Se fuld version : Blog: Fantastisk, at Ronaldo bliver
Læs denne blog... (http://www.oldtrafford.dk/rss/linkrss.php?id=127)
Fin blog.. Og må sige jeg er enig.. Lad os nu glemme alle de ligegyldige aspekter, og lade Ronaldos fødder tale..
Viva Ronaldo
Helt enig i bloggen - meget af det er noget jeg selv har sagt i tråden om Ronaldo. Dog synes jeg godt det også kunne komme med at det ikke er fair at hænge Ronaldo ud i den grad mange gør, blot pga. aviserne har kørt det sådan op. Hvis det havde været en hver anden spiller havde det jo knapt været på forsiden - men fordi Ronaldo er den verdensstjerne han er, fordi han var i tvivl (hvilket, som nævnt i bloggen, er fuldt forståeligt - hvis man altså gider sætte sig ind i Ronaldo's personlige forhold m.m. (her tænker jeg specielt på at han, som også skrevet, nærmest har fået "Real Madrid er verdens største klub" ind fra barns ben)) og ikke mindst fordi Real Madrid er en klub med en masse aviser omkring sig, som absolut ikke er blege for at trykke diverse rygter og fremlægge det som hårde facts, har det været forsidestof i flere uger.
I bund og grund synes jeg det er synd for Ronaldo - han bliver hængt ud for at være menneskelig, hvilket jeg ikke synes er fair. Naturligvis kunne han have stoppet det i opløbet - hvilket han også godt selv kan se nu - men det er jo ofte lettere sagt end gjort og når han nu virkelig var i tvivl kan man jo heller ikke forvente at han går ud og siger præcis hvor han vil være. Der findes så mange spillere derude som har skidt højt og helligt på deres klubber, men eftersom de ikke er Ronaldo niveau er det ligegyldigt.
United-Allan33
09-08-2008, 06:06
Man har godt nok ikke meget respekt for sin klub når man ligefrem mener man skal være taknemlige for at Ronaldo VIL spille i ens klub... Og at man ligefrem skal have ondt af Ronaldo, er simpelhen for langt ude...
Der er milevis forskel på Rio sagen og Ronaldo sagen... Rio var hele tiden ude at sige t han nok skulle skrive under og han benægtet også hele tiden mediernes forsøg på at sende ham til Chelsea..
Man har godt nok ikke meget respekt for sin klub når man ligefrem mener man skal være taknemlige for at Ronaldo VIL spille i ens klub... Og at man ligefrem skal have ondt af Ronaldo, er simpelhen for langt ude...
Der er milevis forskel på Rio sagen og Ronaldo sagen... Rio var hele tiden ude at sige t han nok skulle skrive under og han benægtet også hele tiden mediernes forsøg på at sende ham til Chelsea..
Jeg er sådan set enig, Rio sagen var aldrig så langt ude som dette. Ronaldo har opført sig meget dumt (naivt som han selv kaldte det), og han har bedt om tilgivelse. Dette giver vi ham selvfølgelig. Hvis vi sælger ham til næste sommer for en rekordtransfer, så vil vi fans stadig tænke tilbage på 6 fantastiske år med ham. Det er fint nok for mig. Så må vi håbe vores næste store verdensstjerne er fra skandinavien. ;)
Glory Man United
09-08-2008, 08:55
jeg er dybt uenig i 90% af bloggen....ser ham stadig som money hunter
PerRonaldo
09-08-2008, 09:52
Man kan sgu da ikke bare glemme hvad han har gjort.. Det er da at latterliggøre hvad Man United står for.. Vi er verdens pt bedste fodboldhold og hvis en spiller ønsker sig et andet sted hen skal han have lov.
Jeg mener stadig han er på lånt tid og det ved i andre inderst inde også, for Real skal nok få hvad de vil uanset hvad Fergie og Ronaldo lige har udtalt!
Jeg er taknemmelig for hvad han har givet klubben de sidste to år, men sgu ikke for at han vil spille for os, for inderst inde vil han et andet sted hen og det kommer han også!
United DK
09-08-2008, 10:24
Hver sin mening, men jeg er uenig med Andreas Langaa. Det lyder bare ikke rigtigt i mine øre, når man siger, at United skal være taknemmelige for, at Ronaldo bliver, som om at klubben falder helt sammen uden ham, og netop den måde at se tingene gør, at jeg ønsker ham ude hurtigst muligt, for så er vi ude på et sidespor, hvor spilleren bliver gjort større end klubben (der kom den igen), og det kan jeg ikke acceptere.
RuudVanNissetøj
09-08-2008, 10:51
Det er en svær balance mellem klub og individ. Men inderst inde er jeg ganske tilfreds med, at Ronaldo bliver i klubben. Om ikke andet så må man som Unitedfan acceptere det, for en sæson endnu bliver han ihvertfald.
Jeg tror fortsat at Ronaldo har meget at tilføre klubben, og som nævnt i bloggen, så må Fergusson have en vanvittig overtalelsesevne og tro på en spiller, når han formår at vende ham 180 grader den rigtige vej igen. Ronaldo vil altid have et ønske om Real Madrid, men den ligger forhåbentligt et par sæsoner i fremtiden. Indtil da, så synes jeg godt vi kan være tilfredse med hans tilstedeværelse rent sportsligt. Hvad han i løbet af sommeren har sagt eller ikke sagt skal man ikke se i mellem fingrene, men så længe han har snakket pænt om klubben, respekteret manageren og sine medspillere så kan jeg nogenlunde tilgive ham - det mener jeg trods alt han har, selvom det helt sikkert er subjektivt for den enkelte hvad man vil finde sig i!! Min grænse var tæt på at være nået.
Men en lærestreg fortjener han, men så skal man også videre. Vi vinder ikke en skid næste sæson, hvis vi bærer nag og hænger os i fortiden. Lad os komme videre og fokusere på den lyse fremtid - med eller uden Ronaldo !!!
Er enig i bloggen - der har været skrevet så mange ting i løbet af sommeren, som ingen "normale" mennesker kender hoved og hale i. Ronaldo kom selv ind på det i interviewet, at der har været skrevet en masse grimme ting om ham i denne sag.
I mine øjne er det menneskeligt at fejle, og hvis man beder om tilgivelse, så skal man fp den - når bare man selv kan se, man har fejlet.
Nu er jeg bare glad for at denne sag er sluttet - og glæder mig endnu mere til sæsonen starter :D
Jeg har lige klikket mig ind på bloggen og skal til at læse den, men bliver lige nødt til at kommentere noget omkring de generelle blogs.
Jeg vil gerne sende en personlig opfordring til at indledningen til blogsne bliver personligt skrevet om emnet, og ikke skal omhandle hvad den gør nu.
"Velkommen til Andreas Langaa's blog. Denne blog giver udtryk for bloggerens egen personlige mening og deles ikke nødvendigvis af øvrige skribenter på OldTrafford.dk.
Du er velkommen til at diskutere indholdet på OldTrafford.dks forum."
Fra "denne blog.." og frem til "...forum" kan jeg sagtens forstå at det er vigtigt at skrive. Men synes helt klart det skal ned som fodnote, eller et mindre iøjnefaldende sted, eller bare nøjes med den del der står i bunden. I hvert fald ikke så iøjnefaldende, det virker enormt kedeligt. De fremhævede ord i starten af enhver artikel er en appetitvækker, og eftersom i selv bruger det i alle andre nyheder, hvor det virker perfekt, må i også være enige. Så derfor synes jeg også der skal tænkes lidt over om det nu er nødvendigt at have en så kedelig indledning på diverse indlæg.
Det er en detalje, ingen tvivl, men synes den er betydende for læsningen.
Edit: når det så er sagt, er jeg enig i artiklen. Det eneste der er værd at påpege, er at tilgivelse ikke er så let i samme sekund som hadet, men at det tager sin tid. Det gjorde det også med ferdinand, så synes også vi (supporterne) skal have lov til at tage os vores tid.
Jeg ved ikke hvorfor du altid skal synke til at kalde folk ting eller sige de er "for langt ude" hvergang der diskuteres noget blot fordi du er uenig - men sådan er det åbenbart.
Langt hen af vejen kommer det an på hvordan man ser på sagen - nogle ser den fra Ronaldos synpunkt og forstår hans tvivl, mens andre ser helt anderledes på den. Jeg forstår ikke hvorfor folk som ser det fra Ronaldos synspunkt skulle have mindre respekt for klubben end andre - men det er vel et af de sædvanlige forsøg på at gøre sig selv mere fan end andre, blot fordi man har nogle forskellige værdier.
United-Allan33
09-08-2008, 14:52
Jeg ved ikke hvorfor du altid skal synke til at kalde folk ting eller sige de er "for langt ude" hvergang der diskuteres noget blot fordi du er uenig - men sådan er det åbenbart.
Langt hen af vejen kommer det an på hvordan man ser på sagen - nogle ser den fra Ronaldos synpunkt og forstår hans tvivl, mens andre ser helt anderledes på den. Jeg forstår ikke hvorfor folk som ser det fra Ronaldos synspunkt skulle have mindre respekt for klubben end andre - men det er vel et af de sædvanlige forsøg på at gøre sig selv mere fan end andre, blot fordi man har nogle forskellige værdier.
