PDA

Se fuld version : Sir Bobby Charlton

Michael
15-08-2007, 16:04
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSuwWIHgbnoXCuE4ocMMp_XMlv2zwHCY NgxRdOyYiMti0tf274F8Q

Sir Bobby Charlton
Født: 11. oktober 1937
Land: England

http://www.wembleystadium.com/NR/rdonlyres/81243DA7-4D49-4B54-B2D8-AB767CD9DC3B/45001/BobbyCharlton.jpg

kOLDcIhq0E8

conradsen
03-05-2008, 11:21
Hej!

Jeg undrer mig noget over, at Casper Baunsgaard skriver, at Bobby Charlton 'kun' har spillet 758 kampe for Manchester United. Jeg tror ikke, at The Independent har ret. Jeg har næsten 20 bøger, hvor holdopstillingerne fra 1961/62 står, og alle steder står nummer 11 til at være Bobby Charlton. Englændere er statiskirer af rang, og dem stoler jeg på. Jeg venter på en udtalelse fra Bobby Charlton.

Med venlig hilsen

Helge Conradsen

Den nye tråd er blevet flettet sammen med den allerede eksisterende om Sir Bobby Charlton.
Forum admin.

snegl
03-05-2008, 11:40
Hej!

Jeg undrer mig noget over, at Casper Baunsgaard skriver, at Bobby Charlton 'kun' har spillet 758 kampe for Manchester United. Jeg tror ikke, at The Independent har ret. Jeg har næsten 20 bøger, hvor holdopstillingerne fra 1961/62 står, og alle steder står nummer 11 til at være Bobby Charlton. Englændere er statiskirer af rang, og dem stoler jeg på. Jeg venter på en udtalelse fra Bobby Charlton.

Med venlig hilsen

Helge Conradsen

Jeg undrer mig også lidt. Det er ikke bekræftet af Man Utd.com heller så vidt jeg kan se.

JakobR
03-05-2008, 16:16
Hej!

Med venlig hilsen

Helge Conradsen

Må jeg spørge hvilke historiebøger du har? Bare nævn et par af de bedste. :)

Madsen
03-05-2008, 17:56
Jeg har en bog ”Manchester United pictorial history and club record” hvor der står at Warren Bradley spillede med i kampen mod Bolton Wanderers den 6. januar 1962 og ikke Bobby Charlton.

Bogen bruger oplysninger fra hvad aviser efterfølgende har skrevet om holdopstilling. Jeg anser bogen for at give for mange fejl og tror ikke på noget før der kommer en udmelding fra klubben selv.

Alle andre bøger jeg har, angiver at Bobby Charlton spillede med i den kamp.

JakobR
03-05-2008, 17:58
Jeg har en bog ”Manchester United pictorial history and club record” hvor der står at Warren Bradley spillede med i kampen mod Bolton Wanderers den 6. januar 1962 og ikke Bobby Charlton.

Bogen bruger oplysninger fra hvad aviser efterfølgende har skrevet om holdopstilling. Jeg anser bogen for at give for mange fejl og tror ikke på noget før der kommer en udmelding fra klubben selv.

Alle andre bøger jeg har, angiver at Bobby Charlton spillede med i den kamp.

Lyder ikke så godt. Du har ikke en historiebog, du kan anbefale fuldt ud?

Madsen
03-05-2008, 18:10
Hej JacobB

Jeg vil anbefale Manchester United: The Complete Record. http://www.amazon.co.uk/Manchester-United-Complete-Andrew-Endlar/dp/0752890840/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1209830741&sr=1-1 (http://www.amazon.co.uk/Manchester-United-Complete-Andrew-Endlar/dp/0752890840/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1209830741&sr=1-1)

Her er alle holdopstilling med indtil denne sæson og mange andre oplysninger.

JakobR
03-05-2008, 18:12
Hej JacobB

Jeg vil anbefale Manchester United: The Complete Record. http://www.amazon.co.uk/Manchester-United-Complete-Andrew-Endlar/dp/0752890840/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1209830741&sr=1-1 (http://www.amazon.co.uk/Manchester-United-Complete-Andrew-Endlar/dp/0752890840/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1209830741&sr=1-1)

Her er alle holdopstilling med indtil denne sæson og mange andre oplysninger.

