PDA

Se fuld version : CL: FC Barcelona - Manchester United

Sider : 1 [2]

Manchester United
23-04-2008, 21:29
Godt van der sar, jeg tror han får min stemme som kampens MOM!

Manchester United
23-04-2008, 21:33
Nå 0-0 sluuut..

Hl-Glory
23-04-2008, 21:33
Det et okay resultat.
selvom jeg gerne ville have et udebane mål.
men sådan skulle det ikke være, men vi holdt nullet, det vigtigt!

Come on United!

Buch
23-04-2008, 21:35
Har svært ved at være helt tilfreds med 0-0, når vi får straffe.

robinho
0-0. Ikke så godt for fodbolden, men godt for os.....

lange
haha se lige VIP pladsen:D
Kæmpestore david gill

PerRonaldo
Jeg er flov.. Det er helt vildt skandaløs fodbold fra "verdens bedste fodboldhold".. Kan sgu godt forstå dem der ikke gider se engelsk fodbold, de to semifinaler er et tydeligt bevis hvor grimt fodbold det kan være!

Men vi klare os jo på den måde Liverfool har klaret sig videre på gennem de seneste mange år, er bare flov over vi skal kopiere deres stil!

Manchester United
Vi holdte nullet pga. Van Der Sar, han er kampens MOM!

PetterDK
23-04-2008, 21:36
Kæft det var en dårlig kamp, hvor vi ikke skabte noget offensivt (havde Ronaldo scoret på straffe, havde jeg dog unægteligt set anderledes på det). Umiddelbart lyder 0-0 godt på udebane, men jeg sidder med en dårlig fornemmelse forud for returkampen :S

Manchester United
23-04-2008, 21:36
Kæmpestore david gill

Hvad???

Hl-Glory
23-04-2008, 21:38
Ja ikke en smuk kamp, men flot disiplineret præstation fra holdet side, selvom
jeg hellere så vi kom ud og var offensive fra start, men sådan ville Sir Alex spille og det gjorde vi flot.

Vidic92
23-04-2008, 21:39
Jeg er skuffet.. Kan ikke forstå hvordan verdens største fodboldklub kan gå ud og spille på et 0-0 resultat. Men jaja, ser da frem til vi tæver Chelsea på lørdag :D

Thomas
23-04-2008, 21:39
Tja, ved ikke om jeg skal være utilfreds eller tilfreds. Jeg vælger at holde mig neutral, da sådan en "krig" tages over to kampe. Først om 6 dage kan jeg stille mig utilfreds eller tilfreds. Forhåbentlig det sidste.

Vi havde et par glimrende momenter, det er ærgeligt, at vi ikke kan få Rooney, Ronaldo og Tevez i gang med det offensive. Jeg savnede Anderson!

MoM: Scholes. Han var her og der, smækkede afleveringer til højre og venstre og så viste man de spanioler, hvordan der skal tackles!!

srixon
23-04-2008, 21:40
mig en kæmpe gåde hvorfor vi have Park på banen i sådan en storkamp??? bevares han er en ok reserve når vores stjerner skal have en pause, men hvad fanden skaber han? ARGHH det pisser mig snart af!

Elkjaer
Synes det er trættende og se alle der siger nej en dårlig kamp, vi var slet ikke offensive.
Nej det var vi ikke og det var heller ikke meningen med denne kamp, Fergie var tydeligvis tilfreds med forsvar og midtbane. Så mange af vores spillere viser koncentration, modenhed m.m. når de ikke bliver fristet og løber med frem, dejligt at have 5-6 mand hjemme så vi undgå kontraangreb.
Vi kommer ikke til Barca for at angribe.
Vi burde være mere tilfreds med 0-0

Vilmeister
Vi lammetæver dem på OT

CC
Flere af jer spørger hvad Park laver på banen. Det han laver er at hjælpe med at holde en fremragende defensiv som vil forhindre Barca i at score. Hvis vi havde haft så stærk en defensiv sidste år, jamen så tror jeg sgu ikke Milan havde slået os ud.

Personligt er jeg godt tilfreds med både kampen og resultatet. Det gik efter den taktik Fergie havde sat, hvilket var tydeligt da vi havde alle på nær Ronaldo nede og hjælpe med at forsvare. Hvis bare vi havde scoret på straffet til at starte med, jamen så havde det været intet mindre end perfekt.

Kampen om en uge bliver en helt anden oplevelse, hvor det er vores tur til at presse! Og det sjove er der at Barca formentlig ikke har ressourcerne til at lave noget der kunne minde om en lignende taktisk konstellation til at forhindre os i at score så jeg er virkelig positiv:D

Bugge
Der kan vist ikke være nogen tvivl om at det var Fergusons plan at køre den sikkert hjem og undgå at indkassere et mål.. Og det virkede perfekt, forsvaret havde forholdsvis styr på Barcas offensiv..

Men jeg synes stadig det er tyndt at vi ikke kan have 3 berøringer før vi smider den væk igen.. Det er taktisk smart at spille defensivt og selv afgøre den på OT, men man behøver jo ikke aflevere bolden pænt til Barcelona hver gang man stopper deres angreb..

For fanden Ronaldo, det straffespark kunne have sendt os til Moskva.. Men what the fuck, han var stadig imo en af de bedste og mon ikke han viser vejen på OT.. Han virker til at føle sig ganske godt tilpas mod Barcas sølle defensiv..

Vilmeister
23-04-2008, 21:43
MOM: Helt klart scholes, spaniolerne turde ikke nærme sig ham i slutningen af kampen. Han slagtede dem!

Kofoed
Kæmpestore david gill
Ja det var helt vildt.. især når han stod ved siden af lille laporta(?)
Jeg er flov.. Det er helt vildt skandaløs fodbold fra "verdens bedste fodboldhold".. Kan sgu godt forstå dem der ikke gider se engelsk fodbold, de to semifinaler er et tydeligt bevis hvor grimt fodbold det kan være!
Giver dig på en måde ret.. Folk der ikke ser engelsk fodbold, fik et meget dårligt indtryk af den store Rooney og Ronaldo.. Men nu er det jo heller ikke det nemmeste i verden at tage til Barcelona og Holde dem fra at score, men det var alligevel en skidt måde den blev spillet på, og vi kunne sagtens ha holdt nullet hvis vi var gået tættere på dem, og satset noget mere.. men det var som om ingen kunne ramme hinanden..

Hargo gjorde det KANON på backen.. ikke EN fejl så jeg.. Brown derimod.. Ingen tvivl om at han skal ha en pause.. syntes han har gjort det kanon i år og fedt at han skrev under, men han er inde i en dårlig periode, og han havde rigtig mange skidte clearinger og andre kiks.. Pique skal starte inde hvis Vidic ikke er tilbage..

Men lad os nu tæve dem på fortet.. Jeg er i og for sig tilfreds med 0-0, selvom 1-1 havde set MEGET bedre ud, men nu skal vi "bare" ud og vinde hjemme og det er jeg sikker på vi gør..

Men må indrømme at jeg mener SAF har lidt af skylden idag.. han kan self ikke styre spillerne, men at ændre den succesfulde 4-3-3 til en 4-4-2, mod et utroligt godt pasningsspillende hold, mener jeg er en stor fejl.. og så syntes jeg han venter med udskiftningerne alt for længe.. og hvilke udskiftninger.. Park bliver inde, og GIGGS kommer ind???? Hvorfor?? Hvorfor skal vi både ha Nani, Park og Giggs inde?? Park kunne med fordel ha været taget ud for Anderson længe før.. Park kæmper og kæmper men kommer ingen vejne..

srixon
Jeg er skuffet.. Kan ikke forstå hvordan verdens største fodboldklub kan gå ud og spille på et 0-0 resultat. Men jaja, ser da frem til vi tæver Chelsea på lørdag :D

jeg ser næsten ikke frem til Chelsea kampen... for det bliver vel lige så ringe - meget taktisk osv :confused: :confused:

Mr. Larsen
Hargo får sku min stemme som MOM i hård konkurrence med VDS.

Han er virklig begyndt at ramme formen må jeg sige, det var sku ikk meget der kom forbi ham

PerRonaldo
Synes det er trættende og se alle der siger nej en dårlig kamp, vi var slet ikke offensive.
Nej det var vi ikke og det var heller ikke meningen med denne kamp, Fergie var tydeligvis tilfreds med forsvar og midtbane. Så mange af vores spillere viser koncentration, modenhed m.m. når de ikke bliver fristet og løber med frem, dejligt at have 5-6 mand hjemme så vi undgå kontraangreb.

Nej det også fint nok.. Men så skal man bare aller svine den fodbold til vi så igår, og det var der sgu mange der gjorde. jeg selv inklusiv, for vi går ud praktisere nøjagtigt den stil, som chelsea og liverfool altid levere.. Og dem som ikke ser engelsk fodbold, som os andre uge efter uge, må godt nok sige at engelsk fodbold er røvsygt!

Manchester United
Kedelig kamp synes jeg!

Don Kafai
23-04-2008, 21:44
Desværre for fodbolden, så er Champions League blevet en taktisk affære. Vi har siden vores triumf i 1999 spillet vores respektive spil, men i 7 år gav det ikke resultat. Sidste år, og hele vejen i år, er vi begyndt at spille Liverpool bold, hvor vi taktisk afventer modstanderen.

Vi gjorde det i Lyon, vi gjorde det i Rom, og nu har vi også gjort det i Barcelona. Skandale for fodbolden, men jeg forstår da godt udviklingen bare følges. Jeg håber ikke PL bliver sådan i årene frem, men kan forestille mig det hvis fx Liverpool fik nogle mesterskaber...

ChristianR

Ja, Ferguson er tilfreds med vores spil og resultatet 0-0. Derfor behøver vi andre jo ikke at være det. Jeg er overbevist om, at en anden opstilling og spillestil havde været mere gavnligt for os, da vi så ville have vundet kampen.

Lad os da spille det spil, vi kan! Vi skal ikke tilpasse os Barcelona eller noget andet hold. Vi pakker os ned som et lilleputhold. Disciplineret flot eller ej - Det er jo netop det, vi har kritiseret Liverpool for så ofte.

EDIT: Derudover synes jeg ikke rigtig, der er nogen Unitedspillere, der fortjener en MOM. hvis jeg skal vælge en må det blive Evra, som gjorde det acceptabelt og forholdsvist fejlfrit. Hargo var også en af de bedre.

Grønholdt.
0-0 er vel et ok resultat. Vi holdt nullet, og det var vigtigt. At Ronaldo så brænder straffe er selvfølgelig pisse ærgeligt. Men jeg vil ikke laste ham for det, for han har reddet røven på os så tit. Så selv de bedste kan fejle engang imellem. Ferdinand spilllede sig op til at være den bedste syntes jeg. Jeg føler mig sikker på at vi går videre til finalen, når vi skal spille mod dem igen på tirsdag. Og så er det videre til CSKA Chelskij kampen på lørdag... :cool:

Bergmann
23-04-2008, 21:45
Fint resultat - men en meget skuffende (men taktisk klog) taktik. Det minder mest af alt om Liverpool og Chelsea - hvilket kun kan betegnes som en skam.

Men når alt kommer til alt, så har vi fordelen nu. Og ja, det var smart, men...

MOM: Scholes var fantastisk. Ingen tvivl.

Fletcherfan
23-04-2008, 21:45
0-0 synes jeg er et retfærdigt resultat, fordi United var fantastiske i defensiven. Barca havde muligvis bolden omkring 65 % af tiden, men kun den ene gang var de RIGTIG farlige. Mens United var mere farlige når der skete noget fremad banen. Men vil dog sige, at Xavi, Iniesta og Messi var de bedste på banen. Dommer Busacca gjorde det også godt selvom han lavede enkelte fejl.
van der Sar: 8. Tog det, som han skulle, men havde nogle dårlige udspark i første havleg. Var dog ikke sat på nogen hård prøve.
Hargreaves: 7. En middel kamp.
Evra: 5. Spillede en utrolig dårlig kamp, og havde kæmpeproblemer med Messi. Var også enormt dårlig til, at placere. Tror ikke han spiller så dårligt i returkampen.
Brown: 8. Jeg mener han lavede to store fejl, men spillede ellers en noget nær fejlfrikamp og erstattede Vidic udmærket. Godt set af SAF.
Ferdinand: 8. Var sammen med VDS og Brown årsagen til, at Barca ikke fik mål. Men lavede også nogle enkelte fejlafleveringer.
Rooney: 7. Meget anonym, men utrolig hårdtarbejdende.
Park: 6. Startede dårligt, men fik kæmpet sig lidt op, og havde en indsats på det jævne.
Carrick: 7. Dårlig første halvleg, men spillede sig flot op i anden halvleg.
Scholes: 9. Fik også en dårligt, men fik hurtigt taget sig sammen og var nok Uniteds bedste.
Tevez: 8. Kæmpede og kæmpede, men fik ikke så meget ud af det offensivt.
Ronaldo: 7. Var alt for ofte alene, og jeg synes han var den mest forkert placerede spiller på banen. Men fik lavet nogle enkelte ting, som tæller op.

Michaelkp
23-04-2008, 21:47
jeg ser næsten ikke frem til Chelsea kampen... for det bliver vel lige så ringe - meget taktisk osv :confused: :confused:

Jeg sku også kede af hvis det er den måde vi skal til at spille på.....

Det kan godt være folk, synes det er ok med 0-0, men den måde vi spiller på er pinligt....

Et mål til Barca på OT, så ser det sort ud.

sadface
Alt i alt et fint resultat.
Det er da langt fra afgjordt endnu, hvis barca score en gang på OT SKAL vi jo op og lave to kasser.
Det er selfølgelig lidt skidt at Ronaldo score på straffe, men sådan er det nu engang..
tror på 2-1 i United.. <3

Martinsen
Vi fik hvad vi kom efter nemlig 0-0. Vi skabte intet offensivt, og alligevel så burde vi have vundet når vi ser på det brændte straffe. Det er en katastrofe at vi brænder den intet mindre, det må bare ikke ske i sådan en kamp her.

Kofoed
23-04-2008, 21:48
Men jeg synes stadig det er tyndt at vi ikke kan have 3 berøringer før vi smider den væk igen.. Det er taktisk smart at spille defensivt og selv afgøre den på OT, men man behøver jo ikke aflevere bolden pænt til Barcelona hver gang man stopper deres angreb..

Præcis.. Er egentlig også imponeret over at vi holder stand, og det var tydeligvis meningen at det helt overordnede mål var at holde nullet.. Men vi rammer jo overhovedet ikke hinanden.. sindsygt ringe pasninger, og vi havde haft MEGET bedre muligheder for at score, hvis vi bare kunne spille den rundt istedet for at smide den rundt med det samme. og så viser park altså et par gange, at overblik er ikke en af de evner han ejer..

Men jeg savnede stadig Anderson.. han kunne ha gjort en forskel det er jeg overbevist om..

Drale
23-04-2008, 21:48
Er selfølgelig lidt skuffet over det der straffe Ronaldo brændte, men vi skal være heldige med at Barca ikke scorede på deres mange muligheder. Synes vi skal være tilfredse med 0-0

PerRonaldo
23-04-2008, 21:49
Vi fik hvad vi kom efter nemlig 0-0. Vi skabte intet offensivt, og alligevel så burde vi have vundet når vi ser på det brændte straffe. Det er en katastrofe at vi brænder den intet mindre, det må bare ikke ske i sådan en kamp her.

Ja men lad ham nu for første gang i snart et år vise, at han ikke er en maskine, han kan lave fejl.. Men er enig, må selvfølgelig ikke ske i sådan en kamp, og nu kan aviserne igen begynde på at han ikke kan præstere i de store kampe.

rugholm86
23-04-2008, 21:52
jeg har en underlig føelse... resultatet er jeg ikke glad for.. 0-0 er ikke et godt resultat på udebane.. men hvis man ser på kampen kan skal man vel, som United fan være glad.. vi kunne overhoved ikke ramme hinanden.. passning spillet var forfærdeligt.. Det var som om det brændte staffespank aldrig forsvandt fra spillernes hoveder.. det ville have været en helt anden kamp hvis Ronaldo ikke havde brændt.
Nu bliver det meget svært for os tror jeg... vi bliver nød til at løfte vores spil. Vi er på hjemme bane og fansene skal nok hjælpe os men hvis barca scorere så er der problemer...

ChristianR
23-04-2008, 21:52
Ja men lad ham nu for første gang i snart et år vise, at han ikke er en maskine, han kan lave fejl.. Men er enig, må selvfølgelig ikke ske i sådan en kamp, og nu kan aviserne igen begynde på at han ikke kan præstere i de store kampe.

Han måtte for min skyld gerne vælge en anden kamp, som du selv antyder ja;)
Et mål på det straffespark kunne bare have været guld! Arrgghh.. Han plejer at være sikkerheden selv - Hvor er det frustrerende.

United DK
23-04-2008, 21:53
0-0 er sådan lidt lala, for kommer Barcelona foran på Old Trafford, så kan det godt blive en hård nød at knække. Det minder lidt om situation i 2000, hvor vi fik 0-0 på Bernabeu, og alt så godt ud, for derefter at komme bagud 3-0 på Old Trafford. Jeg siger ikke det sker igen, men det er aldrig godt, ikke at score på udebane i Europa Cuppen.

Michaelkp
23-04-2008, 21:55
0-0 er sådan lidt lala, for kommer Barcelona foran på Old Trafford, så kan det godt blive en hård nød at knække. Det minder lidt om situation i 2000, hvor vi fik 0-0 på Bernabeu, og alt så godt ud, for derefter at komme bagud 3-0 på Old Trafford. Jeg siger ikke det sker igen, men det er aldrig godt, ikke at score på udebane i Europa Cuppen.

Det kan jeg kun give dig ret i, jeg synes vi skulle have gået mere efter et udebane mål.

Kofoed
23-04-2008, 21:58
Han måtte for min skyld gerne vælge en anden kamp, som du selv antyder ja;)
Et mål på det straffespark kunne bare have været guld! Arrgghh.. Han plejer at være sikkerheden selv - Hvor er det frustrerende.

