Se fuld version : Evaluering af sæsonen 2007/2008
Fletcherfan
20-04-2008, 12:09
Ved ikke hvordan det er med sådan en tråd, men vil forsøge at komme en debat om hvordan I synes sæsonen har været mht. resultater, spil og enkelte spillere.
Jeg synes allerede denne sæson har været lidt skuffende. Hvorfor? spørger i måske. Det er fordi, at jeg synes, at United har bredden til at vinde 4 pokaler, men kan stå med 0 pokaler når sæsonen er slut. Ja, jeg ved, at Liga Cup ikke betyder så meget, men jeg mener, at United har holdet til at kunne gå hele vejen i alle 4 turneringer. Og at tabe mod Coventry det er utrolig skuffende, synes jeg ihvertfald. Og jeg synes ikke, at det nødvendigvis ville være gået udover resultaterne i hverken PL eller CL om United var kommet helt til finalen i LC. Selvfølgelig kan man være utrloig uheldig som i FA Cup kampen mod Portsmouth, men generelt set er det lidt skuffende, at United "kun" har mulighed for at vinde to pokaler.
Der er også nogle spillere, som jeg gerne ser ikke spiller i næste sæson af forskellige årsager. En spiller som Giggs har vist, at han er ikke god nok mere så derfor skal han ikke spille mere end en håndfuld kampe i næste sæson, men jeg ville ikke blive ked af det hvis han stoppede karrieren i sommer. Silvestre, Park og Eagles har også vist, at de ikke er gode nok, men hvis de skal sælges så ville det være godt med afløsere. Og så er der Saha. Nu kan der ikke mere tvivl om, at han skal sælges... Han er ALTID skadet, og nu har jeg virkelig fået nok. Så er der usikker om Foster og Neville. Hvis Neville skal spille så skal han komme tilbage til den form som han var i før. Og Foster eller Kusczcak skal sælges. Og der ser helst jeg polakken bliver solgt, de jeg synes, at han ikke er tryg nok, men nu ved jeg så ikke hvordan det går med Foster, om han gør fremskridt eller hvad.
Jeg mener heller ikke, at spillet har været optimalt i flere perioder, men at det er godt, at se at United kan vinde uanset hvordan de spiller...
Jeg mener denne tråd er en smule for tidligtl avet, men jeg melder mig alligevel.
- Set over det hele, så kan vi ikke være sådan utilfredse. Vi har slået alle storholdene i PL, pånær 2-2, men vi har ikke tabt til nogle af de store endnu. Vi har hellere ikke tabt i CL, så langt så godt. FA Cup var en blanding af lucky punch og uskarphed, der gjorde vi ikke er i finalen. Mickey Mouse Cup var bare en cup, hvor vi sku smide de unge djælve i kamp, som de så tabte. Vi må dog håbe de har fået mere erfaring og bedre håndtering af kampe de unge drenge.
Dog fatter ejg ikke hvordan du kan stå utilfreds tilbage hvis det viser sig vi vinder The Double? PL er verdens hårdeste liga. Der er ingen pause, og det kører med et umenneskeligt højt tempo. Vi har det stærkeste trup i england, hvilket vores 1. plads angiver. Vi har bevist igen at vi er de stærkeste i England i år og i CL har ingen formået at slå os, det eneste "pointtab" var har haft, er den fuldstændige ligegyldige 1-1 mod Roma i 6. runde af gruppespillet. Ellers har vi vundet.
Det der mest skuffer mig i denne sæson er en vis Wayne Rooney, Ryan Giggs meget ustabile formkurve(dog er han stadig en meget vigtigt mand for truppen og med sin erfaring), vores meget defensive indstilling til udekampe og Fergies lidt dårlige håndtering af vores angreb. Jeg græder stadig over Rossi's afgang og mener stadig det var det dummeste der er sket for os de sidste 5 år. Rooney uskarphed har brudt min tålmodighed op, og hvis vi skal have forhåbninger om en supersæson i næste sæson kræver det følgende faktorer:
Wayne Rooney - Manden har jo par kamp 5-10 chancer. Hvis bare han kunne banke 2 ind elelr lignende, jamen så vil jeg ikke engang tøre at spå hvad United ville gøre ved de andre hold.
Cristiano Ronaldo - Vi har igen sat vores ild til denne unge dreng. 38 mål og vi må kun håbe det fortsætter næste sæson. Ham, Rooney og Tevez skal være vores målmaskiner for næste sæson.
Anderson - Jeg synes, at jeg er ved at danne mig et overblik over, at Anderson snart burde være fast mand. Det skyldes pga. han har det ingen af de andre midtbanespillere har. Mod, temposkift og kreativitet(det samme har Scholes, dog har han ikke farten). Jeg synes han fylder meget for vores midtbane og hans tilstedeværelse har været vital for os i denne sæson. Har sat flere af modstanderens midtbanestjernespiller ud af kampen.
Brown - Du gør det godt, og din defensive pligter brokker jegm ig ikke over. Men bare en smule mere offensivhed fra dig og jeg ville være stolt.
Nani - Er han klar til næste sæson, hvor det ser ud til at han bliver 1. valg på venstre kant? Har han skrabet nok erfaring og tanker til sig, så han kan blive lige så god som Ronaldo? Hvis ja, så kan jeg næsten ikke vente.
SantasLittleHelper
20-04-2008, 12:30
Jeg er superskuffet over at vi ikke allerede har vundet Primera Division, Bundesligaen, og specielt MLS. Et hold som vores burde være i stand til at nå ud over grænserne og vinde alle store mesterskaber.
Ej, seriøst, jeg er chokeret over at man kan være skuffet efter sådan en kanon sæson.. Var du også skuffet efter sidste hvor vi samlede hele 89 point i verdens stærkeste liga? Der er vist en der har spillet for meget FM, efter min mening.
Skuffende sæson? Vi ligger til at vinde Premier League, vi er semifinalen i Champions League. Hvordan kan de være skuffende? Det forstår jeg simpelthen ikke? Jeg synes det er en forkælet holdning!
Konkurrencen er større end nogensinde i Premier league, og vi ligger nummer samtidig med at vi er igang med at lave et mindre generationsskifte. Vi er ved at løbe tør for 92-drengene og alligevel kan vi klare os, det er da fantastisk!
Men en sæson kan i mine øjne først vurderes når en sæson er slut. Det er ligemeget hvor man ligger i løbet af sæsonen, det er slutplaceringen der tæller
Mikkelsen
20-04-2008, 12:37
Jeg vil tage de røde briller af komme med følgende kommentar.
United har ikke i denne sæson haft holdet til 4 pokaler. 2,1 angriber er ikke nok.
Jeg er enig mht. Giggs, desværre.
Vi mangler noget backup i forsvaret, og ja Silvestre er ikke optimal
Ang. Park er jeg ikke enig, der er brug for arbejdsheste, og Park kan spille flere pladser, og med et prisskilt hvor der stod 40 mill. kr. er han godkendt.
I samme kategori er: O'shea og Fletcher.
Selvfølgelig har spillet været svingende, det gælder for alle hold i Europa de sidste 10 år.
På målmandsposten håber jeg på at Foster slår igennem og PIG bliver 1. reserve.
Men at sige at sæsonen på nuværende tidspunkt har været skuffende, er jeg langt fra enig i, for det første er det for tidligt at sige, og spillet og indstillingen indtil har indfriet mine forventninger. Men har du en forventning om at vinde 4 pokaler hvert år, bliver du skuffet hvert år.:)
Samtidig er der ved at ske en foryngelseskur i United. Neville - Scholes - VDS - Giggs, er på vej ud - og Tevez - Nani - Andersson - Hargreaves - Foster er på vej ind. Det tager mere end en måned - allerede i næste sæson vil vi se forbedringer.
Se vores offensiv i næste sæson:
Rooney - 22 år
Ronaldo - 23 år
Andersson - 20 år
Tevez - 24 år
Nani - 21 år
Alt i alt er jeg en tilfreds United-fan :)
Fletcherfan
20-04-2008, 12:52
Selvfølgelig synes jeg det er flot, at United ligger så godt i PL og i CL. Men jeg mener bare, at det er skuffende, at United allerede i oktober har spillet sig ud af LC.
Se på truppen:
Målmænd:
1 verdensklasse, 2 høj PL... Der er ikke mange klubber, der har det.
Forsvar:
Verdens bedste i stærkeste opstilling. Derudover har United Pique, Neville, O'Shea, Simpson, Evans og Silvestre som backup. Der er der heller ikke så mange klubber der har.
Midtbane:
Scholes, Hargreaves, Fletcher, Carrick, Anderson centralt, Ronaldo, Nani, Park og Giggs ude på fløjene. Giggs har godt nok været dårlig i denne sæson, men se på bredden.
Angreb:
Uniteds svageste punkt. United har rent faktisk kun to rigtig gode angribere, da Saha altid er skadet. Wellbeck og Campbell bliver forhåbentlig klare næste sæson og det samme med Manucho.
Med det der hold (måske en eller to forstærkninger) skulle United i hvertfald gå efter 4 pokaler. Fordi jeg synes, at United er verdens bedste hold.
Og ja, jeg var utrolig skuffet efter sidste sæson. Jeg mener ikke, at en pokal om året er godt nok for United om de så fik 114 points i PL, så synes jeg det er skuffende hvis de ikke vinder mindst en anden pokal.
Selvfølgelig synes jeg det er flot, at United ligger så godt i PL og i CL. Men jeg mener bare, at det er skuffende, at United allerede i oktober har spillet sig ud af LC.