Tak skal du have. Den ser jeg lige på :)

Baunie
03-05-2008, 18:19
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={B4CEE8FA-9A47-47BC-B069-3F7A2F35DB70}&newsid=832725

Nu er det også nævnt på manutd.com...

conradsen
03-05-2008, 18:52
Hej!

Jeg håber, at jeg denne gang kan komme igennem med meddelelsen, og at den ikke bliver slettet, fordi man ikke er enig med den store mester på Oldtrafforford.dk Casper Baunsgaard er forkert på den, når han skriver, at The Indepentend påstår, at Bobby Charlton' kun' spillet 758 kampe for Manchester United. Den omtalte kamp i 1962 FA Cup 3 mod Bolton, så står der i samtlige 20 bøger, som jeg har om holdopstillinger, at Bobby Charlton havde nummer 11. Bevis dog noget andet.

Med venlig hilsen

Helge Conradsen

Dette indlæg er blevet flettet sammen med denne allerede eksisterende forumtråd om Sir Bobby Charlton.
Bo, Forumadministrator

Madsen
03-05-2008, 19:24
Da Manchester Uniteds egen hjemmeside omtaler at han ikke var med i kampen mod Bolton, kunne det tyde på at det er rigtigt.

Jeg tror det er på tiden at gå på pension, når data skal ændres efter 47 år. Alt hvad jeg har læst gennem tiderne, har så været forkert.

United DK
03-05-2008, 19:31
Jeg ved ikke, om man var begyndt at vise fodbold på tv i 1962, for i såfald har BBC vel kampen, mellem United og Bolton fra dengang i deres arkiv, og derved kan man 100% finde ud af, om han var med eller ej.

Kofoed
03-05-2008, 19:31
Da Manchester Uniteds egen hjemmeside omtaler at han ikke var med i kampen mod Bolton, kunne det tyde på at det er rigtigt.

Jeg tror det er på tiden at gå på pension, når data skal ændres efter 47 år. Alt hvad jeg har læst gennem tiderne, har så været forkert.

Haha.. vil det sige at du har fyldt os med løgn hele tiden.. haha..;)

Madsen
03-05-2008, 19:36
Haha.. vil det sige at du har fyldt os med løgn hele tiden.. haha..;)

Ja jeg ved ingenting efter denne dag

Kofoed
03-05-2008, 19:39
Ja jeg ved ingenting efter denne dag

Øv, jeg var ellers lige begyndt at tro på dig:p Ej, jeg tror næppe det er grund nok til at stille træskoene, når så mange har taget fejl i så mange år.. Men det kunne da ha været sjovt hvis du havde opdaget det..

Baunie
03-05-2008, 20:11
Hej!

Jeg håber, at jeg denne gang kan komme igennem med meddelelsen, og at den ikke bliver slettet, fordi man ikke er enig med den store mester på Oldtrafforford.dk Casper Baunsgaard er forkert på den, når han skriver, at The Indepentend påstår, at Bobby Charlton' kun' spillet 758 kampe for Manchester United. Den omtalte kamp i 1962 FA Cup 3 mod Bolton, så står der i samtlige 20 bøger, som jeg har om holdopstillinger, at Bobby Charlton havde nummer 11. Bevis dog noget andet.

Med venlig hilsen

Helge Conradsen

Dette indlæg er blevet flettet sammen med denne allerede eksisterende forumtråd om Sir Bobby Charlton.
Bo, Forumadministrator

Nu har du to gange anfægtet, at det nærmest er mig, der påstår, at Sir Bobby kun har 758 kampe. Det er det ikke, så lad venligst være med at få det til at se sådan ud, selvom jeg udmærket er klar over, at du ikke lader en chance for at svine mig og OT.dk som helhed til gå fra dig og aldrig har gjort det. The Independent skriver, at det er således, og selvom det eventuelt ikke passer, så har de stadig skrevet den historie. Jeg tager jo ikke stilling til, om den passer eller ej, så jeg skal ikke bevise noget som helst omkring Sir Bobbys statistikker. Historien er her:

http://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/charlton-miscount-gives-giggs-chance-to-set-appearance-record-in-moscow-820408.html

I øvrigt har selv manutd.com nu nævnt historien og fået Sir Alex til at kommentere på situationen, så noget kunne da tyde på, at det er lidt mere end en and og at du skal til at have skiftet din støvede bogsamling ud med reviderede udgaver, hvis du vil være med på noderne.