Er det ikke første gang i år, han brænder??

Nu ville jeg meget gerne ha været foruden det straffe.. hvorfor kunne dommeren ikke også se forbi det, ligesom han gjorde med de 2 andre?? Tror vi havde hevet dem rundt hvis vi ikke havde fået det, eller havde scoret.. som om det hele kampen sad i baghovedet..

Kofoed
23-04-2008, 22:00
Jeg er stadig overbevist om at det er SAF der har begået en taktisk brøller og det havde ændret kampen fuldstændig til vores fordel hvis vi havde spillet 4-3-3.. meget mere kompakt midtbane, så de ikke havde alle de huller og spille i.. og så var det godt nok svært at se at messi lige har været skadet.. hvad kan man gøre for at stoppe ham???

Holmskov
23-04-2008, 22:00
Nu forstår jeg jeg Liverpools frustration over deres evige skyttegravsfodbold. Hvis vi spillede sådan hver uge så var jeg slet ikke fodbold-fan.

Men hvor var Scholes og, Rio og Hargreaves fantastiske.

De får en stor 5-tal af mig. :)

Men 0-0 er jeg heller ikke for tryg ved. En hurtig scoring til Barca og det kan blive uhyggeligt sværet.
Selv ved en 1-0 føring til os ville et mål kunne kvæle os.

Nå, jeg må gå i endnu en uge og være så forbandet nervøs. :)

man.utd25
23-04-2008, 22:01
ej hvor synd for ronaldo , det er typisk at han skulle brænde og synes man kunne se det på ham desværre:( men vores offensiv var jo helt væk idag , er lidt træt af vi er så ring på udebane:( men vi vinder på OT, bliver en helt anden kamp:)

Thomas
23-04-2008, 22:01
Er det ikke vores første 0-0 kamp i denne sæson?

Og så et andet spørgsmål. Hvis kampen på OT ender 0-0, så går vi vel ud i forlænget spilletid.. Er det så fair, at Barca har en halv time længere end os til at score et udebanemål? Hmm..

man.utd25
23-04-2008, 22:02
Jeg er stadig overbevist om at det er SAF der har begået en taktisk brøller og det havde ændret kampen fuldstændig til vores fordel hvis vi havde spillet 4-3-3.. meget mere kompakt midtbane, så de ikke havde alle de huller og spille i.. og så var det godt nok svært at se at messi lige har været skadet.. hvad kan man gøre for at stoppe ham???

Jeg er faktisk helt enig, og hvor fanden var anderson henne?? den mand ville jo være lækker at have inde

Grønning
23-04-2008, 22:07
Kedeligt, ja men meget tilfreds.
At Ronaldo ikke score, er selvfølgelig skuffende, men ikke noget jeg vil bruge mere tid på.
Vi står FANTASTISK defensivt. De spiller sig ikke til mange store chancer, og vil mene at vi faktisk (stort set) er lige så farlige som dem.
At det ikke er seværdigt, rør mig ikke i en kamp som denne. Vi har et hårdt program - mesterskabet afgøres på lørdag, og derfor kan det ikke være lige pænt hver gang.
Vi får godt nok ikke et udebanemål, men med lidt held havde det også været der. Vil rose Fergie for taktikken.

For min skyld gør det intet hvis vi spiller en tilsvarende kamp (resultat - og måske spillemæssigt (kedeligt fra begge hold)) på lørdag. Så er mesterskabet hjemme, og vi er klar til at tage imod Barca hjemme, hvor vi "bare" skal vinde.
Husk på det, en sejr og vi er videre. Det er for mig et godt udgangspunkt foran en kamp på Old Trafford!

Edit: Må dog indrømme, at jeg savnede Anderson til tider, til at køre kontra..

United DK
23-04-2008, 22:08
Er det ikke første gang i år, han brænder??

I år, jo, men han brændte mod West Ham i slutningen af december.

United DK
23-04-2008, 22:08

Anden. 0-0 i 1. spillerunde mod Reading.

CC
23-04-2008, 22:09
Kan slet ikke følge at der er nogen som mener vi spillede 4-4-2. Kan godt være vi spillede med Rooney og Tevez, men ingen af de to agerede på nogen måde angriber! Tevez spillede central midt, og overtog det arbejde som Hargo skulle have taget hvis ikke det var fordi Vidic var blevet syg. Rooney havde jo heller ikke en skid med angriber at gøre i dag, han var højre midt og ham og hargo forhindrede at der overhovedet blev brudt igennem derovre.

Den eneste reele angriber vi havde var Ronaldo og jeg synes han gjorde det så godt som han kunne. Uanset hvad han lavede, så stod han over for 3 mand og jeg tror han er en af de eneste spillere i verden man er nødt til at ofre så mange spillere på.

Synes det var en skam at vi ikke så Carrick og Scholes rigtig på modstanderens banehalvdel. De var udprægede defensiv midt, og de udfyldte den rolle fantastisk. Ville dog gerne have set lidt mere offensivt. Men alt i alt er jeg godt tilfreds med kampen, men havde seføli håbet på lidt mere flydende fodbold, men vi holdte os til en taktik og det er noget vi ikke rigtig har kunnet gøre før så det vil jeg egentlig sige var ganske fint...

Flax_Generous
23-04-2008, 22:10
Vi kunne godt have vundet denne kamp. Vi havde kampens største chance og burde have fået et straffe til. Hvis den havde endt 0-1 havde det været et sublimt resultat og var formentlig lige det Ferguson gik efter.

Men selvom vi var centimeter fra den perfekte taktiske triumf så var det alligevel en skuffende præstation. Forsvaret stod solidt, men angrebet var totalt ikke-eksisterende. Vores spillere kendte åbenbart ikke til det koncept som hedder at aflevere, så i stedet endte det med tusindvis af fejlafleveringer og en masse spildte muligheder for kontrastød. Da vi langsomt fandt ud af, at det ikke fungerede offensivt endte det med, at næsten alle spillere fokuserede 100% på defensiven. Det var ikke kønt, det var ikke underholdende og det var ærlig talt ikke United værdigt.

Alligevel var vi virkelig tæt på at få det perfekte resultat og endte med et helt klart acceptabelt resultat...

Mulle
23-04-2008, 22:10
Kedelig kamp for os, men ikke for barca fanene. Det måtte have været underholdene for dem med alle deres chancer og en stor boldbesiddelse på hele 65%.
Kritik for mig:
Ringe taktik af Ferguson. Er manden blevet for gammel og ikke længere den mand han har været? Ronaldo i angrebet, Rooney i kanten? Og vores pasningsspil er utrolig dårlig, hvilke kan give os store problemmer i de kommende kampe. De skal tages alvorligt, ellers kan vi lige så godt sige farvel til titlerne. Og sikke en afbrænder af Ronaldo i straffe. Bedre at han i det mindste rammer målet istedet for at skyde udenfor. Hellere Saha så. Han ved da i det mindste hvor målet er. Usikkert!

Niko
23-04-2008, 22:11
et mesterskab i weekenden, og en billet til moskva på tirsdag = Super uge!

Kofoed
23-04-2008, 22:15

Præcis.. Og self. vinder vi på OT.. hvorfor skulle vi ikke.. bliver da spændene, men er sikker på vi nok skal ta den..

man.utd25
23-04-2008, 22:16

Ja sådan håber vi alle det går:).

men bare ikke sikkert at det ender sådan, synes ikke vi har spillet godt på det sidste, og håber ikke de er ved at løbe tør nu:(

Grønning
23-04-2008, 22:17

... og så har alle glemt at vi spillede destruktivt, og fik et fint resultat med os fra Barcelona, som er et meget svært sted at spille.

1 ud af 3 nøglekampe overstået, og godkendt! 2 igen...
Så er godt tilfreds, og nu kan vi for alvor se frem til broen :devill:

Faurauh
23-04-2008, 22:19
Kedelig kamp for os, men ikke for barca fanene. Det måtte have været underholdene for dem med alle deres chancer og en stor boldbesiddelse på hele 65%.
Kritik for mig:
Ringe taktik af Ferguson. Er manden blevet for gammel og ikke længere den mand han har været? Ronaldo i angrebet, Rooney i kanten? Og vores pasningsspil er utrolig dårlig, hvilke kan give os store problemmer i de kommende kampe. De skal tages alvorligt, ellers kan vi lige så godt sige farvel til titlerne. Og sikke en afbrænder af Ronaldo i straffe. Bedre at han i det mindste rammer målet istedet for at skyde udenfor. Hellere Saha så. Han ved da i det mindste hvor målet er. Usikkert!

Hvor mange regulere chancer syntes du de havde, for jeg syntes godt nok ikke de kom igennem til meget? de har Etoo's skud i sidenettet og henry's skud som Big Ed redder.
Og den taktik må du vel have set en del gange før, f.eks. mod lyon hvor vi går hen og vinder på den. Vi har match bold på hjemmebane, så så dåræligt er det nu heller ikke....

Og den der udtalelse om ronaldo den er da helt hen i vejret, han plejer at være helt kold på straffe som mod arsenal. Du må godt nok lige tage dig sammen og tænke dig om, han er normalt utrolig skarp.

er der iøvrigt andre end mig der lagde mærke til han ikke tog sin normale rutine med at løbe hen også sætte farten ned også banke til den?

Grønning
23-04-2008, 22:20
Ronaldo interview efter kampen:
Q:Har du skiftet måde at sparke straffe på?
A: Nej, jeg har scoret i den side før, i dag scorede jeg ikke. Det er ikke et problem. Nu scorer jeg i Manchester!

Derudover er han tilfreds, og mener at 0-0 er et rigtig godt resultat...

Kofoed
23-04-2008, 22:21
Og selvom mange siger at folk ikke skal være for meget efter Liverpool og Chelsea når vi selv spiller så skidt, så mener jeg stadig der er en forskel.. de to førnævnte hold forventes at spille sindsygt defensivt og kedeligt.. det gør vi ikke normalt og det vil vi heller ikke gøre næste kamp, og det er altså ikke nemt at holde barca fra at score på nou camp..

Kofoed
23-04-2008, 22:22
Ronaldo interview efter kampen:
Q:Har du skiftet måde at sparke straffe på?
A: Nej, jeg har scoret i den side før, i dag scorede jeg ikke. Det er ikke et problem. Nu scorer jeg i Manchester!

Derudover er han tilfreds, og mener at 0-0 er et rigtig godt resultat...

Har du et link???

man.utd25
23-04-2008, 22:22
er der iøvrigt andre end mig der lagde mærke til han ikke tog sin normale rutine med at løbe hen også sætte farten ned også banke til den?

Sjovt du siger det for sådan så jeg det også, jeg tror virkelig ronaldo var meget nervøs idag, og synes man kunne se han brændte det straffe

Grønning
23-04-2008, 22:23
Hvor mange regulere chancer syntes du de havde, for jeg syntes godt nok ikke de kom igennem til meget? de har Etoo's skud i sidenettet og henry's skud som Big Ed redder.
Og den taktik må du vel have set en del gange før, f.eks. mod lyon hvor vi går hen og vinder på den. Vi har match bold på hjemmebane, så så dåræligt er det nu heller ikke....
Kan kun give dig ret! Vi er lige så farlige som dem i dag, og har det bedste udgangspunkt. Vi kan slå ALLE hjemme, og det inkluderer Barcelona.
Selvfølgelig er muligheden der da, for vi ryger ud, men det vil den altid være. Men jeg har mere tiltro til holdet efter kampen, end jeg havde inden. Specielt fordi vi stod så godt defensivt. Det giver mig en tro på, at vi kun behøver et mål hjemme...

Grønning
23-04-2008, 22:24
Har du et link???

Skysport...
Det må jeg godt linke til ik?

NtotheT
23-04-2008, 22:29
Jeg er meget meget meget meget skuffet. Jeg har før svinet hold som Chelsea, Liverpool, Milan osv. pga deres defensive tilgang til udebanekampe, også kommer vi til Camp Nou og spiller som nogle flok idioter, der bare ikke vil spille fodbold. Jeg kan fandme godt forstå Ronaldo i midten af anden halvleg råbte ud til bænken, for at der sku ske noget, for hvis det der slags fodbold fortsætter, så skifter jeg klub. Jeg kender United som et dominerende, flot offensiv hold, ligemeget om det er udebane eller hjemmebane. Synes det var så ynkeligt at se den måde vi spillede på. Jeg er meget meget skuffet som fan. Ronaldo var hæmmet af Fergies kedelige dispostion og taktik til dagens kamp. Rooney(som nok spillede sin mest anonyme kamp nogensinde i Uniteds trøje), var helt væk. Han var slet ikke varm og bremsede mange af Uniteds kontra. Jeg vil mene de eneste offensive der kan være deres indsats bekendt er Scholes(min MOM) og Ronaldo, der prøvede og kæmpede for det. Park er mig en gåde hvorfor han startede inde, men min teori er at han så dæmper for Messi, pga Park kan løbe 90 minutter. Endnu engang mener jeg vi savnede Anderson rigtigt meget, da vi manglede speed til at slå vores kontra, noget mod til at tage ansvar og noget kreativitet, som kunne sende Rooney og Ronaldo i hullerne, så vi kunne spille noget fodbold. Alt i alt, virkelig ynkeligt at se United synke på det niveau. Håber kraftdeme de overbeviser mig på OT, for de har ikke spilelt godt på det seneste.

Ps. Ærgerligt at Ronaldo muligvis havde nerver. Man kunne se på den måde han gik til bolden at han ville brænde. Man skal aldrig gå lige til bolden og hans sædvanlige rutine med at sætte farten ned og banke ind, var hellere ikke til stede under udøvelsen. Ærgerligt :/

United-Allan33
23-04-2008, 22:29
Nu forstår jeg jeg Liverpools frustration over deres evige skyttegravsfodbold. Hvis vi spillede sådan hver uge så var jeg slet ikke fodbold-fan.

Men hvor var Scholes og, Rio og Hargreaves fantastiske.

De får en stor 5-tal af mig. :)

Men 0-0 er jeg heller ikke for tryg ved. En hurtig scoring til Barca og det kan blive uhyggeligt sværet.
Selv ved en 1-0 føring til os ville et mål kunne kvæle os.

Nå, jeg må gå i endnu en uge og være så forbandet nervøs. :)

Liverpool fans er aldeles ikke frusterede over deres skyttegravs fodbold, de synes jo selv de spiller sprudlende fodbold, hørte du kke Peter Kjær igår??

Fatter ikke den kritik af spillestilen, det er åbenbart måden man vinder CL titlen på. (Porto, Liverpool, Milan) Forskellen på os og så feks Liverpool er at vi ikke spiller sådan hver uge, men derimod kun når vi skal have et resultat.. Pga at det er måden man vinder CL på, så er PL for mig det vigtigste, og CL er bare blevet hvad Fa-Cuppen var for nogle år siden..

Ærgeligt med straffet, men man ved jo ike hvad der ville have sket havde han scoret.. Alt i alt fint nok resultat, som ikke ændre så meget på udgangspunktet før kampen idag, at vi skal vinde på OT, nu behøver vi dog ikke tænke på udebane mål i tilfælde af sejr.

snegl
23-04-2008, 22:31

Og så et andet spørgsmål. Hvis kampen på OT ender 0-0, så går vi vel ud i forlænget spilletid.. Er det så fair, at Barca har en halv time længere end os til at score et udebanemål? Hmm..

Vi har hjemmebanefordel, og kunne så bare selv ha afgjort det ved at score idag eller levere en bedre offensiv indsats. Med Barcelona presset idag havde vi sikkert også været utilfredse med at skulle spille forlænget på Camp Nou da de har en enorm styrke på hjemmebane. Sådan er fodbold bare.

Fletcherfan
23-04-2008, 22:32
Jeg synes, at altfor mange herinde er utrolig negative. United spillede utrolig defensivt og destruktivt, men det var nu heller ikke en let kamp. Og så skal man lige huska, at Iniesta og Messi i særdeleshed havde en fantastisk kamp. Vedr. afleveringerne så var de på et helt andet langt højere niveau and gårsdagens kamp. United blev bare presset meget mere når de havde bolden and Barca blev. Desuden synes jeg, at Unitedspillerne bevægede sig unormalt dårligt over hele linjen når de ikke havde bolden.

United DK
23-04-2008, 22:36
Jeg er meget meget meget meget skuffet. Jeg har før svinet hold som Chelsea, Liverpool, Milan osv. pga deres defensive tilgang til udebanekampe, også kommer vi til Camp Nou og spiller som nogle flok idioter, der bare ikke vil spille fodbold. Jeg kan fandme godt forstå Ronaldo i midten af anden halvleg råbte ud til bænken, for at der sku ske noget, for hvis det der slags fodbold fortsætter, så skifter jeg klub. Jeg kender United som et dominerende, flot offensiv hold, ligemeget om det er udebane eller hjemmebane. Synes det var så ynkeligt at se den måde vi spillede på. Jeg er meget meget skuffet som fan. Ronaldo var hæmmet af Fergies kedelige dispostion og taktik til dagens kamp. Rooney(som nok spillede sin mest anonyme kamp nogensinde i Uniteds trøje), var helt væk. Han var slet ikke varm og bremsede mange af Uniteds kontra. Jeg vil mene de eneste offensive der kan være deres indsats bekendt er Scholes(min MOM) og Ronaldo, der prøvede og kæmpede for det. Park er mig en gåde hvorfor han startede inde, men min teori er at han så dæmper for Messi, pga Park kan løbe 90 minutter. Endnu engang mener jeg vi savnede Anderson rigtigt meget, da vi manglede speed til at slå vores kontra, noget mod til at tage ansvar og noget kreativitet, som kunne sende Rooney og Ronaldo i hullerne, så vi kunne spille noget fodbold. Alt i alt, virkelig ynkeligt at se United synke på det niveau. Håber kraftdeme de overbeviser mig på OT, for de har ikke spilelt godt på det seneste.

