PDA

Se fuld version : Wayne Rooney

Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19]

Joko
09-12-2011, 10:21
Nu har jeg jo fået sønderlemmende kritik for mit indlæg om at jeg ikke synes at Rooney er blandt verdens 10 bedste angribere. Jeg skrev ANGRIBERE. Det mener jeg stadig ikke han er, for en angriber skal score en gang i mellem og ikke kun i stimer. Chiqarito er i mine øjne en bedre angriber, for han gør nu engang det en angriber skal - scorer mål! (og lad nu være med at sig, at Rooney har scoret mere end Chiqarito - de har ikke spillet lige meget og dels så har Rooney ikke scoret i lang tid - dette er en del af min argumentation).

Som fodboldspiller er Rooney uden tvivl god, selvom han stort set ingen spidskompetencer har.
Hvis Rooney skal ligge mellem midtbane og Chiqarito, så skal han skabe flere chancer. Hvis han skal spille angriber skal han score mere.
Jeg synes hverken han skaber ret meget eller scorer ret meget.

Gør det ham så til en dårlig spiller??

Nej! Men han er en spiller der har uacceptabelt store udsving i præstationerne, hvilket betyder at han IMO ikke kan være verdensklasse.

Nogle argumenterer for at Persie ikke er verdensklasse, fordi han god har været god i en periode... ha ha... han har været mega, super fantastisk i ca. 12 måneder nu og er stort set alene ansvarlig for Arsenals optur.

Jeg ved at Rooney igen bliver ufattelig god på et tidspunkt, hvis han får en penisforlængelse, en hårplantation mere, en ny tatovering eller noget andet, men indtil da er han altså ikke ret meget mere end en ordinær spiller.

Hans psyke er hans største fjende, for hvis han får et rødt kort, har en affære, slår en mand ned på et diskotek eller noget andet så må vi bare leve med halve år med dårligt spil. DET gør han til en dårligere spiller og psyken er altså bare en del af pakken...

Chicharito

Dines
10-12-2011, 11:57
5pAefP5bfPY

I denne svære periode, uden vores kaptajn i forsvaret, håber jeg snart at Rooney genfinder formen, da han er en nøgle for vores spil. Når han spiller skidt, spiller holdet skidt. Lad målene begynde at rulle i dag Wayne!

Dines
10-12-2011, 12:05
I mine øjne kan han aldrig tituleres som verdensklasse, når han så ofte failer i de afgørende kampe. Verdensklassespiller er et lille fåtal af spillere, der præsterer, når der er brug for det, og Rooney mangler stadigvæk det her.

Rooneys problem er consistency. Han har for store udsving i en sæson med enten skader eller manglende form, og det er den samme historie hvert år, og derfor kan ikke nå op på Ronaldos og Messis niveau. Deres bundniveau er simpelthen bare højere. Har de en dårlig kamp, formår de stadig at enten score eller lægge op, mens Rooney kan være helt væk.

Men at sige, at han ikke er verdensklasse og aldrig præsterer, når det gælder er jo decideret forkert. Husker du, hvem der vendte kampen, da vi var ved at tabe 1. pladsen imod West Ham ude? Eller husker du mod Barcelona, hvem der kæmpede og holdt niveau på trods af at alle andre var helt væk. Eller hvem, der i kampene mod Marseille, Chelsea og Schalke var den dominerende spiller? Eller hvem, der havde nosserne til at tage straffesparket, der gjorde os til mestre?

Det var Wayne Rooney. Han er i en dårlig periode lige p.t., men han kommer tilbage, det er der ingen tvivl om.

Det gjorde Wayne Rooney

United DK
10-12-2011, 12:17
Rooneys problem er consistency. Han har for store udsving i en sæson med enten skader eller manglende form, og det er den samme historie hvert år, og derfor kan ikke nå op på Ronaldos og Messis niveau. Deres bundniveau er simpelthen bare højere. Har de en dårlig kamp, formår de stadig at enten score eller lægge op, mens Rooney kan være helt væk.

Omvendt kan han også lave årets mål. Han var elendig mod City i februar, men det holdt ham altså ikke tilbage. Noget andet er jo også, at Messi og Ronaldo har et meget bedre hold omkring sig, Rooney skal i dårlige tider gøre det hele selv, han skal helst selv scorer på sine egne oplæg.

MOHoegsted
10-12-2011, 12:37
Omvendt kan han også lave årets mål. Han var elendig mod City i februar, men det holdt ham altså ikke tilbage. Noget andet er jo også, at Messi og Ronaldo har et meget bedre hold omkring sig, Rooney skal i dårlige tider gøre det hele selv, han skal helst selv scorer på sine egne oplæg.

Meget bedre hold omkring sig...? Jeg hader at være enig, men man kan vel ikke andet for tiden.

Bugge
10-12-2011, 13:26
Selvfølgelig er Rooney en verdensklasse spiller. Åndssvagt at påstå andet.

Der er efterhånden gået mode i at bruge Messi/Ronaldo som målestok for hvornår man kan betegnes som en verdensklasse spiller. Det er decideret åndssvagt, for de 2 spillere er fra en anden planet.

Rooney er en gudsbenådet fodboldspiller, men han er let påvirkelig og lider af for mange formdyk. Men det er stadigvæk min opfattelse, at der max er 4-5 spillere i verden der er på niveau med ham når han er i topform.

unitedforreal
10-12-2011, 13:30

Han laver et kanon mål, sikkert det bedste. Men heldet havde han også i det han rammer den med skinnebenet. Jeg vil ikke tag det målet fra ham. Men han er ikke så god som vi gøre ham til.

Han er top 5 i verden når han har formen ja, men det samme er Nani ? Forskellen er at Nani kan afgøre kampe selvom han er i dårlig form. Fordi han har en syg teknik og spark..

Bugge
10-12-2011, 13:58
Han laver et kanon mål, sikkert det bedste. Men heldet havde han også i det han rammer den med skinnebenet. Jeg vil ikke tag det målet fra ham. Men han er ikke så god som vi gøre ham til.

Han er top 5 i verden når han har formen ja, men det samme er Nani ? Forskellen er at Nani kan afgøre kampe selvom han er i dårlig form. Fordi han har en syg teknik og spark..

Jo, Rooney er præcis så god som vi gør ham til. For der er ingen der påstår at han er verdens bedste eller overhovedet i nærheden af Messi/Ronaldo.

Han er til gengæld ikke helt så dårlig som de utallige Rooney-haters gør ham til.
Hele holdet stinker lige nu, og alligevel er det stort set kun Rooney og Young, som oven i købet er ny i truppen, der skal have høvl.

I øvrigt spillede Rooney ikke specielt godt i den kamp hvor han saksede bolden i kassen mod City. Bare lige apropos din Nani kontra Rooney påstand.

unitedforreal
10-12-2011, 14:08
Jo, Rooney er præcis så god som vi gør ham til. For der er ingen der påstår at han er verdens bedste eller overhovedet i nærheden af Messi/Ronaldo.

Han er til gengæld ikke helt så dårlig som de utallige Rooney-haters gør ham til.
Hele holdet stinker lige nu, og alligevel er det stort set kun Rooney og Young, som oven i købet er ny i truppen, der skal have høvl.

I øvrigt spillede Rooney ikke specielt godt i den kamp hvor han saksede bolden i kassen mod City. Bare lige apropos din Nani kontra Rooney påstand.

For det første så var Rooney's mål heldigt.. han rammer ikke bolden med foden.
For det andet, hvem siger jeg er hater. Hvis du ike ved hvad jeg har skrevet før de sidste 2 indlæg om Rooney, så ikke snak om hater.

Jeg startede med at sige at jeg mener at Rooney er en af verdens bedste, men problemet er bare han skal vide han kan bænkes!.. Det er mit pointe. Ikke at han skal smides ud sælges eller noget som helst.

NtotheT
10-12-2011, 14:12
Noget andet ved Rooney er, at manden viser, at han ikke gider. Han går rundt, skælder ud, og gider ikke at kæmpe. Helt ærligt, når det ikke kører i en længere periode, så er det sgu da ikke kun holdets skyld og at man derfor kan gå rundt og svine andre til.

Rooney brændte endda en kæmpe chance mod Basel, og alligevel stod han og svinede Park til fordi han ikke fik den ind, selvom Rooney med bind for øjnene burde have sparket den klat ind der.

Det er for frustrerende, at vores dyreste spiller og mest rutinerede offensive kraft virker så pisse ligeglad. Hvis det er den attitude, han vi lhave, så skal han ud af klubben. Måske overvejer han igen en transfer request, fordi vi er røget ud af CL.

Ej, men han skal vise sig frem, hvis han vil vise sig som en verdensklassespiller. Han har IMO meget store problemer med at vise sig frem, når det hele sejler, og det er bare her, at min definition på en verdensklassespiller plejer at skinne igennem.

MOHoegsted
10-12-2011, 15:00
For det andet, hvem siger jeg er hater. Hvis du ike ved hvad jeg har skrevet før de sidste 2 indlæg om Rooney, så ikke snak om hater.

Jeg startede med at sige at jeg mener at Rooney er en af verdens bedste, men problemet er bare han skal vide han kan bænkes!.. Det er mit pointe. Ikke at han skal smides ud sælges eller noget som helst.

Om han så ikke rammer den med foden, hvorfor er det så heldigt?

Hele intentionen var jo netop at score på et saksespark, ligesom når man scorer på hovedet er det hans intention. Er det så også heldigt? Get my point?

Joko
10-12-2011, 15:56

Tag det nu roligt, han kalder jo ikke dig hater.... Og du kan jo altid sige, at de gode mål er heldige... Når Messi dribler et helt forsvar, er han jo heldig, at forsvarsspillerne ikke gør det bedre osv. osv.

Ludvig
11-12-2011, 11:01

:Smackden:

Sådan en afslutningen kan ikke kategoriseres. At være heldig, er der ikke der ved. Der er ikke noget værre end folk der kalder sådan noget heldigt.
Hvis noget er heldigt er det fordi f.eks. at bolden bliver rettet af, eller den rammer ham ubevidst i baghovedet.
Men hans intentioner er et saksespark, og det leverer han. Om han rammer den med den øverste eller nederste del af vristet, vil jeg ikke mene kunne diskuteres heldigt.

Og til din pointe om at han skal vide, at han skal kunne bænkes.
Rooney er der ofte en af de eneste der giver hele armen hvis United er nede. Det er da ikke ham man sidder og brokker sig over ikke kæmper nok..

Pils
11-12-2011, 11:51
Ej, men han skal vise sig frem, hvis han vil vise sig som en verdensklassespiller. Han har IMO meget store problemer med at vise sig frem, når det hele sejler, og det er bare her, at min definition på en verdensklassespiller plejer at skinne igennem.

Det er selvfølgelig klart, at han har problemer med, at vise sig frem for tiden da hele holdet spiller elendigt. Derfor er han da stadig en verdensklasse spiller. Jeg gad godt se Messi vise sig frem for barcelona hvis hele holdet sejlede. Det tror jeg altså også han ville have svært ved, at gøre.

Acsadac
11-12-2011, 12:11
Det er selvfølgelig klart, at han har problemer med, at vise sig frem for tiden da hele holdet spiller elendigt. Derfor er han da stadig en verdensklasse spiller. Jeg gad godt se Messi vise sig frem for barcelona hvis hele holdet sejlede. Det tror jeg altså også han ville have svært ved, at gøre.

Man kan jo bare se, at Messi har ekstremt svært ved at præstere for Argentina.. Messi arbejder på ingen måde defensivt og har Xavi og Iniesta til at sætte sig i scene.

Der er ikke ret mange spillere i verden, der kan trække et helt hold op.

PatriceEvra3
31-12-2011, 22:39
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Wayne-Rooney-axed-for-Manchester-United-s-3-2-defeat-to-Blackburn-over-Boxing-Day-night-out-with-Coleen-article847966.html

Daily fail bringer skriver Rooney var sat af. Det er ikke til at vide, om man kan tro på det, men jeg studsede også over at vi ikke har hørt noget om at han skulle være småskadet eller syg før i dag. At spare ham to kampe i træk giver heller ikke rigtig mening. Håber ikke historien er sand, for Ferguson er gået over gevind så. At han spiser en middag med sin kone mandag aften, kan jeg absolut ikke se problemet i,taget i betragtning af at han har spillet godt de sidste 3-4 kampe. Håber bare det er endnu en selvopfunden historie af Daily Mail.

Ferguson forklaring om at "Han ikke har trænet så godt de sidste par dage" lyder også underlig. Hvad betyder det? At han har været dårlig? At han har været ugidelig? At han har været småskadet? At han har været syg?

NtotheT
01-01-2012, 20:38
Historien må jo være sand, siden også Gibson ikke var med, når vi manglede centrale midt.

Hold kæft hvor er det jammerligt, uprofessionelt og svagt af Rooney at ikke tænke sig om. Især i disse "hårde" tider, hvor det sidste vi har brug for er at mangle spillere. Straf idioten med 2 ugers løn, så han kan tude på tribunen.

Kæmpe idiot.

Allan
01-01-2012, 21:04
Hvis de blot har været ude og spise og fået LIDT til ganen er der ikke noget problem, har de til gengæld været ude og gære byen usikker og drukket sig i hegnet er sagen en anden og de tre skal straffes.

Acsadac
01-01-2012, 21:17
Historien må jo være sand, siden også Gibson ikke var med, når vi manglede centrale midt.

Hold kæft hvor er det jammerligt, uprofessionelt og svagt af Rooney at ikke tænke sig om. Især i disse "hårde" tider, hvor det sidste vi har brug for er at mangle spillere. Straf idioten med 2 ugers løn, så han kan tude på tribunen.

Kæmpe idiot.

Altså der er jo nok ikke mange her på forum der ikke er klar over, at du ikke kan fordrage Rooney.. Men synes du måske ikke, at du overdriver bare en lille smule? En ting er at du skal holde dit rygte indtakt er på forum, men skal vi ikke lige blive enige om, at vi ikke har nogen anelse om, hvad Rooney har lavet?

Der står, at spillerne ikke må drikke 48 timer før kamp. Hvis de har fejret sejren over Wigan om aftenen, så er det sket mere end 48 timer før kamp.. Og desuden melder historien ikke noget om, om det drejer sig om én øl eller en decideret våd bytur... Så det står for mig lysende klart, at dit had mod Rooney overstråler fakta..

Jeg betvivler kraftigt, at hvis det var enhver anden historien omhandlede, at din reaktion så ville være som denne mod Rooney..

NtotheT
01-01-2012, 22:06
Altså der er jo nok ikke mange her på forum der ikke er klar over, at du ikke kan fordrage Rooney.. Men synes du måske ikke, at du overdriver bare en lille smule? En ting er at du skal holde dit rygte indtakt er på forum, men skal vi ikke lige blive enige om, at vi ikke har nogen anelse om, hvad Rooney har lavet?

Der står, at spillerne ikke må drikke 48 timer før kamp. Hvis de har fejret sejren over Wigan om aftenen, så er det sket mere end 48 timer før kamp.. Og desuden melder historien ikke noget om, om det drejer sig om én øl eller en decideret våd bytur... Så det står for mig lysende klart, at dit had mod Rooney overstråler fakta..

Jeg betvivler kraftigt, at hvis det var enhver anden historien omhandlede, at din reaktion så ville være som denne mod Rooney..

