Se fuld version : Rafael da Silva
dannigizmo
08-08-2008, 14:56
http://img213.imageshack.us/img213/5189/rdsfh0.jpg
Rafael
Fulde navn: Rafael Pereira da Silva
Nr.: 21
Født: 9. juli 1990
Land: Brasilien
Hl-Glory
08-08-2008, 15:01
Jeg må sige han spillede en rigtig flot kamp mod Peterbrough, han bliver spændende at følge sammen med sin bror.
Men tror nu ikke vi ser meget til dem i år på førsteholdet, måske lige lidt i carling cuppen.
Meget lovende spiller. Ud fra hans kamp mod Peterborough og få andre kampe jeg har set med Rafael og hans bror, Fabio ( i diverse ungdomslandskampe ) så vurderer jeg Rafael til en fremtidig spiller, som virkelig har meget at give til United.
En sand Evra-klon, måske ikke så fysisk stærk endnu, men samme offensive kvaliteter og ej hellere bleg for at gå ned i en tackling og vise hvem der bestemmer i hans side.
Men jeg kan selvfølgelig ikke forudse fremtiden, men med lidt af Fergies velkendte talentudvikling og lidt mere taktisk indskydelse i Rafael og Fabio, har vi de kommende back-par i mange år.
Hans offensive evner, har imponeret mig meget i de to kampe, og han er helt klart bedre end Brown og Neville. Dog er han ikke så rutineret defensiv, så hvis jeg var manager, ville jeg bruge ham på kanten, nu her med alle de skader - men det sker nok ikke med Fergie. Helt sikkert et stort talent, og jeg glæder mig til at se mere til ham fremover.
Jeg synes at det var dejligt at se Rafaels spille to så gode kampe imod Petersbourogh og Juventus og jeg glæder mig til at følge ham - og han bror - i den kommende tid
Var det egentlig ikke Fabio som skulle være udråbt til den bedste spillere af disse to, eller tager jeg fejl?
Jeg synes at det var dejligt at se Rafaels spille to så gode kampe imod Petersbourogh og Juventus og jeg glæder mig til at følge ham - og han bror - i den kommende tid
Var det egentlig ikke Fabio som skulle være udråbt til den bedste spillere af disse to, eller tager jeg fejl?
Jo Fabio skulle eftersigende være bedre end Rafael. Fabio er også kaptajn for det brasilianske U-19 landshold
@ JDK
- Jo, Fabio er den store af de to, og har allerede kronet sin lovende karriere med bl.a. at være topscorer til U-17 VM fra sin udgangspunkt som venstre back. Særdeles lovende!
Men det glæder mig at Rafael allerede har fået debut, og måske kan det ses at han muligvis kan være at finde på bænken, nu hvor vi ikke er så stærke på kanterne med diverse forhindringer fra Park, Nani, Ronaldo osv., da de to tvillingerne også kan være kantspillere.
Dahlmann
08-08-2008, 18:26
Hans offensive evner, har imponeret mig meget i de to kampe, og han er helt klart bedre end Brown og Neville.
Var det ikke lidt hurtigt at drage den konklusion efter 2 træningskampe hvor der ikke er meget at spille for bortset fra at komme i god form...?
Flax_Generous
08-08-2008, 19:00
Var det ikke lidt hurtigt at drage den konklusion efter 2 træningskampe hvor der ikke er meget at spille for bortset fra at komme i god form...?
Jo, vi mangler stadig at se ham i en rigtig, vigtig og alvorlig kamp. Men den karakter, den styrke og den vilje han har vist er alligevel lovende. Derudover er han teknisk sublim og lynende hurtig. Det sker altså ikke hvert år, at Sir Alex kalder en 18-årig for en "sensation". Man kunne næsten se begejstringen i hans øjne - og han kender altså en verdensklassetalent når han ser det.
Han er formentlig stadig bag Brown og Neville i back-køen, og det er forståeligt og retfærdigt nok, men det er svært ikke at juble lidt over hans potentiale og fremtid i den røde trøje. Og så har vi endda to af ham. ;)
Rafael er det bedste som denne preseason har budt på (måske sammen med Tevez' lovende takter). Det er ikke helt hen i vejret, at der er så meget hype omkring ham.
Nu har jeg godt nok ikke set meget til knægten (Peterborough, juve og Youtube) Men han ser godt nok lovende ud. Hurtig og teknisk stærk..
Håber virkelig han får chancen hos os...
Tjoh, men udfra hvilke kvaliteter Brown og Neville har fremme, er jeg helt sikker på, at Rafael har mere potientale til at blive bedre end dem fremme. Han har et utroligt gå på mod, og når han først bliver mere sikker, så bliver det ren Roberto Carlos stil bare i højre side.
United-forever
08-08-2008, 21:23
Tjoh, men udfra hvilke kvaliteter Brown og Neville har fremme, er jeg helt sikker på, at Rafael har mere potientale til at blive bedre end dem fremme. Han har et utroligt gå på mod, og når han først bliver mere sikker, så bliver det ren Roberto Carlos stil bare i højre side.
Efter min mening er Brown noget undervurderet rent offensivt ..Han er godt nok ikke en verdensklasse back når det går frem ad banen, men han har op til flere gange vist at han gøre sig med ganske udemærkede indlæg og en fin teknik .. For eksempel var det ham der lagde op til Ronaldos mål i CL finalen med et fremragende indlæg ... Brown bør i mine øjne være førstevalg på højre back, da han samtidig er fantastisk god defensivt .. Men Rafael skal helt sikkert have masser af chancer når Brown skal have pauser, og ved skader .. Neville skal nok snart til at nedtrappe og evt. glidende blive en træner i klubben ... Men hans rutine og erfaring er absolut vigtig i en klub med så mange unge spillere som vi har ...
Han har virkelig imponeret i de par kampe han har fået - der er virkelig potentiale :)
og jeg glæder mig til at se ham fremover - håber han får noget spilletid på førsteholdet. Synes virkelig han gjorde det godt :D
Dahlmann
09-08-2008, 00:52
Tjah det kan godt være han bliver bedre end dem, og ren roberto carlos.. men du skrev bare at han allerede var bedre end dem, og ikke at han havde potentialet... synes også nok det var en hastig beslutning, men nu forstår jeg bedre hvad du mener...
Jeg har desværre ikke selv set ham i aktion men som en anden bruger nævnte, når ferguson kalder en 18 årig for en sensation plejer der at være noget om det, og med det jeg har hørt og læst om hans præstation lyder han som et meget stort talent.. jeg håber han får lidt flere kampe så jeg forhåbentlig selv kan se ham spille og finde ud af hvad han er for en sambabolddreng... :)
http://www.bold.dk/nyt/?vis=87862&rss=true
Ved godt det er en nyhed om Neville, og det er da godt at høre, men heller ikke uventet:D
Men jeg ser det som at SAF holder en stor dør åben for Rafael, i og med at han omtaler ham i samme sætning som han omtaler at Neville ikke er sikker på at få sin start-plads tilbage.. Kunne være så fedt, hvis SAF prøvede Rafael af i denne sæson.. Han bliver stor..
Men jeg ser det som at SAF holder en stor dør åben for Rafael, i og med at han omtaler ham i samme sætning som han omtaler at Neville ikke er sikker på at få sin start-plads tilbage.. Kunne være så fedt, hvis SAF prøvede Rafael af i denne sæson.. Han bliver stor..
Helt enig i, det vil være super, hvis Rafael får rimelig med spilletid i denne sæson - synes han gjorde det godt, da han kom ind i går :) og han har også gjort det rigtig godt i pre-season...!
Tror også han bliver stor - en fremtidensmand:D
mht. Neville, så tror jeg, det bliver meget svært for ham, at fravriste Brown pladsen - så tror mere kontraktforlængelsen er sådan lidt flink/medlidenheds noget, og så får han en halvleg hist og her, men self hvis han viser bedre klasse end Brown, så skal han da have pladsen, men tror det bliver svært.. Desuden synes jeg, det er bedre at satse på unge kræfter (Rafael:))
Helt enig i, det vil være super, hvis Rafael får rimelig med spilletid i denne sæson - synes han gjorde det godt, da han kom ind i går :) og han har også gjort det rigtig godt i pre-season...!
Tror også han bliver stor - en fremtidensmand:D
mht. Neville, så tror jeg, det bliver meget svært for ham, at fravriste Brown pladsen - så tror mere kontraktforlængelsen er sådan lidt flink/medlidenheds noget, og så får han en halvleg hist og her, men self hvis han viser bedre klasse end Brown, så skal han da have pladsen, men tror det bliver svært.. Desuden synes jeg, det er bedre at satse på unge kræfter (Rafael:))
Tror grunden til man er ivrig efter at holde på en spiller som Neville er jo blandt andet at han er et fremragende forbillede for nye spillere, og når han taler, jamen så lytter unge knægte sgu. Tror dog heller ikke han fortsat kan bidrage med alverden, men regner da stadig med at han får en del kampe.
Desuden er det da heller ikke en helt dårlig ide at lade Rafael lærer fra mesteren selv:D
Tror grunden til man er ivrig efter at holde på en spiller som Neville er jo blandt andet at han er et fremragende forbillede for nye spillere, og når han taler, jamen så lytter unge knægte sgu. Tror dog heller ikke han fortsat kan bidrage med alverden, men regner da stadig med at han får en del kampe.
Desuden er det da heller ikke en helt dårlig ide at lade Rafael lærer fra mesteren selv:D
Er fuldstændig enig - og synes det er rigtig lækkert at have spillere som ham, Scholes og Giggs i klubben, der kan lære fra sig:)
Jeg tror dog ikke han får særlig mange hele kampe - tror og håber mest på spilletid i de fleste kampe.. men self hvis han kommer op i gear, skal han da have meget spille tid - men synes ikke, Brown skal afvige pladsen for Neville pga. man vil være lidt "sød/venlig" (det tror jeg dog heller ikke bliver tilfældet).
Men klart en fordel, at de unge spillere kan lære af mestrene:D
timberunited
27-08-2008, 11:57
Er fuldstændig enig - og synes det er rigtig lækkert at have spillere som ham, Scholes og Giggs i klubben, der kan lære fra sig:)
Jeg tror dog ikke han får særlig mange hele kampe - tror og håber mest på spilletid i de fleste kampe.. men self hvis han kommer op i gear, skal han da have meget spille tid - men synes ikke, Brown skal afvige pladsen for Neville pga. man vil være lidt "sød/venlig" (det tror jeg dog heller ikke bliver tilfældet).
Men klart en fordel, at de unge spillere kan lære af mestrene:D
Er helt enig med jer. Spillere som ser uerstattelige ud, skal nok ikke slippe tøjlerne for meget. Synes de to brødre er meget spændende. Så måske kan man ikke blive alt for bekymret, når spillere som Ronaldo, Neville, Scholes og Giggs forlader os.
tror først de to tvillinger rafael og fabio vil imponere om to, tre sæsoner..
Men hvem af dem er det der kan spille midtbane?
Bravo Bravo.. Rafael var da storslående idag, han har ligeså meget styr på det i det offensive som han har defensivt, her har vi fremtidens mand, han var i en klasse for sig selv idag. Brown er fortid nu til den plads tror jeg !!
Bravo Bravo.. Rafael var da storslående idag, han har ligeså meget styr på det i det offensive som han har defensivt, her har vi fremtidens mand, han var i en klasse for sig selv idag. Brown er fortid nu til den plads tror jeg !!
Han var i særklasse. Det var helt forrygende at se på!
Vi har en rigtig stjerne i svøb i ham Rafael, det var jo piece of cake for ham at køre 3-4 AaB spillere..
Jeg tvivler nu på at Rafael går ind og snupper pladsen i startopstillingen fra Brown (eller Neville for den sags skyld), selvom han gjorde skide godt i dag.
Men det bedste er jo, at man siger at Fabio er lidt bedre end Rafael!
Petursson
30-09-2008, 23:08
Rafael var fantastisk i dag, han er god i det offensive og defensive :devill:
Rafael er fremtidens mand :)
United DK
30-09-2008, 23:11
Ro på, det var trods alt kun AaB. Han var MoM i dag, men man kan ikke konkludere noget udfra dagens kamp.
Jeg tvivler nu på at Rafael går ind og snupper pladsen i startopstillingen fra Brown (eller Neville for den sags skyld), selvom han gjorde skide godt i dag.
Men det bedste er jo, at man siger at Fabio er lidt bedre end Rafael!
Har nu ellers hørt det skulle være omvendt, men ligemeget!
Jeg tror nu ellers godt vi kan vænne os til at se Rafel i startopstillingen, hvorfor skulle han ellers starte inde idag, når Fergie melder ud at han stiller med de rutinerede kræfter, så ville man da tro Brown skulle spille..
Jeg tror også Rafael starter på lørdag mod Rovers hvis han er fit !!
Rafael gjorde det absolut fremragende og var tæt på min MoM.. Men at slå Brown og Neville af pinden mener jeg nu ikke.. Sindsyg dygtig offensiv, men defensivt halter det lidt, og han bliver for nemt rundet nogle gange.. Og så er det kun Aab det her.. Men han er helt sikkert fremtidens mand, og er højresidens Evra.. Skønt..
United DK
30-09-2008, 23:17
Har nu ellers hørt det skulle være omvendt, men ligemeget!
Jeg tror nu ellers godt vi kan vænne os til at se Rafel i startopstillingen, hvorfor skulle han ellers starte inde idag, når Fergie melder ud at han stiller med de rutinerede kræfter, så ville man da tro Brown skulle spille..
