på lejeophold, er vel fordi man i United kan se et talent, og vurderer at spilleren vil modnes og udvikle sig bedre, hvis han fik nogle kampe på et førstehold, der er bedre end United's reservehold. Så er det da genialt, at leje en spiller ud. Der er da ingen grund til at sende Cleverly på banen for United, hvis Ferguson og resten af trænerstaben, vurderer at han ikke er klar til det. Hvis han ikke klarer sig godt den første sæson, så ender han jo bare som det sorte får, ligesom Gibson som du selv ikke engang gider at kommentere på, fordi han åbenbart er åh så dårlig og talentløs (jeg siger ikke Gibson er truppens mest talentfulde, men den kritik han får bland mange Unitedfans er overdrevet, og jeg synes han har sin berettigelse i truppen).
Carrick havde ikke en god sæson sidste sæson, og han er ikke en spiller vi kan sætte vores lid til i det offensive. Men jeg synes man skal passe på med at undervurderer hans defensive styrke. Den styrke kunne vi eksempelvis nok have brugt mod Fulham, hvor Vidic og Evans ikke fik meget opbakning af Fletcher og Scholes.
Og det er altså ikke kun britiske spillere der bliver lejet ud..
Kasper United
31-08-2010, 16:10
Enig!
Giggs og Scholes er fantastiske, men bl.a. pga. deres alder, så kan de ikke holde i alle kampene, selvom det er ærgerligt, når især Scholes pt. viser flot spil. Men på et eller andet tidspunkt bliver han sikkert træt og får et dyk i hans spil. Havde også håbet på, Fergie havde lejet Gibson ud i stedet for Cleverley. Vores bredde på midtbanen mht. til hvor mange spillere vi har efter min mening udmærket. Men mht. til kvalitet er der imo store mangler, når Hargreaves er skadet/pensioneres nok snart, usikkerhed om hvad Anderson kan præstere efter sin skade, Giggs og Scholes ikke kan spille alt for mange kampe, og Gibson og Carrick ikke viser gode takter. Fletcher har i øvrigt heller ikke fået den bedste start på sæsonen, men spillede jo en super sæson sidste sæson.
Jeg håber snart, at Cleverley kan få chancen her. Han har endnu ikke fået sin officielle PL-debut, og han har rundet de 20 år. Derfor er det nu eller aldrig, hvis han skal til at slå igennem her.
Jeg fatter altså heller ikke SAFs politik på det område... det bedste hold denne klub nogensinde har haft havde en stamme af supertalenter fra klubbens ungdomshold. Hvorfor helvede kan vi ikke prøve det igen?
Når vi så endelig har et supertalent så lejes han ud eller sælges for en slik (jeg har 1000 gange harceleret over Pique og Rossi, men nu gør jeg det så igen).
Hvad har SAF tænkt sig hvis Cleverley starter med en fiberskade og derefter har svært ved at spille sig på hold fordi en anden spiller har gjort det godt på pladsen? Eller hvad hvis Tom bliver glad for opholdet og indser at der er lille chance for en fast plads og derfor beder om at blive solgt?
Det er da det rene vanvid at vi har store talenter, men ikke gider bruge dem... Han spillede en fantastisk kamp for det engelske U21, så han kan sgu ikke være langt fra holdet og han vil sikkert lære rigtig meget af at træne med Giggs og Scholes og alle de andre.
Jeg vil mene at det er meget bedre at holde spilleren i klubben så man kan følge udviklingen tæt og give ham sporadiske kampe i Liga Cup og som indskifter i kampe der er afgjort.
Så køber vi Diouff og lejer ham ud... han er 23!!! Hvad fanden er ideen med det? Owen som vi også skrev med, kan ikke lave en aflevering over 5 meter, men ham holder vi gerne på???
Jeg er ved at kaste op over vores transferpolitik... jeg synes at det er en skandale at vi har købt/skrevet med; Owen, Obertan, De Laet, Diouff og Bebe specielt fordi de tre unge gutter ikke får chancen. Bebe er svær at vurdere, men jeg giver en omgang, hvis han bliver en succes!
Jeg synes det er ufatteligt svært at finde ud af hvad man vil i denne klub... og ja - jeg er fanme ved at være en bitter mand!!! Det kan ikke være rigtigt at dem vi ikke gider bruge bliver verdensmestre, topscorere, anførere og lign. i den spanske liga. Så må vi kigge indad
unitedforreal
01-09-2010, 23:32
Jeg fatter altså heller ikke SAFs politik på det område... det bedste hold denne klub nogensinde har haft havde en stamme af supertalenter fra klubbens ungdomshold. Hvorfor helvede kan vi ikke prøve det igen?
Når vi så endelig har et supertalent så lejes han ud eller sælges for en slik (jeg har 1000 gange harceleret over Pique og Rossi, men nu gør jeg det så igen).
Hvad har SAF tænkt sig hvis Cleverley starter med en fiberskade og derefter har svært ved at spille sig på hold fordi en anden spiller har gjort det godt på pladsen? Eller hvad hvis Tom bliver glad for opholdet og indser at der er lille chance for en fast plads og derfor beder om at blive solgt?
Det er da det rene vanvid at vi har store talenter, men ikke gider bruge dem... Han spillede en fantastisk kamp for det engelske U21, så han kan sgu ikke være langt fra holdet og han vil sikkert lære rigtig meget af at træne med Giggs og Scholes og alle de andre.
Jeg vil mene at det er meget bedre at holde spilleren i klubben så man kan følge udviklingen tæt og give ham sporadiske kampe i Liga Cup og som indskifter i kampe der er afgjort.
Så køber vi Diouff og lejer ham ud... han er 23!!! Hvad fanden er ideen med det? Owen som vi også skrev med, kan ikke lave en aflevering over 5 meter, men ham holder vi gerne på???
Jeg er ved at kaste op over vores transferpolitik... jeg synes at det er en skandale at vi har købt/skrevet med; Owen, Obertan, De Laet, Diouff og Bebe specielt fordi de tre unge gutter ikke får chancen. Bebe er svær at vurdere, men jeg giver en omgang, hvis han bliver en succes!
Jeg synes det er ufatteligt svært at finde ud af hvad man vil i denne klub... og ja - jeg er fanme ved at være en bitter mand!!! Det kan ikke være rigtigt at dem vi ikke gider bruge bliver verdensmestre, topscorere, anførere og lign. i den spanske liga. Så må vi kigge indad
DAMN!!!!!!!! Jeg er enig med dig 220%... alt det du siger er sandt og kan ikke forstår at Scholes-Beckham-Giggs osv alle fik chancen tit tilbage i tiden og vi har talenter der minder om dem, som ikke får chancen.
Alt det du siger er sandt, men som du siger, så ved vi ikke meget om bebe endnu.
Men resten... Vi har stadig en dejlig trup. Men tænk på om 1-2 år så ryger 3-4 måske 5 super spiller, og det vil være smart at vores talenter bruger de 2 år på at spille med os isted for at spille i Wigan eller Blackburn..
Hvornår fatter folk at Rossi og Pique selv ville væk? Pique kunne vi aldirg holde. Vi havde verdens absolut bedste midterforsvarsduo og hans barndomsklub tilbød ham førsteholdsfodbold. Rossi forlangte at være fast mand, hvilket han overhovedet ikke var klar til dengang, og det vel egentligt også er tvivlsomt om han er klar til nu.
Tænk jer nu om, og kom ud af fm-verdenen. Selvfølgelig skal talenterne have chancer, men vi vinder jo aldrig noget, hvis SAF sætter hold ud fra alder frem for klasse.
Hvornår fatter folk at Rossi og Pique selv ville væk? Pique kunne vi aldirg holde. Vi havde verdens absolut bedste midterforsvarsduo og hans barndomsklub tilbød ham førsteholdsfodbold. Rossi forlangte at være fast mand, hvilket han overhovedet ikke var klar til dengang, og det vel egentligt også er tvivlsomt om han er klar til nu.
Tænk jer nu om, og kom ud af fm-verdenen. Selvfølgelig skal talenterne have chancer, men vi vinder jo aldrig noget, hvis SAF sætter hold ud fra alder frem for klasse.
Grunden til de vil væk er jo netop at de har indset at United ikke vil benytte de unge talenter.
Glory Man United
02-09-2010, 09:17
Grunden til de vil væk er jo netop at de har indset at United ikke vil benytte de unge talenter.
Undskyld men: what a loud of crap. Er de gode nok, får de chancen. Neville brødrene, Becks, Butt, Scholes, Giggs, O´Shea, Fletcher, Brown, Macheda, Welbeck, Gibson, Foster, Evans etc etc spiller, hvis Fergie mener, at de er bedre end spilleren, som optager pladsen. Ellers får de naturligvis ikke chancen. Det er da logisk....
Cleverly anser Fergie ikke til at få mange minutter i denne sæson, og så er det bedre at leje ham ud. Anderson er ved at være klar og måske er Hargos indlemmelse i 25 mands truppen en indikation???
Kan ikke se hvorfor folk er negative pga. at Cleverley bliver lejet ud. Medmindre vi får mange skader, ser den centrale midtbane ret fyldt ud. Scholes, Fletcher, Carrick, Anderson, Giggs og Darron Gibson. Og så er der Hargreaves som måske kommer retur. Derudover er fergie begyndt at anvende Park centralt i nogen af de store kampe. Det giver 8 mand +/- 2 til 2-3 pladser.
Så heller 20-30 (Hvis ikke flere) kampe for Wigan end måske 10-20 for United.
Kan ikke se hvorfor folk er negative pga. at Cleverley bliver lejet ud. Medmindre vi får mange skader, ser den centrale midtbane ret fyldt ud. Scholes, Fletcher, Carrick, Anderson, Giggs og Darron Gibson. Og så er der Hargreaves som måske kommer retur. Derudover er fergie begyndt at anvende Park centralt i nogen af de store kampe. Det giver 8 mand +/- 2 til 2-3 pladser.
Så heller 20-30 (Hvis ikke flere) kampe for Wigan end måske 10-20 for United.
Jeg er enig i, at vores centrale midtbane ser bred ud. Men der mangler i mine øjne simpelthen kvalitit på den midtbane. Anderson aner vi ikke i hvilken forfatning han kommer tilbage i. Hargreaves er indlemmet i førsteholdstruppen, men er vel milevidt fra at gøre comeback. Carrick har været dårligt spillende i 1,5 sæsoner efterhånden. Gibson har i mine øjne ikke det som skal til for, at spille for United.
Altså vi har en masse spillere som vi ikke aner hvor står henne.
Undskyld men: what a loud of crap. Er de gode nok, får de chancen. Neville brødrene, Becks, Butt, Scholes, Giggs, O´Shea, Fletcher, Brown, Macheda, Welbeck, Gibson, Foster, Evans etc etc spiller, hvis Fergie mener, at de er bedre end spilleren, som optager pladsen. Ellers får de naturligvis ikke chancen. Det er da logisk....
Cleverly anser Fergie ikke til at få mange minutter i denne sæson, og så er det bedre at leje ham ud. Anderson er ved at være klar og måske er Hargos indlemmelse i 25 mands truppen en indikation???
Hvis det endelig SKAL være, så er det altså load of crap, men lad nu det ligge.
Du henter så en gammel kliché op fra posen, om "er de gode nok får de chancen".
Det er jo netop det jeg mener ikke er korrekt... vi har en heftig talentmasse og spillere som Pique og Rossi har vist bevist at de var gode nok, men de fik fanme ikke chancen!