1) Det burde være til at forstå ud fra det jeg skrev, at jeg har taget udgangspunkt i, at Rooney har drukket sig i hegnet i en juleprogram, som altid er hektisk og vi i år har brug for alle mand.

Hvis det er kun en lille øl efter spisning, er det noget andet, men historien tyder på, at han har drukket sig i hegnet.

2) Nej ,det er nu skam ikke noget med Rooney at gøre. Det har noget med at gøre, at vi er i en vigtig periode omkring nytår, hvor vi især i år har brug for alle, der kan spille, når vi er så hårdt skadesramte.

Desuden må Rooney have brudt et intern trupsløfte (måske at de ikke drikker i juleperioden), at man ikke drikker sig i hegnet, eftersom at han angiveligt er blevet straffet for at drikke, selvom der var 5 dage til næste kamp.

Alt i alt er det en møg uprofessionelt løsning Gibson, Evans og Rooney har foretaget sig, og det er helt korrekt, at Fergie har reageret prompte og sat en linje.

MOHoegsted
01-01-2012, 22:42
1) Det burde være til at forstå ud fra det jeg skrev, at jeg har taget udgangspunkt i, at Rooney har drukket sig i hegnet i en juleprogram, som altid er hektisk og vi i år har brug for alle mand.

Hvis det er kun en lille øl efter spisning, er det noget andet, men historien tyder på, at han har drukket sig i hegnet.

2) Nej ,det er nu skam ikke noget med Rooney at gøre. Det har noget med at gøre, at vi er i en vigtig periode omkring nytår, hvor vi især i år har brug for alle, der kan spille, når vi er så hårdt skadesramte.

Desuden må Rooney have brudt et intern trupsløfte (måske at de ikke drikker i juleperioden), at man ikke drikker sig i hegnet, eftersom at han angiveligt er blevet straffet for at drikke, selvom der var 5 dage til næste kamp.

Alt i alt er det en møg uprofessionelt løsning Gibson, Evans og Rooney har foretaget sig, og det er helt korrekt, at Fergie har reageret prompte og sat en linje.

Der er dog en stor forskel i det indlæg du skrev nu, og i forhold til det andet. I det første indlæg, konstatere du at rygtet er sandt, mens du nu bruger ord som "hvis", "angiveligt" osv.

Acsadac påpeger intet hvorvidt om de skulle straffes, HVIS de havde været på en bytur. Han konstatere mere du ikke kan vide hvad der er foregået, og du skyder Rooney ned på et rygte, du ikke ved er sandt. Dit indlæg er jo mere et svar på om hvor fair det er de blev straffet eller ikke, og det er vist ikke der Acsadac vil hen.

Det blot mit syn udefra, og hvis jeg tager fejl så må i gerne hænge mig for det. ;)

MC86
01-01-2012, 23:22
http://m.givemefootball.com/view.aspx?edid=163678&path=/premier-league/rooneys-united-future-in-doubt

Håber ikke det passer.

PatriceEvra3
01-01-2012, 23:31
http://m.givemefootball.com/view.aspx?edid=163678&path=/premier-league/rooneys-united-future-in-doubt

Håber ikke det passer.

Den der tror jeg til gændgæld ikke en meter på. Sådan noget pladder bliver der jo altid skrevet når sådanne hændelser sker. En artikel på 10 linjer, på en hjemmeside ingen kender, uden citater eller andre forklaringer. Det rygte kunne og den nyhed kunne jeg lige så godt have startet. Den ligger lige til højrebenet at starte det rygte, og jeg havde også regent stærk med det ville komme. Ferguson gik historisk langt for at beholde Rooney sidste år, det ville ikke rigtig give mening at smide ham ud på grund af den, trods alt meget lille, uoverenstemmelse.

http://www.guardian.co.uk/football/2012/jan/01/wayne-rooney-manchester-united-discipline-meal?newsfeed=true

Det er heller ikke første gang Ferguson har gjort noget ligende

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-united/8987555/Manchester-United-manager-Sir-Alex-Ferguson-has-often-reacted-in-rage-when-players-have-let-him-down.html

NtotheT
02-01-2012, 00:16
Ferguson blev sur på Rooney, efter at denne præsterede sløjt til træningen dagen efter mod Wigan, efter han var ude om aftenen med Gibson, Evans og deres respektive partnere.

Link: http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-united/8987393/Manchester-United-forward-Wayne-Rooney-fined-a-weeks-wages-and-dropped-from-team-after-lethargic-training.html

Frottle
02-01-2012, 05:43
Ja, jeg er sgu også skeptisk overfor den med at han skulle være på vej ud af klubben og have fået et 6-cifret (pund-)beløb i bøde for at... have været til middag? Han har nok bare fået lov at hvile i hvad vi troede var en walkover kamp, og så tænkte pressen at de kunne sælge nogle blade hvis de fandt på nogle nye løgne om Rooney.

United DK
02-01-2012, 06:16

Håber ikke det passer.

Nå, men nu kender folk da til givemefootball.com. Det kaldes PR det der.

Acsadac
02-01-2012, 07:15

Nej den detalje skildte sig absolut ikke ud i dit indlæg. Du skriver at historien må være sand da Gibson heller ikke var med. Det er ihvertfald ikke et argument der holder i retten, og jeg opfatter derved indlægget som et udbrud mod Rooney..

Hvis det ikke er det, så er jeg mere forstående..

ChristianR
02-01-2012, 07:34

Mener du, at Fergie har reageret korrekt ved at droppe vores bedste spiller og omtrent den eneste centrale midtbane spiller til rådighed blot for at sætte en linje, når han samtidig sætter førstepladsen og muligvis endda mesterskabet over styr?

Discilplin er en enormt vigtig ting - Men ikke for en hver pris. Og der bør kunne straffes mere individuelt, så det ikke går udover hele holdet.

Glory Man United
02-01-2012, 08:12
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-united/8987555/Manchester-United-manager-Sir-Alex-Ferguson-has-often-reacted-in-rage-when-players-have-let-him-down.html

Omkring Ince er jeg sikker på, at det der er rygter. Fergie siger selv, at han solgte Ince pga "taktiske årsager". Ince gik for meget med frem istedet for at være den tilbageholdende midtbanespiller. Derudover vidste Fergie, at Butt stod på spring. Derfor solgte han Ince til Inter

United DK
02-01-2012, 08:56
Bortset fra Stam kan man argumentere for, at dem Ferguson solgte måske også havde nået deres absolutte top, og derfor var det på tide at sige farvel. Okay, Ruud blev topscorer i La Liga, men på trods af sine mange mål, så blev hans tid i klubben jo aldrig den store succes for klubben generelt, med sølle et mesterskab på fem år. Jeg kan ikke forestille mig, at Ferguson sparker Rooney ud, dertil er der for mange krummer i ham, og han er stadig så ung, at der sikkert er 5-6 rigtig gode år i ham endnu.

Glory Man United
02-01-2012, 09:00
Jeg kan ikke forestille mig, at Ferguson sparker Rooney ud, dertil er der for mange krummer i ham, og han er stadig så ung, at der sikkert er 5-6 rigtig gode år i ham endnu.

Frygter nu også mere, at det er den anden vej: altså at Rooney vil væk. Jeg er sikker på, at Evans, Rooney og Gibson var ude og SPISE, men at de så åbenbart ikke må det (48 timers regel). De blev sat af til en kamp og har fået store bøder. Det er straf nok!

schousboe9
02-01-2012, 09:54
Frygter nu også mere, at det er den anden vej: altså at Rooney vil væk. Jeg er sikker på, at Evans, Rooney og Gibson var ude og SPISE, men at de så åbenbart ikke må det (48 timers regel). De blev sat af til en kamp og har fået store bøder. Det er straf nok!

Vi kan jo heller ikke leve op til hans ambitionsniveau, så måske han bare skulle pisse af og finde nogen, der gider være med i toppen hvert år.

Jeg er så træt af den gadedrengs attitude. Han er fandeme ikke 18 år mere, han er trods alt familiefar og kan ikke gemme sig bag "at skulle lære" mere. Alle laver selvfølgelig fejl, men det hører alt hans pis altså ikke under mere.

At han spiller pivelendigt i 3-4 måneder hvert år hjælper heller ikke hans sag, så hvis han vil have indfriet sine urimelige krav om trofæer hvert år, skulle han måske prøve at kigge indad i stedet for at tøre den af på tidens velnok mest uambitiøse manager.

Glory Man United
02-01-2012, 10:00
Vi kan jo heller ikke leve op til hans ambitionsniveau, så måske han bare skulle pisse af og finde nogen, der gider være med i toppen hvert år.

Jeg er så træt af den gadedrengs attitude. Han er fandeme ikke 18 år mere, han er trods alt familiefar og kan ikke gemme sig bag "at skulle lære" mere. Alle laver selvfølgelig fejl, men det hører alt hans pis altså ikke under mere.

At han spiller pivelendigt i 3-4 måneder hvert år hjælper heller ikke hans sag, så hvis han vil have indfriet sine urimelige krav om trofæer hvert år, skulle han måske prøve at kigge indad i stedet for at tøre den af på tidens velnok mest uambitiøse manager.

Arghhh....HVIS det er korrekt, at Rooney har været ude at spise med Evans, Gibson OG konerne, så synes jeg måske, det var på sin plads, at Fergie lempede en smule på reglerne. Det virker altså en smule overilet.

schousboe9
02-01-2012, 10:19
Arghhh....HVIS det er korrekt, at Rooney har været ude at spise med Evans, Gibson OG konerne, så synes jeg måske, det var på sin plads, at Fergie lempede en smule på reglerne. Det virker altså en smule overilet.

Hvis han bare har været på restaurant, ja, så fair nok med en "pause" og en bøde, og så må det være selvfølgelig være det.

Men jeg har godt nok svært ved at forstå, at det bare der det. Hvorfor skulle det være forbudt at gå på restaurant 48 timer før en kamp? Hvad er det farlige i det? Fed mad og alkohol? Det kan de jo ligeså godt få derhjemme. Og klubbens officielle forklaring med at han blev sparet holder jo heller ikke, når vi mangler 17.000 mand i forvejen.

Glory Man United
02-01-2012, 10:22
Hvis han bare har været på restaurant, ja, så fair nok med en "pause" og en bøde, og så må det være selvfølgelig være det.

Men jeg har godt nok svært ved at forstå, at det bare der det. Hvorfor skulle det være forbudt at gå på restaurant 48 timer før en kamp? Hvad er det farlige i det? Fed mad og alkohol? Det kan de jo ligeså godt få derhjemme. Og klubbens officielle forklaring med at han blev sparet holder jo heller ikke, når vi mangler 17.000 mand i forvejen.

Omvendt: hvorfor skulle medierne skrive, at han bare var på restaurant? Det ville sgu da sælge flere aviser at skrive, at Rooney var på druk...

RAppel
02-01-2012, 10:32
Omvendt: hvorfor skulle medierne skrive, at han bare var på restaurant? Det ville sgu da sælge flere aviser at skrive, at Rooney var på dødsdruk...

/fixed

ChristianR
02-01-2012, 10:33
Omvendt: hvorfor skulle medierne skrive, at han bare var på restaurant? Det ville sgu da sælge flere aviser at skrive, at Rooney var på druk...

Man kan jo også blive skidefuld på en restaurant. Så mon ikke svaret er en nuanceret mellemting? Jeg tror heller ikke på den straf for at spise en ekstra dessert og et glas vin til maden, men de er nok heller ikke dumme nok til at gå på disko til kl 6 om morgenen.

Jeg tror, han har fået tilpas nok til, at hans træning dagen efter bar præg af tømmermænd.

schousboe9
02-01-2012, 10:53

Og spejlvendt: hvorfor undlade at skrive om alle de andre gange, han bare har været ude? Hvorfor er de historier ikke blevet blæst op? Sikkert fordi han har lavet mere denne gang.

Jeg kender selvfølgelig godt til sensationsjournalistik, men jeg kan ikke se idéen i at bringe nyheden nu, hvis der ikke er noget i det. Det er jo ikke fordi, det ramler sammen med noget andet, han har lavet.

MC86
02-01-2012, 10:57

Hvem siger han ikke er godt tilfreds med ambitions niveauet? Og jeg kan ikke læse nogle stedet at han køre på vores manager?

Og hvis han bare har været ude og spise og lidt alc. til maden så er det vist heller ikke jordens undergang 5 dage før næste kamp. Har klubben så nogle regler omkring det skal han selvføgelig straffes, men det burde være klaret med en bøde. Allerhjøest en plads på bænken.

Glory Man United
02-01-2012, 10:59
Hvem siger han ikke er godt tilfreds med ambitions niveauet?

Gå ca 1 år tilbage...;)

MC86
02-01-2012, 11:02
Gå ca 1 år tilbage...;)

Haha ja, selvfølgelig rigtig :) Men jeg tror nu han er godt tilfreds nu, og mon ikke han er med imorgen og laver en kasse :)

ChristianR
02-01-2012, 11:04
Haha ja, selvfølgelig rigtig :) Men jeg tror nu han er godt tilfreds nu, og mon ikke han er med imorgen og laver en kasse :)

For hvem eller mod hvem dog? ;)

United DK
02-01-2012, 11:23
For hvem eller mod hvem dog? ;)

For City mod Liverpool. Skiftet falder på plads i aften, da Rooney synes Mancini er mere tolerant overfor druk.

Glory Man United
02-01-2012, 12:37
Han spiller nok på onsdag...
http://www1.skysports.com/football/news/11667/7406153/Rooney-back-in-training

Bugge
02-01-2012, 14:14
Har Rooney eller nogen som helst anden tilnærmelsesvis pålidelig kilde overhovedet påpeget eller antydet, at Rooney er utilfreds i United og vil væk?

Eller hvad er grunden til at folk pludselig går i selvsving over ingenting?

Frottle
02-01-2012, 16:20
Har Rooney eller nogen som helst anden tilnærmelsesvis pålidelig kilde overhovedet påpeget eller antydet, at Rooney er utilfreds i United og vil væk?

Ikke så vidt jeg ved.

Eller hvad er grunden til at folk pludselig går i selvsving over ingenting?

Den ulækre engelske sladderpresse lever jo af skamløse løgne, og det må de kunne gøre fordi englænderne æder dem op. Jeg tror ikke, der er mere i den.

Glory Man United
03-01-2012, 11:11
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/sunsport_columnists/4034025/Wayne-Rooney-row-Ian-Wright-says-Alex-Ferguson-has-played-it-perfectly.html

"I reckon Wayne Rooney will now bounce back with at least a goal against Newcastle in the Premier League tomorrow night before scoring again to help knock Manchester City out of the FA Cup on Sunday".

JA TAK!!!

JWH
04-01-2012, 23:30
Manden slår mig ikke som en person, der pt. har megen spilleglæde i Manchester United. Mange vil sikkert sige, at jeg bare overreagerer på aftenens kamp, men lige pt., virker han efter min mening, som en person, der gerne vil væk. Og nej, jeg bygger det ikke på noget konkret andet end hans attitude her på det sidste. Uden Ferguson tror jeg han var smuttet...

Dines
04-01-2012, 23:36
Manden slår mig ikke som en person, der pt. har megen spilleglæde i Manchester United. Mange vil sikkert sige, at jeg bare overreagerer på aftenens kamp, men lige pt., virker han efter min mening, som en person, der gerne vil væk. Og nej, jeg bygger det ikke på noget konkret andet end hans attitude her på det sidste. Uden Ferguson tror jeg han var smuttet...