Jeg tror også Rafael starter på lørdag mod Rovers hvis han er fit !!
Nu startede O'Shea jo også inde, men han er nok ikke i start 11'eren på lørdag. Ferguson valgte nok at spare Fletcher og Brown til weekenden, specielt fordi vi altid har det svært mod Blackburn på Ewood Park, og Ferguson derfor nok satser på rutinen på lørdag.
Flax_Generous
01-10-2008, 00:16
Det er syret at tænke på, at Fabio betragtes som et større talent. Jeg skal også være ærlig at indrømme, at da jeg så dem i U17-VM var det bestemt også Fabio som stjal showet og egenhændigt dominerede kampe fra venstre back-positionen.
Anyways, strålende kamp af ham. Tæt på at være kampens bedste spiller. Og i hvert fald kampens store oplevelse.
DonThommy
01-10-2008, 07:53
Det er syret at tænke på, at Fabio betragtes som et større talent. Jeg skal også være ærlig at indrømme, at da jeg så dem i U17-VM var det bestemt også Fabio som stjal showet og egenhændigt dominerede kampe fra venstre back-positionen.
Anyways, strålende kamp af ham. Tæt på at være kampens bedste spiller. Og i hvert fald kampens store oplevelse.
nu synes jeg vi skal glæde os over Rafaels super præs. igår :D
og alle dem som mener at aaB ikke var en værdig modstander at dømme udfra, synes jeg måske er lidt wrong, sys bestemt ikke aab var dårlige, men de var heller ikke super gode xD, de havde ideerne, men ikke spillerne til at true os på nogen måde :D
but anyways, tror sku Rafael er den nye højreback for os :D:D:D:D
timberunited
01-10-2008, 11:54
nu synes jeg vi skal glæde os over Rafaels super præs. igår :D
og alle dem som mener at aaB ikke var en værdig modstander at dømme udfra, synes jeg måske er lidt wrong, sys bestemt ikke aab var dårlige, men de var heller ikke super gode xD, de havde ideerne, men ikke spillerne til at true os på nogen måde :D
but anyways, tror sku Rafael er den nye højreback for os :D:D:D:D
Han har hurtighed, så når han kommer sig over slaget mod AAB-K (Ålborg bold og knoldesparkeri) har Neville fået sig en konkurrent til pladsen.
DonThommy
01-10-2008, 11:58
Han har hurtighed, så når han kommer sig over slaget mod AAB-K (Ålborg bold og knoldesparkeri) har Neville fået sig en konkurrent til pladsen.
:devill: han ownede dem !
han er verdens mindste mand! stod med ham i elevatoren i aalborg... utrolig så lille person han er
DonThommy
01-10-2008, 12:08
han er verdens mindste mand! stod med ham i elevatoren i aalborg... utrolig så lille person han er
aaaaaaaaarh verdens mindste er vel meget sagt, er evra ikke mindre?
Det er helt vildt så godt han spillede igår! Er imponeret over den måde han bare gik ind og løbe Aab's venstre side over ende :D Han har hård konkurrence, men tror indenfor få år at han har sat Brown og Neville af (Neville logisk nok da han ikke bliver yngre :P)
timberunited
01-10-2008, 12:09
:devill: han ownede dem !
Det er godt, vi har en manager, der tør give de unge chancen. Set i bagklogskabens klare lys, var det dog godt, han ikke også spillede med Evans. AAB spillede sig trods alt frem til nogle chancer.
Men den polak de har til at rende rundt på toppen er ikke voldsomt effektiv. Nu har jeg set 5 kampe med AAB denne sæson, og score gør han ikke. Godt han ikke hedder Berbatov. :devilll:
DonThommy
01-10-2008, 12:14
Det er godt, vi har en manager, der tør give de unge chancen. Set i bagklogskabens klare lys, var det dog godt, han ikke også spillede med Evans. AAB spillede sig trods alt frem til nogle chancer.
Men den polak de har til at rende rundt på toppen er ikke voldsomt effektiv. Nu har jeg set 5 kampe med AAB denne sæson, og score gør han ikke. Godt han ikke hedder Berbatov. :devilll:
Berbatov er også fra Bulgarien? :p
ej rafael gjorde det UG, af en 18 årig at være,
den nye evra, bare på højrekanten og med krøller ..
"Rocking"
JumpingCarrot
01-10-2008, 12:32
Det er helt vildt så godt han spillede igår! Er imponeret over den måde han bare gik ind og løbe Aab's venstre side over ende :D Han har hård konkurrence, men tror indenfor få år at han har sat Brown og Neville af (Neville logisk nok da han ikke bliver yngre :P)
Fordi Brown bliver jo, modsat Neville, yngre og yngre :D
Men vi må sgu ikke glemme Brown, der stadig bør være 1. valg imo. Men altså ham den lille brasser er der satme en stor fremtid i. Der går ikke længe før han bør være i seriøst spil til en plads, specielt når vi møder bundhold i PL, i FA Cup og i Carling - og så næste gang vi møder Aab, naturligvis =)
aaaaaaaaarh verdens mindste er vel meget sagt, er evra ikke mindre?
I følge wikipedia er Evra 173 cm. Rafael er 172 cm. Uniteds mindste er Scholes, som er 170 cm.!
Så Rafael er faktisk ikke den mindste. MEN HAN ER FANDME IKKE SÆRLIG HØJ!
SantasLittleHelper
01-10-2008, 12:43
hov hov.. Jeg er 172..
DonThommy
01-10-2008, 12:56
I følge wikipedia er Evra 173 cm. Rafael er 172 cm. Uniteds mindste er Scholes, som er 170 cm.!
Så Rafael er faktisk ikke den mindste. MEN HAN ER FANDME IKKE SÆRLIG HØJ!
hvem er så den højeste ? xD
kan rafael skyde med begge ben`?
hvem er så den højeste ? xD
kan rafael skyde med begge ben`?
Det er (selvfølgelig) Van der Sar der er højest med 197 cm.
Og jeg tror Rafael er bedst med højre ben.. Men han kan selvfølgelig bruge begge to :D
VonKoblenz
01-10-2008, 14:11
Jeg vil tro at ham og hans tvilling kommer til at blive de to bedste backer i verden, vi har set Rafael virkelig træde i karakter på trods af sådan en ung alder, altså godt nok har han ikke spillet 100 kampe, men de kampe han spiller virker han virkelig som om han har stort overskud.
Efter sigende og brasilianske medier skulle Fabio faktisk have større talent end sin bror :O
Lovende takter, vores unge ven viser igår.
Han er en kommende top 5, over bedste back's i verden, tør jeg godt sige.
Dybt overresket over hvor godt han har spillet mod hhv. AaB og Boro.
Slap lige af gutter, ja Rafa var fantastisk igår. Men han kommer ikke til at overtage pladsen denne sæson, det tror jeg simpelthen ikke på.
Jeg tror på at Fergie vil give ham mange kampe og at han fra næste sæson af er vores nye højre back.
Angående vores luxusproblem på venstre back pladsen er jeg virkeligt splittet.
Evra er for tiden min nr. 2 favorit spiller næstefter Tevez, men hvis Fabio er bedre end Rafa, som jeg har læst flere steder efterhånden, så skal han sq også ha lov at spille. Så må Evra og Fabio skiftes til at spille.
Fabio er 18 år og har ikke spillet en rigtig førsteholdskamp endnu. Mon ikke lige vi skal slå koldt vand i blodet og sige at Evra er klart førstevalg i kraft af rutine og formendlig bedre defensivt. Men Fabio skal nok få chancen og jeg håber vi ser ham i carling og fa cuppen.
Slap lige af gutter, ja Rafa var fantastisk igår. Men han kommer ikke til at overtage pladsen denne sæson, det tror jeg simpelthen ikke på.
Jeg tror på at Fergie vil give ham mange kampe og at han fra næste sæson af er vores nye højre back.
Angående vores luxusproblem på venstre back pladsen er jeg virkeligt splittet.
Evra er for tiden min nr. 2 favorit spiller næstefter Tevez, men hvis Fabio er bedre end Rafa, som jeg har læst flere steder efterhånden, så skal han sq også ha lov at spille. Så må Evra og Fabio skiftes til at spille.
Angående det, er jeg enig om at Fabio skal have spilletid, men mon ikke Fabio får sine kampe i Carling-cuppen og i så fald i CL, hvis vi er sikrede videre :)
Dog håber jeg ikke Evra hele tiden skal bytte med Fabio, så kan Evras spil præge af det. Hvis Evra føler sig træt, er Fabio min foretrukne. Foran O'Shea bl.a og de andre talenter!
Men vi skal jo også huske på, at både Rafael og Fabio kan spille kant. Det vil sige, vi har to åbenlyse talenter, der kan spille hele venstre og højre siden ud. Jeg har kun en ting at sige: SImpelthen geniale køb Fergie har lavet :)
Men nu skal vi også passe på med vi ikke et fjer om til fem høns. Vi skal være påpasselige vedr. Rafaels spil. Han har gjort det fremragende, men han skal have tid og plads til at udvikle sig. Vi skal ikke gøre ham til en superstjerne allerede, selvom det er en anelse svært, når en mand som Fergie gang på gang roser Rafael og kalder ham en sensation.
Sidst jeg husker at Fergie har kaldt talenter for sensationer, har været Ronaldo og Rooney og vi fans kender historien om de to spillere, hvad de er blevet til :D
Rasmus-K-J
01-10-2008, 16:01
ej rafael gjorde det UG, af en 18 årig at være,
den nye evra, bare på højrekanten og med krøller ..
"Rocking"
Ikke for at rette på dig:D (Gør jeg egentlig) MEEEEN evra har også krøller, han har bare kort hår!!!
HVIS DET IKKE ER KRØLLER:D
http://www.football-wallpapers.com/wallpapers/evra_1_1024x768.jpg
Hvorfor snakker folk altid om, at de unge kan fp kampe i Carling Cuppen.? Ja det er selvfølgelig okay, men det er jo altså kun 3-5 kampe på en sæson. Og når de så endelig skal prøves af i Premier League, kritiseres de for, at mangle erfaring fra større kampe. Hvis Rafael og Fabio er gode nok, skal de da spille. Også selv om de kun er 18 år. Så betyder alderen ikke noget som helst overhovedet, så længe de har talentet. Og det må man sku sige de to tvillinger har..
Rafael har indtil videre spillet mest, da Fabio pt er ude med en skade. Håber han bliver klar snart, og kan få lidt spilletid. Rafael har gjort det helt forrygende i de kampe han har spillet, og bliver uden tvivl en klasse back for United og Brasilien. Om han tager pladsen fast i løbet af denne sæson, eller næste er ikke til at sige. Det afhænger af mange ting..
Folk snakker meget om, at Fabio siges at være endnu bedre. Men det er lidt synd, at de konstant vil blive sammenlignet. De er trods alt to forskellige spillere, selv om de ligner hinanden en hel del i stil og udseende.
Heine Stick
01-10-2008, 16:52
Enig. De spillede meget fornuftigt, indtil de nåede til feltet. De var alt for ineffektive i den sidste tredjedel af banen.
Nå men med hensyn til Rafael, så var han virkelig imponerende. Helt sikkert en spiller vi vil få meget glæde af de næste mange sæsoner. Han passede super til Uniteds spil med offensive backs og hans omgang med bolden var rigtig god. Han minder lidt om Anderson i sidste sæson, hvor midtbanespilleren overraskede alt og alle og bed sig fast i truppen stort set med det samme.
Heine
Der var engang en vis mand der sagde: If you're good enough, you're old enough!
Og ret, det havde han! Og det har han stadig! Så gu fanden skal både Rafael og Fabio have deres del af spilletiden, naturligvis skal Brown og Evra være førstevalg, men hvis de ikke er 100% klar jamen så er der da ingen tvivl om hvad der skal ske!
Personligt er jeg helt oppe og køre over Rafael(og Fabio, selvom han ikke har spillet endnu, men jeg tilskriver ham ca. samme evner som Rafael). De er begge potentiele world beaters, noget der er meget sjældent for backs. Personligt vil jeg ikke mene der er nogen eksisterende backs der bare kan tage bolden og afgøre en kamp, ligesom vi ser spillere som Messi, Ronaldo, Rooney, Aguero osv. så hvis de to kan udvikle sig til det jeg håber på, jamen så kan Arsenals youngguns ærlig talt rende mig:D
Ville aldrig bytte Bendtner, Song, Denilson, Fabregas, Nasri, Vela og hvad de ellers har over for Rafael, Fabio, Possebon, Anderson, Nani, Welbeck, Evans og Campbell:D
hov hov.. Jeg er 172..
HAHAHA.. Lille lort:p MUHAHAHAHAHAHAHA
Bare ærgeligt du sikkert er dobbelt så bred over skuldrene som mig:D
Please, stop med at kalde Rafael for Rafa. Det leder tankerne hen på en uduelig fedtklump fra Liverpool.
JumpingCarrot: haha god pointe, men nu mente jeg jo mere at Nevilles tid nok er ved at være ovre, men Brown skal slet ikke tænke på at stoppe endnu! :P Det skubber jo Rafael frem som andet valg ;)
DonThommy
02-10-2008, 07:28
Ikke for at rette på dig:D (Gør jeg egentlig) MEEEEN evra har også krøller, han har bare kort hår!!!