Evans, Fabio og Rafael har fået chancen, men vi skal jo forberede et generationsskifte på midtbanen, hvor scholes, Giggs og Carrick er ved at være for gamle (Carrick er egentlig ikke, men han er ved at være for dårlig).
ChristianR
02-09-2010, 14:49
Hvis det endelig SKAL være, så er det altså load of crap, men lad nu det ligge.
Du henter så en gammel kliché op fra posen, om "er de gode nok får de chancen".
Det er jo netop det jeg mener ikke er korrekt... vi har en heftig talentmasse og spillere som Pique og Rossi har vist bevist at de var gode nok, men de fik fanme ikke chancen!
Evans, Fabio og Rafael har fået chancen, men vi skal jo forberede et generationsskifte på midtbanen, hvor scholes, Giggs og Carrick er ved at være for gamle (Carrick er egentlig ikke, men han er ved at være for dårlig).
Begge de spillere ønskede fast spilletid, og det kan der vel knap herske tvivl om, at de ikke var berettigede til.
I Piques tilfælde stod han mod nok det bedstfungerende centerforsvar på den tid i Rio og Vidic. Så uanset hvilke spillere SAF havde haft til rådighed, så ville de med størst sandsynlighed være efter Rio og Vidic i køen til startopstillingen.
I Rossis tilfælde var det præcis det samme. At han var et stort talent var altså ikke nok til, at han kunne komme langt nok frem i køen i forhold til spillere som Rooney, Nistelrooy, Saha, Solskjaer og hvad konkurrenterne ellers hed i den periode, han var her.
Jeg ved ikke med Rossi, men især Pique kunne vi vel sagtens gøre brug af idag. Det ændrer imidlertid ikke på, at situationen dengang var, at de ønskede fast spilletid på et tidspunkt, hvor der var mere kompetente spillere i truppen. Ergo var der kun en løsning, så det kan jeg ikke gå og ærge mig over.
ChristianR
02-09-2010, 14:52
Jeg er enig i, at vores centrale midtbane ser bred ud. Men der mangler i mine øjne simpelthen kvalitit på den midtbane. Anderson aner vi ikke i hvilken forfatning han kommer tilbage i. Hargreaves er indlemmet i førsteholdstruppen, men er vel milevidt fra at gøre comeback. Carrick har været dårligt spillende i 1,5 sæsoner efterhånden. Gibson har i mine øjne ikke det som skal til for, at spille for United.
Altså vi har en masse spillere som vi ikke aner hvor står henne.
I den forstand havde Cleverly nok næppe gjort den store forskel jo. Så fra det synspunkt er der vel ikke noget galt i at leje ham ud. Den problemstilling, du opstiller, går vel mere på, om vi burde have købt noget kvalitet ind til midtbanen. I øvrigt er jeg nok enig i det synspunkt.
Det handler ikke kun om kvantitet, men også kvalitet. På kvalitetssiden synes jeg måske nok, vi halter lidt efter hold som Chelsea og Barcelona.
Glory Man United
02-09-2010, 14:55
Behøver vel ikke svare SGoales så :lolol:....og kan nu ikke lade være alligevel.
Pique fik mig bekendt 9-10 PL kampe i sin sidste sæson + CL/CC....skulle han sætte Rio af? Vidic? Det makkerpar var absolut verdens bedste midterforsvar, så hvor vil du hen med det?
Rossi...Der var vel på det tidspunkt desværre 3-4 bedre end ham til angrebet. så samme svar der. Jeg gav dig vel 12-15 navne på "egen avlsspillere", som Fergie har gjort til 1. holdsspillere. Du kom så på et par flere. Det viser vel, at er man god nok, så får man chancen
United DK
02-09-2010, 15:03
Man vil altid kunne finde tilfælde, hvor man bagefter kan tænke sit, ift. at en spiller aldrig fik chancen. Jeg har før nævnt, at både Peter Beardsley og David Platt aldrig blev fundet gode nok til United i sin tid, men de endte begge med at få en god karriere med massere af landskampe. I nyere tid synes jeg dog ikke, at vi i den grad har syltet talenter, og hvor vi godt kunne have brugt Beardsley og Platt, så mener jeg ikke vi har tabt noget, ved at lade Pique og Rossi gå.
MOHoegsted
11-09-2010, 18:06
Tom Cleverley spillede i dag imod Sunderland hvor vores kære Welbeck også startede inde, Welbeck formået dog ikke at score og blev udskiftet af Gyan som scoret.
Cleverley kom tilgengæld fra bænken, og nåede lige at lave et assist til en uafgjort, tror virkelig Cleverley er fremtidens mand :)
Tom Cleverley spillede i dag imod Sunderland hvor vores kære Welbeck også startede inde, Welbeck formået dog ikke at score og blev udskiftet af Gyan som scoret.
Cleverley kom tilgengæld fra bænken, og nåede lige at lave et assist til en uafgjort, tror virkelig Cleverley er fremtidens mand :)
Jeg er 100% enig! ham skal vi nok få solgt lige inden han bryder endeligt igennem!
United DK
11-09-2010, 18:18
Jeg er 100% enig! ham skal vi nok få solgt lige inden han bryder endeligt igennem!
Ja, for så har vi jo penge til Özil!
For det har vi jo tidligere gjort med en masse?
Vi skulle aldrig have lejet ham ud. Der er plads til ham, nu hvor Valencia er ude. Giggs kan ikke spille så mange kampe, Nani må vi håbe på holder formen, Park kan ikke bruges i kampe som igår.. Så er der Obertan, men hvor står han henne?
MOHoegsted
15-09-2010, 13:09
Vi skulle aldrig have lejet ham ud. Der er plads til ham, nu hvor Valencia er ude. Giggs kan ikke spille så mange kampe, Nani må vi håbe på holder formen, Park kan ikke bruges i kampe som igår.. Så er der Obertan, men hvor står han henne?
Bébé er der også, og han ser mere og mere lovende ud til træning.
Tror Obertan står meget godt, efter han har imponeret meget hos reserverne, men gjorde det også godt i pre-season. Men lige meget hvad bliver vi nødt til nu at sætte vores lid til ham.
- Men enig, tror nu godt vi har en option på at kalde ham tilbage. Kunne lige se hvordan kanterne fungerer nu hvor han er væk, og så må man se på det til den tid om han skal hjem og spille. Vil jo næsten være et "waste" at kalde ham tilbage, fra en klub hvor han får spilletid, og kanterne så fungerer godt. Vi kan også være heldige omkring Valencias skade.
Don Kafai
20-09-2010, 13:50
Er det pga u/21 kampe, eller bare fordi han ikke er god nok, at han kun har fået én kamp af 4 mulige for Wigan i denne sæson?
Er det pga u/21 kampe, eller bare fordi han ikke er god nok, at han kun har fået én kamp af 4 mulige for Wigan i denne sæson?
Det er fordi Wigan har så urimelig meget kvalitet i deres trup :D
Nej, det virker sgu underligt. Han burde vel næsten spille mere eller mindre fast. Det var vel også det der var "planen" set med United briller da man lejede ham ud..
Det virker mærkværdigt at han ikke har fået mere spilletid.
Kasper United
20-09-2010, 14:06
Hvis han ikke snart får noget spilletid, lyder det som en skidt lejeaftale både fra Cleverley og klubben. Kender ikke rigtig nogle midtbanespillere fra Wigan, der kan mere end det, jeg har set til Cleverley.
Hellere have ham til at sidde på bænken i PL og CL kampene og så benytte ham i FA Cuppen hos os, end at have ham siddende på bænken i Wigan..
Fordi han ikke var i truppen i weekenden var fordi han har "picked up a knock" i træning.
MOHoegsted
20-09-2010, 14:21
han gjorde det ellers super i sidste kamp han var med, tror også snart han får spilletid.
- ellers kan han jo ikke bruge lejeaftalen til wigan til noget.
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=6652702 (http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BB4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70%7D&newsid=6652702)
Måske Cleverly bliver kaldt tilbage fra lån i januar.
DavidMadsen
06-10-2010, 12:03
Det ville glæde mig.
Kasper United
06-10-2010, 14:09
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=6652702 (http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7BB4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70%7D&newsid=6652702)
Måske Cleverly bliver kaldt tilbage fra lån i januar.
Håber jeg på!
Det kan også være et tegn på, at vi vil sælge en eller flere? Hvis vi får endnu en midtbane, er der jo bare en mere, der falder længere tilbage i rækken, medmindre det bliver ham selv. Men af det jeg har set til ham, har han en store styrke fremad på midtbanen, og det er netop det, vi (stadig) mangler.
DavidMadsen
06-10-2010, 14:27
Håber jeg på!
Det kan også være et tegn på, at vi vil sælge en eller flere? Hvis vi får endnu en midtbane, er der jo bare en mere, der falder længere tilbage i rækken, medmindre det bliver ham selv. Men af det jeg har set til ham, har han en store styrke fremad på midtbanen, og det er netop det, vi (stadig) mangler.
Hvem tænker du på mht. salg?
Han har overhovedet spillet for Wigan eller hvem det nu er han er lejet ud til?
Christensen
06-10-2010, 15:11
Han har vist fået en enkelt kamp som indskifter (mener faktisk han lavede en assist), men er siden blevet ramt af en skade.
Jeg mener, at han har spillet 1 eller to kampe som indskifter for wigan. Men han er vidst pt skadet og har derfor ikke spillet på det seneste.
Hmm siden han nævner det med at der ikke var plads til Cleverley i sommers pga manglende spilletid, men omvendt synes der er plads til vinter/sommer, så må Ferguson vel vide at en eller anden er på vej ud?
Muligheder: Carrick, Scholes, Park, Giggs, Anderson? (og så self Obertan, men han får jo aldrig spilletid alligevel så en trussel til ham er han vel ikke)
JumpingCarrot
07-10-2010, 04:56
Det kan også være hans tanker i forhold til, hvor vidt Cleverley er klar nok til at hoppe direkte ind i førsteholdstruppen.
Med et halvt års førsteholdskampe i Wigan får han Premier League i benene og blodet, og så er han klar til at hoppe mere direkte ind og spille en afgørende rolle. Hvis han derimod kun fik et par Carling Cup-kampe og en enkelt eller to tjanser i Premier League i løbet af efteråret, så ville han få sværere ved at komme ind i en rytme, der kan give ham en udslagsgiven rolle.
Fergies holdning er nok: Hellere give ham et halvt års spilletid end et halvt års falden til i PL på et hold med langt vildere konkurrence.
Jeg tvivler stærkt på, at der er en midtbanemand på vej ud på baggrund af hans udtalelser. Det skulle da lige være Gibbo...
Cleverley er i øvrigt ved at være klar igen. Han skal spille for U/21-landsholdet under landskampspausen og regner så med at kunne genoptage sin Wigan-karriere bagefter. Forhåbentlig kan han nå at få en del kampe og så vende tilbage og være en reel kandidat til en stamplads hos os.
Tror ikke at det faktum at Cleverly (måske) bliver hentet tilbage i januar er ensbetydende med at der er en på vej ud af holdet.
United DK
07-10-2010, 15:48
Cleverley kan jo spille på højre kanten, og p.t. har vi kun Nani til den plads, og man kan jo ikke vide, om Valencia får et set back, eller om han i det hele taget finder formen på kort tid. Det er i mine øjne grunden til, at han hentes hjem, ikke fordi der skal en ud.
