PDA

Se fuld version : DSR:EM 08 Regler

Don Kafai
05-06-2008, 23:44
Efter et stykke tid med store overvejelser om hvordan DSR EM skulle udformes, er jeg kommet frem til en løsning, som jeg tror tilgodeser alle parter, så vi både oplever puljer med stillinger, og knock-out kampe mod hinanden som vi kender det fra Andersens DSR-pokal. Vi lægger ud med en lodtrækning, hvor alle 48 deltagere deles ind i 12 grupper, med 4 hold i hver gruppe: (Lodtrækningen er foretaget med de 48 navne der ønskede at deltage i konkurrencen)

http://img367.imageshack.us/img367/7307/gruppertildsremyn5.png

I gruppespillet er der tre runder, og hver runde består af fire udvalgte EM-kampe. Jeg har sørget for at komme rundt om alle hold der er med til EM, men der bliver nogle kampe der springes over, idet jeg både har afsat dage til at I kan gætte (hvis der skulle gættes dagligt, så ville det blive for kompliceret), og jeg har sat EM-kampe af til mulige tie-breaks, hvis der er hold med lige mange point, så vi kan undgå lodtrækningsløsninger.

De tre runder der skal gættes på er som følger:

Runde 1:
Søndag 8. juni kl. 18.00 Østrig – Kroatien
Søndag 8. juni kl. 20.45 Tyskland – Polen
Mandag 9. juni kl. 18.00 Rumænien – Frankrig
Mandag 9. juni kl. 20.45 Holland – Italien

Sidste frist for bud: Søndag 8. juni kl. 17.55

Runde 2:
Onsdag 11. juni kl. 18.00 Tjekkiet –Portugal
Onsdag 11. juni kl. 20.45 Schweiz – Tyrkiet
Torsdag 12. juni kl. 18.00 Kroatien – Tyskland
Torsdag 12. juni kl. 20.45 Østrig – Polen

Sidste frist for bud: Onsdag 11. juni kl. 17.55

Runde 3:
Lørdag 14. juni kl. 18.00 Sverige – Spanien
Lørdag 14. juni kl. 20.45 Grækenland – Rusland
Søndag 15. juni kl. 18.00 Schweiz – Portugal
Søndag 15. juni kl. 20.45 Tyrkiet – Tjekkiet

Sidste frist for bud: Lørdag 14. juni kl. 17.55

Kampene d. 16.-18. har jeg ladet blive tilbage, så hvis der er pointlighed i grupperne, så kan der spilles tiebreaks disse dage.

Så I har altså omkring tre dage mellem hver runde til, at afgive jeres bud. Jeg opretter dog alle tre tråde i dag, så I har mulig for at gætte forud til runde 2 og 3, hvis I for eksempel er ude at rejse i mellemtiden eller lign. Så på den måde kan sommerferieplanerne også holdes.

I de her tre runder, der samler hver bruger point sammen. Det bliver altså IKKE kampe mod hinanden, men en kamp for at samle så mange point sammen som muligt. Hver deltagers pointhøst i de tre runder lægges sammen, og de 12 gruppevindere går direkte videre til ottendedelsfinalerne, mens de fire to’ere, der har samlet flest point sammen, følger med. Hvis de to øverste i en pulje ender med samme antal point, så findes gruppevinderen ved tie-break, ligesom samme procedure følges, hvis der er flere to’ere med samme antal point. Tie-breaksene bliver afholdt 16-18. juni, men det følger der mere info om, så snart runderne er spillet.

Når de 16 deltagere er fundet, trækker jeg igen lod (ingen seedning:D) og der dannes otte kampe, hvor deltagerne kæmper direkte mod modstanderen (som vi kender det fra pokalturneringen).

Sådan fortsætter vi til de to finaledeltagere er fundet, og til selve finalekampen (som falder sammen med EM-finalen), vil jeg lave en masse tiltag, så vi kan undgå at der bliver pointlighed, men det ser vi på til den tid.

Så på den måde har vi altså først et normalt DSR-system, hvor de 12 gruppers deltagere samler point sammen (ligesom man gjorde i DSR forår og efterår), og dernæst har vi et DSR-pokal-system, hvor de 16 deltagere kommer heads-up og skal slå modstanderen ud (ligesom man gjorde i DSR pokal).

