Don Kafai
05-06-2008, 23:44
Efter et stykke tid med store overvejelser om hvordan DSR EM skulle udformes, er jeg kommet frem til en løsning, som jeg tror tilgodeser alle parter, så vi både oplever puljer med stillinger, og knock-out kampe mod hinanden som vi kender det fra Andersens DSR-pokal. Vi lægger ud med en lodtrækning, hvor alle 48 deltagere deles ind i 12 grupper, med 4 hold i hver gruppe: (Lodtrækningen er foretaget med de 48 navne der ønskede at deltage i konkurrencen)
http://img367.imageshack.us/img367/7307/gruppertildsremyn5.png
I gruppespillet er der tre runder, og hver runde består af fire udvalgte EM-kampe. Jeg har sørget for at komme rundt om alle hold der er med til EM, men der bliver nogle kampe der springes over, idet jeg både har afsat dage til at I kan gætte (hvis der skulle gættes dagligt, så ville det blive for kompliceret), og jeg har sat EM-kampe af til mulige tie-breaks, hvis der er hold med lige mange point, så vi kan undgå lodtrækningsløsninger.
De tre runder der skal gættes på er som følger:
Runde 1:
Søndag 8. juni kl. 18.00 Østrig – Kroatien
Søndag 8. juni kl. 20.45 Tyskland – Polen
Mandag 9. juni kl. 18.00 Rumænien – Frankrig
Mandag 9. juni kl. 20.45 Holland – Italien
Sidste frist for bud: Søndag 8. juni kl. 17.55
Runde 2:
Onsdag 11. juni kl. 18.00 Tjekkiet –Portugal
Onsdag 11. juni kl. 20.45 Schweiz – Tyrkiet
Torsdag 12. juni kl. 18.00 Kroatien – Tyskland
Torsdag 12. juni kl. 20.45 Østrig – Polen
Sidste frist for bud: Onsdag 11. juni kl. 17.55
Runde 3:
Lørdag 14. juni kl. 18.00 Sverige – Spanien
Lørdag 14. juni kl. 20.45 Grækenland – Rusland
Søndag 15. juni kl. 18.00 Schweiz – Portugal
Søndag 15. juni kl. 20.45 Tyrkiet – Tjekkiet
Sidste frist for bud: Lørdag 14. juni kl. 17.55
Kampene d. 16.-18. har jeg ladet blive tilbage, så hvis der er pointlighed i grupperne, så kan der spilles tiebreaks disse dage.
Så I har altså omkring tre dage mellem hver runde til, at afgive jeres bud. Jeg opretter dog alle tre tråde i dag, så I har mulig for at gætte forud til runde 2 og 3, hvis I for eksempel er ude at rejse i mellemtiden eller lign. Så på den måde kan sommerferieplanerne også holdes.
I de her tre runder, der samler hver bruger point sammen. Det bliver altså IKKE kampe mod hinanden, men en kamp for at samle så mange point sammen som muligt. Hver deltagers pointhøst i de tre runder lægges sammen, og de 12 gruppevindere går direkte videre til ottendedelsfinalerne, mens de fire to’ere, der har samlet flest point sammen, følger med. Hvis de to øverste i en pulje ender med samme antal point, så findes gruppevinderen ved tie-break, ligesom samme procedure følges, hvis der er flere to’ere med samme antal point. Tie-breaksene bliver afholdt 16-18. juni, men det følger der mere info om, så snart runderne er spillet.
Når de 16 deltagere er fundet, trækker jeg igen lod (ingen seedning:D) og der dannes otte kampe, hvor deltagerne kæmper direkte mod modstanderen (som vi kender det fra pokalturneringen).
Sådan fortsætter vi til de to finaledeltagere er fundet, og til selve finalekampen (som falder sammen med EM-finalen), vil jeg lave en masse tiltag, så vi kan undgå at der bliver pointlighed, men det ser vi på til den tid.
Så på den måde har vi altså først et normalt DSR-system, hvor de 12 gruppers deltagere samler point sammen (ligesom man gjorde i DSR forår og efterår), og dernæst har vi et DSR-pokal-system, hvor de 16 deltagere kommer heads-up og skal slå modstanderen ud (ligesom man gjorde i DSR pokal).
Pointsystem
Der skal gættes på et resultat og en spiller.
a. Rigtigt tegn: 2 point
b. Rigtigt resultat: 5 point
c. Pr. mål spilleren laver: 2 point
d. Spilleren laver kampens første målscorer: 2 point
Mit gæt på en kamp kunne fx være: Holland 3-1 Italien, Ruud van Nistelrooy.
Antager vi, at Holland vinder 3-1, og Nistelrooy kun laver et mål (som ikke er kampens første), så er den samlede pointhøst:
Samlet point = a + b + c + d = 2 + 5 + 2 + 0 = 9 point
Havde Holland vundet 3-0, og Nistelrooy havde scoret de to første, så er den samlede pointhøst:
Samlet point = a + b + c + d = 2 + 0 + 4 + 2 = 8 point
Så på den måde, vægter resultatet højest, mens den spiller man vælger, kan give løbende point, hver gang han netter i kampen.
Præmie
Intet er fastlagt endnu, men der arbejdes stadig på, at få kontakt til Unisport, så jeg skal nok finde på et eller andet.
