Se fuld version : Forslag: DSR EM 08?
Don Kafai
23-05-2008, 20:50
EM 2008 er lige om hjørnet, og nu da det officielle DSR-spil er slut, så ville jeg lige høre om der var stemning for en lille ekstra turnering på forummet, hvor man ligesom i det oprindelige skal gætte på kampenes udfald osv.
Det bliver nok noget a la pokalturneringen, men jeg tænker lidt på, at bruge en CL-struktur med gruppespil, og derefter kvartfinaler, semifinaler osv. Men det er stadig meget løst, så det kan vi lige se på hvis det bliver til noget. Men da jeg er elendig til samtlige manager-spil på nettet, så tænkte jeg at DSR var en mulighed.
Jeg ved ikke med præmier og sådan, men jeg kan lige prøve at tage kontakt til Unisport via Casper fx.
Og skal vi sætte en grænse på ca 40, og sige at hvis der er over 40 der stemmer ja, så bliver det til noget.
(Desuden laver jeg en åben afstemning, så jeg bruger ligeledes afstemningen til at se hvem der deltager, så vi undgår at der er nogle der ikke gider, men stadig får deres navn med i puljen).
Helt frisk.. Det vil sige at man skal kun stemme hvis man er helt sikker på at ville deltage..
Kunne det ikke være smart at lave fremgangsmåden på samme måde som du vil afvikle næste sæsons DSR?? Så kan du komme evt. problemer i forkøbet.. Bar et forslag..
kunne da være meget sjovt, count me in ;)
Jurgensen
23-05-2008, 21:03
Vil gerne, men er ikke ved en computer hele EM slutrunden grundet ferie. Så stemmer nej.
Unitedforever
23-05-2008, 21:03
helt sikkert :D ! fremragende idé :D
Don Kafai
23-05-2008, 21:10
Kunne det ikke være smart at lave fremgangsmåden på samme måde som du vil afvikle næste sæsons DSR?? Så kan du komme evt. problemer i forkøbet.. Bar et forslag..
Hmm, problemet er, at DSR er over ca 30 kampe og ½ år. Så det går på liga-standard med point og placeringer.
EM varer kun 20 dage, så det er for besværligt at indføre ligasystemer.
Men jeg forestillede mig at vi fx startede med grupper af 4, hvor alle mødte hinanden, så gik de to bedste (eller kun 1'erne - alt afhængig af, hvor mange der deltager) videre til Knock-out fasen.
Så der er ikke det store jeg tror man kan teste... Men måske kan jeg lure jeres taktikker af, og vinde næste års konkurrence:D
Holmskov
23-05-2008, 21:12
Syntes det er et latterligt forslag. (kan det hænge sammen med jeg ikke kan ramme vandet hvis jeg faldt ud af en båd??)
Jeg er klar. Må da ramme på et tidspunkt. :)
Don Kafai
23-05-2008, 21:13
kan det hænge sammen med jeg ikke kan ramme vandet hvis jeg faldt ud af en båd??
Kommer vel an på hvor båden er henne....
Hmm, problemet er, at DSR er over ca 30 kampe og ½ år. Så det går på liga-standard med point og placeringer.
EM varer kun 20 dage, så det er for besværligt at indføre ligasystemer.
Men jeg forestillede mig at vi fx startede med grupper af 4, hvor alle mødte hinanden, så gik de to bedste (eller kun 1'erne - alt afhængig af, hvor mange der deltager) videre til Knock-out fasen.
Så der er ikke det store jeg tror man kan teste... Men måske kan jeg lure jeres taktikker af, og vinde næste års konkurrence:D
Nå ok, på den måde.. Cool cool..
United-Allan33
23-05-2008, 21:22
i am in
Jeg er også "in" - det vil være fedt hvis det kom på tale
schousboe9
23-05-2008, 21:56
Joeh, hvorfor ikke?? Det er jo kun torsdag én gang om ugen!
United DK
23-05-2008, 22:09
Det ser ud som om det bliver et nej.
Det ser ud som om det bliver et nej.
Fra dig, eller i det hele taget, fordi der ikke er 40 der vil???
Jamen hvorfor ikke..
I er alligevel mine eneste venner!
Mikkelsen
23-05-2008, 22:19
Mikkelsen er på.