Så fortæl mig gerne hvorfor vi skal have ondt af Ronaldo?? Og hvad Ronaldos synspunkt er??
Ronaldo har kunnet stoppe alt dette med 4 ord "Jeg bliver i United" Det valgte han så at gøre efter han fandt ud af han ikke kunne komme til Real...
Så han kan takke sig selv for at være havnet i den situation, og derfor mener jeg det er for langt ude at man har ondt af Ronaldo, som om han var helt uskyldig i denne sag...
Ser du da dig selv som mindre fan, siden du vælger at bringe det på banen??
Og hvad har jeg kaldt folk for mere?? Naiv?? Man er squ naiv når man står frem og siger at der intet sandhed er over denne sag og at alt er noget medierne har fundet på, og at Ronaldo kun vil spille for United.. Og når der så kommer nogle interviews på TV så er de blevet manipuleret og andet... Det er squ Naivt...Og at nogen som det ikke var ment på tager det til sig, ja det er squ deres problem
Ronaldo har kunnet stoppe alt dette med 4 ord "Jeg bliver i United" Det valgte han så at gøre efter han fandt ud af han ikke kunne komme til Real...
??
Ronaldo sagde da lige efter cl-finalen " I stay" - Han spiller i United i den kommende sæson og indtil videre har han da holdt sine ord :D
RuudVanNissetøj
09-08-2008, 15:01
Ronaldo sagde da lige efter cl-finalen " I stay" - Han spiller i United i den kommende sæson og indtil videre har han da holdt sine ord :D
Ja, man må sige han har holdt ord :)
Jeg synes for den sags skyld hellere ikke man skal have ondt af Ronaldo. Derimod vil lidt empati ikke skade, så man i det mindste ser sagen fra to sider. Jeg kan godt logisk følge Ronaldos tankegang, men følelsesmæssigt finder jeg hans "sidespring" uacceptabelt. Men der kommer tilgivelsen ind ;)
Med hensyn til taknemligheden over Ronaldo i klubben, vil jeg sige at jeg bestemt er taknemmelig over at have Ronaldo i klubben. Men jeg er mindst lige så taknemmelig for, at vi har en klassetræner i Fergusson og verdensklassespillere i truppen som Rooney, Tevez, Giggs, Scholes osv. osv. Lidt taknemmelighed over at have en spiller skader ikke - uden dem havde vi ikke haft dette fantastiske hold som vi har nu !!
United-Allan33
09-08-2008, 15:04
Og synes du selv det gør det bedre?? Så var hele sagaen jo unødvendig, og sætter ham i et endnu dårligere lys...
Glory Man United
09-08-2008, 15:06
Gjorde han? Og du mener ikke, at han har villet til Real? Arrrghhh går ud fra du er ironisk
Og synes du selv det gør det bedre?? Så var hele sagaen jo unødvendig, og sætter ham i et endnu dårligere lys...
Næ men man kan ikke klantre ham for ikke at holde hvad han lover ....:lolol:
Gjorde han? Og du mener ikke, at han har villet til Real? Arrrghhh går ud fra du er ironisk
Ja han gjorde - han sagde ordret " I stay". Har jeg skrevet at jeg ikke mener han har villet til Real ??
RuudVanNissetøj
09-08-2008, 15:18
Ja han gjorde - han sagde ordret " I stay". Har jeg skrevet at jeg ikke mener han har villet til Real ??
Selvfølgelig har Ronaldo overholdt sit "I stay" - han er fortsat i klubben så vidt jeg har forstået:lolol: At han så ikke kunne overholde sit "I will go to Madrid" er en anden sag - det kan man klandre ham for.....
KEANOOOO
09-08-2008, 15:42
Øv...Nu har vi 2 dødsyge Ronaldo-tråde....:confused:
Så fortæl mig gerne hvorfor vi skal have ondt af Ronaldo?? Og hvad Ronaldos synspunkt er??
Så han kan takke sig selv for at være havnet i den situation, og derfor mener jeg det er for langt ude at man har ondt af Ronaldo, som om han var helt uskyldig i denne sag...
Ser du da dig selv som mindre fan, siden du vælger at bringe det på banen??
Og hvad har jeg kaldt folk for mere?? Naiv?? Man er squ naiv når man står frem og siger at der intet sandhed er over denne sag og at alt er noget medierne har fundet på, og at Ronaldo kun vil spille for United.. Og når der så kommer nogle interviews på TV så er de blevet manipuleret og andet... Det er squ Naivt...Og at nogen som det ikke var ment på tager det til sig, ja det er squ deres problem
For det første var det dig (og andre tidligere) som bragte det at være "mindre fan" på banen - jeg kommenterede blot på det, fordi jeg synes det er langt ude. Og nej, jeg ser ikke mig selv som mindre fan blot fordi jeg godt kan se sagen fra Ronaldos vinkel - både Sir Alex og flere af vores spillere deler mit synspunkt, det gør vel heller ikke dem til dårligere United fans. Desuden har jeg aldrig sagt at Ronaldo var uden skyld i sagen, som du påpeger - og jeg har heller aldrig sagt andet end at det er hans egen skyld, men derfor kan man vel godt se sagen i et større perspektiv.
Derefter, så læser du præcis de ting du vil - dine to første paragrafer er forklaret i både bloggen og mit første indlæg i denne tråd, så hvis du vil have svar på dine spørgsmål skulle du tage at læse disse igennem igen. Du læser halve linier og drager derefter dine egne konklusioner, hvilket gør at man konstant skal gå tilbage i debatten og engang til skrive hvad man skrev (f.eks. har jeg aldrig sagt Ronaldo er uden skyld og jeg har aldrig sagt jeg mener sagen er 100% opdigtet af medierne - men alligevel mere end antyder du at dette er tilfældet). Jeg gider sådan set ikke diskutere sagen mere med dig, da det er tydeligt (og har været det under hele sommeren) at du hverken vil eller kan se sagen som nogle af os andre vælger at se den - det er sådan set fint nok at du har dine holdninger, men det er ikke noget debat grundlag.
dannigizmo
09-08-2008, 15:54
Hvis man som fan fjerner sine følelser til fordel for de sportslige aspekter, er det så ikke, man går hen og bliver en af de berømte United-gloryhunters, der bare gerne vil vinde?
Hermed ikke et angreb på nogen, hverken blogger eller andre ligesindede.
United DK
09-08-2008, 16:19
Hvis man som fan fjerner sine følelser til fordel for de sportslige aspekter, er det så ikke, man går hen og bliver en af de berømte United-gloryhunters, der bare gerne vil vinde?
God pointe, som jeg er helt enig i.
Det går vel ud på at vinde. Hvis folk vil stemple andre som gloryhunters, ser jeg det som deres problem. Bliv lidt pragmatisk, det er det vi vinder flest trofæer på. (Dermed ikke sagt jeg bryder mig om Ronaldos manglende udtalelser - han har iøvrigt aldrig sagt noget ondt om united)
Man kunne da også stille den omvendt og spørge: Hvis klubben gik lige så meget op i følelser og uddøende begreber som klubloyalitet, ville man så kunne stille med verdens bedste spillere? (90% vælger på pengepungen/klubbens omdømme, med mindre de har været fans fra barndom eller vokset op i klubben)
Holmskov
09-08-2008, 16:23
For det første var det dig (og andre tidligere) som bragte det at være "mindre fan" på banen - jeg kommenterede blot på det, fordi jeg synes det er langt ude. Og nej, jeg ser ikke mig selv som mindre fan blot fordi jeg godt kan se sagen fra Ronaldos vinkel - både Sir Alex og flere af vores spillere deler mit synspunkt, det gør vel heller ikke dem til dårligere United fans. Desuden har jeg aldrig sagt at Ronaldo var uden skyld i sagen, som du påpeger - og jeg har heller aldrig sagt andet end at det er hans egen skyld, men derfor kan man vel godt se sagen i et større perspektiv.
Derefter, så læser du præcis de ting du vil - dine to første paragrafer er forklaret i både bloggen og mit første indlæg i denne tråd, så hvis du vil have svar på dine spørgsmål skulle du tage at læse disse igennem igen. Du læser halve linier og drager derefter dine egne konklusioner, hvilket gør at man konstant skal gå tilbage i debatten og engang til skrive hvad man skrev (f.eks. har jeg aldrig sagt Ronaldo er uden skyld og jeg har aldrig sagt jeg mener sagen er 100% opdigtet af medierne - men alligevel mere end antyder du at dette er tilfældet). Jeg gider sådan set ikke diskutere sagen mere med dig, da det er tydeligt (og har været det under hele sommeren) at du hverken vil eller kan se sagen som nogle af os andre vælger at se den - det er sådan set fint nok at du har dine holdninger, men det er ikke noget debat grundlag.