Lorensen
03-05-2008, 20:34
Baunie: Er du Casper Baunsgaard? Troede det var Admin Casper? :S

Martinsen
03-05-2008, 20:44
Baunie: Er du Casper Baunsgaard? Troede det var Admin Casper? :S

Han hedder Casper Heiselberg.

Lorensen
03-05-2008, 23:46
Han hedder Casper Heiselberg.

Nå ja for satan. Det er sku da rigtigt. Mig fejl, doh !

conradsen
04-05-2008, 03:33
Hej!

Jeg sviner ikke ot.dk til, og jeg skriver heller ikke, at det er din fejl. Desuden synes jeg, at du bør trække tilbage, at jeg ikke undlader en lejlighed til at svine jer til. Det er vist jer, der har meget vanskelig ved at tåle kritik. Jeg sætter blot spørgsmål ved, om I har undersøgt sagen; men jeg er selvfølgelig godt klar, at det må man ikke. Siden jeg allernådigst fik love til at skrive igen herinde, har jeg skrevet et eneste indlæg. I det her tilfælde skriver jeg blot, at det kunne være dejligt at høre sagen fra Sir Bobby's side.

Med venlig hilsen

Helge Conradsen

KennyN
04-05-2008, 09:24
Det nemmeste var vel at høre Sir Bobby Charlton om han var med i den kamp eller ej. Han må vel vide det mere end nogen anden..
Noget kunne tyde på det var korrekt at han ikke var med i kampen, da klubbens nu selv skriver det, og Fergie udtaler sig om det.. Uanset hvad, så slår Giggs jo rekorden, enten i Moskva eller i starten af næste sæson..

Casper
04-05-2008, 09:50
Jeg fornemmer en vis bitterhed her i tråden....
Helge, kom videre i livet. Solen skinner i dag og United vandt i går.

Casper
04-05-2008, 10:34
Hej!

Med venlig hilsen

Helge Conradsen

Bo, Forumadministrator

Se lige hvad din egen forening skriver:
http://www.united.no/united/nyheter/nyheter/giggs_rekord_allikevel

Madsen
04-05-2008, 11:26
Hej

Det er klart at når der pludselig bliver ændret i, hvad man hele tiden har troet var det rigtige, bliver man lidt skeptisk og må regere.
Jeg tror Conradsen ikke havde opdaget hans indlæg var flyttet, men var blevet slettet. Det var mårke derfor han blev lidt skarp i tonen. Baune har kun skrevet hvad The Independent have skrevet på deres hjemmeside om sagen. Når det er tale om en historie man måske tvivler lidt på er rigtigt, kunne det måske være på sin plads at angive kilden.

Det ser dog ud til at det er rigtigt at Sir Bobby Charlton har spillet en kamp mindre, end antaget af stort set alle kilder. På Manchester Uniteds egen hjemmeside er data også ændret.
http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={847FFC5F-947A-470D-A13B-E757FD63C2A8}&bioid=92131 (http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7b847FFC5F-947A-470D-A13B-E757FD63C2A8%7d&bioid=92131)

Jeg vil dog lige vente lidt med at ændre mine oplysninger om Sir Bobby Charlton, for at se om det skulle komme nyt op om sagen.
Jeg kunne komme med mange eksempler på at der er forskellige oplysninger i bøger om den samme ting. Man må derfor finde sin sunde fornuft frem at skrive det man selv tror, er det mest rigtige.

Casper
04-05-2008, 11:28
Baunie oplyser også ganske rigtigt kilden i nyheden. Så vidt jeg ved, så har han hele tiden gjort det og det er ikke noget, som er blevet tilføjet senere.