Ps. Ærgerligt at Ronaldo muligvis havde nerver. Man kunne se på den måde han gik til bolden at han ville brænde. Man skal aldrig gå lige til bolden og hans sædvanlige rutine med at sætte farten ned og banke ind, var hellere ikke til stede under udøvelsen. Ærgerligt :/

That's the spirit!

theviking66
23-04-2008, 22:38
Kritik for mig:

Træk lige vejret inden du udtaler dig. Ok at kritisere men måske du lige skulle overveje hvad et 0-0 resultat betyder for os inden du svinger sablen. Hvad angår Ronaldos straffe er det vel sådan noget der sker engang i mellem.

snegl
Jeg synes, at altfor mange herinde er utrolig negative. United spillede utrolig defensivt og destruktivt, men det var nu heller ikke en let kamp. Og så skal man lige huska, at Iniesta og Messi i særdeleshed havde en fantastisk kamp. Vedr. afleveringerne så var de på et helt andet langt højere niveau and gårsdagens kamp. United blev bare presset meget mere når de havde bolden and Barca blev. Desuden synes jeg, at Unitedspillerne bevægede sig unormalt dårligt over hele linjen når de ikke havde bolden.

Helt enig i det sidste du siger.
Når vi både mønstrer at spille teknisk og fysisk, og Barca kun formår at spille teknisk - hvorfor så ikk spille fysisk og lægge meget tæt på Barcaspillerne. De skal stresses. Det lykkedes lidt bedre i anden halvleg, men føj forhelvede hvor lå Messi i mange frie områder på højrekanten. Jeg har ikke set så ringe en kamp fra Parks side af i lang tid.
Udover det skete der ikke noget centralt, og jeg synes Brown spillede en helt fænomenal kamp. Stor kadot til hele bagerste linje. De dybdeløb bagom forsvaret Barca kan lave fik de ikke lov til. Dog synes jeg det lidt var Barcas egen skyld de ikke skabte mere. Vi gav dem ihvertfald alle muligheder ved at ligge så langt fra spillerne.
Der skete absolut intet fra Barcas venstrekant. Havde vi bare mandsopdækket Messi og måske (ja det lyder grimt) sat hårdt igennem med tacklinger på ham et par gange, ville vi kunne have styret kampen meget bedre. Det hele sker ved ham, og jeg grimmer mig over at dommeren ikke fulgte sin egen linje og gav Messi et gult kort som han fortjente.

Ufattelig ringe dommerpræstation, og virkelig ikke i nærheden af internationalt niveau hvor der skal tillades at spilles fysisk. I øvrigt var det kun når United tacklede normale tacklinger at der blev dømt frispark. Slet ikke den anden vej rundt.

United DK
Fodbold har ændret sig meget siden '99 eksempelvis, hvor de to semifinaler endte således:

United - Juventus 1-1 3-2
Dynamo Kiev - Bayern 3-3 0-1

Man tænker mere over defensiven i dag, hvilket er ærgeligt, men sådan er det blevet, og derfor er semifinaler og finale tit røvkedelige. Vi spiller røvkedeligt i dag, men det er vejen frem i CL i dag.

theviking66
23-04-2008, 22:39
That's the spirit!

Its funny because its true!!!

snegl
23-04-2008, 22:41
Træk lige vejret inden du udtaler dig. Ok at kritisere men måske du lige skulle overveje hvad et 0-0 resultat betyder for os inden du svinger sablen. Hvad angår Ronaldos straffe er det vel sådan noget der sker engang i mellem.

Derfor kan man da stadig godt snakke om hvad der kunne gøres bedre. Jeg er helt enig i at det var en kæmpe fejlposition at spille med Ronaldo i centerangrebet hvor han ikke formår at holde Barca væk med fysik, og så samtidig smide Rooney ud på fløjen som en slags wing, så der ikke megen defensiv arbejde er der. Jeg forstod det heller ikke. Havde Barca haft en wing der kunne noget på venstre kanten havde vi ikke fået 0-0.

Bare fordi man ikke nævner at resultatet er godt i samme åndedrag kan man vel godt komme med kritik

man.utd25
23-04-2008, 22:43

ikke stjæle det jeg har skrevet hehehe, men ja det kunne man godt se

Grønning
23-04-2008, 22:43
Jeg har ikke set så ringe en kamp fra Parks side af i lang tid.

Jeg tror, man skal passe på med at undervurdere Parks betydning i en kamp som denne. Når Fergie vælger denne taktik, er det ikke for at Park skal brillere med bolden, når vi har den. Men han skal bidrage til det defensive, og lukke hans modspiller ned.
Synes han gjorde det godt i den rolle i dag. Ingen tvivl om at han langt fra er den teknisk bedste i truppen, men når Fergie lægger denne taktik, er han utrolig vigtig. Han bliver aldrig fanget forkert, og måske lægger man ikke mærke til ham, men derfor bør han ikke undervurderes.

man.utd25
23-04-2008, 22:44
Ja gu spillede vi ikke godt, men sådan er fergie taktik på udebane, og det er sku ikke kønt, og man kan godt hive sig i håret engang i mellem.
Men vi fik hvad vi kom efter

theviking66
23-04-2008, 22:44
Jeg er lige kommet hjem fra pub og har ikke læst meget af tråden må jeg indrømme, så måske mit punkt har været vendt før. havde VDS mere end almindeligt svært ved at sparke til bolden i dag. Han virkede usædvanligt usikker og havde flere upræcise udspark. Specielt langs jorden.

Er meget imponeret over Brown, og Hargo i dag. De udviste begge en fed instilling og stor vilje. Fedt at se Hargo så engageret. A future captain....

snegl
23-04-2008, 22:45
Jeg tror, man skal passe på med at undervurdere Parks betydning i en kamp som denne. Når Fergie vælger denne taktik, er det ikke for at Park skal brillere med bolden, når vi har den. Men han skal bidrage til det defensive, og lukke hans modspiller ned.
Synes han gjorde det godt i den rolle i dag. Ingen tvivl om at han langt fra er den teknisk bedste i truppen, men når Fergie lægger denne taktik, er han utrolig vigtig. Han bliver aldrig fanget forkert, og måske lægger man ikke mærke til ham, men derfor bør han ikke undervurderes.

What? Ja han havde den rolle idag, men der skete konstant noget på den kant. Han lå overhovedet ikk tæt på modstanderen. Messi havde frit spil.
Og jo han bliver fanget forkert rigtig mange gange i løbet af kampen synes jeg. Han havde ingen sans for at positionere sig på banen idag. Havde han bare dækket tæt til en mand på Barcas højrekant kunne jeg være nogenlunde tilfreds.

United-Allan33
23-04-2008, 22:46

En ægte United fan udtaler sig

NtotheT
That's the spirit!

Er du ironisk eller?

man.utd25
[QUOTE=theviking66;67420]Jeg er lige kommet hjem fra pub og har ikke læst meget af tråden må jeg indrømme, så måske mit punkt har været vendt før. havde VDS mere end almindeligt svært ved at sparke til bolden i dag. Han virkede usædvanligt usikker og havde flere upræcise udspark. Specielt langs jorden.

JO han var helt vildt usikker desværre

man.utd25
23-04-2008, 22:48
En ægte United fan udtaler sig

Tror nu mere det ersagt i vrede

United-Allan33
23-04-2008, 22:49
Tror nu mere det ersagt i vrede

Og hvad så???

Grønning
23-04-2008, 22:49
What? Ja han havde den rolle idag, men der skete konstant noget på den kant. Han lå overhovedet ikk tæt på modstanderen. Messi havde frit spil.
Og jo han bliver fanget forkert rigtig mange gange i løbet af kampen synes jeg. Han havde ingen sans for at positionere sig på banen idag. Havde han bare dækket tæt til en mand på Barcas højrekant kunne jeg være nogenlunde tilfreds.

Vi har åbenbart ikke samme holdning, så :rolleyes:. Jeg lagde ikke meget mærke til Park, men det plejer at være et kvalitetsstempel når han har den rolle som han har. Jeg må sige, at jeg ikke har lagt mærke til hvis han skulle have ligget langt fra sin modstander, men det kan godt være det er mig så..

I mine øjne gør Park det solidt defensivt, og skiller sig ikke (i hvertfald ikke negativt) ud fra mængden. Men fair nok, at vi ikke er enige :)

theviking66
23-04-2008, 22:50
Derfor kan man da stadig godt snakke om hvad der kunne gøres bedre. Jeg er helt enig i at det var en kæmpe fejlposition at spille med Ronaldo i centerangrebet hvor han ikke formår at holde Barca væk med fysik, og så samtidig smide Rooney ud på fløjen som en slags wing, så der ikke megen defensiv arbejde er der. Jeg forstod det heller ikke. Havde Barca haft en wing der kunne noget på venstre kanten havde vi ikke fået 0-0.

Bare fordi man ikke nævner at resultatet er godt i samme åndedrag kan man vel godt komme med kritik

Selvfølgelig kan man det ellers bliver det sgu hurtigt kedeligt herinde. Indlæget bar bare præg af lidt for meget adrenalin og IMO eftervere fra kampen. At stille spørgsmål ved SAFs alder og angribe Ronaldo for sit mislykkede straffe på den måde er lige i overkanten efter min smag. Men det er jo bare min mening...

man.utd25
23-04-2008, 22:51
Og hvad så???

Har du aldrig sagt ting i vrede ???

snegl
23-04-2008, 22:52
Vi har åbenbart ikke samme holdning, så :rolleyes:. Jeg lagde ikke meget mærke til Park, men det plejer at være et kvalitetsstempel når han har den rolle som han har. Jeg må sige, at jeg ikke har lagt mærke til hvis han skulle have ligget langt fra sin modstander, men det kan godt være det er mig så..

I mine øjne gør Park det solidt defensivt, og skiller sig ikke (i hvertfald ikke negativt) ud fra mængden. Men fair nok, at vi ikke er enige :)

Hehe sådan er det.. man kan ik altid blive enige. Men ja han løber utroligt meget. Det kompenserer i nogle tilfælde (især når vi spille med 3 på den centrale, og folk kan hjælpe lidt i siderne) for at han ikke ligger så tæt på manden.

man.utd25
Selvfølgelig kan man det ellers bliver det sgu hurtigt kedeligt herinde. Indlæget bar bare præg af lidt for meget adrenalin og IMO eftervere fra kampen. At stille spørgsmål ved SAFs alder og angribe Ronaldo for sit mislykkede straffe på den måde er lige i overkanten efter min smag. Men det er jo bare min mening...

Ja sådan er livet , det er ren udtur han brænder desværre for mange nerver

United-Allan33
Har du aldrig sagt ting i vrede ???

Jo, men jeg har aldrig sagt jeg vil skifte klub fordi vi har fået 0-0...

snegl
23-04-2008, 22:53

Hehe regel nr 1 når man læser indlæg efter kampen: Tag alt med et gran salt. Folk mener ikke altid det de skriver.

theviking66
[QUOTE=man.utd25;67424][QUOTE=theviking66;67420]JO han var helt vildt usikker desværre[/QUOTE

Mon ikke det hænger lidt sammen med den skade han render rundt og har problemer med...

man.utd25

Og hvorfor går du så meget op i han har sagt det??

United DK
23-04-2008, 22:54
Er du ironisk eller?

Det kan du tro.

United-Allan33
23-04-2008, 22:54
Og hvorfor går du så meget op i han har sagt det??

Vel af samme årsag at du går op i hvad jeg siger

NtotheT
23-04-2008, 22:55

Jeg har på intet tidspunkt sagt noget med 0-0. ALDRIG! Det er godt resultat, men jeg er så fandens skuffet den måde vi kørte den hjem på. Hvis en Rooney kan være så fandens anonym som i dag, så burde det virkelig give dig et billede af, at noget var helt galt. Det bare min mening. Det var virkelig så klamt at se, hvor liverpool-agtige vi var. Jeg var seriøst ved at brække mig og det er ikke første gang.

Fletcherfan
Jeg synes, at Park gjorde ganske fint... Han reddede flere gange Evra, da han var gået alt for langt frem i unødvendige situationer og ikke kom tilbage. Og så kom Evra alt for tit i dumme situationer som den hvor MEssi helt cool løfter bolden over ham. Så hvis det var nogen, der skal have skældud for indsatsen i dag så skal det være Evra, som helt sikkert havde kostet et mål hvis det ikke havde været for de andre spiller i det defensive.

man.utd25

Ja siger vel ligeså meget om dig som om ham!!!

snegl
23-04-2008, 22:56
[QUOTE=man.utd25;67424][QUOTE=theviking66;67420]JO han var helt vildt usikker desværre[/QUOTE

Mon ikke det hænger lidt sammen med den skade han render rundt og har problemer med...

DU pis fuld!!! hehe

snegl
23-04-2008, 22:56

Hyklerisk sagt når du selv lige har svinet ham.

man.utd25
23-04-2008, 22:57
Jeg synes, at Park gjorde ganske fint... Han reddede flere gange Evra, da han var gået alt for langt frem i unødvendige situationer og ikke kom tilbage. Og så kom Evra alt for tit i dumme situationer som den hvor MEssi helt cool løfter bolden over ham. Så hvis det var nogen, der skal have skældud for indsatsen i dag så skal det være Evra, som helt sikkert havde kostet et mål hvis det ikke havde været for de andre spiller i det defensive.

What?? evra lavede fejl men redde sku os mange gange, sådan så jeg det.

United-Allan33
23-04-2008, 22:59
Jeg har på intet tidspunkt sagt noget med 0-0. ALDRIG! Det er godt resultat, men jeg er så fandens skuffet den måde vi kørte den hjem på. Hvis en Rooney kan være så fandens anonym som i dag, så burde det virkelig give dig et billede af, at noget var helt galt. Det bare min mening. Det var virkelig så klamt at se, hvor liverpool-agtige vi var. Jeg var seriøst ved at brække mig og det er ikke første gang.

Nej, jeg oversatte bare din udtalelse så folk kunne forstå den... Jeg er heller ikke tilfredse med spillet, og havde vi tabt ville jeg have været mere træt af det, men nu fik vi et udemærket resultat med hjem, og så er jeg ligeglad med spillet.. Som jeg har skrevet før så er det måden man vinder CL på, og derfor vil jeg hellere vinde PL hvor vi normalt spiller flot fodbold... At du er efter Rooney er jo ikke noget nyt, du må jo nærmest gnide dig i dine små hænder over en dårlig kamp af ham, men jeg mener han blev offer for taktikken, hvor han skulle hjælpe Hargo på højrebacken, og derfor selvfølgelig nogen gange bare ikke var i angrebet når vi forsøgte os fremad...

United-Allan33
23-04-2008, 23:00
Hyklerisk sagt når du selv lige har svinet ham.

Hvem har jeg svinet??

United-Allan33
23-04-2008, 23:03
Ja siger vel ligeså meget om dig som om ham!!!

Fortæller det at jeg vil skifte klub hvis vi ikke spiller flot fodbold eller ikke får et godt resultat??? Jeg ved godt sådan har de fleste på dette forum det, men sådan er det altså ikke alle der har det

NtotheT
23-04-2008, 23:03
Nej, jeg oversatte bare din udtalelse så folk kunne forstå den... Jeg er heller ikke tilfredse med spillet, og havde vi tabt ville jeg have været mere træt af det, men nu fik vi et udemærket resultat med hjem, og så er jeg ligeglad med spillet.. Som jeg har skrevet før så er det måden man vinder CL på, og derfor vil jeg hellere vinde PL hvor vi normalt spiller flot fodbold... At du er efter Rooney er jo ikke noget nyt, du må jo nærmest gnide dig i dine små hænder over en dårlig kamp af ham, men jeg mener han blev offer for taktikken, hvor han skulle hjælpe Hargo på højrebacken, og derfor selvfølgelig nogen gange bare ikke var i angrebet når vi forsøgte os fremad...

For guds skyld, så læs mine indlæg ordentligt. Jeg bruger Rooneys anonyme kamp som bilag på at intet var som det United vi kender dem. Selv på en dårlig dag, så er Rooney stadig fremtrædende, men i dag tror jeg ikke engang han rørte bolden(overdrivelse fremmer forståelsen). Jeg brugte netop Rooney for at understrege hvor virkelig ringe vi har været.

Til sidst, hvis du er ligeglad med spillet, så vil jeg virkelig gerne vide, hvad det er, der har gjort dig til fan af United? For united er ikke et resultatorienteret hold, men et offensiv hold, der vil underholde og det i dag, og nogle andre kampe på det seneste har blot vist at vi er begyndt at blvie ALT for taktiske, hvilket er noget jeg brækker mig over, for jeg har altid ment at United sætte spillet i første rækker og det taktiske som de sidste. Så er det lige før jeg ikke forstår hvorfor du ikke holder med Liverpool, hvis du er tilfreds.

Ps. Hvorfor skal vi gøre som andre har gjort? Vi kan da lige så godt gøre det på vores egen måde og på den måde sætte en helt ny dagsorden til at vinde CL? Det er kun pga Milan og Liverpool har vundet de sidste par år, at folk tror at man kun kan vinde på den måde. SLET IKKE. Du skal bare spille det spil du har spillerne til, og der mener jeg at United spillere slet slet slet ikke er beregnet til resultat- aka Liverpool-fodbold.

Fletcherfan
23-04-2008, 23:04
Jeg synes altrå tonen er blevet for negativ herinde... Man kan godt have forskellige meninger og selvom Ntote's kommentar om at skifte klub er utrolig latterlig så må han da gerne have den holdning uden at folk skal gøre nar af ham eller lignende.

theviking66
23-04-2008, 23:05

Det er selvfølgelig meget bevist fra SAFs side at vi spiller som vi gør. Det er der vist ingen tvivl om. Som United DK (IMO) skriver et andet sted i tråden er moderne fodbold i CL sammenhæng blevet ekstremt resultatorienteret når man kommer til slutningen af tuneringen. Mit bud er at SAF måske har indset at det sprudlende offensive champagne bold er for usikkert, specielt på udebane i slutningen af CL i denne sammenhæng og derfor tyr til andre midler.

Jeg tilslutter mig gerne i andre der gerne havde set os spille mere offensivt og kontrolerende som vi plejer at gøre. Jeg tror vi for et brag af en kamp på OT, begge hold er jo tvunget til at score hvis ikke det skal afgøres i det store lotteri.