Pointsystem
Der skal gættes på et resultat og en spiller.

a. Rigtigt tegn: 2 point
b. Rigtigt resultat: 5 point
c. Pr. mål spilleren laver: 2 point
d. Spilleren laver kampens første målscorer: 2 point

Mit gæt på en kamp kunne fx være: Holland 3-1 Italien, Ruud van Nistelrooy.

Antager vi, at Holland vinder 3-1, og Nistelrooy kun laver et mål (som ikke er kampens første), så er den samlede pointhøst:
Samlet point = a + b + c + d = 2 + 5 + 2 + 0 = 9 point

Havde Holland vundet 3-0, og Nistelrooy havde scoret de to første, så er den samlede pointhøst:
Samlet point = a + b + c + d = 2 + 0 + 4 + 2 = 8 point

Så på den måde, vægter resultatet højest, mens den spiller man vælger, kan give løbende point, hver gang han netter i kampen.

Præmie
Intet er fastlagt endnu, men der arbejdes stadig på, at få kontakt til Unisport, så jeg skal nok finde på et eller andet.

Mine formuleringer har sikkert givet grobund for en masse uklarheder (blandt andet derfor jeg har valgt at udsætte startskuddet til på søndag), så i denne tråd kan I frit stille spørgsmål og komme med al den kritik og ros I ønsker.

Thomas
06-06-2008, 06:56
Super lækkert du gider bruge så meget tid på dette her! Jeg er så klar på at gå direkte til finalen!

Drale
06-06-2008, 08:43
Pointsystem
Der skal gættes på et resultat og en spiller.

Hvad er det der med rigtigt tegn, som man får 2 point for?

Madsen
06-06-2008, 09:01
Jeg troede man var automatisk med og ikke skulle tilmelde sig, men har nok ikke fulgt nok med i opstarten til konkurrencen.

Don Kafai
06-06-2008, 12:23
Hvad er det der med rigtigt tegn, som man får 2 point for?

Det er 1X2

Hvis du siger 1-1 (X), så får du 2 point hvis den ender uafgjort.

Hvis du siger 2-0 (1), så får du 2 point hvis den ender med en sejr til førstnævnte hold.

Hvis du siger 0-2 (2), så får du 2 point hvis "udeholdet" vinder.

Don Kafai
06-06-2008, 12:26
Jeg troede man var automatisk med og ikke skulle tilmelde sig, men har nok ikke fulgt nok med i opstarten til konkurrencen.

I den tråd der hed "Forslag DSR: EM", der lavede jeg en tilmelding, idet jeg ville undgå at vi havde brugere der skulle på ferie og ikke kunne gætte.

Jeg er ked af du ikke så det, men hvis du giver et bud i runde 1, så kan du overtage pladsen for en deltager der evt. ikke skulle gætte.

Selvom jeg har lavet tilmelding, så er jeg sikker på, at ikke alle 48 deltagere kommer med et gæt.

Det gælder i øvrigt alle jer der ikke har fået en plads, men ønsker at deltage. Hvis der fx er 5 af de 48 deltagere der ikke gætter, så er de pladser åbne, og kan overtages efter "først til mølle"-princippet.

Madsen
06-06-2008, 16:34
I den tråd der hed "Forslag DSR: EM", der lavede jeg en tilmelding, idet jeg ville undgå at vi havde brugere der skulle på ferie og ikke kunne gætte.

Jeg er ked af du ikke så det, men hvis du giver et bud i runde 1, så kan du overtage pladsen for en deltager der evt. ikke skulle gætte.

Selvom jeg har lavet tilmelding, så er jeg sikker på, at ikke alle 48 deltagere kommer med et gæt.

Det gælder i øvrigt alle jer der ikke har fået en plads, men ønsker at deltage. Hvis der fx er 5 af de 48 deltagere der ikke gætter, så er de pladser åbne, og kan overtages efter "først til mølle"-princippet.

Min fejl at jeg ikke fik alt læst

Don Kafai
09-06-2008, 20:22
7 spillere, der oprindeligt var med, har ikke gættet. Det drejer sig om:

PL-Pedersen (gruppe 1)
AlenM (1)
JonasRKrogh (6)
Grønholdt (3)
Kjizzle (7)
Parkohargo (11)
Liverpool_sucks (11)

Dvs, at både Madsen, imc og Glory Man United kommer ind og tager deres pladser.
Da der nu er to pladser frie i gruppe 1 og 11, så ryger to af vores tre "udefra" ind her. Det bliver de to der var først ude, nemlig madsen og imc.

