Se fuld version : PL: Chelsea FC - Manchester United
United DK
26-04-2008, 21:11
For mig er det ikke så meget det, at Gallas tænder af på en reklamebande, men mere det at han efter den Birmingham-kamp, sætter sig ned og tuder. Det er svaghedstegn fra lederens side, og det må ikke ske.
Holmskov
26-04-2008, 21:13
Nu bliver jeg som Gunner, nød til at blande mig. Hvordan kan du påstå Gallas er psykisk smadret? Gerne saglige belæg - synes jeg man savner efter sådan et usagligt postulat. Men du er velkommen til at komme med dine synspunkter, og jeg vil med glæde lytte.
Stort at blive inviteret til at svare på ens egen side. Tak.
Det er en offentlig hemmelighed at Gallas er uegnet som anfører. (læs medierne).
Nogle der ved hvordan det står med Vidic og Rooney?
pølsemanden
26-04-2008, 21:17
tror ikke vidic's var en skade, han blev lidt bevidstløs og nu er han sikkert på fødderne igen, og rooney ved jeg ikke
Liverpool_sucks
26-04-2008, 21:54
Hvor mange fik set det her billeder?
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1095143.ece?slideshowPopup=true&articleId=1095143
Hvor mange fik set det her billeder?
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1095143.ece?slideshowPopup=true&articleId=1095143
Tja, det er egentlig kun Evra, der går amok. De andre står enten og glor eller også forsøger de at hive Evra væk.
Det bliver spændende at følge de kommende dage. Det ender nok med, at hele banden får karantæne uanset hvad billeder og videoovervågningen siger.
Fergie udtalte efter kampen i dag, at han var udtilfreds med kendelserne i den seneste tid, og han har vel i og for sig ret, selvom det ikke nytter specielt meget. Mht. til skadessituationen, så burde både Vidic og Rooney være klar til tirsdag. Vidic tabte en tand og blev syget over læben, men han kunne godt have forsat i kampen, men så skulle United have spillet med 10 mand i et 15 min eller sådan, og det var for risikabelt. Rooney fik et slag på det samme sted som mod Blackburn, men han skulle vist også være klar til Barca. Så lidt positivt nyt.
Frygteligt, at stakkels Vidic har tabt en tand. Det får mig til at tænke på, hvem var det nu det var. En FCK-spiller. Men røg Vidic's tand virkelig ud, eller fik de den ordnet? Eller skal han gå med en falsk tænd på munden?
Tja, det er egentlig kun Evra, der går amok. De andre står enten og glor eller også forsøger de at hive Evra væk.
Det bliver spændende at følge de kommende dage. Det ender nok med, at hele banden får karantæne uanset hvad billeder og videoovervågningen siger.
Naa, ikke hele banden. Og tror dog slet ikke Neville kan finde på sådan noget. Det kan jeg slet ikke forstille mig. Evra er i hvertfald den ene, Park er måske og med i kampen + to Chelsea ansatte. Så tror de 4 får en bøde og evt. karantæne. Scholes, Piqué og Neville ser man ikke, at slåse, og de andre prøver vel, at stoppe inkl. Tevez og O'shea.
Frygteligt, at stakkels Vidic har tabt en tand. Det får mig til at tænke på, hvem var det nu det var. En FCK-spiller. Men røg Vidic's tand virkelig ud, eller fik de den ordnet? Eller skal han gå med en falsk tænd på munden?
Kender ikke statusen på Vidics gebis. Men det var Silberbauers tænder, der røg i en FCK-kamp. Han blev i øvrigt af nogle kaldt "Polle fra Snave" i Aabtiden, da folk mente, de lignende hinanden :p
Mon ikke Vidic er klar til tirsdag med en fin ny tand?
Hehe - hvis det er det som er grunden ? Jeg vil til hver en tid hellere foretrække, at man får sine aggresioner ud ved at sparke på døde ting, end at sparke/smadre levende mennesker (Roy Keane). Hvem der så er en "psykisk ustabil" anfører kan så diskuteres. Roy Keane jeres klubs største anfører - right? Eller var det en Cantona? Hvis det er det som skete er grunden, til at Gallas bliver kaldt psykisk ustabil, kender jeg vist flere "anfører" der er psykisk ustabile/voldsmænd.
1. Flot argumentation. Roy Keane slagter Haaland, (som efterfølgende har sagt at han ikke er grunden til han indstillede karrieren).
Skal vi nævne Arsenal spillere der har forsøgt at lave dumme tacklinger? Jeg kan nævne utallige. Jeg har som sådan et meget "ligegyldigt" syn på din poltitisk korrekte holdning. Det er tydeligt du forsøger at kører det hele over på at Keane var en FORFÆRDELIG usympatisk midtbane spiller, og at han ingen kredit for hans karriere skal have kun grundet dét.
Om end elsker du vel Vieira så meget som folk herinde elsker Keane. Vi er ikk så forskellige som du måske tror vi er.
2. Sparke på døde ting? Hvor lyder det moralsk korrekt. I har aldrig gjort andet end at sparke på bander?
Jeg skal ikk kunne sige om du er en af de typer der foragter tacklingen på Eduardo, eller ser på den som en uheldig tackling, men for ren nysgerrigheds skyld: Hvad synes du om tacklingen Eboue kom med i en af de følgende kampe? Spørger du mig er den utrolig similær. Han ramte ham bare ikke lige så uheldigt. Slagkraften og timingen lignede utrolig meget.
Jamen ja, hvilken anfører sidder sig op i midtercirklen og piver over at sin kollega har begået en brøler? Teamspirit my ass. Bendtner frosset ude fordi han har mod og selvtillid. Nogle kan vist ikke tåle at andre har mere selvtillid end andre. (Nej han har måske ikke noget at have det i) - i øvrigt stor kadot til Walcott for at være den eneste der ser ud til at have nosser nok til at holde af bendtner.
3. Nu du forsøger at give vores spillere et dårligt ry: (som de måske, fra andre fans synspunkt havde i forvejen) Hvad synes du så om Vieira, Keown, Eboue, Ashley, Adams, Svanens død, osv. Eller i det hele taget alle de tacklinger forsøgt på os da vi bustede jer på Old Trafford. No offence, men hvad skulle det til for? Hvis man er så politisk korrekt som du åbenbart er, tager du så afstand fra det?