Selvfølgelig var han væk uden Ferguson. Men det er ikke et enestående fænomen.

Ronaldo var aldrig blevet i 2006 efter VM-episoden med netop Rooney, uden Fergies overtalelsesevne.

Cantona ville også væk efter, at han fik hans 8-måneders karantæne for kung-fu sparket mod en Crystal Palace fan/hooligan.

Ferguson overtalte også Keane til at fortsætte i United tilbage i 2001, hvor Keane havde dummet sig efter endnu et rødt kort - episoden med Shearer.

JWH
04-01-2012, 23:45
Selvfølgelig var han væk uden Ferguson. Men det er ikke et enestående fænomen.

Ronaldo var aldrig blevet i 2006 efter VM-episoden med netop Rooney, uden Fergies overtalelsesevne.

Cantona ville også væk efter, at han fik hans 8-måneders karantæne for kung-fu sparket mod en Crystal Palace fan/hooligan.

Ferguson overtalte også Keane til at fortsætte i United tilbage i 2001, hvor Keane havde dummet sig efter endnu et rødt kort - episoden med Shearer.

Jamen så er vi enige :) Han var helt sikkert smuttet uden Ferguson. Problemet er så bare, at han for mig på trods af Ferguson, stadig virker som en mand, der gerne vil væk.

NtotheT
04-01-2012, 23:45
Jeg tror nu ikke, Rooney vil væk.

Problemet er bare, at ROoney er alt for sikker på sin plads, og han ikke føler sig presset på holdet. Ferguson tør jo ikke at sætte ham på bænken, når han er i en dårlig periode, som jeg ofte mener, han burde gøre, bare for at statuere et eksempel, at ens renommé kan man stikke skråt op i røven, for det er ens præstation i den igangværende sæson, der gælder og ikke, hvad fanden man har opnået i sine år som prof. I dag ser vi f.eks., at Rooney bliver på banen længere tid end en Berbatov on fire. Det giver jo ingen absolut mening.

Dines
05-01-2012, 00:22
Jeg tror nu ikke, Rooney vil væk.

Problemet er bare, at ROoney er alt for sikker på sin plads, og han ikke føler sig presset på holdet. Ferguson tør jo ikke at sætte ham på bænken, når han er i en dårlig periode, som jeg ofte mener, han burde gøre, bare for at statuere et eksempel, at ens renommé kan man stikke skråt op i røven, for det er ens præstation i den igangværende sæson, der gælder og ikke, hvad fanden man har opnået i sine år som prof. I dag ser vi f.eks., at Rooney bliver på banen længere tid end en Berbatov on fire. Det giver jo ingen absolut mening.

Kan godt følge din pointe, men når alternativerne ikke er bedre? Hernandez har knapt nok sat en fod rigtig i denne sæson, og Welbeck er stadig det man vil betegne som et talent.

Rooney var ringe i dag, men udover det havde han et par gode kampe efter Basel-kampen.

Fletcherfan
06-01-2012, 16:36
Jeg tror ikke Rooney vil væk nu... Men situationen forværres over det næste halvandet år så er jeg sikker på, at Rooney er den første, der skrider...

Jeg var MEGET vred over Rooney i forb. med hans kontraktforlængelse og selvom jeg har taget ham til nåde igen så ved jeg også, at han er klar til at smutte hvis det sker, at United kommer ned på Liverpools eller Arsenals niveau...

For mig kan han kun blive legende hvis han er i klubben om 7-8 år og har slået Sir Bobby Charltons rekord for flest scorede mål...

MC86
06-01-2012, 21:33
Vildt snakken allerede er igang igen efter kun et år pga han blev sat af mod Blackburn, og spillede en skidt kamp mod Newcastle.

http://www.redcafe.net/f9/fergie-let-rooney-go-346532/

JWH
06-01-2012, 22:23
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14861

Så er den vist lukket. Fedt, at en avisartikel, der endnu ikke engang er trykt bliver manet så kraftigt i jorden...

Jim
06-01-2012, 23:29
Bortset fra Stam kan man argumentere for, at dem Ferguson solgte måske også havde nået deres absolutte top, og derfor var det på tide at sige farvel. Okay, Ruud blev topscorer i La Liga, men på trods af sine mange mål, så blev hans tid i klubben jo aldrig den store succes for klubben generelt, med sølle et mesterskab på fem år. Jeg kan ikke forestille mig, at Ferguson sparker Rooney ud, dertil er der for mange krummer i ham, og han er stadig så ung, at der sikkert er 5-6 rigtig gode år i ham endnu.

Det er muligt der er flere gode år tilbage i Rooney men hvis manden ikke gider spille for United så gider han ikke mere og jeg synes personligt Rooney har utrolig mange kampe i bunden istedet for på hans topniveau.

Så jeg vil ikke undre mig hvis historien er sand, vi har stadig kvalitet og for de penge Rooney kan indbringe kan vi får købt godt ind

Jim
06-01-2012, 23:31
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14861

Så er den vist lukket. Fedt, at en avisartikel, der endnu ikke engang er trykt bliver manet så kraftigt i jorden...

Det skrev de også om Ronaldo selv om
Alle vidste at den handle var i skuffen i Lang tid

unitedforreal
06-01-2012, 23:52
Hvorfor går folk op i, hvad klubben har at sige om sagen. De kan jo ikke sige andet. Alt andet vil sende prisen på spilleren ned hvis det var sandt.

PatriceEvra3
07-01-2012, 00:15
Hvorfor går folk op i, hvad klubben har at sige om sagen. De kan jo ikke sige andet. Alt andet vil sende prisen på spilleren ned hvis det var sandt.

Hvis Rooney gerne ville væk og United gerne ville af med ham, behøves de da ikke udsende det statement. Sidste sæson afviste de da ikke historien, der bekræftede de den. Jeg kan ikke se hvorfor de skulle sænke prisen hvis klubben forholdte sig tavse. De klubber der eventuelt kunne være interesserede (Real, City, Chelsea) ville være villige til at betale vanvittige priser uanset hvad.

Hvorfor tror folk mere på engelske tabloid aviser, end de tror på klubben? Hver gang en engelsk avis starter et rygte, så går halvdelen med på den og så må det være the truth, også selvom klubben beneægter. Historien ligger lige til højre benet, da Ferguson droppede ham i sidste uge og så er vi i øvrigt i januar. Så er det da hamrende nemt at skrive en historie om at han gerne vil væk. United vil hellere ikke blive særligt populære blandt fansene hvis de benægtede historien, for så at sælge ham til City i næste uge.

Ronaldo kan ikke helt sammenlignes. Manden var meget ærlig, og vi vidste alle han skulle til Real en dag. Det var som om alle parter var klar over det. Det er ikke det samme med Rooney, og det er ikke af de samme grunde han rygtes utilfreds. Og hvem skulle han sælges til, hvis Real ikke gider have ham? Ja vi afviste alle de rygter med Ronaldo der startede midt på sæsonen, men vi benægtede ikke den sommer han forlod os. Jo, Gill var godt nok ude og sige at Ronaldo ville blive, men det var nok mere taktisk i og med han blev spurgt i samme uge som vi skulle spille CL finale.

Hvis der var hold i det rygte kan jeg ikke se nogen ide i at gå ud og benægte, når nu vi befinder os i januar måned. Så kunne man trods alt bare sælge ham.

JWH
07-01-2012, 00:17

Jeg forholder mig mere til det Rooney selv twitter...

unitedforreal
07-01-2012, 00:46
Hmm, hvem siger jeg stoler mere på en avis en jeg stoler på Klubben?

Jeg siger bare, at jeg mener ikke at klubben kan gøre andet i den her sag.

Hvis Klubben ikke siger noget, så kan det og vil skabe uro i truppen. En anden ting er, at den her sag kommer frem midt i en hård tid. Den kan ikke sammenlignes med den gamle sag.

Jeg siger ikke at Rooney er på vej væk, siger bare klubben gøre alt efter bogen.

PatriceEvra3
07-01-2012, 00:54
Hmm, hvem siger jeg stoler mere på en avis en jeg stoler på Klubben?

Det lød bare som om at du troede at historien var sand :)

NtotheT
07-01-2012, 00:58
Fedt, nu har Rooney været i medierne igen. Det betyder, der lige går 8 uger, før han kan finde ud af at spille fodbold.

unitedforreal
07-01-2012, 01:11
Det lød bare som om at du troede at historien var sand :)

Avisen skriver det den skriver for at tjene penge. Om det er sandt eller ej, finder vi først ud af om flere år, måske mindre. Men klubben kan intet gøre andet end at sige Rooney bliver.

Lad og sige historien er sandt, Rooney og United er eig om at de skal skilles. Det vil være utrolig dumt at melde ud nu.

PatriceEvra3
07-01-2012, 01:22
Avisen skriver det den skriver for at tjene penge. Om det er sandt eller ej, finder vi først ud af om flere år, måske mindre. Men klubben kan intet gøre andet end at sige Rooney bliver.

Lad og sige historien er sandt, Rooney og United er eig om at de skal skilles. Det vil være utrolig dumt at melde ud nu.

Jeg siger bestemt heller ikke de skulle bekræfte, hvis det var tilfældet. Men jeg har bare aldrig set at både klub og spiller vil af med hinadnen i januar måned, hvorefter både klub og spiller benægter, hvorefter spilleren så bliver solgt i samme transfervindue.

Det er jo trods alt januar, og hvis det er sandt at både Ferguson og Rooney er utilfredse, så ville der da ikke være grund til at vente med at sælge ham. Og så giver det bare ikke mening at afkræfte historien på den måde.

Acsadac
07-01-2012, 08:37
Jeg siger bestemt heller ikke de skulle bekræfte, hvis det var tilfældet. Men jeg har bare aldrig set at både klub og spiller vil af med hinadnen i januar måned, hvorefter både klub og spiller benægter, hvorefter spilleren så bliver solgt i samme transfervindue.

Det er jo trods alt januar, og hvis det er sandt at både Ferguson og Rooney er utilfredse, så ville der da ikke være grund til at vente med at sælge ham. Og så giver det bare ikke mening at afkræfte historien på den måde.

Ahh... Det der med at klub og spiller benægter kan man ikke bruge til noget som helst.. United kan kun afvise historien, også selvom de i dette sekund lå i forhandlinger med Real Madrid om en handel på 800 mio...

At jeg så ikke ønsker Rooney væk er noget helt andet.. Skal den dreng sælges skal der så mange penge på bordet, at vi kan hente minimum 3 spillere der kan gå direkte ind på holdet og forstærke fra dag 1..

RAppel
07-01-2012, 08:42
At jeg så ikke ønsker Rooney væk er noget helt andet.. Skal den dreng sælges skal der så mange penge på bordet, at vi kan hente minimum 3 spillere der kan gå direkte ind på holdet og forstærke fra dag 1..

Hvilke pladser skulle de tre så spille? Angriber må være den ene, men hvad med de andre. Hvem skal sættes af?

Glory Man United
07-01-2012, 08:54
Hvilke pladser skulle de tre så spille? Angriber må være den ene, men hvad med de andre. Hvem skal sættes af?

Den anden må så være en midtbaanespiller. Det er da oplagt. Den sidste kunne vel være en back? En venstre der kan udfordre Evra eller en højre som så gør, at Smalling og Jones ikke skal spille der

Acsadac
07-01-2012, 09:07

Direkte erstatning: Benzema, Higuain eller Cavani

De to andre:
Oprydder: M'Vila, De Rossi eller Tiote
Playmaker: Sneijder, Modric eller Hamsik

800 mio + lidt gryn fra Glazer, så skulle den være hjemme..

ChristianR
07-01-2012, 11:03
Man kan rigtig nok ikke udlede det store af klubbens udmeldiger. Alligevel skal de have ros for at gå så hurtigt ud og skabe ro omkring situationen, så Rooney og spillerne umiddelbart kan have roen til at koncentrere sig om fodbold.

Ofte lader man pressen gå helt i selvsving, fordi man ikke vil kommentere på rygter, og det fjerner fokus fra der, hvor det bør ligge.

Danielsen
07-01-2012, 11:03
Direkte erstatning: Benzema, Higuain eller Cavani

De to andre:
Oprydder: M'Vila, De Rossi eller Tiote
Playmaker: Sneijder, Modric eller Hamsik

800 mio + lidt gryn fra Glazer, så skulle den være hjemme..

FM x 3 Never gonna happen! Og vi har ikke brug for dem!

Bugge
07-01-2012, 12:16
Hvad er det man siger? No smoke without a fire eller sådan noget?

Jeg synes det er besynderligt at alt den ballade med Rooney bliver ved med at dukke op. Det kunne selvfølgelig være spin fra United selv for at fjerne fokus fra hvor shite vi har spillet de sidste to kampe ;)

@Danielsen: Hvis Rooney blev solgt, hvorfor er Cavani så urealistisk?
Jeg kan forstå at de 2 Real Madrid folk bliver svære at hente, men mon ikke Napoli kunne overtales til at slippe Edinson?

Gudskelov bliver det formentlig aldrig aktuelt. Nægter at tro på at Rooney smutter nogen steder.

Danielsen
07-01-2012, 13:55
Hvad er det man siger? No smoke without a fire eller sådan noget?

Jeg synes det er besynderligt at alt den ballade med Rooney bliver ved med at dukke op. Det kunne selvfølgelig være spin fra United selv for at fjerne fokus fra hvor shite vi har spillet de sidste to kampe ;)

@Danielsen: Hvis Rooney blev solgt, hvorfor er Cavani så urealistisk?
Jeg kan forstå at de 2 Real Madrid folk bliver svære at hente, men mon ikke Napoli kunne overtales til at slippe Edinson?

Gudskelov bliver det formentlig aldrig aktuelt. Nægter at tro på at Rooney smutter nogen steder.

Fordi Rooney ikke bliver solgt! Og HVIS det sker. Køber vi ikke et af de store navne. Vi erstatter ikke et stort navn med et andet stort navn.... read: Beckham - Ronaldo

ChristianR
07-01-2012, 14:01
Fordi Rooney ikke bliver solgt! Og HVIS det sker. Køber vi ikke et af de store navne. Vi erstatter ikke et stort navn med et andet stort navn.... read: Beckham - Ronaldo

Cristiano Ronaldo og Antonio Valencia er da om ikke andet i hvert fald et nogle lange navne.

Arrrrrr... Arrrrhggg.. Arr..

Pils
07-01-2012, 15:02
Christiano Ronaldo og Antonio Valencia er da om ikke andet i hvert fald et nogle lange navne.

Arrrrrr... Arrrrhggg.. Arr..

Minus H´et :)

ChristianR
07-01-2012, 15:03
Minus H´et :)

Jeg kan ikke se noget H;)

MC86
07-01-2012, 23:09
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14868

De historier stopper fra imorgen af efter at Rooney er blevet match vinder mod City :)

Bugge
07-01-2012, 23:23
Jeg kan simpelthen ikke tro på at Rooney vil væk fordi Glazers ikke har købt nok kvalitetsspillere, når vi ligger nr. 2 i ligaen sølle 3 point efter City på trods af 114 skader.

Jeg tror bare aviserne stadigvæk nyder godt af balladen fra sidste sæson, for jeg kan ikke se hvor Rooney skulle tage hen. Det er utænkeligt at vi vil sælge til City eller en anden rival, og Rooney ville ligne en blind mand der blander maling i Barca eller Real Madrid.

