PDA

Se fuld version : For Passivt

Hald
10-05-2007, 02:14
Er jeg den eneste der syntes at United de seneste år har været alt for passive på transfer markedet. Jeg elsker når sæsonen er slut eller ved vinter pause at følge op på alle transfer rygterne, og hvert år kædes United sammen med diverse verdens stjerner, men ingen ender i united. De seneste par år er det ikke de helt store navne vi har kunne konkurere om at signe! Ruud Van Nistelrooy mener jeg var det sidste store navn der blev hentet!
Dermed ikke sagt at det skal være så store stjerner der skal handles med, en handel som Ronaldo og Nemanja var jo fantastisk, da begge var relativt ukendte og blev stjerner!
men jeg sidder tit med en lille ærgelse over hvorfor de ikke gør noget ved det, hvis de virkelig har chancen for at hente et stort navn! Ronaldinho handlen som gik i vasken er jo et glimrende eksempel på hvad vi gik glip af, istedet hentede vi kleberson ("Reserve Ronaldinho") som skuffede United fans døbte ham! men denne sæson håber jeg virkelig vi henter ihvertfald bare et stort navn der kan gå på banen som en stjerne og give hvad man forventer af ham! Torres ville være fantastisk. Hargreaves også!

Mikkelsen
10-05-2007, 06:33
Er jeg den eneste der syntes at United de seneste år har været alt for passive på transfer markedet. Jeg elsker når sæsonen er slut eller ved vinter pause at følge op på alle transfer rygterne, og hvert år kædes United sammen med diverse verdens stjerner, men ingen ender i united. De seneste par år er det ikke de helt store navne vi har kunne konkurere om at signe! Ruud Van Nistelrooy mener jeg var det sidste store navn der blev hentet!
Dermed ikke sagt at det skal være så store stjerner der skal handles med, en handel som Ronaldo og Nemanja var jo fantastisk, da begge var relativt ukendte og blev stjerner!
men jeg sidder tit med en lille ærgelse over hvorfor de ikke gør noget ved det, hvis de virkelig har chancen for at hente et stort navn! Ronaldinho handlen som gik i vasken er jo et glimrende eksempel på hvad vi gik glip af, istedet hentede vi kleberson ("Reserve Ronaldinho") som skuffede United fans døbte ham! men denne sæson håber jeg virkelig vi henter ihvertfald bare et stort navn der kan gå på banen som en stjerne og give hvad man forventer af ham! Torres ville være fantastisk. Hargreaves også!

Egentlig har SAF aldrig været kendt for at købe stjerner, men gøre spillere til stjerner. Ruud var vel ikke en stjerne. Jeg ser dog ikke Carrick som en mindre stjerne en Hargreaves. Han er vel kun en stjerne, fordi United vil have ham.
Hvis SAF køber 3 spillere i næste transfer vindue, er jeg meget tilfreds. Hvis det så ender med at være: E'too, Nani og Sidwell - Vil pokalerne stå i kø til næste år.

KennyN
10-05-2007, 08:52
Enig med Mikkelsen. United køber meget sjældent store stjerner. Rooney er vel en undtagelse..
Man skal jo heller ikke kun fokusere på om de har et stort navn og om de er kendte osv. Se på Real Madrid. De har store navne og stjerner over hele linien, men de vinder jo intet.!
Ingen kendte vel rigtig Vidic da han kom. Ronaldo havde vi heller ikke set. Evra havde man set lidt i Monaco. Men ingen var store stjerner.
Jeg mener kun man skal købe spillere hvis der er behov for det. Vi vandt altså mesterskabet i år, så helt galt ser det vel ikke ud...

United DK
10-05-2007, 09:06
Som sagt har Ferguson eller United i det hele taget, aldrig været kendt for at købe stjerner, og den eneste jeg kan komme på, som var en etablerede stjerne, da han kom til United, det er Verón, og han floppede.
Desuden er stjerner ikke altid gode for holdet, da de tit har nøkker, ligesom vi så med Ruud sidste sæson, og det tror jeg også er en af grundene til, at Ferguson aldrig køber etablerede stjerner, for de skulle jo nødig blive større end klubben, eller ham selv om man vil.