4. Og om så du indrømmer at du foragter alle disse ting. Så indrøm dog at det fedeste du har oplevet er hvor aggressionerne har fået frit løb en gang imellem, hvor vi har domineret jer. Vi er sku alle mennesker. Jeres tacklinger på OT i denne sæson var et tegn på afmagt. Det er det som regel når man ikke kan kontrollere situationerne selv.
5. Jeg gider ikk komme med et postulat om at at Keane eller Cantona ikke var en af de største nogensinde i United pga underlige tacklinger/episoder. Det hele har hørt med til deres personlighed om man vil det eller ej. Legender er skabt på baggrund af deres personlighed, og jeg har et eller andet sted ikke noget tilovers for den kritik af de forskellige spilleres aggression. Når alt kommer til alt er det jo noget du og jeg husker om 20 år også. Du hader bare personligheden imens jeg/vi elsker den.
Om du vil det eller ej hader du jo heller ikke de spillere der er "legender" i dine øjne fordi de har lavet såkaldte "fejl" i karrieren.
Jeg ved at klubfølelser er individuelle, og at alting ikke skal argumenteres for (ifølge mange herinde skal de). Men jeg foragter virkelig Arsenals holdmoral under Wenger. Jeg har foragtet den lige så længe jeg kan huske, og jeg forstår ikke at Wenger skal opføre sig så dumt efter hver tossestreg. (Jeg synes i øvrigt heller ikke Fergie burde gøre det, men bare acceptere nederlagene)
Forskellen på Arsenal og United er:
Størstedelen af Arsenals spillere er klar på at lade aggressionerne, kammeratskabet og uproffesionalismen gå amok i enkelte situationer. Det vises tydeligt i denne sæson med udelukkelsen af Bendtner, Slåskampen mod Spurs, Aggressionerne mod United, Gallas der sætter sig op i midtercirklen og protesterer over ringe forsvarsspil, osv.
Der er enkelte personer i Arsenal jeg synes er sympatiske, men det overvejende antal synes jeg er en umoden flok spillere.
Jeg forstår folk der synes Nani og Ronaldo falder for let. Jeg synes heller ikke selv det er kønt. Men bortset fra det så kan jeg kun komme i tanke om Richardson som har været en decideret OND og usympatisk spiller som har ladet aggresivitet gå ud over modstanderen i de tilfælde hvor han har været utilpasset/nervøs/overmatchet. Hverken Rooneys eller Scholes' aggresivitet bunder i noget personligt som man ser mange tacklinger fra Arsenal.
unbeatable49... hvorfor er det ikke 50? :D
Anyways... jeg er tilfreds med i har gallas som anfører.. med såan en kommer i ikke langt. Det kan godt være vi har haft aggressive anførere, men har været mere end det.... Gallas er kun aggressiv, andet er han ikke og med ham som anfører og som leder for Whingers tropper, så kan jeg kun være tilfreds, da det bare betyder at de ingen chance for mesterskab har
Under alle omstændigheder har I bevæget jer offtopic. Så hvis I vil forsætte diskussion, skal det ikke være i denne tråd.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1095143.ece?slideshowPopup=true&articleId=1095143&nSlide=10
ham på billede 10 er det ikke frank lampard????
Nå men er sgu ligeglad med om der har været noget klammeri. Det sker en gang i mellem, og at begynde og sammeligne med arsenal, hvor det nærmest sker på daglig basis, er lidt ud i det overdrevede.
Nå men tilbage til kampen. Vi er stadigvæk i føresædet. Det må være frustrerende at chelsea ved de kan gå ud og vinde de to sidste kampe, uden det betyder en skid. Den fordel chelsea havde i denne weekend med hjemmekamp og en ekstra hviledag, den får vi i næste uge med vores kamp tirsdag,efterfulgt at hjemmekamp mod west ham, hvor chelsea kommer fra kamp onsdag mod pool, og så afsted til newcastle.Eller nåh nej chelski har jo skemaet tilpasset så de først spiller d.5/5 kl 17.00. Men så høre vi ikke ham sharon-klonen brokke sig. Nå men sidste runde skal jo under alle omstændigheder afvikles med alle kampe samtidig, så der har chelsea bare 6 dage til den kamp hvor vi har 8.
Vi SKAL altså kunne køre det her hjem. Det må man kunne forlange med sådanne to kampe tilbage. Og hvis vi skulle smide det hele væk så er det jo ikke et nederlag på udebane til chelsea der afgøre det. Så er det det åndsvage pointtab vi laver i en af de to sidste kampe, eller et af de andre dumme nederlag til små hold. "Der findes ingen nemme kampe". Nej måske ikke, men vi kunne ikke bede om et lettere slutprogram. Vi skal oven i købet ikke til udlandet i CL og så hjem og rejse til London. Vi skal møde barce hjemme, og så west ham hjemme. Det ligger godt til os stadigvæk. De to "små hold" vi møder har oven i købet intet at spille for, så vi skal ikke engang ud og møde et hold der kæmper for overlevelse, som chelsea eksempelvis skal når de møder bolton hjemme i sidste runde.
Men vi ser jo også lidt igår, hvad der kan gøre chelski stærkere end united på den lange bane, og det er at flere af deres spillere er i stand til at score. Gør drogba det ikke gør lampard og gør han det ikke så gør ballack, eller cole, eller kalou, eller en essien eller en shevchenko, som trods alt er en god spiller at kunne smide ind, eller anelka. Vores kæde hopper af efter ronaldo,rooney,tevez. Scholes har lavet 1 mål i år. Anderson har ikke scoret, carrick har lavet 1, giggs vil jeg ikke kommentere. Vidic og rio, som trods alt også plejede at dele lidt mål imellem sig, har heller ikke været farlige nok på dødbolde. Vi mangler farlighed fra flere folk.
unbeatable49
27-04-2008, 08:01
1. Flot argumentation. Roy Keane slagter Haaland, (som efterfølgende har sagt at han ikke er grunden til han indstillede karrieren).