Se på truppen:
Målmænd:
Forsvar:
Verdens bedste i stærkeste opstilling. Derudover har United Pique, Neville, O'Shea, Simpson, Evans og Silvestre som backup. Der er der heller ikke så mange klubber der har.
Midtbane:
Scholes, Hargreaves, Fletcher, Carrick, Anderson centralt, Ronaldo, Nani, Park og Giggs ude på fløjene. Giggs har godt nok været dårlig i denne sæson, men se på bredden.
Angreb:
Uniteds svageste punkt. United har rent faktisk kun to rigtig gode angribere, da Saha altid er skadet. Wellbeck og Campbell bliver forhåbentlig klare næste sæson og det samme med Manucho.
Med det der hold (måske en eller to forstærkninger) skulle United i hvertfald gå efter 4 pokaler. Fordi jeg synes, at United er verdens bedste hold.
Og ja, jeg var utrolig skuffet efter sidste sæson. Jeg mener ikke, at en pokal om året er godt nok for United om de så fik 114 points i PL, så synes jeg det er skuffende hvis de ikke vinder mindst en anden pokal.
Kæft du er alt for forkælet.
Da de tabte i LC, skyldtes de en hel masse unge spillere, der aldrig havde haft den kvalitetstid til at lære hinanden at kende som et hold. Deres modstandere var jo ren proffer, og jeg mener ikke der var unge spillere i deres holdopstillingen som vores. Husk lige på det.
United-Allan33
20-04-2008, 13:08
Se på truppen:
Målmænd:
Forsvar:
Midtbane:
Angreb:
Jeg går udfra at dette er ironi:confused: desværre er der nogen United fans der er sådan, så man ved squ aldrig, men jeg lader tvivlen komme dig til gode:)
Fletcherfan
20-04-2008, 13:14
Jeg går udfra at dette er ironi:confused: desværre er der nogen United fans der er sådan, så man ved squ aldrig, men jeg lader tvivlen komme dig til gode:)
Jeg vil heller sige, at desværre er der nogle fans som mener det er i orden, at United kun vinder en pokal, bare det ikke er LC.
Kan godt være, at jeg er en smule forkælet, men selvom jeg er tilfreds hvis United vinder the Double så er det ALTID skuffende, at United IKKE vinder en pokal. Og den dag United går ned til Liverfoolniveau er "det bare noget der sker, men det gør ikke noget, fordi United har vundet så tit"...
Sidste sæson var mindeværdig! Jeg ved der også er ældre United fans, som har fulgt klubben i årtier, der har det sådan.
Jeg har ingen forklaring på hvorfor den skulle være skuffende. Vi havde en smal trup og var spået en 4./5. plads. I øvrigt var der rigtigt mange fantastiske kampe ( bl.a. roma, milan, everton, liverpool).
Jeg synes denne tråd er ret tidligt ude. Lad os vente og se hvordan tingene ser ud om en måned :)
United DK
20-04-2008, 13:18
Hvis vi vinder både PL og CL, så har det været en fantastisk sæson, for det gør man ikke bare. Det er ikke skuffende, at vi ikke vinder the treble, eller the quadruple (eller hvad det hedder), for skal man vinde det, så kræver det både held og marginaler, og dem kan man ikke købe sig til. Jeg er tilfreds bare vi vinder PL, alt andet er bonus.
SantasLittleHelper
20-04-2008, 13:26
Jeg vil heller sige, at desværre er der nogle fans som mener det er i orden, at United kun vinder en pokal, bare det ikke er LC.
Kan godt være, at jeg er en smule forkælet, men selvom jeg er tilfreds hvis United vinder the Double så er det ALTID skuffende, at United IKKE vinder en pokal. Og den dag United går ned til Liverfoolniveau er "det bare noget der sker, men det gør ikke noget, fordi United har vundet så tit"...
Den sætning må du gerne lige forklare lidt bedre, for jeg tvivler på at der er nogen der ved hvad du mener...
Er der overhovedet nogen der har vundet alle 4 store titler, nogensinde? Hvor mange hold har vundet The Treble i historien? Selvfølgelig må man håbe, men ligefrem at forvente det er da helt ude i hampen.. The Treble var once in a lifetime og det tror jeg sgu der er mange Unitedans der har svært ved at få ind i bøtten, fordi de har været så forkælede de sidste 15 år. Jeg tror ikke der er nogen af os der kommer til at se det igen, men det har jeg det fint med, da vi indenfor 2 år vil være den mest vindende klub i englands historie :)
Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan denne tråd kan give mening - endnu.
Tænk, hvis vi ryger ud mod Barca, taber de resternede 3 kampe, så kan jeg forstå den negative á la konstateringer i denne tråd.
Men hvis vi på det andet led går videre mod Barca, og slår LFC eller Chealski i finalen, og vinder mesterskabet, ja så får piben en helt anden lyd. SAF er verdens bedste træner igen, selv om han har spillet en noget uskarp Giggs og en under niveau Rooney gang på gang.
IMO, så har denne sæson været en success lige meget hvad. Det er benhårdt at stå som nummer 1 efter 38 kampe, og stadigvæk være med i spidsen over de aller bedste i Europe (måske verden!) Dog vil man selvfølgelig være skuffet, hvis man ikke vinder den ene eller den anden turnering, men come on - reality check please!
Jeg er også utroligt tilfreds med vores sæson. Ligaen har aldrig været stærkere, og midterfeltet har aldrig været så stærkt som nu. Se bare hvor mange gode hold der ligger og roder i midten af tabellen, med på papiret rigtigt gode spillertrupper.
Selvfølgelig har alt ikke været perfekt. Jeg har været glad for indkøbet af Tevez, men det ændrer ikke på det faktum, at Rooney spiller bedst lige bag en angriber, og dette ser vi for sjældent. At hans afslutninger efterhånden er på ynglinge niveau, det hjælper heller ikke.
Vi mangler en angriber der afslutter bedre end det vi har lige pt. Saha kommer aldrig tilbage og kan spille på det her niveau, så vi er nødt til at købe en. Eks. Berbatov ville passe fantastisk ind i vores trup.
Anderson / Nani har naturligvis været sæsonens store overraskelser, og bør i mine øjne snart spille Giggs og Scholes ud af start 11'eren. Giggs er vel allerede ude, hvis ellers Nani er klar. Jeg håber virkelig for hans egen skyld, at Giggs stopper karrieren snart, så vi kan huske ham som en fantastisk spiller, i stedet for at føle den irritation vi alle føler over ham nu.
Scholes har muligvis en sæson tilbage i sig endnu, men det kan ikke fornægtes at Anderson spiller fantastisk på den centrale midtbane, og sætter langt mere gang i spillet end Scholes gør.
Jeg har generelt været skuffet over vores udebane præstationer i denne sæson. Vi har hængt meget med bremsen, og kampen som igår var blot en af mange. Vi burde have et større forspring til Chelski end vi har.
det vi levere i PL pt er elendigt. Vi var ringe mod boro, heldige mod arsenal og elendige mod blackburn. Godt vi har lidt point at give af.
Men sæsonen set som helhed, kan vi først bedømme når det sidste fløjt er foretaget, for det er betinget af om vi vinder noget.
SantasLittleHelper
20-04-2008, 13:55
det vi levere i PL pt er elendigt. Vi var ringe mod boro, heldige mod arsenal og elendige mod blackburn. Godt vi har lidt point at give af.
Men sæsonen set som helhed, kan vi først bedømme når det sidste fløjt er foretaget, for det er betinget af om vi vinder noget.
Vi har allerede flere point end vi havde i treble sæsonen.. Men det var måske også elendigt, eller hvad?
NU, har vi muligvis truppen til at vinde 3 trofæer på en sæson, men havde vi altså ikke i starten af sæsonen.. Hargo, Nani, Anderson og Tevez, var alle nye i denne sæson, og bare det at Nani og Anderson er kommet så godt igang så hurtigt er en stor overraskelse, plus at Hargo var meget skadet i starten, så jeg mener vi sagtens kan være tilfredse hvis vi "bare" vinder PL, og hvis vi oveni det kan vinde CL eller bare komme i finalen, mener jeg det er kæmpe stort...
Don Kafai
20-04-2008, 14:19
Mange ser klasse, bredde, træner osv osv som faktorer for at man vinder titler. Men i mine øjne er held, marginaler og dommer en ligeså vigtig faktor. I treble sæsonen gik det hele op i en højere enhed. Hvem husker ikke semifinalen i FA-cuppen mod Arsenal fx?
Der er altså faktorer man ikke kan styre, og som United DK også er inde på, så kan man ikke "købe" sig til marginalerne ligesom man fx kan købe en god reservespiller osv.
I år synes jeg det har været en blanding. Vi har haft marginalerne i mange kampe, men vi har i den grad også haft heldet og dommerne imod os i mange kampe, men sådan er det, og det går i siste ende op i en højere enhed. Jeg er fuldt ud tilfreds med spillernes indsats, for hvis vi tænker bort på enkelte udfald der har været (Bolton, West Ham, City, Tottenham) så har vi overordnet spillet blændende. Iøvrigt i en sæson, hvor vi lå under stregen efter 3 kampe, og det må folk ikke glemme.
Vi er United, og vi giver aldrig op, derfor fører vi Premier League med 3 kampe igen.
Jeg vil skrive endnu et indlæg her, når sæsonen er slut.