HVIS DET IKKE ER KRØLLER:D
http://www.football-wallpapers.com/wallpapers/evra_1_1024x768.jpg
You got me :D
( men det link du sendte virker ikke ved mig :/ )
VonKoblenz
21-10-2008, 09:24
Rafael er som sagt fantastisk, men nogle som ved hvor lang tid Fabio er ude? Elsker de har det præcis samme hård og samtidig har Rodrigo Possebon nogenlunde det samme hård eller noget i den stil xD vi har de krøllede sambaer xD hahaha
Glory Man United
21-10-2008, 09:53
Rafael er som sagt fantastisk, men nogle som ved hvor lang tid Fabio er ude? Elsker de har det præcis samme hård og samtidig har Rodrigo Possebon nogenlunde det samme hård eller noget i den stil xD vi har de krøllede sambaer xD hahaha
Mener du hår? Og hvorfor f***** er det vigtigt?
Fedt at svare negativt :D..
Det behøver jo ikke alt at være så seriøst - og lige netop dette punkt finder jeg da også sjovt nok. De gange possebon og rafael har spillet samtidig har jeg haft svært ved at se forskel - med fabio på banen også bliver det endnu værre.
Gad vide om det kan gøre en forskel i feltet ? Må da være pisse frustrerende ikke at vide om man dækker den rigtige. :)
Sure mand.
Sure mand.
Nej nej. Jo flere indlæg man har skrevet, jo mere respekt skal man have, og derved kan man sagtens tillade sig at være dejlig negativ, og sur. (-:
VonKoblenz
21-10-2008, 14:53
Barnligt at svarer sådan, men du er et erfarent medlem så du har vel "lov" til at opfører dig sådan, det var bare en sjov konstatering.
Nogle som kan tale pænt, samtidig med de har en idé om hvornår Fabio er klar til kamp?
Viva Da Silvaaaaa
Viva Da Silvaaaaa
Running down the pitch
Can’t tell which is which
Viva Da Silvaaaa
Nogle som kan tale pænt, samtidig med de har en idé om hvornår Fabio er klar til kamp?
Fra isport 25. september;
Manchester United youngster Fabio da Silva has been forced to undergo a shoulder operation.
Fabio is now undergoing rehabilitation work for an injury that is likely to rule him out for a couple of months.
Det er godt nok småt med nyheder omkring drengen , men han er i gang med at komme tilbage fra sin operation. Har han været en måned nu, så måske kan der gå op til en måned endnu, skal man tro dette udsnit.
Viva Da Silvaaaaa
Viva Da Silvaaaaa
Running down the pitch
Viva Da Silvaaaa
Haha genialt Michael , glæder mig til at den lyder over Stretford End :lolol:
Viva Da Silvaaaaa
Viva Da Silvaaaaa
Running down the pitch
Viva Da Silvaaaa
Haha, klasse! :P
Den er vidst allerede blevet sunget på Stretford End:D Det er dog ikke Michael som har fundet på den, den står inde på RedCafe...
... og republikofmancunia.com.. I hvert fald der jeg fandt den! Synes bare den var meget sjov, dog ikke videre original!
... og republikofmancunia.com.. I hvert fald der jeg fandt den! Synes bare den var meget sjov, dog ikke videre original!
Det er den ikke, men melodien fænger rimelig godt, og selv folk der for første gang står på OT, kan synge med...
Dog tror ikke den slår rigtig igennem før Ronaldo smutter(til sommer!)
Haha, hvilken klasse sang.. And so true!
Og så kan den bruges på 2 mand, det er satme fikst.
Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide interviewet da det er er begge tvillinger som bliver udspurgt, men nu smider jeg det her:
http://www.fifa.com/u17worldcup/news/newsid=579269.html
Dejligt interview fra sommeren 2007!
Fabio, is it hard to play on the left hand side, when your right foot is the stronger of the two?
Fabio: No, I am used to it now; I have had plenty of practice...
Rafael [ interrupting and laughing]: You play all over the pitch anyway, it doesn't matter to you!
:D
Glæder mig sgu til at se mere fra dem...
Flax_Generous
30-11-2008, 17:09
Hvis han kan spille så godt defensivt hver kamp, så har jeg intet problem med, at han overtager højre back-pladsen permanent allerede i denne sæson. Han dækkede Robinho perfekt og - udover hans dumme gule kort (hader den regel!) - lavede ingen fejl overhovedet.
Hvis han kan spille så godt defensivt hver kamp, så har jeg intet problem med, at han overtager højre back-pladsen permanent allerede i denne sæson. Han dækkede Robinho perfekt og - udover hans dumme gule kort (hader den regel!) - lavede ingen fejl overhovedet.
Helt enig - som jeg skrev i kamptråden var det dejligt at se at han også er rigtig god defensivt når det er det der skal til. Jeg var før i dag meget i tvivl om, om han havde de defensive kvaliteter der skal til endnu, men med hans kamp i dag ser jeg ingen grund ikke at give ham maksimal spilletid allerede i denne sæson.
Christensen
30-11-2008, 17:48
Ja, sikke en kamp af ham. Var (overraskende) god defensivt og offensivt var han jo fantastisk. Meget tæt på et par assists også.. ved Rooneys første chance, hvor Hart ikke kan holde bolden, og Berbatovs hovedstød.
Begge vores backs var i det hele taget utrolig gode. Sindssyg god indsats af Evra i dag også!
timberunited
04-12-2008, 15:43
Denne højre back er bare så forudseende. Mod Blackburn ødelagde han rigtig meget af deres opspil. Han havde en meget skarp tå. Han tog modet fra dem til tider. Og hvor var Santa Cruz? :devill:
Det var i modsatte side at alle ulykker skete. Hvornår mon vi ser noget til hans bror?
Hvad er det for en regel du snakker om? Hvis du er imod at der findes gule kort i fodbold, så er jeg desværre ikke enig. Så ville boldkunstnere og kreative spillere blive jordet med umoralske metoder og benbrækker-tacklinger.
Rasmus-K-J
04-12-2008, 15:58
Det der sker er han kaster bolden tilbage til frisparket men bolden ryger for langt. = GULT kort :D
Flax_Generous
04-12-2008, 16:06
Det der sker er han kaster bolden tilbage til frisparket men bolden ryger for langt. = GULT kort :D
He he, præcis.
Det er kun når man tydeligvis forsøger at forhindre, at et spil sættes i gang, at det gule kort kan komme på tale, synes jeg. Det sker sjældent.
Der er kun én værre regel: Gule kort for at tage trøjen af efter en scoring.
Glory Man United
04-12-2008, 16:22
He he, præcis.
Det er kun når man tydeligvis forsøger at forhindre, at et spil sættes i gang, at det gule kort kan komme på tale, synes jeg. Det sker sjældent.
Eller når Gerrard FÅR et straffespark
Christensen
04-12-2008, 16:49
Det var i modsatte side at alle ulykker skete. Hvornår mon vi ser noget til hans bror?
Når han ikke er skadet mere..
Helt enig.. Fy forhelvede hvor er det klamt.. Det ødelægger bare så meget glæden ved en god fejring når man ikke engang kan slå sig løs.. Fesent..
Når han ikke er skadet mere..
Ja og det må gerne være snart.. Bliver så lykkelig den dag jeg ser Rafael og Fabio styre kanterne med hård hånd.. Bliver så fedt..
Christensen
04-12-2008, 20:18
Kofoed, jeg kan nu sagtens 'nøjes' med Rafael og Evra ;)
Kofoed, jeg kan nu sagtens 'nøjes' med Rafael og Evra ;)
Jo, ham Evra har jeg godt hørt skulle være en udemærket erstatning for O'shea.. Men kun i Cup kampene:p
Kan Fabio spille central-def?? For det er da vidst den eneste plads hvor vi mangler et talent???
Kan Fabio spille central-def?? For det er da vidst den eneste plads hvor vi mangler et talent???
Øhm, der er en med nummer 23 i United, som hedder Johnny Evans, som er et centralforsvarstalent. :P
Øhm, der er en med nummer 23 i United, som hedder Johnny Evans, som er et centralforsvarstalent. :P
Jeg tror han hentyder til, at vi plejer at spille med to spillere i centerforsvaret.. ;)
Jeg tror han hentyder til, at vi plejer at spille med to spillere i centerforsvaret.. ;)
hold nu:P
det er sku ´bedre talent end det neville viste sidst?:P
Btw. er mega stiv...
Btw. er mega stiv...
Kunne ikke lade vær med at kommenterer det :D HAhahahahahaha tak for et godt grin :lolol:
Flax_Generous
05-12-2008, 10:26
Jeg har været imponeret af 19-årige Craig Cathcart hver gang, jeg har set ham. Han har formået at slå sidste års bedste spiller i Plymouth, Krisztian Timar, af holdet. Hvis man er interesseret kan kan man læse kamprapporter på dette Plymouth-fanforum (http://www.pasoti.co.uk/talk/viewforum.php?f=5). Cathcart får for det meste ganske meget ros.
Så udover Jonny Evans, som er et åbenlyst megatalent, kan vi håbe på, at Cathcart fortsætter sin nuværende udvikling.
Jo, nu ved jeg godt vi har en vild midtbane men er ikke sikker på jeg stoler nok på den til kun at spille med en centerforsvar:D
Jeg har været imponeret af 19-årige Craig Cathcart hver gang, jeg har set ham. Han har formået at slå sidste års bedste spiller i Plymouth, Krisztian Timar, af holdet. Hvis man er interesseret kan kan man læse kamprapporter på dette Plymouth-fanforum (http://www.pasoti.co.uk/talk/viewforum.php?f=5). Cathcart får for det meste ganske meget ros.
Så udover Jonny Evans, som er et åbenlyst megatalent, kan vi håbe på, at Cathcart fortsætter sin nuværende udvikling.
Okay.. Ja kender ikke det store til ham, men lyder godt, kunne være man sku følge lidt mere med der..
Ja, Catchart virker også til at være et stort forsvarstalent. Kan huske, at han sad på bænken mod Roma i 7-1 kampen i 2007, da vi havde mange skader i en alder af bare 17 år. I Pre Season kampene gjorde han også et godt indtryk på mig, og selvom jeg mangler at se mere af ham, virker han til at være et talent, der har det der skal til for at bryde igennem for førsteholdet.
Hehe, jeg tænkte også på Craig Cathcart, da jeg har læst mange gode ting om ham, men ville ikke skrive om ham, da jeg ikke har set ham spille endnu. Men det er kun dejligt, at vi så har endnu lovende United-talent, som kan banke på truppe i den nærmeste fremtid. Desuden er det bare et plus, at han er venstreben, da de er utrolige sjældne, at de både er gode og stabile og venstrebenet :D
Det får mig ihvertfald til at glemme, at vi burde købe Richards. Hehe :D
Flax_Generous
09-02-2009, 09:26
Jeg var inden kampen lidt skeptisk ved at lade Rafael starte mod et hold, som spiller hårdt fysisk og i de seneste år har gjort det ganske godt mod United. Jeg havde håbet på rutine, nærkampsstyrke og kølighed i form af Brown eller Neville, men ingen af disse var tilsyneladende klar til kampen.
Jeg må dog indrømme, at Rafael gjorde det rigtig flot og viste en imponerende modenhed i sit spil i går. Han havde 4 dårlige afleveringer (91.67% succesfulde afleveringer), 4 indlæg som ikke nåede frem (hvoraf en enkelt var decideret ringe), smed bolden væk én gang ved et indkast, havde én mislykket dribling, vandt 7 bolde på egen banehalvdel og var kun ude af position 2-3 gange. Så vidt jeg husker begik han også kun én frispark. Det var en virkelig solid præstation (eller som Sky Sports ganske sigende beskriver hans præstation: "Impressive"). Man skulle ikke tro, at han kun er 18 år.
Hvis han havde haft en mere 'naturlig' højre kant at spille sammen med, tror jeg, at det havde set endnu bedre ud for ham. Ronaldo var udelukkende venstrekant i går, mens Giggs var lidt over det hele (undtagen i starten, hvor han var en ubrugelig højre kant).
Alle ved hvad Rafael kan offensivt, men på det seneste har han vist, at han også defensivt faktisk er ganske god. Jeg glæder mig til, at han formår at ramme topniveau i begge aspekter af sit spil samtidig.
Glory Man United
09-02-2009, 09:44
Hvis han havde haft en mere 'naturlig' højre kant at spille sammen med, tror jeg, at det havde set endnu bedre ud for ham. Ronaldo var udelukkende venstrekant i går, mens Giggs var lidt over det hele (undtagen i starten, hvor han var en ubrugelig højre kant).
Her er jeg så meget uenig. Hvor Ronaldo er den udfordrende type, og derved næsten umulig at overlappe, går Giggs meget ind i banen, så der er plads til backen. Det er vel også derfor, at mens Evra er skadet, så spiller Ronaldo mest i venstre side. Lur mig, om han ikke er i højre side, når Evra er tilbage!
Flax_Generous
09-02-2009, 11:06
Her er jeg så meget uenig. Hvor Ronaldo er den udfordrende type, og derved næsten umulig at overlappe, går Giggs meget ind i banen, så der er plads til backen. Det er vel også derfor, at mens Evra er skadet, så spiller Ronaldo mest i venstre side. Lur mig, om han ikke er i højre side, når Evra er tilbage!
Giggs var bare ikke rigtig at finde på højre kanten, så det var lidt svært for ham at spille bolden til Rafael. Rafael modtog vist kun bolden 3-4 gange fra Giggs på modstanderens banehalvdel. I alt udvekslede de afleveringer 17 gange, Det er ikke meget. Der var meget mere sammenspil mellem Ronaldo og O'Shea (46 afleveringer imellem dem), selvom O'Shea ikke ligefrem er typen, som kommer stormende fremad for at overlappe.