Sådan skal det siges, og det er godt observeret. Vi er næsten derhenne hvor ingen er større end Allan33. :-)
United DK
09-08-2008, 16:36
Det går vel ud på at vinde. Hvis folk vil stemple andre som gloryhunters, ser jeg det som deres problem. Bliv lidt pragmatisk, det er det vi vinder flest trofæer på. (Dermed ikke sagt jeg bryder mig om Ronaldos manglende udtalelser - han har iøvrigt aldrig sagt noget ondt om united)
Man kunne da også stille den omvendt og spørge: Hvis klubben gik lige så meget op i følelser og uddøende begreber som klubloyalitet, ville man så kunne stille med verdens bedste spillere? (90% vælger på pengepungen/klubbens omdømme, med mindre de har været fans fra barndom eller vokset op i klubben)
Der er heller ingen der kræver, at spillerne skal have samme kærlighed til klubben, som en fan har, men de kan da godt vise lidt respekt overfor klubben, men det er måske også et uddødt begreb?
United-Allan33
09-08-2008, 16:37
Hvordan mener du jeg antyder at du har sagt det??? Det første indlæg er et svar til bloggen, jeg quoter ingen gang dig... Jeg havde ingen gang læst dit indlæg da jeg skrev mit... så det var ikke dig jeg hentydede til i mit indlæg. (selvom jeg godt kan forstå du måske kunne få den opfattelse)
Min personlige holdning er dog stadig at det er langt ude hvis man har ondt af ham, da han selv til hver en tid kunne have stoppet disse rygter/historier, man kan have en vis sympati for ham, men ikke ondt af ham.. IMO
Og så lige en sidste ting hvor siger jeg at du har sagt at alt var medieskabt og at Ronaldo aldrig har villet til Real eller villet forlade United, det må du gerne vise mig, for jeg kan ikke finde det..I mit andet indlæg hntyder jeg tilbage i tiden da der var personer der mente alt var medieskabt, og disse personer mente jeg var naive, ikke de personer der bare havde en anden mening.. At de folk så bevidst vælger at tro det, er en anden sag... men igen man læser jo hvad man selv vil
United-Allan33
09-08-2008, 16:42
Sådan skal det siges, og det er godt observeret. Vi er næsten derhenne hvor ingen er større end Allan33. :-)
det hjælper jo at spise bacon to gange om ugen, hvis du prøvede det så kunne det jo være du også blev stor en dag
Meget enig med dig Snegl.
Hvis man er en "rigtig" fan går man så ikke op i at ens klub vinder ? Et United nederlag kan helt ødelægge min weekend og det er da fordi jeg går op i det. Som fan vil jeg gøre alt for at United vinder og Ronaldo forbedrer chancen for at vinde markant.... Håber min point er fesen ind .... :)
dannigizmo
09-08-2008, 17:17
Basalt set er vi enige - klubben er jo nødt til at sigte efter andre ting end klubloyalitet, hvis den skal have et hold, der kan begå sig blandt de bedste i Europa. Men bloggen startes med et "...og jeg nægter at lade etik, moral og følelser overmande de sportslige aspekter." Det er bare her, jeg mener, man er gået fra at være en fan, der har følelser for en klub, til bare gerne at ville vinde. Det er vel i orden, når man sidder i klubbens bestyrelse eksempelvis, for klubben skal jo vinde. Og den indstilling i klubben er vel også godt for fans verden over, for alle fans kan jo godt lide at se holdet vinde. Det er måske bare ikke alle fans, der vil se det for enhver pris.
Og det er så netop her, jeg ikke forstår, hvorfor det skulle være så fantastisk for United, at Ronaldo bliver. Altså, helt ærligt - en hel sommer med uvished, før han så "erklærer sin kærlighed til klubben," når han nu ikke kunne få sin vilje. Det er bare lidt for lidt at falde på halen over efter min bedste overbevisning. Især fordi jeg ikke tror på, at Ronaldo er færdig med sin spanske flirt. At han vil til Spanien kan jeg sagtens forstå, men så skal det da gøres på en måde, der udviser respekt for klubben, dens stab og dens fans. Alt det her har været ganske uacceptabelt, og jeg tror ikke en meter på, at Ronaldo nu lige pludselig er blevet så meget klogere, kan se alt det, han har gjort forkert og er meget ked af det. I så fald skulle det være kommet noget før, at det endelig blev slået fast af Fergie to-tre gange, at han altså ingen steder skulle.
Så sportsligt da klart en fordel, at Ronaldo bliver. Og det bedste for klubben, hvis man vil forsøge at vinde alt igen. Det er måske bare her, jeg står af hele "Hurra, Ronaldo bliver"-vognen og står tilbage med en lidt bitter smag i munden over den måde, han har behandlet 'min klub' på. For det gik ud over mine fanfølelser for logoet med den røde djævel.
(Det skal ikke være nogen hemmelighed, at Giggs er mit helt store idol, og jeg ser det som den største dyd for en fodboldspiller at vise den loyalitet, som eksempelvis Giggs har gjort. Om det så er United-spillere, Gerrard i Liverpool eller Raul i Real.)
Edit: Jeg er ikke ude på at kalde nogen gloryhunters eller mindre fans. Den slags gider vi altså ikke mere af, vel? :D
dannigizmo
09-08-2008, 17:24
Og så holder vi os lige til blogemnet og ikke en diskussion om, hvor meget bacon, der spises.
Basalt set er vi enige - klubben er jo nødt til at sigte efter andre ting end klubloyalitet, hvis den skal have et hold, der kan begå sig blandt de bedste i Europa. Men bloggen startes med et "...og jeg nægter at lade etik, moral og følelser overmande de sportslige aspekter." Det er bare her, jeg mener, man er gået fra at være en fan, der har følelser for en klub, til bare gerne at ville vinde. Det er vel i orden, når man sidder i klubbens bestyrelse eksempelvis, for klubben skal jo vinde. Og den indstilling i klubben er vel også godt for fans verden over, for alle fans kan jo godt lide at se holdet vinde. Det er måske bare ikke alle fans, der vil se det for enhver pris.
Og det er så netop her, jeg ikke forstår, hvorfor det skulle være så fantastisk for United, at Ronaldo bliver. Altså, helt ærligt - en hel sommer med uvished, før han så "erklærer sin kærlighed til klubben," når han nu ikke kunne få sin vilje. Det er bare lidt for lidt at falde på halen over efter min bedste overbevisning. Især fordi jeg ikke tror på, at Ronaldo er færdig med sin spanske flirt. At han vil til Spanien kan jeg sagtens forstå, men så skal det da gøres på en måde, der udviser respekt for klubben, dens stab og dens fans. Alt det her har været ganske uacceptabelt, og jeg tror ikke en meter på, at Ronaldo nu lige pludselig er blevet så meget klogere, kan se alt det, han har gjort forkert og er meget ked af det. I så fald skulle det være kommet noget før, at det endelig blev slået fast af Fergie to-tre gange, at han altså ingen steder skulle.
Så sportsligt da klart en fordel, at Ronaldo bliver. Og det bedste for klubben, hvis man vil forsøge at vinde alt igen. Det er måske bare her, jeg står af hele "Hurra, Ronaldo bliver"-vognen og står tilbage med en lidt bitter smag i munden over den måde, han har behandlet 'min klub' på. For det gik ud over mine fanfølelser for logoet med den røde djævel.
(Det skal ikke være nogen hemmelighed, at Giggs er mit helt store idol, og jeg ser det som den største dyd for en fodboldspiller at vise den loyalitet, som eksempelvis Giggs har gjort. Om det så er United-spillere, Gerrard i Liverpool eller Raul i Real.)
Edit: Jeg er ikke ude på at kalde nogen gloryhunters eller mindre fans. Den slags gider vi altså ikke mere af, vel? :D
Enig. Jeg synes heller ikke vi bør sutte den af på Ronaldo. Han skylder, men jeg er glad for vi stadig har en unik spiller i truppen.
United-Allan33
09-08-2008, 17:44
Enig. Jeg synes heller ikke vi bør sutte den af på Ronaldo. Han skylder, men jeg er glad for vi stadig har en unik spiller i truppen.
Der er også stor forskel på at være glad for at have ham i truppen, og glad for han gider spille for os... Og det er det jeg er mest uenig med bloggen i.
Vi er squ ikke sunket ned på boros plan, der var stolte fordi Ravanelli gad spille for dem
Noget af det som jeg synes er vigtigt i denne sag er at Ronaldo ikke har sagt noget dårligt om klubben - det gør for mit vedkommende at jeg har lettere ved at tilgive ham. Havde han svinet klubben til ville jeg aldrig havde tilgivet ham. Jo han har sagt han er en slave men det har ikke noget med vores klub at gøre - det var jo et udtryk for hans utilfredshed over ikke at måtte skifte til drømmeklubben.
Jeg synes også at man skal prøve at sætte sig ind i Ronaldos situation.
- Han er i verdens bedste klub men han har vundet alt med United - han er måske en smule mæt i United og self øjner han en ny udfordring.
- Han kommer ned til varmere himmelstrøg og han kommer tættere på hans elskede familie
- Han har været fan af Real lige siden barndommen og self er hans største ønske at komme til hans drømmeklub.
