Se fuld version : Blog: Forfejlet talentarbejde
Læs denne blog... (http://www.oldtrafford.dk/rss/linkrss.php?id=124)
Welbeck er formentlig ude af Uniteds pre-season tur til Afrika. Englands u-19 hold har nemlig kvalificeret sig til EM slutrunden, der spilles 14. - 26. juli i Tjekkiet. England er i pulje med Italien, Grækenland og Tjekkiet. Welbeck menes at være eneste United spiller i truppen, som dog kan have keeper Ben Amos og midtbanespiller Danny Drinkwater med på yderste mandater.. Welbeck anses som en af de vigtigere spillere hos England, trods sin unge alder..
Lidt surt at Welbeck i givet fald ikke kan vise sig frem og få spilletid på førsteholdet i pre-season kampene. Havde været godt for ham. Men okay, en EM slutrunde vil selvfølgelig også give ham en masse erfaring osv..
dannigizmo
06-06-2008, 10:29
Den er svær..
Jeg vil mene, at United bør satse på egen avl. Altid en fra egne rækker frem for 'købespillere'. Men vi må også være realistiske og sige, at talentet måske bare ikke har været der. Jeg er sikker på, at vi har en rigtig god manager i Sir Alex, også når det kommer til det punkt. Tror det varmer hans gamle hjerte, når han kan få lov at bruge spillere, der er 100 % United. Men tror ikke, at nogle folk kommer før i rækken, netop 'bare' fordi, at de kommer fra vores eget akademi. Hvorfor skulle de dog det? Succes i fodbold i dag er lig økonomi, og selvom mange råber købehold efter Real og Chelsea, må man jo nok erkende, at der ikke er mange hold, der kan undsige sig at have shoppet til succes. Heller ikke os.
Men der hvor jeg synes, den afgørende forskel ligger, er netop, at vi ikke køber 'etablerede' spillere. Vi køber dem up and coming, og så længe vi bliver ved med det, kan jeg altså ikke helt brokke mig. Jo, lad endelig de unge få chancen - hvis de er gode nok! Men det er en hårfin linje, hvornår man køber for meget eller hvornår man har en lunken succes med egne spillere. Ser gerne Welbeck, Campell, Simpon og så videre frem for så mange andre. Men når en spiller som Benzema lyser igennem så kraftigt, som han gør, ville jeg mene, at det er dumt ikke at slå til, hvis man har muligheden. Det kan altid gå galt med talentet, men alt andet lige må man da mene, at Benzema, med det talent han har nu, har større chance for at blive rigtig stor, i forhold til Welbeck og Campell.
Holmskov
07-06-2008, 16:28
Jeg er bange for at det bliver småt med spillere af egen avl på 1 holdet de næste mange år frem.
Uden at ville dreje snakken over på Glazer, så er deres gæld så stor at det kræver titler og pokaler for at betale gælden af.
Som jeg ser det betyder det også man ikke har "råd" til at "satse" på unge spillere.
Vi havde som klub noget helt unikt form af Class of 92. Dengang blev spillerne langsomt slust ind på holdet og de slog hver enkelt igennem med få års mellemrum.
Det kan jeg ikke se skulle kunne ske i dag. Der er for mange penge i fodbold i dag til at man kan tillade sig så unge og store talenter få 3-4 år inden de er helt på toppen.
Og med den gæld Glazers har påført klubben skal der som sagt penge i kassen, og derfor mener jeg at vores talentarbejde er "gået i stå". Der er simpelthen blevet længere fra reserverne til 1.holdet som jeg ser det.
Vi er afhængige af succes og kan derfor ikke "satse" på de unge.
Er det konsekvensen af manglede tillid til de unge talenter vi ser nu.? Ramsey vælger tilsyneladende United fra, da Arsenal og Wenger kan tilbyde ham mere og regelmæssig førsteholdsfodbold.. Lidt skidt hvis denne tendens fortsætter, og de unge spillere vælger United fra, fordi de ikke får chancen her..
United DK
10-06-2008, 11:41
Er det konsekvensen af manglede tillid til de unge talenter vi ser nu.? Ramsey vælger tilsyneladende United fra, da Arsenal og Wenger kan tilbyde ham mere og regelmæssig førsteholdsfodbold.. Lidt skidt hvis denne tendens fortsætter, og de unge spillere vælger United fra, fordi de ikke får chancen her..