NtotheT
07-01-2012, 23:32
Hvis vi antager, at Rooney er skuffet over manglende investeringer, så burde han eddermeme holde sin skide kæft. Manden har siden siden forlængelse haft en håndfuld gode kampe, mens størstedelen, især fra kontraktforlængelsen indtil marts-april måned direkte lort.

Jeg begriber ikke, hvis den skide scousers hjerne er så uintelligent skabt, at han burde til at kigge ind ad, før han kritiserer for sine holdkammerater, som han ikke anser for at være gode nok og klubben.

Hvis han var en mand, havde han, som andre af vor legender, prøvet at føre klubben frem i stedet for at whine og opføre sig som en primadonna.

Jøsses, hvis jeg havde mistet alt for ham i 2010, har jeg mistet alt, der var, tilbage for ham. Forfærdelig whiner. Prøv dog at spille godt som første skridt og virk engageret i stedet for at whine.

Husk endeligt, at det her er taget ud fra, hvis rygterne er sande.

På en måde kan de jo godt. Han virker jo pisse hamrende ligeglad og uegangeret.

MC86
07-01-2012, 23:33
Jeg kan simpelthen ikke tro på at Rooney vil væk fordi Glazers ikke har købt nok kvalitetsspillere, når vi ligger nr. 2 i ligaen sølle 3 point efter City på trods af 114 skader.

Jeg tror bare aviserne stadigvæk nyder godt af balladen fra sidste sæson, for jeg kan ikke se hvor Rooney skulle tage hen. Det er utænkeligt at vi vil sælge til City eller en anden rival, og Rooney ville ligne en blind mand der blander maling i Barca eller Real Madrid.

Hverken City,Real eller Barcelona har brug for Rooney. De har rigeligt med angribere i forvejen. Synes også det vil være mærkeligt at vi på pressemødet igår aftes hørte at klubben lovede fansene Rooney at ville blive mange år endnu, også derefter at sælge ham. Det vil jo være at skide alle United fansene i munden. Og tror heller ikke rooney ville skrive sådan på sin twitter hvis der var hold i det.

Bugge
07-01-2012, 23:37
Man må vel gå ud fra at hvis Rooney er utilfreds med truppen, så bliver dét problem kun løst ved at skifte til et bedre hold eller som minimum et tilsvarende hold.

Og så er der vel kun City, Real og Barca lige nu, og ingen af dem virker sandsynlig. Det ville ikke give særlig meget mening at whine over situationen hos ligaens nr. 2 og så skifte til fx Chelsea som ligger nr. 4-5 stykker (magter ikke at tjekke tabellen)

NtotheT
07-01-2012, 23:56
Man må vel gå ud fra at hvis Rooney er utilfreds med truppen, så bliver dét problem kun løst ved at skifte til et bedre hold eller som minimum et tilsvarende hold.

Og så er der vel kun City, Real og Barca lige nu, og ingen af dem virker sandsynlig. Det ville ikke give særlig meget mening at whine over situationen hos ligaens nr. 2 og så skifte til fx Chelsea som ligger nr. 4-5 stykker (magter ikke at tjekke tabellen)

Han vil da skide ambitioner et stykke. Han mangler vel penge ligesom sidst, selvom han har tjenet 500 mio. ind i sin karriere indtil videre. Fattig mand, det må man sige.

Dines
08-01-2012, 00:01
Tvivler på at der er sandheder i disse rygter. Rooney og klubben har benægtet alt, bør vi ikke tro på dette, og fokusere på kampen mod City istedet.

Andersodum
08-01-2012, 00:02
Tror bare aviserne (og måske Roo selv) vil lægge lidt pres på United at de skal handle, her og nu. Vores handler fra i sommers er langsigtet og ikke så billige som pressen for det til at lyde. Men begge dele har vel ret i at en midtbane spiller ville pynte på united.

Don Kafai
08-01-2012, 00:33
Det værste er vel, at Rooney selv er en af skurkene i denne sammenhæng. Havde han tjattet den ind fra 2 meter mod Basel så var vi stadig med i Champions League, og havde han ikke haft en måltørke fra september til jul, så kunne vi måske ligge nummer et, eller i hvert fald have færre point op til City.

Jeg synes godt nok tålmodigheden, eller mangel på samme, er på grænsen til det groteske i United. Ikke kun mht Rooney (for det er jo sikkert bare løgn med de skriverier), men også blandt fansene. Det her er faktisk ikke så ringe en sæson vi har gang i, problemet er bare, at City gør det bedre. Naturligvis skal vi ikke stille os tilfredse med en andenplads, men det er altså også naivt at tro vi kan føre PL komfortabelt omkring juletid, de tider er sgu forbi.

Der er store mangler på vores midtbane, og ja, vi burde i 3-4 vinduer have forstærket os på den position, og jeg vil ikke bortforklare hvorfor det ikke er sket, for jeg aner det ikke. Men jeg ved da, at mange hele tiden råber på, at vi skal satse på talentarbejdet, og havde man inden sæsonstart sagt, at vi med Cleverley, Welbeck, Smalling, Jones og De Gea som faste spillere kunne ligge hvor vi gør nu, eller købe Nasri, Higuain og Modric og ligge hvor City gør nu, så tror jeg da stadig mange havde valgt første mulighed.

Og så lige til den med pengene, de må vel have været der, siden vi har kunnet bruge 50 mio pund i sommers. Ret beset var både Jones og Young "luksus"-køb, for vi kunne vel bare have beholdt O'Shea og Brown, mens der ikke var akut behov for en kantspiller. Det vi manglede var en målmand og en midtbanespiller, og havde vi ikke investeret 30 mio pund på Young og Jones, så kunne vi da have hentet en fra øverste hylde.

snegl
08-01-2012, 00:37
Rooney har været ude og sige at der ingen problemer er.

Fergie har været ude og sige at der ingen problemer er.

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se, hvordan de her historier skulle give mening.

Jim
08-01-2012, 00:43

City er udelukket, United vil ikke være så dumme at sælge Rooney til en konkurrent.

Der er reelt kun 2 klubber som kan betale prisen og måske vil betale prisen og det er Barcalona og Real Madrid og det er vel nok også kun de 2 klubber United vil sælge til hvis det skulle være.

En ting er dog sikkert og det er at noget skal ske med Rooney, hans niveau er alt alt for flyvende og United har ikke råd til at have en spiller uanset hans kvalitet på holdet som trække resten ned og som ikke gider.

Jim
08-01-2012, 00:49
Rooney har været ude og sige at der ingen problemer er.

Fergie har været ude og sige at der ingen problemer er.

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se, hvordan de her historier skulle give mening.

Hvad havde du regnet med de ville komme ud og sige?

Med mindre der er store problemer så vil de jo helt klart komme ud og sige nøjagtig det her.

NtotheT
08-01-2012, 01:02
Tvivler på at der er sandheder i disse rygter. Rooney og klubben har benægtet alt, bør vi ikke tro på dette, og fokusere på kampen mod City istedet.

Hvorfor er det så end of discussion? Noget må jo være sket, siden alle i medieverdenen anvender historien om Rooney. Jeg nægter at tro på, at en journalist har siddet på sin flade og manglet en historie og opdigtet det. Udover den historie, hvor pressen skrev, at Rooney havde slået sin kæreste i byen, og hvor Rooney sagsøgte den pågældende avis og vandt stævnet, hvornår har en historie om Rooney i pressen været forkert?

Desuden ville en bekræftelse fra begge parter skabe et enormt mediehysteri, hvis både Rooney og United erkendte, at samarbejdet er helt ude af sporet. Journalisterne vil angribe United, de andre spillere ville blive forfulgt, koncentration vil ligge på Rooney. For at dæmme det hele går de jo ud og afkræfter det. De kan jo ikke sige andet - alt andet er for amatøragtigt og for dårligt udført af begge parter.

Hvem husker ikke Ferguson, da han i 2009 sagde, at han ikke vil sælge Real Madrid en virus, og 3 måneder efter var Ronaldo Real-spiller? Eller da Ronaldo dagen efter Real havde tabt 2-6 til Barca på Bernabeu i 2009 d. 1. maj, hvor Ronaldo sagde, at hans Real Madrid drøm definitivt var slukket? Han afkræftede altså de vedvarende rygter om et Real-skifte men 40 dage efter var han Real-spiller?

Ferguson manipulerer. Jeg tror sgu, der er sket noget bag kulissen igen, og jeg håber, det har noget med at gøre, at vi endelig sælger Rooney. Mandens person er blevet for stort til at blive håndteret, og hans idioti skal ikke blive ved med at fjerne fokus for det, United står for - nemlig fodbold. Lad ham tage til City, Real eller hvad fanden der er dumme nok til at købe ham, så hans ugidelige samt skrøbelige sind og store lønomkostninger kan forsvinde.

Don Kafai
08-01-2012, 01:43
Hvorfor er det så end of discussion? Noget må jo være sket, siden alle i medieverdenen anvender historien om Rooney.

Ret enig, for når 3. journalist på så kort tid sætter Rooney-historien på forsiden, så er der altså noget om det. Sjældent røg uden ild, og jeg tror helt bestemt der er knaster i forholdet mellem Fergie og Rooney.

Men samtidig tror jeg heller ikke at det er værre end, at hvis vi slår City i morgen, og får et run igen i PL med sejre på stribe så er det glade dage igen.

snegl
08-01-2012, 02:28
Hvad havde du regnet med de ville komme ud og sige?

Med mindre der er store problemer så vil de jo helt klart komme ud og sige nøjagtig det her.

Det er da nok den dårligste salgstale nogensinde at sige at man er dedikeret til Manchester United. Det var vel nok nærmest det modsatte Rooney gjorde sidst, da han var på vej væk, hvor rygterne bare kørte og han tiede stille. Derfor kan jeg ikke se at der skulle være det helt store i det, udover det self kan være plausibelt at Rooney ønsker store spillere i United.

Jim
08-01-2012, 02:32
Ret enig, for når 3. journalist på så kort tid sætter Rooney-historien på forsiden, så er der altså noget om det. Sjældent røg uden ild, og jeg tror helt bestemt der er knaster i forholdet mellem Fergie og Rooney.

Men samtidig tror jeg heller ikke at det er værre end, at hvis vi slår City i morgen, og får et run igen i PL med sejre på stribe så er det glade dage igen.

Ahh, der kan nu godt være flere medier som bringer samme historie selvom den er falsk, det er jo tit set at medier benytter hinanden som kilde.

Men ellers tror jeg du har ret, Rooney blev sat af holdet for en bytur som så senere viser sig at være et restaurant besøg med konerne.

Og Rooney har ikke siden de første par kampe i starten af sæson være i hopla, faktisk har han igen gledet ned i det hul han også var i sidste sæson.

Alt i alt ligner Rooney ikke en glad ung mand og han spiller bestemt ikke hans livs bedste fodbold.

Jim
08-01-2012, 02:37
Det er da nok den dårligste salgstale nogensinde at sige at man er dedikeret til Manchester United. Det var vel nok nærmest det modsatte Rooney gjorde sidst, da han var på vej væk, hvor rygterne bare kørte og han tiede stille. Derfor kan jeg ikke se at der skulle være det helt store i det, udover det self kan være plausibelt at Rooney ønsker store spillere i United.

Sidste gang var han igang med en lønforhandling og der er den bedste strategi 100% at gå ud i medierne og få lagt pres på United den vej fra.

Hvordan tror du ellers han fik den store pengesum ;)

I den her situation har 5år tilbage af sin kontrakt og han ved Ferguson ikke er bange for at smide ham af holdet eller ned på reserverne indtil han er solgt.

Så det eneste begge parter kan komme ud og sige er det her.

Især hvis Rooney ikke bevidst vil skade United.

snegl
08-01-2012, 02:46
Jeg tror ærlig talt ikke på at sidste gang 'bare' var en lønforhandling. Det er virkelig en forsimpling af dimensioner.

Man kan da på ingen måde sige at det ligger pres på United at sige hvad Rooney gør nu, hvilket måske ville være smartere at kommunikere, når han alligevel har en ret stor stjerne i United selvom han ytrer sig negativt - vi kan jo ikke undvære ham, hvilket var grunden til at vi ikke bare shippede ham væk sidst, hvor han faktisk skabte cirkus i medierne. I bund og grund KAN han i mine øjne tillade sig det, hvis han vil, for der er ikke de helt store konsekvenser, når næste i rækken ikke er world class som Rooney er.

Jeg er klar over at han måske ikke kan sige alt muligt i medierne, men der er bare uendelig langt til at kunne konkludere at han er utilfreds i United. Der er jo virkelig ingen beviser, men alligevel læser folk hvad de gerne vil, og tillægger spin-delen en meget større del end den måske berettiger til. I det store hele har Fergies kommunikationsstrategi i medierne været at gøre hvad der skaber mest ro omkring truppen op til vigtige kampe, og det er self hvad der også sker her. Som sagt synes jeg bare slet ikke det kan siges med sikkerhed på nogen som helst måde at Rooney skulle være helt pissed off, for som så mange andre gange før, så skriver historierne sig selv når vi er midt i et transfervindue, hvor der ellers intet sker.

PatriceEvra3
08-01-2012, 02:52
Jeg køber ikke helt den der "ingen røg uden ild". Jo til en hvis grad, for hvis samtlige aviser skriver en historie, så må der da være noget sandhed i det. Eller hvis "rygtet" starter hos BBC, Skysport, Teamtalk eller lignende, så køber jeg den også. Men at at to tabloidaviser på niveau med se og hør, skriver 2 forskellige historier om at Rooney er utilfreds lige efter Ferguson har sat ham af, det betragter jeg ikke nødvendigvis som røg. Det ligger lige til højrebenet at lave en historie om at Rooney er uvenner med Ferguson, lige efter han har sat ham af.

Hvem husker ikke hvordan den engelske presse i årevis skrev om at Vidics kone var utilfreds i Manchester. Til trods for at historien stod på i lang tid, flere år så vidt jeg husker og mange aviser skrev om det, så er der aldrig nogensinde noget der indikerede at historien skulle være sand. Vidic endte endda med at forlænge.

En avis som Daily Mail har flere gange opdigtet lange interwievs der aldrig nogensinde er fundet sted. Så sent som i sommers gjorde de det med Ronaldo.

Jeg aner ikke om den her historie er sand, men jeg synes ikke at der nødvendigvis behøver at være noget i historier, som kommer fra aviser på niveau med platte sladderblade. Der ses dagligt eksempler på at de ikke er blege for at lyve eller pynte gevaldigt på sandheden, hvis det er med til at få solgt deres crap.

At de to aviser så rent faktisk skriver to forksellige historier, gør at mindst en af dem bliver nødt til at skaffe bedre kilder.

Benzet
08-01-2012, 06:54
Alle klubber i verden kan bruge Rooney, lige meget hvem de ellers har i truppen.
Jeg kan faktisk godt forestille mig, at Rooney er utilfreds med, at de lovede forstærkninger ikke rigtig er kommet til klubben. Ganske vist er De Gea, Jones og Young købt, men kun de 2 sidstenævnte bidrager vel positivt i forhold til sidste sæsons trup. Uniteds trup har gennem de sidste 3 sæsoner været meget skadesplaget, og vi har hver gang haft svært ved at finde kvalificerede afløsere blandt de næstbedste. Alt i alt kan jeg godt tro, at dette kan være til frustration for en spiller som Rooney. Men som alle I andre, kan jeg selvfølgelig ikke vide noget som helst.

schousboe9
08-01-2012, 09:03
Jeg kan faktisk godt forestille mig, at Rooney er utilfreds med, at de lovede forstærkninger ikke rigtig er kommet til klubben.