Sådan her ser Telegraphs Density-opgørelse fra gårsdagens kamp:
http://imageshack.dk/imagesfree/aHu73773.jpg
Det er rimelig tydeligt, at det var Rafael som stod for bredden på højre kanten. Desværre for ham var han bare ganske ofte alene om det.
Glory Man United
09-02-2009, 11:13
Giggs var bare ikke rigtig at finde på højre kanten, så det var lidt svært for ham at spille bolden til Rafael. Rafael modtog vist kun bolden 3-4 gange fra Giggs på modstanderens banehalvdel. I alt udvekslede de afleveringer 17 gange, Det er ikke meget. Der var meget mere sammenspil mellem Ronaldo og O'Shea (46 afleveringer imellem dem), selvom O'Shea ikke ligefrem er typen, som kommer stormende fremad for at overlappe.
Sådan her ser Telegraphs Density-opgørelse fra gårsdagens kamp:
http://imageshack.dk/imagesfree/aHu73773.jpg
Det er rimelig tydeligt, at det var Rafael som stod for bredden på højre kanten. Desværre for ham var han bare ganske ofte alene om det.
Alt for statistik for mig, men Ok. Men de afleveringer, der var mellem O´Shea og Ronaldo var ofte tværpasninger. Ikke fordi O´Shea kom bagom forsvaret.
Jeg vil stadigvæk påstå, at en offensiv back som udgangspunkt har det nemmere uden Ronaldo, da han IKKE skal forsøge så meget overlap. Derved tiltrækker han bare endnu en modstander derud, og så er Ronaldos driblinger næsten dødsdømt.
Som jeg sagde, så har Ronaldo spillet meget i venstre på det seneste, fordi Evra har været væk. Så snart Evra er tilbage, vil Ronaldo være mere i højresiden
Flax_Generous
09-02-2009, 11:45
Som jeg sagde, så har Ronaldo spillet meget i venstre på det seneste, fordi Evra har været væk. Så snart Evra er tilbage, vil Ronaldo være mere i højresiden
Det ændrer bare ikke på, at Giggs ikke var særlig farlig (eller blot tilstedeværende) på højre kanten i går. Desuden: Når Giggs rykkede ind i banen kom hverken Tevez, Berbatov eller Ronaldo over i højre side, hvilket også gik lidt udover Rafaels offensive spil.
Jeg tror personligt, at en af grundene til, at Ronaldo har spillet så meget kantspiller (både højre og venstre) på det seneste er, at holdet mangler bredde og penetration fra kanten (ikke en pervers bemærkning) uden Evra. Ronaldo bliver derfor bedt om at give den bredde. Normalt spiller han jo som Giggs i går - lidt over det hele, dog med udgangspunkt på kanten.
Når Evra er tilbage tror jeg, at vi får Ronaldo at se i hans foretrukne rolle igen: Højre kant med en meget, meget fri rolle (i mange kampe er det fuldstændig umuligt at se på Telegraphs Density-kort hvilke United-spillere som reelt er kantspillere og frontangribere). Så kan Evra igen stå for bredden og de dybe løb fra kanten.
ChristianR
23-02-2009, 12:54
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=9956
Nogen der ved hvorfor Raphael ikke er taget med til Milano?
DonThommy
23-02-2009, 13:10
http://www.oldtrafford.dk/index.php?nyhed=show&id=9956
Nogen der ved hvorfor Raphael ikke er taget med til Milano?
skade ifl. clubcall.com
:confused:
schousboe9
23-02-2009, 13:11
Han blev åbenbart skadet i Blackburn-kampen. Jeg har postet et link kamptråden.:)
Rigtig skidt, men jeg er sikker på, at O'Shea og Evans nok skal blive klar. Evans blev testet igår, og han var nok ikke taget med, hvis han ikke havde fået grønt lys. O'Shea var tvivlsom til Blackburn kampen, så forhåbentlig er han fit til imorgen, så vi kan mønstre dette udemærkede forsvar:
O'Shea - Rio - Evans - Evra
Rafael har forlænget med yderligere to år, så han har kontrakt med United til 2013..
Hl-Glory
27-04-2009, 13:50
Rafael har forlænget med yderligere to år, så han har kontrakt med United til 2013..
Kanon nyhed!
- Den knægt har en meget spændende fremtid foran sig!
DonThommy
27-04-2009, 13:53
Kanon nyhed!
- Den knægt har en meget spændende fremtid foran sig!
Enig !! :trophy:
SantasLittleHelper
27-04-2009, 14:02
Det er bestemt en god nyhed. Mon ikke han har fået en klækkelig og ganske fortjent lønforhøjelse?
Glory Man United
27-04-2009, 14:05
Sikkert dumt spørgsmål, men var den gamle kontrakt ved at udløbe siden den skulle fornyes?
Sikkert dumt spørgsmål, men var den gamle kontrakt ved at udløbe siden den skulle fornyes?
Altså hvis du læser nyheden på oldtrafford.dk, så kan du jo læse, at der står den er forlænget med 2 år til 2013. Ergo løb hans forgående kontrakt til 2011. Så nej, den var ikke ved at løbe ud lige foreløbigt, men altid rart han er der længere.
Altså hvis du læser nyheden på oldtrafford.dk, så kan du jo læse, at der står den er forlænget med 2 år til 2013. Ergo løb hans forgående kontrakt til 2011. Så nej, den var ikke ved at løbe ud lige foreløbigt, men altid rart han er der længere.
Ingen grund til at overfalde manden, når han nu selv lægger ud med at indrømme at det måske er et dumt spørgsmål.
Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.
Glory Man United
27-04-2009, 14:28
Sikkert dumt spørgsmål, men hvad er oldtrafford.dk?
Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.
....jeg forsøger ellers ihærdigt :-)
SantasLittleHelper
27-04-2009, 14:34
Ingen grund til at overfalde manden, når han nu selv lægger ud med at indrømme at det måske er et dumt spørgsmål.
Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar. Der vil jeg lige komme med en lille bemærkning. En pige spurgte mig nemlig en gang i ramme alvor hvordan det kunne være, at alle drengene gad at sidde oppe hele natten for at se bowling. Det var natten efter Super Bowl. Hun beviste med størst mulig tydelighed, at der i den grad findes dumme spørgsmål.
Der vil jeg lige komme med en lille bemærkning. En pige spurgte mig nemlig en gang i ramme alvor hvordan det kunne være, at alle drengene gad at sidde oppe hele natten for at se bowling. Det var natten efter Super Bowl. Hun beviste med størst mulig tydelighed, at der i den grad findes dumme spørgsmål.
Er der ikke dødsstraf i nogle stater i USA, hvis man kommer med sådan et spørgsmål? :lolol:
Den er lige til Oddset reklamerne ellers.
Uniteds politik er normalt at forlænge med klubbens vigtigste førsteholdsspillere, når der er over to år af kontrakten tilbage for at undgå spekulationer om spillernes fremtid. Så det er helt i tråd med det normale, at Rafael forlænger nu, da det vel kun er et spørgsmål om tid, før han er soleklart førstevalg.
Han har en stor fremtid foran sig, så derfor er det rigtig godt at vi forlænger den!
Kristensen
27-04-2009, 16:07
Uniteds politik er normalt at forlænge med klubbens vigtigste førsteholdsspillere, når der er over to år af kontrakten tilbage for at undgå spekulationer om spillernes fremtid. Så det er helt i tråd med det normale, at Rafael forlænger nu, da det vel kun er et spørgsmål om tid, før han er soleklart førstevalg.
Det kan vel ikke diskuteres at hvis alle vores spillere til højre back var klar så ville valget stå mellem brown og rafael. Neville er ved at blive udfaset og o'shea er vel endnu mere backup på den position end han er til venstre back. Med tanke på den kommende sæson kan jeg ikke se at Rafael ikke skulle være første valg, når han får lidt mere overblik/evne til at forudse spillet så har vi ingen i truppen der kan måle sig med ham efter min mening. Med de evner kan han måske også mindske antallet af gule kort en smule...
Med andre ord, godt for fremtiden at en spiller med hans kvaliteter har forlænget.
schousboe9
10-07-2009, 09:37
Tillykke til tvillingerne igår! 19 år! :D
Tillykke til dem begge. Talentfulde backs ingen tvivl der, og jeg glaeder mig til at se Fabio naeste àr, hvor han forhàbentligt ikke fàr sà mange skader. Tillykke.
Christensen
05-08-2009, 17:24
Rafael som fløj? (http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/08/05/1423625/former-manchester-united-youth-coach-considers-rafael-da-silva-a-) Lyder da som en spændende idé, og kunne godt se Rafael spille fløj, og det er måske også i det offensive han har sine største styrker, men tror samtidig, at han kan udvikle sig en klasseback, og han har bestemt potentialet. På sine bedste dage kan Rafael lukke ned for selv de bedste spillere, som vi jo så mod City, hvor Robinho ikke fik meget gang i sit spil. Jeg er dog åben for idéen, og tror han kan gøre en god figur på fløjen. Det kunne være vi en dag så en højrekant bestående af Rafael og Fabio. :D
Rafael som fløj? (http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/08/05/1423625/former-manchester-united-youth-coach-considers-rafael-da-silva-a-) Lyder da som en spændende idé, og kunne godt se Rafael spille fløj, og det er måske også i det offensive han har sine største styrker, men tror samtidig, at han kan udvikle sig en klasseback, og han har bestemt potentialet. På sine bedste dage kan Rafael lukke ned for selv de bedste spillere, som vi jo så mod City, hvor Robinho ikke fik meget gang i sit spil. Jeg er dog åben for idéen, og tror han kan gøre en god figur på fløjen. Det kunne være vi en dag så en højrekant bestående af Rafael og Fabio. :D
mener vi har nok fløje og han må i hvert fald være andet valg til backen
Don Kafai
07-04-2010, 23:08
Erfaring kan koste dyrt.
Jeg vil ikke gå i udbrud mod Rafael, for det er ikke alene hans skyld vi ryger ud, men jeg er sikker på, at når man først har lavet sådan et stunt foran 76.000 tilskuere på OT, så gør man det ikke igen.
Vi er ved at indspille en ny højreback - med det følger der svipsere. Han er 19 år, og stadig ekstremt lovende, omend han ikke har mange MoM-stemmer i dagens kamp.
Rafael spiller en verdensklasse første halvleg, jeg var virkelig dybt imponeret.
Ribery var lige ved at græde af at Rafael pillede bolden fra ham hver gang.
..... Og så sætter den manglende erfaring ind til sidst. Og så var der 10..
Erfaring kan koste dyrt.
Jeg vil ikke gå i udbrud mod Rafael, for det er ikke alene hans skyld vi ryger ud, men jeg er sikker på, at når man først har lavet sådan et stunt foran 76.000 tilskuere på OT, så gør man det ikke igen.
Vi er ved at indspille en ny højreback - med det følger der svipsere. Han er 19 år, og stadig ekstremt lovende, omend han ikke har mange MoM-stemmer i dagens kamp.
Hoveddelen af skylden skal nu alligevel lægges på Rafaels udvisning. Ingen tvivl om at kampen drejer sig 180 grader efter han ryger ud.
Han spillede godt før han blev vist ud, men ja manglende evne til at holde hovedet koldt koster. Neville havde ikke gjort det samme.
Op på hesten igen Rafael. Han lærer forhåbentlig af det.
United DK
07-04-2010, 23:12
Brand ham på bålet!!!
Der SKAL findes en syndebuk, og når nu Neville ikke var med, så må afløseren være hans afløser på banen.
Helt klart rutinen der gør han får kort. Første gule kort kommer af frustration over dommeren ikke giver ham frispark så sparker han Van Bommel (var det ikke ham?) ned. Andet gule kort kommer af at han hænger i armen på Ribery, lige foran dommeren og endda et sted hvor det slet ikke er nødvendigt, at trække et frispark.
Det første gule kort er ofte set. Men med et gult kort hængende over sig må man bare ikke lave det han laver mod Ribery. Det er jo ikke en farlig situation. Forsvaret var på plads. Hvad Rafael laver helt oppe ved midtercirklen er mig en gåde.
Der kommer til at gå laaaaang tid før jeg bliver fan, men som du siger så er han ung og begår ikke samme fejl to gange... forhåbenligt.
o1-bennermin
07-04-2010, 23:14
Jeg synes virkelig Rafael var klasse idag, Han skal være stolt, og synes jeg også vi skal være.
Han får et dumt rødt kort, Men det 1. gule kort skal slet ikke dømmes. Men som tidligere sagt, så koster erfaring.
Brand ham på bålet!!!
Der SKAL findes en syndebuk, og når nu Neville ikke var med, så må afløseren være hans afløser på banen.
Det handler vel ikke så meget om at der SKAL findes en syndebuk, men faktum er at kampen ændrer fuldstændig karakter efter han bliver vist ud. Så er det vel også ham der skal klandres?
Don Kafai
07-04-2010, 23:16
Hoveddelen af skylden skal nu alligevel lægges på Rafaels udvisning. Ingen tvivl om at kampen drejer sig 180 grader efter han ryger ud.
Jeg synes målet til 1-3 var vendepunktet. Carrick og VDS forærer et mål væk, og det lukker Bayern ind i kampen. De var HELT væk før det. Inden Rafael blev udvist, altså i starten af 2. halvleg, der dominerede Bayern jo de første 5-7 minutter totalt.
United DK
07-04-2010, 23:19
Det handler vel ikke så meget om at der SKAL findes en syndebuk, men faktum er at kampen ændrer fuldstændig karakter efter han bliver vist ud. Så er det vel også ham der skal klandres?