Mange ser klasse, bredde, træner osv osv som faktorer for at man vinder titler. Men i mine øjne er held, marginaler og dommer en ligeså vigtig faktor. I treble sæsonen gik det hele op i en højere enhed. Hvem husker ikke semifinalen i FA-cuppen mod Arsenal fx?
Der er altså faktorer man ikke kan styre, og som United DK også er inde på, så kan man ikke "købe" sig til marginalerne ligesom man fx kan købe en god reservespiller osv.
I år synes jeg det har været en blanding. Vi har haft marginalerne i mange kampe, men vi har i den grad også haft heldet og dommerne imod os i mange kampe, men sådan er det, og det går i siste ende op i en højere enhed. Jeg er fuldt ud tilfreds med spillernes indsats, for hvis vi tænker bort på enkelte udfald der har været (Bolton, West Ham, City, Tottenham) så har vi overordnet spillet blændende. Iøvrigt i en sæson, hvor vi lå under stregen efter 3 kampe, og det må folk ikke glemme.
Vi er United, og vi giver aldrig op, derfor fører vi Premier League med 3 kampe igen.
Jeg vil skrive endnu et indlæg her, når sæsonen er slut.
Du er altså en klog mand:) Helt enig.. især det med at vi lå under stregen efter få runder.. Det har vi altså også indhentet.. og som du selv siger.. vi har haft 4 tabte kampe på en helt sæson på indtil videre 35 pl-kampe.. det er fanme iorden.. Og kampe som igår mod blackburn vil altid komme, men så er det der hvor man viser klassen ved at komme igen kampen efter.. vi har stort set ikke på noget tidspunkt i denne sæson haft mere end 2 dårlige kamp i træk, efterfulgt af en rigtig lækker indsats flere gange.. 11 gange i denne sæson har vi scoret 4 mål eller flere.. det er lækker bold...
Der er også nogle spillere, som jeg gerne ser ikke spiller i næste sæson af forskellige årsager. En spiller som Giggs har vist, at han er ikke god nok mere så derfor skal han ikke spille mere end en håndfuld kampe i næste sæson, men jeg ville ikke blive ked af det hvis han stoppede karrieren i sommer. Silvestre, Park og Eagles har også vist, at de ikke er gode nok, men hvis de skal sælges så ville det være godt med afløsere. Og så er der Saha. Nu kan der ikke mere tvivl om, at han skal sælges... Han er ALTID skadet, og nu har jeg virkelig fået nok. Så er der usikker om Foster og Neville. Hvis Neville skal spille så skal han komme tilbage til den form som han var i før. Og Foster eller Kusczcak skal sælges. Og der ser helst jeg polakken bliver solgt, de jeg synes, at han ikke er tryg nok, men nu ved jeg så ikke hvordan det går med Foster, om han gør fremskridt eller hvad.
Jeg synes Park er en glimrende afløser på kanten og jeg synes faktisk, modsat dig, at han har vist noget klasse i de kampe han har spillet (f.eks. hans oplæg til Rooney i Boro kampen (mener jeg det var) var klasse) - trods han har været ude længe.
Ang. TK og Foster så forstår jeg dig ikke - TK har for ikke så lang tid siden skrevet under på en ny kontrakt og jeg går udfra at han har accepteret at være andet valg for VDS nu og andet valg for Foster når den tid kommer, da det jo hele tiden har været planen at Foster skal overtage når VDS går på pension. Det er vigtigt for en stor klub at han to gode målmænd - det har vi set flere gange i denne sæson, både på vores og andres hold, så jeg forstår ikke din holdning til at en af dem SKAL ud. Dog har jeg samme følelse som dig - jeg bliver aldrig helt tryg ved TK, men jeg synes stadig at han er en ganske god reserve keeper.
Jeg vil ikke kommentere på sæsonen endnu, da vi stadig mangler de vigtigste kampe. Det kan vi snakke om om en måneds tid. :)
Jeg synes også vi skal vente en måned med at se hvor pokalerne bliver placeret henne. Vinder vi CL eller PL, så er jeg godt tilfreds. Vinder vi dem begge vil det selvfølgelig være ultimativt, men en er også rigtig fint og flot. Jeg kan ikke se hvorfor man kan være skuffet? Helt ærligt? Vi ligger 1'er i PL - meget tæt på titlen - og er i semifinalen i CL. Eneste forskel på nu og sidste, er at vi ikke er i Fa Cup finalen, men den tabte vi jo som bekendt. Spillet har været rigtig godt, men der har også været for mange udfald. Fosvaret har været verdensklasse, midtbanen har svinget og Fergie har haft svært ved at vælge de to eller tre stærkeste til den position. Ronaldo har leveret noget nær det umulige, mens Tevez og Rooney burde have scoret mere, når man ser på de chancer de har haft. Alt i alt synes jeg det har været en flot sæson, og får vi en titel hjem, så kan ingen sætte en finger på det. Fremtiden ser lys ud. Nu skal det sidste generationsskifte snart tages, hvor spillere som Neville, VDS, Scholes og Giggs bliver erstatet af de yngre kræfter. Men lad os vente med at svare til om en måned. Der kan vi bedre vudere om det har været en god sæson eller en skuffelse. P.t. ligner det en god sæson.
Fletcherfan
20-04-2008, 15:25
Den sætning må du gerne lige forklare lidt bedre, for jeg tvivler på at der er nogen der ved hvad du mener...
Er der overhovedet nogen der har vundet alle 4 store titler, nogensinde? Hvor mange hold har vundet The Treble i historien? Selvfølgelig må man håbe, men ligefrem at forvente det er da helt ude i hampen.. The Treble var once in a lifetime og det tror jeg sgu der er mange Unitedans der har svært ved at få ind i bøtten, fordi de har været så forkælede de sidste 15 år. Jeg tror ikke der er nogen af os der kommer til at se det igen, men det har jeg det fint med, da vi indenfor 2 år vil være den mest vindende klub i englands historie :)
Jeg mener, at den dag United ikke kommer til at være en mesterskabsfavorit, men en lille outsider til titlen så er der mange af jer, der vil synes, at det gør ikke noget, fordi United engang vandt mange titler. Undskyld, men sådan har jeg det ikke.
IMO, så har denne sæson været en success lige meget hvad. Det er benhårdt at stå som nummer 1 efter 38 kampe, og stadigvæk være med i spidsen over de aller bedste i Europe (måske verden!) Dog vil man selvfølgelig være skuffet, hvis man ikke vinder den ene eller den anden turnering, men come on - reality check please!
Ja tak, det er det jeg mener... Jeg er også tilfreds med at vinde PL, som jeg mener ALTID skal have førsteprioritet, og vinder United CL så er det utrolig fedt. Og ja, jeg ved godt, at en klub kan ikke vinder alle kampe og pokaler, men man kan alligevel blive meget skuffet hver gang man bliver slået ud af en turnering...
Derudover er jeg af den mening, at det er bedre at vinde Pl med statistikken 38 kampe, 22 sejre, 3 uafgjorte, 13 nederlag hvis det giver United mesterskabet, end 37 sejre og 1 nederlag og slutte på andenpladsen...
Vi har allerede flere point end vi havde i treble sæsonen.. Men det var måske også elendigt, eller hvad?
kravene ændre sig når niveauet stiger hos konkurrenterne og i ligaen generelt. Derfor kan man ikke sammenligne sådan. Vi skal følge med, og vores hold idag er også bedre end dengang, bortset fra keeper-posten og bredden i angrebet
United-Allan33
20-04-2008, 16:42
Jeg mener, at den dag United ikke kommer til at være en mesterskabsfavorit, men en lille outsider til titlen så er der mange af jer, der vil synes, at det gør ikke noget, fordi United engang vandt mange titler. Undskyld, men sådan har jeg det ikke.
Ja tak, det er det jeg mener... Jeg er også tilfreds med at vinde PL, som jeg mener ALTID skal have førsteprioritet, og vinder United CL så er det utrolig fedt. Og ja, jeg ved godt, at en klub kan ikke vinder alle kampe og pokaler, men man kan alligevel blive meget skuffet hver gang man bliver slået ud af en turnering...
Derudover er jeg af den mening, at det er bedre at vinde Pl med statistikken 38 kampe, 22 sejre, 3 uafgjorte, 13 nederlag hvis det giver United mesterskabet, end 37 sejre og 1 nederlag og slutte på andenpladsen...
Hvad fanden er det for noget fis at skrive, tror da ingen her vil værer tilfreds med at vi når Liverpool niveaue, men hvis du mener det er Liverpool niveau kun at vinde Pl, komme i semi i CL, spille noget af det mest positive fodbold længe set i PL, så er jeg faktisk tilfreds med at være på Liverpool niveau.. Alle vil da gerne have vi vinder alle 4 titler, men næsten alle ved også at det næsten er umuligt at vinde, og at vinde 3 er "once in a lifetime" at vinde 2 (Cl+PL) er heller ikke sket så ofte ihvertfald af engelske hold, og at vinde PL er der kun 4 hold der har præsteret... så har kun hovedrysten til overs for dit indlæg
United-Allan33
20-04-2008, 16:54
Hvornår spiller vi ikke elendigt i PL??? Jeg kan ikke huske du nogensinde har skrevet positivt om United!!!
Du kan dog glæde dig over Barcas forrygende spil i Spanien....
Hvornår spiller vi ikke elendigt i PL??? Jeg kan ikke huske du nogensinde har skrevet positivt om United!!!