Dines
10-05-2007, 13:55
Jeg kan godt lide den måde vi køber spillere ind på. Real Madrid f.eks. går ud og køber spillerne udelukkende på deres navn, uden at tænke på om han vil passe med de andre på banen, hvilket tydeligt har skinnet igennem de senste 4 år. Sidste år købt vi Michael Carrick som den eneste, og måske var han ikke en stor stjerne, men han er blomstret det her år, og er udentvivl en meget vigtig del i holdet.

Jeg er udentvivl mere fan af den måde vi køber ind på, fremfor Reals metoder. Real har dog udentvivl også flere penge at spille med.

DonBrask
10-05-2007, 15:07
I sommeren 2002 købte vi altså Rio Ferdinand for mere end 30 mio pund , og dengang var han en stjerne og lidt Ronaldo sommeren efter og så Roonay 2004 så han køber bare unge stjerner hvilket jeg er synes er super fedt !
Sidst han købte en decideret stjernespiller i sin bedste alder var Veron for 28 mio pund og se hvordan det gik !?

Holmegaard
10-05-2007, 15:37
nu må vi heller ikke glemme barthez, og så vidt jeg husker havde han heller ikke verdens bedste periode

Baunie
10-05-2007, 15:38
Vores indkøbsstrategi er klart klogere end så mange andre. Real Madrid har været nævnt, men hvad med sådan nogen som Liverpool. De kaster om sig med penge på transfermarkedet, men i stedet for at købe én kvalitetsspiller ala Carrick, så køber de ti middelmådige, der ikke har klassen til at løfte holdet. Det ville være mit skrækscenarie af en indkøbspolitik.

Efter Fergusons fiaskoer på transfermarkedet i 01, 02 og 03, så er han blevet mere fornuftig. Det ser ud til, han har en liste med maks. to folk til de positioner, han er interesseret i. Hvis ikke han kan få en af de to mand, så venter han.

elmegaard
10-05-2007, 18:53
jeg mener ikke – som mange andre har givet udtryk for i denne tråd –, at united skal hente de helt store stjerner, blot pga. navnet. fergie henter de spillere, han ved kan gå ind og forstærke holdet, og så er det hamrende ligemeget hvad de hedder. se bare på evra og vidic; ikke ligefrem store stjerner, da de blev hentet, men se hvordan de spiller nu.
det betyder dog ikke, at vi skal forholde os passive på transfermarkedet; vi skal hente de spillere, fergie vil have (og kan få).

Don Kafai
11-05-2007, 20:09
Man skal lige passe på med begreberne, for der er forskel på dyre spillere og stjerner. United har som I andre også nævner købt få stjerner, men de har så sandelig smidt summer på dyre spillere, og betalt overpriser for mindre gode spillere.

Jeg nævnte det her på det tidligere forum, og gør det igen. Snakken gik på at nu var katastrofen nær da Glazer ikke ville tillade de store indkøb osv. Men det ser jeg som en kæmpe fordel for united. De har vist at når de har haft masser af penge at bruge af, så har de smidt dem på middelmådige spillere hvor man har tvivlet om de havde klassen til United-

De sidste 4 transfervinduer har United købt 6 spillere og lånt 1, og alle de her 7 er spillere der har været nyttige og været brugbare for holdet. Alene i sommeren 2003 købte united en 6-7 spillere hvor jeg ikke kan forestille mig halvdelen af dem være på professionelle kontrakter idag.

Pointen er at United/Ferguson er begyndt at tænke over deres indkøb, og det er der kun kommet positivt ud af. At United så ikke køber stjerner er for mig fuldstændig ligegyldigt, så længe at de spillere der bliver købt er nogle der forbedre holdet og er nødvendige.