Jeg gad virkelig godt vide, hvornår Rooney er blevet så stor, at han skal have særskilte garantier, så han vil blive i klubben? Jeg kender en effektiv løsning på dét problem...

Måske han skulle kigge indad. Hvis manden selv grew a pair ville vi sgu ha' en forstærknig lige dér!

United DK
08-01-2012, 09:11
Nu tror jeg ikke der er noget, men lad os antage at historien er sand, så tænker jeg jo lidt, at det vel for fanden er Ferguson der står for spillerindkøbene, og man ved jo med ham, at det sjældent er de store stjerner han går efter. Penge mangler der jo ikke for De Gea, Jones og Young fik vi da ikke for en slik, så det hele peger vel i retning af Fergusons transferstrategi, og hvis det er det Rooney ikke kan indfinde sig med, så kan han sgu smutte til Madrid eller City. Den der snotunge-attitude har vi ikke brug for, uanset hvor god og vigtig spilleren er, og mens ingen er større end klubben, så er der i hvert fald heller ikke ingen, der er større end Ferguson.

Jeg regner dog fortsat med, at der ikke er noget i historien, men omvendt vil det heller ikke overraske mig, hvis der bare er lidt sandhed i den.

RAppel
08-01-2012, 09:26
Han ville selvfølgelig ikke skrive hvis det var sandt, men Rooney på Twitter:

The independent are talking absolute rubbish my future is with Manchester United and the club and I are totally commited to each other the manager and I have no issues and anyone who says different don't know what they are talking about

EDIT: Skrevet den 6. januar. De nye historier fra i dag har han ikke været ude og skrive noget om.

United-Allan33
08-01-2012, 09:46
Det er svært at sige hvad der er op og ned i denne sag.. Man skal ikke tro på alt hvad medierne skriver, men man skal bestemt heller ikke tro på alt hvad United og Rooney siger.. Så sandheden skal nok findes midt i mellem..

Jeg er 100% sikker på der er et problem mellem Rooney og United/Fergie, om det så er stort nok til et brud ved jeg ikke..

Der må have været mere end bare en bytur og dårlig træning til at Fergie vil svække holdet bare for at straffe Rooney.. Og man har også tydeligt kunne se på Rooney kropssprog og form at noget er i vejen.. Synes også udskiftningen af Rooney i Newcastle var mærkelig, godt nok spillede han igen elendigt, men det var jo blot at hælde benzin på bålet at tage ham ud.

Personligt ser jeg gerne Rooney solgt, han får for stor en løn og skaber alt for mange negative omtaler, set ift hvad han giver United.. Rooney er verdensklasse når det kører for ham, men desvære er det yderst sjældent efterhånden at Rooney når derop.. Er alternativet at pengene kun når Glazers pengekasse, så skal vi bestemt ikke sælge, så må vi nøjes med de 5-8 klasse kampe Rooney giver os pr sæson

Holmskov
08-01-2012, 10:09
Nu er der nogle stykker der har samme mening som mig.

Det har alle dage været kendt at INGEN er over klubben og der er EN mand der bestemmer og det er Ferguson. Hvis Rooney virkelig er utilfreds og hvis han virkelig mener klubben ikke køber rigtigt ind, så stiller han samtidig spørgsmålstegn ved Fergie og så er Rooney historie i vores trøje.

At han så har spillet ad helvede til kan jo hænge sammen med der ikke kommer noget fra midtbanen!!! Her mangler man i den grad en Cleverly eller en helt anden, måske en ny mand, men det er jo en helt anden snak.

Syntes i øvrigt Rooney bliver brugt helt forkert. Vi spiller bolden op på ham, han spiller den tilbage til midtbanen som sender den ud på fløjen som så gerne skulle komme med et indlæg. Det er forudsigeligt og har været det i LANG tid. Der mangler et eller andet, noget nytænkning af den slags.

Acsadac
08-01-2012, 10:12
Hvis vi antager, at Rooney er skuffet over manglende investeringer, så burde han eddermeme holde sin skide kæft. Manden har siden siden forlængelse haft en håndfuld gode kampe, mens størstedelen, især fra kontraktforlængelsen indtil marts-april måned direkte lort.

Jeg begriber ikke, hvis den skide scousers hjerne er så uintelligent skabt, at han burde til at kigge ind ad, før han kritiserer for sine holdkammerater, som han ikke anser for at være gode nok og klubben.

Hvis han var en mand, havde han, som andre af vor legender, prøvet at føre klubben frem i stedet for at whine og opføre sig som en primadonna.

Jøsses, hvis jeg havde mistet alt for ham i 2010, har jeg mistet alt, der var, tilbage for ham. Forfærdelig whiner. Prøv dog at spille godt som første skridt og virk engageret i stedet for at whine.

Husk endeligt, at det her er taget ud fra, hvis rygterne er sande.

På en måde kan de jo godt. Han virker jo pisse hamrende ligeglad og uegangeret.

Tænkte på - har du nogensinde, siden kontraktballaden, set Rooney fra den positive side? Fx i dette tilfælde gået ud fra at rygterne er falske??

JWH
08-01-2012, 10:14
Jeg køber ikke helt den der "ingen røg uden ild". Jo til en hvis grad, for hvis samtlige aviser skriver en historie, så må der da være noget sandhed i det. Eller hvis "rygtet" starter hos BBC, Skysport, Teamtalk eller lignende, så køber jeg den også. Men at at to tabloidaviser på niveau med se og hør, skriver 2 forskellige historier om at Rooney er utilfreds lige efter Ferguson har sat ham af, det betragter jeg ikke nødvendigvis som røg.

Jeg aner ikke om den her historie er sand, men jeg synes ikke at der nødvendigvis behøver at være noget i historier, som kommer fra aviser på niveau med platte sladderblade. Der ses dagligt eksempler på at de ikke er blege for at lyve eller pynte gevaldigt på sandheden, hvis det er med til at få solgt deres crap.

At de to aviser så rent faktisk skriver to forksellige historier, gør at mindst en af dem bliver nødt til at skaffe bedre kilder.

Så vidt jeg er orienteret er "The Independent" altså ikke et sladderblad på niveau med Se og Hør, men en mere seriøs avis...

Acsadac
08-01-2012, 10:17
At han så har spillet ad helvede til kan jo hænge sammen med der ikke kommer noget fra midtbanen!!! Her mangler man i den grad en Cleverly eller en helt anden, måske en ny mand, men det er jo en helt anden snak.

Syntes i øvrigt Rooney bliver brugt helt forkert. Vi spiller bolden op på ham, han spiller den tilbage til midtbanen som sender den ud på fløjen som så gerne skulle komme med et indlæg. Det er forudsigeligt og har været det i LANG tid. Der mangler et eller andet, noget nytænkning af den slags.

1. Fuldstændig enig. Det er utopi at tro at én mand kan afgøre hele skidtet når han ofte ikke får nogen som helst hjælp fra midten. At give nogen spillere mere skyld end andre for det dårlige spil efter de første par kampe, kan kun være pga. et særdeles subjektivt syn...

2. Ja, og forhåbentlig kommer det i dette vindue.

Der er dælme ikke mange af de offensive spillere der har spillet godt siden Cleverley og Anderson blev skadede.. I stedet for at give de offensive spillere hele skylden, kunne man jo se på årsagen til nedgangen i formen..

Hvis Rooney havde spillet på et velfungerende hold, men stadig havde spillet af h... til, så kunne man kritisere ham, men i dette tilfælde er det nærmere person hetz, som fx også er tilfældet med Berbatov...

Barker
08-01-2012, 10:18
Jeg gad virkelig godt vide, hvornår Rooney er blevet så stor, at han skal have særskilte garantier, så han vil blive i klubben? Jeg kender en effektiv løsning på dét problem...

Måske han skulle kigge indad. Hvis manden selv grew a pair ville vi sgu ha' en forstærknig lige dér!

Man kan vende og dreje den som man vil... Man kan jo også tage den positive vinkel, og mene at Rooney gør dette, fordi han har høje ambitioner, og vil vinde PL og CL, samt at han vil spille attraktivt fodbold, med gode spillere omkring sig - hvor han selv, og få andre spillere ikke skal bære presset every time..

Når han så tar' et kig mod city, real og barca - så er det da klart at knægten må gøre sig nogle overvejelser om sin fremtid..
Var jeg en af verdens bedste, ville jeg også ønske at spille på en af verdens bedst spillende fodboldhold, og det gør han ikke pt. Vi spiller på INGEN måder god og underholdende fodbold :(

Jeg siger ikke at dette er mere rigtigt end dit, jeg siger bare det er en måde at se det på. Vi fans ønsker os selvfølgelig dedikerede fodboldspillere, som vil blive i klubben hele deres karriere - men ligesom vel som du gerne vil op i løn, have en højere stilling hvis muligt, og have de bedste betingelser omkring dit arbejde, og søger en ny og bedre stilling hvis du ved de vil have dig - så vil Rooney nok også...

Personligt tror jeg der er lagt låg på historien. Jeg synes Ferguson har opført sig anderledes på transfermarkedet her op til januar end han plejer - hvilket godt kunne indikere nogle lidt større indkøb til sommer.. Men det kan man jo kun forsøge at spå om..

Go' søndag og go kamp

schousboe9
08-01-2012, 10:19

Hvordan skulle vi så bruge ham? Det var trods alt sådan, han leverede de berømte og berygtede 32 basser i 09/10.

Jeg mener derimod, at han bruger sig selv forkert. Han er nødt til at forstå, at vi ikke kan være 3-4 mand om at bygge spillet op, for hvem skal vi så bygge op til, hvis forreste mand ligger i midtercirklen? Han vil være langt farligere, hvis han blev helt på top og pressede forsvaret, jagtede bolde og søgte ud på kanterne i stedet for ned i banen. Det er ikke Uniteds spil, der er forudsigeligt. Det er hans eget.

Acsadac
08-01-2012, 10:21
Så vidt jeg er orienteret er "The Independent" altså ikke et sladderblad på niveau med Se og Hør, men en mere seriøs avis...

The Independent er normalt en meget seriøs avis og man kunne forstille sig at den anden avis bare har kørt med på The Independent's historie..

Om der er noget om sagen er dælme svært at vide.. Men har han luftet sin utilfredshed vil jeg bakke ham op.. Holdet er bare ikke godt nok pt. og vi er alt for afhængige af Cleverley (Samtidig med at vi ikke ved om han er længerevarende kvalitet)...

schousboe9
08-01-2012, 10:36
Man kan vende og dreje den som man vil... Man kan jo også tage den positive vinkel, og mene at Rooney gør dette, fordi han har høje ambitioner, og vil vinde PL og CL, samt at han vil spille attraktivt fodbold, med gode spillere omkring sig - hvor han selv, og få andre spillere ikke skal bære presset every time..
Vi har Nani, Young, Berbatov, Hernandez, Vidic, Rio, Evra... Og nåh ja. Ham selv. Nogle af verdens absolut bedste på deres plads. Vi var igennem det samme i oktober '10, og hvis han stadig mener, at han spiller på hold med boldmongoler, så kan han pisse af. Længere er den egnetlig ikke i min verden. Det ligner sgu ikke noget at skide på sine holdkammerater på den måde.

Når han så tar' et kig mod city, real og barca - så er det da klart at knægten må gøre sig nogle overvejelser om sin fremtid..
Var jeg en af verdens bedste, ville jeg også ønske at spille på en af verdens bedst spillende fodboldhold, og det gør han ikke pt. Vi spiller på INGEN måder god og underholdende fodbold :(
Nej, og hvem har om nogen bidraget til det?

De tre klubber kører også showet på en helt anden måde end United, så hvis han ønsker et quick fix, så kan han også pisse af.

Jeg siger ikke at dette er mere rigtigt end dit, jeg siger bare det er en måde at se det på. Vi fans ønsker os selvfølgelig dedikerede fodboldspillere, som vil blive i klubben hele deres karriere - men ligesom vel som du gerne vil op i løn, have en højere stilling hvis muligt, og have de bedste betingelser omkring dit arbejde, og søger en ny og bedre stilling hvis du ved de vil have dig - så vil Rooney nok også...
Man ville vel kun søge alle de ting, hvis ens eget arbejde berrettiget til det? Man kan jo ikke søge direktørposten i Maersk, bare fordi man engang fik topkarakter i 9. klasse, ligesom de fleste nok heller ikke baserer deres lønkrav på, at sekretæren er et æg.

Hvad prøver man at sige med sådan et argument? "Jeg vil godt arbejde med de her fænakker, men så skal jeg satme også betales for det!" For så kan man også godt pisse af.

At andre klubber i de her år ser ud til at løbe med det hele er sgu ikke grund til at sætte sig med armene over kors og stortude som en anden kælling. Så må man fandme gøre noget ved det på banen, og med Rooneys status i klubben og på holdet skal han om nogen være den absolut første til at hanke op i sig selv!

United DK
08-01-2012, 10:44
Personligt ser jeg gerne Rooney solgt, han får for stor en løn og skaber alt for mange negative omtaler, set ift hvad han giver United.. Rooney er verdensklasse når det kører for ham, men desvære er det yderst sjældent efterhånden at Rooney når derop.. Er alternativet at pengene kun når Glazers pengekasse, så skal vi bestemt ikke sælge, så må vi nøjes med de 5-8 klasse kampe Rooney giver os pr sæson

Der er jeg så uenig. Han skal væk, hvis der er noget om snakken, men hvis ikke, ville det være tåbeligt. Det er muligt han ikke rammer topformen ret tit, og han får en for stor løn, men selv i de mindre gode kampe bringer han noget, og kampen i onsdags var bare en af de aftener, hvor ingen gjorde noget rigtig godt. Man er i mange tilfælde ikke bedre end sine holdkammerater, og hverken Götze, Sneijder eller en anden stjerne havde hjulpet ret meget i onsdags, selv Ronaldo vil formentlig have haft det svært overfor et tændt Newcastle-hold, der ikke gav mange meter væk.

Holmskov
08-01-2012, 10:55
Hvordan skulle vi så bruge ham? Det var trods alt sådan, han leverede de berømte og berygtede 32 basser i 09/10.

Jeg mener derimod, at han bruger sig selv forkert. Han er nødt til at forstå, at vi ikke kan være 3-4 mand om at bygge spillet op, for hvem skal vi så bygge op til, hvis forreste mand ligger i midtercirklen? Han vil være langt farligere, hvis han blev helt på top og pressede forsvaret, jagtede bolde og søgte ud på kanterne i stedet for ned i banen. Det er ikke Uniteds spil, der er forudsigeligt. Det er hans eget.

Hvis han får at vide af manageren han skal ligge dybt, så er det jo ikke hans egen fejl. Og så skulle Rooney være den første spiller jeg er bekendt med der kan bestemme sin egen rolle eftersom du siger han bruger sig selv forkert. Hvis det var tilfældet tror jeg nu nok han skulle få klar besked fra Ferguson. Rooney kan ikke bestemme sin egen taktik.!!

Men i og med han ligger så dybt, så kunne det jo godt tyde på vi mangler nogle kreative kræfter på midten og det kan få Rooney til at se lidt "malplaceret" ud, for så mangler han fremme.