Du kan dog glæde dig over Barcas forrygende spil i Spanien....
gider ikke kommentere på det der barcelona-fis der.
Men du kan da ikke mene det vi har leveret her i slutfasen af PL har været særligt godt, og selvom vi taber til chelski, så har vi efterfølgende 2 nemmere kampe end deres 2, og hvis vi stadigvæk smider titlen, så har vi smidt så mange fordele væk, og så er det bare under niveau
Hvorfor kan du ikke bare glæde dig over, at vi får de fornødne point selvom spillet ikke er kønt, i stedet for at forsøge at pille gejsten af folk ved at informere dem om det "ih og åh så sikre nederlag" mod Chelsea? Det er da total tabermentalitet.
Det kendetegner da klasse at have heldet med sig.
Holmskov
20-04-2008, 17:16
gider ikke kommentere på det der barcelona-fis der.
Men du kan da ikke mene det vi har leveret her i slutfasen af PL har været særligt godt, og selvom vi taber til chelski, så har vi efterfølgende 2 nemmere kampe end deres 2, og hvis vi stadigvæk smider titlen, så har vi smidt så mange fordele væk, og så er det bare under niveau
Nej, for Barca spiller også ad helvede til lige for tiden.
Men kunne da være interessant at høre hvad du forventer af United, når vi i stort set alle kamptråde kan læse du har solgt mesterskabet næsten inden kampen er i gang.
Jeg forstår såmænd godt at spillerne ikke kan præstere en hel sæson igennem når man kigger på det antal kampe de spiller.
Jeg syntes netop Manchester United fortjener endnu et mesterskab hvis man kigger over hele sæsonen. Bevares, der er mindre gode kampe, men det kendetegner et storhold at få noget med hjem selvom det ser skidt ud. (Boro og Blackburn er gode eksempler.)
Men skal du være ærlig Robinho, hvor mange gode kampe kan du så sige du har set i år??
Glory Man United
20-04-2008, 18:00
En katastrofe sæson. Vi har intet vundet og Ronaldo har intet vist. Der er 0 fremtid i dette hold
kravene ændre sig når niveauet stiger hos konkurrenterne og i ligaen generelt. Derfor kan man ikke sammenligne sådan. Vi skal følge med, og vores hold idag er også bedre end dengang, bortset fra keeper-posten og bredden i angrebet
Korrekt. I 99 skulle man ca. have 75-80 point for at være sikker. I dag næsten 10 år efter, skal man have 90 point, for at helt sikker på, at man bliver mestre. Kravene ændrer sig. I 'gamle' dage var uafgjort på hjemmebane mod et top 4 hold fint nok, mens man i dag helst skal have sejr.
Stuhrdrengen
08-05-2008, 19:00
Fantastisk flot sæson. Tevez og Rooney har imoneret mig meget, sammen med Anderson som må være årets guldkøb.
Ronaldo har selvfølgelig slået igennem, og scoret sindsygt mange mål, og han er ansvarlig for at vi ikke smider så mange point i de lettere kampe, hvor vi kan se andre spille uafgjort. Til næste år, håber jeg at Ronaldo formår at løfte niveauet, til også at gælde de afgørende kampe, hvor man igen ser ham falde ud (ved godt han er dækket op af 3-4 mand konstant, men Messi og Kaka er på et højere niveau i de kampe).
Alt i alt, en fantastisk sæson af hele United holdet, og selvfølgelig hiver vi begge trofæer hjem, og det bliver så smukt at se de skuffede Chelskier ligge på banen, hele to gange i år :Bouncing:
Don Kafai
22-05-2008, 14:03
Så er alle regler om tabu, jinx og fordomme ophævet.
Vi har vundet 2 fantastiske pokaler, og sæsonen er slut.
Personligt synes jeg at sæsonen har været virkelig forrygende. Det er nemt at sige, når man står med PL og CL, men jeg bider mærke i historien om det United, der kun fik 2 point de første 3 kampe, og som skabte en debat på det her forum, om hvorvidt vi var gået døde, og at Ferguson skulle væk!
Det United udviklede sig, og måtte i fraværet af Rooney og Ronaldo fedtspille sejre hjem, og en hel periode i september blev det til lutter 1-0 sejre.
Så kom Ronaldo igang og Rooney tilbage, og så kom United igang. I 2-3 måneder lavede vi ikke andet end at score 4-5 mål per kamp, og henrykke verden med offensivt spil. Der var dog enkelte svipsere som dem mod Bolton, West Ham, men det fjerner ikke noget i det store billede.
Næste punkt var efter d. 10. februar, hvor vi stod tilbage med et kæmpehul op til Arsenal, og var lige blevet ydmyget 1-2 hjemme mod City, i den kamp vi IKKE måtte tabe.
Herefter kom det berømte "We'll Never Die"-instinkt frem i os, og vi troede på det hele vejen igennem. Arsenal blev trætte og faldt fra, og Chelsea kom til, men vi lod os ikke slå ud, og med den afgørende 2-0 sejr i Wigan kunne vi kåre os som mestre. Ligesom vi igen nappede en pokal foran Chelsea i CL-finalen.
Ferguson udtalte, at dette hold er det bedste United-hold nogensinde, og det må vi give ham ret i. Holdet kan forsvare, angribe, henrykke og forarge folk på samtlige måder. Folk snakker om Young Guns i Arsenal, men med Ronaldo, Rooney, Nani, Anderson og Tevez under 24, og med Carrick, Hargo, Evra, Vidic og ikke mindst Rio i rette aldre, så har vi et fundament for fremtiden, og det er denne sæson et bevis på.
Fantastisk afslutning på sæsonen.. Vanvittig finale igår, men heldigvis med den rigtige vinder..
Det har alt i alt været en god sæson.. Sidste sæson var speciel fordi spillerne overraskede alt og alle og tog PL og kom i CL semifinalen selvom vi havde en trup på noget der ligner 13-14 mand det meste af sæsonen.. Og den sæson kom efter nogle år med nedtur..
Det jeg hæfter mig allermest ved mht sæsonen i år er, at jeg føler vi har MEGET mere at give af.. Og det skal ikke forstås som om vi ikke har spillet op til vores bedste i år, men jeg ser virkelig et potentiale udover det sædvanlige i det her hold.. Ronaldo var igen fantastisk og jeg tror ikke han er ringere næste sæson.. Nani, Anderson, Tevez, Hargreaves, Carrick, Rio, Evra osv har virkelig vist styrke og som Don Kafai siger så har vi et genialt fundament for fremtiden..
Vi har vundet The Double og jeg føler vi kan gå nogle rigtig succesfulde sæsoner i møde i den nærmeste fremtid..
100 procent enig med alt hvad du siger! Det har været en fantastisk sæson. Især når man tænker på den start vi fik, hvor folk allerede afskrev os det engelske mesterskab.
De blev klogere og det blev en uforglemmelig sæson med mange magiske øjeblikke! 6-0 og 5-1 sejrene over Newcastle. 4-0 sejren over Arsenal i FA Cuppen. 1-0 sejren over Barcelona på hjemmebane og endelig den fantastiske sejr i Champions League finalen!
Ubeskriveligt!
Fantastisk afslutning på sæsonen.. Vanvittig finale igår, men heldigvis med den rigtige vinder..
Det har alt i alt været en god sæson.. Sidste sæson var speciel fordi spillerne overraskede alt og alle og tog PL og kom i CL semifinalen selvom vi havde en trup på noget der ligner 13-14 mand det meste af sæsonen.. Og den sæson kom efter nogle år med nedtur..
Det jeg hæfter mig allermest ved mht sæsonen i år er, at jeg føler vi har MEGET mere at give af.. Og det skal ikke forstås som om vi ikke har spillet op til vores bedste i år, men jeg ser virkelig et potentiale udover det sædvanlige i det her hold.. Ronaldo var igen fantastisk og jeg tror ikke han er ringere næste sæson.. Nani, Anderson, Tevez, Hargreaves, Carrick, Rio, Evra osv har virkelig vist styrke og som Don Kafai siger så har vi et genialt fundament for fremtiden..
Vi har vundet The Double og jeg føler vi kan gå nogle rigtig succesfulde sæsoner i møde i den nærmeste fremtid..
Ja det vildeste er fandme at det kun er første sæson Tevez, Nani og Anderson har været i klubben. Hvis Ronaldo kan holde sig fra fra skader igen næste sæson kan det blive et utroligt giftigt hold. Det kræver at vi forbliver sultne.
Det eneste vi reelt har behov for, er en høj angriber så vi også kan få gang i indlæggene og dermed gøre os lige så giftige på det punkt som i forrige sæson ved Saha.
Spændende at se hvem vi køber ind til sommer. Jeg er sikker på der bliver købt en angriber.
Hl-Glory
22-05-2008, 14:23
Det hér har været en FANTASTISK sæson!
Holdet har simpelthen udviklede sig kanont i denne sæson, vi har allerede nu fået kørt de unge ind mange kampe, de har haft presset helt en til kroppen.
vi står nu hér med 2 titler de 2 vigtigste, jeg simpelthen så lykkelig.
Vi går en fantastisk fremtid i møde.
glæder mig allerede helt vildt.
Vi har fået så mange minder fra denne sæson 50 år efter Mûnchen ulykken, det utroligt, hvad vi har præsteret.
Det eneste jeg synes vi har skuffet lidt med, er nogle af vores udebane kampe, men det til at leve med når vi står her hvor sæsonen er slut med 2 titler.
med andre ord.
DEN BEDTSE SÆSON SIDEN 98/99 .