VIVA RONALDO

snegl
23-04-2008, 23:06
Hvem har jeg svinet??

Du fór da op over noget NtotheT fik sagt i kampens hede. Ingen herinde er i tvivl om at visse ting skal tages med et gran salt heriblandt dette. Billige og moralsk korrekte points synes jeg bare er letkøbte, når man selv kan skrive noget i samme stil 5 min senere. NtotheT ville vel ikk skifte klub. Men vi kan vel spørge ham

Og btw; hvad skal det der gøgl til for med at "folk klapper i deres små hænder over at Rooney spillede en dårlig kamp?" Jeg så dig også skrive det en anden gang med Giggs. Hvorfor? Alle herinde holder da vel med United, der er vel ingen der glæder sig til en Unitedspiller spiller en dårlig kamp?

man.utd25
23-04-2008, 23:07
Fortæller det at jeg vil skifte klub hvis vi ikke spiller flot fodbold eller ikke får et godt resultat??? Jeg ved godt sådan har de fleste på dette forum det, men sådan er det altså ikke alle der har det

det siger jo meget om dig selv, som om ham, du retter på folk, det er ikke meget bedre end at han vil skifte klub, det er lige dumt at høre på.

theviking66
23-04-2008, 23:07
[QUOTE=theviking66;67434][QUOTE=man.utd25;67424]

DU pis fuld!!! hehe

He he er ikke helt appelsinfri havde lige lidt jysk bøvl med citeringen :D

EDIT: det var faktisk Man Utd25 der havde lavet lort i den med citeringen af mit indlæg og deraf blev jeg så ramt. Jeg kan sgu godt styre min lille onsdags skid...

snegl
23-04-2008, 23:12

Du er moralens mester og fortjener en slags medalje. :lolol:
Faktisk er du den eneste på forum der ikke er medløber.

Utroligt flot som du kan dreje alt til at lyde værst muligt.

Don Kafai
23-04-2008, 23:16
Guys, det er fint I diskuterer, men som jeg kan se det, så vil det om nogle få indlæg føre til nogle personlige tilsvininger.

Det kan være jeg tager fejl, men ville i hvert fald lige komme med en reminder, for det vil være ærgerligt at blive bannet fra et forum pga. ting der er sagt i kampens hede.

Udover det, så ser jeg det som et tegn på Uniteds storhed, at der er fans der er utilfredse med en uafgjort i Barcelona i en CL-semifinale. Enten det, eller også er vi blevet møgforkælede.

United-Allan33
23-04-2008, 23:18
For guds skyld, så læs mine indlæg ordentligt. Jeg bruger Rooneys anonyme kamp som bilag på at intet var som det United vi kender dem. Selv på en dårlig dag, så er Rooney stadig fremtrædende, men i dag tror jeg ikke engang han rørte bolden(overdrivelse fremmer forståelsen). Jeg brugte netop Rooney for at understrege hvor virkelig ringe vi har været.

Til sidst, hvis du er ligeglad med spillet, så vil jeg virkelig gerne vide, hvad det er, der har gjort dig til fan af United? For united er ikke et resultatorienteret hold, men et offensiv hold, der vil underholde og det i dag, og nogle andre kampe på det seneste har blot vist at vi er begyndt at blvie ALT for taktiske, hvilket er noget jeg brækker mig over, for jeg har altid ment at United sætte spillet i første rækker og det taktiske som de sidste. Så er det lige før jeg ikke forstår hvorfor du ikke holder med Liverpool, hvis du er tilfreds.

Som jeg har sagt før, så er det måden man vinder CL på nu om stunder, og det må man bare lærer at leve med.. Vi har været med i CL hver år siden det startede for alvor, og har kun haft 1!!!!!!! finale plads.. Liverpool har vel været med ½ delen af os og været i 2 finaler.. så hvad siger det dig??? Liverpools måde er mere effektiv end vores, og derfor har vi måttet ændre vores måde at spille på for at tilpasse os nutidens resultat fodbold... I den perfekte verden ville jeg selvfølgelig foretrække at vi spillede sprudlende fodbold som vi ved vi kan, men i den perfekte verden var jeg også milliardær, men man må acceptere verden som den ser ud, og derfor må vi indstille os på at måden at vinde CL på går gennem kampe som iaften.. Desværre...

At vælge hold nu, kan slet ikke sammenlignes med da jeg startede som fan af United i 80, dengang havde jeg knap set dem på TV, så faktisk har det ikke noget at gøre med måden de spillede på, så kan ikke forklare hvorfor jeg blev United fan.. Magien måske,

theviking66
23-04-2008, 23:19
Guys, det er fint I diskuterer, men som jeg kan se det, så vil det om nogle få indlæg føre til nogle personlige tilsvininger.

Det kan være jeg tager fejl, men ville i hvert fald lige komme med en reminder, for det vil være ærgerligt at blive bannet fra et forum pga. ting der er sagt i kampens hede.

Udover det, så ser jeg det som et tegn på Uniteds storhed, at der er fans der er utilfredse med en uafgjort i Barcelona i en CL-semifinale. Enten det, eller også er vi blevet møgforkælede.

Hill Don Kafai vores guide og vejleder :D

Er i øvrigt meget enig med dig i dit synspunkt omkring kampen. Var faktisk meget imponeret over Barca. VI skal vist være glade for at de ikke havde en vis Ronaldinho til at kigge på den store mængde af frispark i den farlige Zone udenfor feltet...

NtotheT
23-04-2008, 23:21
Som jeg har sagt før, så er det måden man vinder CL på nu om stunder, og det må man bare lærer at leve med.. Vi har været med i CL hver år siden det startede for alvor, og har kun haft 1!!!!!!! finale plads.. Liverpool har vel været med ½ delen af os og været i 2 finaler.. så hvad siger det dig??? Liverpools måde er mere effektiv end vores, og derfor har vi måttet ændre vores måde at spille på for at tilpasse os nutidens resultat fodbold... I den perfekte verden ville jeg selvfølgelig foretrække at vi spillede sprudlende fodbold som vi ved vi kan, men i den perfekte verden var jeg også milliardær, men man må acceptere verden som den ser ud, og derfor må vi indstille os på at måden at vinde CL på går gennem kampe som iaften.. Desværre...

At vælge hold nu, kan slet ikke sammenlignes med da jeg startede som fan af United i 80, dengang havde jeg knap set dem på TV, så faktisk har det ikke noget at gøre med måden de spillede på, så kan ikke forklare hvorfor jeg blev United fan.. Magien måske,

Jeg må sige jeg aldrig vil blive enig med dig på det punkt. For jeg ved at vi kan jordbanke alle hold, når vi spiller VORES EGET SPIL og ikke følger de andre. Det alt for nedern' at gøre det sådan! Men måske er din opfattelse af fodbold, noget jeg aldrig vil blive tilhængere af, for så kan jeg lige så godt blive fan af Milan og Liverpool, hvilket bliver over mit døde lig.

United-Allan33
23-04-2008, 23:22
Du fór da op over noget NtotheT fik sagt i kampens hede. Ingen herinde er i tvivl om at visse ting skal tages med et gran salt heriblandt dette. Billige og moralsk korrekte points synes jeg bare er letkøbte, når man selv kan skrive noget i samme stil 5 min senere. NtotheT ville vel ikk skifte klub. Men vi kan vel spørge ham

Og btw; hvad skal det der gøgl til for med at "folk klapper i deres små hænder over at Rooney spillede en dårlig kamp?" Jeg så dig også skrive det en anden gang med Giggs. Hvorfor? Alle herinde holder da vel med United, der er vel ingen der glæder sig til en Unitedspiller spiller en dårlig kamp?

Ja alt skal tages med et gran salt, det har du ret i, har du ikke tænkt over at det måske også kunne være tilfældet med min kommentar til ham??

Og mht det med Rooney, så tror jeg godt han ved hvad jeg mener, da vi har snakket om det før, og igen kan det jo tænkes at man ikke skal ligge så meget i det??

United-Allan33
23-04-2008, 23:27
Jeg må sige jeg aldrig vil blive enig med dig på det punkt. For jeg ved at vi kan jordbanke alle hold, når vi spiller VORES EGET SPIL og ikke følger de andre. Det alt for nedern' at gøre det sådan! Men måske er din opfattelse af fodbold, noget jeg aldrig vil blive tilhængere af, for så kan jeg lige så godt blive fan af Milan og Liverpool, hvilket bliver over mit døde lig.

Jeg siger heler ikke jeg er enig i den taktik, jeg vil også helst have vi spiller vores normale spil, men nogen gange kan jeg altså godt se det nødvendige i at ændre taktik. Bl.a idag.. skulle vi spille vores normale spil ville det koste mange kræfter, og vi har altså endnu en svær kamp lørdag... men lad os nu se tiden an om vi ikke finder vores normale spil frem igen...

Og så lige en ting.. et lig er som regel død...:)

United-Allan33
23-04-2008, 23:29
Du er moralens mester og fortjener en slags medalje. :lolol:
Faktisk er du den eneste på forum der ikke er medløber.

Utroligt flot som du kan dreje alt til at lyde værst muligt.

Tak for de flotte ord.. jeg er da glad for du ser sådan på det... :lolol:

Kasper260599
24-04-2008, 00:26
Syns vi får et godt resultat, selvom 0-0 ude i første opgør generelt har vist sig som et farligt udgangspunkt (husk: Monaco og R. Madrid). Self ærgeligt at vi ikke får udebanemålet når der bød sig et straffespark, men skal vi ikke være tilfredse når nu Barca holdes fra scoring på Camp Nou(?).
Alt i alt sidder jeg med en god fornemmelse med tanke på et okay udgangspunkt før returen og fordi forsvaret virkede rimelig overlegent idag.
MEN sidder alligelvel og ærgrer mig over, at vi spiller i så høj grad på resultatet. Til tider gik der jo flere minutter før end United havde boldomgang der varede mere end 3 berøringer. Det er sku iorden at stille sig defensivt, især på Camp Nou, men så skal det gøres som mod Roma og Lyon. Det var trodsalt kampe hvor vi ønskede at skabe noget fremad.

Respekt til Rio, Carrick og Scholes syns de var vores bedste aktører idag, og desuden bør rooney ikke slagtes for en rædselsfuld kamp da de taktiske bånd lagde en voldsom dæmper på den rooney vi kender.

el-insaciable
24-04-2008, 00:28
Skidt spil, ok resultat, vi tager dem på tirsdag.

manutd92
24-04-2008, 06:21
Skidt spil, ok resultat, vi tager dem på tirsdag.

Så smukt som det kan siges :devilll:

Dines
24-04-2008, 06:39
Jeg er skuffet. Resultatet er iorden, stadig meget usikkert, men til at leve med. Men hvordan kan det være, at vi kan spille sådan en omgang defensiv lorte fodbold? Det fatter jeg ikke. Barcas fosvar er bestemt til at tale med, men hvergang der var mulighed for kontra prøvede vi at tage et langt angreb. Jeg synes fosvaret stod flot, og at den centrale midtbane anført af Scholes gjorde det godt. De 4 offensive kort var anonyme allesammen, men kredit til Park og Rooney for deres arbejde. Jeg tror det bliver svært at gå videre næste kamp, for der kommer helt sikkert en del mål, men det er ikke umuligt, og det er godt det er på Old Trafford. Ærgeligt Ronaldo ikke scorer på straffet efter et par minutter, for det kan i sidste ende føre os til Moskva.

Next stop Chelsea!

robinho
24-04-2008, 06:42

lad nu vær med at overdrive folks forventninger, for at få det til at passe med det du vil skrive. Der er jo ingen herinde, der overhovedet havde forventet at united ville gå derned og bare sprudle, og spille som de plejer. Men det der er mere defensivt end da liverpool var på besøg dernede og slog dem 2-1, og der var barcelona ellers inde i en bedre periode.

Synes bare det opsummere det som jeg har skrevet i blackburn-kamptråden: Det køre ikke i øjeblikket. Bevares det er flot at tage ned og lukke dem ned på den måde, men vi ligner noget der er værre end Italien. Husk lige det næste gang i sviner chelsea eller liverpool til. Det vil jeg ihvertfald gøre.

Thomas
24-04-2008, 07:17

Super skrevet. De fleste hold ville være taknemmelige for dette resultat, men som United fans, vil man have mere og mere og mere. Dette sker ikke på Camp Nou i år, men på Old Trafford om 5 dage!

Simonlovesmanutd
24-04-2008, 07:51
Det der bekymre mig mest omkring kampen i går var når vi havde bolden. Der var ingen bevægelse og vi kunne ikke lave mere end 2-3 afleveringer før det gik galt. Det var præcis ligesom Milan sidste år på udebane. Når vi bliver presset så er vi bare ikke gode nok - der er simpelthen for lidt bevægelse. Sæt Anderson på! Her har vi en der tør at bevæge sig med bolden og bevæge sig på banen!

RuudVanNissetøj
24-04-2008, 07:55
Alt i alt er det i mine øjne et fint godkendt resultat vi fik på "Camp´en", når man op til kampen rykkede rundt i forsvar og midtbanen.

Når spillet for alvor kører for Barca er der kun få hold der kan spille med og det gjorde vi igår....måske en defensiv og mindre sprudlende tilgang til spillet, men imo kom vi frem til flere kvalificerede afslutninger end Barca - på trods af stort spilovertag. Vi skulle bare tage de sidste par chancer og gået mere til den fremad i kontraen.

Og så synes jeg ærlig talt ikke at kampen var så skidt igen, mange flotte detaljer fra Ronaldo, Messi, Eto og endda gamle Scholes. Det er ihvertfald sjældent man ser en Evra blive snydt så grovt som Messi gjorde med sit lob over Evra i første halvleg - han kom dog godt igen og spillede en flot kamp !!

Vi tager dem 2-0 på Trafford...Ronaldo gør det godt igen med to kasser !

fissirul
24-04-2008, 07:56
Jeg synes vi spiller, og har spillet, mere kedeligt de sidste par år. Vi står defensivt og venter på det andet hold, lader dem spille rundt om vores felt, og stoler nok på vores evner til at holde det andet hold væk fra scoringer, for derefter at satse ekstremt meget på kontra hvor vores spillere så også har vist sig ekstremt effektive.

Men den form for fodbold. hvor vi bare står der og kigger foran eget felt, det bryder jeg mig ikke om. Jeg synes det er meget sjældent efterhånden at vi virkelig dominerer modstanderholdet og sætter os på en kamp gennem 90 minutter. Det er særlig slemt i Europa, hvor Sir Alex Ferguson har luret at det åbenbart er den måde man kommer til finalen på...

Det er muligvis også rigtigt, hvis altså man hedder Rafa Benitez og er manager for Liverpool.

Men vi er altså Manchester United, og jeg synes vi skal spille bedre fodbold end det. Vi har de spillere som kan sprudle og levere de uventede ting, vi har masser af dem, så lad dem dog udfolde sig i stedet for at de skal lægge så meget bånd på sig selv som det var tilfældet i går, og som det oftere og oftere er.

TrincoBoy
24-04-2008, 07:58
Kæft en kedelig kamp. Må være en af CL historiens mest kedeligste kampe nogensinde. United gad absolut ingenting og kunne/ville ikke holde på bolden mere end 10 sekunder!!! Boldprocent på 70 % til Barca siger vel det hele!! Liverpool- Chelsea var mere underholdende at se på. Håber det bliver en hel anden kamp på tirsdag. Come on United!

robinho
24-04-2008, 08:05
Super skrevet. De fleste hold ville være taknemmelige for dette resultat, men som United fans, vil man have mere og mere og mere. Dette sker ikke på Camp Nou i år, men på Old Trafford om 5 dage!

det er jo ikke 0-0 resultatet som er skidt, for jo det ville jeg sgu også gerne have solgt den for, men det er måden det sker på. Vi får slet ikke svaret igen, og jo man skal også angribe en gang imellem selvom man er på udebane.

Bortset fra at barce ikke kommer til det helt store, så udspiller de os. Deco og Messi har lige været ude med skader, men så længe de holdt igår, så pissede de os op og ned ad ryggen.

Men ok, nu er fokus rettet mod weekenden, hvor alt andet end nederlag vil sende titlen mod united.

Bugge
24-04-2008, 08:16
Jeg synes vi spiller, og har spillet, mere kedeligt de sidste par år. Vi står defensivt og venter på det andet hold, lader dem spille rundt om vores felt, og stoler nok på vores evner til at holde det andet hold væk fra scoringer, for derefter at satse ekstremt meget på kontra hvor vores spillere så også har vist sig ekstremt effektive.

Arh, nu synes jeg vi strammer den.. Vi er det mest scorende hold i PL og mon ikke et par af målene er kommet på andet end kontra.. Du siger vi spiller kedeligt? Jeg siger du skal stille flaskerne fra dig og se vores kampe ;)
Den seneste måned har vi spillet lidt lunkent, men ellers er vi da normalt et af de få mål som næsten kan give publikum målgaranti (i den rigtige ende)..

Jeg synes folk skal slappe lidt af mht kampen igår..
Det virker som om folk glemmer at vi holder et Barcelona hold fra at score mål selvom de har noget der ligner 99% af boldbesiddelsen i stort set hele kampen..
De har nogle få store chancer som Eto'o står for, men vi var jo på ingen måde presset i bund.. Det var jo ikke fordi Barcelona havde 25 minutters highlights at vise frem efter kampen, de havde måske 4-5 gode chancer, resten var Xavi og Decos ballonbolde 10 meter forbi målet.. Vi stod sådan set bare og afventede dem og 80% af gangene kom de overhovedet ikke frem til noget.. Jeg synes på ingen måde Barcelona var skræmmende igår..
For 2 år siden havde de rullet os fuldstændig hvis de havde fået så meget plads.. Igår havde de 3/4 af banen at gøre godt med før de rendte ind i en United-spiller og alligevel blev der lukket suverænt af..

