Se fuld version : Blog: United uden Ferguson
Sir Alex Ferguson slog tidligere i år fast, at der ikke er mere end to-tre sæsoner tilbage i ham. Dermed skal Manchester United inden længe finde en arvtager for skotten, der siden sin tiltræden i 1986 har gjort den traditionsrige klub til en af de mest vindene i postmoderne tid. Ti Premier League- og to Champions League-trofæer er det blandt andet blevet til under ham, hvilket taler for sig selv.
Læs denne blog... (http://www.oldtrafford.dk/rss/linkrss.php?id=129)
Det bliver utrolig svært at finde en ordentlig erstatning for SAF, men det er ikke umuligt - dog vil det nok blive rigtig svært at fortsætte bølgen af succes, som om intet var hændt..
Personligt så jeg gerne Queiroz som manager og så med Solskjær ved sin side.
Queiroz fordi han har været en del af holdet i lang tid - Solskjær fordi han er en vellidt mand blandt spillerne samt hver dag omgås klubben, hvorfor han kender den ud og ind.
Dog tror jeg dog, at SAF's "vurdering" af den bedste afløser vil have en stor betydning for valget - og det ser jeg som noget positivt.
Men det vil uden tvivl blive en sørgmodig dag, når Fergie takker af - og der skal nok rimelig med tilvænningstid til, før man vænner sig til, at der er et nyt ansigt på trænersædet...
Glory Man United
20-08-2008, 12:33
Ferguson har været i modvind flere gange i sine 21 år i United. I 90 blev han reddet af en FA Cup titel. I sommeren 95 solgte han Ince, Kanchelskis og Hughes uden at købe en eneste. Mange så gerne hans afgang, for hvor skulle man vide, at han havde en gylden årgang i baghånden. Og igen for 3 år siden, da vores storhedstid syntes ovre.
Hvem der skal være hans arvtager er umuligt at sige. Lad os sige at han smutter i sommeren 2010, hvad så? I fodbolden sker der så mange ting hurtigt. Måske er der et nyt navn, som er interessant. Fordi Quieroz er et varmt navn nu, hvad er han så måske om 2 år? Det samme med O´Neill osv osv. Lad os nu bare nyde Fergies sidste tid med håbet om, at vi udligner Liverfools 18-17 føring til sommer.....
Feldthaus
20-08-2008, 12:45
altså nu skal det her indlæg ikke misforståes, for Fergie har virkelig været en gud i united, men vi har altså stadig en af de bedste trupper i hele verden, så at vi skulle gå ned fordi han stopper, det tvivler jeg stærkt på.
Fergie har givet så meget til united, men jeg tror altså ikke på en krise efter han trækker sig tilbage. Det ville have været noget andet hvis vi ikke havde så stærk en trup som vi har pt. så ville jeg være mere nervøs, men det er jo lige før at med en af os som træner, ville vi stadig komme i top 2 i pl. :P
altså nu skal det her indlæg ikke misforståes, for Fergie har virkelig været en gud i united, men vi har altså stadig en af de bedste trupper i hele verden, så at vi skulle gå ned fordi han stopper, det tvivler jeg stærkt på.
Fergie har givet så meget til united, men jeg tror altså ikke på en krise efter han trækker sig tilbage. Det ville have været noget andet hvis vi ikke havde så stærk en trup som vi har pt. så ville jeg være mere nervøs, men det er jo lige før at med en af os som træner, ville vi stadig komme i top 2 i pl. :P
tror heller ikke, vi kommer ind i en krise efter SAF's afgang - ved godt jeg har skrevt i mit tidligere indlæg, at det vil blive rigtig svært at fortsætte successen - men mener bare, at med en ny træner kommer der også lidt ny taktik.. Eks. hvis Cantona kommer til, han har jo udtalt, han vil tilføre spillet helt nye dimensioner - i en sådan situation skal der lidt tilvænningstid til.
Men tror heller ikke, at en trup som vores går ned pga. trænerskifte - det hårdeste bliver nok det følelsesmæssige...
United DK
20-08-2008, 14:09
Vi gik jo helt ned med flaget, da Busby sagde stop i sin tid, men det skyldes også at mange af de store profiler, Charlton, Best, Law osv. havde set deres bedste dage. De fleste af vores nuværrende profiler har mange år tilbage, og vi har ikke set det bedste fra hverken Rooney, Nani eller Anderson endnu, så jeg tror ikke på en kæmpe nedtur, den dag Ferguson siger stop. Jeg glæder mig dog ikke til hans stop, for vi får ikke en bedre manager, uanset hvem der måtte blive ansat, men dermed ikke sagt, at vi ikke kan fortsætte med, at vinde titler, for holdet er til det.