- VI GÅR EN KÆMPE FREMTID I MØDE.
GLORY GLORY MAN UNITED !
Ja det vildeste er fandme at det kun er første sæson Tevez, Nani og Anderson har været i klubben. Hvis Ronaldo kan holde sig fra fra skader igen næste sæson kan det blive et utroligt giftigt hold. Det kræver at vi forbliver sultne.
Det eneste vi reelt har behov for, er en høj angriber så vi også kan få gang i indlæggene og dermed gøre os lige så giftige på det punkt som i forrige sæson ved Saha.
Spændende at se hvem vi køber ind til sommer. Jeg er sikker på der bliver købt en angriber.
Enig..
Hvis vi køber et par unge spillere, så er det da bare kanon, men det eneste rigtige need er en stærk angriber..
Der mangler tit en mand derinde der bare kan tæve lortet i mål.. Ikke nødvendigvis en stationær spiller som RvN, men i det mindste én der er iskold foran mål..
Fantastisk sæson på alle måder. Selvfølgelig trofæerne, er det vigtigste, men spillet har også været fremragende. Vi har også fået nogle speciele og mindeværdige oplevelser som fans. Kampene mod Barcelona, Arsenal, Liverpool og kampen igår, er nogle af dem. Vi vandt de to største trofæer, og vi er udentvil Europas bedste hold. Vi kan angribe, vi kan forsvare. Vi kan spille underholdende, vi kan spille taktisk. Vi har individualisterne, der på egen hånd kan afgøre kampene. Vi kan storset det hele, og når man ser på, hvor ung truppen er, så er der ingen grænser for, hvor langt det her hold kan komme. Det har ihvertfald mere potientale end det i 99. Jeg er rigtig stolt over denne her sæson, og ser nu frem til en dejlig ferie, hvor man slappe af til EM. Tak for en mindeværdig sæson!
Dyreborg
22-05-2008, 15:51
Van der Saar - Har gjort det godt gennem hele sæsonnen. Stabil sidsteskanse
Brown - Har udviklet sig meget på højrebacken, var rimelig skeptisk i starten men han leverede jo fx en fremragende insats igår
Rio - Incredibble! Han har været en af de bedste
Vidic - Haft nogle uheldige skader, men har styret luftrummet med hård hånd
Pique - Synes han har vist lidt og i det mindste fortjenr en chance før der skal tænkes på et evt salg
Evra - Har måske udviklet sig til verdens bedste venstreback. Rent offensivt hvertfal
Ronaldo - 41 mål i 48 kampe taler for sig selv
Carrick - God sæson for hans vedkommende. Midtbanen har været stærk i år
Hargreaves - Tog lidt tid om at spille sig ind på holdet, men jeg synes han har gjort det rigtig godt både på back, kant og central efter vinterpausen
Scholes - En utrolig vigtig brik i Uniteds slutspurt. God at se der stadig er noget power i de gamle ben
Giggs - Jeg synes alderdomstegnende så småt er begyndt at vise sig, men har stor betydning rent moralsk
Park - Kom sig godt over sin skade, og har fungrert godt som arbejdshest på midtbanen
Nani - Har vist glimt af sit talent i år, men det har været alt for sjældent desværre. Håber han blomster næste år
Anderson - Har vist hans kæmpe potientiale mange gange. Personligt er den den spiller jeg glæder mig mest til i fremtiden.Dog ærgerligt det ikke er blevet til nogle PL kasser i år
O'shea og fletcher - Begge arbejdet godt når det var på banen, men har ikke udrettet det store
Tevez - Knokler for holdet hver kamp han spiller, og har scoret nogle utrolig vigtige mål. Mangler dog lige den sidste skaphed for at blive verdensklasse
Rooney - Lidt det samme er gældende for rooney. arbejdet stenhårdt men han er ikke særlig koldblodig foran målet
Har undladt spillere som Neville, Silvestre og Saha da de stort set ikke har været på banen i år. Men synes alt i alt sæsonnen har været fantastisk og jeg kan ikke se hvorfor det ikk sku blive endnu bedre næste år.
Jeg synes allerede denne sæson har været lidt skuffende.
Stadig skuffet? :p
Smuk sæson - intet mindre!
Blev fuldendt i dag, da en kollega kom med en Gunners bluse en kunde havde sendt ind sammen med en note: "Den her kan I bare smide ud..." hvorefter min chef (som er United fan) prøvede at give den til vores rengøringsdame, da han mente hun manglede en ny klud til at holde toiletterne rene. Hun ville dog heller ikke engang have noget med den at gøre, så den endte i skraldespanden hvor den kører hjemme!
Lorensen
22-05-2008, 17:08
Stadig skuffet? :p
Jeg tror det ! hehe.
Hans mål var jo 4 trofæer :P
Unitedforever
22-05-2008, 17:10
sæsonen= F-A-N-T-A-S-T-I-S-K
Enggolf89
22-05-2008, 17:24
Fantastisk sæson:
Nye spillere, der alle har gjort det fantastisk. De gamle spillere har spillet fantastisk. Scholes har fundet sig sin anden ungdom og Ronaldo er verdens bedste fodboldspiller, vi har også den mest vindende manager og den bedste, der forstår at samle et HOLD på benene, år efter år.
Vi vinder 2 titler, den ene har vi ikke vundet siden 1999. Den anden tager vi på fantastisk vis. Vi var tæt på FA Cuppen, men blev bortdømt og brændte mange chancer. og den sidste glemmer vi bare. Men at tage CHL og PL er en fantastisk bedrift, det er altså verdens pt. bedste liga.
ALtså denne sæson, kan vidst kun betegnes med ord som fænomenal, fantastisk, outstanding og FOR HELVEDE DET ER FORTJENT!!!!!!!:devill:
Glory Man United
22-05-2008, 17:42
Tynd sæson. Vi har hverken vundet FA Cuppen eller Carling Cuppen....sølle tre trofæer blev det til
Unitedalisme
22-05-2008, 18:11
Tynd sæson. Vi har hverken vundet FA Cuppen eller Carling Cuppen....sølle tre trofæer blev det til
hørt.. ingen sæson er acceptabel uden at vinde carling cuppen.. kom igen united der er altid en næste sæson..
United DK
22-05-2008, 18:16
Det er den næstbedste sæson i Uniteds historie, kun overgået af 98/99, så alt i alt kan jeg kun være tilfreds, og håbe på, at næste sæson bliver endnu bedre, selvom det bliver svært.
Fletcherfan
22-05-2008, 19:35
Jeg vil sige, at jeg er meget glad for CL-sejren, og finalen sidder endnu i hovedet så er ikke rigtigt kommet over den. Men når jeg tænker på sæsonen så er jeg lidt skuffet ja... Og så kan i spærge hvorfor???
1) United blev slået ud i kvartfinalen i FA-Cup... Er mest skuffet over måden det skete på... Mange kæmpechancer, men ved en dommerfejl (hvis jeg husker rigtig blev United snydt for et straffe) så tabte United 0-1.
2) Jeg synes at i alt for mange kampe havde United sat på Cruise Control efter en halv time... I stedet for at blæse til angreb i nogle kampe (f.eks. Fulham på OT)
3) Jeg er enig med robinho i, at United ikke har spillet så blændende i store dele af sæsonen... Men der er så forskellige forståelige årsager til det...
4) United købte ikke en angriber, som kunne gå ind og støtte holdet i flere kampe så Tevez og og Rooney kunne have fået flere pauser. Er helt sikker på, at havde United købt en klasseangriber så havde United vundet FA Cup også.
Alt i alt er jeg rimelig tilfreds med to pokaler, men ville gerne have set FA Cup på rette plads også...
Jeg synes faktisk den her sæson er større end 99. Men det kan altid diskuteres. Jeg vil dog ikke ændre ved, at dette er den største sæson nogensinde set med mine øjne.
McPherson
22-05-2008, 21:15
Fletcherfan kan ikke være rask! No offence, men vi har netop vundet The Double, de to absolut største trofæer vi overhovedet kunne vinde! Mon ikke du gerne ville have købt resultaterne inden sæsonen! Ville du virkelig være skuffet hvis du i sommers fik at vide at United "kun" vandt PL og CL?
Nå, men min mening skinner vist igennem.
Det har været en fantastisk sæson:
Premier League
Vi havde en forfærdelig start! Vi haltede efter alle vores konkurrenter og kunne ikke få åbnet for målscoringen. Til vores held var Chelsea heller ikke i deres sædvanlige humør og smed mange point væk lidt senere på sæsonen.
Vi viser en fantastisk vilje og effektivitet! Vi indkasserer så godt som ingen mål, vi vinder uge efter uge og sæsonen synes her at tegne sig godt! Vi vinder over Chelsea og kommer ind i en fantastisk sejrsstime, som desværre blev ødelagt af Gallas' heldige mål i 2-2 kampen.
Siden da svinger resultaterne en smule og vi taber nogle dumme dumme kampe, 2 til City og et ærgerligt nederlag til West Ham. Arsenal får føringen, men vi viser hvorfor vi er blevet mestre! Stille og roligt arbejder vi os ind på dem! Det var fantastisk at se hvordan United på en måneds tid fik hentet 5 point fra Arsenal! Slutningen af PL var væsentligt mere intens end hvad jeg havde håbet! Chelsea har sneget sig op og vi bliver presset til det sidste, men igen viser vi klassen, vi holder dem fra bordet!