Prøv at tænk dette: Hvis jeg kom til Real i 2015 og indenfor tre år blev verdens bedste spiller samtidig med at Real er verdens bedste klub. Jeg har lige vundet CL og mesterskabet og for et år siden fik jeg en lønforhøjelse så jeg nu tjener 1 mio hver uge. Men men men..... Nu er United interesseret i mig og jeg har været kæmpefan af dem siden jeg var 6 og mine største idoler har spillet i klubben. Og ikke nok med det - de vil gøre alt for at få mig !!! Min løn bliver fordoblet og jeg kommer endda til en klub som lige har vundet et mesterskab i England. Tror i ikke at jeg ville være meget interesseret i at komme til min drømmeklub som vil forgude mig ??? Jeg er i hvert fald ikke et sekund i tvivl om at jeg ville gøre alt for at komme til Manchester United og blive publikumsyndling der.
Det er sådanne tanker jeg har gjort mig i denne sag og jeg tror at de fleste af os havde gjort ligesom Ronaldo hvis vi havde stået i samme situation - altså hvis i havde været mig i dette opstillet scenarie hvor klubberne er byttet om
Til sidst vil jeg gerne understrege at det ikke er for at forsvare Ronaldo men for at lufte nogle af mine tanker gennem dette førløb. Tanken om: Hvad ville jeg havde gjort ??
United-Allan33
09-08-2008, 17:59
Noget af det som jeg synes er vigtigt i denne sag er at Ronaldo ikke har sagt noget dårligt om klubben - det gør for mit vedkommende at jeg har lettere ved at tilgive ham. Havde han svinet klubben til ville jeg aldrig havde tilgivet ham. Jo han har sagt han er en slave men det har ikke noget med vores klub at gøre - det var jo et udtryk for hans utilfredshed over ikke at måtte skifte til drømmeklubben.
Jeg synes også at man skal prøve at sætte sig ind i Ronaldos situation.
- Han er i verdens bedste klub men han har vundet alt med United - han er måske en smule mæt i United og self øjner han en ny udfordring.
- Han kommer ned til varmere himmelstrøg og han kommer tættere på hans elskede familie
- Han har været fan af Real lige siden barndommen og self er hans største ønske at komme til hans drømmeklub.
Prøv at tænk dette: Hvis jeg kom til Real i 2015 og indenfor tre år blev verdens bedste spiller samtidig med at Real er verdens bedste klub. Jeg har lige vundet CL og mesterskabet og for et år siden fik jeg en lønforhøjelse så jeg nu tjener 1 mio hver uge. Men men men..... Nu er United interesseret i mig og jeg har været kæmpefan af dem siden jeg var 6 og mine største idoler har spillet i klubben. Og ikke nok med det - de vil gøre alt for at få mig !!! Min løn bliver fordoblet og jeg kommer endda til en klub som lige har vundet et mesterskab i England. Tror i ikke at jeg ville være meget interesseret i at komme til min drømmeklub som vil forgude mig ??? Jeg er i hvert fald ikke et sekund i tvivl om at jeg ville gøre alt for at komme til Manchester United og blive publikumsyndling der.
Det er sådanne tanker jeg har gjort mig i denne sag og jeg tror at de fleste af os havde gjort ligesom Ronaldo hvis vi havde stået i samme situation - altså hvis i havde været mig i dette opstillet scenarie hvor klubberne er byttet om
Til sidst vil jeg gerne understrege at det ikke er for at forsvare Ronaldo men for at lufte nogle af mine tanker gennem dette førløb. Tanken om: Hvad ville jeg havde gjort ??
Så er vi jo tilbage hvor vi startet, det har jo intet at gøre med at han ønsker at skifte, for det kan jeg helt ud forstå, også godt eksempel du bringer, men det er jo ikke det drejer sig om... Det er måden Ronaldo har håndteret denne sag på..
Flax_Generous
09-08-2008, 18:04
Hvordan er det han har håndteret sagen? Er det virkelig så slemt? Når man hører på nogle af jer er det som om I mener, at Ronaldo har lagt en lort på klublogoet i et portugisisk talshow iført Real Madrid-trøje og djævelske horn.
Han har undskyldt for sin slavekommentar, som var debil og småretarderet, og han har (med lidt hjælp fra nogle PR-folk) forsøgt at forklare sig. Dybest set har han bare ønsket at komme væk fra United fordi han hellere ville spille i Spanien og for Real Madrid. Som United-fan er det hamrende svært at forstå, men der er intet odiøst eller respektløst i det. Vi kan ikke forlange, at alle elsker klubben lige så meget som vi gør. Det er jo ikke sådan, at han har indleveret en transfer request, nægtet at tale med Ferguson, nægtet at rejse til Manchester, udskudt sin operation for at undgå at komme i kontakt med United-folk, talt grimt om United (udover slavekommentaren som både Blatter og Ronaldo føler sig misforstået omkring) eller noget andet lignende.
Han har åbenbart heller ikke udvist manglende respekt overfor Ferguson. Han bliver jo og Ferguson støtter ham i det. Den eneste gang hvor han reelt udtalte sig om hans ønske om at forlade klubben pointerede han endda, at det kun var hvis Real Madrid var villige til at kompensere United (og Ferguson) tilstrækkeligt. Det virker ikke umiddelbart som om Ferguson mener, at Ronaldo har håndteret sit ønske om at skifte så forfærdeligt.
Hans medspillere holder stadig af ham og tager det hele med et smil. De føler heller ikke, at han håndteret det katastrofalt.
Den såkaldt manglende respekt overfor fansene har jeg også svært ved at se. Handler det hele omkring "jeg scorer et par flotte mål og så jubler de igen"-kommentaren? Det kan jeg sgu ikke hidse mig op over.
EDIT: Ronaldo har lavet et par fejl (slavekommentaren, f.eks.), men det er virkelig ikke så galt? Rooney har spyttet på et andet menneske. Cantona sparkede en fan. Det er heller ikke særlig smart, men jeg er villig til at se igennem fingre med sådan noget, da det er forrygende spillere som giver alt for klubben og er med til at vinde kampe.
Så er vi jo tilbage hvor vi startet, det har jo intet at gøre med at han ønsker at skifte, for det kan jeg helt ud forstå, også godt eksempel du bringer, men det er jo ikke det drejer sig om... Det er måden Ronaldo har håndteret denne sag på..
Ronaldo har vel håndteret denne sag godt på Reals vegne hvis i forstår - det ville jo være som at skyde sig selv i foden hvis han sagde jeg bliver i United. Så ville porten til hans drømmeskifte jo været lukket og så ville han ikke komme til hans favoritklub (i denne omgang :)).
Bagsiden af medaljen er self at han ikke har håndteret denne sag specielt godt overfor United. Men jeg er bare glad for at han ikke har svinet vores klub til i bestræbelserne på at komme til Real...... Håber det giver nogenlunde mening :)
United-Allan33
09-08-2008, 18:10
Hvordan er det han har håndteret sagen?
Han har undskyldt for sin slavekommentar, som var debil og småretarderet, og han har (med lidt hjælp fra nogle PR-folk) forsøgt at forklare sig. Dybest set har han bare ønsket at komme væk fra United fordi han hellere ville spille i Spanien og for Real Madrid. Som United-fan er det hamrende svært at forstå, men der er intet odiøst eller respektløst i det. Vi kan ikke forlange, at alle elsker klubben lige så meget som vi gør. Det er jo ikke sådan, at han har indleveret en transfer request, nægtet at tale med Ferguson, nægtet at rejse til Manchester, udskudt sin operation for at undgå at komme i kontakt med United-folk eller noget andet lignende.
Han har åbenbart heller ikke udvist manglende respekt overfor Ferguson. Han bliver jo og Ferguson støtter ham i det. Den eneste gang hvor han reelt udtalte sig om hans ønske om at forlade klubben pointerede han endda, at det kun var hvis Real Madrid var villige til at kompensere United (og Ferguson) tilstrækkeligt.
Hans medspillere holder stadig af ham og tager det hele med et smil.
Den såkaldt manglende respekt overfor fansene har jeg også svært ved at se. Handler det hele omkring "jeg scorer et par flotte mål og så jubler de igen"-kommentaren? Det kan jeg sgu ikke hidse mig op over.
Jeg giver ikke en skid for hans seneste udtalelse, den er kommet for sent, og på et tidspunkt hvor han er klar over at skiftet til Real ikke vil ske.. Og da der skulle slikkes røv på United fans.. Og nogen kan lide at blive slikket der og andre kan ikke... Der er jo nok en grund den udtalelse kommer nu og ikke lige efter EM..
Og du mener han er helt uskyldig i denne saga??? OG at han på ingen måder har kunne hånteret denne sag anderledes??
United-Allan33
09-08-2008, 18:13
Ronaldo har vel håndteret denne sag godt på Reals vegne hvis i forstår - det ville jo være som at skyde sig selv i foden hvis han sagde jeg bliver i United. Så ville porten til hans drømmeskifte jo været lukket og så ville han ikke komme til hans favoritklub (i denne omgang :)).
Bagsiden af medaljen er self at han ikke har håndteret denne sag specielt godt overfor United. Men jeg er bare glad for at han ikke har svinet vores klub til i bestræbelserne på at komme til Real...... Håber det giver nogenlunde mening :)
Han er jo United spiller, og det gør det da endnu værre hvis han "spiller" deres kort...