Til den sidste plads, har jeg set bort fra gruppe 1 og 11, idet det ikke fair overfor de andre at smide hele to nye ind i en gruppe. Derfor har jeg set på de andre grupper, og valgt at ofre JonasRkrogh fra gruppe 3, idet han ikke har været online på forummet i 10 dage, og det er længst tid i forhold til de tilbageværende.

Altså:

Madsen overtager AlenM i Gruppe 1
imc overtager Liverpool_sucks i Gruppe 11
Glory Man United overtager JonasRkrogh i Gruppe 6

Don Kafai
09-06-2008, 23:32
Har rettet pointene på selve jeres gæt.

Brug lige dagen i morgen til at tjekke igennem, og se om jeg har gjort det rigtigt ud for jeres egne. Har I klager, så send en PM, ellers bogfører jeg dem i morgen aften.

Thomas
09-06-2008, 23:48
Uha, det ligner avancement fra min side.. 15 stærke points.. Kun én er over mig, og det er JeppeHH med 18 points..

Don Kafai
10-06-2008, 19:09
Stillingen efter 1. runde:

http://img395.imageshack.us/img395/1/stillingenefter1rundeey8.png

Kofoed
10-06-2008, 20:30
Er der egentlig en grund til at dagens/imorgn's kampe ikke er med og de første par kampe der blev spillet??

Don Kafai
10-06-2008, 22:44
Ja, jeg har lagt nogle pauser, idet der er mange der ikke kigger forbi herinde hver dag.
Havde jeg lavet færre gæt, så skulle I gætte på 8 kampe af gangen, og det var lige i overkanten synes jeg.

Unitedforever
10-06-2008, 22:57
fuck en god runde :D !

Kofoed
10-06-2008, 23:38
Ja, jeg har lagt nogle pauser, idet der er mange der ikke kigger forbi herinde hver dag.
Havde jeg lavet færre gæt, så skulle I gætte på 8 kampe af gangen, og det var lige i overkanten synes jeg.

ja okay, fair nok.. Det er trods alt dig der er chefen;)

Don Kafai
12-06-2008, 23:11
Har rettet pointene for 2. runde på selve det indlæg I har gættet på.
Brug lige dagen i morgen til at tjekke igennem, for at se om jeg har regnet rigtig ud for jer selv.

Finder I en fejl, så send en PM, ellers bogfører jeg dem i morgen aften.

Don Kafai
13-06-2008, 19:13
Stillingen efter 2. runde:

http://img166.imageshack.us/img166/5511/efter2rundeajc8.png

De 12 gruppevindere går direkte videre, og de 4 bedste 2'ere følger med. Jeg har brugt farver til at markere det. Der er 3 (grøn markering) der pt kæmper om de to sidste pladser.

Men med en runde tilbage, kan alt vende op og ned.

I øvrigt sjovt, at topscoren (33 point) har lavet flere point, end hele gruppe 11 tilsammen. Den gruppe har godt nok været sløv...:D

Don Kafai
16-06-2008, 01:22
Har rettet pointene for 3. og afgørende runde på selve det indlæg I har gættet på.
Brug lige dagen i morgen til at tjekke igennem, for at se om jeg har regnet rigtig ud for jer selv.

Finder I en fejl, så send en PM, ellers bogfører jeg dem i morgen aften, og offentliggører 1/8-finalerne.

Bugge
16-06-2008, 19:16
Suk.. So close..

Don Kafai
16-06-2008, 19:30
Stillingen efter 3. og afgørende runde:

http://img519.imageshack.us/img519/3235/dsrslutstillingqh2.png

(Jeg vil råde jer til lige at regne efter. Jeg kan være kommet til at lægge forkert sammen osv, og så gør I mig opmærksomme op det. Jeg har dog dobbelttjekket, så det burde ikke være tilfældet...)

De 12 gruppevindere blev: Thomas, Pellehanberg, Gelle, JakobR, RasmusP, Vince, Hl-Glory, Drale, Dos santos, Unitedforever, Flax_Generous og Grønning.

De er gået direkte videre til den næste pot.

Med de 12, følger de fire bedste andenpladser: sadface (39 point), Blahac4 (37), Gronkjor (35) og Daniel (34).

Jeg foretager lodtrækningen til knock-out kampene i løbet af aftenen...