En fantastisk PL sæson! Vi skraber flest point sammen, vi scorer flest mål og lukker færrest ind! Der kunne ikke have været en anden vinder!
Champions League
Helt igennem fantastisk! Vi taber ikke én eneste kamp, vi viser fantastisk fightervilje, vi kæmper os tilbage, fx mod Sporting! Vores reservehold spiller uafgjort mod Roma på udebane!
Da Terry gik mod bolden igår var jeg ved at tude af ærgelse! Heldigvis ville skæbnen det anderledes, vi vandt fuldt fortjent Champions League!
FA Cup
Sys vi er meget uheldige! Vi spiller rigtig godt, og banker Arsenal 4-0! Desværre taber vi kvartfinalen totalt og komplet ufortjent! Virkelig en skam, men sådan er fodbold nu engang - det er charmen, og det må vi nok bare acceptere.
Liga Cuppen (Worthless Cup)
Hva er der at sige? Wasn't meant to be! Når vi ryger ud til Coventry, så har vi heller ikke fortjent at skulle vinde. Men hallo, det er Liga Cuppen, sys næsten det er pinligt at vinde den! Den betyder ingen ting!
Spillere - 13 skalaen
Edwin Van der Sar: 10
Den aldrende målmand har virket ret stabil sæsonen igennem! Lukkede færrest mål ind i PL og reddede straffesparket fra Anelka i finalen! Han har dog også vist at alderen måske at tynge ham, men sys han er berretiget til 10 tallet! Godt gået VDS!
Tomasz Kuszczak: 6
Han fik ikke mange kampe, men var heller ikke specielt god når han så fik chancen! Jeg håber lidt på han skifter klub her i løbet af sommeren
Ben Foster: -
Uden for vurdering, men han stod dog en fantastisk kamp mod Derby! Den mand bliver til noget stort, det er jeg sikker på!
Wes Brown: 8
Han har gjort det fremragende på højrebacken! Har altid synes Brown var en fremragende forsvarsspiller og i år beviser han at han har kunnet holde et højt niveau over en hel sæson. Mange spåede en mere usikker baglinje hos United i år, end hvad vi så sidste år grundet Nevilles fravær, men Brown greb i den grad chancen og har især defensivt været meget stabil, dog med nogle brølere en gang imellem. Det sammenlagt med de manglende offensive kvaliteter gør at Brown får et velfortjent 9 tal.
Gary Neville: -
I den grad uden for vurdering, men mon ikke hans plads som fast højreback er truet af Brown, Simpson og et muligt nyindkøb, måske Dani Alves?
Danny Simpson: -
Uden for bedømmelse, men spillede fint når han endelig fik chancen. Han kan godt blive til noget stort.
Rio Ferdinand: 11
Verdens bedste centrale forsvarsspiller! Han har udvist et enormt overblik, sublim forudseenhed, gode tacklinger, god i hovedet, go kommunikation med resten af forsvaret og målmand. Han dirigerer tropperne sublimt og elegant. Derudover er han meget boldsikker, og flotte afleveringer. Der findes ikke nogen bedre central forsvarsspiller pt.
Nemanja Vidic: 10
Rock solid! Skipper skræk bliver misundelig når han ser Vida i aktion! Han er ikke kun stærk med musklerne, men også i hovedspillet, tacklingerne og nærkampene!
Vidic er en lidt mere "rå" og ikke så raffineret og elegant spiller som Rio, men han er altid superstabil og en fremragende forsvarsspiller, som også er blandt de absolut bedste i verden!
Gerard Piqué: 7
Supertalentet har desværre ikke fået det ventet gennembrud i år, hvilket udelukkende skyldes at Rio og Vida ikke har været til at slå af pinden. Duoen har jo været uovertruffen. Men når han endelig fik chancen sys jeg han har gjort det rigtig flot og tilmed scoret to mål. En skam han ser ud til at skifte til Barca. En skam at United slipper to af deres største talenter til andre storhold på 2 år. Her tænker jeg også på Rossi.
Patrice Evra: 10
Efter min mening den bedste venstreback i verden. En flot flot sæson. Han er gradvist blevet bedre og bedre defensivt, og offensivt er der vel ikke nogen der har nogen klager.
Mikael Silvestre: 7
Skadet det meste af sæsonen, men fik comeback til sidst. Han spillede fint, men ligner trods alt en halv færdig mand i United trøjen.
John O'shea: 7
Fik betydeligt mindre spilletid end hvad han normalt får i en sæson, hvilket især skyldes Rio og Vida, samt indkøbene af Hargo og Anderson. Han har ikke haft nogle specielt store kampe, men han har heller ikke spillet dårligt.
Owen Hargreaves: 8
En god start i United trøjen og blev tilmed kåret til månedens spiller i august (mener jeg det var). En del skader holdt ham dog ude i perioder af sæsonen, men specielt imod slutningen af sæsonen blev han bare bedre og bedre. Selv på højreback var han imponerende. En flot første sæson i United.
Darren Fletcher: 7
Fik, ligesom O'shea, ikke meget spilletid i forhold til normalt. Anderson og Hargreaves var simpelthen for gode og overmatchede Fletcher i år. Når han så var på banen var det præget af en stor fightervilje, men jeg synes han er bange for at tilbyde sig selv, og hans afleveringer er dårlige og ineffektive. En hårdt kæmpende boldskubber.
Michael Carrick: 9
Overgik sig selv fra sidste sæson. Han er stadig lidt af en boldskubber, men jeg sys oftere og oftere at han ser åbninger og derefter lægger en perfekt aflevering til de mere offensive kræfter. Ham og Scholes udgør en uhyggeligt dygtig pasnings-midtbane.
Paul Scholes: 9
Endnu en små-skadesplaget sæson, men Scholes er bare en klasse spiller. Scorede et fremragende mål mod Pompey tidligt i sæsonen, og viste stort overblik og rolighed i afleveringerne. Imod slutningen af sæsonen blev han bare bedre og bedre, hvilket især blev slået fast med et drømmemål i semifinalen mod Barca. En midtbanespiller i verdensklasse.
Ryan Giggs: 7
Lad mig først og fremmest sige: Tillykke Ryan! Fuldstændig fantastisk at slå Charltons flotte rekord.
Dernæst, en skuffende sæson af The Wizard. Mange boldtab og manglende indflydelse. Mon ikke hans karriere lakker mod enden? Desværre!
Park Ji-Sung: 8
En meget skadesplaget sæson, men gør det fantastisk slut på sæsonen! Forbliv nu skadefri!! Han har arbejdet som en gal, hvilket har stor offensiv såvel som defensiv betydning for United. Jeg kan rigtig godt li ham :)
Luis Nani: 8
På trods af hvad mange mener om hans sæson, sys jeg bestemt at Nani har imponeret. Fantastiske driblinger og et par voldsomt smukke mål. Han bliver en meget vigtig mand i løbet af et par år.
Anderson: 10
Som sangen siger det: AND HE SHITES ON FABREGAS! Et talent uden lige. Han har været totalt uimponeret af Premier Leagues mange stjerne, og er kommet bedst ud af det langt de fleste gange. Anderson har vist kvaliteter som jeg ikke anede han var i besidelse af. Han er en box til box spiller, som aldrig giver op. Han mangler kun at score, så har hans sæson været intet mindre end fantastisk. Absolut en værdig arvtager til Scholes. Lad os håbe udviklingen fortsætter, for så står vi med en kæmpe stjerne!
Cristiano Ronaldo: 13
Ord er overflødige! Den karakter han fortjener findes ikke på 13 skalaen. BLIV NU I UNITED!!!
Wayne Rooney: 10
Han er hele sæsonen blevet kritiseret for manglende mål, og han har da også været uskarp foran mål nogle gange i år, MEN jeg sys han især i år har vist at han betyder ufatteligt meget for United. Han er en ubeskriveligt intelligent spiller. Hans betydning for klubben bliver især slået fast ved at United kun har tabt ÉN kamp i PL i år, hvor Rooney er startet inde.
Louis Saha: 6
Har han overhovedet spillet i år? Siden Saha kom til klubben har han vel været skadet omkring 70% af tiden. Omkring 10 kampe er det blevet til, men har alligevel imponeret en smule med 5 mål, men han har ikke vist sig særlig værdi fuld for United i år. Han har ikke spillet specielt godt i de få kampe han har fået. Han ligner en færdig mand for United.
Carlos Tevez: 10
Mange mente at han ikke passede ind, med Rooney som angrebsmakker, men hvor tog de fejl! Samarbejdet har i perioder mindet om Cole & Yorkes i deres storhedstid.
Tevez er en terrier den lige. Hans fightervilje har virkelig imponeret mig! Dertil lægges nogle utroligt vigtige mål, som f.eks. mod Blackburn og Lyon, og så er et flot 10tal hjemme.
Sir Alex Ferguson: 11
4 fantastiske indkøb og en taktisk kyndighed uden lige sikrer den levende legende et flot 11 tal. Han har vist at han langt fra er færdig i United og at han stadig har masser af appetit, hvilket alene er imponerede efter 22 år.
Hold da op det blev et langt indlæg, men blev grebet af at give karakterer :)
Endnu engang, tillykke alle sammen! Godt gået United!
Jeg vil sige, at jeg er meget glad for CL-sejren, og finalen sidder endnu i hovedet så er ikke rigtigt kommet over den. Men når jeg tænker på sæsonen så er jeg lidt skuffet ja... Og så kan i spærge hvorfor???