ChristianR
20-08-2008, 17:26
Det er pisseligemeget, hvem vi får. I følge Harry Renknapp kunne hans kone åbenbart gøre det ligeså godt:
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=43130
Jeg stoler på at SAF vælger en efterfølger, der har samme fodboldhjerte som ham, og samme stil, og hvis vi finder en nogenlunde match, vil jeg mene at vi har holdet, til at gøre overgangen meget nem...
Jeg kunne godt forestille mig han måske ville køre Giggs i stilling. Han er jo igang med træneruddannelsen og det passer vel nok med at Giggsy stopper om 2 år ca også kan han blive oplært i et år, selvom han jo har set alt SAF kan da deres samarbejde har været i mange, mange år!
Elrantiri
11-10-2008, 23:13
Jeg kunne godt forestille mig han måske ville køre Giggs i stilling. Han er jo igang med træneruddannelsen og det passer vel nok med at Giggsy stopper om 2 år ca også kan han blive oplært i et år, selvom han jo har set alt SAF kan da deres samarbejde har været i mange, mange år!
Tja, umiddelbart ser jeg mere Giggs som en træner der kan inspirere folk til at give den gas til træning, og nok ikke så meget som typen, der kan vende kampen inde i omklædningsrummet i pausen, og slet ikke med en hairdryer.
Men jeg kender ham selvfølgelig ikke personligt.
RuudVanNissetøj
11-10-2008, 23:23
Det bliver uden tvivl verdens sværeste fodboldjob at overtage, den dag Fergie slipper tøjlerne. Personligt kan jeg godt frygte den dag, da Fergusson er så kolosal og markant i klubben. Tror bestemt ikke vi går helt ned, det er vi simpelthen for store til. Men vil ikke være overrasket, hvis vi mister et år eller måske to uden en PL-titel.
Det eneste jeg bare håber er, at efterfølgeren har/haft en tilknytning til klubben. Vil blive meget ked af det, hvis vi får en eller anden dødsyg italiener eller spansk latino, der ikke kender Premier League eller klubben nok. Tror bestemt ikke det vil ske, og hælder helt sikkert til, at det vil kunne være en forhenværende spiller der overtager - tror Roy Keane vil være et godt bud trods hans kontroversiteter....
Det bliver uden tvivl verdens sværeste fodboldjob at overtage, den dag Fergie slipper tøjlerne. Personligt kan jeg godt frygte den dag, da Fergusson er så kolosal og markant i klubben. Tror bestemt ikke vi går helt ned, det er vi simpelthen for store til. Men vil ikke være overrasket, hvis vi mister et år eller måske to uden en PL-titel.
Det eneste jeg bare håber er, at efterfølgeren har/haft en tilknytning til klubben. Vil blive meget ked af det, hvis vi får en eller anden dødsyg italiener eller spansk latino, der ikke kender Premier League eller klubben nok. Tror bestemt ikke det vil ske, og hælder helt sikkert til, at det vil kunne være en forhenværende spiller der overtager - tror Roy Keane vil være et godt bud trods hans kontroversiteter....
Enig, enig, enig.
Det kan ikke siges bedre, er enig i alle tingene.
Roy Keane tror jeg også vil være et godt bud, som Unitedtræner efter SAF, evt. med en Ole Gunnar, Giggs el.l som ass. manager.
Er jeg den eneste der tænker Martin O'Niell når der snakkes fergies afløser? Han har, for mig at se, den rette indstilling til jobbet og gamet. En karismatisk type som ikke lade sig presse af nogen (nogen der sagde berry?). Samtidig vil jeg også vove at påstå at han spiller den type fodbold vi gerne vil se i United. Min favorit og så med en Keane på en 2. plads! :)
Glory Man United
13-10-2008, 16:08
Hvornår stopper Fergie? Det er vel ikke udmeldt!!! 2010? 2011? Der kan ske meget i mellemtiden. O´Neill, Keane og hvem der nævnes kan floppe totalt de næste par år, og så er der helt andre navne oppe. Tidl. United spillere nævnes jo altid (Keane, Hughes, Bruce....). Men hvad hvis Portsmouth slutter nr. 4 de næste to sæsoner? Vil Harry Redknapp så ikke være blandt favoritterne?