Bliver godt at få Cleverley tilbage. Udover over Nani, så har vi ikke en kant, der permanent kan udfylde den anden kant. Park, Bebe og Obertan mangler klasse. Giggs er for gammel til at spille uge efter uge.
Howitzer
30-10-2010, 15:28
Er for første gang i Wigans startopstilling i dag...spændende!
DavidMadsen
30-10-2010, 15:42
Er for første gang i Wigans startopstilling i dag...spændende!
Kan den ses nogen steder?
Kristian Jensen
31-10-2010, 10:45
Jeg så kun de første 25 minutter, men Cleverly gjorde en god figur. Han virker meget livlig og kreativ, så jeg håber, han kan bidrage stort til vores midtbane, når han får lidt mere erfaring.
Jeg så kun de første 25 minutter, men Cleverly gjorde en god figur. Han virker meget livlig og kreativ, så jeg håber, han kan bidrage stort til vores midtbane, når han får lidt mere erfaring.
Helt enig. Jeg tror at han kunne gøre et godt job på kanten, men måske også centralt i en 433. Bestemt en brugbar spiller. Han kommer tilbage til United til januar. Derefter bliver det en meget vigtig halvsæson for ham, da han med hans alder vil optage en plads i næste sæsons 25 mandstrup.
Howitzer
31-10-2010, 11:06
Helt enig. Jeg tror at han kunne gøre et godt job på kanten, men måske også centralt i en 433. Bestemt en brugbar spiller. Han kommer tilbage til United til januar. Derefter bliver det en meget vigtig halvsæson for ham, da han med hans alder vil optage en plads i næste sæsons 25 mandstrup.
Kommer tilbage til januar...er det helt sikkert?
Kommer tilbage til januar...er det helt sikkert?
"We’ll probably bring Tom back in January,
Så nej, det er ikke sikkert, men sandsynligt.
Howitzer
31-10-2010, 14:09
Tak. Lige præcis det, jeg mente jeg havde læst...
Hvordan går det egentlig med ham i Wigan?
Synes ikke rigtigt man hører noget om ham.
Hartvigsen
05-12-2010, 13:37
Så lidt af kampen mellem Stoke og Wigan igår, han gjorde det udemærket vores unge Tom. Han scorede et mål, godt nok blev den rettet af, men tror vi har en kommende starter har ingen for nogle få år..
Ved ikke om det er blevet skrevet herinde, men Cleverly scorede endnu engang for Wigan i gårsdagens kamp mod Wolves. Wigan vandt 2-1. Cleverly scorede til 2-0.
Det kunne godt ligne vi har en ny mand der er klar til at få flere kampe på førsteholdet. Spændende om vi henter ham hjem fra lån til januar som det har været rygtet.
United DK
27-12-2010, 22:17
Ved ikke om det er blevet skrevet herinde, men Cleverly scorede endnu engang for Wigan i gårsdagens kamp mod Wolves. Wigan vandt 2-1. Cleverly scorede til 2-0.
Det kunne godt ligne vi har en ny mand der er klar til at få flere kampe på førsteholdet. Spændende om vi henter ham hjem fra lån til januar som det har været rygtet.
Det er vel mål nr. 3 eller 4 i den korte periode (var jo skadet til at starte med)? Man kunne være fræk og håbe på, at han kan blive den målfarlige midtbanespiller, som vi har "savnet" de sidste mange sæsoner.
Det er vel mål nr. 3 eller 4 i den korte periode (var jo skadet til at starte med)? Man kunne være fræk og håbe på, at han kan blive den målfarlige midtbanespiller, som vi har "savnet" de sidste mange sæsoner.
Mål nummer 3 i 7 (3) kampe. Men helt enig. Kunne være lidt romantisk hvis kommer igennem rækkerne og etablerer sig på førsteholdet.
United DK
27-12-2010, 22:52
Hans karrierestats siger 16 mål i 60 kampe, hvilket er et ganske fornuftigt snit, selvom de fleste kampe har været udenfor PL.
Don Kafai
27-12-2010, 23:01
Nu hvor han endelig er blevet fast mand i Wigan, og en af deres vigtigste spillere, så ser jeg sgu helst at han bliver der sæsonen ud.
Jeg er nemlig stensikker på, at han kommer til at få mindre spilletid end fx. Obertan, og 1. februar når Valencia og Park vender tilbage, så vil hans udsigt til spilletid slet ikke være god. Lad ham da hellere få 20-25 fulde kampe for Wigan i sæsonens sidste halvdel, i stedet for at komme hjem til en bænkplads i United.
DavidMadsen
27-12-2010, 23:04
Håber at han bliver i Wigan sæsonen ud, hvorefter han vender hjem til United. Ligesom med Welbeck i Sunderland, hvor jeg har samme forhåbninger. Det ville gavne dem rigtigt meget, og de ville IMO være klar til førsteholdet efter endnu en halvsæson på udlån.
Ser også helst at både Welbeck og Cleverley bliver forbliver i deres udlejningsklubber og får masser af spilletid.. Der kan de udvikle sig og få de kampe de formentlig ikke ville få i United.. Så er de til gengæld klar til at komme tilbage til sommer og lige så stille få tilspillet sig en plads på Uniteds førstehold..
Vi har jo også Diouf udlejet og han gør det vel ganske pænt, pænt nok til at han har vist at han kan klare sig i PL.. Dog regner jeg stærkt med at han bliver afskippet her til sommer, han er en stor stærk gut som burde score en del mål inde i feltet, der bliver han dog ikke brugt så meget, men kan godt se ham få en anstændig karriere i England..
Håber at han bliver i Wigan sæsonen ud, hvorefter han vender hjem til United. Ligesom med Welbeck i Sunderland, hvor jeg har samme forhåbninger. Det ville gavne dem rigtigt meget, og de ville IMO være klar til førsteholdet efter endnu en halvsæson på udlån.
Det kunne være rigtig sygt hvis vi ikke var nødt til at spendere vildt til sommer når vi har to spillere i så god udvikling som de to. Cleverley har jeg ikke set vildt meget af, men begge ligner efterhånden noget der godt kunne slå Park af over en hel sæson.
Jeg er efterhånden lidt i tvivl om hvem det egentligt er vi skal hive den store pung op efter. Måske er det derfor vi leger sådan med penge på et Bebekøb. Så skal det virkelig være en verdensklasse central midtbanespiller istedet for Carrick, eller en mand som Bale som bare er for vild til at vi kan lade andre engelske klubber få ham, selvom vi så vil få overload af kantspillere, der alle vil spille. Overordnet set har vi fremtidens hold okay på plads, måske pånær målmandsposten som stadig lidt er et spørgsmålstegn indtil sommer.
United DK
28-12-2010, 09:56
Det kunne være rigtig sygt hvis vi ikke var nødt til at spendere vildt til sommer når vi har to spillere i så god udvikling som de to. Cleverley har jeg ikke set vildt meget af, men begge ligner efterhånden noget der godt kunne slå Park af over en hel sæson.
Jeg er efterhånden lidt i tvivl om hvem det egentligt er vi skal hive den store pung op efter. Måske er det derfor vi leger sådan med penge på et Bebekøb. Så skal det virkelig være en verdensklasse central midtbanespiller istedet for Carrick, eller en mand som Bale som bare er for vild til at vi kan lade andre engelske klubber få ham, selvom vi så vil få overload af kantspillere, der alle vil spille. Overordnet set har vi fremtidens hold okay på plads, måske pånær målmandsposten som stadig lidt er et spørgsmålstegn indtil sommer.
Det er vel efterhånden klassisk United. De spillere vi afskriver (Park, Anderson, Berbatov) begynder lige pludselig at vise noget, og så står man lidt og undre sig over, hvem vi så skal sælge, og hvem vi i givet fald skal hive ind. Ferguson har en evne til, at få det bedste frem i folk, som mange har afskrevet, og udover måske Carrick og Owen, så synes jeg ikke der er oplagte salgsobjekter p.t.
Jeg synes ikke lige for tiden, at vi akut står og mangler Sneijder, Van der Vaart, Schweinsteiger eller en fjerde stjerne, det går jo godt, men det er måske at hvile på laurbærene.
MOHoegsted
28-12-2010, 20:09
Kunne da være pænt frækt i fremtiden med en duo bestående af Anderson og Cleverley, men er det mon en motorvej, Anderson er jo vi begyndt at bruge mere offensivt end vi plejer, og derfor har vi vel været nødt til at bruge Carrick til det defensive arbejde.
Cleverley bliver vist også mest brugt til kant i Wigan, og vist også på U-Landsholdet.
Kunne godt tyde på vi henter Cleverly tilbage her i januar.
http://www.manutd.com/en/News-And-Features/Football-News/2010/Dec/Sir-Alex-January-tinkering.aspx?pageNo=1
Martinez nervøs for at Cleverly bliver hentet tilbage.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_6630369,00.html
Glory Man United
02-01-2011, 14:26
Kafai og jeg diskuterede igår, om det er indenfor reglerne at hente ham hjem i de 4 uger i januar, og så smide ham afsted igen d. 31/1?
MOHoegsted
02-01-2011, 14:34
Kafai og jeg diskuterede igår, om det er indenfor reglerne at hente ham hjem i de 4 uger i januar, og så smide ham afsted igen d. 31/1?
Genial tanke.
Og tror faktisk godt man må gøre det, i så fald vil det være et godt træk. - Tror dog ikke på Fergie vil gøre sådan.
schousboe9
02-01-2011, 14:39
Jeg tror ikke, reglerne siger noget imod det. Man må ikke udleje en spiller i samme vindue som man har købt ham, men jeg tror ikke, at der er nogen juridisk hindring for det andet.
7.1 a Temporary Transfer to a Club may not take place in the Transfer Window in which the Transferor Club acquired the Player’s registration;
Om det, at vi kalder ham tilbage tæller som at vi 'aquired the players registration' ved jeg ikke, men tror det ikke. Men hvis Wigan er med på den, ser jeg ingen problemer, selvom det nok er lidt af en gråzone at spekulere i en sådan transfer. :)
ChristianR
02-01-2011, 14:41
Omvendt må man i hvert fald ikke. En lejekontrakt skal vare minimum perioden mellem 2 transfervinduer.
Desuden står der i reglerne:
7. The conditions referred to in Rule M.6 are:
7.1 a Temporary Transfer to a Club may not take place in the Transfer Window in which the
Transferor Club acquired the Player’s registration;
Men jeg kan ikke gennemskue om det er relevant i Cleverlys tilfælde. Anyone?
EDIT: Schousboe9 beat me to it.
Interessant tanke. :)
Tror dog ikke på det kan lade sig gøre og tror slet ikke Wigan ville gå med til det. Tror de vil føle sig pænt dårligt behandlet.
United: Hej Wigan, lån lige vores spiller i denne sæson.
Wigan: Super, det skal nok blive godt!
United: Nej hov, vi er lige i bekneb. Vi tager ham lige tilbage i en måneds tid så kan I få ham igen.
Wigan: A hva? Ej, så kan I bare beholde ham.
Læste i går at SAF var glad for forholdet til Wigan g tror næppe han vil sætte det over styr.
Interessant tanke. :)
Tror dog ikke på det kan lade sig gøre og tror slet ikke Wigan ville gå med til det. Tror de vil føle sig pænt dårligt behandlet.
United: Hej Wigan, lån lige vores spiller i denne sæson.
Wigan: Super, det skal nok blive godt!