1) United blev slået ud i kvartfinalen i FA-Cup... Er mest skuffet over måden det skete på... Mange kæmpechancer, men ved en dommerfejl (hvis jeg husker rigtig blev United snydt for et straffe) så tabte United 0-1.
2) Jeg synes at i alt for mange kampe havde United sat på Cruise Control efter en halv time... I stedet for at blæse til angreb i nogle kampe (f.eks. Fulham på OT)
3) Jeg er enig med robinho i, at United ikke har spillet så blændende i store dele af sæsonen... Men der er så forskellige forståelige årsager til det...
4) United købte ikke en angriber, som kunne gå ind og støtte holdet i flere kampe så Tevez og og Rooney kunne have fået flere pauser. Er helt sikker på, at havde United købt en klasseangriber så havde United vundet FA Cup også.
Alt i alt er jeg rimelig tilfreds med to pokaler, men ville gerne have set FA Cup på rette plads også...
Som vi har snakket om herinde flere gange, så skal ALT gå op hvis man skal vinde alle 3 trofæer.. Og jeg forstår ikke hvordan man ikke kan være tilfreds med at vinde CL OG PL.. Flere andre fans ville slå ihjel, for "bare" at vinde den ene..
Jeg synes faktisk den her sæson er større end 99. Men det kan altid diskuteres. Jeg vil dog ikke ændre ved, at dette er den største sæson nogensinde set med mine øjne.
Uenig.. Vi har muligvis et bedre hold end i '99, men intet bliver større end at vinde de 3 store trofæer samme år..
Sir Alex Ferguson: 11
4 fantastiske indkøb og en taktisk kyndighed uden lige sikrer den levende legende et flot 11 tal. Han har vist at han langt fra er færdig i United og at han stadig har masser af appetit, hvilket alene er imponerede efter 22 år.
Meget enig i det meste, men ikke SAF's karakter.. Hvad gør at han ikke skal ha 13+++++??? Han har gjort alt rigtigt.. Det eneste vi har manglet er FA-cup og liga cuppen.. Liga cuppen fik de unge lov til, og det var de bare ikke gode nok til.. det var SAF's klare prioritet, og han ville ikke vinde den nok, til at satse med 1. holdet.. God disposition..
FA blev vi meget ufortjent smidt ud af, og SAF kunne intet gøre her, da vi blev slået ud af manglene held og målnæse..
Så helt klart et klokkerent 13-tal med en stor pil op..
McPherson
22-05-2008, 21:36
Meget enig i det meste, men ikke SAF's karakter.. Hvad gør at han ikke skal ha 13+++++??? Han har gjort alt rigtigt.. Det eneste vi har manglet er FA-cup og liga cuppen.. Liga cuppen fik de unge lov til, og det var de bare ikke gode nok til.. det var SAF's klare prioritet, og han ville ikke vinde den nok, til at satse med 1. holdet.. God disposition..
FA blev vi meget ufortjent smidt ud af, og SAF kunne intet gøre her, da vi blev slået ud af manglene held og målnæse..
Så helt klart et klokkerent 13-tal med en stor pil op..
Jeg giver dig ret på mange måder, men mener der skal noget fuldstændig ekstraordinært til før man kan komme op på 13. Det er kun Ronaldo der har bevist dette i år. Men 11 er også en ekstremt flot karakter vil jeg mene.
Fletcherfan
22-05-2008, 22:09
Det er noget af den mest mærkelige karaktergivning jeg nogensinde har set..
Pique får megen ros, mens Giggs bliver kritiseret, dog får de samme karakterer... Synes da, det er meget mærkeligt...
Her kommer så mine karakterer i en 1-10 skala:
1. Van der Sar: 7. Synes han virkede usikker i perioder, men blev alligevel en helt med redningen af Anelkas sidste skud i denne sæson.
2. Neville: UB. Fik kun 20 min i kampen mod Roma, men viste ikke noget, var fejlplaceret. Et stort spørgsmålstegn til næste sæson. Glædeligt hvis han kom tilbage.
3. Evra: 9. Ikke min favorit, men har været rigtig god i denne sæson. Hans minus er palceringsevnerne i forsvaret.
4. Hargo: 8. Kunne måske få en karakter højere, men havde en vanskelig start bl.a. med lidt skader. Fik dog spillet sig meget op i slutningen.
5. Rio: 10. Har udviklet sig til verdens bedste.
6. Brown: 9. En af de mest undervurderede i denne sæson. Og har udviklet sig enormt på backen. Ikke verdens bedste offensiv, men mangler ikke meget i at nå Rio i det defensive.
7. Ronaldo: 10. Får kun 10, da det var enkelte kampe hvor han faldt lidt ud.
8. Anderson: 8. En fantastisk debutsæson, der virker utrolig lovende for fremtiden. Faldt dog lidt i niveau til slut.
9. Saha: 3. Man kunne måske sige udenfor bedømmelse pga. skaderne, men virkede uinspireret og uengageret da man så ham. Færdig i sommer.
10. Rooney: 8. Skuffende sæson, da hans talent er enormt. Men kæmper utrolig meget. Bruger lidt for mange kræfter lidt for langt tilbage.
11. Giggs: 5. Ser ud som tiden er ved at løbe ud for vores levende legende. Men tillykke med rekorden, den er fortjent.
12. Foster: UB. Fik kun en kamp, men stod eftersigende fantastisk. Virker lovende.
13. Ji-Sung Park: 7. Talentet er ikke specielt stort, men indsatsen fejler ihvertfald ikke noget. En kæmpe arbejdshest.
15. Vidic: 9. Danner verdens bedste midterforsvar. Havde dog en periode hvor han viste lidt utryghed med bolden for fødderne.
16. Carrick: 9. En anonym spiller, der har et fantastisk overblik, minder lidt om Scholes. En af de vigtigteste på Uniteds hold.
17. Nani: 7. Han var ikke specielt god i denne sæson, bortset fra jul til medio februar. Men han har i mange glimt vist hvilket talent han er, og bliver også fantastisk næste sæson. Det er jeg sikker på.
18. Scholes: 8. Er ikke så imponeret over hans indsats som mange herinde. Lavede alt for mange fejlafleveringer i alt for mange kampe. Men alt i alt en fuldt ud godkendt indsats.
19. Pique: 8. Lidt svært at dømme ham. Har spillet fantastisk da han har spillet, men det er deværre ikke så meget (eller det er nok ikke desværre:) ). Kæmpetalent, der desværre ser ud til at være væk inden næste sæson.
21. Dong: UB. Har ikke været meget at se, og forventer heller ikke det sker i fremtiden. Kommercielt køb.
22. O'Shea: 7. Spillede ikke specielt meget. Men udmærkede sig ikke specielt, men spillede heller ikke decideret dårligt.
23. Evans: UB. Klarede sig egentlig fint nok i de få kampe han fik.
24. Fletcher: 8. Efter min mening for få kampe til en af holdets største terriere. Havde dog en utrolig god periode i starten af 2008, men blev så skadet.
25. Simpson: UB. Samme som Evans.
27. Silvestre: 7. Dårlig før han blev skadet, men gjorde det fremragende da han kom tilbage. Tror dog han bliver solgt i sommer.
29. Kusczcak: 5. Ikke god nok til førstemålmand, men kan bruges som andenmålmand.
32. Tevez: 8. Absolut en godkendt debutsæson. Virkede træt i starten. Er dog blevet en publikumsyndling pga. sin arbejdsindsats.
33. Eagles: UB. Fik nok sin chance i denne sæson, og har ikke grebet den. Færdig i United.
Glory Man United
22-05-2008, 22:19
Pique får megen ros, mens Giggs bliver kritiseret, dog får de samme karakterer... Synes da, det er meget mærkeligt...
1. Van der Sar: 7. Synes han virkede usikker i perioder, men blev alligevel en helt med redningen af Anelkas sidste skud i denne sæson.
2. Neville: UB. Fik kun 20 min i kampen mod Roma, men viste ikke noget, var fejlplaceret. Et stort spørgsmålstegn til næste sæson. Glædeligt hvis han kom tilbage.
3. Evra: 9. Ikke min favorit, men har været rigtig god i denne sæson. Hans minus er palceringsevnerne i forsvaret.
4. Hargo: 8. Kunne måske få en karakter højere, men havde en vanskelig start bl.a. med lidt skader. Fik dog spillet sig meget op i slutningen.
5. Rio: 10. Har udviklet sig til verdens bedste.
6. Brown: 9. En af de mest undervurderede i denne sæson. Og har udviklet sig enormt på backen. Ikke verdens bedste offensiv, men mangler ikke meget i at nå Rio i det defensive.
7. Ronaldo: 10. Får kun 10, da det var enkelte kampe hvor han faldt lidt ud.
8. Anderson: 8. En fantastisk debutsæson, der virker utrolig lovende for fremtiden. Faldt dog lidt i niveau til slut.
9. Saha: 3. Man kunne måske sige udenfor bedømmelse pga. skaderne, men virkede uinspireret og uengageret da man så ham. Færdig i sommer.
10. Rooney: 8. Skuffende sæson, da hans talent er enormt. Men kæmper utrolig meget. Bruger lidt for mange kræfter lidt for langt tilbage.
11. Giggs: 5. Ser ud som tiden er ved at løbe ud for vores levende legende. Men tillykke med rekorden, den er fortjent.
12. Foster: UB. Fik kun en kamp, men stod eftersigende fantastisk. Virker lovende.
13. Ji-Sung Park: 7. Talentet er ikke specielt stort, men indsatsen fejler ihvertfald ikke noget. En kæmpe arbejdshest.
15. Vidic: 9. Danner verdens bedste midterforsvar. Havde dog en periode hvor han viste lidt utryghed med bolden for fødderne.
