PDA

Se fuld version : Arbejde/studere i Manchester

Juel
24-04-2008, 22:20
Hej. Jeg har lige siddet og snakket med den gode Thomas Vishoff på msn, og snakken kom til at falde på hvad vi skal når vi er færdige med henholdsvis gymnasiet og handelsskolen. Vi er begge sikre på at vi skal arbejde et år, men vi drømmer også om at komme til Manchester og bo der i en periode. Så tænkte vi om det ikke var muligt at slå 2 fluer med et smæk, og flytte til Manchester et års tid og arbejde derovre samtidig. Jeg har også overvejet at flytte derover og studere på et tidspunkt, men det kræver lige at jeg ved hvad jeg helt præcist vil studere inden. Er der nogle der har erfaringer med at bo i Manchester og evt. have arbejdet eller studeret derovre? Det må i hvert fald være den ultimative drøm at bo i Manchester i et år, og få set alle hjemmekampene.
Er det svært at skaffe en lejlighed?
Er det svært at finde job, og hvordan er lønnen derovre i forhold til herhjemme?

Hinrichsen
24-04-2008, 22:27
Nu bor jeg selv i London Området, så kan ikke sige med 100% sikkerhed hvordan der er opppe i Manchester...

Men Et fuldtids job i Waitrose (svarende til Føtex eller lign.) giver cirka 1000 pund om måneden.. Og du kan leje en lille et værelses for en 4-500 pund om måneden vil jeg tro

http://www.properazzi.com/search/loc/_UK%252FEngland%252FManchester/pt/property/st/rent/pg/1

Her er et link til at leje boliger i Manchester...

Mht at studere herovre skal du være virkelig heldig hvis staten understøtter nogen form for SU (Får det ikke selv) så du skal kunne komme ind på en universitets uddannelse der er godkendt af den danske stat før de giver Ulandsstøtte...

Håber det kan hjælpe ;)

Baunie
24-04-2008, 22:39
Skift nationalitet og kontakt Thaksin. Hvis du har thailandsk pas vil du straks blive tilbudt en prøvetræning i City.

Casper
25-04-2008, 11:31
Hvis du vil uddannes i Manchester, så skal du selv ordne alle ting hvis du vil søge ind i alle årenene...

Hvis ud derimod vil tage en uddannelse i dk med et semester i england, så kan du både få su osv. og du behøver du ikke gøre meget arbejde i forhold til den anden mulighed.

Dansk arbejdskaft er velset i England. De ved at vi er veluddannede og fornuftige mennesker, så det bliver bestemt ikke svært at finde et arbejde derovre.

Det er dyrt at bo inde i Mancheter centrum, så du skal nok ud og kigge udenfor byen i fx stockport, sale, Trafford osv.

Juel
27-04-2008, 16:14
Mange tak for alle de hurtige svar! Jeg er nu 100 % sikker på at jeg flytter til Manchester efter sommerferien næste år hvor jeg bliver student. Jeg har snart arbejdet 3 år i føtex, så jeg vil sikkert prøve at finde et supermarked derovre der har brug for en ung gut fra Danmark. Jeg har snakket lidt med andre United-fans der bliver student samtidig som mig, og jeg tror ikke at jeg bliver nødt til at bo alene derovre :)

Og det bliver vel næsten nødvendigt at finde en lejlighed med 1 seng mere end vi er af personer, så vi kan have plads til nogle danske United-fans der mangler et sted at overnatte!

RasmusP
27-04-2008, 19:32
Og det bliver vel næsten nødvendigt at finde en lejlighed med 1 seng mere end vi er af personer, så vi kan have plads til nogle danske United-fans der mangler et sted at overnatte!
Super godt tænkt!! :D:D