Thomas
16-06-2008, 19:37
YEAH BABY!! Det er første gang jeg får lidt medvind i DSR!!
Jeg går hele vejen!

Glory Man United
16-06-2008, 19:46
Over and out.....ogsaa bare usportsligt at Don Kafai undlod Danmark og Englands kampe, ellers havde jeg vundet :p

United DK
16-06-2008, 19:46
Sidst i gruppen? Jeg fyrer hermed mig selv.

Hl-Glory
16-06-2008, 19:49
Suveræn sejr :D
Jeg klare til næste runde
- hvem tør battle mig? ;)

Grønning
16-06-2008, 19:56
God lodtrækning jeg fik :)
Den anden laveste gruppevinder! Men en 1. plads er vel en 1. plads :D

Seba
16-06-2008, 19:56
Var så sikker på at vinde.. :)

Men ja så sidder man med en sammenbidt citron i munden, og allerede er ude af tuneringen..

Jeg må udfordre Sadface i et eller andet, nu når han tog min andenplads :P
Bandit !! :D

Drale
16-06-2008, 20:32
Pyha, det var sku nervepirrende. Nu mangler jeg bare at vinde knockout kampene:)

Thomas
16-06-2008, 22:00
Gruppe 12 gav godt nok spænding til allersidst! Fire points skilte dem fra hinanden..

Don Kafai
16-06-2008, 22:19
En 10 mins i paint giver følgende udformning (Klik for forstørrelse)

http://img55.imageshack.us/img55/2783/knockoutlodtrkka4.png

Jeg kommer med mere info, når kvartfinalerne i EM ligger fast.

Bugge
16-06-2008, 22:40
Giv mig nu det wildcard for helvede!

schousboe9
16-06-2008, 22:46
I demand a re-count!:Smackden: Det lugter sku af trænerfyring allerede efter indledende...

Selvom 26 point for tre kampe er udmærket!:p

Thomas
16-06-2008, 23:26
Hvornår kommer de kampe vi skal oddse på!?

Kofoed
16-06-2008, 23:39

Det er vel ikke alle 1/8-finalisterne der er fundet endnu??

Don Kafai
16-06-2008, 23:45

Bliver nok EM-kvartfinalerne...

Don Kafai
18-06-2008, 19:53
Nu kan de 16 tilbageværende deltagere gætte.
Det bliver i denne runde kun en kamp, nemlig kvartfinalen mellem Kroatien og Tyrkiet.

I denne fase er folk nu heads-up, og jeres pointhøst i denne kamp bliver direkte sat overfor modstanderens, og taberen er ude.

Lidt revideret pointsystem:
Der gættes (som normalt), på et resultat og en spiller.

Hvis rigtigt resultat IKKE rammes, så gives der 1 point for et rigtigt ciffer. Dvs: Siger man 2-1 til Kroatien, og den ender 3-1, så får du 1 point, idet du ramte Tysklands "1".

Denne rundes tie-breaker spørgsmål ved point-lighed:
Hvilket hold får kampens første advarsel?

Eksempel på et bud:
Kroatien 2–1 Tyrkiet, Luka Modric
Første gule kort: Tyrkiet

Jeg har indført et tie-breaker spørgsmål, så vi undgår lodtrækninger og omkampe. Den første bruger, der kommer med et bud i tråden, får lov at gætte på det hold han tror vinder tie-breaker spørgsmålet (første gule kort). Denne brugers modstander får så automatisk det andet hold, så vi undgår at tie-breaker buddene er ens. Hvis Blahac4 fx gætter først, og tager Tyrkiet der får kampens første advarsel, så får Gelle automatisk Kroatien.

Stil venligst spørgsmål her, og ikke i selve gættetråden.

Link til gættetråd: http://www.oldtrafford.dk/forum/showthread.php?t=1397

chrisserUnited
18-06-2008, 20:49
Ja tillykke til alle der gik videre:) JakobR husk nu at det er tyrkerne der skal spille

JakobR
18-06-2008, 20:51
Hvem spiller lige mod hinanden? I reglerne har du skrevet det er Tyskland og Kroatien?

Don Kafai
18-06-2008, 21:13
Kroatien - Tyrkiet.

Tyskland var en tastefejl, er rettet.

Vince
20-06-2008, 21:16
Argh, pis! Glemte sku at tippe! Unitedforever går hvertfald sikkert videre..

