Se fuld version : Projekt: Hooligans
Jeg har overvejet at vælge at skrive om noget hooliganisme til mit projekt, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal fokusere på.. Jeg mener der var en anden gut herinde som lavede en lignende tråd på det gamle forum..
Nogle der har nogle gode forslag til hvad man evt kunne skrive om/sætte fokus på?
Gronkjor
10-05-2007, 20:23
Jeg har overvejet at vælge at skrive om noget hooliganisme til mit projekt, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal fokusere på.. Jeg mener der var en anden gut herinde som lavede en lignende tråd på det gamle forum..
Nogle der har nogle gode forslag til hvad man evt kunne skrive om/sætte fokus på?
Jeg havde om fankultur i projekt for et år siden, og lavede også en tråd om det på det gamle forum:devill: Jeg fortalte om forskelige former for fankultur som hooligans roligans osv. Så fortalte jeg også om de vildeste lokalopgør, og havde også stillet nogen spørgsmål til en fra forum som bor i Manchester. Så havde jeg også lidt andet som jeg dog ikke husker så godt. Men min store fejl var ifølge min lærer at jeg havde for mange emner i det. Jeg skulle i stedet for havde gået mere i dybden med lidt af det. Så vælg ikke for mange emner!
Du kunne jo evt. skrive noget omkring de uroligheder der har været med de engelske fans ude i Europa i år, selvom det ikke har så meget med hooligans at gøre, men der ville du da nok kunne skaffe en del information og med lidt held kan du sikkert også få information fra Casper og andre der har været i Rom for eksempel.
Der er jo masser at vælge imellem.
Der er Roma - United i år, samt Sevilla - Spurs ogsså fra i år.
Desuden er der en masse bøger at læse om emnet. Samt en masse videoer på youtube.
VM 1998 er også fyldt med materiale..
Hvis du vil holde det mere nationalt, er der jo den stigende rivalisering mellem BIF og FCK..
Har skrevet Større Skriftlige opgave i 3.g om fodboldkultur i England. Der inddragede jeg også Hooliganisme osv. Smid mig en PM hvis du er interesseret. Eller eventuelt andre.
Ham der gutten må være mig .. Desværre ligger mine oplysninger på skolen .. Poster dem senere ..
Jeg regner med at skrive projektopgave i 9'ende klasse om hooligans eller fodboldkultur...har ikke helt bestemt mig hvad det helt præcist bliver til endnu, men det bliver ihvertfald noget indefor fodbold fankulturen...tænkte på om nogle af jer har skrevet en opgave, projekt eller andet lignende om emner der relaterer til det jeg regner med at vælge!?
På forhånd tak!
Du kan se hver onsdag kl.23 på discovery channel noget om Hooligans international.. Det er pisse spændende.. I går var der noget om Skotland og om rivaliseringen mellem Celtic & Rangers..
Ellers kan jeg ikke hjælpe.. Desværre
Danielsen
06-12-2007, 18:21
Läs Tony O'neill's to böger:
Red Army General og Man in Black
Der får du et rigtig godt indblik i, hvordan det hele startede i United og hvordan det er/var frem til starten af 2000
Dahlmann
06-12-2007, 20:14
et evt. emne kunne være de situationer der har været i Italien indenfor det seneste år og så redegøre for dem, undersøge hvad der ligger til baggrund, og diskutere om der kan gøres noget ved det, for at få det stoppet, og om det der er blevet gjort er godt nok. men det er selvfølgelig op til dig selv... ;)
Mange tak for hjælpen
jeg følger selv meget stærkt med i "the real football factories international" på discovery, et kanont fedt program foriøvrigt. har lært en del via programmet og det er også en af årsagerne til mit emnevalg.
men jeg tænkte på om nogle af jer har skrevet en opgave, lavet en film, powerpoint eller lignende, det ville være super med noget inspiration!
jeg har ikke læst nogle af de bøger som der henvises til, dog har jeg hørt om den ene som skulle være ret god.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.