United: Nej hov, vi er lige i bekneb. Vi tager ham lige tilbage i en måneds tid så kan I få ham igen.
Wigan: A hva? Ej, så kan I bare beholde ham.
Læste i går at SAF var glad for forholdet til Wigan g tror næppe han vil sætte det over styr.
Det ville være lidt en svinestreg overfor Wigan. Enten så tager vi ham tilbage og bruger ham resten af sæsonen, eller også lader man ham blive hos Wigan sæsonen ud. Men okay, we're Man United and we'll do what we want!
Bring him back, I says.
Vi har en ordentlig shitload kvantitet til kanterne, men ikke meget kvalitet udover Nani og tildels Giggs nu hvor Park og Valencia er væk.
Han skal nok få spilletid.
Måske en idé at tage ham med i truppen og sælge Gibson i stedet?
Bud Spencer
02-01-2011, 19:03
Jeg synes vi skulle holde os til den oprindelige aftale, og lade ham forblive fast mand i Wigan, resten af sæsonen.
Donnichlas
02-01-2011, 19:32
Hans udvikling har været god, og tror kun den forsætter hvis han bliver.
Han skal blive resten af sæsonen, så skal han nok være klar til at prøve kræfter i united.
Jeg synes også han skal blive i Wigan. På lang sigt virker det som den klart bedste løsning. Godt nok er han lovende, men han er vel ikke komplet nok endnu. Så kan vi lige så godt give Obertan den chance han før eller siden skal have, og overordnet set ser vores position i ligaen godt nok ud til at spille Obertan, Nani og Giggs på skift. Ellers må Rooney ned på fløjen når han er kommet helt i form.
United-forever
02-01-2011, 19:48
Måske en idé at tage ham med i truppen og sælge Gibson i stedet?
Dårlig ide som jeg ser det ..
For det første tror jeg på at Cleverley har rigtig godt af at starte hver eneste kamp i PL, som han gør det i Wigan ..
Derudover mener jeg det er dybt godnat at afskrive Gibson. Han har tidligere vist gode takter, og hans situation minder da på mange måder om Fletchers, før han - ganske sent - for alvor brød igennem som stamspiller. Giv Gibson tid og tillid, så bliver han god.
Bud Spencer
02-01-2011, 19:59
Er helt enig med dig, United forever. Gibson bør ikke afskrives endnu.
Som andre nævner det ville det nok ikke give Wigan lyst til at låne vores udviklingsspillere i fremtiden..
En anden ting er, om han reelt set ville kunne nå at tilpasse sig United på den korte tid?
Selvom han selvfølgelig har været i klubben i mange år, så har han vænnet sig til Wigans spil og spillestil og vil muligvis få svært ved at omstille sig.
Jeg er ikke villig til at sætte hans fortsatte udvikling og vores omdømme/fremtidige unge spillere på spil for en måneds (måske) succes.. :)
Wigan skal klart ha ham indtil sommer.. Nani er tilbage nu her, og hvis vi er bare en smule optimistiske, så holder han sig stort set skadesfri indtil marts/april hvor Valencia kommer tilbage. Indtil da kan Giggs, og Park når han er tilbage fra Asien, gå ind og erstatte lidt, plus vi har Obertan til cup-kampene..
Cleverly er dygtig og stort talent, men selv i 70-80% form ser jeg stadig Valencia bedre når han kommer tilbage, og syntes det er åndsvagt at hive Cleverly ud af sin indlæring nu hvor det kører så godt for ham i Wigan hvor han er sikker på spilletid hver gang..
Hvis vi ikke henter ham tilbage så håber jeg det er fordi Giggs og Nani er fit og Valencia er på vej.
For vores spil falder fuldstændig sammen uden kvalitet på kanterne. Og det er Obertan ikke (endnu i hvert fald) og Rooney er en nødløsning fordi der ikke er andre alternativer.
Don Kafai
02-01-2011, 22:54
Man kan heller ikke forvente at en spiller som Cleverley falder til på så kort tid.
Vi får forhåbentlig Valencia at se sidst i januar, mens vi med garanti får Park tilbage når hans Asian Cup slutter. Vores akutte kantproblem er også løst nu her, hvor Nani er tilbage i overmorgen.
Vi har en 4-5 kampe tilbage i januar, og med Nani, Giggs og Obertan så behøver vi ikke akut hjælp. 2 af vores kampe ligner også 4-3-3 opstillinger, så her vil Hernandez, Macheda og Owen også være muligheder.
Derfor skal Cleverley blive i Wigan, og joine os til pre-season til juni.
Hvis vi ikke henter ham tilbage så håber jeg det er fordi Giggs og Nani er fit og Valencia er på vej.
For vores spil falder fuldstændig sammen uden kvalitet på kanterne. Og det er Obertan ikke (endnu i hvert fald) og Rooney er en nødløsning fordi der ikke er andre alternativer.
Nej men nu er der også forskel på at spille for Wigan og United.
Men håber da at Cleverly viser at jeg tar fejl, hvis SAF vælger at hente ham her til vinter. Tror bare det vil være en fejl!
United DK
02-01-2011, 23:09
Nej men nu er der også forskel på at spille for Wigan og United.
Ja, det har vi set med Valencia.
Mikkelsen
02-01-2011, 23:14
Hvad mener du præcist ? syntes personligt at Valencia er bedre i United end han var i Wigan.
One liners kan være ok, hvis de giver mening:)
Lige præcis.. Det er også det jeg mener. Man blir bedre når man kommer til United ;)
Man kan heller ikke forvente at en spiller som Cleverley falder til på så kort tid.
Vi får forhåbentlig Valencia at se sidst i januar, mens vi med garanti får Park tilbage når hans Asian Cup slutter. Vores akutte kantproblem er også løst nu her, hvor Nani er tilbage i overmorgen.
Vi har en 4-5 kampe tilbage i januar, og med Nani, Giggs og Obertan så behøver vi ikke akut hjælp. 2 af vores kampe ligner også 4-3-3 opstillinger, så her vil Hernandez, Macheda og Owen også være muligheder.
Derfor skal Cleverley blive i Wigan, og joine os til pre-season til juni.
Tror du Valencia bliver klar i slutningen af januar? Er han overhovedet begyndt at træne med igen?
ChristianR
03-01-2011, 00:24
Tror du Valencia bliver klar i slutningen af januar? Er han overhovedet begyndt at træne med igen?
Seneste melding fra SAF var jo:
... mens Antonio Valencia i bedste fald først er spilleklar i februar.
Det er godt nok risky at skulle satse hele butikken på, at Valencia kommer tilbage. Jeg vil blive meget overrasket, hvis han når noget nær sin gamle form inden sæsonafslutningen.
Han kan jo ikke bare gå direkte ind og spille 90 minutter efter at have siddet ude i seks måneder. Og hvem siger, at det ender med han er tilbage i februar? Vores lægestab er jo ikke helt skarpe til at sætte dato på et comeback "host Neville og Hargreaves" host.
Jeg håber vi henter Cleverley tilbage. Vi ryger ofte ind i en byge af skader i foråret, og der vil han være en fin ekstra streng at kunne spille på. Og når Gibson kan få kampe trods åbenlys mangel på talent, så kan Cleverley også.
United DK
03-01-2011, 06:47
Hvad mener du præcist ? syntes personligt at Valencia er bedre i United end han var i Wigan.
Nemlig, og hvorfor skulle det ikke være det samme med Cleverley?
Jeg er lidt delt i det her spørgsmål, for nok har vi tilstrækkeligt med kantspillere, men det er ikke overvældende, og som Baunie nævner, så kan vi ikke gå ud fra, at Valencia bare vender tilbage, og så er alt lutter lagkage. Cleverley kan spille begge kanter, og vi ved jo med bl.a. Park, at han ikke altid står for kvalitet, selvom han gjorde det godt de sidste par måneder af året. Jeg mener ikke Cleverleys muligheder hos os i løbet af foråret er spinkle, dertil besidder vi ikke nok kvalitet på kanterne.
MOHoegsted
03-01-2011, 09:11
Det er godt nok risky at skulle satse hele butikken på, at Valencia kommer tilbage. Jeg vil blive meget overrasket, hvis han når noget nær sin gamle form inden sæsonafslutningen.
Han kan jo ikke bare gå direkte ind og spille 90 minutter efter at have siddet ude i seks måneder. Og hvem siger, at det ender med han er tilbage i februar? Vores lægestab er jo ikke helt skarpe til at sætte dato på et comeback "host Neville og Hargreaves" host.
Jeg håber vi henter Cleverley tilbage. Vi ryger ofte ind i en byge af skader i foråret, og der vil han være en fin ekstra streng at kunne spille på. Og når Gibson kan få kampe trods åbenlys mangel på talent, så kan Cleverley også.
Hargreaves skade er nu også en meget sjældent form for skade. Desuden er det også sådan at Hargreaves behandles af specialister, og det er dem der ikke har været for gode til at sætte comeback-datoer.
Han er da i gang med genoptræningen, er jeg ret sikker på, ellers når han sgu i hvertfald ikke at være klar til februar. Et brækket ben, tager sgu lang tid at genoptræne.
Ulrik Vida Vinther
05-01-2011, 21:18
Skadet og udskiftet efter 10 min. mod Bolton. :(
Lad os håbe det ikke er alvorligt...
Ulrik Vida Vinther
06-01-2011, 14:23
Cleverley ude i en måneds tid (http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3332432/Bolton-1-Wigan-Athletic-1.html).... lort!!!
United DK
06-01-2011, 14:25
Så kommer han nok ikke tilbage.
schousboe9
06-01-2011, 14:32
Sortseer! Det er jo kun en måned, han skal nok komme tilbage. Op med humøret! ;)
Sortseer! Det er jo kun en måned, han skal nok komme tilbage. Op med humøret! ;)
Gætter på at UnitedDK, mener at Cleverley ikke kommer tilbage til United i dette transfervindue. :)
Formentlig ikke, det var jo nu mens Park og Valencia er væk at vi kunne få brug for ham.
Smaakage
06-01-2011, 21:28
Cleverley har selv bekræftet et 2 cm brug på hans hamstring. 4-5 uger ude. Super ærgeligt, nu hvor han for alvor er kommet igang (og er kommet på mit fantasy-hold :(
Don Kafai
20-03-2011, 03:02
Godt nok var Cleverleys mål bare et "tap in", men jeg hæfter mig ved det løb han tager ind i feltet som den eneste midtbanespiller. Det er sådan noget vi har brug for i United, og uden at sige, at han er vores messias på midten, så har han da rent type-mæssigt vist ting vi har efterlyst fra midtbanen: Skud udefra, offensive løb helt ind i feltet, blik for den næstsidste aflevering og så fylder han en del rent fysisk, samtidig med at han virker som en energisk spiller.
Godt nok var Cleverleys mål bare et "tap in", men jeg hæfter mig ved det løb han tager ind i feltet som den eneste midtbanespiller. Det er sådan noget vi har brug for i United, og uden at sige, at han er vores messias på midten, så har han da rent type-mæssigt vist ting vi har efterlyst fra midtbanen: Skud udefra, offensive løb helt ind i feltet, blik for den næstsidste aflevering og så fylder han en del rent fysisk, samtidig med at han virker som en energisk spiller.
Natteravnen Sam ;)
Lagde også mærke til selv samme. Jeg tror ligeså at han kan blive en rigtig vital og dygtig for United. Det jeg sådan set slet ikke i tvivl om. Men jeg ville ikke ærgre mig hvis Pastore eller lignende blev købt ind til sommer. Det ville jo kun supplerer og vi mangler jo fanme noget på den midtbane.