Dét er konsekvensen i mine øjne. Man kan altid forsvare sig med, at det er os der tager titlerne, men jeg tror sagtens man kan give unge spillere chancen, også i betydningsfulde kampe, og stadig vinde titler.
schousboe9
10-06-2008, 11:44
Lad os nu se, hvor meget spilletid han rent faktisk får... De satser nok ikke på Fabregas - Ramsey på midt-midt næste år, dét tør Arsene Voyeur alligevel ikk'. Han laver garanteret en 'Walcott' og sidder på bænken/tribunen de første år, selvom han er 'det største talent i britisk fodbold siden Rooney'.
United DK
10-06-2008, 12:03
Lad os nu se, hvor meget spilletid han rent faktisk får... De satser nok ikke på Fabregas - Ramsey på midt-midt næste år, dét tør Arsene Voyeur alligevel ikk'. Han laver garanteret en 'Walcott' og sidder på bænken/tribunen de første år, selvom han er 'det største talent i britisk fodbold siden Rooney'.
Man ved aldrig med Wenger. Han er frygtsløs på det område, for er talentet stort nok, så kan han sagtens være potentielt starter, allerede næste sæson.
Almunia
Sagna - Toure - Gallas - Clichy
Rosicky - Fabregas - Ramsey - Nasri
Van Persie - Adebayor
Hvorfor ikke?
Lorensen
10-06-2008, 12:10
Man ved aldrig med Wenger. Han er frygtsløs på det område, for er talentet stort nok, så kan han sagtens være potentielt starter, allerede næste sæson.
Almunia
Van Persie - Adebayor
Hvorfor ikke?
Vel fordi der stadig skal være en vis form for balance på holdet. Både Fabregas og Ramsey er vel offensivt orienterede, og med Arsenals i forvejen ustabile centerforsvar er det næsten dømt til at gå galt.
Kan heller ikke se hvorfor Wenger ikke skulle bruge Ramsey en del i den kommende sæson. Han har mistet Flamini og vel også Gilberto, og står derfor og mangler en central midtbanemand. Så tror nok Ramsey skal få en del spilletid i Arsenal..
schousboe9
10-06-2008, 12:17
Almunia
Van Persie - Adebayor
Hvorfor ikke?
Vel fordi der stadig skal være en vis form for balance på holdet. Både Fabregas og Ramsey er vel offensivt orienterede, og med Arsenals i forvejen ustabile centerforsvar er det næsten dømt til at gå galt.
Ja, præcis. Vi stiller også meget sjældent med Scholes og Anderson på midten for der er ingen balance, det så vi hjemme mod Shitty... Fabregas må være selvskrevet, så som jeg ser det er der ikke umiddelbart plads til Ramsey. Desuden står Wenger nok med ét styk mopset brasilianer i form af Denilson, hvis Ramsey overhaler ham indenom, og Denilson må vel siges at være mere defensivt orienteret en Cesc og Ramsey.
Og en anden ting: en BRITISK spiller i startopstilligen hos Gooners?? :eek::confused: I kan godt selv høre det, ikk??:)
United DK
10-06-2008, 12:49
Fabregas er en balancespiller, og dermed ikke decideret offensiv spiller, hvilket hans målstatistik også viser. Så jeg tror godt, at en central midtbane med Fabregas og Ramsey kunne fungere. Det skal dog siges, at Ramsey heller ikke er den store målsluger, men det skyldes måske, at han har spillet for Cardiff.
dannigizmo
10-06-2008, 13:19
Skal vi ikke lige dreje denne tråd tilbage på talentarbejdet i United, frem for hvordan Arsenals midtbane ser ud næste sæson? :)
God artikel angående talentudviklingen i United..
http://therepublikofmancunia.com/arsenal-develop-youngsters-unlike-manchester-united/
Champions Cup, FIFA's u-19 VM for klubhold, er aflyst i år. Malaysia og det asiatiske fodboldforbund kunne ikke blive enige om betingelserne osv.. Surt, for det er trods alt rigtig god erfaring for de unge spillere at møde de bedste fra hele verden. Og vi vandt jo sidste år..