Men der er nogle andre ting der til gengæld irriterer mig.. Som robinho siger så sker der INTET offensivt.. Ideen med at trække i håndbremsen på Camp Nou er smart og det virkede, men derfor behøver vores offensive kræfter selvfølgelig ikke smide den væk med det samme hver gang vi kommer lidt frem på banen..

Jeg synes det er glædeligt at vi kommer frem til 3-4 chancer i løbet af hele kampen og alligevel virker vi (imo) som et hold som er meget farligere når vi så først angriber.. Det var en sjældenhed igår, men når vi angriber på Old Trafford på tirsdag så tror jeg vi kører dem over.. Deres forsvar sejler jo stygt når de kommer under pres, det må være guf for Ronaldo..

RasmusP
24-04-2008, 08:19

Sikke da en "Brianhorle attitude" :) "Hvis jeg ikke bliver underholdt, så gider jeg ikke holde med United"..
Og hvilken klub vil du skifte til?? Jeg ville i hvertfald ikke kunne se mig selv i øjnene, hvis jeg bare stoppede med at følge united.
Men sådan er vi jo forskellige...

Kampen levede ikke helt op til mine forventninger. Jeg havde håbet United ville komme lidt mere frem på banen, i anden halvleg. Men stadig en seværdig kamp, hvor man ser fantastisk forsvarsspil (united), og fantastisk angrebsspil (barca), og så selvfølgelig en masse detaljer.

robinho
24-04-2008, 08:21
Den seneste måned har vi spillet lidt lunkent

lige præcis!!! det er det jeg har sagt, og det bekymre mig sgu, når vi ser på at over de næste 2 kampe kan en stor del af vores sæson afgøres, men vi skal sgu være lidt skarpere. Vi har kæmpet os lidt for meget til vores mål på det sidste, og har ikke fået den der generelle farlighed til at fungere. Men igen når ronaldo for en gang skyld tager sig en pause, hvem skal så score dem i år????

Bugge
24-04-2008, 08:24
Sikke da en "Brianhorle attitude" :) "Hvis jeg ikke bliver underholdt, så gider jeg ikke holde med United"..
Og hvilken klub vil du skifte til?? Jeg ville i hvertfald ikke kunne se mig selv i øjnene, hvis jeg bare stoppede med at følge united.
Men sådan er vi jo forskellige...

Kampen levede ikke helt op til mine forventninger. Jeg havde håbet United ville komme lidt mere frem på banen, i anden halvleg. Men stadig en seværdig kamp, hvor man ser fantastisk forsvarsspil (united), og fantastisk angrebsspil (barca), og så selvfølgelig en masse detaljer.

Hehe ja, det var godt nok en mærkelig kommentar af NtotheT..

Kampen levede selvfølgelig heller ikke op til mine forventninger..
Men jeg må sige at kampen igår fremhæver vores gode forsvarsspil mere end Barcas angrebsspil.. Jeg synes det stinker langt væk af verdensklasse når man står så godt defensivt på trods af at man spiller mod Barcelona som angriber 90 minutter uden at skulle røre en finger på egen banehalvdel..

Men ligesom alle andre, så jeg selvfølgelig også gerne lidt mere liv fra vores offensive spillere..

snegl
24-04-2008, 08:45
Gutter.. læs lige de efterfølgende sider.. Jeg tror heller ikke NtotheT selv mente det..

Ting blir sagt i kampens hede under kamptråde.

Anyways; jeg tror ikke vores strategi med at gå defensivt holder evigt i alle 90 minutter mod tophold.
Vi gjorde det samme på Anfield og der virkede det. Men vi havde kun én chance og den scorede vi på. Liverpool var ekstremt tamme, men på et eller andet tidspunkt går det galt når man stiller sig så langt ned tror jeg. Jeg er glad for resultatet igår, men jeg mener vi burde have forsøgt at gå efter udebanemålet mod Barcas forsvar som burde være til at tale med.

Jeg forstår ikke hvorfor Fergie bytter Rooney og Ronaldo rundt. Ronaldo har aldrig været god til at spille centerangriber. Det samme skete mod Arsenal. Det er synd at Ronaldo ikke bliver brugt optimalt.

23Becks
24-04-2008, 10:13
Altså 0-0 er et udmærket resultat, da det betyder vi bare skal vinde hjemme på OT.. Men jeg må erkende, at måden vi spillede på igår på ingen måde er tiltalende og jeg syntes til tider at det var pinligt at se hvordan Barca kørte os rundt.. Har stor respekt for vi spiller henholdende og med stor diciplin, men at vi skaber så lidt er simpelthen ikke godt nok.. jeg tror at hvis vi havde spillet som vi "plejer" så havde vi fået det udebanemål..

Barca var ikke decideret farlige på noget tidspunkt og det skal defensiven roses for.. Men de herre Park, Tevez og Rooney.. Det var bare ikke godt nok.. Ronaldo prøvede, men fik ingen hjælp fra de andre.. Når Barca's defensiv er så usikkert mener jeg at de skal prøves mere af end tilfældet var, og det er til at ærge sig over, hvis det er på bekostningen om vi ikke scorede dernede, hvis vi skulle ryge ud...

el-insaciable
24-04-2008, 10:56
Bortset fra at barce ikke kommer til det helt store, så udspiller de os. Deco og Messi har lige været ude med skader, men så længe de holdt igår, så pissede de os op og ned ad ryggen.What?! De pissede os jo netop ikke op og ned af ryggen. Vi holdt dem helt efter planen til meget få chancer og havde selv et lignende antal chancer. Det er ikke at blive pisset op og ned af, det er at holde sig til sin taktik. At den så er sørgelig er en anden sag.

Og så vil jeg da for øvrigt nævne, at vores forsvar ikke - som forudsagt af dig - kollapsede helt uden Vidic. Det så faktisk uhyre stærkt ud.

United DK
24-04-2008, 11:00
Jeg synes folk er en kende for utilfredse, for gu spillede vi da defensivt i går osv., men hvorfor tror I vi kun har vundet CL en gang, i de lidt over 21 år Ferguson har været manager? Det er fordi vi i mange år var naive, og troede vi bare kunne spille som vi plejede, men taktik har kun virket en enkelt gang, og skrækeksemplet var semifinalen i 2002, hvor vi får 2-2 hjemme mod Leverkusen, hvor vi ellers med lidt snilde kunne have vundet 1-0, og så var vi sikkert røget i finalen.

Jurgensen
24-04-2008, 11:25
Er meget tilfreds med gårsdagens resultat. At vi så ikke spiller prangende OFFENSIVT fodbold synes jeg egentlig er ok.
Vi spiller jo en flot defensiv gang fodbold, hvilket i går rækte til et godt resultat på udebane mod Barce.
Jeg tror SAF og United har lært utrolig meget af tidligere tiders fejltagelser, specielt kampen i Milano sidste år. Derfor tror jeg bare de har erkendt, at der ind imellem må sådan en kamp til for at avancere til finalen. En kamp hvor United spillede meget kynisk, og spillede for at holde Barce væk fra scoring.
Så når alt kommer til alt, er jeg super godt tilfreds med kampen i går. Især når jeg er at finde på OT om 5 dage til et vanvittig spændende retur opgør.

theviking66
24-04-2008, 11:46
Er meget tilfreds med gårsdagens resultat. At vi så ikke spiller prangende OFFENSIVT fodbold synes jeg egentlig er ok.
Vi spiller jo en flot defensiv gang fodbold, hvilket i går rækte til et godt resultat på udebane mod Barce.
Jeg tror SAF og United har lært utrolig meget af tidligere tiders fejltagelser, specielt kampen i Milano sidste år. Derfor tror jeg bare de har erkendt, at der ind imellem må sådan en kamp til for at avancere til finalen. En kamp hvor United spillede meget kynisk, og spillede for at holde Barce væk fra scoring.
Så når alt kommer til alt, er jeg super godt tilfreds med kampen i går. Især når jeg er at finde på OT om 5 dage til et vanvittig spændende retur opgør.

Er enig med dig i at der skal noget mere kynisme ind i spillet når vi når mod slutningen af CL turneringen. Det var også tydeligt at det var SAFs udgangspunkt i gårsdagens kamp. Jeg mener dog at det måske var lige i overkanten hvad angår denfensiv indstilling, havde vi mødt et Barca hold med mere træfsikkerhed kunne vi nemt ha' fået en ordentlig lussing. Når vi samtidig spiller som en pose løg i omstillingsspillet og afleveringerne frem ad i banen er uden adresse synes jeg det er lidt bekymrende.

Endnu engang vil jeg give min store respekt til de fire bagerste i Uniteds kæde de spillede verdensklasse forsvars fodbold. Jeg synes slet ikke folk herinde er gode nok til at rose en spilller som Wes Brown, der nok spillede en af sine bedste og største kampe i United trøjen. Mener helt klart at han er en klasse over Piqué på den plads.

Det var virkelig svært at se at Vidic var fraværende i går, det synes jeg man virkeligt har kunne se med Piqué ved siden af Rio. Brown har i kraft af den store tillid og den megen spilletid fået et højre bundniveau og spiller med stor stabilitet, overblik og selvtillid. Jeg håber vi stiller med samme bagkæde lørdag, hvis Vidic som det desværre ser ud til ikke når at blive klar.

NtotheT
24-04-2008, 12:16
Kæft, jeg synes det er meget dobbelmoral herinde. Vi sviner Liverpool til og andre diverse klubber, men når vi selv gør det, så roser vi vores egen trup. Der må jeg sige, at det vil jeg nægte at være tilhænger af. På det grundlag at jeg virkelig ved vi kan tæve alle hold, hvis der ikke er så meget taktiske dispostioner, der spiller ind. Det er det, der har hæmmet vores spil igår mod Barca. Vi har alt alt alt alt for defensive. Rooney var jo helt ude af kampen, Tevez nåede slet ikke at løbe ind i feltet, Ronaldo prøvede, men var alene. Park løb forgæves hver gang, Scholes led af de offensive manglende aggresivitet og løb for ham, så han kan aflevere osv. Vi har jo de mest forrygende tempospiller, (Anderson, Ronaldo, Rooney, Tevez, Nani, Scholes, Carrick) men alligevel valgte vi at følge den strøm, der hedder at vi skal forsvare.
jeg vil give et eksempel: Barca spillede alt og alle ud i CL 2005/06(året hvor de vandt). Fordi de gjorde altid det de ville gøre, nemlig at spille det spil, som spillerne vil. De havde forrygende spillere, der ville underholde, skabe og lignende - ikke grave sig ned, eller lignende. De ville bare dominere kampen om det var på San Siro eller Camp Nou, så var det underordnet. Det er det jeg vil se. For det er det der har gjort mig til fan af United. Pga de spiller så flot og lignende. det var min mening det der. Min pointe er at United ikke skal følge den defensive strøm, der hersker i CL, men derimod kreere en ny tilgang til fodbolden, så andre klubber rundt i europa også vil vise noget fodbold og slipper deres taktiske præmisser til kampe, for hvis det fortsætter sådan her, så bliver fodbold noget værre pis!

el-insaciable
24-04-2008, 12:26
Du er helt galt afmarcheret. Dagene hvor man 'bare kunne spille sit eget spil' i samtlige kampe er forbi. Sådan er det ikke længere. Arsenal prøver, men vinder nada.

I dag er det sådan i knockoutfasen i Champions League, at hjemmeholdet i den første kamp prøver at skaffe sig et godt resultat, som de kan forsvare i den afgørende kamp, mens udeholdet prøver at slippe bort med en uafgjort og gerne et udebanemål, så man selv kan afgøre det i egen hule. Sådan er det over hele linjen. At det er sørgeligt, er jeg helt enig i, og jeg synes også, vi var mere defensive end nødvendigt i går, men det er altså den europæiske trend. Skal vi vædde med, at Barca spiller betydeligt mere defensivt tirsdag? Et hold der jo ellers - ligesom os - har en fantastisk tradition for flot offensivt fodbold.

Daniel
24-04-2008, 12:41
Jeg forstår ikke hvorfor Fergie bytter Rooney og Ronaldo rundt. Ronaldo har aldrig været god til at spille centerangriber. Det samme skete mod Arsenal. Det er synd at Ronaldo ikke bliver brugt optimalt.

Det har nok noget at gøre med at Rooney kæmper klart bedre defensivt. Desværre brugte han dog alle krafterne på defensivt arbejde idag og vi fik ham slet ikke at se i det offensive.

Men jeg vælger at se positivt på det og være overbevist om at det her er måden man vinder CL på. At spille defensivt, afventende på udebane og så kører kontra som jeg dog ikke synes vi fik gjort så meget mod Barcelona. Også spiller offensivt, sprudlende, direkte på hjemmebane.

KennyN
24-04-2008, 12:48
Rolig nu.! Husk lige at respektere hinanden, og skriv i en sober tone.

Og slap lige af, hvad angår kampen i går. Ja, vi stod defensivt men vi fik det resultat vi gik efter. Vi spillede på samme måde i Roma, men mødte bare i går, et hold som var bedre til at stoppe vores kontra, plus vi selv manglede lidt. Havde vi spillet som i gamle dage, med fuld knald fra start, var det måske gået galt, og Barca havde scoret 2 mål. Hvad havde vi så alle råbt op om.? At vi skulle lære af Chelsea og Liverpool og spille mere på resultatet.
Sidste år tabte vi i Rom, hvorefter vi stormede frem på hjemmebane. Mon ikke vi starter kampen på tirsdag på nogenlunde samme måde. Så ro på, det er fodbold, og vi fik et godt resultat. Selvfølgelig havde det været bedre, hvis vi havde spillet mere offensivt, og fået et mål. Men husk lige, at Barca stort set intet skabte af reele målchancer..

ChristianR
24-04-2008, 12:52

Helt uenig. Mener du så at Barcelona, da de vandt for 2 år siden spillede "The Liverpool-way"? Nej, vel.

Blot fordi, Liverpool er nået til finalen 2 gange er det ikke nødvendigvis ensbetydende med, at taktskpræget, resultatorienteret fodbold er den eneste måde at få succes i Champions League. Så ville de italienske hold nå meget længere, end de gør.
Jeg synes overhovedet heller ikke, at Barcelona spillede kedeligt taktisk fodbold igår, og de gjorde det da mindst ligeså godt som os. Og det kan IMO ikke undskyldes med, at de havde hjemmebane.

BadBoy
24-04-2008, 12:53
Det har nok noget at gøre med at Rooney kæmper klart bedre defensivt. Desværre brugte han dog alle krafterne på defensivt arbejde idag og vi fik ham slet ikke at se i det offensive.

Men jeg vælger at se positivt på det og være overbevist om at det her er måden man vinder CL på. At spille defensivt, afventende på udebane og så kører kontra som jeg dog ikke synes vi fik gjort så meget mod Barcelona. Også spiller offensivt, sprudlende, direkte på hjemmebane.

Jeg er enig med dig, og jeg trot vores defensive taktik fra i går, også bar præg af at vi skulle spare lidt på kræfterne til mod Chelsea på lørdag.
Hvor mesterskabet kommmer i hus:devill:

NtotheT
24-04-2008, 12:56
Helt uenig. Mener du så at Barcelona, da de vandt for 2 år siden spillede "The Liverpool-way"? Nej, vel.

Blot fordi, Liverpool er nået til finalen 2 gange er det ikke nødvendigvis ensbetydende med, at taktskpræget, resultatorienteret fodbold er den eneste måde at få succes i Champions League. Så ville de italienske hold nå meget længere, end de gør.
Jeg synes overhovedet heller ikke, at Barcelona spillede kedeligt taktisk fodbold igår, og de gjorde det da mindst ligeså godt som os. Og det kan IMO ikke undskyldes med, at de havde hjemmebane.

Lige mine ord! :) Perfekt sagt. De defensive resultatorienterede hold, har kun spiller der lever af at spille på kontra. Vores trup har i det mindste nogle fantastiske invidualister og som vi kender meget meget bedre end dem i går. Det var særdeles rystende at se en Ronaldo skabe sig så meget ud til bænken, for han var tydeligt frusteret over den måde kampen gik an. Selvom han siger 0-0 er et godt resultat, tror jeg på ingen måder han er tilfreds med spillet. måske er jeg forkælet - men jeg synes virkelig det var bundniveau det vi spillede igår. jeg kan godt leve med defensiv indstilling til udebane, det har jeg gjort indtil videre, men igår var bare den dråbe, der fik mit bæger til at flyde over, for det var ikke kun defensivt. united ville bare ikke spilel fodbold, det var liverpoolagtigt, ynkelig, klamt og ulækkert og et hårdt nederlag for fodbolden. Jeg håber det blot var denne gang, at de præsterer så et nedern' form for fodbold.

ChristianR
24-04-2008, 13:06
Du er helt galt afmarcheret. Dagene hvor man 'bare kunne spille sit eget spil' i samtlige kampe er forbi. Sådan er det ikke længere. Arsenal prøver, men vinder nada.

I dag er det sådan i knockoutfasen i Champions League, at hjemmeholdet i den første kamp prøver at skaffe sig et godt resultat, som de kan forsvare i den afgørende kamp, mens udeholdet prøver at slippe bort med en uafgjort og gerne et udebanemål, så man selv kan afgøre det i egen hule. Sådan er det over hele linjen. At det er sørgeligt, er jeg helt enig i, og jeg synes også, vi var mere defensive end nødvendigt i går, men det er altså den europæiske trend. Skal vi vædde med, at Barca spiller betydeligt mere defensivt tirsdag? Et hold der jo ellers - ligesom os - har en fantastisk tradition for flot offensivt fodbold.

Jeg vil gerne vædde med, at Barca står betydeligt længere fremme på banen på tirsdag, end United gjorde igår.

Bugge
24-04-2008, 13:16
Jeg vil gerne vædde med, at Barca står betydeligt længere fremme på banen på tirsdag, end United gjorde igår.

Ja godaw, Barcelona ved jo også godt at de er nødt til at score på tirsdag.. Det behøvede vi ikke igår.. De 2 kampe kan overhovedet ikke sammenlignes..