Flax_Generous
09-08-2008, 18:16
Jeg giver ikke en skid for hans seneste udtalelse, den er kommet for sent, og på et tidspunkt hvor han er klar over at skiftet til Real ikke vil ske.. Og da der skulle slikkes røv på United fans.. Og nogen kan lide at blive slikket der og andre kan ikke... Der er jo nok en grund den udtalelse kommer nu og ikke lige efter EM..
Og du mener han er helt uskyldig i denne saga??? OG at han på ingen måder har kunne hånteret denne sag anderledes??
Se min edit (http://oldtrafford.dk/forum/showpost.php?p=87323&postcount=37).
Jeg har ingen problemer med Ronaldo. Bevares, han kunne have undladt at springe med på Blatter-vognen, men meget andet kunne han næppe have gjort. Han ønskede jo at skifte, og så ville det jo være tåbeligt at sige, at han ville blive.
Nu er han overtalt til at blive i mindst 1 år til. Jeg tvivler på, at han er ked af det. Real Madrid var åbenbart ikke så interesserede i ham alligevel og Ferguson formåede at proppe lidt fornuft ind i hovedet på ham (objektivt og sagligt set ville det også være dumt af ham at skifte klub lige netop nu). Hvis han virkelig ville væk, så kunne han jo have lavet en Gallas og truet med at lave selvmål eller lavet en Arshavin og bare blevet væk.
Det som gør mest ondt på mig (udover slavekommentaren som jeg har svært ved at tro på, at han reelt mente som avisen fik det til at lyde) er, at han overhovedet vil væk. Men det kan jeg jo ikke blive sur på ham over. Kun lidt trist.
Glory Man United
09-08-2008, 18:33
Se min edit (http://oldtrafford.dk/forum/showpost.php?p=87323&postcount=37).
Jeg har ingen problemer med Ronaldo. Bevares, han kunne have undladt at springe med på Blatter-vognen, men meget andet kunne han næppe have gjort. Han ønskede jo at skifte, og så ville det jo være tåbeligt at sige, at han ville blive.
Nu er han overtalt til at blive i mindst 1 år til. Jeg tvivler på, at han er ked af det. Real Madrid var åbenbart ikke så interesserede i ham alligevel og Ferguson formåede at proppe lidt fornuft ind i hovedet på ham (objektivt og sagligt set ville det også være dumt af ham at skifte klub lige netop nu). Hvis han virkelig ville væk, så kunne han jo have lavet en Gallas og truet med at lave selvmål eller lavet en Arshavin og bare blevet væk.
Det som gør mest ondt på mig (udover slavekommentaren som jeg har svært ved at tro på, at han reelt mente som avisen fik det til at lyde) er, at han overhovedet vil væk. Men det kan jeg jo ikke blive sur på ham over. Kun lidt trist.
Det Rooney og Cantona laver/lavede er ikke smart, men det kan jo ikke sammenlignes. Her handler det om loyaliteten til Manchester United. Cantona sparkede til en Palace fan og Rooney spyttede en paparazzi. Forstår ikke din sammenligning
Og hvad har jeg kaldt folk for mere?? Naiv?? Man er squ naiv når man står frem og siger at der intet sandhed er over denne sag og at alt er noget medierne har fundet på, og at Ronaldo kun vil spille for United.. Og når der så kommer nogle interviews på TV så er de blevet manipuleret og andet... Det er squ Naivt...
tror ikke folk mener, man skal have ondt af Ronaldo, men blot prøve at se hele situationen fra hans synsvinkel.
Og Ronaldos synsvinkel er, at real har været hans ynglingsklub i siden han var barn og ved et skifte, vill ehan kunne komme tættere på sin familie.
folk har jo ikke sagt, at Ronaldo kun vil spille for United - derimod har folk skrevet, at Ronaldo ikke har sagt, at han absolut KUN vil spille for real.
og ja du har kaldt os for naive, men det er jo op til dig selv, hvilke betegnelserner du anvender, men vi har blot valgt at tro, at alt som har været skrevet i denne sag ikke har været sandt. Specielt har vi/jeg valgt ikke at tro på et, som marca eller as har skrevet - men igen er det jo op til den enkelte at selektere i det stof, man læser.
Med eget med dig Snegl.
Hvis man er en "rigtig" fan går man så ikke op i at ens klub vinder ? Et United nederlag kan helt ødelægge min weekend og det er da fordi jeg går op i det. Som fan vil jeg gøre alt for at United vinder og Ronaldo forbedrer chancen for at vinde markant.... Håber min point er fesen ind .... :)
du er da heldig, det kun ødelægger din weekend hehe :) - det ødelægger squ hele min uge, og så er der lang tid til weekend igen :D
kan fuldt ud forstå din pointe - der er forskellige måder, man er fan på. Men så længe man tuder af glæde over diverse mesterskaber, sejre osv., samt græder af sorg, når vi har tabt, så synes jeg ikke, det kan udtrykkes bedre, hvor højt man ELSKER denne klub! (dermed ikke sagt, at man ikke er rigtig fan, hvis man ikke viser sine følelser som beskrevet - men det var mere for at sætte det hele i perspektiv...)
Men bloggen startes med et "...og jeg nægter at lade etik, moral og følelser overmande de sportslige aspekter." Det er bare her, jeg mener, man er gået fra at være en fan, der har følelser for en klub, til bare gerne at ville vinde.
er helt enig i, det var/er en dum måde at starte bloggen på - det er ikke helt smart at udtrykke det på den måde. Ved godt jeg har skrevet tidligere i tråden, at jeg er enig i bloggen, men tager afstand fra den indledning - for en af de ting, som jeg er mest stolt over ved at være United-fan er den måde, som det hele hænger sammen på, sammenholdet, der afspejler sig i spillernes ansigter osv., samt den historie, som ligger til grund for hele klubbens eksistens.
:devill::devilll:
Flax_Generous
09-08-2008, 19:03
Det Rooney og Cantona laver/lavede er ikke smart, men det kan jo ikke sammenlignes. Her handler det om loyaliteten til Manchester United. Cantona sparkede til en Palace fan og Rooney spyttede en paparazzi. Forstår ikke din sammenligning
Loyalitet? Så i sidste ende handler det altså om, at han faktisk ikke må ønske at spille i en anden klub? Det sårer mig selvfølgelig, at han vil det og jeg forstod ham ikke, men jeg har svært ved at hade ham pga. det. Så længe det ikke er Liverpool, så bør jeg kunne tolerere det.
Min sammenligning er simpel. Alle 3 personer har begået fejl. Cantona sparkede en fan, hvilket er tåbeligt og små-farligt; Rooney spyttede på et andet menneske, hvilket er forkasteligt; og Ronaldo har sagt nogle snotdumme ting som han senere har trukket tilbage, forklaret og undskyldt. Ronaldos fejl har ikke noget med loyalitet at gøre, men udspringer af stupiditet og manglende omtanke. Det samme gør Cantonas og Rooneys fejl - om end de begge er langt værre i mit moralske spektrum. Men ingen af fejlene omhandler loyalitet.
Selvfølgelig er Ronaldo ikke loyal (han ville jo til Real Madrid!), men det er totalt utopisk at sætte loyalitet op som standard for hvad man forventer af en United-spiller. Så længe han behandler medspillerne, fansene og ledelsen med respekt. Det mener Allan ikke, at han har gjort, mens jeg, Ferguson og hans medspillere mener, at han langt fra har været så forfærdelig som det gøres til.
United DK
09-08-2008, 19:05
Skal vi ikke stoppe her?
United-Allan33, Glory Man United, undertegnet samt nogen andre kan ikke, eller har svært ved at tilgive Ronaldo.
Resten tilgiver Ronaldo.
Fint, lad os komme videre.
Flax_Generous
09-08-2008, 19:07
Bare vent til han begynder at score mål og sikre os sejre... ;)
Bare vent til. Hvis han ikke lever op til sidste sæson ;)
så er vi tilbage til for 14 dage siden, hvor de fleste herinde foragtede ham.
Flax_Generous
09-08-2008, 19:20
Bare vent til. Hvis han ikke lever op til sidste sæson ;)
så er vi tilbage til for 14 dage siden, hvor de fleste herinde foragtede ham.
He he.
Jeg vil nok aldrig foragte ham (jeg har trods aldrig set en så god spiller i den røde dragt før), men han kan hurtigt blive ganske upopulær hos mig hvis det viser sig, at han er totalt umotiveret og ligeglad.
du er da heldig, det kun ødelægger din weekend hehe :) - det ødelægger squ hele min uge, og så er der lang tid til weekend igen :D
kan fuldt ud forstå din pointe - der er forskellige måder, man er fan på. Men så længe man tuder af glæde over diverse mesterskaber, sejre osv., samt græder af sorg, når vi har tabt, så synes jeg ikke, det kan udtrykkes bedre, hvor højt man ELSKER denne klub! (dermed ikke sagt, at man ikke er rigtig fan, hvis man ikke viser sine følelser som beskrevet - men det var mere for at sætte det hele i perspektiv...)