Mine formuleringer har sikkert givet grobund for en masse uklarheder (blandt andet derfor jeg har valgt at udsætte startskuddet til på søndag), så i denne tråd kan I frit stille spørgsmål og komme med al den kritik og ros I ønsker.
http://img367.imageshack.us/img367/7307/gruppertildsremyn5.png
I gruppespillet er der tre runder, og hver runde består af fire udvalgte EM-kampe. Jeg har sørget for at komme rundt om alle hold der er med til EM, men der bliver nogle kampe der springes over, idet jeg både har afsat dage til at I kan gætte (hvis der skulle gættes dagligt, så ville det blive for kompliceret), og jeg har sat EM-kampe af til mulige tie-breaks, hvis der er hold med lige mange point, så vi kan undgå lodtrækningsløsninger.
De tre runder der skal gættes på er som følger:
Runde 1:
Søndag 8. juni kl. 18.00 Østrig – Kroatien
Søndag 8. juni kl. 20.45 Tyskland – Polen
Mandag 9. juni kl. 18.00 Rumænien – Frankrig
Mandag 9. juni kl. 20.45 Holland – Italien
Sidste frist for bud: Søndag 8. juni kl. 17.55
Runde 2:
Onsdag 11. juni kl. 18.00 Tjekkiet –Portugal
Onsdag 11. juni kl. 20.45 Schweiz – Tyrkiet
Torsdag 12. juni kl. 18.00 Kroatien – Tyskland
Torsdag 12. juni kl. 20.45 Østrig – Polen
Sidste frist for bud: Onsdag 11. juni kl. 17.55
Runde 3:
Lørdag 14. juni kl. 18.00 Sverige – Spanien
Lørdag 14. juni kl. 20.45 Grækenland – Rusland
Søndag 15. juni kl. 18.00 Schweiz – Portugal
Søndag 15. juni kl. 20.45 Tyrkiet – Tjekkiet
Sidste frist for bud: Lørdag 14. juni kl. 17.55
Kampene d. 16.-18. har jeg ladet blive tilbage, så hvis der er pointlighed i grupperne, så kan der spilles tiebreaks disse dage.
Så I har altså omkring tre dage mellem hver runde til, at afgive jeres bud. Jeg opretter dog alle tre tråde i dag, så I har mulig for at gætte forud til runde 2 og 3, hvis I for eksempel er ude at rejse i mellemtiden eller lign. Så på den måde kan sommerferieplanerne også holdes.
I de her tre runder, der samler hver bruger point sammen. Det bliver altså IKKE kampe mod hinanden, men en kamp for at samle så mange point sammen som muligt. Hver deltagers pointhøst i de tre runder lægges sammen, og de 12 gruppevindere går direkte videre til ottendedelsfinalerne, mens de fire to’ere, der har samlet flest point sammen, følger med. Hvis de to øverste i en pulje ender med samme antal point, så findes gruppevinderen ved tie-break, ligesom samme procedure følges, hvis der er flere to’ere med samme antal point. Tie-breaksene bliver afholdt 16-18. juni, men det følger der mere info om, så snart runderne er spillet.
Når de 16 deltagere er fundet, trækker jeg igen lod (ingen seedning:D) og der dannes otte kampe, hvor deltagerne kæmper direkte mod modstanderen (som vi kender det fra pokalturneringen).
Sådan fortsætter vi til de to finaledeltagere er fundet, og til selve finalekampen (som falder sammen med EM-finalen), vil jeg lave en masse tiltag, så vi kan undgå at der bliver pointlighed, men det ser vi på til den tid.
Så på den måde har vi altså først et normalt DSR-system, hvor de 12 gruppers deltagere samler point sammen (ligesom man gjorde i DSR forår og efterår), og dernæst har vi et DSR-pokal-system, hvor de 16 deltagere kommer heads-up og skal slå modstanderen ud (ligesom man gjorde i DSR pokal).
Pointsystem
Der skal gættes på et resultat og en spiller.
a. Rigtigt tegn: 2 point
b. Rigtigt resultat: 5 point
c. Pr. mål spilleren laver: 2 point
d. Spilleren laver kampens første målscorer: 2 point
Mit gæt på en kamp kunne fx være: Holland 3-1 Italien, Ruud van Nistelrooy.
Antager vi, at Holland vinder 3-1, og Nistelrooy kun laver et mål (som ikke er kampens første), så er den samlede pointhøst:
Samlet point = a + b + c + d = 2 + 5 + 2 + 0 = 9 point
Havde Holland vundet 3-0, og Nistelrooy havde scoret de to første, så er den samlede pointhøst:
Samlet point = a + b + c + d = 2 + 0 + 4 + 2 = 8 point
Så på den måde, vægter resultatet højest, mens den spiller man vælger, kan give løbende point, hver gang han netter i kampen.
Præmie
Intet er fastlagt endnu, men der arbejdes stadig på, at få kontakt til Unisport, så jeg skal nok finde på et eller andet.
Mine formuleringer har sikkert givet grobund for en masse uklarheder (blandt andet derfor jeg har valgt at udsætte startskuddet til på søndag), så i denne tråd kan I frit stille spørgsmål og komme med al den kritik og ros I ønsker.