Barcelona vandt sgu da ikke kun CL på lækkert offensivt fodbold i 2006.. Kampene mod Milan var da røv og det samme var den første kamp mod Benfica på udebane.. 3 mål i 4 kampe og 2 gange 0-0..
Og Chelsea kampene var mest også mere sjældne end kønne at se på..

Jeg synes fandme det er frækt at folk tillader sig at brokke sig over at vi spiller defensivt på udebane i CL når vi for det første scorer et hav af mål hvert år og oveni købet kun har lukket meget få mål ind i år, og sidst jeg tjekkede var folk da henrykte over at vi nu har en bomstærk defensiv så vi ikke lukker 3 mål ind pr. kamp mod Barca..
Det er sgu da klasse, så tag nu lige at slappe lidt af og lad være med at sammenligne os med Liverpool (ved ikke hvem der gjorde det).. Det var da ufatteligt..

Det er Barcelonas fans der burde ærgre sig over at de ikke magter at score i løbet af 90 min. hvor de har bolden konstant.. Det synes jeg sgu er mere foruroligende..

el-insaciable
24-04-2008, 13:19
Jeg vil gerne vædde med, at Barca står betydeligt længere fremme på banen på tirsdag, end United gjorde igår.Som Arjon pointerer, så er deres udgangspunkt også et helt andet. De skal sandsynligvis score to mål for at gå videre. Og alligevel føler jeg mig meget sikker på, at vi kommer til at sidde på boldbesiddelsen (medmindre vi meget hurtigt scorer to mål eksempelvis.).

ChristianR
24-04-2008, 13:27
Ja godaw, Barcelona ved jo også godt at de er nødt til at score på tirsdag.. Det behøvede vi ikke igår.. De 2 kampe kan overhovedet ikke sammenlignes..

Barcelona vandt sgu da ikke kun CL på lækkert offensivt fodbold i 2006.. Kampene mod Milan var da røv og det samme var den første kamp mod Benfica på udebane.. 3 mål i 4 kampe og 2 gange 0-0..
Og Chelsea kampene var mest også mere sjældne end kønne at se på..

Jeg synes fandme det er frækt at folk tillader sig at brokke sig over at vi spiller defensivt på udebane i CL når vi for det første scorer et hav af mål hvert år og oveni købet kun har lukket meget få mål ind i år, og sidst jeg tjekkede var folk da henrykte over at vi nu har en bomstærk defensiv så vi ikke lukker 3 mål ind pr. kamp mod Barca..
Det er sgu da klasse, så tag nu lige at slappe lidt af og lad være med at sammenligne os med Liverpool.. Det var da ufatteligt..

Det er Barcelonas fans der burde ærgre sig over at de ikke magter at score i løbet af 90 min. hvor de har bolden konstant.. Det synes jeg sgu er mere foruroligende..

Jeg er godt klar over, at de nu står i en anderledes situation. Det var mere en måde at pointere, at jeg aldrig har set og ikke kunne forestille mig Barcelona stå så langt tilbage på banen uanset situationen. Selvfølge skal man spille disciplineret i mod så store hold, men hvis du så kampene i '06 ville du vide, at Barca bestemt ikke spillede på samme måde, som vi gjorde idag.

Blot fordi, jeg er uenig i taktikken i en enkelt specifik kamp, vil jeg gerne fribede mig at blive stemplet som Barcelonafan.
Selvfølgelig må man da brokke sig over at vi spiller så defensivt i en kamp, selvom vi har et sollidt forsvar og normalt scorer et hav af mål. Jeg har bestemt ikke svinet hele sæsonen - Men derimod været uenig i taktikken i en enkelt kamp. Du må lære at skelne. Alle de gode ting du nævner har intet at gøre med denne diskussion.

EDIT: Og der er jo ingen, der sammenligner os med Liverpool generelt. Men i kampen igår var der da unægteligt nogle taktiske ligheder. Det kan vi ikke komme uden om - Uden man selvfølgelig skal lægge for meget i det. For vi står trods alt stadig i en remilig gunstig position.

Dines
24-04-2008, 13:42
det var liverpoolagtigt, ynkelig, klamt og ulækkert og et hårdt nederlag for fodbolden. Jeg håber det blot var denne gang, at de præsterer så et nedern' form for fodbold.

Jeg er overbevist om, at dette ikke er sidste gang, vi spiller på den måde som vi gjorde igår, når vi spiller på udebane i CL. De sidste par gange har det lykkedes fint, og det gjorde det vel i princippet også igår, selvom vi godt kunne have været lidt mere med fremme. Måske er det kedeligt, men det virker jo nogenlunde, og så er jeg godt tilfreds.

RasmusP
24-04-2008, 13:57
Kæft, jeg synes det er meget dobbelmoral herinde. Vi sviner Liverpool til og andre diverse klubber, men når vi selv gør det, så roser vi vores egen trup. Der må jeg sige, at det vil jeg nægte at være tilhænger af. På det grundlag at jeg virkelig ved vi kan tæve alle hold, hvis der ikke er så meget taktiske dispostioner, der spiller ind.
Jeg kan slet ikke fatte, at du mener vi spiller på samme måde som liverpool.. Vi spiller på udebane mod et af verdens bedste angrebshold, så er det da klart vi bliver nødt til at tænke taktisk. Hvis vi, på Oldtrafford, spiller som vi gjorde igår, så er det for tamt, men det nægter jeg simpelthen at tro på vi kommer til..
Liverpool spiller jo altid taktisk (og kedeligt), uanset om det er hjemmebane eller udebane.
Og som KennyN skriver, ville du nok også være skuffet hvis United havde tabt 2-0, fordi vi spillede som vi gjord emod Milan sidste år.

Krede
24-04-2008, 14:04
Jeg er godt klar over, at de nu står i en anderledes situation. Det var mere en måde at pointere, at jeg aldrig har set og ikke kunne forestille mig Barcelona stå så langt tilbage på banen uanset situationen. Selvfølge skal man spille disciplineret i mod så store hold, men hvis du så kampene i '06 ville du vide, at Barca bestemt ikke spillede på samme måde, som vi gjorde idag.

Blot fordi, jeg er uenig i taktikken i en enkelt specifik kamp, vil jeg gerne fribede mig at blive stemplet som Barcelonafan.
Selvfølgelig må man da brokke sig over at vi spiller så defensivt i en kamp, selvom vi har et sollidt forsvar og normalt scorer et hav af mål. Jeg har bestemt ikke svinet hele sæsonen - Men derimod været uenig i taktikken i en enkelt kamp. Du må lære at skelne. Alle de gode ting du nævner har intet at gøre med denne diskussion.

EDIT: Og der er jo ingen, der sammenligner os med Liverpool generelt. Men i kampen igår var der da unægteligt nogle taktiske ligheder. Det kan vi ikke komme uden om - Uden man selvfølgelig skal lægge for meget i det. For vi står trods alt stadig i en remilig gunstig position.

Jeg vil gerne støtte dig i den her. Jeg er var også meget skuffet over Manchester igår. Jeg håbede virkelig, at vi ville trykke dem i bund. Men jeg er nok også lidt naiv. Der er ingen tvivl om, at Fergie har studeret de andre succes hold i Europa og forsøger at kopiere noget af deres taktik.

Ja igår var en omgang resultatfodbold, og det lykkes... Mere Liverpool end Manchester var der over det. Jeg tror bare vi leve med, at sådan spille vi i CL på udebane - især når vi starter på udebane. Og det er vel også fint nok, fordi nu er scenen sat - en sejr på tirsdag på et tætpakket Oldtrafford og vi er i finalen. Der er ikke meget at tage fejl af og det er faktisk et godt udgangspunkt. MEN jeg tror stadig vi kunne havde vundet med et par stykker igår med en mere offensiv taktik.

Noget lidt andet.... Har I gjort jer nogle tanker om lørdag plus tirsdag mht. holdopstilling?

Altså det er jo to kampe, hvor vi gerne vil spille med de 11 bedste, men spørgsmålet er om, der skal spares nogle, eller om der er nogle som passer bedre til den ene kamp fremfor den anden?

Spillere jeg regner som værende sikre på at starte begge kampe må være: VdS, Rio, Evra, Brown, Carrick, Ronaldo, Rooney og (Vidic mod Barcelona).

Hvordan kortene ellers blive blandet er et åben spørgsmål. Hargreaves kan ikke spille 3 kampe på en uge. Anderson burde være klar til Chelsea. Måske kan Fletcher få en rolle mod Chelsea? Nani kunne også være interessant overfor Ferreira, Belletti eller Essien, alt efter hvem de vælger.

Jeg synes det er super spændende at se, det er virkelig nu, at vores brede trup kommer til sin ret. Mit bud er:

Chelsea:
VdS
Brown Rio Pique Evra
Fletcher Carrick Anderson
Ronaldo Rooney Nani

Barcelona:
VdS
Brown Rio Vidic Evra
Scholes Carrick Hargreaves
Ronaldo Tevez Rooney

robinho
24-04-2008, 14:09
Chelsea:
VdS
Brown Rio Pique Evra
Fletcher Carrick Anderson
Ronaldo Rooney Nani

Barcelona:
VdS
Brown Rio Vidic Evra
Scholes Carrick Hargreaves
Ronaldo Tevez Rooney

fletcher skal ikke have comeback i sådan en kamp. Det kan han få mod west ham. Vil gerne have hagreaves på midten mod chelsea.

Krede
24-04-2008, 14:16
fletcher skal ikke have comeback i sådan en kamp. Det kan han få mod west ham. Vil gerne have hagreaves på midten mod chelsea.

Normalt vil jeg sige det samme. Men vi taler om Fletcher. Han er suveræn til pludelig at blive smidt ind i en stor kamp og gøre det flot. Jeg vil hellere have Hargreaves med mod Barcelona.

Oscar
24-04-2008, 14:18
Tror fletcher får ualmindelig svært ved at blive klar til nogle af kampene.

Udover det kan Vidic jo nå at blive klar til returopgøret, så back-kæden kan blive den oprindelige. Så kan hargo rykkes op på midtbanen, og bruges i 4-3-3 systemet.

United DK
24-04-2008, 14:39
Jeg vil gerne støtte dig i den her. Jeg er var også meget skuffet over Manchester igår. Jeg håbede virkelig, at vi ville trykke dem i bund. Men jeg er nok også lidt naiv.

Ja, det er du.

Jeg ved ikke hvor I forskellige får den idé fra, at vi engang trykkede alle hold i bund, uanset hvem og hvor det var, for vi har aldrig trykket et hold som Barcelona, i bund på deres egen bane, heller ikke i '99. Dengang var vi til tider heldige med, at vores offensive stil ikke gav bagslag, bl.a. var Inter flere gange tæt på, at udligne vores 2-0 føring, i den anden kvartfinale, inden Scholes scorede til 1-1, og lukkede kampen.

Flax_Generous
24-04-2008, 15:02
Kampen blev præcis som jeg havde forventet (http://oldtrafford.dk/forum/showpost.php?p=66781&postcount=27). Det var det afventende, tilbageholdne og defensive United-hold som kom på banen i dag. Det eneste, jeg ikke havde forventet, var, at både Uniteds og Barcas offensiv var så sløve. Ingen af holdene fik reelt skabt noget og så er 0-0 vel et rimeligt resultat.

Jeg glæder mig til kampen på Old Trafford. Jeg håber for alt i verden, at Ferguson tør angribe Barca. I stedet for at rende rundt og bekymre sig om udebanemål og taktiske hensyn, skal der bare angribes. En sejr og United er finalen. Hvis nogen før sæsonen havde sagt, at United kunne komme i Champions League-finalen ved at slå Barca på Old Trafford ville hele truppen formentlig med glæde have taget imod den udfordring - og derefter bare blæst til angreb. Lad os håbe, at de har det sådan og vi kommer til at se det dominerende, hurtige og aggressive United.

Unitedforever
24-04-2008, 15:07
Kampen igår var en sucess. United spillede en klog og rutineret kamp og får et glimrende resultat og udgangspunkt. Jeg aner vikrelig, hvad folk herinde fovertner af united på udebane i Barcelona. Godt nók har/er de i krise, men de er stadigvæk et absolut topklasse mnadskab, man skal have respekt for. Derfor synes jeg det er grinagtigt at høre nogle mener,at de er skuffede over united. Seriøst, vi holdt en af verdens bedste offensiver, stort set, væk i hele kampen og kunne med lidt held have fået en enkelt pind. At gøre det som United gjorde igår synes jeg er flot, og jeg har stor, stor respket for taktikken og det de leverede igår. Det sprudlende, offensive spiller kommer til udtryk på OLd trafford, bare vent!

unitedforreal
24-04-2008, 15:12
Jeg forstår ikke, hvorfor spille så defensivt, mod et hold der manglede deres bedste forsvar spiller, hvis vi havde nani, eller anderson med i starten.
for at hjælpe teves med at kæmpe som han gjorde, så kunne vi nemt tvinge 1-2 fejl fra barcelonas forsvar. noget helt andet er, jeg forstår ikke dem der siger vi har et godt udgangspunkt, hvis de score 1 skal vi score 2. kan ikke se det gode i det.

Men kommer vi foran, så skal de score, og det vil sige vi kan spille kontra, men alligevel, hvor ondt vil det ikke gøre, hvis vi føre også i 87 min de score til 1-1! jeg kommer til at græde mig selv i søvne hele næste år til vi er i semi igen.

ChristianR
24-04-2008, 15:13
Ja, det er du.

Jeg ved ikke hvor I forskellige får den idé fra, at vi engang trykkede alle hold i bund, uanset hvem og hvor det var, for vi har aldrig trykket et hold som Barcelona, i bund på deres egen bane, heller ikke i '99. Dengang var vi til tider heldige med, at vores offensive stil ikke gav bagslag, bl.a. var Inter flere gange tæt på, at udligne vores 2-0 føring, i den anden kvartfinale, inden Scholes scorede til 1-1, og lukkede kampen.

Der er jo ingen, der siger at vores offensive stil er lig med succes. Det kommer an på holdet og mange andre ting. I år har vi så endelig et hold, der kan spille lige så flot angrebsfodbold som i 98/99. Nu gider jeg ikke til at researche, men jeg mener begge kampe mod Barca i 98 endte 3-3. Ret mig hvis jeg ta'r fejl. IMO er det meget mere United og meget federe at se på end 0-0. Ligeså fantastisk spillede vi det år mod Juve og Inter. Det var i begge kampe ved at blive farligt, men vi gik videre efter helt fantastisk spil.
Ligesom du nævner, at vores spil dengang kunne have givet bagslag(hvilket den ikke gjorde) kan jeg nævne utallige eksempler på, hvor taktsike og afventende hold har tabt. Så der er IMO ingen facit for, hvordan fodbold skal spilles for at nå til tops.

Endnu et eksempel kunne være i slutrunderne, hvor det også er de bedste, der møde de bedste. Her tror jeg fortsat Brasilien vil være blandt favoritterne, selvom de spiller DERES form for fodbold. Naturligvis vil Italien også være blandt favoritterne, selvom de spiller på en helt anden måde.

Bugge
24-04-2008, 15:23
:devill: Der er jo ingen, der siger at vores offensive stil er lig med succes. Det kommer an på holdet og mange andre ting. I år har vi så endelig et hold, der kan spille lige så flot angrebsfodbold som i 98/99. Nu gider jeg ikke til at researche, men jeg mener begge kampe mod Barca i 98 endte 3-3. Ret mig hvis jeg ta'r fejl. IMO er det meget mere United og meget federe at se på end 0-0. Ligeså fantastisk spillede vi det år mod Juve og Inter. Det var i begge kampe ved at blive farligt, men vi gik videre efter helt fantastisk spil.
Ligesom du nævner, at vores spil dengang kunne have givet bagslag(hvilket den ikke gjorde) kan jeg nævne utallige eksempler på, hvor taktsike og afventende hold har tabt. Så der er IMO ingen facit for, hvordan fodbold skal spilles for at nå til tops.

Endnu et eksempel kunne være i slutrunderne, hvor det også er de bedste, der møde de bedste. Her tror jeg fortsat Brasilien vil være blandt favoritterne, selvom de spiller DERES form for fodbold. Naturligvis vil Italien også være blandt favoritterne, selvom de spiller på en helt anden måde.

Tja, sidst vi så Brasilien i en slutrunde så vi heller ikke specielt meget af DERES spil..
Og fordi vi ikke lige spiller flot angrebsfodbold på Camp Nou mod et super ivrigt Barca hold som kæmper røven ud af bukserne for at score (hvilket de ikke gjorde), så synes jeg ikke vi skal stemple os selv som et defensivt hold..

snegl
24-04-2008, 15:24
Og som KennyN skriver, ville du nok også være skuffet hvis United havde tabt 2-0, fordi vi spillede som vi gjord emod Milan sidste år.

Som jeg ser det spillede vi som vi gjorde mod Milan sidste år. Defensivt og presset af modstanderen. Forskellen er bare at vi har spillerne til at der ikke går mål ind i år. Det var ærgeligt vi ikke fik det udebanemål, men sådan er det når vores taktik går ud på at spille defensivt og satse på selv at være effektive på få chancer.

Iøvrigt enig i det United DK skriver. Vi har aldrig været vildt dominerende i CL på udebane eller lignende. Men jeg synes så måske vi har det bedste hold nogensinde til at gøre det. Lige på det punkt synes jeg ikke vi bør tage fortiden i betragtning, men istedet forsøge at skabe en hel ny og underholdende spillestil. Vi har spillerne til det. Både til at dække af defensivt og til at score målene offensivt.

ChristianR
24-04-2008, 15:32
:devill:

Tja, sidst vi så Brasilien i en slutrunde så vi heller ikke specielt meget af DERES spil..
Og fordi vi ikke lige spiller flot angrebsfodbold på Camp Nou mod et super ivrigt Barca hold som kæmper røven ud af bukserne for at score (hvilket de ikke gjorde), så synes jeg ikke vi skal stemple os selv som et defensivt hold..