Han bærer da naturligvis en del af skylden, men vi må også erkende, at 1-3 reduceringen hvor Carrick og VDS fejler, ikke er helt uden betydning.
Jeg synes målet til 1-3 var vendepunktet. Carrick og VDS forærer et mål væk, og det lukker Bayern ind i kampen. De var HELT væk før det. Inden Rafael blev udvist, altså i starten af 2. halvleg, der dominerede Bayern jo de første 5-7 minutter totalt.
Præcis: Havde vi haft 11 mand til at forsvare istedet for 10, var vi ikke blevet mere og mere trætte, og vi havde måske endda (hvis Bayern overhovedet havde scoret) lukket kampen til 4-1 eller scoret til 4-2. Rafaels fejl er storslem, og selvom han ikke skal brændes på bålet, så er hans udvisning klart det der gør at vi ryger ud af CL i mine øjne. Samtlige spillere manglede de sidste kræfter til sidst. Bayern havde først i anden halvleg en hel syg ball possesion %. Jeg kan slet ikke forestille mig hvad den endte på, efter at vi konstant løb efter bolden. Klart vi bliver for trætte til at kunne være med for alvor når det sker.
Han bærer da naturligvis en del af skylden, men vi må også erkende, at 1-3 reduceringen hvor Carrick og VDS fejler, ikke er helt uden betydning.
Enig. Mange bække små. Ser nu stadig det røde kort som det helt store vendepunkt, men det er jo ikke til at vide hvad der var sket hvis vi havde spillet 11 mand resten af kampen.
United DK
07-04-2010, 23:27
Enig. Mange bække små. Ser nu stadig det røde kort som det helt store vendepunkt, men det er jo ikke til at vide hvad der var sket hvis vi havde spillet 11 mand resten af kampen.
Bayern starter jo 2. halvleg på samme måde, som de slutter 1., og vi var allerede presset tilbage 11 mod 11.
Bayern starter jo 2. halvleg på samme måde, som de slutter 1., og vi var allerede presset tilbage 11 mod 11.
Ja, jeg så også kampen. So whats your point? At vi havde tabt uanset (sammenlagt) om Rafael var blevet vist ud eller ej? Det er der jo så, som sagt, ikke rigtig nogen der kan vide.
Det er meget muligt at vi var presset allerede inden Rafael blev smidt ud.
Men hvis Bayern havde scoret til 3-2 med 11 mod 11, så havde vi i det mindste haft en chance for at score yderligere et mål. Med 10 mand skulle vi være glade hvis vi fik lov til at røre bolden..
United DK
07-04-2010, 23:34
Ja, jeg så også kampen. So whats your point? At vi havde tabt uanset (sammenlagt) om Rafael var blevet vist ud eller ej? Det er der jo så, som sagt, ikke rigtig nogen der kan vide.
Du snakker om at det store vendepunkt er det røde kort, men Bayern er allerede kommet i gang 11 mod 11. Dermed ikke sagt, at vi var slået ud 11 mod 11, men Bayern var jo ikke helt væk inden det røde kort.
Han kunne sagtens ha fået det røde kort første gang han sparker van Bommel. Det var tydeligvis Bommels tanke at påvirke ham til at gøre noget dumt. Rafael burde ikke lade sig påvirke så nemt.
Men selv med 10 mand burde vi ikke have smidt den semifinale plads væk.
Selvfølgelig havde Rafael's udvisning stor betydning, men han havde ellers indtil da spillet fremragende.
Den klart dårligste mand var endnu engang Carrick, hold kæft hvor spillede han dog dårligt, og var involveret i begge Bayern's mål.
Don Kafai
07-04-2010, 23:43
Det er sgu også ligegyldigt hvad der er vendepunktet. Det hele havde nok en andel i det.
Det her er en atypisk United-tid. Vi smider føringer væk, viser træthedstegn, får dumme røde kort, og er slet ikke klar til den afsluttende fase. Det plejer ellers at være vores styrke.
Og så har vi heller ikke marginalerne.
Det er sgu også ligegyldigt hvad der er vendepunktet. Det hele havde nok en andel i det.
Det her er en atypisk United-tid. Vi smider føringer væk, viser træthedstegn, får dumme røde kort, og er slet ikke klar til den afsluttende fase. Det plejer ellers at være vores styrke.
Nej, jeg sad også og undrede mig over at vi ikke fik et monster heldigt mål i overtiden..
Jeg skyder skylden på Selvmål. Han leverede simpelthen ikke varen idag.
United DK
08-04-2010, 05:58
Jeg skyder skylden på Selvmål. Han leverede simpelthen ikke varen idag.
Det gør han aldrig i CL.
Om det er en rutineret herre eller en purung gut, så skal det ikke pakkes mere eller mindre ind.
Rafaels eget ansigtsudtryk sagde det hele da han gik ud, og han vidste godt hvad han havde gjort.
En typisk rafael forseelse hvor han overhovedet ikke tænker sig om.
Da han får det gule kort i 1.halvleg der kan fergie lige så godt indse han skal ud i pausen for rafael kan ikke finde ud af at skrue ned.
Han bliver en back med de samme gener som scholes. Hvor svært kan det være at gå efter den bold.
Da rafael ser ribery runde ham i 2.halvleg skal han bare give slip. Der er et hav af united-folk mellem ribery og målet.
Indtil da havde vi kørt dem rundt på røv og albuer.
Robinho - jeg er enig. Da Rafael fik det første gule så tidligt i kampen tænkte jeg nøjagtigt det samme. Han spiller altid meget risikabelt, og jeg vidste han ville endre med at ryge ud. Der var også flere af hans taklinger (som dog endte godt) - der hvis han havde misset bolden havde givet nr 2 gult.
Men han er ung, og bestemt vores fremtidens mand på højre back.
Rafael er meget ubegavet. Jeg kan godt lide hans indstilling og hans vilje, men han skal tænke sig mere om. Jeg synes, at det var hårdt dømt og selvom Bayern spiller på den, så giver han dommeren muligheden for at dømme den. Ligesom Roy Keane og Scholes, så tænkte de heller ikke over, at de løb rundt med en advarsel og det har kostet mange udvisninger.
United-Allan33
08-04-2010, 07:56
Jeg tør slet ikke tænke på hvordan nettet ville have brændt sammen, havde det været Gary Neville der havde fået to så latterlige gule kort og ene mand koste United semifinale pladsen... Så havde folk her på OT stået i kø for at komme frem for at kræve Neville halshugget for derefter at blive hængt, for til sidst at blive sendt på pension..
Ikke et angreb på Rafael der efter min mening var en af de bedste indtil det røde kort, men mon ikke det skyldes de mange latterlige kort han altid får at SAF ofte har brugt Neville.. Kan han få pillet disse latterlige kort ud af sit spil, kan han blive en fast mand på pladsen fremover, men indtil er han alt for dyr.. Nu har han kostet os en semifinale plads
nielzon21
08-04-2010, 08:00
Kan ikke se hvorfor folk skal give Rafael skylden?
Han var jo ikke impliceret i de 2 mål som Bayern får. Indtil han får det andet gule kort, så var han en af uniteds bedste på banen.
Næææ nej, kig hellere på Carrick. Hans skyld Bayern får de 2 mål.
Han var jo ikke impliceret i de 2 mål som Bayern får. Indtil han får det andet gule kort, så var han en af uniteds bedste på banen.
Rafaels udvisning giver det totale overtag og vi kan ikke engang svare igen på kontra.
Men 11 mand havde vi også scoret mere i 2.halvleg. De anede ikke hvad de skulle gøre ved os i 1.halvleg.
Dr. Adams
08-04-2010, 09:17
Ja, Rafael laver et "professionelt" frispark, der ikke var nødvendigt, da der var en forsvarskæde klar til at tage imod Ribery's fremløb. Men så vidt jeg husker, så laver Van Bommel en fuldstændig tilsvarende handling i første halvleg (efter han har fået det første gule kort). Der dømmes frispark, men han får ikke så meget som en påtale. Lidt efter viser statistikken at det var Van Bommels 3. begåede frispark. Jeg mener helt sikkert, at hvis skulle Rafael have rødt, så skulle Van Bommel have fået samme behandling. Dommeren ligger en linie ved Van Bommel, men pludselig skal en anden linie gælde for Rafael. Hvem sagde påvirkelig dommer?
United-Allan33
08-04-2010, 09:23
:confused::confused::confused::confused::confused: :confused::confused:
Selvfølgelig er det Rafaels skyld vi taber, uden hans fuldstændige unødvendige gule kort havde Bayern aldrig kunnet have fået det overtag som de gjorde.. Uden hans latterlige kort havde Carrick og resten af midtbanen ikke kommet sådan i undertal at Bayern kunne presse dem til at lave fejl..
Og hvorfor har jeg på fornemmelsen at du aldrig villet være kommet med sådan et forsvar, havde det været Gary Neville der havde fået rødt??
Der er jo ingen her der snakker om at rafael skal sættes af eller fyres, men han skal lære af det han gør forkert, og det synes jeg ikke han gør, for det er ikke første gang han laver så tåbelige frispark der så tydeligt er til kort.
Det er muligt van bommel også skulle ud, men fordi jeg røver en bank gør det det ikke legalt for jer andre at gøre det.
Rafael er et kæmpetalent, men han er sgu da også voksen nok til at få at vide at han kostede igår. Det kunne han jo også selv se med det udtryk han forlod banen med.
Så uanset dommer eller ej så vidste Rafael godt han havde lavet to frispark til kort og det var torskedumt.
schousboe9
08-04-2010, 09:38
Det er ikke udelukkende Rafaels skyld. Det er klart, at en udvisning bliver afgørende i en kvartfinale, og knægten er utvivlsomt den første til at påtage sig skylden, og det er også fint, for så tænker han over det i semifinalen næste år.
Men havde Bayern ikke fået den scoring lige inden pausen, havde billedet helt sikkert været et andet. Vi - og specielt urutinerede spillere som Rafael - bliver nervøse og han vil for alt i verden stoppe Ribery, da han rundede ham. Forståeligt, men unødvendigt.
Det er rutinen, der er fejlet i de her kampe. Både personligt og som helhed. Neville og Evras hjerneblødninger i den første kamp blev virkelig kostbare, men derudover holder vi jo slet ikke i bolden, som vi efterhånden er blevet blandt de allerbedste til. Igår lukker Carrick dem ind i kampen, og Rafael hjælper naturligvis ikke til med sin udvisning.
Men det er ikke udelukkende Rafaels skyld og han skal også nok komme igen, selvom han nok har lidt ondt i maven i dag...
En reducering til ti mand må ikke få konsekvenser for defensiven, da man stadig kan stille sig godt på banen defensivt. Derimod bliver det svært rent offensivt at svare igen med ti mand, og det er der den går galt, at München får lov at få den andet mål, hvilket de ikke burde have fået lov til.
United-Allan33
08-04-2010, 09:57
Det er ikke udelukkende Rafaels skyld. Det er klart, at en udvisning bliver afgørende i en kvartfinale, og knægten er utvivlsomt den første til at påtage sig skylden, og det er også fint, for så tænker han over det i semifinalen næste år.
Men havde Bayern ikke fået den scoring lige inden pausen, havde billedet helt sikkert været et andet. Vi - og specielt urutinerede spillere som Rafael - bliver nervøse og han vil for alt i verden stoppe Ribery, da han rundede ham. Forståeligt, men unødvendigt.
Det er rutinen, der er fejlet i de her kampe. Både personligt og som helhed. Neville og Evras hjerneblødninger i den første kamp blev virkelig kostbare, men derudover holder vi jo slet ikke i bolden, som vi efterhånden er blevet blandt de allerbedste til. Igår lukker Carrick dem ind i kampen, og Rafael hjælper naturligvis ikke til med sin udvisning.
Men det er ikke udelukkende Rafaels skyld og han skal også nok komme igen, selvom han nok har lidt ondt i maven i dag...
Selvfølgelig er det ikke udelukkende Rafaels skyld at vi ryger ud, han er skyld i at kampen igår udvikler sig som den gør, men over to kampe var Neville og Evras fejl i den første kamp lige så store faktorer i exiten..
Radael spillede en kanon kamp, og håber virkelig han kan ryste denne kamp af sig
Rafael var skyld i at United skulle spille med 10 mand og måtte grave sig fuldstændig ned og mod et Bayern hold der pressede på med 200 i timen, var United dødsdømt.
United kan og vil aldrig være et hold som Milan eller Inter, som kan score til 1-0 og så holde den kampen igennem.
Men efter at have sovet på det, kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor Fergie ikke skifter manden ud? alle kunne da se at efter det første gule var det kun et spørgsmål om tid før Bayern havde provokeret ham til at lave et dumt frispark og få endnu et gult.
schousboe9
08-04-2010, 11:07
United kan og vil aldrig være et hold som Milan eller Inter, som kan score til 1-0 og så holde den kampen igennem.
Bortset fra de utallige 1-0-sejre og clean sheets-rekorder de sidste par sæsoner...
Men efter at have sovet på det, kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor Fergie ikke skifter manden ud? alle kunne da se at efter det første gule var det kun et spørgsmål om tid før Bayern havde provokeret ham til at lave et dumt frispark og få endnu et gult.
:confused:
Du kan godt selv se det, ikke?
Synes som nogen andre at det ikke var 100 % rafaels skyld, jeg sad allerede efter Olic's mål i 1. halvleg med en dårlig fornemmelse..