Hehe mandag morgen er nederlaget glemt hos mig - der er jeg fuldt fokuseret og 100 % klar til at passe og pleje min skole :whine: :D
Ej er 100 % enig med dig Mikke7. Vi har alle forskellige tilgange til det at være fan og vi er allesammen fan på forskellige måder. Synes ikke man kan skrive det jeg har markeret bedre end du gør og er simpelthen så enig. Midt i al den debat om Ronaldo synes jeg vi skal huske på at vi alle elsker United og at vi alle vil det bedste for vores elskede klub
Ronaldo skal efter min mening spænde remmen og kæmpe røven ud af
bukserne,i den kommende sæson, for gøre sig fortjent til supporternes respekt igen.
Hvis han har mere lyst til at spille foran Real Madrid's fans, så skulle han ikke have skrevet under på en 5 årig kontrakt med United.
Det som han har gjort er jo ikke så forskelligt fra det som Henze gjorde, da han ville til Liverpfføuuj, og det er jo ikke ligefrem blevet tilgivet
Jeg er dybt skuffet over at Ronaldo ikke meldte klart ud fra starten af i stedet for alt det kryptiske lort..
Men jeg foragter ham ikke og jeg kan ikke se hvordan det skulle gavne United at halvdelen af fansne evt synes han er et røvhul..
Han bliver aldrig min favoritspiller nr.1, men han er klart den spiller i verden jeg nyder allermest at se spille..
Flax_Generous
09-08-2008, 20:14
Det som han har gjort er jo ikke så forskelligt fra det som Henze gjorde, da han ville til Liverpfføuuj, og det er jo ikke ligefrem blevet tilgivet
Det er også Liverpool. Det er noget andet.
Nistelrooy gjorde vel også det samme som Ronaldo, men blev nægtet at skifte lige med det samme og blev først solgt da han var overflødig. Så vidt jeg har forstået den sag. Nistelrooy gjorde det bare på den rigtige måde.
Glory Man United
09-08-2008, 20:27
Den har vi jo så også diskuteret...det ændrer intet. Jeg synes du undervurderer andres meninger. Om han så laver en O´Shea på Anfield, ændrer jeg sgu da ikke mit syn på det.
Det er også Liverpool. Det er noget andet.
Nistelrooy gjorde vel også det samme som Ronaldo, men blev nægtet at skifte lige med det samme og blev først solgt da han var overflødig. Så vidt jeg har forstået den sag. Nistelrooy gjorde det bare på den rigtige måde.
Jeg er ikke helt enig. Jeg mener nu at Van Nistelrooy hang med hoved, og opførte sig som en forkælet dreng den sidst sæson hos os,
Det håber jeg sgu ikke at Ronaldo gør, nu hvor han er tvunget til at blive
men jeg kan nu godt forestille mig at han ville gøre det hvis han fik lidt modgang.
RuudVanNissetøj
09-08-2008, 20:42
Jeg er ikke helt enig. Jeg mener nu at Van Nistelrooy hang med hoved, og opførte sig som en forkælet dreng den sidst sæson hos os,
Det håber jeg sgu ikke at Ronaldo gør, nu hvor han er tvunget til at blive
men jeg kan nu godt forestille mig at han ville gøre det hvis han fik lidt modgang.
Selvom jeg altid har været pjattet med Ruud (deraf mit brugernavn) så opførte han sig helt sikkert som en idiot til sidst i United. Ved godt han havde kontroverser med Fergusson, men det berettigede ham ikke til at svine holdkammerater til ved træning og forlade stadion pga. han ikke kom ind i en kamp.
Alle spillere har deres grænser, men de opfører sig helt bestemt forskelligt. Det ville være prisværdigt hvis alle spillere var som Fletcher eller Solskjær. De accepterer situationen og arbejder benhårdt på fodboldbanen for at komme ud af den....det kunne en del spillere lære noget af.
Håber selvfølgelig ikke at Ronaldo skaber samme kontroverser ala Ruud til sidst, men hvis han gør er der "no mercy". Så er det på tide at skride, netop at man blevet såkaldt "større end klubben" og ikke vil arbejde for fællesskabet!
Hvordan er det han har håndteret sagen? Er det virkelig så slemt? Når man hører på nogle af jer er det som om I mener, at Ronaldo har lagt en lort på klublogoet i et portugisisk talshow iført Real Madrid-trøje og djævelske horn.
Han har undskyldt for sin slavekommentar, som var debil og småretarderet, og han har (med lidt hjælp fra nogle PR-folk) forsøgt at forklare sig. Dybest set har han bare ønsket at komme væk fra United fordi han hellere ville spille i Spanien og for Real Madrid. Som United-fan er det hamrende svært at forstå, men der er intet odiøst eller respektløst i det. Vi kan ikke forlange, at alle elsker klubben lige så meget som vi gør. Det er jo ikke sådan, at han har indleveret en transfer request, nægtet at tale med Ferguson, nægtet at rejse til Manchester, udskudt sin operation for at undgå at komme i kontakt med United-folk, talt grimt om United (udover slavekommentaren som både Blatter og Ronaldo føler sig misforstået omkring) eller noget andet lignende.
Han har åbenbart heller ikke udvist manglende respekt overfor Ferguson. Han bliver jo og Ferguson støtter ham i det. Den eneste gang hvor han reelt udtalte sig om hans ønske om at forlade klubben pointerede han endda, at det kun var hvis Real Madrid var villige til at kompensere United (og Ferguson) tilstrækkeligt. Det virker ikke umiddelbart som om Ferguson mener, at Ronaldo har håndteret sit ønske om at skifte så forfærdeligt.
Hans medspillere holder stadig af ham og tager det hele med et smil. De føler heller ikke, at han håndteret det katastrofalt.
EDIT: Ronaldo har lavet et par fejl (slavekommentaren, f.eks.), men det er virkelig ikke så galt? Rooney har spyttet på et andet menneske. Cantona sparkede en fan. Det er heller ikke særlig smart, men jeg er villig til at se igennem fingre med sådan noget, da det er forrygende spillere som giver alt for klubben og er med til at vinde kampe.
For mit vedkommende er det lige præcis det, det handler om. Hvad fanden regner han "os" for? Gloryhunters? Sådan lyder det i mine øre. Det kan da godt være der er nogen som glemmer hele denne sommer så snart han score et par mål, men det er ikke alle og jeg tvivler på det er dem der sidder på Oldtrafford og støtter United når de spiller.
Den kommentar gavnede absolut ingen, og der var ingen grund til at komme med den. Og han har sjovt nok heller ikke undskyldt den, eller snakket om den overhovedet. Så han mener det vel. Sørgeligt.
He he.
Jeg vil nok aldrig foragte ham (jeg har trods aldrig set en så god spiller i den røde dragt før), men han kan hurtigt blive ganske upopulær hos mig hvis det viser sig, at han er totalt umotiveret og ligeglad.
Har det nogen betydning hvor god man er, når det handler om at elske/foragte en spiller??
Her er interviewet.
http://www.skysports.com/video/0,20285,12602_3803660,00.html
Skulle Ronaldo som den eneste i verden have gennemskuet at Bladder ikke mente at Ronaldo var en form for slave i United?
..åbenbart ifølge ham selv:
But you agreed with Sepp Blatter when the president of Fifa said that long-term contracts between players and clubs were a form of "modern slavery"?
That makes no sense, nor do I believe that's what he meant, as he himself has already stated.
My comment was about something else. I was saying that players should be where they feel happy. Nothing more.
Men ligesom mange andre, giver jeg ikke meget for dette interview (udover det er en lettelse at læse, at han selv er klar over hvad United og specielt Ferguson har gjort for ham..), da det jo er så nemt at sige nu, så lang tid efter.
Det er desuden sjovt han siger dette:
I was saying that players should be where they feel happy. Nothing more.
-Jamen du siger jo selv du er glad for at være i United, så derfor burde du, ifølge dig selv, blive i United? ..jeg synes lidt han taler i munden på sig selv...
Jeg er dybt skuffet over at Ronaldo ikke meldte klart ud fra starten af i stedet for alt det kryptiske lort..
Men jeg foragter ham ikke og jeg kan ikke se hvordan det skulle gavne United at halvdelen af fansne evt synes han er et røvhul..
Han bliver aldrig min favoritspiller nr.1, men han er klart den spiller i verden jeg nyder allermest at se spille..
Håber squ at grunden var, at han ikke selv vidste hvor han ville spille henne !!
Tror generelt han har fået af vide af sin agent, at han skulle holde alle muligheder åbne. Jeg synes mange herinde glemmer at en person som ham er under kæmpe stort pres, han er ikke særlig gammel, og ALLE prøvede at få ham til Madrid undtagen United og deres fans.
Derudover bliver hans reaktioner også debateret med nogle meget meget subjektive personer (tror ikke jeg stødte nogen der :D:D)
[QUOTE=RasmusP;87359]For mit vedkommende er det lige præcis det, det handler om. Hvad fanden regner han "os" for? Gloryhunters? Sådan lyder det i mine øre. Det kan da godt være der er nogen som glemmer hele denne sommer så snart han score et par mål, men det er ikke alle og jeg tvivler på det er dem der sidder på Oldtrafford og støtter United når de spiller.