Jeg har bestemt aldrig nogensinde stemplet os som et defensivt hold - Jeg har kun stillet spørsgsmålstegn ved taktikken til kampen igår.

snegl
24-04-2008, 15:55
Hehe jeg stempler os nu heller ikk overall som et defensivt hold. Men man kan vel ikke komme uden om at taktikken igår overvejende hed: Spil defensivt og tilbagetrukkent.

Bugge
24-04-2008, 15:55
Jeg har bestemt aldrig nogensinde stemplet os som et defensivt hold - Jeg har kun stillet spørsgsmålstegn ved taktikken til kampen igår.

Nej det ved jeg godt, jeg henvender mig heller ikke direkte til dig, jeg lagde bare mærke til at der var flere brugere der var parat til at kaste United trøjen i pejsen fordi vi ikke spillede offensivt cirkusbold igår..
Jeg er heller ikke uenig i alt det du siger mht taktikken igår, men ifølge SAFs udtalelser idag, så var det vist heller ikke planen at bolden skulle smides væk hver gang vi prøvede på at deltage i noget fremad banen..
Men sådan gik det desværre.. Selvfølgelig savnede jeg også noget action, det skal jeg da være ærlig og sige..

EDIT:
I øvrigt er det morsomt at høre Barcelonas spillere være så sikre på at de går videre til finalen fordi de var spilstyrende på hjemmebane.. Eto'o & Co. har vist ikke regnet ud at United ikke stiller sig på egen banehalvdel i 90 min. på Old Trafford..
De burde være mere bekymrede over at de ikke kunne ramme målet selvom de fik bolden foræret i tide og utide.. De får tæsk, de røvhuller..

jmyrini
24-04-2008, 16:57
SÅDAN!!!! Så var billetterne til Man Utd - Barca i hus! Shit jeg glæder mig. Har ikke været på Old Trafford siden RvN bøjede overlæggeren med sit straffespark mod Arsenal :)

United-Allan33
24-04-2008, 17:05

Som du også kan se i et indlæg tidligere, så har jeg jeg heller ikke nævnt Barca blandt de hold jeg mener har vundet CL pga taktik og defensiv spil...

Liverpool fans er aldeles ikke frusterede over deres skyttegravs fodbold, de synes jo selv de spiller sprudlende fodbold, hørte du kke Peter Kjær igår??

Fatter ikke den kritik af spillestilen, det er åbenbart måden man vinder CL titlen på. (Porto, Liverpool, Milan) Forskellen på os og så feks Liverpool er at vi ikke spiller sådan hver uge, men derimod kun når vi skal have et resultat.. Pga at det er måden man vinder CL på, så er PL for mig det vigtigste, og CL er bare blevet hvad Fa-Cuppen var for nogle år siden..

Ærgeligt med straffet, men man ved jo ike hvad der ville have sket havde han scoret.. Alt i alt fint nok resultat, som ikke ændre så meget på udgangspunktet før kampen idag, at vi skal vinde på OT, nu behøver vi dog ikke tænke på udebane mål i tilfælde af sejr.

Og jo jeg mener desværre at det er måden man vinder CL på, alle beviser pejer jo på det.. Stilen kan også føres over til landsholds fodbold. Hvor vores eget landshold startede og er senere efterfuldt af Grækenland og Italien har vist at det er den slags fodbold der giver succes...

Vi kan vel alle blive enige om at man helst vil spille flot og offensivt fodbold, lidt som Arsenal, men mon ikke hvis man spørge en Arsenal fan, så vil han nok gerne ofre nogle kampe på taktikkens bord for en PL eller CL titel.

Og synes bestemt ikke det er dobbeltmoralsk at vi kritisere Chelsea og Liverpool, da det på ingen måder er vores spillestil, og vi for det meste kun bruger den på udebane når vi skal have et resultat, hvorimod det ligner mere Chelsea og Liverpool faste spillestil...

PerRonaldo
24-04-2008, 17:13
Champions league er blevet alt alt for taktisk.. Derfor var det en fryd for øjet da barca vandt turneringen. Det at Liverpool er topscore i turneringen må da sætte sit tydelige spor, om at der er ikke noget der hedder fremadrettet. Jeg havde håbet vi ville gøre den mytte til skamme ved, at tage ned til camp nou og sammen med barca ville gøre det til en fodboldoplevelse af de helt store, men nu må vi vente til på tirsdag, for jeg er næssten 100% sikker på at de ikke pakker sig på den måde når de kommer til OT.

For fodboldens skyld skulle barcelona have vundet igår.

Dos santos
24-04-2008, 17:13
SÅDAN!!!! Så var billetterne til Man Utd - Barca i hus! Shit jeg glæder mig. Har ikke været på Old Trafford siden RvN bøjede overlæggeren med sit straffespark mod Arsenal :)
orv, hvor er du heldig! :)
- gid det var mig

Kofoed
24-04-2008, 17:17
Jeg er meget tilfreds med resultatet, og måden den kom på er lidt underordnet, da det var taktikken, og nu er der fuld damp på kedelerne når vi byder op til dans på fortet..

GGMU

Cap
24-04-2008, 17:22
Vi er røget ud af CL SÅ mange gange fordi vi spillede naivt på udebane - jojo, vi spillede da flot seværdigt fodbold, men det kan desværre ikke ses i historien hvor der bare står "United defeated".

Selvfølgeligt er det da på sin vis irriterende at se et hold som vi alle elsker at nyde pga. deres offensive spil spille så taktisk som vi gjorde i går - men, sådan er det jo. Så længe cupsystemet med ude- og hjemmebane kamp er der vil der altid være taktiske kampe. Det bedste de vel egentlig kunne gøre var at spille begge kampe på et neutralt stadion - men det giver naturligvis et helt nyt 'problem' for fans som skal rejse mere for at følge deres hold, plus der selvfølgelig er noget specielt ved at spille en CL semi-finale hjemme i hulen.

Don Kafai
24-04-2008, 17:23

Dér tager du fejl. Gense de to semifinaler mod Milan.

Barcelona spillede så taktisk, at hele verden var i chok. De stod lavt på egen bane på San Siro, og lod Milan spille den rundt. På en superaflevering fra Ronaldinho vandt de så 1-0 dernede. Ugen efter, spillede de på en 0-0, og fik den. Vupti, de var i finalen.

Jeg siger ikke at det var sådan de spillede hele vejen igennem, hvem husker fx ikke deres 5-0 i gruppespillet over nogle grækere, der efter kampen lignede kegler. Men jeg pointerer bare, at selv Barcelona spillede afventende i de kampe. Ligesom Arsenal gjorde det i deres udekampe i CL samme år. I Torino og så i Villareal forsvarede de jo bare deres føring fra første kamp.

Folk herinde har jo mistet realitetssansen. Vi KAN ikke spille Barcelona ud af banen på Camp Nou. Vi er United. Ferguson har i 2 år nu stillet en 4-3-3 på udebane, og høstet sejrene hjemme. Vi fik 1-1 i Lyon, 2-0 i Roma og nu 0-0 på Camp Nou. Det er da klart han fortsætter med det, så længe det giver succes.

Det er for urealistisk at høre folk klage hver gang United ikke dominerer en kamp i 90 minutter og vinder 5-0, når selvsamme kræver en Treble i hver sæson. Det går jo ikke op i sidste ende, medmindre vi har 50 Ronaldo'er på holdet.

PerRonaldo
24-04-2008, 17:36

Barcelona spillede så taktisk, at hele verden var i chok. De stod lavt på egen bane på San Siro, og lod Milan spille den rundt. På en superaflevering fra Ronaldinho vandt de så 1-0 dernede. Ugen efter, spillede de på en 0-0, og fik den. Vupti, de var i finalen.

Jeg siger ikke at det var sådan de spillede hele vejen igennem, hvem husker fx ikke deres 5-0 i gruppespillet over nogle grækere, der efter kampen lignede kegler. Men jeg pointerer bare, at selv Barcelona spillede afventende i de kampe. Ligesom Arsenal gjorde det i deres udekampe i CL samme år. I Torino og så i Villareal forsvarede de jo bare deres føring fra første kamp.

Folk herinde har jo mistet realitetssansen. Vi KAN ikke spille Barcelona ud af banen på Camp Nou. Vi er United. Ferguson har i 2 år nu stillet en 4-3-3 på udebane, og høstet sejrene hjemme. Vi fik 1-1 i Lyon, 2-0 i Roma og nu 0-0 på Camp Nou. Det er da klart han fortsætter med det, så længe det giver succes.

Det er for urealistisk at høre folk klage hver gang United ikke dominerer en kamp i 90 minutter og vinder 5-0, når selvsamme kræver en Treble i hver sæson. Det går jo ikke op i sidste ende, medmindre vi har 50 Ronaldo'er på holdet.

Der er jo ingen herinde der forventede at vi ville udspille barcelona, i så fald, så har de mistet realitetssansen. Jeg troede vi ville få et nederlag på 3-1 el.l. men kom derfra med en 0-0, meget flot, hvis vi bare havde vist lidt af det vi kan, men vi stod jo bare på egen banehalvdel i 80 min. Mange svinede især Chelsea til i tirsdags for deres stil og for at spille så hamrende dårligt osv osv, men de skabte i det mindste chancer, det gjorde vi slet ikke, vi fik ikke spillet i gennem deres forsvar mere end en eller to gange i løbet af de 90 min! Man skulle jo tro vi havde fået en mand vist ud.

United-Allan33
24-04-2008, 17:38

Jeg kan kun erklærer mig fuldstændig enig i dit indlæg:)

Der er jo ingen herinde der forventede at vi ville udspille barcelona, i så fald, så har de mistet realitetssansen. Jeg troede vi ville få et nederlag på 3-1 el.l. men kom derfra med en 0-0, meget flot, hvis vi bare havde vist lidt af det vi kan, men vi stod jo bare på egen banehalvdel i 80 min. Mange svinede især Chelsea til i tirsdags for deres stil og for at spille så hamrende dårligt osv osv, men de skabte i det mindste chancer, det gjorde vi slet ikke, vi fik ikke spillet i gennem deres forsvar mere end en eller to gange i løbet af de 90 min! Man skulle jo tro vi havde fået en mand vist ud.[/

Så tror jeg ikke du har læst hele denne kamptråd, så ville du se at det tyder på at mange har haft denne forventning

Kofoed
24-04-2008, 17:40

Tale er guld.. Fuldstændig enig.. det er som om at fordi Barca har haft en halvskidt periode, så burde vi nemt kunne køre dem over, hvis vi gad.. men nu stillede vi op på den måde vi gjorde, og taktikken var at holde dem fra mål og MULIGVIS score et selv.. Men det er stort at vi tager til Barca, og skaber stort set det samme antal chancer som dem, og samtidig holder dem fra at score, på deres hjemmebane, hvor de tydeligvis gik 100% efter mål.. Det er sku flot, og vil da også lige sige til dem der siger at vi hele tiden har spillet beregnende og defensivt i CL tager da fejl. jeg har da følt mig ganske godt underholdt generelt i kampene denne sæson.. Og jeg syntes ikke man skal komme med alt det Liverpool og Chelsea fis.. Vi har spillet EN kamp SÅ defensivt som igår.. Lad os nu lige se hvordan vi gør mod Chelsea og Barca på hjemmebane.. Vi river dem rundt..

Cap
24-04-2008, 17:50
Mange svinede især Chelsea til i tirsdags for deres stil og for at spille så hamrende dårligt osv osv, men de skabte i det mindste chancer, det gjorde vi slet ikke, vi fik ikke spillet i gennem deres forsvar mere end en eller to gange i løbet af de 90 min! Man skulle jo tro vi havde fået en mand vist ud.

Jeg tror ikke folk svinede Chelsea pga. den kamp - jeg tror folk sviner Chelsea fordi de altid spiller sådan.

Bugge
24-04-2008, 17:52

Jeg kunne muligvis ikke være mere enig..
Det var mere eller mindre det jeg ihærdigt har forsøgt at forklare i mine tidligere indlæg..
Jeg synes vi bør være meget tilfredse med kampen igår og Barcelona bør være nervøse for hvad der kan ske på Old Trafford..

Casper
24-04-2008, 17:54
United forsøgte ikke en skid og satsede kun på at barcelona ville fucke op.

Det var utroligt at Barcelona var så ringe og deres fantastiske fire som de kaldte dem, så ringe at de ikke kan score når United er så elendige!

Kofoed
24-04-2008, 18:05
Jeg tror ikke folk svinede Chelsea pga. den kamp - jeg tror folk sviner Chelsea fordi de altid spiller sådan.

Præcis.. og netop derfor syntes jeg at vi(united-fans) skal slappe en lille smule af.. Chelsea og Liverpool bliver med rette brokket over, da man på forhånd vidste at det ville blive en kedelig og defensiv kamp, fordi de ALTID spiller sådan.. United, spiller normalt offensivt sjov fodbold, hvor der self. kan være mindre gode perioder, som nu her fortiden, hvor det hele ikke kører optimalt offensivt, men normalt spiller vi kanon, og så har jeg ikke noget imod, hvis der på vejen mod Cl-trofæ kommer et par kedelige defensive kamp, mod Barca og Roma på udebane.. altså ikke de nemmeste steder at tage hen.. så længe vi så på hjemmebane hvor vi skal ha resultatet går efter det 100%, og ikke spiller defensivt og beregnende der, hvilket jeg bestemt ikke tror vi gør hjemme mod barca..

Kofoed
24-04-2008, 18:07
Barcelona bør være nervøse for hvad der kan ske på Old Trafford..

Præcis.. for hvis der ikke skal "mere" end det igår til at holde dem fra mål på hjemmebane, og vi endda har et straffeforsøg og 1 måske 2 andre der kunne være dømt, plus flere andre forsøg, så ville jeg være meget nervøs for at komme til trafford..

Dines
24-04-2008, 18:17

Det var utroligt at Barcelona var så ringe og deres fantastiske fire som de kaldte dem, så ringe at de ikke kan score når United er så elendige!

Men alligevel fik vi et godt udgangspunkt til returopgøret... Jeg er ligeglad med, at vi spiller sådan der, som vi gjorde igår, når man ved at udover det spiller flot og underholdene, og samtidig at det lykkedes. Nogle gange må vi spille resultatfodbold, selvom det kan være kedeligt at se på.

Kofoed
24-04-2008, 18:19
Men alligevel fik vi et godt udgangspunkt til returopgøret... Jeg er ligeglad med, at vi spiller sådan der, som vi gjorde igår, når man ved at udover det spiller flot og underholdene, og samtidig at det lykkedes. Nogle gange må vi spille resultatfodbold, selvom det kan være kedeligt at se på.

Igen, helt enig..

Og Carrick lover mere angreb på OT... Er det måske muligt at angribe mindre:p
http://www.united.no/nyheter/nyheter/naa_skal_vi_angripe

Bugge
24-04-2008, 18:30
Er det måske muligt at angribe mindre:p
http://www.united.no/nyheter/nyheter/naa_skal_vi_angripe

Ja, hvis vi stiller med 11 mand i målet ellers tror jeg det ikke..

Vi slår Barcelona på Old Trafford, venner.. Det kan jeg bare mærke..
Og så afstraffer vi Chelsea i et brag af en CL finale hvor A. Cole kun ser Ronaldo 2 gange i løbet af aftenen.. Når de trykker hinandens hånd og når de bytter trøje!

Unitedforever
24-04-2008, 18:34
United har bare vist at de har klassen til at tage både mestersakb og CL i den sæson. Hvis man ønsker så stor succes,så må man altså affinde sig med,a t nogle kampe bliver grebet taktisk an, og når man holder Barca, stor set fra chancer på deres hjemmebane, vel og mærke, så kan man ikke tillade sig at klage! Bare rolig, vi spiller flot fodbold på hjemmebane og vi skal nok besjere Barca. Trust me on that !

PerRonaldo
24-04-2008, 18:36

Jamen folk begyndte jo at gøre grin med dem og sagde at hvis de spiller på den måde bliver de kørt over på lørdag...

Men faktum er vi kan ikke køre nogen over pt. vi er i en lille spillemæssig krise især på udebane.

Kofoed
24-04-2008, 18:47
Ja, hvis vi stiller med 11 mand i målet ellers tror jeg det ikke..

Vi slår Barcelona på Old Trafford, venner.. Det kan jeg bare mærke..
Og så afstraffer vi Chelsea i et brag af en CL finale hvor A. Cole kun ser Ronaldo 2 gange i løbet af aftenen.. Når de trykker hinandens hånd og når de bytter trøje!

That's the spirit..

RasmusP
24-04-2008, 19:02

United var da ikke elendige? Taktikken var lidt kedelig (og mere eller mindre nødvendig). Men det er da ikke mange hold, der kan modstå Barcas offensiv, så godt som vi gjorde det igår.

Flax_Generous
24-04-2008, 19:15
United var da ikke elendige? Taktikken var lidt kedelig (og mere eller mindre nødvendig). Men det er da ikke mange hold, der kan modstå Barcas offensiv, så godt som vi gjorde det igår.
Både og.

Offensivt set var United virkelig ringe. Det havde Ferguson næppe regnet med da han satte taktikken. Ronaldo fungerede som en enmandshær i Drogba-stilen (med lidt flere driblinger), men ingen af de andre spillere på midtbanen eller i angrebet tilbød sig eller bidrog konstruktivt fremad banen. Sådan burde det næppe have været.

Jeg tror dog nok, at Ferguson forventede, at Barca ville have +60% i boldbesiddelse og United for det meste skulle forsvare. Taktikken i Europa har i de seneste to år været, at man skal afvente og absorbere modstanderens pres præcis som United gjorde i går. Det er også derfor, at United har lukket under 1 mål ind pr. udebanekamp i Europa i de seneste to år (Milan-kampen undtaget - det var et taktisk, mentalt og fysisk kollaps).

Taktikken var derfor både succesfuld og mangelfuld. Men alt i alt lykkedes det og United har nu muligheden for endelig at komme i en Champions League-finale hvis de 'bare' kan slå Barca på Old Trafford.

Jeg håber for alt i verden, at vi får det andet United-hold at se i returopgøret. Det offensive og dominerende United-hold vi kender fra flere store oplevelser i år. For så er jeg nemlig ret sikker på, at United skal en tur til Moskva.