Skal vi nævne Arsenal spillere der har forsøgt at lave dumme tacklinger? Jeg kan nævne utallige. Jeg har som sådan et meget "ligegyldigt" syn på din poltitisk korrekte holdning. Det er tydeligt du forsøger at kører det hele over på at Keane var en FORFÆRDELIG usympatisk midtbane spiller, og at han ingen kredit for hans karriere skal have kun grundet dét.
Om end elsker du vel Vieira så meget som folk herinde elsker Keane. Vi er ikk så forskellige som du måske tror vi er.
2. Sparke på døde ting? Hvor lyder det moralsk korrekt. I har aldrig gjort andet end at sparke på bander?
Jeg skal ikk kunne sige om du er en af de typer der foragter tacklingen på Eduardo, eller ser på den som en uheldig tackling, men for ren nysgerrigheds skyld: Hvad synes du om tacklingen Eboue kom med i en af de følgende kampe? Spørger du mig er den utrolig similær. Han ramte ham bare ikke lige så uheldigt. Slagkraften og timingen lignede utrolig meget.
Jamen ja, hvilken anfører sidder sig op i midtercirklen og piver over at sin kollega har begået en brøler? Teamspirit my ass. Bendtner frosset ude fordi han har mod og selvtillid. Nogle kan vist ikke tåle at andre har mere selvtillid end andre. (Nej han har måske ikke noget at have det i) - i øvrigt stor kadot til Walcott for at være den eneste der ser ud til at have nosser nok til at holde af bendtner.
3. Nu du forsøger at give vores spillere et dårligt ry: (som de måske, fra andre fans synspunkt havde i forvejen) Hvad synes du så om Vieira, Keown, Eboue, Ashley, Adams, Svanens død, osv. Eller i det hele taget alle de tacklinger forsøgt på os da vi bustede jer på Old Trafford. No offence, men hvad skulle det til for? Hvis man er så politisk korrekt som du åbenbart er, tager du så afstand fra det?
4. Og om så du indrømmer at du foragter alle disse ting. Så indrøm dog at det fedeste du har oplevet er hvor aggressionerne har fået frit løb en gang imellem, hvor vi har domineret jer. Vi er sku alle mennesker. Jeres tacklinger på OT i denne sæson var et tegn på afmagt. Det er det som regel når man ikke kan kontrollere situationerne selv.
5. Jeg gider ikk komme med et postulat om at at Keane eller Cantona ikke var en af de største nogensinde i United pga underlige tacklinger/episoder. Det hele har hørt med til deres personlighed om man vil det eller ej. Legender er skabt på baggrund af deres personlighed, og jeg har et eller andet sted ikke noget tilovers for den kritik af de forskellige spilleres aggression. Når alt kommer til alt er det jo noget du og jeg husker om 20 år også. Du hader bare personligheden imens jeg/vi elsker den.
Om du vil det eller ej hader du jo heller ikke de spillere der er "legender" i dine øjne fordi de har lavet såkaldte "fejl" i karrieren.
Jeg ved at klubfølelser er individuelle, og at alting ikke skal argumenteres for (ifølge mange herinde skal de). Men jeg foragter virkelig Arsenals holdmoral under Wenger. Jeg har foragtet den lige så længe jeg kan huske, og jeg forstår ikke at Wenger skal opføre sig så dumt efter hver tossestreg. (Jeg synes i øvrigt heller ikke Fergie burde gøre det, men bare acceptere nederlagene)
Forskellen på Arsenal og United er:
Størstedelen af Arsenals spillere er klar på at lade aggressionerne, kammeratskabet og uproffesionalismen gå amok i enkelte situationer. Det vises tydeligt i denne sæson med udelukkelsen af Bendtner, Slåskampen mod Spurs, Aggressionerne mod United, Gallas der sætter sig op i midtercirklen og protesterer over ringe forsvarsspil, osv.
Der er enkelte personer i Arsenal jeg synes er sympatiske, men det overvejende antal synes jeg er en umoden flok spillere.
Jeg forstår folk der synes Nani og Ronaldo falder for let. Jeg synes heller ikke selv det er kønt. Men bortset fra det så kan jeg kun komme i tanke om Richardson som har været en decideret OND og usympatisk spiller som har ladet aggresivitet gå ud over modstanderen i de tilfælde hvor han har været utilpasset/nervøs/overmatchet. Hverken Rooneys eller Scholes' aggresivitet bunder i noget personligt som man ser mange tacklinger fra Arsenal.
Tak for et godt og velskrevet indlæg. Ja jeg hader Martin Taylor, og ja jeg synes han skulle have haft langt længere end de tre spilledages karentæne. Direkte pinligt af FA - han var milimeter fra at gøre en ung, talentfuld angriber fodboldindvalid? At du så nævner Eboue vidner om du ikke har set situationen, og kun hørt hvad medierne har sagt. Først og fremmest var det ikke Eboue der gjorde det - det var Diaby. Men hvis du går ind på youtube, og søger under tacklingen vil du se en stor stor forskel, nemlig at Diaby rammer Bolton spilleren langt længere nede af benet, og samtidig er bolden indenfor rækkevidde. Det var slet ikke situationen med Edurado, hvor bolden havde passeret tunge Taylor 2 sekunder forinden. Bendtner frosset ud i kulden? Walcott eneste mand der kan lide ham? Vil meget gerne have nogle kilder på især sidstnævnte. Men forestil dig selv, at der er en 19 årig gut, som kommer ind på dit kontor, hvor du har været i gamet i 10-15 år og praler om hvor god han er, og så når han endelig får chancen til at bevise sit værd, så misbruger han den tillid for vildt. Så ville jeg som ældre i gamet, også fortsat undre mig når den unge ja tilsyneladende talentløse spiller stadig vil gøre krav på at "lede" virksomheden - hvad er det lige han har præsteret der skulle berretige ham til dette? Ikke fordi Fabregas hvis vi vender tilbage til fodbolden, gjorde krav på en startplads som 16-årig - det har han spillet sig til. Så jeg forstår udemærket godt, hvorfor flere finder Bendtner meget afskyelig. Og ja, jeg håber inderligt Arsenal sælger ham.