United DK
23-05-2008, 22:40
Fra dig, eller i det hele taget, fordi der ikke er 40 der vil???
Ironi fra min side. ;)
Jeg ved godt det kan være svært at fange, når man ikke putter en ;) på.
Ironi fra min side. ;)
Jeg ved godt det kan være svært at fange, når man ikke putter en ;) på.
Hehe.. Du er altså en røver..
Hl-Glory
24-05-2008, 11:28
Jeg er på ;)
Dos santos
24-05-2008, 11:51
jeg er sku med på dén!
Grønholdt.
24-05-2008, 12:49
Jeg er også klar... :devilll:
Parkohargo
24-05-2008, 16:43
Jamen hvorfor ikk da:)
Hvis tilmeldingen foregår i denne tråd, så må jeg hellere gøre det jo :)
Så får jeg chancen for at vise mit talent, eftersom jeg ikke deltog i foråret.
Glory Man United
25-05-2008, 15:14
Tager 14 dage til Rhodos dagen inden åbningskampen, så jeg er ikke med...så har I jo også en chance :p
Tager 14 dage til Rhodos dagen inden åbningskampen, så jeg er ikke med...så har I jo også en chance :p
Har de ikke net på Rhodos;) Ingen over, ingen ved siden af OLDTRAFFORD.DK:p
Im on the motherfucker.. 4 mere til at trykke Ja før Kafai laver spillet.
ChristianR
25-05-2008, 16:19
Jeg tager på ferie, så I skal gribe chancen, mens jeg er væk;)
Fletcherfan
25-05-2008, 17:04
I'm in...
Jeg er også frisk..
Har aldrig deltaget i DSR før, så dette kan jo passende være opvarmning til sæsonen 08/09 :)
Don Kafai
26-05-2008, 17:56
Det ser ud til, at konkurrencen bliver til noget.
Ønsker du at deltage, så skal du nå at stemme ja, inden 28-05-2008 kl. 21:51, hvor afstemningen lukker.
Det ser ud til, at konkurrencen bliver til noget.
Ønsker du at deltage, så skal du nå at stemme ja, inden 28-05-2008 kl. 21:51, hvor afstemningen lukker.
Haha.. dejligt og velovervejet tidspunkt:lolol:
Jeg er også klar til at vinde !
Jeg håber jeg kan være med.. har stemt ja, eftersom jeg gerne vil så meget jeg kan.. men hvis det er noget med man skal stemme til hver kamp er det et nej. Men ligemeget om jeg taber mange point vil jeg gerne deltage det jeg kan.. ;)
Andersen
26-05-2008, 22:03
Man kunne også lave en hel anden form!? Sad lige og fik en idé.
Hver deltager modtager eksempeltvis 100 points/fiktive kr./ot'ere eller hvad man nu vil kalde dem og skal satse eksempeltvis for mindst 200 i løbet af spillet. Han må selv bestemme hvilke kampe han så vil spille på, oddsene bliver fastlagt af spillekomiteen. Hvis en spiller ender på 0 er han ude af spillet og vinderen er den, som har samlet flest points sammen efter den afgørende finalekamp og så skal han have opfyldt et krav om at have spillet for så og så meget.
Denne form betyder også at man stadig har en chance, selvom man ikke får tippet i en uge grundet ferie/eksamen.
Giver det nogen mening?
Hvordan lyder ideen?
For og imod?
NB: Jeg har desværre ikke tid til at "bestyre" DSR EM08, men vil da gerne kommer med forslag, hvis dette måtte ønskes.
Hver deltager modtager eksempeltvis 100 points/fiktive kr./ot'ere eller hvad man nu vil kalde dem og skal satse eksempeltvis for mindst 200 i løbet af spillet. Han må selv bestemme hvilke kampe han så vil spille på, oddsene bliver fastlagt af spillekomiteen. Hvis en spiller ender på 0 er han ude af spillet og vinderen er den, som har samlet flest points sammen efter den afgørende finalekamp og så skal han have opfyldt et krav om at have spillet for så og så meget.
Denne form betyder også at man stadig har en chance, selvom man ikke får tippet i en uge grundet ferie/eksamen.
Giver det nogen mening?
Hvordan lyder ideen?
For og imod?