ChristianR
24-04-2008, 19:21

Selvfølgelig kan man ikke spille sambafodbold hele vejen igennem. Det forventer jeg hverken fra Barcelona eller Manchester United. På intet tidspunkt har jeg talt om, at vi bør 'udspille Barcelona'. Jeg har heller ikke hentydet til, at vi burde dominere kampen.
Alligevel mener jeg, at vi både kunne have set en flottere fodboldkamp, samt måske endda et bedre resultat, hvis vi havde stillet os lidt længere frem på banen. Jeg taler ikke om hovedløssambafodbold, jeg beder blot om, at vi ikke graver os helt ned.

ChristianR
24-04-2008, 19:27
Som du også kan se i et indlæg tidligere, så har jeg jeg heller ikke nævnt Barca blandt de hold jeg mener har vundet CL pga taktik og defensiv spil...

Nej, du nævner ikke Barca. Men du siger, at man nutildags kun kan vinde CL ved at spille taktisk som i "The Liverpool-way". Sådan mener jeg ikke, Barca spillede, da de vandt for 2 år siden. Så er din påstand altså ikke skudsikker.

Naturligvis kan det være nødvendigt at spille afventende, men at grave sig ned som vi gjorde igår, mener jeg ikke er nødvendigt, når man har holdet til at spille på en helt anden måde.

Jeg tror ikke, der er noget facit for hvordan, man vinder Champions League. Det er individuelt for hver enkelt hold og spillere. Liverpool har holdet, der kører bedst, når de spiller taktisk og afvendtende.
United fungerer bedst som det angibende hold. Sådan tror jeg også Chelsea med god vilje kunne fungere, selvom vi ikke rigtig har set det.

Bugge
24-04-2008, 19:31
Jeg tror det United-Allan mener er, at man ikke kan forvente 2 x 3-3 opgør idag for der bliver spillet fodbold på en anden måde hvor der i langt højere grad bliver spillet taktisk og afventende.. Men jeg mener ikke United-Allan har sagt at man er nødt til at grave sig ned ligesom Pool altid gør.. Det kan være jeg tager fejl?

Men i moderne fodbold kan det være nødvendigt selv for et klasse mandskab som United at tage den taktisk på udebane og så angribe på hjemmebane i stedet for at overfalde et stærkt Barcelona hold på deres bane..
Jeg tror vi får "det rigtige" United at se på tirsdag.. Som du siger, ChristianR, så er vi et angribende hold og det tror jeg også vi viser i returen..

United-Allan33
24-04-2008, 19:45
Jeg tror det United-Allan mener er, at man ikke kan forvente 2 x 3-3 opgør idag for der bliver spillet fodbold på en anden måde hvor der i langt højere grad bliver spillet taktisk og afventende.. Men jeg mener ikke United-Allan har sagt at man er nødt til at grave sig ned ligesom Pool altid gør.. Det kan være jeg tager fejl?

Men i moderne fodbold kan det være nødvendigt selv for et klasse mandskab som United at tage den taktisk på udebane og så angribe på hjemmebane i stedet for at overfalde et stærkt Barcelona hold på deres bane..
Jeg tror vi får "det rigtige" United at se på tirsdag.. Som du siger, ChristianR, så er vi et angribende hold og det tror jeg også vi viser i returen..

Helt rigtig.. Selvfølgelig kan man vinde CL uden at spille direkte negativ resultat fodbold, det er Barca's sejr jo et godt bevis på, men ser man ud fra de sidste 4 år, så står der altså 3-1 til det negative resultat fodbold, plus at Chelsea vel har været i semifinalen hvert af de 4 år.. Så selvfølgelig kan man sige at chancen for succes er altså størst hvis man spiller resultat fodbold, og så har SAF efter flere års skuffelser altså valgt den "Sikre" vej...

ChristianR
24-04-2008, 19:51
Helt rigtig.. Selvfølgelig kan man vinde CL uden at spille direkte negativ resultat fodbold, det er Barca's sejr jo et godt bevis på, men ser man ud fra de sidste 4 år, så står der altså 3-1 til det negative resultat fodbold, plus at Chelsea vel har været i semifinalen hvert af de 4 år.. Så selvfølgelig kan man sige at chancen for succes er altså størst hvis man spiller resultat fodbold, og så har SAF efter flere års skuffelser altså valgt den "Sikre" vej...

Eller også er det bare slet ikke så tit, at der er et hold, der er godt nok til at spille det flotte angrebsfodbold og vinde med det. Der var United vel i særklasse i 99, Real Madrid var i særklasse årene efter. Så har det været lidt tyndt siden, hvor Barcelona nok var bedste bud i 06, og i år har vi msåke endelig et hold i United, der kan gøre det. IMO har vi nemlig endelig det hold, vi ikke har haft de sidste 8 år, der kan gå hele vejen med flot fodbold.

Og så må jeg hellere pointere, at jeg ikke regner med, at vi kan udspille Barcelonapå Nou Camp - Men trods alt spille lidt mere spændende end det Drillo-skyttegravsbold, vi så igår.

Kofoed
24-04-2008, 19:56
Eller også er det bare slet ikke så tit, at der er et hold, der er godt nok til at spille det flotte angrebsfodbold og vinde med det. Der var United vel i særklasse i 99..

Jeg tror godt vi kunne ha gjort det igår, hvis taktikken havde været fuld knald på.. men det er også meget risikabelt, mod et hold som Barca.. Og jeg syntes at kampen igår viser hvor godt vores hold er.. Det ville arsenal aldrig kunne.. Arsenal spiller flot fodbold, men de ejer ikke Defensiv diciplin.. vi kan spille mindst ligeså flot fodbold, plus vi kan stille os ned som igår og holde nullet uden at have bolden særlig meget.. Kæmpe kvalitet, og det er bare med til at vise at vi virkelig er verdens bedste klubhold.. vi kan det hele + lidt til..

Casper
24-04-2008, 20:47
når man læser denne artikel, så lyder det til at barceonas hjemmefans var fantastiske og stemningen var kanon.

Jeg hørte dem ikke en eneste ang, udover deres fortsatte piften når United havde bolden(de er åbenart ike klart over at der er to hold i fodbold) og så da de spillede deres sang over højtalerne...
http://www.fcbarcelona.dk/nyheder042008/240420084.htma

Jeg tror ikke man kunne høre Uniteds fans, men der var god stemning. Men Uniteds fans var blevet smidt o pi allerøverste hjørne af stadion, så det er ikke nogen overraskelse man ikke kunne høre dem.

pølsemanden
24-04-2008, 20:49
hvis man hørte godt efter i slutningen af 1. halveg og starten af 2. kunne man høre viva ronaldo

Fletcherfan
24-04-2008, 20:53
Jeg tror vi alle herinde kan være enige i, at United spillede lidt for defensivt i går... Men I må også huske to andre faktorer, der gjorde, at det blevå defensivt... For det første så havde spillerne bare en regulær dårlig kamp når det kom til det offensive spil, og det var nok ikke palnlagt. For det andet kan man godt sige, at spillerne på Barcas midtbane, Deco, Xavi, Messi og Iniesta, viste utrolig godt spil, og stoppede United meget hurtigt. Det var mere fordi Eto'o var elendig i går, at de ikke fik scoret (og Uniteds forsvar spillede fantastisk)... Derudover var det nok også en fejl, at lade Ronaldo spillede alene angriber i hele kampen. Det var godt, at han (SAF) forsøgte sig med det, men da det ikke fungerede så burde han have byttet plads med Rooney, som jeg mener er bedre til at slide sig løs af forsvarsspillerne, og som også er mere uforudsigelig. Det baserer jeg på, at Rooney både kunne få bolden for fødderne eller kunne løbe fra deres forsvar, mens Ronaldo vil helst have bolden for fødderne så hurtigt som muligt... Men United kommer til at sprudle på hjemmebane, og så er at håbe, at Jurgensen og jmyrini får en fantastisk kamp på Teatret...

Cap
24-04-2008, 21:52
når man læser denne artikel, så lyder det til at barceonas hjemmefans var fantastiske og stemningen var kanon.

Jeg hørte dem ikke en eneste ang, udover deres fortsatte piften når United havde bolden(de er åbenart ike klart over at der er to hold i fodbold) og så da de spillede deres sang over højtalerne...
http://www.fcbarcelona.dk/nyheder042008/240420084.htma

Jeg tror ikke man kunne høre Uniteds fans, men der var god stemning. Men Uniteds fans var blevet smidt o pi allerøverste hjørne af stadion, så det er ikke nogen overraskelse man ikke kunne høre dem.

Nu er 'god stemning' nok også set i forhold til hvad der ellers har været på deres stadion i denne sæson. =) Der var lige i starten af anden halvleg, tror jeg det var, hvor man rent faktisk kunne høre Barca fans synge deres slagsang (eller hvad det er, den de også spiller før kampene) men ellers var det, som du siger, blot piften af United.
Jeg kunne godt høre United fans en del gange i løbet af kampen, men jeg sad også og lyttede godt efter for højt var det jo desværre ikke (intet ondt ment, giver dig blot ret i det du skrev - jeg er ingen tvivl om at stemningen blandt United supporters var kanon som den altid er til Europe away).

United DK
24-04-2008, 21:53
Der er jo ingen, der siger at vores offensive stil er lig med succes. Det kommer an på holdet og mange andre ting. I år har vi så endelig et hold, der kan spille lige så flot angrebsfodbold som i 98/99. Nu gider jeg ikke til at researche, men jeg mener begge kampe mod Barca i 98 endte 3-3. Ret mig hvis jeg ta'r fejl.

Du har helt ret, men det var også gruppespilskampe, og dengang var det sådan, at der var seks grupper, hvor af de seks gruppevindere, plus de to bedste to'ere gik videre til kvartfinalen, og det var så tæt i den gruppe, at man aldrig rigtig kunne vide sig sikker med uafgjort, og derfor gik begge hold offensivt til værks, og vi fik de her fantastiske 3-3 kampe. Havde vi mødt dem i semifinalen, så var det heller ikke endt to gange 3-3.

IMO er det meget mere United og meget federe at se på end 0-0. Ligeså fantastisk spillede vi det år mod Juve og Inter. Det var i begge kampe ved at blive farligt, men vi gik videre efter helt fantastisk spil.

Det var til tider mere held end forstand, at vi gik videre mod de to hold, for Henning Berg reddede bl.a. på stregen, i den første kamp mod Inter, og Inter fik også annulleret et mål, og Giggs' udligning i hjemmekampen mod Juventus, faldt først i overtiden, og sådan kan vi fortsætte. 1999 var vores år, og alt faldt ud til vores fordel, men det sker også kun 1 ud af 100 gange.

Flax_Generous
24-04-2008, 23:30
Selvom statistik og generel form i år ikke betyder meget i store kampe som på næste tirsdag, så er det alligevel interessant at bemærke Uniteds hjemmebanestatistik og Barcas udebanestatistik.

Barca: 25 kampe, 7 sejre, 12 uafgjorte og 6 nederlag. Målscoreren er på 35-33.

United: 26 kampe, 23 sejre, 1 uafgjort og 2 nederlag. Målscoreren er på 59-9.

Hvis United spiller som de plejer på hjemmebane, mens Barca spiller som de plejer på udebane må United betegnes som favoritter til at vinde kampen. Lad os håbe, at nerver, taktik og særlige hensyn ikke ødelægger vores statistiske overlegenhed. :)

chrhein
25-04-2008, 06:14
Jeg tror vi alle herinde kan være enige i, at United spillede lidt for defensivt i går... Men I må også huske to andre faktorer, der gjorde, at det blevå defensivt... For det første så havde spillerne bare en regulær dårlig kamp når det kom til det offensive spil, og det var nok ikke palnlagt. For det andet kan man godt sige, at spillerne på Barcas midtbane, Deco, Xavi, Messi og Iniesta, viste utrolig godt spil, og stoppede United meget hurtigt. Det var mere fordi Eto'o var elendig i går, at de ikke fik scoret (og Uniteds forsvar spillede fantastisk)... Derudover var det nok også en fejl, at lade Ronaldo spillede alene angriber i hele kampen. Det var godt, at han (SAF) forsøgte sig med det, men da det ikke fungerede så burde han have byttet plads med Rooney, som jeg mener er bedre til at slide sig løs af forsvarsspillerne, og som også er mere uforudsigelig. Det baserer jeg på, at Rooney både kunne få bolden for fødderne eller kunne løbe fra deres forsvar, mens Ronaldo vil helst have bolden for fødderne så hurtigt som muligt... Men United kommer til at sprudle på hjemmebane, og så er at håbe, at Jurgensen og jmyrini får en fantastisk kamp på Teatret...

Enig. Kampen i Barca var slet ikke så slem igen. Vi skal heller ikke glemme at det ryster os at brænde straffe efter 2 min, de virkede handlingslammmede i 30 min efter det. Vi fik vores resultat, nu har vi en hjemmebanekamp til at afgøre alt i. Det er jo uanset hvad en fantastisk position. Samtidig må vi også indrømme, at Barca næsten intet skabte - de havde bolden meget, men kunne ikke omsætte det til chancer.
Jeg synes dog at vores formation har en del af skylden, vi var alt for meget i undertal på den centrale midtbane. 2 vs 3 er sjældent en god ting for os, så vi burde nok havde spillet med Anderson i stedet for Park.

Men men, vi ved hvor stærke vi er hjemme...

Casper
27-04-2008, 13:06
I Barcelonas solskin på Camp Nou... let me present:
Big Blackie!

http://img134.imageshack.us/img134/754/bigblackiegb1.jpg

Glory Man United
28-04-2008, 07:22
Den 18 mand store trup der rejser til Manchester ser ud som følger: Valdés, Pinto, Puyol, Thuram, Milito, Sylvinho, Abidal, Zambrotta, Deco, Touré Yayá, Gudjohnsen, Edmilson, Xavi, Iniesta, Bojan, Eto'o, Messi og Henry.
(Taget fra Barca.dk)
Stærkt hold må man sige....og jeg tror det bliver en tæt kamp

Håber på følgende United hold:

VDS
Brown-Rio-Vidic-Evra
Hargo-Carrick-Scholes
Ronaldo-Tevez-Rooney

Bænk: PIG-Silvestre-Neville-Anderson-Park-Nani-Giggs

Så altså ingen O´Shea, Pique eller Fletcher.........

Manchester United
28-04-2008, 11:01
VDS
Brown Rio Vidic Evra
Ronaldo Hargo Carrick Nani
Tevez Rooney

Håber på 1-0 eller 2-0.

Jeg håber self. vi vinder, for hvis spillerne gør det tror jeg de får nok selvtillid til at vinde de næste 2 kampe i PL.

robinho
28-04-2008, 11:14
hvis der er den mindste tvivl omkring rooney, som det fremgår i medierne idag, så skal han spares til de sidste kampe i PL. Den titel har vi trods alt noget mere i egne hænder.

Manchester United
28-04-2008, 11:17
hvis der er den mindste tvivl omkring rooney, som det fremgår i medierne idag, så skal han spares til de sidste kampe i PL. Den titel har vi trods alt noget mere i egne hænder.
Okay, hvem skal have hans plads så?

Lorensen
28-04-2008, 11:20
Okay, hvem skal have hans plads så?

Ronaldo eller Tevez ?

Øster
28-04-2008, 11:22
Hvis Rooney ikke er med kommer angrebet vel "bare" til at se sådan ud:

Ronaldo - Tevez - Nani/Giggs/Park

SpanGdix
28-04-2008, 11:29
VDS

Brown - Vidic - Rio - Evra

Ronaldo - Hargo - Scholes - Giggs

Tevez - Rooney

Jeg håber for guds skyld vi stiller op i denne formation. Det er denne opstilling vi har brugt i det meste af sæsonen. Og i det meste af sæsonen er vi blevet kaldt verdens bedste hold. Vi skal spille det offensive spil fremfor det defensive!

Hald
28-04-2008, 12:00
Holdopstillingen skal for alt i verden bare ikke tælle Park.
håber på både Nani og Anderson med fra start!
og carrick skal bænkes og erstattes af Scholes.
Carrick var alt for usikker og sløset i den første kamp. Mr. fejlaflevering fik jeg hurtigt døbt ham. Anderson og Nani spiller det spil Barca kan, og de kan være med til at knække Barcas elendige forsvar, som jeg mener de har i denne sæson. Dog er Puyol klar igen. Og han skal tæmmes!

VDS

Brown - Rio - Vidic - Evra

Ronaldo - Hargo - Anderson - Nani

Rooney - Tevez

Bugge
28-04-2008, 12:56
Selvom Nani var blind passager i lørdags, så håber jeg stadig vi starter med ham i morgen..
Han er en fantastisk spiller og han er imo stadig en del bedre end Park og Giggs..
Og jeg er IKKE fan af Rooney på kanten..

Dines
28-04-2008, 13:41

Rigtig nok, men altså vi kan bedre undvære Rooney mod West Ham, end mod Barcelona, selvom jeg har fin tiltro til at Tevez så kan klare opgaven.

pølsemanden
28-04-2008, 13:47
fortsætter kamptråden her eller er det den nye

Daniel
28-04-2008, 13:48
Rigtig nok, men altså vi kan bedre undvære Rooney mod West Ham, end mod Barcelona, selvom jeg har fin tiltro til at Tevez så kan klare opgaven.

Det er ikke nogen PL kampe der er sikre og jeg vil klart hellere have Rooney med i PL end CL da jeg anser PL som langt vigtigere.

Van der Sar

Brown Ferdinand Vidic Tevez

Scholes Carrick Anderson

Ronaldo Rooney Tevez

Bænk: Kuszscak, Piqué, O´Shea, Fletcher, Hargreaves, Giggs, Nani

Hvis Rooney ikke er helt klart spiller Nani og Park kommer på bænken. Ville meget gerne have Hargreaves med i startopstillingen men foretrækker denne midtbane.

Jeg tror vi kan forvente os en meget lige kamp som vi vinder 2-1. Vi skal helt klart frem over stepperne og vise verden hvilket offensivt hold vi er.