Madsen
04-05-2008, 11:32
Baunie oplyser også ganske rigtigt kilden i nyheden. Så vidt jeg ved, så har han hele tiden gjort det og det er ikke noget, som er blevet tilføjet senere.

Det var ikke bare i denne sag, men generelt når der en historie der kan være lidt tvivl om.

Casper
04-05-2008, 11:35
ahh okay :)

Vi forsøger altid at skrive kilde... Hvis det glipper, så vil vi gerne gøres opmærksom på det.

conradsen
04-05-2008, 13:03
Hej!

Jeg har ingen besvær med at komme videre i livet. Jeg har ikke svinet nogen til, og da jeg sendte mit første indlæg lørdag formiddag, stod der intet på den officielle hjemmeside om fejlen. Jeg kiggede i alle mine statistikbøger, og der stod Bobby Charlton som nummer 11. Jeg har nu været inde på stretfordend.co.uk og set, at Warren Bradley, som arne Madsen nævner, spillede en kamp i FA Cupen mod Bolton, og det kan kun være den kamp, det drejer sig om. Jeg er dog meget skuffet over Casper Baunsgaard, som skriver, at jeg altid sviner ot.dk til. Jeg sætter spørgsmål ved nogen ting, og det håber jeg da, at man har lov til. Ellers vil jeg da gerne høre det.

Med venlig hilsen

Helge Conradsen

Baunie
04-05-2008, 14:03
Det er da helt fair at kritisere, og det at du som sådan kritiserer artiklen er jeg også kold overfor. Men der er noget, du ikke helt har forstået. Der er her tale om en nyhed, det vil sige noget som netop er sket eller opdaget. Derfor kan det godt passe, selvom det hverken står i din bog fra 1984 eller 2004, og derfor er det jo dybt latterligt at begynde at kritisere på baggrund af dine bøger.

Enten har du ikke tænkt dig om, eller også er det netop et forsøg på at få stillet siden i et dårligt lys på en billig baggrund. Og eftersom det jo ikke er første gang, at du bliver personlig overfor mig eller andre skribenter og prøver at gennemhulle vores kildenyheder med en legetøjspistol fra Fætter BR's overskudslager, så bliver jeg jo nødt til at forsvare mig. Specielt når du taler til mig som om jeg er en helgen.

Det handler ikke om, vi ikke gider modtage kritik. Det bliver man kun bedre af. Blot den kritik nu også er saglig, og en sådan kritik har du svært ved at give.

conradsen
04-05-2008, 14:10
Hej!

Det er vist håbløst at diskutere med dig. Jeg har aldrig tidligere kritiseret dig eller andre skribenter på siden. Slut fra min side.

Med venlig hilsen

Helge Conradsen

Naldo
18-05-2008, 12:53
Så blev de spanske klubber med storhedsvanvid lige sat på plads:

http://www.bold.dk/nyt/?vis=83887

Hald
18-05-2008, 14:38
Skal jeg love for!!
Hold dog nallerne for jer selv. Han bliver da og bomber videre endnu en sæson,. han skal jo nå at runde de 50 mål

Glory Man United
18-05-2008, 21:50
Hej!

Med venlig hilsen

Helge Conradsen

Den nye tråd er blevet flettet sammen med den allerede eksisterende om Sir Bobby Charlton.
Forum admin.

Har du været til storskrald nu så?

Belfast
29-04-2009, 13:12
http://www.onside.dk/node/31947

Fra ovenstående link:
Den tidligere Manchester United-legende Bobby Charlton er blevet tildelt UEFAs præsidentpris.

I aften mødes Manchester United og Arsenal i et brag af en Champions League-semifinale, men allerede ved middagstid begynder festlighederne på Old Trafford, når UEFA-præsident Michel Platini ved en ceremoni overrækker sin egen officielle pris til legendariske Sir Bobby Charlton.

Prisen, som Michel Plaitini selv har stiftet, anerkender tidligere spillere for deres bedrifter både på og ude for banen.