Benzet
08-01-2012, 11:17

Så vidt jeg husker, var det en del af aftalen sidste sæson, at Rooney blev i klubben, mens Glazers kunne garantere store indkøb, så klubben forsat ville have en tilpas stærk trup til at spille med om CL og PL. Det er ikke sikkert, Rooney mener, disse løfter er blevet indfriet, hvilket man vel sagtens kan diskutere, om de er.

Nogle brugere skriver i øvrigt, at Rooney burde holde kæft. Har han ikke også gjort det? Han skrev netop på twitter, at han var tilfreds med Fergie, men nævnte intet om de manglende indkøb? Hvad han evt. brokker sig over internt i klubben, er vel ikke noget der rager os, så længe alle ansatte ellers kan lade være med at sladre til pressen derom.

I øvrigt har han ikke slået fast nogle steder offentligt, at han vil væk - så slap dog lidt af, før I finder faklerne og høtyve frem.

schousboe9
08-01-2012, 12:03
Så vidt jeg husker, var det en del af aftalen sidste sæson, at Rooney blev i klubben, mens Glazers kunne garantere store indkøb, så klubben forsat ville have en tilpas stærk trup til at spille med om CL og PL. Det er ikke sikkert, Rooney mener, disse løfter er blevet indfriet, hvilket man vel sagtens kan diskutere, om de er.

Det kan man selvfølgelig sagtens, og lille jeg prøver da heller ikke på nogen måde at gøre mig til herre over, hvad man må diskutere. :)

Men selvom han skulle have fået de løfter, så forstår jeg stadig ikke, at de overhovedet skulle være nødvendige i første omgang? Hvorfor skal han have særskilte løfter for noget? Det er altså Manchester United, han spiller i. Hvis han ikke længere mener, at Ferguson eller klubben er ambitiøs, så søg væk. Det burde en større lønseddel ikke ændre på.

Og jeg vil nu nok mene, at evt. løfter er indfriet. Jeg ved af gode grunde ikke, hvad han i givet fald skulle være blevet lovet, men vi har hentet to af klodens største talenter på deres plads plus en af de absolut bedste performere de sidste mange år i Premier League. Hvis han stadig mener, at truppen ikke er forstærket efter i sommer, så rakker han sine holdkammaerater ned og stiller spørgsmålstegn ved Fergusons arbejde, og det er han slet ikke i en position til at gøre.

Men du har ret. Vi ved ikke, om han er utilfreds, og i givet fald med hvad, men vi ved, at han sidste sæson var det, så der skal nok ikke meget til at før historien kan køre igen. Og ligesom sidste gang mener jeg stadig, at han om nogen bør se indad, for det er de etablerede og rutinerede kræfter, der skal trække læsset og dem hører han altså under nu.

Frottle
08-01-2012, 12:04
Det kan jo også bare være et stunt for at lokke Glazerne til at frigive nogle penge til indkøb. Det håber jeg ihvertfald. Rooney har en enorm reklameværdi og er ligesom Ronaldo meget værd for en klub udover deres egenskaber på banen. Han er helt klart den største spiller i England, om ikke nødvendigvis den bedste, og sådan nogle spillere er mange penge værd for klubben fordi de sælger en helvedes masse merchandise og tiltrækker nye fans fra udlandet som tit hægter sig på den klub der har den største "popstjerne"-spiller. Hvis ejerne har nogen som helst interesse i klubbens succes (hvilket selvfølgelig kan betvivles) så ser de værdien i at beholde Rooney.

MC86
08-01-2012, 15:16
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=14868

De historier stopper fra imorgen af efter at Rooney er blevet match vinder mod City :)

Rooney blev matchvinder, også må vi se om historierne også stopper hvilket jeg dog tror på efter hans twitter kommentar, og hans kys på logoet efter scoringen til 1-0.

Bugge
08-01-2012, 15:20
Rooney blev matchvinder, også må vi se om historierne også stopper hvilket jeg dog tror på efter hans twitter kommentar, og hans kys på logoet efter scoringen til 1-0.

Fed fejring af 1-0 målet idag.

Hans kys på logoet var formentlig et iskoldt "F you" til alle dem der mener han er træt af livet i United.

NtotheT
08-01-2012, 15:23
Se, Rooney. Det er sådan, man skal reagere og hive holdet op.

Fortsæt endelig, din scouser. Jeg håber, hans kys på logoet var ægte. Ellers slår jeg ham ihjel.

MC86
08-01-2012, 15:26
Fed fejring af 1-0 målet idag.

Hans kys på logoet var formentlig et iskoldt "F you" til alle dem der mener han er træt af livet i United.

Nemlig. Det var en dejlig fejring han lavede på et super flot og vigtigt mål :)

snegl
08-01-2012, 15:47
Se, Rooney. Det er sådan, man skal reagere og hive holdet op.

Fortsæt endelig, din scouser. Jeg håber, hans kys på logoet var ægte. Ellers slår jeg ham ihjel.

http://www.pakzilla.com/wp-content/upload/fb-like-count-button.png

Martinsen
08-01-2012, 15:56
http://www1.skysports.com/football/news/11095/7418492/Rooney-plans-United-stay

Barker
08-01-2012, 15:58
Vi har Nani, Young, Berbatov, Hernandez, Vidic, Rio, Evra... Og nåh ja. Ham selv. Nogle af verdens absolut bedste på deres plads. Vi var igennem det samme i oktober '10, og hvis han stadig mener, at han spiller på hold med boldmongoler, så kan han pisse af. Længere er den egnetlig ikke i min verden. Det ligner sgu ikke noget at skide på sine holdkammerater på den måde.

Nej, og hvem har om nogen bidraget til det?

De tre klubber kører også showet på en helt anden måde end United, så hvis han ønsker et quick fix, så kan han også pisse af.

Man ville vel kun søge alle de ting, hvis ens eget arbejde berrettiget til det? Man kan jo ikke søge direktørposten i Maersk, bare fordi man engang fik topkarakter i 9. klasse, ligesom de fleste nok heller ikke baserer deres lønkrav på, at sekretæren er et æg.

Hvad prøver man at sige med sådan et argument? "Jeg vil godt arbejde med de her fænakker, men så skal jeg satme også betales for det!" For så kan man også godt pisse af.

At andre klubber i de her år ser ud til at løbe med det hele er sgu ikke grund til at sætte sig med armene over kors og stortude som en anden kælling. Så må man fandme gøre noget ved det på banen, og med Rooneys status i klubben og på holdet skal han om nogen være den absolut første til at hanke op i sig selv!

Jeg tror jeg er lidt mere positivt indstillet.. Du prøver virkelig også at grave dybt efter det negative.. fred være med det.. Min pointe er at han må have nogle ambitioner, og jeg kan personligt godt forstå de fodboldspilere der gerne vil prøve noget andet, hvis de har muligheden, og det har Rooney..

Igen, du dømmer ham som idioten - jeg lader mulighederne stå åben, og ser hvad der sker...

schousboe9
08-01-2012, 16:10
Jeg tror jeg er lidt mere positivt indstillet.. Du prøver virkelig også at grave dybt efter det negative.. fred være med det.. Min pointe er at han må have nogle ambitioner, og jeg kan personligt godt forstå de fodboldspilere der gerne vil prøve noget andet, hvis de har muligheden, og det har Rooney..

Igen, du dømmer ham som idioten - jeg lader mulighederne stå åben, og ser hvad der sker...

Eller også tolker vi bare situationerne forskelligt. Sådan er der så meget. Vi kan ikke være enige om alting, og jeg accepterede allerede for 14 måneder siden, at jeg står lidt alene med min holding til ham og hans håndtering af sin utilfredshed.

Men foreløbig er der jo nok ikke noget i historierne, så lad os bare lade den ligge.

Cosic
09-01-2012, 21:56
*Slettet*

Bugge
15-01-2012, 00:00
Er der virkelig ikke en bedre straffesparksskytte i truppen?

Mener at Rooney har brændt 50% af straffesparkene i denne sæson. Det er sgu ikke godt nok.

Hulle #7
15-01-2012, 00:11
Er der virkelig ikke en bedre straffesparksskytte i truppen?

Mener at Rooney har brændt 50% af straffesparkene i denne sæson. Det er sgu ikke godt nok.

Han har skudt forbi mål imod Chelsea. Husker ikke andre. De seneste 2, imod City og Bolton har været ok spark, men desværre i målmandens højde, men derfor mener jeg stadig han er den rette mand. Det har ikke været katastrofale spark, men målmændende har også taget den rigtige side og lavet et par klasse redninger. Selv Ronaldo havde en periode med en del brændte.

Det er et stort spørgsmål. Mange mener Nani, men jeg kan sagtens se Nani prøve "frække" ting ved vores straffespark, hvis han fik lov til at skyde. Han brændte jo sidst, tror det var sidste sæson ude i Fulham, hvor han kunne have scoret til 3-1, brænder og kampen ende 2-2.

Bugge
15-01-2012, 00:33
Så vidt jeg ved (og jeg tager tit fejl) så har Rooney brændt 4 ud af 8 indtil videre.

Bl.a. mod City, Chelsea og Arsenal. Men altså... Der er så formentlig heller ikke andre der kan sparke dem bedre, så vi må vel "nøjes" ;)

MOHoegsted
15-01-2012, 00:44
Så vidt jeg ved (og jeg tager tit fejl) så har Rooney brændt 4 ud af 8 indtil videre.

Bl.a. mod City, Chelsea og Arsenal. Men altså... Der er så formentlig heller ikke andre der kan sparke dem bedre, så vi må vel "nøjes" ;)

Husker kun han brændte en sidste sæson mod Arsenal. De andre sæsoner synes jeg da han har været brand sikker.

sadface
31-01-2012, 19:18
......... sry.

Martinsen
07-02-2012, 00:16
http://www.sporten.dk/fodbold/rooney-suarez-skulle-have-haft-roedt

Er egentlig enig med Rooney i at det var en svinestreg fra Suarez, men burde Rooney ikke holde sig for god til at tweete løs om det?? Specielt med alle de episoder han selv har været indblandet i.

Don Kafai
07-02-2012, 00:27

Er egentlig enig med Rooney i at det var en svinestreg fra Suarez, men burde Rooney ikke holde sig for god til at tweete løs om det?? Specielt med alle de episoder han selv har været indblandet i.

Jo, men fodboldspillere er jo ikke klogere. Ferdinand især har flere gange tweetet kontroversielle ting om dommere, i kampe hvor United slet ikke har spillet. Jeg tror faktisk der i fremtiden vil falde flere karantæner for brug af Twitter, for det gælder jo ligeså meget som en kommentar til tv-stationen.

morten8832
07-02-2012, 00:49

Haha, Efter Rooney havde skrevet det på Twitter, var der en Liverpool fan som spurgte Rooney, hvordan det gik for United i FA Cup'en - til det svarede Rooney igen: Hvordan har I klaret jeg i Premier League de sidste 20 år, kid??

Men helt generelt synes jeg brugen af Twitter blandt fodboldspillere er ved at tage overhånd - brug af de sociale medier kan være godt på mange områder, men omtale af hinanden (fodboldspillere imellem) har jeg sværere ved at se det fornuftige i, og der har været flere uheldige og kontroversielle sager som har haft sit udgangspunkt med kommentarer på twitter..

Men hvilke regler gælder for fodboldspillerne med hensyn til brug af de sociale medier - herunder Twitter??

robinho
07-02-2012, 06:57
Han har skudt forbi mål imod Chelsea. Husker ikke andre. De seneste 2, imod City og Bolton har været ok spark, men desværre i målmandens højde, men derfor mener jeg stadig han er den rette mand. Det har ikke været katastrofale spark, men målmændende har også taget den rigtige side og lavet et par klasse redninger. Selv Ronaldo havde en periode med en del brændte.
Det er et stort spørgsmål. Mange mener Nani, men jeg kan sagtens se Nani prøve "frække" ting ved vores straffespark, hvis han fik lov til at skyde. Han brændte jo sidst, tror det var sidste sæson ude i Fulham, hvor han kunne have scoret til 3-1, brænder og kampen ende 2-2.

Hvis min hjerne ellers fungere på den her tid af dagen, så mener jeg kun Ronaldo nåede at brænde et straffe hjemme mod wigan i sæsonen 06/07 og så i straffekonkurrencen mod chelski i CL-finalen året efter.

Hvis det er en del, så vil jeg sige at Cantona brændte to straffe i samme sæson tilbage i 96/97 sæsonen mod Leeds og Blackburn ude. Han var ellers at regne som en stensikker skytte.

Men ja Rooney har brændt 3 på en sæson, og generelt når man brænder et straffe kan man finde fejl, for det er næsten den største chance du kan få. Den mod chelski smutter benene under ham, og mod city og bolton smider han den lige i "guf"-højden for keeperen.

United DK
07-02-2012, 08:04
Hvis min hjerne ellers fungere på den her tid af dagen, så mener jeg kun Ronaldo nåede at brænde et straffe hjemme mod wigan i sæsonen 06/07 og så i straffekonkurrencen mod chelski i CL-finalen året efter.

Hvis det er en del, så vil jeg sige at Cantona brændte to straffe i samme sæson tilbage i 96/97 sæsonen mod Leeds og Blackburn ude. Han var ellers at regne som en stensikker skytte.

Men ja Rooney har brændt 3 på en sæson, og generelt når man brænder et straffe kan man finde fejl, for det er næsten den største chance du kan få. Den mod chelski smutter benene under ham, og mod city og bolton smider han den lige i "guf"-højden for keeperen.

Ronaldo brændte også et straffe mod West Ham på Upton Park. Vi førte 1-0, og kunne have lukket kampen, men han brændte, og vi endte med at tabe 2-1.

EDIT: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_prem/7157432.stm

robinho
07-02-2012, 08:20
Ronaldo brændte også et straffe mod West Ham på Upton Park. Vi førte 1-0, og kunne have lukket kampen, men han brændte, og vi endte med at tabe 2-1.

EDIT: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_prem/7157432.stm

Rigtigt :)

Men det var så 3 straffespark fordelt på 3 sæsoner som straffesparksskytte.

Er acceptabelt efter min mening.

United DK
07-02-2012, 09:32
Rigtigt :)

Men det var så 3 straffespark fordelt på 3 sæsoner som straffesparksskytte.

Er acceptabelt efter min mening.

Der var jo også det i semifinalen mod Barcelona på Camp Nou, så det er i hvert fald fire, men en fra eller til gør ikke det store.

mufufu
07-02-2012, 13:34
Ronaldo har dælme også scoret mange for Real Madrid.

Giggs har vist aldrig brændt et straffe, han har så hellere ikke taget så mange, så det er jo det som betyder noget. Hvor mange man har brændt i forhold til hvor mange man har taget.

På det punkt synes jeg ikke Rooney har klaret sig så godt, jeg mindes også han har brændt yderligere i forrige sæsoner. Der var i hvert fald en kamp hvor han fik lov at sparke fordi han kunne få et hattrick hvor han brændte, mener jeg.

Men jeg synes stadig han skal være skytten, for jeg tænker at der ikke var andre der kunne gøre det så meget bedre. Det var også 2 flotte imod Chelsea i pressede situationer, stor ros.

MC86
07-02-2012, 13:44
Jeg mener også helt klart at Rooney stadig skal være vores straffesparks skytte. At han har brændt 3 i år er selvfølgelig ikke helt godkendt, men en mand som Messi fra Barcelona har gjort det samme så vidt jeg husker, og er da ret sikker på at han også stadig vil tage straffe for dem fremover.