Jurgensen
13-10-2008, 16:15
At overtage efter Fergie bliver vel det hårdeste job nogensinde set indenfor fodbold branchen. Hvem det skal være har jeg ikke et godt bud på, da det kræver noget helt specielt at overtage United, især når en "sær" genial skotte har sået i spidsen for dem de sidste nogen og tyve år. Som mange nævner, tror jeg også det skal være en der står for noget af det samme som Fergie, samt en der kender klubben særdeles godt i forvejen, og så er listen pludselig ikke lang.
Martinsen
13-10-2008, 16:27
Keano!
Det bliver umenneskeligt svært at sige farvel til Fergie. Men af alle de navne der bliver nævnt rundt omkring er der kun 1 jeg rigtig håber på(efter at Hughes ødelagde det for sig selv) Og det er Keane. Jeg tror at han er en af dem der har en chance for, at tage over efter Fergie med sucess. Han har også en kanon alder, så han har muligheden for at være vores manager i rigtig mange år. Så jeg krydser fingre for Keane indtil den skrækkelige dag kommer hvor Fergie stopper.
Hvornår stopper Fergie? Det er vel ikke udmeldt!!! 2010? 2011? Der kan ske meget i mellemtiden. O´Neill, Keane og hvem der nævnes kan floppe totalt de næste par år, og så er der helt andre navne oppe. Tidl. United spillere nævnes jo altid (Keane, Hughes, Bruce....). Men hvad hvis Portsmouth slutter nr. 4 de næste to sæsoner? Vil Harry Redknapp så ikke være blandt favoritterne?
O'Niell floppe? Tror efterhånden han har vist at han er en dygtig træner, hvilket hans meritter også viser.
Oprykning to gange med Wycombe Wanderers FC. Fra conference til den daværende 2 division.
Oprykning til Premier League med Leicester, plus 2 liga cup titler og en enkelt gang som nummer 2.
3 Scottish Premier League titler, 3 Scottish Cup titler og en enkelt finale i UEFA Cuppen med Celtic.
Nuværende med Aston Villa har han efterhånden fået bygget et hold som man forventer ligger lige udenfor top 4.
Så tror bestemt ikke O'Niell vil floppe pga evner. Det skal nærmere være fordi de store klubber napper hans bedste spiller. Barry og Young er bl.a. to spiller som er blevet rygtet væk.
Btw kan ikke helt se hvorfor folk vil have en som "kender klubben"? Vores du bedste manager igennem tiden kom ude fra. Hvad er fordelen ved at en kommende afløser skal "kende klubben"?
United DK
13-10-2008, 16:38
Er jeg den eneste der tænker Martin O'Niell når der snakkes fergies afløser? Han har, for mig at se, den rette indstilling til jobbet og gamet. En karismatisk type som ikke lade sig presse af nogen (nogen der sagde berry?). Samtidig vil jeg også vove at påstå at han spiller den type fodbold vi gerne vil se i United. Min favorit og så med en Keane på en 2. plads! :)
Nå, jeg er ikke den eneste, der ser O'Neill som en mulig afløser. Keane, Hughes og de andre tidl. United-spillere, der i dag er managers, er mere af sentimentale grunde, mens O'Neill i mine øjne er det mest professionelle valg, da han har prøvet mere eller mindre alt, og får altid det bedste ud af de hold han har.
Han har selvfølgelig ikke prøvet, at være manager for en af de største klubber i Europa, men man skal jo starte et sted, og jeg tror han vil kunne kører videre efter Ferguson. Det mest optimale vil måske være den med, at assistenten tog over, så dyderne ville være de samme, som under Ferguson, men jeg ved ikke om Phelan kan gå fra ukendt, til at være manager for verdens største klub. Han skal i hvert fald skoles gevaldigt af Ferguson.
Glory Man United
14-10-2008, 10:37
O'Niell floppe? Tror efterhånden han har vist at han er en dygtig træner, hvilket hans meritter også viser.
Mange dygtige trænere har haft svære perioder. Spørg blandt andre Fergie selv, Ramos og Bobby Robson....
Jeg holder fast i, at man skal vente så længe man kan med afløseren
Mange dygtige trænere har haft svære perioder. Spørg blandt andre Fergie selv, Ramos og Bobby Robson....
Jeg holder fast i, at man skal vente så længe man kan med afløseren
Nemlig. Det er fint, at klubben holder sig opdateret på trænermarkedet rundt omkring i Europa, så man hele tiden har fingeren på pulsen, og ikke bare sidder og lader stå til..