- Sir Bobby repræsenterer alt, hvad der er godt ved fodboldspiller; fair play, respekt og sand loyalitet. Han er et godt eksempel for fremtidige generationer – både på og uden for banen, siger Platini ifølge Reuters i en pressemeddelelse.

Bobby Charlton, der efterhånden er blevet 71 år, repræsenterede Manchester United fra 1954 til 1973, og var blandt andet med til at vinde Europa Cuppen for Mesterhold i 1968. To år tidligere var han en central spiller på det engelske landshold, der vandt VM-guld på hjemmebane.

Michel Platinis pris blev første gang uddelt sidste år, og der gik den til Real Madrid-legenden Alfredo di Stéfano.

MadsG
12-06-2011, 19:38
Nu sad jeg i går aftes og brugte min pinse på at gøgle rundt på Youtube og kigge lidt på de gamle legender klubben har haft, som jeg desværre er for ung til at have set spille. Og hvor ville jeg ønske, bare for en uges tid, at jeg var en gammel tudse, der kunne huske tilbage til starten af 50'erne og frem, bare for at have set Bobby Charlton i aktion.

Nu siger man jo at Youtube-klip kan gøre selv en Titus Bramble (overdrivelse fremmer forståelsen) god for det ukendte øje, men udover, efter at have set denne dokumentar fra BBC om Charlton, at han fremstår som en af de ypperste fodbolden har oplevet sportsligt, så fremstår han også, som det vist nok også bliver sagt i dokumentaren, som en ægte footballing gentleman. Det er jo fantastisk, at han stadig som 73-årig har sådan en følelse for klubben, og at han stadig har den ærefrygt for Oldtrafford når han kommer til det.
Specielt illustreret ved trofæoverrækkelsen efter Champions League finalen i 2008, men også hans konstante tilstedeværelse til Uniteds kampe.

Watch and enjoy!

mvoTo4myfGo&feature=related
AWvYkKWWE5A&NR=1
1MQKjf58GsU&feature=related
02aDCUA-gFI&feature=related
xtg8eV9I_Us&feature=related
Z8uNfQgpqAo&feature=related
muwp8JZkTMQ&feature=related

Madsen
12-06-2011, 20:20
Bobby Charlton var den spiller der er skyld i at jeg blev fan af Manchester United. Der er blevet skrevet meget om Bobby Charlton gennem tiderne, men jeg husker især tre episoder med ham.

14. juni 1970. Sted Estadio Guanajuato, León, Mexico.
England spillede kvartfinale mod Vesttyskland ved verdensmesterskaberne. Holdet er foran med 2-0 og her vælger Alf Ramsey at udskifte Bobby Charlton og Martin Peters med Colin Bell og Norman Hunter. Det skulle vise sig at være en stor fejl. Vesttyskland udligner til 2-2 og i den forlængende spilletid scorer Vesttyskland og vinder kampen med 3-2. Det skulle vise sig at være Bobby Charltons sidste landskamp for England, efter at have været på landholdet i 12 år hvor det blev til 106 landskampe, hvor han scorede 49 mål

3. januar 1973. Sted Wembley, England.
I forbindelse med Danmarks indtræden i EF blev der spillet en kamp mellem de nye lande i EF og gamle lande i EF. Kampen huskes af mange for at Henning Jensen scorede til 1-0 for de nye lande i EF. Det var Bobby Charlton det sendte et indlæg fra venstre ind foran målet hvor Henning Jensen svævende i luften scorede på hovenstød. hvor målmanden var Dino Zoff. Det var ikke Henning Jensen som kammeret viste først, med derimod Bobby Charlton som det blev gjort fokus på.
Colin Stein scorede senere til 2-0 som blev slutresultatet. Sidst i kampen blev John Steen Olsen skiftet ind i kampen, som blev overværet af 36.500 tilskuer.