Glory Man United
07-02-2012, 13:46
Jeg mener også helt klart at Rooney stadig skal være vores straffesparks skytte. At han har brændt 3 i år er selvfølgelig ikke helt godkendt, men en mand som Messi fra Barcelona har gjort det samme så vidt jeg husker, og er da ret sikker på at han også stadig vil tage straffe for dem fremover.

Jamen så er der jo intet at diskutere

morten8832
07-02-2012, 13:59
Selvfølgelig er 3 brændte straffespark i denne sæson ikke godkendt, men synes ikke der er andre på holdet, der har den samme koldblodighed som Rooney på pletten.. Desuden har Ferguson jo også være opmærksom på problemet (http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=15131), og Rooney har derfor trænet mere intensivt på straffespark siden han brændte i mod Bolton.. Stor ros for Rooneys 2 spark i mod Chelsea - begge gange langt uden for Chechs rækkevidde, hvor Rooney begge gang valgte den rigtige side at sparke i..

Don Kafai
08-02-2012, 23:37

Hans seneste tweet omkring Redknapp burde blive engelsk landstræner er også helt ude i hampen. Han skal bare blande sig udenfor.

Dines
08-02-2012, 23:45
Hans seneste tweet omkring Redknapp burde blive engelsk landstræner er også helt ude i hampen. Han skal bare blande sig udenfor.

Tilgengæld er det det vil vil høre. Jeg synes da, at det er mere interessant at følge Rooney, Rio osv, der tør komme ud med deres mening, fremfor twitter profiler, der er styret af PR-agenter (Ronaldo f.eks).
Så må hans kommentarer nogle gange stå til mål for kritik, men umiddelbart anser jeg det som harmløst at sige Suarez skulle være vist ud mod Tottenham.

RAppel
11-02-2012, 18:15
Rooney har på nuværende tidspunkt scoret flere mål end i 6 af 7 tidligere sæsoner.

snegl
24-02-2012, 10:57
Med alle vores skader denne sæson, kom jeg lige til at tænke på; Har Rooney egentlig været skadet i denne sæson? Det kunne være fedt, hvis han endelig var kommet sig over den der måned ude han mindst har pr sæson, med småskavanker her og der.

MC86
24-02-2012, 11:23
Med alle vores skader denne sæson, kom jeg lige til at tænke på; Har Rooney egentlig været skadet i denne sæson? Det kunne være fedt, hvis han endelig var kommet sig over den der måned ude han mindst har pr sæson, med småskavanker her og der.

Han har været skadet 2 gange hvis jeg husker rigtig. Dog ikke mere en 2 uger af gangen. kan huske han blev lige inden ude kampen mod Stoke i foråret også blev han efter Arsenal kampen for en måneds tid siden.

Roonster
24-02-2012, 17:35
Han var savnet igår... Mangler noget aggressivitet på dette hold.

MC86
26-02-2012, 20:01
Rooney er også ude af landskampen på onsdag, men det gør mig nu intet. Bare at han er på til kampen på søndag mod Tottenham. Ville også være et stort plus hvis Valencia og Cleverley kan blive klar.

http://www.bold.dk/nyt/United-duo-ude-af-landskamp

PatriceEvra3
26-02-2012, 20:10
Godt at han trækker sig. Det er så vigtigt at han er klar til Tottenham.

Broberry
29-02-2012, 17:26
Det piner mig at Rooney skal spille idag.
En skade ville højst sandsynligt sende mesterskabet til City....

Don Kafai
29-02-2012, 17:29
Det piner mig at Rooney skal spille idag.
En skade ville højst sandsynligt sende mesterskabet til City....

Spar på pinen, han er ikke med i truppen.

United DK
29-02-2012, 17:42
Hvis ikke jeg tager meget fejl så skal Evra, Jones, Evans, Smalling, Hernandez, Nani, Young og Welbeck i aktion i aften.

morten8832
29-02-2012, 19:47
Hvis ikke jeg tager meget fejl så skal Evra, Jones, Evans, Smalling, Hernandez, Nani, Young og Welbeck i aktion i aften.

Det er seriøst spil af kræfter, at bruge klubbernes bærende spillere til disse ligegyldige venskabskampe - nok skal spillernes i landsholdsregi spille sammen inden slutrunden til sommer, men det er ikke særlig smart at ligge disse kampe i den afgørende fase i ligaen.. Ja, sådan er det jo hvert år, men pga. en meget vigtig Tottenham kamp på søndag, så kan det få konsekvenser for spillernes form.. Krydser bare fingre for, at ingen bliver skadet - det er efterhånden set flere gange, at United-spillerne får glasben, når der skal spilles landskampe.

Broberry
05-03-2012, 09:15
Rooney viser klassen igår, og scorer endnu engang i en stor-kamp, da vi virkelig har brug for det. Verdensklasse, intet mindre.

Der er ikke én angriber i verden, jeg ville bytte Rooney for.

ChristianR
05-03-2012, 09:26
Rooney viser klassen igår, og scorer endnu engang i en stor-kamp, da vi virkelig har brug for det. Verdensklasse, intet mindre.

Ronaldos statistik er ellers heller ikke sådan at kimse af.

SantasLittleHelper
05-03-2012, 09:32

Spændende.

Jeg synes Rooney var decideret elendig i går, og har med små udfald været det siden hans flotte start på sæsonen. Det er muligt, at Rooney momentvis er verdensklasse, men der er rigtig langt mellem snapsene.

Lad os lave en liste over de angribere vi gerne vil bytte Rooney for. Det er baseret udfra, at disse angribere vil være en afgørende faktor i flere kampe end Rooney og ikke nødvendigvis at de er en bedre fodboldspiller.

Van Persie
Aguero
Higuain
Tæller Ronaldo og Messi?
Cavani
Pato - hvis vi antager at han kan holde sig fit. Husk at Rooney også er meget skadet.

we'remanunited
05-03-2012, 09:53
Rooney har spillet 240 kampe + 21 indskiftninger og scoret 120 mål for os...

det er nu en meget pæn rate for ham.. især taget i betragtning af at han ikke er boksspiller. Jeg ville ikke bytte til nogen af de spillere du skriver, da ingen af dem kan dække de arbejdsopgaver rooney har på vores hold.

RAppel
05-03-2012, 10:04
Van Persie
Aguero
Higuain
Tæller Ronaldo og Messi?
Cavani
Pato - hvis vi antager at han kan holde sig fit. Husk at Rooney også er meget skadet.

Må erklære mig enig med we'remanunited. Ville ikke bytte Rooney med nogen af dem du nævner. Heller ikke med dem der ikke er nævnt.

Broberry
05-03-2012, 10:06
Ronaldos statistik er ellers heller ikke sådan at kimse af.

Bestemt ikke ;-)
Tænkter dog at Ronaldo og Messi ikke kommer ind under helt samme kategori.

MOHoegsted
05-03-2012, 10:07
Spændende.

Jeg synes Rooney var decideret elendig i går, og har med små udfald været det siden hans flotte start på sæsonen. Det er muligt, at Rooney momentvis er verdensklasse, men der er rigtig langt mellem snapsene.

Lad os lave en liste over de angribere vi gerne vil bytte Rooney for. Det er baseret udfra, at disse angribere vil være en afgørende faktor i flere kampe end Rooney og ikke nødvendigvis at de er en bedre fodboldspiller.

Van Persie
Aguero
Higuain
Tæller Ronaldo og Messi?
Cavani

Se de er rigtige angrebs poachere. Men jeg vil stadigvæk ikke bytte Rooney væk. Ville gerne have en af dem du nævner, især van Persie, Cavani eller Agüero. Min drøm ville være vi fik Modric, og så en top poacher. Så kan Modric ligge centralt, mens Rooney er offensiv midt. Så er vores hold for alvor komplet.

Dines
05-03-2012, 10:26
Ud af Rooneys 23 sæsonmål i denne sæson, har han lavet følgende:

3 mål imod Arsenal
3 mål imod Chelsea
2 mål imod Liverpool
2 mål imod Tottenham
2 mål imod City

12 ud af 23 mål i de største og vigtigste kampe. Lad os bare kalde ham a big game player, trods hans præstation ikke var prangende igår.

Barker
05-03-2012, 11:03
Van Persie
Aguero
Higuain
Tæller Ronaldo og Messi?
Cavani

Ingen af de spillere, spiller jo på samme måde for deres klub, som Rooney gør for os??

Fletcherfan
05-03-2012, 11:33
Robin van Persie har de seneste to år været verdens bedste og farligste angriber... Hvis han havde spillet for Real eller Barca de sidste to år så havde han sikkert haft scoret 100-120 mål, men er i stedet nede på 70-80 mål...

Jeg ville næsten bytte enhver United-spiller med van Persie...

Dines
05-03-2012, 11:43
Robin van Persie har de seneste to år været verdens bedste og farligste angriber... Hvis han havde spillet for Real eller Barca de sidste to år så havde han sikkert haft scoret 100-120 mål, men er i stedet nede på 70-80 mål...

Jeg ville næsten bytte enhver United-spiller med van Persie...

Van Persie har siden starten af 2011 været fantastisk og holdt et utrolig højt målsnit. Dog mener jeg ikke, at han er en lige så dygtig all round spiller som Rooney, tilmed er han meget skadet og ja lige nu er han på toppen af karrieren som 28,5 årig. Han topper nu, om få år er han ikke den samme mere.

we'remanunited
05-03-2012, 12:51
Han er en fantastisk angriber, og han gør det ufattelig godt på det arsenal-mandskab, men du bliver nødt til at nuancere dit udsagn lidt mere. Den "bedste" og "farligste" angriber ? Han overgås de seneste tre sæsoner af både Messi, Ronaldo og Villa for den sags skyld hvad angår mål og assists.. Desuden er han hårdt præget af skader. Han er, hvis ikke den bedste pt, så blandt de bedste poachers i verden. Men han har så dele af sit spil, hvor han klart overgås af andre mere komplette spillere, som jeg ser det.

Van Persie har lavet 59 mål og 17 assists de seneste to sæsoner (inkl. for landsholdet) ..

Edit: desuden har vi selv en ren verdensklasse poacher i Javier Hernandez

15 kampe 13 mål, hvor af de 12 kampe var som indskifter i sin første sæson.. (premier league)
13 kampe 8 mål, 8 gange indskifter i denne sæson.. (premier league)

Jeg synes ikke Van Persie er så vildt attraktiv for os

morten8832
05-03-2012, 12:55
Han er en fantastisk angriber, og han gør det ufattelig godt på det arsenal-mandskab, men du bliver nødt til at nuancere dit udsagn lidt mere. Den "bedste" og "farligste" angriber ? Han overgås de seneste tre sæsoner af både Messi, Ronaldo og Villa for den sags skyld hvad angår mål og assists.. Desuden er han hårdt præget af skader. Han er, hvis ikke den bedste pt, så blandt de bedste poachers i verden. Men han har så dele af sit spil, hvor han klart overgås af andre mere komplette spillere, som jeg ser det.

Van Persie har lavet 59 mål og 17 assists de seneste to sæsoner (inkl. for landsholdet) ..

Nu skal du også lige tage højde for hvilken liga vi snakker om - Den spanske ligger spiller tenniscifre, mens PrL er det vi kalder fodboldcifre.

we'remanunited
05-03-2012, 12:58
vil vove at påstå vi også har haft vores tenniscifre-kampe i indeværende prl-sæson ... ? men ja, der er større forskel på top og bund i spanien end i england for tiden

Daniel
05-03-2012, 13:15
Rooney er uden tvivl svingende i sit spil, men jeg har altså alligevel mere end svært ved, at komme på særlig mange spillere, der ville kunne erstatte ham. Som flere påpeger, er Rooney jo hængende angriber hos os, og at være den næstmest scorende i PL foran bl.a. Agüero som nogen nævner, på den position, er vel ganske fremragende. Målscoringsmæssigt kan der i hvert fald ikke sættes en finger på Rooneys arbejde. Problemet er jo så, at han er meget svingende i sit spil, og oplever perioder, hvor han er ligaens bedste som i starten af sæsonen, og så andre perioder, hvor han slet ikke kan lykkes med noget. Dog er det jo en fremragende kvalitet, at kunne score mål selv på de dårlige dage, og det beviste han vist, at han kan så sent som igår.

morten8832
05-03-2012, 13:15
vil vove at påstå vi også har haft vores tenniscifre-kampe i indeværende prl-sæson ... ? men ja, der er større forskel på top og bund i spanien end i england for tiden

Det kan du have ret i, men Real og Barca spiller om tenniscifre i næsten hver kamp.. Måske ikke lige Barca for tiden, som svinger meget i niveauet, men det er jo næsten overraskende hvis Barca og Real ikke vinder med 3-4 mål i deres kampe..

De sidste 3 sæsoner har enten Real eller Barca nået over de 100 mål i ligaen, og det har ikke forekommet i PrL de i hvert fald sidste 10 år, hvis man ser bort fra 09/10 sæsonen, hvor Chelsea vidst lige kom over de 100 mål.

Og i år bliver det formentlig igen en gentagelse i scoringsraten for real - Real skal bare score 15 mål i de resterende 13 kampe for at komme over 100 point.. Så de ender nok langt derover..

Så det er vel naturligt nok, at scoringsraten for angriberne er så forskellig fra spansk til engelsk fodbold..

Daniel
05-03-2012, 13:19
Pt. er det jo kun Ronaldo og Messi, der scorer flere mål end Van Persie i verden, men de to er også i en klasse for sig selv. Villa er ikke værd, at nævne i den sammenhæng, da han pt. er skadet, og før sin skade havde mere end svært ved, at komme på holdet i Barcelona.

Overall vil jeg dog skyde på Zlatan som verdens bedste angriber, igen uden at regne Ronaldo og Messi med, men Rooney ligger nu godt der opad.

we'remanunited
05-03-2012, 13:37
Villa har i mange år haft rigtig, rigtig flotte scoringsrater, så jeg synes bestemt han er værd at nævne. Derudover ligger han stilmæssigt op ad Van Persie, der først nu er begyndt at toppe.

i 08, 09, 10 har Villa scoret henholdsvis 49mål, 34mål og 34mål

top poacher !

derudover kan nævnes en Gomez i Bayern, som også er en top poacher og som har præsteret flot de seneste sæsoner

Bech72
16-03-2012, 10:19
Ja det kunne da lige passe:( http://http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/svetter_over_rooney

NtotheT
16-03-2012, 10:23
Ja det kunne da lige passe:( http://http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/svetter_over_rooney

Den her evne, Rooney har, med at så snart han rammer en målstime og bliver skadet i nogle uger efter, er direkte pain in the asshole. Han bliver aldrig troværdig på det punkt. Det er grænseløst irriterende. Man sidder jo bare og venter, at en skade rammer ham, når han kommer ind i en scoringstime.

Derfor jeg sagde i går, at vi ikke skulle spille med a-holdet. Vi fik en snitter og vores målscorer er skadet, og vi skal spille på Molineaux. Fuck me deep.

Bugge
16-03-2012, 11:17
Ja det kunne da lige passe:( http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/svetter_over_rooney

Fixed.

Anderson8
16-03-2012, 11:38
Lad os håbe, at det bare er et lille slag, og at han er klar til Molineaux.