Don Kafai
20-03-2011, 05:20
Natteravnen Sam ;)
Man bor vel i indre København :).
Men jeg ville ikke ærgre mig hvis Pastore eller lignende blev købt ind til sommer. Det ville jo kun supplerer og vi mangler jo fanme noget på den midtbane.
Pastore, Hamsik eller en tredje ung komet vil med statsgaranti bremse Cleverleys fremtid i United. Jeg ved ikke om han nogensinde får en fremtid, men det er jo et dilemma der er sindssygt svært. På den ene side har vi muligheden for at udvikle vores egen spiller (en englænder vel at mærke) som kan blive den nye spiller på Old Trafford de næste 10 år, men på den anden side er vi Manchester United og skal leve op til vores navn. Cleverley er ikke klar til at starte for os, heller ikke til sommer.
Den er virkelig svær.
United DK
20-03-2011, 10:26
Pastore, Hamsik eller en tredje ung komet vil med statsgaranti bremse Cleverleys fremtid i United. Jeg ved ikke om han nogensinde får en fremtid, men det er jo et dilemma der er sindssygt svært. På den ene side har vi muligheden for at udvikle vores egen spiller (en englænder vel at mærke) som kan blive den nye spiller på Old Trafford de næste 10 år, men på den anden side er vi Manchester United og skal leve op til vores navn. Cleverley er ikke klar til at starte for os, heller ikke til sommer.
Den er virkelig svær.
Hvorfor er han ikke klar? Han er 21, og har vist, at han kan begå sig i PL. Det kan da godt være, at han ikke lige er manden til en kamp mod Chelsea, men en kamp mod Birmingham eller Wolves, der burde der ikke være noget i vejen for, at han kunne starte. Et talent skal have tillid, ellers bliver vedkommende jo aldrig til noget, og når man er 21, så er det ved at være tid.
Hvorfor er han ikke klar? Han er 21, og har vist, at han kan begå sig i PL. Det kan da godt være, at han ikke lige er manden til en kamp mod Chelsea, men en kamp mod Birmingham eller Wolves, der burde der ikke være noget i vejen for, at han kunne starte. Et talent skal have tillid, ellers bliver vedkommende jo aldrig til noget, og når man er 21, så er det ved at være tid.
Nu vil jeg ikke svare for Don Kafai, men har i mit eget bud.
Cleverley har helt klart kvaliteter som jeg mener vi mangler. En midtbane spiller der skyder fra distancen (med kvalitet) og laver løb ind i boksen. To ting vi savner rigtig meget fra vores centrale midtbanespillere. Dog synes jeg stadig han mangler at vise kreativitet når det gælder afleveringer og de gange jeg har set ham for Wigan har han til tider set meget nervøs ud med bolden.
Når det så er sagt, er jeg ikke i tvivl om, at han har de sidstnævnte kvaliteter i sig, som man blandt andet så i Watford og som jeg også blev imponeret af under vores preseason.
Derfor kan du også have ret i, at det blot er tillid og kamperfaring der mangler for at vi får en klassespiller at se i Cleverley i næste sæson. Lad os da håbe!
Cleverley er helt klart spændende. Som max potentiale ser jeg ham dog slet ikke blive en ny Lampard/Gerrard/Scholes, men mere som en Fletcher/O'Shea-type der kan fungere som breddespiller, og udvikle sig til lidt mere end det med en masse kampe i træk. Kan helt klart blive hentet hjem for at udvikle ham til det, når nu Fletcher og Carrick er så sløje. Vil være dejligt med endnu en spiller fra egne rækker til at agere breddespiller.
Der er ihvertfald en tendens til at hype Cleverley en del op, men når man sammenligner ham med Welbeck, så synes jeg alligevel der er lidt forskel potentialemæssigt.
Den er virkelig svær.
Det samme kan vel siges om Rodwell, Henderson. De har også massere af potentiale, men skal der betales kæmpe summer for disse, vil jeg meget hellere se på Tom Cleverley næste sæson. Det han gør i Wigan er trodsalt langt større end Henderson i Sunderland eller Rodwell i Evertoon.
Cleverley er helt klart spændende. Som max potentiale ser jeg ham dog slet ikke blive en ny Lampard/Gerrard/Scholes, men mere som en Fletcher/O'Shea-type der kan fungere som breddespiller, og udvikle sig til lidt mere end det med en masse kampe i træk. Kan helt klart blive hentet hjem for at udvikle ham til det, når nu Fletcher og Carrick er så sløje. Vil være dejligt med endnu en spiller fra egne rækker til at agere breddespiller.
Der er ihvertfald en tendens til at hype Cleverley en del op, men når man sammenligner ham med Welbeck, så synes jeg alligevel der er lidt forskel potentialemæssigt.
Der er vi uenige. Jeg mener at Cleverley kan blive en af vores bærende kræfter om nogle år, og ikke en breddespiller som du ser på ham som. Han kan blive den midtbanespiller mange efterlyser med de der 10-15 mål pr sæson med hans mange energiske løb inde i feltet samtidig med hans gode sparketeknik.
MOHoegsted
20-03-2011, 13:45
Han har da også en fin teknik, der tænker jeg meget på det flotte mål under vores pre-season. Tror heller ikke han bliver fastmand i United, men jeg ser nok potentiale i ham, til at blive bedre end Fletchers niveau.
Man bor vel i indre København :).
Den er virkelig svær.
Ja den virker kringlet når vi samtidig ofte bruger en defensiv og en offensiv spiller på midten. Men Cleverley må vel også kunne besidde nogle defensive evner. Derfor kunne jeg sagtens forestille mig rotationer på midten. Brugen af Pastore (hvis han vel og mærke kan slå igennem osv.) og Cleverley på midten tror jeg godt ville kunne fungere. Men igen, det kan helt sikkert bremse hans fremtid hvis der konstant skal være en Anderson, Fletcher eller Carrick derinde.
Jeg glæder mig utrolig meget til at se Cleverley i aktion, som en lille trold ;)
Jeg tror virkelig vi er på nippet til en, måske ikke i ligeså høj grad som 92', golden generation. Smalling, Cleverley, Welbeck er blot nogle af de navne som kommer til at stråle. Det tror jeg dybbest set på. Und ich am looking forward to it ;)
Der er vi uenige. Jeg mener at Cleverley kan blive en af vores bærende kræfter om nogle år, og ikke en breddespiller som du ser på ham som. Han kan blive den midtbanespiller mange efterlyser med de der 10-15 mål pr sæson med hans mange energiske løb inde i feltet samtidig med hans gode sparketeknik.
Helt uenige er vi nok ikke, for jeg mener også godt at han kan blive en bærende kraft ala Fletcher var, dog med mere teknik. 10 mål er nok ikke urealistisk heller, men der fra og op til Lampard/Scholes/Gerrard niveau er der stadig et lille stykke, som er forskellen på rigtig god og verdensklasse.
Noget af det fedeste ved ham er at han er så mobil og all over the place. Han virker til at have et godt instinkt for at være på det rette sted, og derefter tage et godt løb videre.
Jeg tror til gengæld Welbeck bliver i top 3 i verden på et tidspunkt. Kæmpe potentiale og klog fodboldspiller.
Helt uenige er vi nok ikke, for jeg mener også godt at han kan blive en bærende kraft ala Fletcher var, dog med mere teknik. 10 mål er nok ikke urealistisk heller, men der fra og op til Lampard/Scholes/Gerrard niveau er der stadig et lille stykke, som er forskellen på rigtig god og verdensklasse.
Noget af det fedeste ved ham er at han er så mobil og all over the place. Han virker til at have et godt instinkt for at være på det rette sted, og derefter tage et godt løb videre.
Jeg tror til gengæld Welbeck bliver i top 3 i verden på et tidspunkt. Kæmpe potentiale og klog fodboldspiller.
Jeg håber at han kan nå op nær Scholes niveau, men det må fremtiden vide. Han har Fergie i ryggen, og hvis Scholes tager en sæson mere har han i hvert fald gode lærermestre.
Jeg tror virkelig vi er på nippet til en, måske ikke i ligeså høj grad som 92', golden generation. Smalling, Cleverley, Welbeck er blot nogle af de navne som kommer til at stråle. Det tror jeg dybbest set på. Und ich am looking forward to it ;)
Jeg tør i hvert fald godt lægge hovedet på blokken og påstå at Smalling, Rafael og Fabio bliver store spillere.
Smalling er en klippe som allerede spiller med uhyggelig stor rutine, og Rafael+Fabio virker som om de har så meget talent at de kunne dele ud af det.
Welbeck og Cleverley har vist lovende takter for henholdsvis Sunderland og Wigan og der er masser af grund til at have forhåbninger om at de kan blive klassespillere.
Anderson8
20-03-2011, 23:30
Rolig nu. Det er jo umuligt at spå om. Han er helt klart en god fodboldspiller, men top 3 i verden, er måske lige at overdrive en smule.
schousboe9
20-03-2011, 23:48
Jeg sagde faktisk noget i samme stil til min bror under Sunderland - Liverpool idag; 1)at vi selvfølgelig bare skal ha' Welbeck tilbage til sommer, og 2)at han sagtens kunne blive vores næste Ronaldo.
Jeg mener, at Welbeck er foran Ronaldo i sin udvikling på samme stadie af hans karriere både hvad angår spilforståelse og fysik, hvor det tekniske vel er nogenlunde det samme, måske med en lille føring til Ronaldo.
Som 20-årig kunne Ronaldo ikke heade, han traf ikke de rigtige beslutninger og han var tit usikker med bolden. Han havde fremragende driblinger og hurtighed, hvilket gjorde ham farlig overfor de fleste modstandere, men han manglede ofte det sidste. På de punkter synes jeg allerede nu, at Welbeck er bedre kørende, selvom jeg dog ikke har set ham heade så meget endnu.
Det er selvfølgelig store ord, men omvendt var Cristiano Ronaldo engang også bare en ukendt dreng fra Funchal... Jeg ser ingen grund til, at Welbeck ikke kan komme i top3.
Og undskyld OT.
Don Kafai
21-03-2011, 01:58
Smalling kan man stille og roligt give kampe ved siden af Vidic. Så er der en "chef" og Smalling kan lære, samtidig med at han ikke har hovedansvaret. Perfekt situation.
Samme situation ser jeg ikke på vores midtbane. Vi har masser af trupspillere, som Gibson, Anderson, Fletcher, Scholes og Carrick er blevet. Ingen af dem gør dog mere end de som sådan er forpligtet til, og har man for mange af disse typer, så sker der intet.
Som jeg ser tingene, så kan vi ikke bare smide Cleverley ind og sige han skal løse vores problemer.
Du siger selv at han "bare" skal spille de nemme kampe. Fair nok. Hvem skal så, i dit hoved, spille de store kampe? Så er vi vel ligevidt fra denne sæson, og vi kan vel godt blive enige om at det ikke har set godt ud.
United DK
21-03-2011, 07:19
Jeg sagde faktisk noget i samme stil til min bror under Sunderland - Liverpool idag; 1)at vi selvfølgelig bare skal ha' Welbeck tilbage til sommer, og 2)at han sagtens kunne blive vores næste Ronaldo.