Men den endelige afgørelse bør først tages når tiden er inde for Ferguson til, at sige stop. Og så skal han i mine øjne selvfølgelig med i den interne debat om hvem der er bedst egnet til jobbet..
Og ja, det bliver et kanon svært job, at overtage fra Sir Alex. Næsten umuligt. Det så man jo også i tiden efter Busby, selv om man ikke kan sammenligne 100% jo..
Andersen
14-10-2008, 12:48
Martin O'Neill er stadig manden, som jeg helst ser som Fergie's afløser. Han har erfaringen, han har vist resultater, han kender PL, han har aldrig sprunget fra job til job udelukkende pga penge, mere pga udfordringer (set udefra i hvert fald), hvilket jo tydeligt afspejler sig på hans CV.
Ved godt at de fleste United fans korser sig ved tanken, men jeg ville gerne se Mourinho i klubben!
Plus:
Han er fandme dygtig, han er "ung", han har PL-erfaring, han har meritterne, han har vist han kan håndtere store stjerner, han kan fjerne noget af opmærksomheden fra f.eks. Ronaldo(som måske endda bliver hvis Mourinho kommer(de er begge portugisere)) og vigtigst af alt, han har fandme humor:D
Minus:
Tidligere Chelsea træner, mange vil mene han står for kedelig fodbold(jeg er uenig)...
Find selv på flere plus og minus...
United DK
14-10-2008, 22:36
Jeg er så racistisk, at jeg for alt i verden ikke vil se en ikke-britisk/irsk manager. Jeg vil ikke have, at vi bliver ligesom de andre store engelske klubber, der henter folk fra fastlandet, som indfører en helt ny stil i klubben, og henter en masse af deres landsmænd, hvoraf de fleste af dem er ubrugelige.
Vi har aldrig haft en manager, der er kommet fra fastlandet, og sådan skal det fortsætte.
Glory Man United
15-10-2008, 07:57
Jeg er så racistisk, at jeg for alt i verden ikke vil se en ikke-britisk/irsk manager. Jeg vil ikke have, at vi bliver ligesom de andre store engelske klubber, der henter folk fra fastlandet, som indfører en helt ny stil i klubben, og henter en masse af deres landsmænd, hvoraf de fleste af dem er ubrugelige.
Vi har aldrig haft en manager, der er kommet fra fastlandet, og sådan skal det fortsætte.
Dvs du udelukker Troels Bech? ja så har man set det med...
United DK
15-10-2008, 15:15
Dvs du udelukker Troels Bech? ja så har man set det med...
Arrh, jeg er villig til at gå på kompromis i det tilfælde.
Troels er faktisk en fin fyr :( lad venligst vær' med at drille ham :) Nu er vi jo nogle fra Esbjerg fB der syntes han er god træner, men spillerne er nogle F**k ups :P
Men United uden SAF?! det bliver en dag med sørgebind når han stopper! Håber faktisk lidt at Giggsy eller Scholes måske kunne tage over efter ham :)
Personligt så jeg gerne Queiroz som manager og så med Solskjær ved sin side.
Queiroz fordi han har været en del af holdet i lang tid - Solskjær fordi han er en vellidt mand blandt spillerne samt hver dag omgås klubben, hvorfor han kender den ud og ind.
Synes også det ville være den mest habile løsning, især for fremtiden. Desuden er Queiroz vellidt blandt alle omkring klubben - også fans. Man kan jo håbe på at Landsholdstrænere har ligeså ustabile jobforhold som altid, og han bliver "let go" før tid, og venter tilbage, for ser ikke mange som kan udfylde jobbet.
Tilgengæld ser jeg faktisk gerne Jose Mourinho i jobbet - Han er for mig den 2. bedste træner i verden lige pt. og selvom Inter har haft småproblemer i CL og SerieA de sidste 2uger, gør han et fantastisk stykke arbejde. Og det at han var i Chelsea bekymrer mig slet ikke, det gør det bare bedre hvis han kommer til Manchester.
Fabio Capello ville være et godt bud, hvis han ikke stoppede efter hans rotation i England-jobbet. Desværre er Capello for inhabil til at arbejde med talenter, og køber ALT for mange spillere ind i de klubber han har været i. Hans renome er for stort til det stykke arbejde han faktisk har produceret.
Keane, Cantona og Hughes er selvf. også gode bud, selvom jeg helst ikke vil se Sparky for os, når han har været i City.