Næste spørgsmål du stiller er hvorvidt jeg tager afstand fra at vores spillere har tacklet "igennem" som det hedder. Du snakker om at Rooney og Scholes ikke tackler personligt. Jeg vil vædde min hat på at tilfældet var det samme med Keown, Adams og tildels Vieira så ja dem har jeg respekt for. Jeg har aldrig sagt, at ens aggresioner ikke må have lov til at gå udover andre - er selv central midtbanespiller - kender sgu godt gamet. Men det jeg siger, er bare at deciderede hævnagter, hvor man har forberedt hvordan man vil smadre en fuldstændig er over grænsen, og ja det er moralsk forkert.
Og uddyb lige det med Arsenals holdmoral tak - kan vi tage en diskussion på det når du har fundet nogle saglige argumenter.
Og ja Wenger er en virkelig dårlig taber, og ja, det bryder jeg mig heller ikke om. Men har i ikke selv en træner som reagerer på præcis samme måde, når dommeren har givet modstanderen en 50/50 kendelse?
Stop nu det der slåskampen mod Spurs - har Adebayor nikket en skalle ? Er det det som den kører på ? Det tror jeg ikke en skid på, ikke tilfældigt at der ikke er nogen billeder som har fundet dette - overhoved. Dette er ren og skær spind fra Bendtners side, har måske snittet ham, i hans afmagt i ikke at komme på holdet. Hvordan kan det være at Bendtners far første gang sviner Adebayor til, og så lidt senree når han bliver spurgt indtil episoden siger ingen kommentar. Det er sgu da fordi Bendtner trods alt har fortalt sandheden til hans selvfede far.
Gallas har overeageret i nogen situationer i år, men det er det som er med til at skabe en leder. Jeres fremtidige leder Rio, har og er vel ikke helt god i skindet. Efter Chelsea kampen, ville han smadre dommeren. Det symboliserer heller ikke en god leder. Men tænk nu på, de også er mennesker og selv som ledere skal lære at håndtere det at bære bindet. Det er Gallas' første om som captain, og det er ligeså i år Rio har fået besked på han er den fremtidige anfører. Om 3 år er der ingen af de to spillere, som gør sådan noget mere. Det er jeg 100% sikker på. Og jo, jeg kan godt nævne flere usympatiske spillere end dem du nævner for United - ligesom du synes den overvejende del af Arsenals spillere er usympatiske. Hver sin smag:)
unbeatable49
27-04-2008, 08:02
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1095143.ece?slideshowPopup=true&articleId=1095143&nSlide=10
Nå men er sgu ligeglad med om der har været noget klammeri. Det sker en gang i mellem, og at begynde og sammeligne med arsenal, hvor det nærmest sker på daglig basis, er lidt ud i det overdrevede.
Nå men tilbage til kampen. Vi er stadigvæk i føresædet. Det må være frustrerende at chelsea ved de kan gå ud og vinde de to sidste kampe, uden det betyder en skid. Den fordel chelsea havde i denne weekend med hjemmekamp og en ekstra hviledag, den får vi i næste uge med vores kamp tirsdag,efterfulgt at hjemmekamp mod west ham, hvor chelsea kommer fra kamp onsdag mod pool, og så afsted til newcastle.Eller nåh nej chelski har jo skemaet tilpasset så de først spiller d.5/5 kl 17.00. Men så høre vi ikke ham sharon-klonen brokke sig. Nå men sidste runde skal jo under alle omstændigheder afvikles med alle kampe samtidig, så der har chelsea bare 6 dage til den kamp hvor vi har 8.
Vi SKAL altså kunne køre det her hjem. Det må man kunne forlange med sådanne to kampe tilbage. Og hvis vi skulle smide det hele væk så er det jo ikke et nederlag på udebane til chelsea der afgøre det. Så er det det åndsvage pointtab vi laver i en af de to sidste kampe, eller et af de andre dumme nederlag til små hold. "Der findes ingen nemme kampe". Nej måske ikke, men vi kunne ikke bede om et lettere slutprogram. Vi skal oven i købet ikke til udlandet i CL og så hjem og rejse til London. Vi skal møde barce hjemme, og så west ham hjemme. Det ligger godt til os stadigvæk. De to "små hold" vi møder har oven i købet intet at spille for, så vi skal ikke engang ud og møde et hold der kæmper for overlevelse, som chelsea eksempelvis skal når de møder bolton hjemme i sidste runde.
Men vi ser jo også lidt igår, hvad der kan gøre chelski stærkere end united på den lange bane, og det er at flere af deres spillere er i stand til at score. Gør drogba det ikke gør lampard og gør han det ikke så gør ballack, eller cole, eller kalou, eller en essien eller en shevchenko, som trods alt er en god spiller at kunne smide ind, eller anelka. Vores kæde hopper af efter ronaldo,rooney,tevez. Scholes har lavet 1 mål i år. Anderson har ikke scoret, carrick har lavet 1, giggs vil jeg ikke kommentere. Vidic og rio, som trods alt også plejede at dele lidt mål imellem sig, har heller ikke været farlige nok på dødbolde. Vi mangler farlighed fra flere folk.
Daglig basis? Nævn?
Glory Man United
27-04-2008, 08:09
Hvorfor skal vi diskutere Arsenal og deres spillere? Der er vel intet mere uinteressant. De har intet vundet i 4 år og de får heller ikke nogle pokaler i år. Det interessante er da Chelski og Barca!
Hvorfor skal vi diskutere Arsenal og deres spillere? Der er vel intet mere uinteressant. De har intet vundet i 4 år og de får heller ikke nogle pokaler i år. Det interessante er da Chelski og Barca!
Jeg tænkte nogenlunde det samme..
Hvis man skal sidde og analysere om 2 tacklinger er lige slemme fordi den ene er 2-3 cm højere end den anden og i den ene situation var bolden indenfor rækkevidde og i den anden var den ikke, så er det lidt for meget flueknepperi til mig.. Faktum er jo, at Diaby er en spasser som ikke er et hak bedre end Taylor..