Den kommentar gavnede absolut ingen, og der var ingen grund til at komme med den. Og han har sjovt nok heller ikke undskyldt den, eller snakket om den overhovedet. Så han mener det vel. Sørgeligt.
Jeg tror personligt hele sagaen bliver glemt det omkring VM blev da glemt rimeligt hurtigt og tror egentlig personligt han var længere ude i den situation end han er nu
Ked af at skal være den der bringer det på banen men der må da også værer en del gloryhunters på denne side jeg husker at tydligt for ca 2-3 år siden da det måske ikke ligefrem gik så godt som nu, var der da tråde om at saf skulle fyres og de nye manager var klart bedre end ham(de er nu alle blevet fyret fra deres klubber) og saf har da ellers altid været tro mod klubben så det kan jo ikke være der for nogen ville af med ham.
På samme tidspunkt blev carlos q gjort til en der nærmest var ved at tage mageten fra saf i klubber ( som om han nogensinde ville lade det ske :lolol:) nu hvor det er gået godt i 2 år og han stopper er han nærmest blevet en helt.
hvad ang ronaldo kan jeg kun sige er han manden saf mener han skal bruge for at vi udligner liverpooh's mesterskabs record ja så er han også min mand så længe han trækker en united trøje på før kamp start er han kanon ,bliver det en anden trøje kunne jeg ikke værer mere ligeglad med ham.
Flax_Generous
10-08-2008, 14:19
Den har vi jo så også diskuteret...det ændrer intet. Jeg synes du undervurderer andres meninger. Om han så laver en O´Shea på Anfield, ændrer jeg sgu da ikke mit syn på det.
Jeg undervurderer ikke jeres holdning - jeg synes bare, at det er hysterisk at foragte en fodboldspiller alene fordi han vil til en anden klub og har forsøgt at få et skifte igennem.
Nu har han så fået at vide, at det ikke kan lade sig gøre, og det har han hurtigt accepteret og er tilsyneladende villig til at kæmpe for United igen. Længere er den ikke hos mig.
Hans Blatter-kommentar var tåbelig, men jeg tvivler seriøst på, at han er så uintelligent at mene, at professionelle fodboldspillere som bliver nægtet af skifte klub virkelig er sammenlignelige med slaver. Jeg har efterhånden endda svært ved at tro på, at det var det Blatter selv mente. Om end hvis der er én person som kunne finde på at mene det, så ville det nok være ham.
Flax_Generous
10-08-2008, 14:27
For mit vedkommende er det lige præcis det, det handler om. Hvad fanden regner han "os" for? Gloryhunters? Sådan lyder det i mine øre. Det kan da godt være der er nogen som glemmer hele denne sommer så snart han score et par mål, men det er ikke alle og jeg tvivler på det er dem der sidder på Oldtrafford og støtter United når de spiller.
Så du vil ikke juble hvis han scorer?
Al den overdrevne tale om at lade Ronaldo blive større end klubben er du da selv så med til at opfylde. Hvis Ronaldo virkelig har så meget betydning, at du ikke vil juble og blive glad for Ronaldos bidrag til vores succes, alene fordi du ikke bryder dig om han, så har du da netop gjort ham større end klubben og dennes succes.
Ronaldo er i mine øjne et middel til succes og flot spil. Måske det bedste i verden. Det er da glædeligt, at han spiller her til næste år og jeg vil da uden tvivl heppe på ham når han igen banker den op i hjørnet direkte på frispark som mod Portsmouth.
At han så aldrig bliver en spiller jeg gider hylde som Ole, Giggs eller Scholes er så en anden sag. Det har dog lige så meget med hans personlighed at gøre. Men den har vi jo altid vidst var ganske kvalmende og irriterende, selv før denne sommer.
Har det nogen betydning hvor god man er, når det handler om at elske/foragte en spiller??
Det er ikke kun et spørgsmål om at elske eller foragte. Det er andre muligheder.
Og ja, en ringe spiller vil jeg have sværere ved at elske - eller sågar bare holde meget af - end en fantastisk spiller. Det er derfor Liam Miller, Bellion, Kleberson og Taibi ikke var i nærheden af at være mine foretrukne spillere.
Det er desuden sjovt han siger dette:
I was saying that players should be where they feel happy. Nothing more.
-Jamen du siger jo selv du er glad for at være i United, så derfor burde du, ifølge dig selv, blive i United? ..jeg synes lidt han taler i munden på sig selv...
Han bliver jo også i United.
Flax_Generous
10-08-2008, 14:40
Hvad nu hvis han ikke havde sagt det med slaveriet? Ville I så alle have haft det helt fint med ham nu?
Eller skulle han også have undladt at tale om Uniteds fans og om at score mål for at gøre dem glade?
Eller skulle han bare have sagt fra dag 1, at han ønskede at skifte til Real Madrid uden alt det der med "only God knows the future"-snak?
Anyways, jeg vil gerne have svar på spørgsmålene, men jeg tror ikke, at jeg gider at fortsætte diskussionen. Det er en stalemate, hvor vi ingen veje kommer. I føler jer trådt på pga. hans respektløshed og arrogance, mens jeg (og spillerne og Fergson) mener, at det er hysterisk og overdrevet af jer, da Ronaldo reelt kun har lavet et par små fejl som dårligt kan måles med hvad vi ellers har oplevet af tidligere United-spillere.
Hehe mandag morgen er nederlaget glemt hos mig - der er jeg fuldt fokuseret og 100 % klar til at passe og pleje min skole :whine: :D
Ej er 100 % enig med dig Mikke7. Vi har alle forskellige tilgange til det at være fan og vi er allesammen fan på forskellige måder. Synes ikke man kan skrive det jeg har markeret bedre end du gør og er simpelthen så enig. Midt i al den debat om Ronaldo synes jeg vi skal huske på at vi alle elsker United og at vi alle vil det bedste for vores elskede klub
hehe - for mit eget vedkommen var det, det ikk særlig sjovt at komme i skole, når United havde tabt.. der blev jeg squ drillet en del af drengene i klassen :lolol:
godt du er enig med mig :) - du skal også have lidt kredit for det jeg har markeret :D Det er squ godt skrevet, synes jeg..!
Hvis han har mere lyst til at spille foran Real Madrid's fans, så skulle han ikke have skrevet under på en 5 årig kontrakt med United.
Hvis hans ønske om real virkelig var så stort, så tror jeg ikke havde han underslrevet en 5-årig kontrakt, hvorfor jeg mere hælder til SAF's hypotese (eller hva man skal kalde det) om, at unge fyre/drenge/mænd kan blive påvirket af de mange penge, som er i moderne fodbold.
Så tror helt sikkert, Ronaldo vil gøre ALT, hva han kan for at matche den fænomenale sæson fra sidste år :)
Derudover bliver hans reaktioner også debateret med nogle meget meget subjektive personer (tror ikke jeg stødte nogen der :D:D)
:) - ja det kan jo næsten ikke undgås hehe..
men derudover synes jeg også tydeligt, at de forskellige sites laver deres egne historier ud fra et enkelt interview eller en enkelt bemærkning... hvilket nok også afspejler sig i de forskellige holdninger herinde, alt efter hvilke sider man læser osv. - men det er jo bare godt for debatten :)
hehe - for mit eget vedkommen var det, det ikk særlig sjovt at komme i skole, når United havde tabt.. der blev jeg squ drillet en del af drengene i klassen :lolol:
godt du er enig med mig :) - du skal også have lidt kredit for det jeg har markeret :D Det er squ godt skrevet, synes jeg..!
Kender præcis til det at komme i skole og blive tryglet igennem fordi United har tabt en kamp :) Har venner der er fan af Spurs, Liverpool, Arsenal og Chelsea så jeg har det ikke altid lige let...:p
EDIT: Takker for dine rosende ord :D....
Hvad nu hvis han ikke havde sagt det med slaveriet? Ville I så alle have haft det helt fint med ham nu?
Eller skulle han også have undladt at tale om Uniteds fans og om at score mål for at gøre dem glade?
Eller skulle han bare have sagt fra dag 1, at han ønskede at skifte til Real Madrid uden alt det der med "only God knows the future"-snak?
Anyways, jeg vil gerne have svar på spørgsmålene, men jeg tror ikke, at jeg gider at fortsætte diskussionen. Det er en stalemate, hvor vi ingen veje kommer. I føler jer trådt på pga. hans respektløshed og arrogance, mens jeg (og spillerne og Fergson) mener, at det er hysterisk og overdrevet af jer, da Ronaldo reelt kun har lavet et par små fejl som dårligt kan måles med hvad vi ellers har oplevet af tidligere United-spillere.
nu kan jeg desværre ikk svare på dine spørgsmål, da jeg selv støtter Ronaldo, men vil gerne komme med en kommentar til det sidste...
Synes det er fuldt forståeligt, at man bliver provokeret (eller hva man nu skal vælge at kalde det..) over Ronaldos håndtering af sagen. Jeg blev selv møgsur/skuffet over, at han ikke kunne gå til klubben/SAF inden det skulle "offentliggøres" i diverse real kontrollerede medier... men så mindede jeg mig selv om, at medierne (især reals medier) ikke er troværdige og blot skal skrive for at sælge aviser osv.