NB: Jeg har desværre ikke tid til at "bestyre" DSR EM08, men vil da gerne kommer med forslag, hvis dette måtte ønskes.
Jeg synes den lyder meget fornuftig.. og vil helt sikkert lokke mig til at spille!! Ved så ikke om det besværliggøre for meget for selve konkurrencen!?
chrisserUnited
26-05-2008, 22:08
jeg er frisk... og jeg har måske en løsning der gør det nemmere for hamder skal styre det...
man bliver fordelt i lige så mange grupper der er til EM, og så er man mod dem man er i gruppe med, og skal kun gætte på de kampe i ens gruppe, de 2 bedste går videre. og i knock out bliver 2 mand delt ud på en kamp.
Don Kafai
26-05-2008, 22:34
jeg er frisk... og jeg har måske en løsning der gør det nemmere for hamder skal styre det...
man bliver fordelt i lige så mange grupper der er til EM, og så er man mod dem man er i gruppe med, og skal kun gætte på de kampe i ens gruppe, de 2 bedste går videre. og i knock out bliver 2 mand delt ud på en kamp.
Som er identisk med det jeg skrev tidligere i tråden:D
Don Kafai
26-05-2008, 22:38
Giver det nogen mening?
Hvordan lyder ideen?
For og imod?
Tja lyder som en udmærket løsning, men jeg tror den der Tournament-form tiltaler folk mest (i hvert fald mig:D).
så er man sikret de der 3 kampe, og de bedste går videre...
Desuden bliver det for kompliceret at skulle fastsætte odds til alle kampe og målscorere osv.
Medmindre man selvfølgelig kombinerede de to ideer, og sagde at til hver kamp i turneringen, der ville vinderen være den der tjente mest fiktive point på kampen, udfra det du siger.
Men lad os lige vente til d. 28, hvor vi har et overblik over, hvor mange der er med. Derfra kan vi se på turneringsform osv.
Don Kafai
03-06-2008, 15:52
Er ved at lægge det sidste touch på en turneringsplan.
Det bliver et ligasystem til at starte med, og derefter er det knock-out kampe med 1/8-finaler som vi kender dem.
I ligasystemet samler man point, ligesom i DSR ligaen, mens man kommer heads up mod hinanden i knock-out kampene (ligesom i DSR pokal).
Skal lige fordele mht pladser osv, og trækker derefter lod om puljerne (eller randommizer i Excel...)
Er ved at lægge det sidste touch på en turneringsplan.
Det bliver et ligasystem til at starte med, og derefter er det knock-out kampe med 1/8-finaler som vi kender dem.
I ligasystemet samler man point, ligesom i DSR ligaen, mens man kommer heads up mod hinanden i knock-out kampene (ligesom i DSR pokal).
Skal lige fordele mht pladser osv, og trækker derefter lod om puljerne (eller randommizer i Excel...)
Kan det blive muligt at gætte forud på kampe? Jeg har lidt ting jeg skal foretage mig i løbet af EM perioden
Fedt så opdager man muligheden , når det hele er lukket..
Flot Seba..
Nåh så vil jeg gerne tilmelde mig som årets bænkevarmer ;D
Don Kafai
03-06-2008, 17:00
Kan det blive muligt at gætte forud på kampe? Jeg har lidt ting jeg skal foretage mig i løbet af EM perioden
Ja, regner med det bliver flere kampe af gangen man gætter på... Så man ikke skal skrive noget ind hver dag, men hver 4.-5. dag eller lign
Don Kafai
03-06-2008, 17:00
Fedt så opdager man muligheden , når det hele er lukket..
Flot Seba..
Nåh så vil jeg gerne tilmelde mig som årets bænkevarmer ;D
Jeg har lige plads til 1 til:D
Så går det op med lige antal osv, så er du frisk?
Jeg har lige plads til 1 til:D
Så går det op med lige antal osv, så er du frisk?
Mere end frisk :P
Er sikker på at jeg tager den sidste plads..:D
Nogen skal jo blive nr 1 fra bunden :P
Blir det 4 grupper med 12 deltagere så? :P
Don Kafai
03-06-2008, 17:07
Ved ikke helt, hælder mere til 12 grupper med 4 på hver...
Ved ikke helt, hælder mere til 12 grupper med 4 på hver...
Kunne også være nice..
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.