Nu vil jeg komme med min objektive mening og få lukket diskussionen.. Arsenal er en flok umodne barnerøve som spiller underholdende cirkusfodbold som altså bare ikke smider trofæer af sig :titte:
U-N-I-T-E-D!:devill:
RuudVanNissetøj
27-04-2008, 08:31
Ja, Arsenal kan spille flot fodbold, har i mine øjne dog ikke gjort det i et stykke tid, men hold kæft hvor kan de opføre sig værrere end en typisk 8. klasse i folkeskolen, når de ikke får deres "flødeboller"...basta.
Nu er tiden til at vise format. Vi glemmer Chelsea kampen og begynder igen at spille den slags fodbold som ingen andre kan....Et virkeligt storhold ændrer ikke taktik eller besætning til hver eneste kamp, det ville i imo. klæde Sir. Alex lidt, at stille op med samme stærkeste opstilling bare to gange i træk ! Ikke mere "ændre holdet til modstanderen", den gik næsten galt mod Barca og sidst mod Chelsea
Holmskov
27-04-2008, 09:08
Glem da Arsenal.
De har så travlt med at feje for egen dør, og de fleste laver jo bare en Wenger når de løber tør for undskyldninger.
I didn't see it.......
Moral er godt, dobbelt-moral er dobbelt så godt.
[QUOTE=robinho;68424]http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1095143.ece?slideshowPopup=true&articleId=1095143&nSlide=10
jo syntes også at ligheden er slående :lolol:
Tak for et godt og velskrevet indlæg. Ja jeg hader Martin Taylor, og ja jeg synes han skulle have haft langt længere end de tre spilledages karentæne. Direkte pinligt af FA - han var milimeter fra at gøre en ung, talentfuld angriber fodboldindvalid? At du så nævner Eboue vidner om du ikke har set situationen, og kun hørt hvad medierne har sagt. Først og fremmest var det ikke Eboue der gjorde det - det var Diaby. Men hvis du går ind på youtube, og søger under tacklingen vil du se en stor stor forskel, nemlig at Diaby rammer Bolton spilleren langt længere nede af benet, og samtidig er bolden indenfor rækkevidde. Det var slet ikke situationen med Edurado, hvor bolden havde passeret tunge Taylor 2 sekunder forinden. Bendtner frosset ud i kulden? Walcott eneste mand der kan lide ham? Vil meget gerne have nogle kilder på især sidstnævnte. Men forestil dig selv, at der er en 19 årig gut, som kommer ind på dit kontor, hvor du har været i gamet i 10-15 år og praler om hvor god han er, og så når han endelig får chancen til at bevise sit værd, så misbruger han den tillid for vildt. Så ville jeg som ældre i gamet, også fortsat undre mig når den unge ja tilsyneladende talentløse spiller stadig vil gøre krav på at "lede" virksomheden - hvad er det lige han har præsteret der skulle berretige ham til dette? Ikke fordi Fabregas hvis vi vender tilbage til fodbolden, gjorde krav på en startplads som 16-årig - det har han spillet sig til. Så jeg forstår udemærket godt, hvorfor flere finder Bendtner meget afskyelig. Og ja, jeg håber inderligt Arsenal sælger ham.
Næste spørgsmål du stiller er hvorvidt jeg tager afstand fra at vores spillere har tacklet "igennem" som det hedder. Du snakker om at Rooney og Scholes ikke tackler personligt. Jeg vil vædde min hat på at tilfældet var det samme med Keown, Adams og tildels Vieira så ja dem har jeg respekt for. Jeg har aldrig sagt, at ens aggresioner ikke må have lov til at gå udover andre - er selv central midtbanespiller - kender sgu godt gamet. Men det jeg siger, er bare at deciderede hævnagter, hvor man har forberedt hvordan man vil smadre en fuldstændig er over grænsen, og ja det er moralsk forkert.
Og uddyb lige det med Arsenals holdmoral tak - kan vi tage en diskussion på det når du har fundet nogle saglige argumenter.
Og ja Wenger er en virkelig dårlig taber, og ja, det bryder jeg mig heller ikke om. Men har i ikke selv en træner som reagerer på præcis samme måde, når dommeren har givet modstanderen en 50/50 kendelse?
Stop nu det der slåskampen mod Spurs - har Adebayor nikket en skalle ? Er det det som den kører på ? Det tror jeg ikke en skid på, ikke tilfældigt at der ikke er nogen billeder som har fundet dette - overhoved. Dette er ren og skær spind fra Bendtners side, har måske snittet ham, i hans afmagt i ikke at komme på holdet. Hvordan kan det være at Bendtners far første gang sviner Adebayor til, og så lidt senree når han bliver spurgt indtil episoden siger ingen kommentar. Det er sgu da fordi Bendtner trods alt har fortalt sandheden til hans selvfede far.
Gallas har overeageret i nogen situationer i år, men det er det som er med til at skabe en leder. Jeres fremtidige leder Rio, har og er vel ikke helt god i skindet. Efter Chelsea kampen, ville han smadre dommeren. Det symboliserer heller ikke en god leder. Men tænk nu på, de også er mennesker og selv som ledere skal lære at håndtere det at bære bindet. Det er Gallas' første om som captain, og det er ligeså i år Rio har fået besked på han er den fremtidige anfører. Om 3 år er der ingen af de to spillere, som gør sådan noget mere. Det er jeg 100% sikker på. Og jo, jeg kan godt nævne flere usympatiske spillere end dem du nævner for United - ligesom du synes den overvejende del af Arsenals spillere er usympatiske. Hver sin smag:)
No problem, godt du også selv begrunder hvad du skriver. Sorry jeg får altid mixet Diaby og Eboue sammen. Men selvfølgelig var det Diaby jeg mente. Tidspunktet taget i betragtning og alkoholen taget i betragtning var jeg da LIDT tæt på.. nå anyways:
Når jeg ser de to tacklinger i normal tempo og ikke ligger mærke til små detaljer i slow motion, synes jeg Diabys tackling er udført lige så hurtigt og hårdt som Taylors. Hensigten er den samme som Taylor, så at forsvare ham fordi han rammer lavere nede synes jeg er hen i vejret. Jo jeg HAR set begge tacklinger, og jeg synes faktisk ikke han rammer længere nede. Kig selv:
http://www.youtube.com/watch?v=pUuMFR1V80Y
og:
http://www.youtube.com/watch?v=bK1_dzlhW_w
Jeg synes self Taylors tackling er hård. Men jeg kan ikke se han bevidst går efter at skade Eduardo. Timingen er bare utrolig uheldig, men folk med helt neutrale briller siger ofte at det er en 1/1000 situation at han lige præcis er så uheldig som han er.