Desuden har jeg også hele tiden mindet mig selv om, at SAF og spillerne ønsker ham i klubben, hvorfor jeg ikke tror real-ønsket er/var helt så vigtigt for Ronaldo (dermed ikke sagt, at han ikke ønsker at komme til real, men det er iikke et must for ham - tror jeg). Tror hvis real virkelig havde været ØNSKET, så var han ikke i United..
Til slut har jeg ikke hørt, at SAF og spillerne har sagt, det er hysterisk og overdrevet, som nogle fans reagerer (men ret mig, hvis jeg tager fejl) - derimod mener jeg blot, at SAF har bedt om, at man tilgiver Ronaldo.. og ja, jeg vil tilgive Ronaldo...
Flax_Generous
10-08-2008, 15:40
Jeg burde måske have tilføjet et "måske" ("og måske spillerne og Ferguson"), da de rigtig nok ikke har udtalt sig. Men Ferugson har sagt, at han er rolig og glad for, at Ronaldo bliver, mens spillerne tager det hele med et smil. Det tyder i hvert fald ikke på, at de reagerer lige så voldsomt som mange herinde (og andre United-fora).
Jeg tror også, at mange er blevet ophidset over den mediekampagne som særligt de spanske aviser har kørt. Man kunne godt have ønsket sig, at Ronaldo havde gået ud og kommenteret hver evig eneste rygte og nyhed, så vi vidste hvor han stod helt præcist. Men det er desværre lidt urealistisk at forvente.
Man kunne også godt ønske sig, at han fra start havde sagt, at han ville fortsætte i United, men det ville være delvist løgn og ikke den fulde sandhed. Som jo var - som han sagde i Terra-interviewet - at han gerne vil til Madrid, men kun hvis de kan komme op med et bud som kompenserer United rigeligt og United i øvrigt ønsker at lade ham gå.
Man kunne komme på mange ting, som Ronaldo kunne have gjort, men kun en minoritet af dem burde han have gjort. F.eks. at have sagt Blatter imod eller undladt at tale om at score mål for at vinde fansene over på sin side igen (selvom jeg ikke helt kan hidse mig op over sidstnævnte). Det er dog i min optik ikke kæmpe bommerter. Der skal mere til før jeg vil foragte en United-spiller.
dannigizmo
10-08-2008, 16:15
For lige at besvare dine spørgsmål, så syn's jeg ikke, at slaveudtalelsen var det værste. Det var dumt sagt, men ikke noget, jeg kan hidse mig op over, hele situationen taget i betragtning.
Jeg synes, det er så arrogant bare at forvente, at man kan vinde alle over på ens side igen, hvis man scorer et par gode mål. Det virker så opblæst, og det er sådan noget, der virkelig irriterer mig. Den udtalelser virker på mig som om, at Ronaldo har ringe respekt for Uniteds fans, der bare skal have et par mål, så ser de gennem fingre med alt. Sådan bryder jeg mig da bestemt ikke om at blive betragtet. Jeg vil da juble, hvis Ronaldo scorer, men bestemt ikke, fordi det er ham - fordi det hjælper min klub. Som jeg har nævnt tidligere, er jeg 100 % enig i, at det er det sportsligt rigtige at beholde Ronaldo. Jeg jubler bare ikke indvendig over det, for jeg synes hans opførsel har været arrogant og uacceptabel. Det bringer mig videre til dit sidste spørgsmål;
Ja, det synes jeg faktisk, han skulle. Selvfølgelig havde man da været træt af det, hvis holdets stjerne gik ud og sagde, at han var mæt og gerne ville væk, men det havde været lettere at acceptere. Så havde vi fans haft noget at forholde sig til, i stedet for "Only God knows," "I like playing in a white kit," og alt det der. Jeg ved, medierne har blæst det meget op, og 75-90 % af det sikkert ikke passer, men det virker bare for mig som om, at Ronaldo har siddet og nydt at være i rampelyset, og det bryder jeg mig ikke om. Mener, han burde være gået ud og sagt: "Jeg bliver definitivt her," eller "Jeg er mæt, jeg vil virkelig gerne prøve noget nydt, så derfor vil jeg gerne til Madrid, hvis altså United vil sælge" - eller noget i den stil. Havde været lettere for mig personligt at acceptere.
Men alt i alt, du har nok ret i, at vi ikke kommer videre. Var også bare for at komme med et svar på dine spørgsmål :)
Nu til Community Shield :D
Er der nogen der ved med sikkerhed at han har sagt at United fans bare skal se et par mål og så er vi tilfredse?
Ronaldo er en smartass, men jeg tror bare man skal lukke ørerne for 95% af hvad der bliver skrevet i aviserne.. Og han har helt sikkert ikke brugt det ordvalg, det tror jeg ikke på.
Glory Man United
10-08-2008, 17:02
Jeg undervurderer ikke jeres holdning - jeg synes bare, at det er hysterisk at foragte en fodboldspiller alene fordi han vil til en anden klub og har forsøgt at få et skifte igennem.
Nu har han så fået at vide, at det ikke kan lade sig gøre, og det har han hurtigt accepteret og er tilsyneladende villig til at kæmpe for United igen. Længere er den ikke hos mig.
Hans Blatter-kommentar var tåbelig, men jeg tvivler seriøst på, at han er så uintelligent at mene, at professionelle fodboldspillere som bliver nægtet af skifte klub virkelig er sammenlignelige med slaver. Jeg har efterhånden endda svært ved at tro på, at det var det Blatter selv mente. Om end hvis der er én person som kunne finde på at mene det, så ville det nok være ham.
Det er jo ikke fordi, han hellere vil til Real på. Det er måden, det er sket på. Han skulle jo bare have sagt det til Fergie. Men den naive og mindre begavede "mand" valgte at gøre det på en lusket måde, og så er der desværre no mercy (fra min side ;)).
Og Flax: "hurtigt accepteret" siger du. Æææææh har du ligget brak i flere uger?
Så du vil ikke juble hvis han scorer?
Al den overdrevne tale om at lade Ronaldo blive større end klubben er du da selv så med til at opfylde. Hvis Ronaldo virkelig har så meget betydning, at du ikke vil juble og blive glad for Ronaldos bidrag til vores succes, alene fordi du ikke bryder dig om han, så har du da netop gjort ham større end klubben og dennes succes.
Jeg jubler altid når United scorer. Også selvom det så skulle være Drogba der laver selvmål..
Men det er jo heller ikke det, det går ud på, når spørgsmålet bliver stille sådan:
Guillem: You know that when you return to Manchester people will be upset with you
Ronaldo: But that will pass, a couple of good goals and people will be happy
Det er jo tydeligt at han mener, at han vil blive tilgivet når han scorer a couple of good goals..
Og mener du, at jeg gør Ronaldo større end klubben, fordi jeg ikke vil hylde HAM, når han scorer:confused:
Han bliver jo også i United.
Sgu da ikke hvis han havde fået sin vilje! Hold nu op..
1: Nej. Han har stadig håndteret denne sag alt for dårligt, og forsøgt at drive en masse folk rundt i manegen.
2: Ja, det skulle han da! Han kunne i mine øre lige så godt ha sagt: "jeg gir ikke en pind for United fans. Jeg kunne stille mig op og overpisse dem, og de vil derefter spørge om de måtte kysse min sko" (Jeg ved det er overdrevet, men det fremmer forståelsen).
3: Ja hvad havde der egentlig været i vejen med det?? Han kunne ha sagt hvad han følte, men at han kun ville skifte hvis United sagde go for den, og hvis Real Madrid betalte den pris United forlangte..
Det ville ha været fair overfor alle parter, og det havde nok ikke mindsket hans værdi..
EDIT: Det havde også været lidt mere ædelt af Ronaldo hvis han med det samme (eller efter Ferguson kom hjem fra ferie) havde holdt det møde med Ferguson. Så havde United haft mere tid til at finde en afløser, HVIS United havde sagt go for et skifte..
Jeg burde måske have tilføjet et "måske" ("og måske spillerne og Ferguson"), da de rigtig nok ikke har udtalt sig. Men Ferugson har sagt, at han er rolig og glad for, at Ronaldo bliver, mens spillerne tager det hele med et smil. Det tyder i hvert fald ikke på, at de reagerer lige så voldsomt som mange herinde (og andre United-fora).
nej er helt enig i, at SAF og spillerne ikke reagerer så voldsomt som nogen folk herinde - har ikke selv reageret voldsomt, men kan godt forstå, at nogen gør det...
selvom Fergie og spillerne tager det med et smil osv., så kan SAF jo godt forstå, at fansne bliver skuffede/sure over Ronaldos håndtering af sagen, for ellers ville han jo ikke have bedt folk om at tilgive Ronaldo. Men er helt enig i, at SAF's og spillernes måde at håndtere sagen på, sender et signal til fansne om, ikke at tage det for alvorligt (eller hvordan man skal udtrykke det - håber ikke folk misforstår, for kan sagtens forstå, at man bliver stødt over Ronaldos håndterign af sagen).
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.