24. april 2000. Sted Old Trafford, England.
For første gang var jeg på Old Trafford for at se Manchester United spille mod Chelsea. Jeg havde fået plads på South Stand på første række ikke langt spillerbænken. Det var til den kamp at man troede at Ruud van Nistelrooy havde tegnet kontrakt med Manchetsre United med på grund af en skad gik det et år inden handlen var i orden. Før kampen gik Bobby Charlton forbi hvor jeg stod og på tilbagevejen fik jeg et billede af ham. Tænk sig at se ens barndomsidol inden for en mesters afstand. Hvor stort kan det blive. For øvrigt vandt Manchester United kampen med 3-2.

Glory Man United
12-06-2011, 20:30
14. juni 1970. Sted Estadio Guanajuato, León, Mexico.
England spillede kvartfinale mod Vesttyskland ved verdensmesterskaberne. Holdet er foran med 2-0 og her vælger Alf Ramsey at udskifte Bobby Charlton og Martin Peters med Colin Bell og Norman Hunter.
Bobby Charlton var jo godt oppe i årene, og i den tynde luft skulle han spares til semifinalen. Dumt valg må man sige bagefter. Men blev Martin peters OGSÅ udskiftet? Jeg troede ikke, man kunne alve to udskiftninger dengang

MadsG
12-06-2011, 20:44
Nu hvor du er her Madsen, passer det er han aldrig fik en advarsel i hele sin karriere?

Madsen
12-06-2011, 21:03
Nu hvor du er her Madsen, passer det er han aldrig fik en advarsel i hele sin karriere?
Han fik en advarsel i de kampe han spillede for Manchester United

Madsen
12-06-2011, 21:09
Bobby Charlton var jo godt oppe i årene, og i den tynde luft skulle han spares til semifinalen. Dumt valg må man sige bagefter. Men blev Martin peters OGSÅ udskiftet? Jeg troede ikke, man kunne alve to udskiftninger dengang

Det var tilladt at skifte to spiller ud ved VM i 1970, se her:
http://www.worldcup-history.com/index.php?siden=kamp&kampen=FedEng1970-06-14

United DK
12-06-2011, 21:54
Ang. den VM-kvartfinale i 1970, så var der vist noget med, at Gordon Banks måtte melde fra inden kampen grundet sygdom, og så blev reserven Peter Bonetti smidt ind uden større held. Der hævdes det, at var Banks aldrig blevet syg, så havde England nået semifinalen, men det skal jeg så ikke kunne sige. Syndebukke har de jo altid elsket at finde i England.

Madsen
13-06-2011, 09:02
Ang. den VM-kvartfinale i 1970, så var der vist noget med, at Gordon Banks måtte melde fra inden kampen grundet sygdom, og så blev reserven Peter Bonetti smidt ind uden større held. Der hævdes det, at var Banks aldrig blevet syg, så havde England nået semifinalen, men det skal jeg så ikke kunne sige. Syndebukke har de jo altid elsket at finde i England.
Jeg kan huske der gik rygter om at flere spiller fra England skulle være blevet madforgiftet inden kampen.

United DK
13-06-2011, 10:10
Jeg kan huske der gik rygter om at flere spiller fra England skulle være blevet madforgiftet inden kampen.

Godt det skete i 1970, for var det sket sidste sommer, så havde der da været et ramaskrig af dimensioner, fra den engelske tabloidpresse.

Glory Man United
18-08-2011, 16:57
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3757943/Bobby-Charlton-can-spot-a-Naughty-Girl.html

Are you f****** kidding me!!!???

Casper
18-08-2011, 17:03
Den er bare sooooo "tre dage siden på facebook"-agtig.

Kasper United
18-08-2011, 17:44
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3757943/Bobby-Charlton-can-spot-a-Naughty-Girl.html

Are you f****** kidding me!!!???

:lolol:

Hahahaha, er du sindssyg, hvor er det sjovt! :D Den gode gamle Bobby viser da godt nok, at han kan mere end spille fodbold :)
Takker for dagens grin. :trophy:

Henning
19-08-2011, 09:53
Hahahahahaha. man kan ikke lade være med at trække på smilebåndet.

men samtidig er det ret kontroverisielt

elsker sgu gode gamle bobby. True legende

RAppel
19-08-2011, 10:13
Folk der danser er dem der ikke har råd til at stå i baren.