Hvad angår Bendtner har noget vel fået ham til at reagere tilbage og noget har vel fået hans næse til at gøre ondt. I didnt see it argumenter går ikk i sådan en situation.
Bendtner frosset ude i kulden: Det var tydeligt at se efter fejringen af hans ene mål at ingen havde lyst til at fejre det med HAM pånær Walcott. Jamen i har selv tråde på jeres forum hvor i diskuterer hvordan situationen står til med ham + aviser, medier selv sætter spørgsmålstegn ved det (Nej alt er self ikke pålideligt). Forstår ikk helt hvorfor jeg skal begrunde det. Vi kan også bare kalde det forsøg på at fryse ham ude/ikke give ham kredit. Det er mere eller mindre det samme der er hensigten fra hans "holdkammerater". Ingen gjorde sådan med Richardson i United ihvertfald.
Jeg synes det er så umodent og uproffesionelt på en måde at man ikke kan give kredit til en spiller fra sit hold.
@ det med at tackle personligt så talte jeg nu om nuværende hold, men nu du nævner Vieira så synes jeg lige netop han var en af de største vendetta typer i fodbold. Og ja jeg HAR set ham spille hvis det skulle være dit argument at jeg ikke har.
Hvilke typer synes du er usympatiske for United? Spørger af ren nysgerrighed.
Så drenge, denne tråd handler ikke om tacklinger, Arsenal og tude-Marie aka Gallas. Men om kampen mellem Chelsea og Manchester United. Back to topic..
Så drenge, denne tråd handler ikke om tacklinger, Arsenal og tude-Marie aka Gallas. Men om kampen mellem Chelsea og Manchester United. Back to topic..
Ups.. nå men I didnt see it :D
jeg mener også chelsea fik alle små tvivlkendelserne, men jeg mener det var en helt forkert at ronaldo startede ude - vi er på det tidspunkt af sæsonen, hvor man altså spiller med sit bedste hold - jeg synes også man har lagt mærke til ronaldo efter hver kamp han er blevet sparet ikke har spillet særlig godt i den efterfølgende.. det handler altså også som om at holde spillerne skarpe - det virker som om ronaldo er bedst når han bare får lov at køre derudaf.. jeg var på broen igår og se kampen og første halvleg var vi elendige efter min mening - det virkede som om vi bare ville fedte den hjem istedet ved at spille på de andres præmisser - man ser jo at så snart vi kommer bagud 2-1 så begynder det "rigtige" united spil..
der var ikke straffe og vi var pivuheldige, men forstår ikke hvorfor vi ikke prøver at spille mere med dem for ved at give dem bolden kommer der også de her tilfældigheder..
men hvis ikke vi bliver mestre nu så er vi sku selv ude om det - vi har west ham der bare skal slås, og så har vi wigan ude, der ingen tilskuere har, hvor vi måske har 7-8000 til den kamp - vi kunne ikke have haft et bedre program..
Begge skulle vist være klar til tirsdag. Læs eventuelt længere tilbage i tråden, hvor jeg har givet en opdate på skadsesituationen. Anderson var vist ikke skadet, bare ren og skær træthed.
Men hvis du går ind på youtube, og søger under tacklingen vil du se en stor stor forskel, nemlig at Diaby rammer Bolton spilleren langt længere nede af benet, og samtidig er bolden indenfor rækkevidde. Det var slet ikke situationen med Edurado, hvor bolden havde passeret tunge Taylor 2 sekunder forinden.
Ja, lamme undskyldningen er der nok af. Faktum er, at han ramte ham med strakt ben og med knopperne forrest på hans ankel.
Martinsen
27-04-2008, 11:50
Det fungerer ikke for os pt. desværre. I første halveg skabte vi intet mod Chelsea, og var meget heldig med at kampen ikke var lukket ved halveg. Alligevel var vi igen tæt på at få et godt resultat, men sådan endte det desværre ikke. Og nu bliver det en sindssyg gyser afslutning på PL. I øvrigt er jeg lidt skuffet over at Fergie vælger at "spare" nogle spillere, jeg synes bestemt ikke det er den rette kamp at gøre det i, så egentlig hellere at han gjorde det mod Barca end mod Chelsea. Men de spillere der var på banen burde dog alligevel være i stand til at gøre det bedre, end hvad der var tilfældet. Vores ringeste må vel være Nani forfærdelig indsats fra hans side. Anderson var vores suveræn bedste og efter nogle knap så gode kampe fra hans side, var han oppe i et helt andet gear igår, han var en fornøjelse at følge. Den evigt udskældte Silvestre gjorde det også ganske godt på backen.
Tak for et godt og velskrevet indlæg. Ja jeg hader Martin Taylor, og ja jeg synes han skulle have haft langt længere end de tre spilledages karentæne. Direkte pinligt af FA - han var milimeter fra at gøre en ung, talentfuld angriber fodboldindvalid?
Det var dog noget vås. Fordi en tackling går gal, så skal man sku ikke have længere karantæne.
Du kan selv se Eduardos tackling fra en anden vinkel her:
http://img182.imageshack.us/img182/1746/eduardotackleonnanizi8.jpg
Nyt billede fra gårdagens ballade efter kampen
http://img2.freeimagehosting.net/uploads/a54e4f6430.jpg
Holmskov
27-04-2008, 13:26
Det var dog noget vås. Fordi en tackling går gal, så skal man sku ikke have længere karantæne.
Du kan selv se Eduardos tackling fra en anden vinkel her:
http://img182.imageshack.us/img182/1746/eduardotackleonnanizi8.jpg
Lige præcis.