Synes der var flere faktorer i at vi ikk gik videre igår:
1. Carrick utrolig klodsede forsvarsspil og at VDS ikk tager en bold fra 10 graders vinkel..
2. Rafaels's to gule kort
3. Vi har simpelthen ingen angribere udover Rooney(Owen skadet, berbatov scorer mindre end Peter Madsen og Macheda som SAF ikk vil bruge)
Over 2 kampe, må man sige at det sidste mål i den første kamp, simpelthen er på amatør niveau..
Hvordan kan Evra, Ferdinand og Vidic tage sådan en stor blunder..?!
Det positive i kampen var at se at Valencia spiller en super kamp igen og Nani viser sit værd.. Og at Rafael bliver en super backspiller i fremtiden, ved at tvære Ribery ud på plænen i 1. halvleg..
Corns 7400
08-04-2010, 12:32
er helt fuldstændig enig.. syntes dog ikke at det er ringe af VDS, efter min mening er det rigtigt, rigtigt godt sparket ind af olic.. men jeg er stadig chokeret over det sidste mål i første kamp.. :mad:
er helt fuldstændig enig.. syntes dog ikke at det er ringe af VDS, efter min mening er det rigtigt, rigtigt godt sparket ind af olic.. men jeg er stadig chokeret over det sidste mål i første kamp.. :mad:
Jeg tager også hatten af for målet. Det er meget præcist sparket. At han så ikke skal have muligheden for at score er så en anden snak.
Du snakker om at det store vendepunkt er det røde kort, men Bayern er allerede kommet i gang 11 mod 11. Dermed ikke sagt, at vi var slået ud 11 mod 11, men Bayern var jo ikke helt væk inden det røde kort.
Så du slår det bare hen som noget der ikke havde nogen 'impact' på kampen? Lige meget hvordan man vender og drejer det vil en kamp da tage en anden drejning hvis man får vist en spiller ud.
United DK
08-04-2010, 15:08
Så du slår det bare hen som noget der ikke havde nogen 'impact' på kampen? Lige meget hvordan man vender og drejer det vil en kamp da tage en anden drejning hvis man får vist en spiller ud.
Det benægter jeg vist heller ikke, men man kunne se, at reduceringen gav dem ny gejst. Det rødt kort gav dem så et yderligere skub i den rigtige retning.
Selv med Rafaels udvisning in mente er det for ringe, at vi ikke formår at holde bedre fast i bolden. Det var akkurakt samme scenario, der udsprang sig i Munchen efter vores førings-mål. Holdet bliver pisse-bange for at spille fodbold, stiller sig med 10 mænd bagved bolden og sparke hovedløse bolde op imod ingenting, hvilket resulterer i, at Bayern trækker sig sejrigt ud af kvartfinalen.
Vi skal altså undlade at spille så mange kampe på modstandernes præmisser.
ChristianR
08-04-2010, 15:27
Nogen gange er det faktisk bedre at spille med 10 mand........
... Ja i squash!!
mzPfNOvjsv8
Selvfølgelig snakkes der om, at Rafael koster os avancement igår, for med 11 mand på banen, ville vi formentlig have kørt Bayern over som vi gjorde i de første 40 minutter. Men udvisningen er også tynd. Rafael gik voldsomt ind i mange tacklinger, og virkede overtændt, men jeg synes ikke, at det var fortjent, at han fik det røde kort.
Ved første hændelse, sparker han rigtig nok Van Bommel ned, men der var kort forinden blevet begået et klokkeklart frispark på ham, der ikke blev dømt. Havde linjevogteren eller dommeren dømt det, ville Rafael nok ikke have fået en advarsel.
Ved den anden hændelse, har Rafael fat i Ribery. Men jeg synes, altså at han slipper ham og lader ham gå, hvorefter Ribery prøver at skubbe ud efter ham - og begynder sig at brokke sig til dommeren, der ikke kunne stå for presset. Jeg synes, at det var en hård udvisning. Især når Van Bommel f.eks. ikke fik advarsel, da han nedlagde Fletcher på vej i angreb, og derudover lavede små svinestreger som den første han lavede på Fletch efter få minutter.
[ YOUTUBE]mzPfNOvjsv8[/YOUTUBE]
Selvfølgelig snakkes der om, at Rafael koster os avancement igår, for med 11 mand på banen, ville vi formentlig have kørt Bayern over som vi gjorde i de første 40 minutter. Men udvisningen er også tynd. Rafael gik voldsomt ind i mange tacklinger, og virkede overtændt, men jeg synes ikke, at det var fortjent, at han fik det røde kort.
Ved første hændelse, sparker han rigtig nok Van Bommel ned, men der var kort forinden blevet begået et klokkeklart frispark på ham, der ikke blev dømt. Havde linjevogteren eller dommeren dømt det, ville Rafael nok ikke have fået en advarsel.
Ved den anden hændelse, har Rafael fat i Ribery. Men jeg synes, altså at han slipper ham og lader ham gå, hvorefter Ribery prøver at skubbe ud efter ham - og begynder sig at brokke sig til dommeren, der ikke kunne stå for presset. Jeg synes, at det var en hård udvisning. Især når Van Bommel f.eks. ikke fik advarsel, da han nedlagde Fletcher på vej i angreb, og derudover lavede små svinestreger som den første han lavede på Fletch efter få minutter.
Jeg synes den er fuldt fortjent. Og han kunne lige så godt have fået det råde første gang han hævner sig på Bommel. Situationen minder meget om Beckhams røde kort mod Argentina i 1998, hvor han fik rødt kort. Det er virkelig usportsligt af Rafael, men også hamrende unødvendigt. På dét tidspunkt var det røde næsten det eneste der bare ikke skulle ske.
mzPfNOvjsv8
Er enig i, at det var en tynd udvisning, dog små dumt af Rafael at lave sådan et frispark, på et ufarligt sted. Dog skulle Scarface også have haft kort i den situation. Ligesom den første situation aldrig må give gult kort til Rafael, da han som du siger bliver snydt for et frispark, som var meget tydelig.
Jeg fatter simpelthen ikke dommerens dispositioner. Synes også man oftere ser, at linjedommerne klokker i det. Ikke nok med dommerne generelt, ikke er noget at råbe hurra for, men når linjedommerne sejler, så bliver det svært.
Selv med Rafaels udvisning in mente er det for ringe, at vi ikke formår at holde bedre fast i bolden. Det var akkurakt samme scenario, der udsprang sig i Munchen efter vores førings-mål. Holdet bliver pisse-bange for at spille fodbold, stiller sig med 10 mænd bagved bolden og sparke hovedløse bolde op imod ingenting, hvilket resulterer i, at Bayern trækker sig sejrigt ud af kvartfinalen.
Vi skal altså undlade at spille så mange kampe på modstandernes præmisser.
Fuldstændig enig. Ja, det er meget urutineret af Rafael, men også tyndt andet kort han får. Men som du selv skriver så må vi aldrig nogensinde stille os med 10 mænd bag bolden og så bare sparke planløse bolde op mod den angriber/midtbane som ikke er der. Det tapper simpelthen vores midtbane for kræfter at skulle løbe efter alle de umulige bolde. Det må simpelthen ikke ske på hjemmebane. Jeg kunne bedre forstå vores spils hvis det, hvis det var en midtbanespiller der røg ud, men det er en højre back. Og derfor er det bare ikke i orden at vi stiller os ned og losser bolden væk med 35 min igen. Det var simpelthen "a disaster waiting to happen".
Uniteds højreback, Rafael Da Silva, forlod Old Trafford med tårer i øjenene, da han var blevet udvist i kampen mod Bayern München. (The Sun)
Hvis det passer får jeg helt ondt af ham :(
MosaverB
26-07-2010, 22:26
Tillykke til Rafael med pladsen på landsholdet. Han skal nok blive den "nye Evra" på højrebacken. Fuld fortjent.
Tillykke til Rafael, selvfølgelig måtte det ske på et tidspunkt, desværre for ham er konkurrencen på lige netop den plads vel umenneskelig stor.
United DK
26-07-2010, 22:44
Tillykke til Rafael, selvfølgelig måtte det ske på et tidspunkt, desværre for ham er konkurrencen på lige netop den plads vel umenneskelig stor.
Maicon og Dani Alves? Haha, dem vipper han da af hurtigt.
MosaverB
26-07-2010, 23:13
Maicon og Dani Alves? Haha, dem vipper han da af hurtigt.
Intet problem. Altså, tag lige og vågn op - det er selveste Rafael Da Silva vi snakker om. Maicon og Alves trækker sig fra pladsen automatisk.
Kasper United
27-07-2010, 08:17
Ja, som I selv siger, er der kamp på pladsen til højrebacken. Men Maicon er ikke med i den nyudnævnte trup, da mange af spillerne skal have pauser. Kun Ramires, Robinho, Thiago Silva og Alves er de eneste, der var med i VM truppen. Tror godt, man kan spille med Alves på højre fløj og med Rafael på backen. Rafael er en af de 11 nye spillere, der nu er med på landsholdet. Men der er godt nok mange talentfulde spillere nu: Neymar, Paulo Henrique Ganso, Sandro, Pato, André, Renan og så Rafael, og de menes at skulle spilles på landsholdet, så man er klar til VM i 2014.
Det glæder mit fodboldhjerte, at Brasiliens nye træner vil tilbage til Joga Bonito-tiden forhåbentligt, og det er endnu bedre, at han har sans for talenter. Pato, Renan, Andre, Rafael, Ganso, Neymar vil blive nogle store spillere om nogle år, og det er bedre end at udtage elendige Grafite, som ikke burde engang være til overvejelse af det brasilianske VM-trup, når man har så mange dygtige spillere.
Men tillykke til Rafael. Det er fandme godt klaret, når der er så mange backtalenter i verden. Men om han får holdt sin plads er det store spørgsmål. Danil Alves og Maicon er jo direkte modbydelige at have som konkurrenter, medmindre Alves skal spille fløj. Så kan man sagtens udtage både de to og Rafael.
schousboe9
27-07-2010, 12:30
Nu er Maicon heller ikke helt ung mere, så forudsat Rafael fortsætter sin gode udvikling, så er han i mine øjne langt mere aktuel til næste VM, så det er klogt nok i den henseende at hive ham ind allerede nu.
Alves får nok en mere offensiv rolle i fremtiden, så jeg ser ikke de store problemer for, at Rafael sætter sig på højrebacken. Men vi skal nok lige lade ham slå helt igennem hos os først. :)
Fabio har Evra som konkurrent på klubholdet. Rafael får Dani Alves og Maicon på landsholdet. Hårde vilkår for de to tvillinger, der skal op og kæmpe mod de bedste spillere på deres positioner.
Coach-Nico
27-07-2010, 20:10
Så vidt jeg ved er Fabio desværre højrebenet og dermed kun nødløsning på venstre back.
Ang. Rafael så er jeg evigt nervøs når han spiller. Jeg er konstant bange for at han laver hjerneblødninger. Han buser og kaster sig i tacklinger, nærmest mere satset end Neville. Hvis bare Evra kunne lære ham, hvordan man spiller back..
Så vidt jeg ved er Fabio desværre højrebenet og dermed kun nødløsning på venstre back.
Ang. Rafael så er jeg evigt nervøs når han spiller. Jeg er konstant bange for at han laver hjerneblødninger. Han buser og kaster sig i tacklinger, nærmest mere satset end Neville. Hvis bare Evra kunne lære ham, hvordan man spiller back..
At han er højrebenet betyder da ikke at han nødvendigvis er en nødløsning? Han har spillet venstre back fast gennem flere år og det eneste problem det kan give er vel at det er mere besværligt for ham at ligge indlæg.
Fabio sparker lige godt med både højre og venstre ben, mere eller mindre. Og han har i efterhånden rigtig lang tid spillet på venstresiden, så selvfølgelig har han en glimrende venstrefod. At han ikke er så et-benet som en del andre venstrebacks, er i mine øjne kun en klar fordel. Både i defensiven og offensiven..
schousboe9
27-07-2010, 22:41
Fabio er også blevet betegnet som værende endnu bedre end Rafael, i hvert fald da de var i Fluminense. Han var så vidt jeg husker også anfører på U17-landsholdet. Skader har så stoppet Fabio lidt, men jeg er ret sikker på, han stadig regnes for den bedste af de to.
Fabio er også blevet betegnet som værende endnu bedre end Rafael, i hvert fald da de var i Fluminense. Han var så vidt jeg husker også anfører på U17-landsholdet. Skader har så stoppet Fabio lidt, men jeg er ret sikker på, han stadig regnes for den bedste af de to.
Det er jo også i Brasilien, hvor backsene kun bliver bedømt på deres offensive kvaliteter ;)
Derudover må man gå ud fra, at Rafael efterhånden har overhalet ham. Han har trods alt fået masser af førsteholdserfaring og har udviklet sig utroligt meget, hvor Fabio som ud nævner er blevet bremset af skader og reservebold.
Enig. Jeg elsker Rafaels gå på mod, men han mangler i høj grad omtanke i sit spil.. Offensivt er han fantastisk, klart vores bedste kort på backen der. Men i defensiven, laver han mange uprofessionelle frispark, og han modtager mange dumme advarsler. Derfor er jeg aldrig tryg ved at bruge ham i de store kampe, hvor vi bliver pressede. Men før eller siden, skal han lære det, og jeg håber han har lært af Bayern München kampen, hvor han mere eller mindre koster os videre deltagelse, selvom det også var hårdt dømt.