Jeg mener, at Welbeck er foran Ronaldo i sin udvikling på samme stadie af hans karriere både hvad angår spilforståelse og fysik, hvor det tekniske vel er nogenlunde det samme, måske med en lille føring til Ronaldo.
Som 20-årig kunne Ronaldo ikke heade, han traf ikke de rigtige beslutninger og han var tit usikker med bolden. Han havde fremragende driblinger og hurtighed, hvilket gjorde ham farlig overfor de fleste modstandere, men han manglede ofte det sidste. På de punkter synes jeg allerede nu, at Welbeck er bedre kørende, selvom jeg dog ikke har set ham heade så meget endnu.
Det er selvfølgelig store ord, men omvendt var Cristiano Ronaldo engang også bare en ukendt dreng fra Funchal... Jeg ser ingen grund til, at Welbeck ikke kan komme i top3.
Og undskyld OT.
Puha, det minder jo om en Liverpool-fan, der stolt fortæller om købet af den nye Zidane, Bruno Cheyrou. Jeg synes vi skal slå koldt vand i blodet, så fantastisk er Welbeck altså heller ikke, og hvis han er et godt bud på en top 3 i fremtiden, så bliver Wilshere verdens bedste. Der er potentiale i Welbeck, men vi er ikke oppe på supertalent-niveau, for i såfald var han en af dem, der skulle en tur til Wales i næste weekend.
Smalling kan man stille og roligt give kampe ved siden af Vidic. Så er der en "chef" og Smalling kan lære, samtidig med at han ikke har hovedansvaret. Perfekt situation.
Samme situation ser jeg ikke på vores midtbane. Vi har masser af trupspillere, som Gibson, Anderson, Fletcher, Scholes og Carrick er blevet. Ingen af dem gør dog mere end de som sådan er forpligtet til, og har man for mange af disse typer, så sker der intet.
Som jeg ser tingene, så kan vi ikke bare smide Cleverley ind og sige han skal løse vores problemer.
Du siger selv at han "bare" skal spille de nemme kampe. Fair nok. Hvem skal så, i dit hoved, spille de store kampe? Så er vi vel ligevidt fra denne sæson, og vi kan vel godt blive enige om at det ikke har set godt ud.
Cleverley udelukker vel ikke en ny mand? Man kunne jo sælge Gibson, og så lade Cleverley overtage hans plads, og rent faktisk give ham en chance. Jeg kan ikke se idéen i, at være forsigtig, når manden er 21 (bliver 22 til august), for så skal det altså til at være. Nu har han været udlånt mange gange, og til sommer må det altså være tid, ellers bør vi sælge ham. Vi kan ikke blive ved med at holde ham hen, han har gjort hvad man forventer af lejesvende, og har derfor gjort sig fortjent til at få chancen i United.
(...)Nu har han været udlånt mange gange, og til sommer må det altså være tid, ellers bør vi sælge ham. Vi kan ikke blive ved med at holde ham hen, han har gjort hvad man forventer af lejesvende, og har derfor gjort sig fortjent til at få chancen i United.
Jeg er meget enig - ovenstående gør sig iøvrigt gældende for både Welbeck og Cleverley i min optik..
Men det bliver svært at give dem spilletid, medmindre vi IGEN IGEN næste år er plaget af mange skader (7-9-13)..
Selvfølgelig får Cleverley chancen. Der kan ikke herske nogen tvivl der. Knægten er sgu god og med udsigt til at blive meget bedre. Som der bliver sagt så ofte, en spiller skal altså have 5-6 kampe i træk, trods dårlige præstationer af og til. O'shea har virkelig fået godt af alle de kampe. Han har spillet væsentligt bedre de sidste 2-3 kampe end tidligere på sæsonen hvor han var den helt store syndebuk.
Brown var jo også utrolig god som back i 08' sæsonen grundet alle de kampe han fik.
Lad endelig Cleverley få et par kampe i træk, så ser i sgu en gut der har krudt i røven og får den skide bold fremad banen!
Nemme kampe? Hvilke? Menes der herved dem vi har spillet uafgjort mod Everton, Fulham og næste Bolton? For det er nok de nemmere kampe, der findes.
Men Kafai, du har ret, jeg ser heller ikke at Cleverley skal kunne løse problemerne med kreativitet på midten. Slet ikke gå direkte ind og løse det. Der skal vi have etablerede kræfter på banen, og når Carrick har valgt at sætte sigselv i dårligt lys og kun lave pasninger tilbage og være defensiv, samt at Scholes, Anderson & Fletcher svinger i form på det seneste har vi kun Gibson, som ikke kan lave det gode pasningsspil, men kun løbe og skyde.
Jeg ser gerne Cleverley kan blive samme type som Gibson & O'Shea, en som fans'ne kan lide (de fleste som ikke forventer alt for meget), men ikke en som vil ændre vores kampe helt alene.
Vi skal have en Schweini, Montolivo, Sneijder, Hamsik, Pastore-type. Direct effect.
Sir Søren
21-03-2011, 11:41
Cleverley udelukker vel ikke en ny mand? Man kunne jo sælge Gibson, og så lade Cleverley overtage hans plads, og rent faktisk give ham en chance. Jeg kan ikke se idéen i, at være forsigtig, når manden er 21 (bliver 22 til august), for så skal det altså til at være. Nu har han været udlånt mange gange, og til sommer må det altså være tid, ellers bør vi sælge ham. Vi kan ikke blive ved med at holde ham hen, han har gjort hvad man forventer af lejesvende, og har derfor gjort sig fortjent til at få chancen i United.
Helt enig. Det er nu eller aldrig, og sådan som Scholes, Carrick, Fletcher og Anderson generelt har spillet i denne sæson, så kan det ikke skade, at prøve en frisk ung gut. Han skal ikke være en af de bærende kræfter man skal hænge sin hat på (ikke i første omgang), men jeg tror ikke vi taber noget på, at give ham chancen.
“Wasup, he isn’t ready to play at united yet, great technique and good defensively. But he lacks pace for a winger, imo would be better suited to play more central. Puts a shift in every game and he’s a team player, think he’d be better off moving to a mid-bottom table team and getting regular football then being a reserve at united. At 21 he’s got the potential to be a very good player in a couple seasons.”
“Cleverly has done well to be honest, wasnt too sure on him at first but he definately has something about him. His passing is strong and he can pull off some good shots, pretty comfortable on the ball as well.
As for him refreshing the United midfield; i dont think he is good enough yet, abit more experience at a team like us and I dont see why not in 2 or 3 seasons.”
“Hey i think he is defitnley a player for your future. But i dont think he is a player who will burst on the scene for you in a blaze of glory. He is more likely to just slowly come onto the scene. He shows moments of absolute class, but he also looks pretty normal at times. But he is only young and the is no reason why he can’t keep improving. He is defintley not a a Valencia or palacious, but he is defo good enought to play regular first team football, in the prem. An defintley worth you men keeping hold of him for another season or two and see how much he does improve.”
“A player for their future ? He’ll be 22 by the time the start of next season comes and still hasnt made a single senior first team appearance. I hear that Fergie rates him but i wonder how much he rates him. I cant think of a single player to come through the United ranks in the last 20 years who by 22 hadnt made a first team appearance, yet went on to become a regular for them.”
“His lack of pace will always limit how far he goes in the game. I don’t think he’s shown consistently for us how good he can actually be but that comes down to the manager’s use of him. He’s never a winger and should be playing where Watson does for us. His ability on the ball is without question, we just don’t give it to him in a position where he can do anything with it.”
Her er hvordan nogle af Wigan's fans ser Cleverleys potentiale. (taget fra Redcafe)
United DK
18-05-2011, 18:10
2 or 3 seasons? Ja, for vi holder da en plads åben...
Det er nu eller aldrig. Hvis han ikke kommer tilbage til sommer, så kan vi ligeså godt sælge ham. Jeg tror heller ikke han kan udvikle sig nok ved, at spille på et bundhold som Wigan, det er nogle andre forudsætninger han spiller under hos dem, så lad ham komme hjem, og vise hvad han kan.
http://www.thefa.com/video/England/Mens-Under-21s/Euro%202011/Great-goal-for-Tom
Lækker kasse ellers :)
Jeg stod og så hele fredagens træning, og jeg så selv det mål og deres quick pass spil. Jeg var virkeligt imponeret over Cleverley, han er satme rap på fødderne, ikke at de andre er sløve, men han var i hopla. Welbeck er da helt klart hele truppens spasmager, jokede med Stort set alle i truppen, fik flere gode billeder af ham og Cleverley i højt humør sammen. Jones hænger allerede meget ud med de to så det ud til på banen. Jordan Henderson og Sturridge så ud til at holde sig helt sammen og for sig selv. Desuden kan jeg nævne at Smalling ikke var med til træning, han var end ikke at finde på i truppen. Nogen der ved om han er skadet ?.
Håber fucking Tom får no.6. i klubben.
Tillykke :)
http://www.skysports.com/story/0,,12016_7087871,00.html
MOHoegsted
08-08-2011, 12:43
Hvor er det fedt!
Uniteds talenter viser vejen frem for England.
BTW, hvis folk ikke ved det, så er Tom Cleverley selv administrator over hans facebook profil, så man kan altid følge ham der :)
Fedt fedt fedt. Kæft jeg håber han får lov at få chancen ordentligt i den her sæson:)
MartinKjaer
08-08-2011, 13:53
Stort tillykke til Cleverley - og selvfølgelig også Welbeck. Det har de sgu fortjent.
Bud Spencer
08-08-2011, 14:22
Sådan! Stort tillykke til Tom!
Don Kafai
08-08-2011, 14:25
rYL_vEF_vLk
Det der gør Tom så lysende på banen er måden han tænker fodbold, og hans mod. Det jeg lægger mest mærke til, er hvordan han altid tænker fremadrettet, og meget modvilligt spiller den bagud. Det gør naturligvis at han aldrig får en 92% passer rating som Michael Carrick, men det gør samtidig at der altid er muligheder når han bliver retvendt.
Ikke for at tage noget fra Cleverley, men for at være helt ærlig, så tror jeg 20% af hans popularitet skyldes, at vi har vænnet os til en central midtbane der aldrig skyder (Carrick, Anderson, Scholes, Fletcher osv), og derfor fuldstændig falder bagover af begejstring når han i en halv time har 3-4 afslutninger (omend ikke alle var kvalificerede, så turde han fyre af udefra).
Jeg tror han kan blive rigtig stor i United, men jeg synes stadig vi skal supplere vores midtbane. Vi skal spille 60 kampe, og uanset hvor lovende Cleverley ser ud, så vil jeg stadig ikke sætte al min lid til ham (endnu).
schousboe9
08-08-2011, 15:07
Ikke for at tage noget fra Cleverley, men for at være helt ærlig, så tror jeg 20% af hans popularitet skyldes, at vi har vænnet os til en central midtbane der aldrig skyder (Carrick, Anderson, Scholes, Fletcher osv), og derfor fuldstændig falder bagover af begejstring når han i en halv time har 3-4 afslutninger (omend ikke alle var kvalificerede, så turde han fyre af udefra).
Man tager vel heller ikke noget fra ham, det er jo bare kvaliteter, de andre ikke har (vist endnu), så jeg synes ikke, man tager noget fra ham ved at kalde det "mangel på bedre".
Man tager jo heller ikke noget fra Ronaldo ved at værdsætte hans kvaliteter, hvis alternativet er Jan K! :D
Jeg tror han kan blive rigtig stor i United, men jeg synes stadig vi skal supplere vores midtbane. Vi skal spille 60 kampe, og uanset hvor lovende Cleverley ser ud, så vil jeg stadig ikke sætte al min lid til ham (endnu).