Lidt om den nye Davide Petrucci:
Scorede 14 mål i 17 kampe for Romas u-hold sidste år. Har været fast på u-17 landsholdet i over et år, selv om han først fylder 17 til oktober. Han er beskrevet som en mand bedst i "jon dahl rollen", og er set som en af de bedste talenter i sin årgang i Italien..
United-Allan33
14-06-2008, 09:37
Tiderne har ændret sig, så vi har ikke råd til at give de unge chancen, det er kun Arsenal der gør det, men efter min overbevisning er det mere tvunget end frivilligt.. klubberne er under større og større pres for at skabe resultater, fra ejere og fans.. (man kan jo bare se her på dette forum, hvordan folk går amok, hvis ikke vi spiller sprudlende hver gang)..
Der er simpelhen ikke råd til at give den unge spiller chancen, kun hvis taletentet er stort nok, som en Ronaldo eller Rooney, tør man tage chancen... Spillere som Rossi og Pique har begge været store talenter, men har begge lige manglet det sidste for at Fergie turde tage chancen og satse på dem... Jeg synes det er fint vi henter unge talenter, så dog helst det var engelske, men synes det fint, nu får vi dem ind og så må tiden vise om vi har råd til at satse på dem... og er der bare en der bliver som Ronaldo så vil jeg mene det er succes..
United DK
14-06-2008, 12:43
Ligger lige dette indlæg, hvor det ret beset hører til.
Kravet til talenter i dag er enormt stort, for de skal helst slå igennem som 16-17 årige, for at de kan bruges i de største klubber. Spillerne på vores class of '92-hold (Giggs, Beckham, Butt og Neville-brødrene) slog jo først rigtigt igennem som 19-20 årige, og den går ikke i dag.
Hvis nogen sidder og undre sig over, hvorfor jeg ikke har nævnt Scholes i parantesen, så skyldes det, at han ikke var med på det hold, der vandt FA Youth Cup i 1992, og dermed ikke er en del af class of '92.
Angriberen Jesse Lingard på 15 år er udtaget til det engelske u-17 landshold, der skal spille Nordic Tournament i løbet af sommeren. Stærkt gået, når han er så ung, og endnu ikke har spillet på Uniteds u-18 hold.. United snuppede ham fra Liverpool inden han fyldte 9 år.
Normalt er forsvareren Ezekiel Fryers og midtbanemanden Ryan Tunnicliffe også med, de er dog trukket fra truppen grundet skader. Tunnicliffe er ellers normalt anfører for både klub og landshold..
Artikel om Lingard:
http://archive.middlewichguardian.co.uk/2006/6/2/271638.html
God artikel angående talentudviklingen i United..
http://therepublikofmancunia.com/arsenal-develop-youngsters-unlike-manchester-united/
Kunne ikke være meget mere enig i det han skriver.
Tidligere United ungdomstræner Eric Harrison, der stod i spidsen for Giggs, Neville, Beckham, Scholes, Butt osv i deres ungdomsår, giver i MEN sin vurdering af nogle af United nye unge talenter..
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester_united/s/1058647_uniteds_likely_lads
I takt med at det har fået større konsekvenser at tabe en kamp i den bedste engelske række, er det naturligt, at Fergie kan blive forsigtig med at smide talenter på banen i forhold til tidligere. Tidligere kunne man tillade sig at tabe flere kampe end nu og forsat blive mester, det kan man ikke længere.
Dog er der i dag så mange kampe med 3 cupper og en liga, at der skal være plads til at 2-3 talenter hvert år får min. en håndfuld chancer på førsteholdet.
Ron-Robert Zieler og Tyskland vandt her til aften u-19 EM i Tjekkiet. 3-1 sejr i finalen over Italien.. Zieler har stået samtlige kampe i turneringen for tyskerne.
Uniteds u-17 deltager traditionen tro i NI Milk Cup i Nordirland disse dage. Man skal i aften spille semifinale mod Watford. To sejre på 4-0 i gruppespillet og 5-1 i kvartfinalen har banet vejen for holdet..
United er i finalen i Milk Cup, efter 4-2 over Watford i semifinalen. Norske Joshua King lavede to kasser, Macheda og Brandao de andre.. Finalen spilles i aften, og så vidt jeg ved bliver den vist live med lovligt stream på BBC's hjemmeside, såfremt nogle skulle være interesserede.. Det er forresten mod South Coast Bayern fra Californien i USA..
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.