Enig. Jeg elsker Rafaels gå på mod, men han mangler i høj grad omtanke i sit spil.. Offensivt er han fantastisk, klart vores bedste kort på backen der. Men i defensiven, laver han mange uprofessionelle frispark, og han modtager mange dumme advarsler. Derfor er jeg aldrig tryg ved at bruge ham i de store kampe, hvor vi bliver pressede. Men før eller siden, skal han lære det, og jeg håber han har lært af Bayern München kampen, hvor han mere eller mindre koster os videre deltagelse, selvom det også var hårdt dømt.
Til gengæld viste han da netop i Bayern München kampen, at han har de defensive kvaliteter der kræves for en topback. Han lukkede jo fantastisk godt ned for Riberý.
Til gengæld viste han da netop i Bayern München kampen, at han har de defensive kvaliteter der kræves for en topback. Han lukkede jo fantastisk godt ned for Riberý.
Er for mig blevet overskygget af hans dumhed. Ja, men enig, Rafael har defensive kvaliteter, og de kommer nogle gange til udtryk. Men mange andre gange, så dummer han sig og spiller meget umodent. Men han er jo stadig meget ung.
Er for mig blevet overskygget af hans dumhed. Ja, men enig, Rafael har defensive kvaliteter, og de kommer nogle gange til udtryk. Men mange andre gange, så dummer han sig og spiller meget umodent. Men han er jo stadig meget ung.
Du siger det jo selv. Han er stadig meget ung, og alle unge spillere dummer sig af og til. Det er bare mere tydeligt for defensive spillere, da fodbold er en "low-scoring" sport, hvor forsvarsspillere skal have en lavere fejlmargin end angribere. Det er jo også sjældent du ser forsvarsspillere slå lige så tidligt igennem som de offensive spillere.
schousboe9
20-10-2010, 13:17
“I’d like to think I could represent Manchester United 500 times. I came to England to work hard and play football, and I want to do that for as long as possible. Every match I play is a dream I fulfil in life.”
Dvs. han nu også så småt er på vej væk? :whine:
DavidMadsen
20-10-2010, 13:51
Arh, det bliver svært nok at nå 500 kampe, uanset hvem du er.
MOHoegsted
20-10-2010, 14:15
Tror skam ikke han er på vej væk, han ved nok godt at det svageste punkt på holdet er på højre backen (O'Shea, Neville til tider Brown) og dem ser han at han allerede kan slå af nu, hvilket jeg også syntes han skulle. Hvis man har et talent, og hvis han skal blive en topspillere skal han bruges så ofte som muligt, det er ikke det der sker med Rafael. Se på Ronaldo og Rooney de var skulle hele tiden bruges, og derfor er de blevet så gode, det er det samme med Messi og Cesc og sikkert mange flere.
Det her er bare et lille råb om han vil have flere kampe, og så skal han ud og whine i pressen over det :whine: .
Thepostman
03-11-2010, 09:14
Rafael har virkelig overrasket mig på det seneste. Han har vi den grad udviklet sig, og lader ikke til at lave samme fejl og hjerneblødninger, som tidligere. Det offensive har han altid haft, men på det seneste er det deffensive også kommet med. Specielt hans timing er blevet bedre. Hvis han fortsætter hans udvikling, kan han blive vanvittig god.
Specielt kampen mod Tottenham imponere han. Bale har været rost til skyerne både op til kampen, og seneste hans præstation mod Inter igår, hvor han skulle have kørt Maicon fuldstændig rundt. Men mod os, pillede Rafael ham helt ud af kampen, og han havde vel knap en chance i kampen.
Jeg håber virkelig hans udvikling fortsætter, for så er der ingen tvivl om at vi har en af de kommende verdensstjerne på højre back. Så må vi håbe, at hans bror følger trop på den anden kant.
schousboe9
10-11-2010, 23:32
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/11/10/article-1328516-0C01E686000005DC-27_634x516.jpg
PatriceEvra3
10-11-2010, 23:49
Bliver mere og mere imponeret over den unge gut. Hvad der før hen var hans svage side, nemlig i det defensive ser han ud til at have rigtig godt styr på. Holdte 4 milliarder-Milner (mest hypede spiller længe, glad for vi ikke betalte de penge for ham) helt væk fra fadet, ligesom han gjorde med en Bale i topform for to uger siden. Uden tvivl fremtidens mand på backen.
Han er fantastisk den unge Rafael. Han skal bare lige træne placeringsevne samt koncentration. Han kan godt nogle gange misse noget vigtig, men der er meget fremgang i den dreng. Allerede er hans forsvarsspil blevet en del bedre, end det har været.
Han er altså fantastisk til at lukke produktive kantspillere ned. Han skal bare arbejde på det defensive, så er han altså helt klar og fremtidens højreback i de næste 10 år!
:D
http://i54.tinypic.com/rm33mu.gif
Tror nu Rafael skal være glad for, at de blev skildt ad:)
K and the big B
10-11-2010, 23:57
Bliver mere og mere imponeret over den unge gut. Hvad der før hen var hans svage side, nemlig i det defensive ser han ud til at have rigtig godt styr på. Holdte 4 milliarder-Milner (mest hypede spiller længe, glad for vi ikke betalte de penge for ham) helt væk fra fadet, ligesom han gjorde med en Bale i topform for to uger siden. Uden tvivl fremtidens mand på backen.
Er enig i Rafael var fremragende, og især da han fronter Tevez.
Men mener stadig Milner er en kanon spiller, City bruger ham bare på kanten, og det var ikke der han var fantastisk for Aston Villa. Hvis de derimod fattede at han er bedre på midten, ville du se en langt bedre spiller end ham du ser for tiden agerer på kanten
Fedt at Rafael stiller sig head-to-head med Tevez.
http://static.guim.co.uk/sys-images/Sport/Pix/columnists/2010/11/10/1289424229513/Rafael-da-Silva-v-Carlos--006.jpg
Loco :D
Alligevel sjovt at se hvem af dem som er kommet bedst ud af det hele.
Rafael spiller rigtig godt denne sæson, og uden at lave for mange urutineret dumtristigheder.
Alligevel sjovt at se hvem af dem som er kommet bedst ud af det hele.
Rafael spiller rigtig godt denne sæson, og uden at lave for mange urutineret dumtristigheder.
Nu har Fabio desværre også haft en måske bare liiiiiiiiiiiidt bedre modstander i Evra, som har en udholdenhed for 3 mennesker og næsten aldrig er skadesplaget samt at Fabio har haft en del skader. (7-9-13).
Men ja, det er sjovt. Det minder mig lidt om Ronaldo og Rooney, da de var 17-18-19 år, hvor alle i verden snakkede om, at Ronaldo ikke bliver den helt store spiller, mens Rooney vil erobre verden og det kun handlede om tid, før han blev verdens bedste og jeg ved ikke hvad. Nogle år senere har vi så set, at det er blevet omvendt. Sådan sker det sgu ofte.
http://images.football365.com/10/11/Others/460804.jpg
Hehe. :overkill:
Broberry
20-11-2010, 17:37
Stabil kamp fra Rafaels side af idag..
Flot defensivt arbejde og geniale indlæg!
Mere af dette tak ;)
schousboe9
14-12-2010, 14:19
Fantastisk i øvrigt at se Rafael i dag. Han lukker fuldstændig ned for Bale for nogle måneder siden, og fuldstændig ned for Arshavin og Clichy i dag. Udover alt det, så er han stadig rimelig aktiv offensiv. Et af de største talenter vi har i vores trup imo.
Enig. Han fyldte 20 år i sommers og er vel på nuværende tidspunkt bedste højre back i et af verdens stærkeste forsvar. Det er ret godt klaret.
Jeps. Han stiller sig til tider lidt uheldigt, men han er så fandens hurtig, at det knap kan mærkes. Jeg bed også mærke i, at han har vænnet sig af med at smide sig hovedløst ned i fristende tacklinger, som han havde for vane at gøre tidligere. Specielt i en situation, hvor Asharvin er kommet lidt foran ham, og det ser tabt ud, kommer han gudhjælpemig tilbage og presser et målspark ud af det hele, hvis jeg ikke husker helt galt?
Placeringevnen skal nok blive pudset af med årene, og så har vi altså en mean højre back (selvfølgelig indtil Real får brug for ham).
Jeg bøjer mig i støvet for den drengs udvikling. Han spiller brandkamp efter brandkamp.
Der kan ikke herske noget tvivl om hans potentiale og jeg spår ham sgu en stor fremtid i United (indtil Real Madrid køber han, selvfølgelig).
Jeps. Han stiller sig til tider lidt uheldigt, men han er så fandens hurtig, at det knap kan mærkes. Jeg bed også mærke i, at han har vænnet sig af med at smide sig hovedløst ned i fristende tacklinger, som han havde for vane at gøre tidligere. Specielt i en situation, hvor Asharvin er kommet lidt foran ham, og det ser tabt ud, kommer han gudhjælpemig tilbage og presser et målspark ud af det hele, hvis jeg ikke husker helt galt?
Enig.. Den situation var også den der imponerede mig mest i hele kampen fra hans side af. Den viste det hele. Nemlig at han før i tiden har haft en tendens til at smide sig på alverdens måder ind i folk om det så var i feltet eller uden for, men her løb han ham bare lige op, og snakkede godt sammen med Rio, og fik målspark eller hjørne ud af det. Meget modent, og meget imponerende.. Keep it up Rafael.
VonKoblenz
14-12-2010, 18:07
Rafael har udviklet sig rigtig meget i den her sæson, han er blevet virkelig god. Stabil deffensivt og rigtig rigtig god offensivt! :)
Er glad for ham.
Rafael har udviklet sig helt enormt. Siden Bayern München, hvor han dummede sig, har han ikke spillet en dårlig kamp. Jeg tror, at han lærte efter den kamp, at hans naive spillestil ikke kunne fortsætte, hvis han skulle begå sig. Han har været fantastisk i dette efterår.
Englændernes højreback har udviklet sig ekstremt meget siden debuten mod Newcastle United tilbage i 2008. Flere eksperter ser ham som førstevalg på backpladsen, og brasilianeren har da også flere gange vist, at han kan udfylde rollen. I kampen mod Tottenham Hotspur fik han tæmmet selveste Gareth Bale, som i kampene mod Inter Milan fik den brasilianske landsholdback, Maicon, til at ligne en kegle.
Rafael er en hurtig, hårdtarbejdende forsvarsspiller, som ikke er bange for at lave en herretackling. Selvom den unge brasilianer ofte er med i det fremadrettede spil og har scoret to mål i sin tid på Old Trafford, ligner han mest af alt en traditionel europæisk back, der er bedst til sit defensive arbejde – modsat sine landsmænd, der har sine kvaliteter i offensiven.
Jeg er godt nok imponeret. Opkast.dk har lavet denne artikel, hvor de simpelthen mener, at Rafael er bedst i sit defensive spil. Skulderklap til amatørsiden, der gang på gang fortsætter deres imponerende togt mod at lave journalistiske bommerter, som kun Frank Hvam kan slå.
Ulrik Vida Vinther
22-12-2010, 17:57
Jeg er godt nok imponeret. Opkast.dk har lavet denne artikel, hvor de simpelthen mener, at Rafael er bedst i sit defensive spil. Skulderklap til amatørsiden, der gang på gang fortsætter deres imponerende togt mod at lave journalistiske bommerter, som kun Frank Hvam kan slå.
Haha jeg tænkte præcis det samme, da jeg læste artiklen tidligere i dag.. Det grænser til det imponerende, at man kan tage så meget fejl af Rafaels profil.
Enig, de tager fejl af hans profil, han ER overvejende offensiv, men de har absolut ret i at han arbejder fantastisk defensivt, og han er ikke bange for at give en herretackling, er Fabio i øvrigt heller ikke - det er skønt at se på, hver evig eneste gang ;)
Men positivt overrasket over rosen til Rafael.. Men at de tager så meget fejl af hans største styrke kan jo ikke overraske nogen :)
Hartvigsen
22-12-2010, 19:12
Jeg ved ikke helt, hvis de sammenligner ham med de andre brasilanske backs, så må jeg nok også sige at han er super stærk defensivt.. Hvis man nu holder ham op mod en Danni Alves fx som knap nok ved hvor han skal placere sig som back..
Jeg syntes Rafael er blevet enorm god, kunne godt se ud til at vi har vores mand på højre backen for de næste maaaaaange år :)
DavidMadsen
22-12-2010, 21:10
Til deres forsvar har han jo forbedret sig forfærdeligt meget i det defensive spil.
Til deres forsvar har han jo forbedret sig forfærdeligt meget i det defensive spil.
Enig, og han er efterhånden kommet op på et sådan niveau at jeg sagtens ville kunne stole på ham som fast back ligemeget modstanderen.. Men mener stadig han er klasser bedre i offensiven. Ligesom Evra. Men tror Rafael har potientiale til at blive bedre end Evra, hvis han kan blive ved med at forbedre det defensive, for der mangler Evra lidt til tider.
MOHoegsted
22-12-2010, 22:25
Enig, og han er efterhånden kommet op på et sådan niveau at jeg sagtens ville kunne stole på ham som fast back ligemeget modstanderen.. Men mener stadig han er klasser bedre i offensiven. Ligesom Evra. Men tror Rafael har potientiale til at blive bedre end Evra, hvis han kan blive ved med at forbedre det defensive, for der mangler Evra lidt til tider.
Fabio bliver forhåbenligt også bedre, eller lige så god ..
Men enig i hvad andre siger, han har forbedret sig i det defensive.. Gevaldigt! At han nu har lukket navne ned som: Gareth Bale, Franck Ribery og Ronaldinho, det skal knægten har ros for, og hans forbedringer fortsætter og fortsætter bare..