Don Kafai
21-06-2008, 01:15
8 er gået videre (Sidste runde blev: Kroatien 1-1 Tyrkiet):

Gelle* 0-0 Blahac4
Grønning** 1-? Gronkjor
Daniel 1-1 Hl-Glory*
JakobR 1-0 Pellehanberg
RasmusP 1-0 Dos santos
Thomas** 1-? sadface
Vince ?-0 Unitedforever**
Drale 1-1 Flax_Generous*

*Videre på tie-breakeren.
**Videre på manglende modstander.

Grafisk oversigt:
http://img137.imageshack.us/img137/9712/knockoutlodtrk2gg1.png

Næste kamp bliver Spanien - Italien den 22. juni. Tråden oprettes om lidt...

Don Kafai
21-06-2008, 01:45

Hvilket hold får kampens første hjørnespark?

Don Kafai
22-06-2008, 15:15
Iøvrigt kan jeg sige, at vi har fundet en præmie i samarbejde med Unisport.
Vinderen af DSR EM 08, får et gavekort på 300 kr, som han frit kan bruge på merchandise hos Unisport.

Unitedforever
22-06-2008, 15:18
helt sikkert :D det bliver en let vej til finalen, hvis min modstander heller ikke denne gang gætter :D

Don Kafai
23-06-2008, 00:06
4 er gået videre (Sidste runde blev: Spanien 0-0 Italien):

Gelle 0-0 Grønning*
Hl-Glory* 1-1 JakobR
RasmusP 1-1 Thomas*
Unitedforever* 0-0 Flax_Generous

*Videre på tie-breakeren.

Grafisk oversigt:
http://img171.imageshack.us/img171/7697/knockoutlodtrk3et6.png

Næste kamp bliver Rusland - Spanien den 26. juni. Tråden oprettes om lidt...

Don Kafai
23-06-2008, 00:09

Hvilket hold løber mest i offside?

Thomas
23-06-2008, 06:41
Ville det ikke være bedre, hvis spørgsmålet lød "Hvilket hold løber i den første offside?"? Der er jo en lille sandsynlighed for, at den ender lige...

Don Kafai
23-06-2008, 12:32
Ville det ikke være bedre, hvis spørgsmålet lød "Hvilket hold løber i den første offside?"? Der er jo en lille sandsynlighed for, at den ender lige...

Tja måske, men så skal I selv holde øje med det.
Jeg er til studenterfest, og har ikke mulighed for at følge kampen....

Thomas
23-06-2008, 15:40
Nah, så er det sgu ligemeget :D Jeg er på arbejde, så jeg gider heller ikke følge med i kampen :)

Don Kafai
28-06-2008, 20:19
2 er gået videre til finalen (Sidste runde blev: Rusland 0-3 Spanien):

Grønning** 2-? Hl-Glory
Thomas 0-2 Unitedforever

**Videre på manglende gæt fra modstanderen.

Finalen:

Grønning vs. Unitedforever

Don Kafai
28-06-2008, 20:19

Hvilket hold ender med mest boldsiddelse i kampen?

Thomas
28-06-2008, 20:29

Hvilket hold ender med mest boldsiddelse i kampen?

Nu hvor jeg er røget ud, er jeg godt muggen. Muggen nok til at sige det hedder boldBEsiddelse.. nå! :mad:

Der er fusk med i spillet!

Don Kafai
29-06-2008, 22:46
http://img174.imageshack.us/img174/5060/knockoutfinalbi0.png

Don Kafai
29-06-2008, 22:49
Unitedforever 7-1 Grønning

Unitedforever er hermed vinderen af den første DSR:EM 08, og beholder titlen i 4 år, samtidig med, at han modtager et gavekort på 300 kr til brug i Unisport efter eget ønske. (Tjek din PM, Unitedforever)

:loved: Tillykke til Unitedforever :loved:

Unitedforever
30-06-2008, 11:40
Mange tak :D.. Næh hvor genialt !

Thomas
30-06-2008, 14:51
SÅDAN! Satme godt klaret, Unitedforever.. Nu kan jeg sige, at jeg blev slået ud af vinderen.

Unitedforever
30-06-2008, 14:59
SÅDAN! Satme godt klaret, Unitedforever.. Nu kan jeg sige, at jeg blev slået ud af vinderen.

haha mange tak ;) men ja, det er ingen skam at blive slået ud af champen :P