Og her er Eduardo milimeter fra at gøre en ung talentfuld spiller invalid.
Det er generelt bare umuligt at snakke med Arsenalfans om 'Eduardo vs Lignende episoder'. De snakker alle sammen som om han er deres afdøde 'Busby babe'; vender deres Eduardo-trøje om, så den har nummeret forrest, når de går til kamp; og når man konfronterer dem med Eduardos egen tackling eller Diabys mod Bolton, så er det som at høre Wenger: "I didn't see it"
unbeatable49
27-04-2008, 13:50
Lige præcis.
Og her er Eduardo milimeter fra at gøre en ung talentfuld spiller invalid.
Så vidt jeg ved deltog Nani igår i kampen mod Chelsea? Eller hmm var han nu med?
Så vidt jeg ved deltog Nani igår i kampen mod Chelsea? Eller hmm var han nu med?
Han var ihvertfald med mod Arsenal.
Ja, det gjorde han.
unbeatable49
27-04-2008, 14:00
Han var ihvertfald med mod Arsenal.
Hjemme eller ude?
Hjemme eller ude?
Han var med i FA cuppen, skadet hjemme i PL og på bænken ude i PL.
Holmskov
27-04-2008, 14:17
Igen prøver du at lave en Wenger.
I didn't see it.
Og jo Nani var med i går på trods af denne vanvidstackling. Den var milimeter på den "rigtige" side og det lever vi så med.
Taylors tackling var milimeter på den forkerte side og det lever vi sjovt nok også med.
Du er vel af det samme kuld der syntes Ruud overreagerede da han sprang væk da Viera sparkede ud efter ham.?
Tag nu dine franske briller af og indrøm at disse ting sker. Den er da for helvede ikke længere. Arsenal eller ej, så var det et hændeligt uheld med Taylor og ikke andet.
Jesus...........(sagt på engelsk)
TrincoBoy
27-04-2008, 14:27
Nyt billede fra gårdagens ballade efter kampen
http://img2.freeimagehosting.net/uploads/a54e4f6430.jpg
:lolol:
Ja jeg hader Martin Taylor, og ja jeg synes han skulle have haft langt længere end de tre spilledages karentæne. Direkte pinligt af FA - han var milimeter fra at gøre en ung, talentfuld angriber fodboldindvalid?
Har vi egentlig ikke haft denne diskussion med hleb13??
Prøv nu at se bort fra konsekvenserne, ved Taylors hovedløse tackling, som IKKE var til hensigt at skade Eduardo! Man giver jo ikke karentæne efter hvor slem skaden er.. Og det ville da også være fuldstændig idiotisk at gøre det!
Og du skal da lige ha' med, at Eduardo er ung og talentfuld. Det er da ikke på nogen måde relevant, for karentænens varighed! Hvis Eduardo havde været 30, kunne Taylor så have nøjes med 3 dages karentæne, eller hvordan synes du?
Lad nu bare unbeatable snakke..
Hvis hans liv giver mere mening af at han lige markerer sig engang imellem på et mesterholds forum, så lad ham dog..
Selvfølgelig skal Taylor have en ordentlig røvfuld karantæne.. Det var jo 100% bevidst at han ødelagde Eduardos fod.. Det er mig en gåde at han ikke sidder på dødsgangen idag.. Diabys tackling kan på ingen måde sammenlignes med Taylors, alle ved sgu da at der ikke er ondt skabt i Arsenals spillere..
unbeatable49
27-04-2008, 16:06
Lad nu bare unbeatable snakke..
Hvis hans liv giver mere mening af at han lige markerer sig engang imellem på et mesterholds forum, så lad ham dog..
Selvfølgelig skal Taylor have en ordentlig røvfuld karantæne.. Det var jo 100% bevidst at han ødelagde Eduardos fod.. Det er mig en gåde at han ikke sidder på dødsgangen idag.. Diabys tackling kan på ingen måde sammenlignes med Taylors, alle ved sgu da at der ikke er ondt skabt i Arsenals spillere..
Uhh - nu bliver vi personlige. Er det ikke netop disse angreb i mener Arsenal spillere udsætter alle og enhver for under kampe? Mesterhold - i mine øjne ligner i ikke et mesterhold, men lad nu det ligge. Vil nok bringe for mange sind i kog. Jeres præstation mod Barcelona var en skændsel, når man ved hvor godt i trods alt kan spille. Det kan sgu godt være vi spiller naivt, men en Arsenal kamp uden 2-3 100% chancer til os, sker ALDRIG. Heller ikke på Old Trafford, San Siro, Stamford Bridge, Anfield og ville heller ikke være sket på Camp Nou.
pølsemanden
27-04-2008, 16:11
Var Giggs overhoved med i går ??
Uhh - nu bliver vi personlige. Er det ikke netop disse angreb i mener Arsenal spillere udsætter alle og enhver for under kampe?
Du fucker det jo selv op. Havde du regnet med at blive taget seriøst, når du nærmest siger, at Diabys tackling er mere fair end Taylors, blot fordi ham grækeren ikke brækkede benet? At du så efterfølgende fortsætter racet med negativt pis om vores spillere (Nani), gør det jo ikke kønnere, når du er på et fremmed forum.
Mesterhold - i mine øjne ligner i ikke et mesterhold, men lad nu det ligge. Vil nok bringe for mange sind i kog.
Nej, det gør vi ikke for tiden. Men i perioder hvor I lå nummer 1 og heller ikke gjorde det godt, forsvarede mange af jer med sætningen "tabellen lyver aldrig" - Er du også en af dem? I så fald spiller vi jo som et mesterhold, hvis man skal følge det ordsprog.
Jeres præstation mod Barcelona var en skændsel, når man ved hvor godt i trods alt kan spille.
Delvis enig. Det er desværre udviklingen i sådanne turneringer, men vi skulle helt klart have gået efter et udebanemål. Det er så vigtigt at få.
Det kan sgu godt være vi spiller naivt, men en Arsenal kamp uden 2-3 100% chancer til os, sker ALDRIG. Heller ikke på Old Trafford, San Siro, Stamford Bridge, Anfield og ville heller ikke være sket på Camp Nou.