Han skal starte inde i alle topkampe! Det er ham jeg er tryggest ved.
Normalt er det tre dages karantæne for rødt kort, men er det kun hvis det er direkte rødt kort? Hvem kommer til at spille for Rafael i så fald? O'Shea? Neville kan vel ikke få klassen. SAF kan vel også se at løbet desværre er kørt for ham. Brown ser ikke ud til at komme tilbage på førsteholdet. Men der er vel også en grund til han spiller for reserverne i dag. Men jeg ved det ikke.
Don Kafai
17-01-2011, 15:59
2 gule = 1 kamps karantæne.
Så han er ude i en hjemmekamp mod Birmingham. Mon ikke Neville, Brown eller O'Shea nok skal dække den ind. Evt Fabio
Dr. Adams
17-01-2011, 16:01
Normalt er det tre dages karantæne for rødt kort, men er det kun hvis det er direkte rødt kort? Hvem kommer til at spille for Rafael i så fald? O'Shea? Neville kan vel ikke få klassen. SAF kan vel også se at løbet desværre er kørt for ham. Brown ser ikke ud til at komme tilbage på førsteholdet. Men der er vel også en grund til han spiller for reserverne i dag. Men jeg ved det ikke.
Spiller de ikke begge for reserverne idag? Samt Fabio gør vidst også - så det er vel alle vores nogenlunde duelige reserver for Rafael (betragter absolut ikke Neville som en duelig reserve længere), der er i spil netop nu!?
Kasper United
17-01-2011, 16:04
Så han er ude i en hjemmekamp mod Birmingham. Mon ikke Neville, Brown eller O'Shea nok skal dække den ind. Evt Fabio
Håber jeg i den grad ikke. Hvis de andre også er udfordret, så ser jeg hellere, vi sætter Lindegaard op på højre-backen.
Birmingham har kun scoret 21 mål i 21 kampe kun overgået (undergået?) af Wigan der har scoret 19 mål i 21 kampe. Så mon ikke vi kan klare os uden Rafael, he he.
Er det ikke bare at klaske Fabios trøje på Rafael?
Problem solved.
Er det ikke bare at klaske Fabios trøje på Rafael?
Problem solved.
Hvordan skulle de opdage det? :D
MOHoegsted
17-01-2011, 16:36
Haha! Så syntes jeg bare vi skal spille med Fabio, vi kan også ødelægge hans selvtillid at vi bare nærmest "udnytter" hans navn. Fabio kan jo angiveligt godt spille i højreside.
Men for mig at se kan jeg godt se forskel:
http://img.skysports.com/10/12/800x600/Rafael-Da-Silva-Fabio-Manchester-United-Champ_2538730.jpg
Rafael er til venstre, man kan se det på hans "flade" hår, hvilket han ikke havde før denne sæson.
Donnichlas
17-01-2011, 16:50
Kan også nemt se forskel ;) Rafael ser meget mere afslappet ud altid, men han har jo også brudt igennem på højeste niveau!
Fabio skulle kunne bruges derovre, så vidt jeg ved er han blevet omskolet fra højrebak til venstrebak.
FA anklager Rafael for "improper conduct" efter hans raseri mod Dean.
http://www.thefa.com/TheFA/Disciplinary/NewsAndFeatures/2011/rafael-da-silva-170111
Glory Man United
17-01-2011, 19:19
FA anklager Rafael for "improper conduct" efter hans raseri mod Dean.
http://www.thefa.com/TheFA/Disciplinary/NewsAndFeatures/2011/rafael-da-silva-170111
Tja det er vel ikke overraskende? Hvis øjne kunne dræbe, var Dean død på stedet...
Ikke overraskende, men så alligevel. Var vel ikke værre end så mange andre der brokker sig??
Tja det er vel ikke overraskende? Hvis øjne kunne dræbe, var Dean død på stedet...
Nej, det er det da ikke. Han var helt oppe i det røde felt og man skulle vist ikke være særlig bevaret i mundaflæsningsmiljøet for at se han råbte "FUCK OFF" til ham, he he.
Erfaring kommer med antallet af kampe så han skal nok lære. Det er jeg sikker på.
MOHoegsted
17-01-2011, 20:17
Rafael har da 100 % ret til at blive sur, Mike Dean laver en stor fejl, har Mike Dean/FA ikke set en gentagelse af hvad han fik rødt kort for? Fordi det er en halv historie at der bliver lagt "ret" på Rafael pga. han blev så sur, man vil gerne se hvad der skete inden.
Nej, det er det da ikke. Han var helt oppe i det røde felt og man skulle vist ikke være særlig bevaret i mundaflæsningsmiljøet for at se han råbte "FUCK OFF" til ham, he he.
Erfaring kommer med antallet af kampe så han skal nok lære. Det er jeg sikker på.
Er ikke sikker på det komme med tiden. Rooney fik også lidt smidt en "Fucking wanker" efter dommeren på et tidspunkt(mener det var efter hans gule kort).. Men okay han er nok heller ikke det bedste eksempel :)
Rafael har da 100 % ret til at blive sur, Mike Dean laver en stor fejl, har Mike Dean/FA ikke set en gentagelse af hvad han fik rødt kort for? Fordi det er en halv historie at der bliver lagt "ret" på Rafael pga. han blev så sur, man vil gerne se hvad der skete inden.
Det andet gule kort kan sagtens forsvares af Dean.. Syntes jeg heller ikke da jeg så kampen, men efter at ha set den en ekstra gang igår nat, så kan han sagtens nå at stoppe sit løb. 100% forsætteligt at han rammer ham, efter min mening.
PatriceEvra3
17-01-2011, 20:49
Nu hvor Rafael under alle omstændigheder har karentæne lørdag, hvem spiller så højre back? Neville må være udelukket, er O'Shea og Brown fit? Lang tid siden vi har set eller hørt noget til dem.
Don Kafai
17-01-2011, 20:56
Fair nok hvis Rafael får en bøde. Han overfusede jo dommeren. Kan i øvrigt se, at FA kun har givet Babel en bøde, og ikke karantæne, fordi han "opførte sig upassende" da han uploadede at billede at Webb i United-trøje.
På den baggrund forventer jeg ikke at Rafael får en ekstra spilledag, når han også er tiltalt for "upassende opførsel". Godt nok skete det her på banen, men synes stadig det vil være hårdt at straffe ham med spilledage. Men fair nok hvis han får en bøde.
Don Kafai
17-01-2011, 20:57
O'Shea spillede i dag.
Han er også den klart foretrukne i min bog. Han kan jo samtidig bidrage med noget højde i feltet, hvor Zigic nok er klar til at lave rav i vores forsvar igen.
O'Shea spillede i dag.
Så håber jeg vi bruger ham. Har savnet ham ind imellem. En spiller jeg nødigt vil undvære i truppen.
United DK
17-01-2011, 21:14
Rafael skal have en spilledags karantæne for det røde kort, og så en bøde for upassende opførsel. Videre.
MOHoegsted
17-01-2011, 21:25
Samtlige af vores backspillere spillede i dag, så det jo stadig et åbent spørgsmål.
Men der var rygter om Wes Brown var oppe i et skænderi med Fergie, håber da godt nok ikke det passer, fordi så ser jeg helst ham starte inde.
Christensen
17-01-2011, 21:57
http://therepublikofmancunia.com/wp-content/uploads/2011/01/Rafael-sent-off1.jpg
Martinsen
17-01-2011, 22:21
billedet er vel også ret misvisende? For Rafael stod helt oppe i Deans fjæs og ikke gående derfra som på billedet. Så ikke meget man kan bruge det til.
billedet er vel også ret misvisende? For Rafael stod helt oppe i Deans fjæs og ikke gående derfra som på billedet. Så ikke meget man kan bruge det til.
Tænkte det samme. Det er vist lidt farvet, he he. Men derfor er der nu alligevel mærkeligt FA ikke har en rød tråd i deres handlinger.
Christensen
17-01-2011, 22:34
Lad nu være med at ødelægge det :D (jeg er dog godt klar over, hvad i mener ;))
MOHoegsted
17-01-2011, 22:36
Men alligevel på billedet er det vel der Rafael råber "Fuck off!" eller lign.
unitedforreal
17-01-2011, 23:55
Haha! Så syntes jeg bare vi skal spille med Fabio, vi kan også ødelægge hans selvtillid at vi bare nærmest "udnytter" hans navn. Fabio kan jo angiveligt godt spille i højreside.
Men for mig at se kan jeg godt se forskel:
http://img.skysports.com/10/12/800x600/Rafael-Da-Silva-Fabio-Manchester-United-Champ_2538730.jpg
Rafael er til venstre, man kan se det på hans "flade" hår, hvilket han ikke havde før denne sæson.
Er det mig eller mangler Fabio lidt træning i forhold til brormand ?. Rafael minder om Ronaldo.. kom til klubben tynd og man troede ikke han havde kroppen til det. 2 år senere så har han en fysisk der vil noget.. i en tidlig alder..
Men hvor Fabio stadig virker lille
Fair nok hvis Rafael får en bøde. Han overfusede jo dommeren. Kan i øvrigt se, at FA kun har givet Babel en bøde, og ikke karantæne, fordi han "opførte sig upassende" da han uploadede at billede at Webb i United-trøje.
På den baggrund forventer jeg ikke at Rafael får en ekstra spilledag, når han også er tiltalt for "upassende opførsel". Godt nok skete det her på banen, men synes stadig det vil være hårdt at straffe ham med spilledage. Men fair nok hvis han får en bøde.
Jeg er helt enig i, at Rafael burde få en bøde og så er det videre i teksten. Men når det nu er FA vi snakker om, ja så ender han sgu nok op med en ekstra spilledag, fordi han er United spiller. Jeg bliver i hvertfald ikke overrasket hvis det sker.
Er det mig eller mangler Fabio lidt træning i forhold til brormand ?. Rafael minder om Ronaldo.. kom til klubben tynd og man troede ikke han havde kroppen til det. 2 år senere så har han en fysisk der vil noget.. i en tidlig alder..
Men hvor Fabio stadig virker lille
Det tænkte jeg også da jeg så billedet. Rafael virker noget mere robust.. Syntes jeg husker dem som værende meget ligeværdige mht. fysik da de ankom. Rafael er nok begyndt at træne sammen med Nani :)
Det tænkte jeg også da jeg så billedet. Rafael virker noget mere robust.. Syntes jeg husker dem som værende meget ligeværdige mht. fysik da de ankom. Rafael er nok begyndt at træne sammen med Nani :)
Har Nani trænet? Synes ellers den knægt falder oftere end samtlige PL spillere tilsammen.
ChristianR
18-01-2011, 07:04
Tænkte det samme. Det er vist lidt farvet, he he. Men derfor er der nu alligevel mærkeligt FA ikke har en rød tråd i deres handlinger.
Jeg tror nu, at Rafael er sigtet, fordi dommeren har noteret ham. Og det tror jeg skal fungere som den røde tråd i alle henseender.
VonKoblenz
18-01-2011, 07:47
Har Nani trænet? Synes ellers den knægt falder oftere end samtlige PL spillere tilsammen.
Altså det gjorde og gør Ronaldo stadigvæk men har du set ham i hans Armani reklamer :lolol:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:wsaFLbjIJIzarM:http://i181.photobucket.com/albums/x187/BPR07/75973316.jpg&t=1
Hvem ku' ikke? hehe (;
Parkohargo
18-01-2011, 10:14
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:wsaFLbjIJIzarM:http://i181.photobucket.com/albums/x187/BPR07/75973316.jpg&t=1
Hvem ku' ikke? hehe (;
Hakket makker!!
http://blogs.telegraph.co.uk/sport/markogden/100014934/rafael-red-card-highlights-his-growing-value-to-manchester-united/
God læsning. Der spekuleres i at hans raserianfald mod Dean kunne udløse en ekstra dags karantæne.
Altså det gjorde og gør Ronaldo stadigvæk men har du set ham i hans Armani reklamer :lolol:
Armani reklamer? Har du set Beckham i dem? Unaturlig stor bule på nederste etage. Armani photoshopper ;)
Men mærkeligt der mangler den mandighed som gør, man bare kæmpersom tosset for at vinde de fysiske dueller.
Så kom der afgørelse i sagen.
http://www.thefa.com/TheFA/Disciplinary/NewsAndFeatures/2011/rafael-da-silva-210111
En bøde på 8000£ og ingen yderligere karantæne.
jQrgensen
21-01-2011, 15:19
Så kom der afgørelse i sagen.
http://www.thefa.com/TheFA/Disciplinary/NewsAndFeatures/2011/rafael-da-silva-210111
En bøde på 8000£ og ingen yderligere karantæne.
Det er alligevel en slat penge!
VonKoblenz
25-01-2011, 23:38
Frygtelig at se Rafael båret ud fra banen... beder til han er okay!!
PatriceEvra3
26-01-2011, 00:05
http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/rafael_sendt_til_roentgen'
Altså "blot" en hjernerystelse, selvom det endnu ikke vides hvor slemt det er.
Frygtelig at se Rafael båret ud fra banen... beder til han er okay!!
Umiddelbart skulle det kun være en hjenerystelse. Men som en sikkerhed sender man altid spillerne til en scanning for en sikkerheds skyld. Han får nok 14 dage på langs og så skulle han gerne være klar igen.
Jeg fik det helt dårligt af at se på Fabio, da han uvidende stod ved spillertunnellen og ventede på sin bror.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.