Det synes jeg også, vi skal. Men efter kampene mod Barcelona og City er jeg klart mest til en 'oprydder' end Sneijder. Igen pga. det vanvittige prisskilt. Vi skriger slet ikke så meget på kreativitet, som 300 mio. tyder på.
Jeg er tilbage i noget M'Vila-gøgl.
Er fuldstændig enig i din analyse Don Kafai. Noget der også imponerede mig gevaldigt, var hans evne til at være først over 2. boldene, som er så uhyre vigtigt. Med to så aggressive spillere som ham og Anderson, gør det ikke meget hvis modstanderne på midten hedder Yaya Toure eller Essien, for kan den første bold presses nok, skal de nok være over nr. 2.
Når det så er sagt, kan jeg ikke se hvordan vi over en hel sæson skal kunne dominere flere udebanekampe i sidste sæson, selvom i går godt nok pegede mod noget andet - men på søndag ser vi (måske) lidt ala det samme som sidste år, og sidder og skriger efter en ny midtbanemand, så stemmer stadigvæk for en Wesley Sneijder. :-)
Tror folk at Cleverley får chancen fra start på søndag? Jeg synes han har fortjent det. Håber han kommer til at slå ligeså meget igennem i år, som Wilshere har gjort det for Arsenal.
Glory Man United
08-08-2011, 16:14
Ingen tvivl om at Tom gjorde det godt i de 45 mins, men Morten Bruun (og efterfølgende visse herinde) har altså fået talt den præstation godt og grundigt op
Kilroy Was Here
08-08-2011, 16:17
Hvis Carrick bliver fit, så tror jeg det bliver Carrick / Anderson der spiller. Alternativt Cleverley / Anderson.... ved ikke helt hvor langt Fletcher er mht formen ??!
Don Kafai
08-08-2011, 16:26
Man tager jo heller ikke noget fra Ronaldo ved at værdsætte hans kvaliteter, hvis alternativet er Jan K! :D
Nej, men jeg synes stadig han lige bliver gjort 20% bedre, fordi han han bare "tør". Jeg mener, af de skud jeg lige husker, så brager han den langt over målet udenfor feltet, og så har han sidst i kampen (dobbelt-chancen) en venstrebens-afslutning der vist nok røg ud af stadion.
Der er potentiale, men det er sgu stadig for råt, og alt for råt til at vi kan glemme ham Wesley fra Milano.
MOHoegsted
08-08-2011, 16:33
Man tager vel heller ikke noget fra ham, det er jo bare kvaliteter, de andre ikke har (vist endnu), så jeg synes ikke, man tager noget fra ham ved at kalde det "mangel på bedre".
Det synes jeg også, vi skal. Men efter kampene mod Barcelona og City er jeg klart mest til en 'oprydder' end Sneijder. Igen pga. det vanvittige prisskilt. Vi skriger slet ikke så meget på kreativitet, som 300 mio. tyder på.
Jeg er tilbage i noget M'Vila-gøgl.
M'Vila kunne være fantastisk, jeg kan bare ikke helt finde ud af hvem jeg helst vil have af ham eller Sneijder. 2 helt forskellige typer, og kan begge gå direkte ind i startopstillingen.
schousboe9
08-08-2011, 16:36
Nej, men jeg synes stadig han lige bliver gjort 20% bedre, fordi han han bare "tør". Jeg mener, af de skud jeg lige husker, så brager han den langt over målet udenfor feltet, og så har han sidst i kampen (dobbelt-chancen) en venstrebens-afslutning der vist nok røg ud af stadion.
Der er potentiale, men det er sgu stadig for råt, og alt for råt til at vi kan glemme ham Wesley fra Milano.
Havde du forventet, at han bare ville smække dem i krogen med det kolde venstre som en anden Koeman? Rooney havde da også braget den over.
Jeg ved ikke, om spilleren bliver gjort 20% bedre, men vores offensiv blev minimum 50% farligere.
Jeg er enig i, at man skal passe på med at få for store forventninger, og lige så snart han har en dårlig kamp, vil han jo få de samme tæv (af nogen) som han får roser nu. Men som sagt, så skriger vores hold slet ikke på en spiller i den prisklasse. Hvis vi absolut skal have rutineret kreativitet til holdet, så hent Nasri på en fri i 2012.
Don Kafai
08-08-2011, 17:16
Havde du forventet, at han bare ville smække dem i krogen med det kolde venstre som en anden Koeman? Rooney havde da også braget den over.
Præcis min pointe, selvom han brager den ud af stadion, så er det stadig langt bedre end ikke at tage forsøget. Du ser jo ikke Carrick tage sådanne skud.
Men som sagt, så skriger vores hold slet ikke på en spiller i den prisklasse. Hvis vi absolut skal have rutineret kreativitet til holdet, så hent Nasri på en fri i 2012.
Her er jeg så uenig, for jeg synes i den grad vores hold skriger efter verdensklasse (og de koster som regel i den prisklasse) til midtbanen. Du kan smide Cleverley-kortet, men ser vi bort fra ham, så har vi ikke fået andre ind, og vi har mistet Gibson og Scholes (glem Hargo, han spillede alligevel aldrig), på en midtbane der mildest talt var chokerende ringe i sidste sæson.
Kan Anderson for alvor slå igennem, og kan Fletcher holde sig virus-fri, og kan Carrick starte sæsonen som han sluttede sidste og holde nogenlunde niveau frem til maj, og kan Phil Jones dække central midtbane upåklageligt ved rotation, og kan Giggs og Park holde sig skadesfri og i form, og kan Cleverley tage det spring som så mange spår ham til, jamen så behøver vi vel ingen spillere.
Der er sgu bare for mange kan'er, og uanset hvor romantisk anlagt man er, så bør en klub som United ikke gå ind til en sæson med de spørgsmålstegn. Nu vil mange sige Barca, men der er sgu også forskel på at spytte Iniesta og Xavi ud fra egen avl, og så (med al respekt, naturligvis) Fletcher og Cleverley.
Præcis min pointe, selvom han brager den ud af stadion, så er det stadig langt bedre end ikke at tage forsøget. Du ser jo ikke Carrick tage sådanne skud.
Her er jeg så uenig, for jeg synes i den grad vores hold skriger efter verdensklasse (og de koster som regel i den prisklasse) til midtbanen. Du kan smide Cleverley-kortet, men ser vi bort fra ham, så har vi ikke fået andre ind, og vi har mistet Gibson og Scholes (glem Hargo, han spillede alligevel aldrig), på en midtbane der mildest talt var chokerende ringe i sidste sæson.
Kan Anderson for alvor slå igennem, og kan Fletcher holde sig virus-fri, og kan Carrick starte sæsonen som han sluttede sidste og holde nogenlunde niveau frem til maj, og kan Phil Jones dække central midtbane upåklageligt ved rotation, og kan Giggs og Park holde sig skadesfri og i form, og kan Cleverley tage det spring som så mange spår ham til, jamen så behøver vi vel ingen spillere.
Der er sgu bare for mange kan'er, og uanset hvor romantisk anlagt man er, så bør en klub som United ikke gå ind til en sæson med de spørgsmålstegn. Nu vil mange sige Barca, men der er sgu også forskel på at spytte Iniesta og Xavi ud fra egen avl, og så (med al respekt, naturligvis) Fletcher og Cleverley.
Jeg er enig. Jeg tror også vi er nødt til at hente en verdensstjerne til midtbanen. Vi spiller jo trods alt 60 kampe om året og vi rotere jo meget. Cleverley er virkelig en spændende spiller som nok skal få en fin rolle i år, hvor han kan få bygget noget mere på hans talent, men tror stadig det er for farligt at satse 110 procent på ham nu. Med mindre han kan spille som igår i alle kampene.
Gibson er da stadig i truppen endnu? det er vel ikke helt sikkert han bliver solgt endnu, eller hvad? Jeg håber det meget, for kan ikke se vi kan bruge ham til noget.
schousboe9
08-08-2011, 21:13
Det vil jeg kun kommentere med en: :confused:
Vi har tilføjet langt mere offensiv tænkning med Cleverley, og hvis vi supplerer yderligere med en jernmand, så får vi også mere styr på midtbanen væk fra Old Trafford.
Kan Anderson... kan Fletcher... kan Carrick... kan Phil Jones... kan Giggs og Park... kan Cleverley... jamen så behøver vi vel ingen spillere.
Og hvordan får vi lettest besvaret de spørgsmål?
Der er sgu bare for mange kan'er, og uanset hvor romantisk anlagt man er, så bør en klub som United ikke gå ind til en sæson med de spørgsmålstegn. Nu vil mange sige Barca, men...
Jeg vil ikke kun sige Barca. Jeg vil også sige Arsenal, Chelsea, City, Real Madrid, Milan...:
Kan van Persie og Vermaelen holde sig skadesfri, kan de holde på Nasri og Fabregas, kan Gibbs sætte sig på venstre back, kan Torres finde målformen, kan Drogba holde niveau, kan Sturridge slå til, kan David Luiz revanchere sin sløje afslutning sidste år, kan Agûero slå til, kan Tevez blive i City, kan man få styr på Balotelli, kan Clichy styrke defensiven, osv... Jeg tror, du har fanget den. Alle hold har spørgsmålstegn op til en sæson, og der er sgu kun én måde at finde svarene.
Vi har tilføjet langt mere offensiv tænkning med Cleverley, og hvis vi supplerer yderligere med en jernmand, så får vi også mere styr på midtbanen væk fra Old Trafford.
Jeg vil ikke kun sige Barca. Jeg vil også sige Arsenal, Chelsea, City, Real Madrid, Milan...:
Kan van Persie og Vermaelen holde sig skadesfri, kan de holde på Nasri og Fabregas, kan Gibbs sætte sig på venstre back, kan Torres finde målformen, kan Drogba holde niveau, kan Sturridge slå til, kan David Luiz revanchere sin sløje afslutning sidste år, kan Agûero slå til, kan Tevez blive i City, kan man få styr på Balotelli, kan Clichy styrke defensiven, osv... Jeg tror, du har fanget den. Alle hold har spørgsmålstegn op til en sæson, og der er sgu kun én måde at finde svarene.
Er meget enig
Med andre ord kunne man også sige; kan M'vila dominerer vores centrale midt eller kan Sneijder også arbejde defensivt i en to-mands midtbane?
Før en sæson er intet jo sikkert - og et køb af en spiller eliminerer på ingen måde de "kan" der vil være før sæsonen.
Spørgsmålet er jo så bare om man vil vælge at løse problemet ved at satse med en investering eller satse med egne rækker.
United0805
08-08-2011, 22:50
Kan sagtens følge dine argumenter, for der er helt sikkert mange spørgsmålstegn ved vores trup, men er det ikke også dét der er med til at gøre den så spændende? Sjældent har vi haft så mange talentfulde unge spillere der enten lige har fået deres gennembrud på den store fodboldscene eller er i færd med at skabe det, og personligt mener jeg at det ville være en skam at bremse deres udvikling, som IMO vil være en følge af et evt. sneijder køb. Det kan godt være at vores midtbane ser tvivlsom ud og det ville være et sats ikke at investere i en topspiller, men midtbanen var altså heller ikke prangende sidste år, og der gik det nu engang ganske fint.