Måske et 3-mands hold opbygget af Cantona, Keane og Solskjaer ville være kanon. Keane til det taktiske, Cantona til træningsmæssige og Solskjaer til man-handling.
timberunited
08-11-2008, 22:13
Ved godt at de fleste United fans korser sig ved tanken, men jeg ville gerne se Mourinho i klubben!
Plus:
Han er fandme dygtig, han er "ung", han har PL-erfaring, han har meritterne, han har vist han kan håndtere store stjerner, han kan fjerne noget af opmærksomheden fra f.eks. Ronaldo(som måske endda bliver hvis Mourinho kommer(de er begge portugisere)) og vigtigst af alt, han har fandme humor:D
Minus:
Tidligere Chelsea træner, mange vil mene han står for kedelig fodbold(jeg er uenig)...
Find selv på flere plus og minus...
Jeg hører til dem, der tror, at Ronaldo er væk før Ferguson er det. Så Ronaldo er slet ikke i spil, når vi skal have en ny manager.
Kunne på sin vis godt tænke mig Keane, for det kræver en stærk mand at stå distancen i United. Men er det for incestuøst - forstået på den måde - at han jo er oplært af Ferguson, og derfor ikke vil kunne bidrage med så meget nyt?
Mourinho ville være nyt blod - og hævn over Chelsea er jo ikke den værste indgangsvinkel.
Men om to-tre år er der helt andre navne i spil. Det er jeg sikker på. :devill:
Måske et 3-mands hold opbygget af Cantona, Keane og Solskjaer ville være kanon. Keane til det taktiske, Cantona til træningsmæssige og Solskjaer til man-handling.
Det kunne faktisk være en god idé det gjorde også at alle spillere ville få mere opmærksomhed :) Det kan også gøre arbejdet nemmere for de 3 trænere, så kan det også være, at man kan tage keane af fra udtalelser til pressen :lolol: det kunne de to andre tage sig af :D
Hvad med ham italieneren, som der er skallet. Kan ikke lige huske hans navn, Mancilini eller sådan noget?
Kan det passe det jeg læser, at SAF har fået 3 dages karantæne der starter fra den 2. december, for brok imod hull?
timberunited
18-11-2008, 23:09
Kan det passe det jeg læser, at SAF har fået 3 dages karantæne der starter fra den 2. december, for brok imod hull?
:devill:
Ferguson kan ikke altid holde mund, og det skal man absolut heller ikke. Alt i alt er det dog heldigt, at han kan være på bænken mod City. Det ville være dejligt at slå dem igen snart. Sidst var de ikke for godt. Ikke for at strø salt i såret, for det gør sgu også ondt på mig.
:devill:
Ferguson kan ikke altid holde mund, og det skal man absolut heller ikke. Alt i alt er det dog heldigt, at han kan være på bænken mod City. Det ville være dejligt at slå dem igen snart. Sidst var de ikke for godt. Ikke for at strø salt i såret, for det gør sgu også ondt på mig.
Jeg er af den mening at Ferguson burde have holdt sin kæft og opført sig proffesionelt i denne situation når nu han ved at FA aldrig (og gentagne gange) har taget sig positivt af dommerbitcheri fra ham.
Straf holdet ved at udtale dig direkte og ærligt og bliv straffet, eller lad vær at sige noget og dermed undgå straf. Kampen han blev straffet for var endda Hull hvor vi vandt. Uproffesionelt af ham i mine øjne.
Nu skal vi istedet undvære ham i en meget vigtig tid, hvor vi ikke kan tåle at miste point.
Jeg er af den mening at Ferguson burde have holdt sin kæft og opført sig proffesionelt i denne situation når nu han ved at FA aldrig (og gentagne gange) har taget sig positivt af dommerbitcheri fra ham.
Straf holdet ved at udtale dig direkte og ærligt og bliv straffet, eller lad vær at sige noget og dermed undgå straf. Kampen han blev straffet for var endda Hull hvor vi vandt. Uproffesionelt af ham i mine øjne.
Nu skal vi istedet undvære ham i en meget vigtig tid, hvor vi ikke kan tåle at miste point.
Er enig i det du siger, hvad er det for noget at brokke sig efter en kamp man har vundet?! Noget helt andet var, hvis vi havde tabt, men sådan var sagen jo ikke :confused: Håber han lærer af det og han så "kun" brokker sig over tabte kampe, generelt er jeg ikke meget for han gør det fordi, at han er svær at undvære :juhuuuu:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.