United DK
16-03-2012, 11:43
Den her evne, Rooney har, med at så snart han rammer en målstime og bliver skadet i nogle uger efter, er direkte pain in the asshole. Han bliver aldrig troværdig på det punkt. Det er grænseløst irriterende. Man sidder jo bare og venter, at en skade rammer ham, når han kommer ind i en scoringstime.

Derfor jeg sagde i går, at vi ikke skulle spille med a-holdet. Vi fik en snitter og vores målscorer er skadet, og vi skal spille på Molineaux. Fuck me deep.

Molineux (http://en.wikipedia.org/wiki/Molineux_Stadium) :fyi:

MC86
16-03-2012, 12:12

Ja lad os endelig håbe at det bare er et lille slag, men har ikke kunne læse andre steder at han skulle være skadet.

MOHoegsted
16-03-2012, 12:42
Ja lad os endelig håbe at det bare er et lille slag, men har ikke kunne læse andre steder at han skulle være skadet.

Det er vist også bare deres egen spekulationer. Da han fik et slag under kampen, men han spillede jo videre.

Bugge
16-03-2012, 13:00
Forstår slet ikke hvorfor vi overhovedet brugte ham igår.

Det er lige præcis derfor jeg er lykkelig over at vi er færdige i Vaffel Cuppen. Spild af tid og man risikerer skader.

theDevils
22-03-2012, 20:27
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/PremierLeague/article1730527.ece

Efterfølgende på twitter: "I want to apologise to Jamie Thomas, I have arranged for a letter and a signed shirt to be sent to his home address #getwellsoon" - God stil!

Bugge
22-03-2012, 21:27
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/PremierLeague/article1730527.ece

Efterfølgende på twitter: "I want to apologise to Jamie Thomas, I have arranged for a letter and a signed shirt to be sent to his home address #getwellsoon" - God stil!

Ja, fordi et eller andet sted skylder han ham vel ikke en skid. Det er risikoen ved at sidde der.

Det var lidt noget andet da Ronaldo i frustration lossede til en bold som ramte en tilskuer midt i skærmen.

Don Kafai
22-03-2012, 21:29
Ja, fordi et eller andet sted skylder han ham vel ikke en skid. Det er risikoen ved at sidde der.

Det var lidt noget andet da Ronaldo i frustration lossede til en bold som ramte en tilskuer midt i skærmen.

Var det ikke Rio Ferdinand der ramte en gammel dame? :D

snegl
22-03-2012, 21:31
Med den behandling, vil folk i fremtiden jo lave Zombie-positur når bolden kommer imod dem for at håbe at bolden brækker deres hænder, så de kan få en signeret trøje

NtotheT
22-03-2012, 22:00
Enten sparker Rooney umenneskeligt, ellers har drengen skrøbelige knogler. Ellers er han bare umenneskelig uheldig.

MOHoegsted
23-03-2012, 09:52
Enten sparker Rooney umenneskeligt, ellers har drengen skrøbelige knogler. Ellers er han bare umenneskelig uheldig.

Knægten er jo også kun 9 år. Men regner med det er alle 3 dele, der er faktorer lige her :D

morten8832
11-04-2012, 10:04
Faldt lige over denne video og blev helt nostalgisk - Det fedeste ved målet er selve optakten til det, hvor Rooney havde brokket sig til dommeren, fordi han mente, at Shearer skulle have gult kort for gentagne begåede frispark.. Rooney havde kørt sig selv op, og da han lige efter så en høj bold komme imod ham, så hamrede han til den i ren aggression - Og den røg lige i kassen.. Fantastisk kasse og man kan jo ikke andet end at elske ham.

4_kbJURsfzU

Sorry den ringe kvalitet

Thomas
11-04-2012, 12:28
Det er ifølge ham selv også det bedste mål, han har scoret for os! Og selvom han har scoret mange lækre mål, så er der bare et eller andet vanvittig smukt over en helflugtet bold, der bliver taget så hårdt i røven, at den knækker op i hjørnet!

United DK
11-04-2012, 12:31
Jeg kan jo med stolthed i stemmen sige, at jeg var på Old Trafford den dag. Så skidt med at have været der, da han lavede sit saksesparksmål mod City, eller dem der var i Moskva i 2008, eller på Camp Nou i 1999. Når man var der, den dag Rooney lavede det mål mod Newcastle, så er man noget specielt.

Thomas
11-04-2012, 14:05
Jeg kan jo med stolthed i stemmen sige, at jeg var på Old Trafford den dag. Så skidt med at have været der, da han lavede sit saksesparksmål mod City, eller dem der var i Moskva i 2008, eller på Camp Nou i 1999. Når man var der, den dag Rooney lavede det mål mod Newcastle, så er man noget specielt.

Præcis - eller alle de gange man har været på stadion, når Berba har scoret sejrsmålet et par min før tid!

Dines
11-04-2012, 15:43
Det er ifølge ham selv også det bedste mål, han har scoret for os! Og selvom han har scoret mange lækre mål, så er der bare et eller andet vanvittig smukt over en helflugtet bold, der bliver taget så hårdt i røven, at den knækker op i hjørnet!

Hans bedste mål er mod City på saksespark, og det har han fornylig i hans dvd "Goal Machine" også udtalt. Dvd'en kan iøvrigt findes på youtube et sted, hvis i vil nyde Rooneys første 150 mål for klubbem.

Thomas
11-04-2012, 18:17
Hans bedste mål er mod City på saksespark, og det har han fornylig i hans dvd "Goal Machine" også udtalt. Dvd'en kan iøvrigt findes på youtube et sted, hvis i vil nyde Rooneys første 150 mål for klubbem.

Hvad helvede.. Han kan ikke bare skifte mening uden videre. Jeg har nok set et ældre interview med ham.

SpanGdix
23-04-2012, 08:12
Rooney er nu kun 1 mål efter RvP på topscorerlisten, som netop er blevet kåret til PL bedste spiller af kollegaerne. Kunne være lidt fedt, hvis han overhælede ham her til sidst! Især fordi man hele tiden har snakket om, at RvP denne sæson er gået fuldstændig målamok!

RasmusP
23-04-2012, 08:19
Rooney er nu kun 1 mål efter RvP på topscorerlisten, som netop er blevet kåret til PL bedste spiller af kollegaerne. Kunne være lidt fedt, hvis han overhælede ham her til sidst! Især fordi man hele tiden har snakket om, at RvP denne sæson er gået fuldstændig målamok!

Og har vist nok spillet 500 minutter mindre end van Persie. Ret imponerende.
Jeg synes dog alligevel det er fortjent, at van Persie blev kåret til årets spiller i Premier League. Gad vide hvor Arsenal havde været uden ham?

SpanGdix
23-04-2012, 08:30
Og har vist nok spillet 500 minutter mindre end van Persie. Ret imponerende.
Jeg synes dog alligevel det er fortjent, at van Persie blev kåret til årets spiller i Premier League. Gad vide hvor Arsenal havde været uden ham?

Ja, og har vel egentlig også spillet en 3-4 kampe på den centrale, hvorimod RvP spiller på absolut spidsangriber hver gang!

Er dog også enig i, at det er fortjent RvP vinder prisen - Rooney skal bare ikke glemmes!

RAppel
23-04-2012, 08:40
RVP has 27 league goals at a goal every 113.37 minutes. Rooney's 26 have come at a goal every 98.96 minutes

MC86
23-04-2012, 11:15
RVP has 27 league goals at a goal every 113.37 minutes. Rooney's 26 have come at a goal every 98.96 minutes

Det er godt nok imponerende af Rooney. Især når man også tænker på hvor mange kampe han har spillet næsten midtbane. Han har en del mere defensivt at se til fremfor Van Persie. Jeg mener nu at Rooney burde vinde prisen som årets spiller. Rooney er også den eneste som vi har med på årets hold.

robinho
23-04-2012, 12:02
Det er godt nok imponerende af Rooney. Især når man også tænker på hvor mange kampe han har spillet næsten midtbane. Han har en del mere defensivt at se til fremfor Van Persie. Jeg mener nu at Rooney burde vinde prisen som årets spiller. Rooney er også den eneste som vi har med på årets hold.

Man kan så vende den om og sige at Rooney har scoret sine mål på et hold der rent offensivt har fungeret bedre end Arsenal i år, hvor RVP nærmest har skulle gøre det alene.

Rooney kan ikke blive årets spiller i min bog, fordi han i flere af kampene på trods af scoringer, ikke spillede nævneværdig godt, og smed for mange bold væk osv. Han ligger også sit spil højt op, da han er en klassespiller, men man har jo så også andre forventninger til klassespillere end man har til den bløde mellemvarer :)

Daniel
23-04-2012, 13:22
Uden at have nogen beviser for det, er jeg også rimelig overbevist om, at Rooney har scoret en del flere mål på straffespark end Van Persie. Alt i alt fuldt fortjent, at Van Persie bliver valgt til årets spiller, men Rooney har naturligvis også været fremragende.

Der har før været folk herinde, der har argumenteret mod, at Rooney skulle være blandt verdens allerbedste angribere, men det kan der vel ikke være den store tvivl mere om han er. Rent spillemæssigt har hans niveau svinget en del i denne sæson, men målmæssigt har han været fremragende, og ikke mindst stået for en hel del afgørende mål.

morten8832
24-04-2012, 11:32
Jeg synes nu også den er svær med Rooney.. Med den rolle han har i klubben, så er der større forventninger til ham end blot at score mål.. Han tager så meget del i det opbyggende spil og er så vital i vores kontrastød, at har han ikke sin bedste dag spillemæssigt, så er det en dårlig kamp fra hans side af.. også selvom han efter kampen står noteret for 2 mål..

Hvis man eksempelvis sammenligner med Hernandez - hvis bare Hernandez scorer 1 mål eller 2 i en kamp, så har han spillet en fremragende kamp, næsten uanset sine spillemæssige kvaliteter på dagen.. Sådan forholder det sig bare ikke med Rooney - han skal næsten kunne det hele på dagen, før han spiller en rigtig god kamp..

robinho
24-04-2012, 11:49
Jeg synes nu også den er svær med Rooney.. Med den rolle han har i klubben, så er der større forventninger til ham end blot at score mål.. Han tager så meget del i det opbyggende spil og er så vital i vores kontrastød, at har han ikke sin bedste dag spillemæssigt, så er det en dårlig kamp fra hans side af.. også selvom han efter kampen står noteret for 2 mål..

Hvis man eksempelvis sammenligner med Hernandez - hvis bare Hernandez scorer 1 mål eller 2 i en kamp, så har han spillet en fremragende kamp, næsten uanset sine spillemæssige kvaliteter på dagen.. Sådan forholder det sig bare ikke med Rooney - han skal næsten kunne det hele på dagen, før han spiller en rigtig god kamp..

Nu sætter du det også lidt på spidsen, men retligt så knytter der sig også forskellige forventninger til de enkelte spillere der retfærdiggøres af deres tidligere præstationer og talent.

morten8832
24-04-2012, 11:58
Nu sætter du det også lidt på spidsen, men retligt så knytter der sig også forskellige forventninger til de enkelte spillere der retfærdiggøres af deres tidligere præstationer og talent.

Det synes jeg nu ikke - Hvis Rooney eksempelvis havde fungeret som decideret spydspids og ikke taget så meget del i det opbyggende spil, så havde man i højere grad blot forventet mål fra hans side af.. Men fordi han spiller på den position han gør og har den rolle i klubben han har, så forventer vi både fantastisk boldomgang, hvor han sætter sine medspillere op, og samtidig høje forventninger om mål fra hans side af..

Måske lidt på spidsen, men synes nu tanken er meget reel og værd at tænke over..

Når det så er sagt, så synes jeg det er fantastisk, at Rooney er blandt favoritterne til at indtage topscorerprisen, når han har den rolle og de pligter i klubben som han har.. Hvis man sagde at en offensiv midtbanespiller havde scoret 26 mål i en sæson, så var det hjernedødt.. Det er vel lidt det Rooney har præsteret i denne sæson, sat lidt på spidsen???

MOHoegsted
24-04-2012, 12:16
Jeg tror nu Rooney slutter af som PL topscorer, han er i god form for tiden, mens Robin van Persie er i en mindre krise. Det vil jeg tillade mig, at kalde det, fordi man forventer altid mål når han er på banen, og han er ikke lige så dygtig i det opbyggende spil som Rooney.

Rooney skal nok score mindst 1 mål mere, og så er den delt med van Persie, men Rooney har jo spillet mindre antal minutter, får han så ikke prisen?

morten8832
24-04-2012, 13:49
Jeg tror nu Rooney slutter af som PL topscorer, han er i god form for tiden, mens Robin van Persie er i en mindre krise. Det vil jeg tillade mig, at kalde det, fordi man forventer altid mål når han er på banen, og han er ikke lige så dygtig i det opbyggende spil som Rooney.

Rooney skal nok score mindst 1 mål mere, og så er den delt med van Persie, men Rooney har jo spillet mindre antal minutter, får han så ikke prisen?

Er det ikke kun, når man beregner den mest effektive angriber, at man netop tager antal spillede minutter ift. antal scorede mål??

Mener ikke det samme gælder med topscorerprisen - det er "bare" den mest scorende

Buttler
24-04-2012, 15:12
Hvis de ender lige, mener jeg, at den officielle titel går til spilleren, der først nåede flest mål.

morten8832
24-04-2012, 15:21
Hvis de ender lige, mener jeg, at den officielle titel går til spilleren, der først nåede flest mål.

Men blev topscorerprisen sidste år ikke bare delt mellem Berba og Tevez?

MagnusChristiansen
26-04-2012, 17:49
http://www.sporten.dk/fodbold/rooney-hjaelper-syge-danske-boern

Rooney takker for den danske støtte. Man bliver jo helt rød i kinderne altså :MichaelkDanielsen:

theDevils
03-05-2012, 22:19
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/17946376

Tillykke til Wayne. Et rent og skær verdensklasse mål. Også blæret at kunne sige at man har set Premier League historiens bedste mål live på OT ;)

Fletcherfan
03-05-2012, 23:54

Nej, den går til den, der har spillet færrest kampe...

Parkohargo
04-05-2012, 07:16
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/17946376

Tillykke til Wayne. Et rent og skær verdensklasse mål. Også blæret at kunne sige at man har set Premier League historiens bedste mål live på OT ;)

Vel også fortjent. Det er rent vanvid det mål der. :) Men der er scoret mange vilde mål i PL.. man behøver kun at gå et par dage tilbage.. Cisse's spetakulære kasse imod Chelsea.

robinho
04-05-2012, 07:40
Vel også fortjent. Det er rent vanvid det mål der. :) Men der er scoret mange vilde mål i PL.. man behøver kun at gå et par dage tilbage.. Cisse's spetakulære kasse imod Chelsea.

Jeg synes så rooneys er forbundet lidt mere med klasse end Cisses. Rooneys er jo bevidst med den type afslutning. Den bliver så bare endnu smukkere af at den kringler op i krogen.

Cisse jamen det er jo kanonflot, men de skal ikke bilde mig ind at han bevidst ville ramme bolden, så den gjorde det der. Det er bevidst nok han afslutter, men at give den så vanvittig skru så den køre over i fjerneste hjørne. ahhh

ChristianR
04-05-2012, 10:53
Nej, den går til den, der har spillet færrest kampe...

Nej. Den går til dem begge.

Bugge
04-05-2012, 10:58
Nej. Den går til dem begge.

Præcis.

Berbatov og scarface, douchebag, wankster Carlos Tevez delte den fx sidste sæson..