Jeg synes vi bør satse og give de unge chancen. For det første fordi jeg tror det kommer til at give pote i år og mange år fremover og for det andet fordi det bare er så meget mere charmerende(eller hvad man nu vil kalde det), at give de unge chancen istedet for at spendere 300 mio. på en hollænder der forlanger 2 mio. om ugen :-)
Don Kafai
08-08-2011, 23:24
Jeg siger ikke Gibson var altafgørende. Men han blev trods alt brugt i en række kampe. og det at vi har mistet ham, kræver en erstatning. Jeg kan gå med til, at Cleverley er en forbedring, men hvad med Scholes? og hvad med det faktum at vores midtbane blev domineret i så store perioder. Det er for risky. Simpelthen.
Hvorfor skal de besvares? Hvorfor ikke være på den sikre side, når vi nu hedder Manchester United?
Ja naturligvis har alle hold spørgsmålstegn, og i disse tider i England er det stort set alle i top 10. Men tegnene har været der på vores midtbane i en lang periode, og jeg kan slet ikke se os være tilfredse på nogen måde.
Medmindre vi har taget konsekvensen og er blevet et kontrahold i så stor grad, at vi bare skal parkere bussen og selv på OT straffe holdene med vores giftige fløje + hurtige angribere. Det er bare ikke the "United Way", og det er slet ikke the "Fergie Way". Vi har gjort det ofte de sidste 2 sæsoner, men imo er det i langt de største tilfælde af nød end af egen vilje.
Kan sagtens følge dine argumenter, for der er helt sikkert mange spørgsmålstegn ved vores trup, men er det ikke også dét der er med til at gøre den så spændende? Sjældent har vi haft så mange talentfulde unge spillere der enten lige har fået deres gennembrud på den store fodboldscene eller er i færd med at skabe det, og personligt mener jeg at det ville være en skam at bremse deres udvikling, som IMO vil være en følge af et evt. sneijder køb. Det kan godt være at vores midtbane ser tvivlsom ud og det ville være et sats ikke at investere i en topspiller, men midtbanen var altså heller ikke prangende sidste år, og der gik det nu engang ganske fint.
Jeg synes vi bør satse og give de unge chancen. For det første fordi jeg tror det kommer til at give pote i år og mange år fremover og for det andet fordi det bare er så meget mere charmerende(eller hvad man nu vil kalde det), at give de unge chancen istedet for at spendere 300 mio. på en hollænder der forlanger 2 mio. om ugen :-)
Det er ufattelig spændende at se hvor langt vi kan drive det. Ser vi endda bort fra Welbeck og Cleverley, så er der Pogba (som jeg har set live og spår en vanvittig stor fremtid), og Morrison der også lyder som et interessant navn. Mange snakker også om Tunnicliffe (der vist er lejet til mini Fergie) og en masse andre jeg ikke lige kan huske. Men når alt kommer til alt, så skal der være en balance, og jeg er stadig for skeptisk til at jeg kan være med på hippie-tankegangen.
Jeg er i øvrigt heller ikke låst fast på Sneijder, det må gerne være en anden, men nu er Sneijder den vi åbenlyst gerne vil have, og jeg tror da også på det bliver ham eller ingen. Forhåbentlig bliver det ham.
http://thebusbyway.com/2011/08/16/video-from-a-boy-to-a-man-a-mini-documentary-on-tom-cleverley/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Go lille dokumentar om Cleverly, jeg synes man skal se, hvis man som jeg ikke følger nok med i vores ungdoms- og reservehold. Jeg føler i hvert fald jeg er blevet lidt klogere på vores fremtidige midtbane-general:)
United DK
16-08-2011, 21:47
http://thebusbyway.com/2011/08/16/video-from-a-boy-to-a-man-a-mini-documentary-on-tom-cleverley/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
go lille dokumentar om cleverly, jeg synes man skal se, hvis man som jeg ikke følger nok med i vores ungdoms- og reservehold. Jeg føler i hvert fald jeg er blevet lidt klogere på vores fremtidige midtbane-general:)
Cleverley, så fat det da!!!!
han er lidt af en stud
http://www.newkerala.com/news/2011/worldnews-49058.html?
United DK
16-08-2011, 21:51
han er lidt af en stud
http://www.newkerala.com/news/2011/worldnews-49058.html?
Den nye Giggs! :lolol:
Og hun er en klam en, der pludselig vil have lidt medie-opmærksomhed, nu hvor han er ved at slå igennem og blive kendt. Klamt sådan noget..
Og ifølgede det billede der er i The Sun, puha, så er hun ikke noget specielt. Der er hans kæreste da noget mere værd..
United DK
16-08-2011, 22:14
Og hun er en klam en, der pludselig vil have lidt medie-opmærksomhed, nu hvor han er ved at slå igennem og blive kendt. Klamt sådan noget..
Og ifølgede det billede der er i The Sun, puha, så er hun ikke noget specielt. Der er hans kæreste da noget mere værd..
http://www.calciomercato.it/imagenes/original/NEWS_1309074599_emily.jpg
http://www.calciomercato.it/imagenes/original/NEWS_1309074599_emily.jpg
Holy mother, hun er godt nok lækker.
Hun er grund nok til at beholde Cleverley i truppen, uanset hans præstationer på banen!
Har hun verdens mindste navle eller har Photoshop toolet til at shrinke hendes mave tage lidt af navlen med ind :O?
ChristianR
16-08-2011, 23:44
Har hun verdens mindste navle eller har Photoshop toolet til at shrinke hendes mave tage lidt af navlen med ind :O?
Hvem fanden kigger på navlen??? :D
Martinsen
17-08-2011, 04:47
Hvem fanden kigger på navlen??? :D
Mig. Det var det første jeg lagde mærke til.
edit: argh måske ikke helt det første alligevel. Men tæt på ihvertfald.
ChristianR
17-08-2011, 07:01
Mig. Det var det første jeg lagde mærke til.
edit: argh måske ikke helt det første alligevel. Men tæt på ihvertfald.
Nu skal I ikke rotte jer sammen og gøre mig til et sygt menneske, når vi udemærket godt er klar over, hvem den er gal med.
Og så er det blot opdigtet af The Sun.. Plat..
http://redflagflyinghigh.com/2011/08/lets-hear-it-for-the-boy/the-sun-removes-bullsht-cleverley-article
Og så er det blot opdigtet af The Sun.. Plat..
http://redflagflyinghigh.com/2011/08/lets-hear-it-for-the-boy/the-sun-removes-bullsht-cleverley-article
Surprise surprise. Det ligner ellers ikke The Sun..................
MOHoegsted
17-08-2011, 08:42
Bare gå til den!
Så skal de bare snart fatte det.
LyngUnited
17-08-2011, 08:50
Hvis jeg var Cleverley og havde sådan en dame ville jeg ikke være alt for tryg ved at være på hold med Giggs. :P
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS3Z0SmfPB1tCt31ZJzOigzWYvDGm6BB v6YQkO7Cpqc38gx7k5q
Nu skal I ikke rotte jer sammen og gøre mig til et sygt menneske, når vi udemærket godt er klar over, hvem den er gal med.
Du er et sygt sygt menneske. Først navle, så resten. Natural order. Hvorfor tror du mavebluser var så populære i 90erne?? Og vi ved jo alle at verden er gået af lave efter 90erne.
Du er et sygt sygt menneske. Først navle, så resten. Natural order. Hvorfor tror du mavebluser var så populære i 90erne?? Og vi ved jo alle at verden er gået af lave efter 90erne.
Der var ikke noget bedre end de tykke trunter der gik rundt og viste deres bildæk frem! Se det var kræs, slurp
http://cdn.fourfourtwo.com/contentimages/news/Wenger37.jpg
I didn't see it
Havde ellers indtrykket af at du var en navle-looking-kinda-guy. Oh well... ;)
schousboe9
03-09-2011, 10:34
Eneste grund til at jeg ikke ser Cleverley ramme Sneijders niveau er hans teknik og måske på visse små punkter overblik. Nogle af de afleveringer Sneijder slår, minder fuldt ud om Scholes'. Han er på et helt specielt niveau, som man ser få spillere blive det i fodboldtilværelsen. Jeg kan bare ikke få mig selv til at slynge det ud at Cleverley blivier SÅ speciel. Men han er stadigvæk super klasse, og kan blive vores midtbanegeneral de næste 10 år.
Nu fremhæver jeg lige det her, men jeg kunne egentlig også have markeret det sidste i den sætning. Jeg forstår ikke, hvis du mener, at han halter efter rent teknisk. Cleverley er om nogen grunden til, at vi kan spille så hurtigt fremad banen, som vi gør i øjeblikket. Hans førsteberøring sidder i skabet 9 af 10 gange, han kan lave små Iniesta'ske træk uden om førstkommende modstander og så er han bare hurtig på de første meter. Det synes jeg, vi har set utallige eksempler på allerede. De er i mine øjne mindst lige gode rent teknisk.
Så skal man også lige have med i mellemregningen, at de er to forskellige typer. Som sagt vil jeg sammenligne Cleverley med Iniesta - i spillestil - og Sneijder med den 'nye' Scholes; dybtliggende og spilfordelende. Cleverley slår ikke de der vinderafleveringer, men jeg ser personligt også langt hellere nogle hurtige træk og ryk frem i banen. Det skaber meget mere forvirring. Desuden kan Anderson også sagtens stå for vinderboldene, selvom hans succesrate her gerne må hæves lidt.
Nu fremhæver jeg lige det her, men jeg kunne egentlig også have markeret det sidste i den sætning. Jeg forstår ikke, hvis du mener, at han halter efter rent teknisk. Cleverley er om nogen grunden til, at vi kan spille så hurtigt fremad banen, som vi gør i øjeblikket. Hans førsteberøring sidder i skabet 9 af 10 gange, han kan lave små Iniesta'ske træk uden om førstkommende modstander og så er han bare hurtig på de første meter. Det synes jeg, vi har set utallige eksempler på allerede. De er i mine øjne mindst lige gode rent teknisk.
Så skal man også lige have med i mellemregningen, at de er to forskellige typer. Som sagt vil jeg sammenligne Cleverley med Iniesta - i spillestil - og Sneijder med den 'nye' Scholes; dybtliggende og spilfordelende. Cleverley slår ikke de der vinderafleveringer, men jeg ser personligt også langt hellere nogle hurtige træk og ryk frem i banen. Det skaber meget mere forvirring. Desuden kan Anderson også sagtens stå for vinderboldene, selvom hans succesrate her gerne må hæves lidt.
Lad os nu ikke misforstå hvad jeg sagde. Han halter på ingen måde efter teknisk. Han er god teknisk. Men jeg sammenlignede ham med Wesley Sneijder, og i forhold til ham mener jeg ikke han besidder eller kommer til at besidde samme teknik i den der særklasse, hvor meget få i verden nogensinde kommer op. Det ændrer ikke på at jeg synes Cleverley har en udemærket teknik og har sublime førstegangsberøringer. Netop førstegangsberøringerne, synes jeg fungerer perfekt hos Cleverley.
Cleverley er fantastisk. Men selvom han er United spiller og vi allesammen jizzer i bukserne over ham, så har han altså ikke spillet mere end 3-4 kampe for os. Lad os nu lige coole det inden vi sammenligner ham med klassespillere der har afgjort kæmpeting ala Iniesta/Sneijder. Men ingen tvivl om at han er et kæmpetalent som passer perfekt til vores nye one-touch spillestil.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.