Så er det jo godt, du er Arsenal fan.
Uhh - nu bliver vi personlige. Er det ikke netop disse angreb i mener Arsenal spillere udsætter alle og enhver for under kampe? Mesterhold - i mine øjne ligner i ikke et mesterhold, men lad nu det ligge. Vil nok bringe for mange sind i kog. Jeres præstation mod Barcelona var en skændsel, når man ved hvor godt i trods alt kan spille. Det kan sgu godt være vi spiller naivt, men en Arsenal kamp uden 2-3 100% chancer til os, sker ALDRIG. Heller ikke på Old Trafford, San Siro, Stamford Bridge, Anfield og ville heller ikke være sket på Camp Nou.
Jeg er egentlig bedøvende om jeg bliver personlig.. I mine øjne har du ikke noget at lave herinde når du fyrer så meget mund-bæ af, men det er desværre ikke mig der bestemmer hvem der skal sparkes ud.. Det her et United forum og jeg siger hvad der passer mig om Arsenal..
Nej, du har ret.. Jeg er dybt misundelig på jeres hav af 100% chancer som skaffede jer både en plads i top3 i PL og en CL kvartfinale.. Jeg er dybt imponeret..
unbeatable49
27-04-2008, 16:56
Jeg er egentlig bedøvende om jeg bliver personlig.. I mine øjne har du ikke noget at lave herinde når du fyrer så meget mund-bæ af, men det er desværre ikke mig der bestemmer hvem der skal sparkes ud.. Det her et United forum og jeg siger hvad der passer mig om Arsenal..
Nej, du har ret.. Jeg er dybt misundelig på jeres hav af 100% chancer som skaffede jer både en plads i top3 i PL og en CL kvartfinale.. Jeg er dybt imponeret..
Har aldrig påstået at den stil vi praktisere, er den som giver de bedste resultater. Tværtimod er det hamrende naivt, men når det engang lykkedes, hvilket jeg har en stærk overbevisning om det gør, da vi allerede i år har været meget tæt på. Jeg vil vædde med, at i hånden på hjertet (selvom jeg nok ikke får nogen af jer til at indrømme det), var pinligt destruktive for den smukke fodbold i tirsdags, og i 1. halveg mod Chelsea. At det så lykkedes er i mine øjne mere marginaler - nu blev i straffet i går, men er heldige med i har et stabilt udgangspunkt mod Barcelona.
Debatten har intet at gøre med kampen i går. Der diskuteres United vs Arsenal. Opret venligst en tråd til dette, såfremt i vil diskutere det. Back to topic NU, det er blevet sagt mange gange nu.!!
unbeatable49
27-04-2008, 17:01
Du fucker det jo selv op. Havde du regnet med at blive taget seriøst, når du nærmest siger, at Diabys tackling er mere fair end Taylors, blot fordi ham grækeren ikke brækkede benet? At du så efterfølgende fortsætter racet med negativt pis om vores spillere (Nani), gør det jo ikke kønnere, når du er på et fremmed forum.
Nej, det gør vi ikke for tiden. Men i perioder hvor I lå nummer 1 og heller ikke gjorde det godt, forsvarede mange af jer med sætningen "tabellen lyver aldrig" - Er du også en af dem? I så fald spiller vi jo som et mesterhold, hvis man skal følge det ordsprog.
Delvis enig. Det er desværre udviklingen i sådanne turneringer, men vi skulle helt klart have gået efter et udebanemål. Det er så vigtigt at få.
Så er det jo godt, du er Arsenal fan.
Ja, jeg mener Diabys er mindre svinsk end Taylors, og hvis jeg ikke kan tages seriøst på den baggrund, kan vi diskutere hvem der er mest afstumpet. I sviner Gallas til, jeg sviner Nani til. Altså i er 200 mod 1, tror godt i kan klare lidt. Hvis det hjælper på min troværdighed og seriøst, at jeg siger Ronaldo er verdens bedste siger jeg med glæde det - for det mener jeg han er. Men den der med at "jeg kan bare svines til og fucke af helveds til, fordi jeg er på fremmed forum" er i mine øjne en smule latterlig.
Jacob FG
27-04-2008, 17:08
Hvilken del af sætningen "back to topic" fatter du ikke (unbeatable)?
Kampen igår måtte selvfølgelig ikke tabes, men det gjorde den, og det må man forholde sig til. Personligt er jeg ikke et sekund i tvivl om, at vi nok skal klare skærene mod West Ham og Wigan. Og som jeg også har skrevet før i denne tråd, så er det jo heller ikke naturlov, at Chelsea ikke kan gå hen og miste point.
Titelræset er blevet mere spændende end det burde have været, men det må vi jo tage med. Og så er der da lidt mere at se tilbage på, når det sidste fløjt har lydt..
Ja, jeg mener Diabys er mindre svinsk end Taylors, og hvis jeg ikke kan tages seriøst på den baggrund, kan vi diskutere hvem der er mest afstumpet. I sviner Gallas til, jeg sviner Nani til. Altså i er 200 mod 1, tror godt i kan klare lidt. Hvis det hjælper på min troværdighed og seriøst, at jeg siger Ronaldo er verdens bedste siger jeg med glæde det - for det mener jeg han er. Men den der med at "jeg kan bare svines til og fucke af helveds til, fordi jeg er på fremmed forum" er i mine øjne en smule latterlig.
Hvem er det for en motherf***** som generer mit yndlingshold? Du står på de røde djævels base (.. og her handler det ikke om Arsenal, og det rager heller dig om vores mesterhold, så længe du ikke bryder dig om det), og det er jo klart du bliver trappet ned! Vi rivaler passer bare ikke sammen og det må du leve med. At stå på ens fjendes tæppe går jo heller ikke, når man ikke bryder sig om hinanden. Du kan svine vores spillere til på dit egen hjemmeforum, og fucke dine ord dér - Dér igonerer jeg dig, for jeg vil ikke selv være velkomne og læse dine indlæg.
Hermed lukkes emnet for en tid.!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.