16. Carrick: 9. En anonym spiller, der har et fantastisk overblik, minder lidt om Scholes. En af de vigtigteste på Uniteds hold.
17. Nani: 7. Han var ikke specielt god i denne sæson, bortset fra jul til medio februar. Men han har i mange glimt vist hvilket talent han er, og bliver også fantastisk næste sæson. Det er jeg sikker på.
18. Scholes: 8. Er ikke så imponeret over hans indsats som mange herinde. Lavede alt for mange fejlafleveringer i alt for mange kampe. Men alt i alt en fuldt ud godkendt indsats.
19. Pique: 8. Lidt svært at dømme ham. Har spillet fantastisk da han har spillet, men det er deværre ikke så meget (eller det er nok ikke desværre:) ). Kæmpetalent, der desværre ser ud til at være væk inden næste sæson.
21. Dong: UB. Har ikke været meget at se, og forventer heller ikke det sker i fremtiden. Kommercielt køb.
22. O'Shea: 7. Spillede ikke specielt meget. Men udmærkede sig ikke specielt, men spillede heller ikke decideret dårligt.
23. Evans: UB. Klarede sig egentlig fint nok i de få kampe han fik.
24. Fletcher: 8. Efter min mening for få kampe til en af holdets største terriere. Havde dog en utrolig god periode i starten af 2008, men blev så skadet.
25. Simpson: UB. Samme som Evans.
27. Silvestre: 7. Dårlig før han blev skadet, men gjorde det fremragende da han kom tilbage. Tror dog han bliver solgt i sommer.
29. Kusczcak: 5. Ikke god nok til førstemålmand, men kan bruges som andenmålmand.
32. Tevez: 8. Absolut en godkendt debutsæson. Virkede træt i starten. Er dog blevet en publikumsyndling pga. sin arbejdsindsats.
33. Eagles: UB. Fik nok sin chance i denne sæson, og har ikke grebet den. Færdig i United.
Tror du selv har svært ved at huske, når du giver karakterer...."Ronaldo får kun 10, falder nogle gange ud"....er det ikke på en 10-skala, du giver? Scholes og Rooney er du ikke imponeret af (BIG surprise), men er 8 ud af 10 ikke ret godt ?? :confused:
Fletcherfan
22-05-2008, 22:27
Jeg havde tænkt mig at give Ronaldo 11 eller 13. Vedr. Scholes og Rooney så er det to spillere jeg rigtig godt kan lide. Rooney har haft utrolig svært ved at score mål, og får derfor "kun" 8. Men jeg synes de har gjort det godt, men at de kan gøre det bedre efter min mening. Specielt Rooney kan gøre det bedre.
Glory Man United
22-05-2008, 22:35
Jeg havde tænkt mig at give Ronaldo 11 eller 13. Vedr. Scholes og Rooney så er det to spillere jeg rigtig godt kan lide. Rooney har haft utrolig svært ved at score mål, og får derfor "kun" 8. Men jeg synes de har gjort det godt, men at de kan gøre det bedre efter min mening. Specielt Rooney kan gøre det bedre.
Hvordan kan man få 11 eller 13, når du selv siger, det er på en skala fra 1-10? :lolol: :lolol: :lolol:
McPherson
22-05-2008, 22:45
1. Van der Sar: 7. Synes han vir( ...)
(Jeg har valgt at udelade det meste af dit indlæg for ikke at gøre mit indlæg så langt!)
Sys nu din karaktergivning er endnu mere mærkelig! Du giver f.eks. Pique 8 og Vida 9. Pique har spillet 13 kampe, heraf 4 som indskifter og alligevel mener du at han har været næsten lige så god som Vida som har spillet 45 (0 som indskifter)? Det virker da endnu mere åndsvagt. Jeg har netop i min karaktergivning lagt vægt på hvor mange kampe de har spillet og derved også hvor meget ansvar de har haft for Uniteds sæson. Hvis nu "X" havde spillet, lad os sige 5, kampe på ÉT år. "X" spillede super, scorede mål og var blandt banens bedste, ville du så give ham 8-9-10 for hele sæsonen? Det virker jo åndssvagt!
Min ros af Pique og kritik af Giggs hænger således sammen med at Giggs har spillet 41 kampe (9 som indskifter), hvorimod Pique som sagt kun har haft 13.
Derudover havde jeg også forventet mig en del mere af Giggs end jeg havde af Pique.. Giggs har været en skuffelse og Pique har været en positiv overraskelse, taget alder, erfaring osv i betragtning.
McPherson
22-05-2008, 22:52
Hvordan kan man få 11 eller 13, når du selv siger, det er på en skala fra 1-10? :lolol: :lolol: :lolol:
Det må være et anderledes karaktersystem på Færøerne end her i Danmark
:lolol: :lolol: :lolol: :D
Min skala er meget simpel. Det er en skala fra 1-10 hvor 1 er ringe og 10 er fantastisk
Manchester United - 10
Fletcherfan
22-05-2008, 23:06
(Jeg har valgt at udelade det meste af dit indlæg for ikke at gøre mit indlæg så langt!)
Sys nu din karaktergivning er endnu mere mærkelig! Du giver f.eks. Pique 8 og Vida 9. Pique har spillet 13 kampe, heraf 4 som indskifter og alligevel mener du at han har været næsten lige så god som Vida som har spillet 45 (0 som indskifter)? Det virker da endnu mere åndsvagt. Jeg har netop i min karaktergivning lagt vægt på hvor mange kampe de har spillet og derved også hvor meget ansvar de har haft for Uniteds sæson. Hvis nu "X" havde spillet, lad os sige 5, kampe på ÉT år. "X" spillede super, scorede mål og var blandt banens bedste, ville du så give ham 8-9-10 for hele sæsonen? Det virker jo åndssvagt!
Min ros af Pique og kritik af Giggs hænger således sammen med at Giggs har spillet 41 kampe (9 som indskifter), hvorimod Pique som sagt kun har haft 13.
Derudover havde jeg også forventet mig en del mere af Giggs end jeg havde af Pique.. Giggs har været en skuffelse og Pique har været en positiv overraskelse, taget alder, erfaring osv i betragtning.
Så bruger vi samme grundlag som bedømmelse, men bare ser på en anden måde.
Dahlmann
22-05-2008, 23:10
Wes Brown: 8
Han har gjort det fremragende på højrebacken! Har altid synes Brown var en fremragende forsvarsspiller og i år beviser han at han har kunnet holde et højt niveau over en hel sæson. Mange spåede en mere usikker baglinje hos United i år, end hvad vi så sidste år grundet Nevilles fravær, men Brown greb i den grad chancen og har især defensivt været meget stabil, dog med nogle brølere en gang imellem. Det sammenlagt med de manglende offensive kvaliteter gør at Brown får et velfortjent 9 tal.
Først og fremmest vil jeg sige flot indlæg... ikke alle karakterer jeg er enig i, bland andet rooney, som jeg nok kun ville have givet 8 men det lader vi ligge..
Ville dog bare lige gøre dig opmærksom på den her når du siger fletcherfans karaktergivning er mærkelig.. ;) (ved dog godt det er af helt andre grunde)
McPherson
22-05-2008, 23:18
Først og fremmest vil jeg sige flot indlæg... ikke alle karakterer jeg er enig i, bland andet rooney, som jeg nok kun ville have givet 8 men det lader vi ligge..
Ville dog bare lige gøre dig opmærksom på den her når du siger fletcherfans karaktergivning er mærkelig.. ;) (ved dog godt det er af helt andre grunde)
Har set den. Lavede karakteren om i slutningen af indlægget, og glemte at jeg havde skrevet hans karakter 2 steder.. Men i skrivende stund bliver jeg lidt i tvivl omkring hvilken karakter jeg skal give ham :)
Don Kafai
22-05-2008, 23:45
Don Kafais 5 korte:
Sæsonens mål: - Paul Scholes mod Barcelona
Sæsonens spiller: - Cristiano Ferdinand (Kan sgu ikke vælge:D)
Sæsonens kamp: - Champions League-finalen.
Sæsonens nedtur: - Da City vandt 2-1 på 50-året for Busby Babes.
Sæsonens overraskelse: - At Liverpool kun sluttede 11 point bag os... Ej det må være Andersons ansvarstagen i sin første sæson i rødt.
og den lange:
Sæsonens United-oplevelse: - Da Terry sparkede straffesparket på stolpen, og Den Glade Gris brød ud i ekstase. 5 minutter senere var jubelen total, og man hoppede op og ned og krammede folk man aldrig før havde set, og aldrig kommer til at se igen. Fantastisk øjeblik. PRICELESS.
Jeg er forvirret. Var fletcherfans indlæg en 1-10 eller 0-13 skala? For hvis det er 0-13 er det en smule lavt at give en gennemsnits karakter på 7,6 til et hold som vinder PL og CL? er det mig der regner forkert?
Don Kafais 5 korte:
Sæsonens overraskelse: - At Liverpool kun sluttede 11 point bag os... Ej det må være Andersons ansvarstagen i sin første sæson i rødt.
og den lange:
Sæsonens United-oplevelse: - Da Terry sparkede straffesparket på stolpen, og Den Glade Gris brød ud i ekstase. 5 minutter senere var jubelen total, og man hoppede op og ned og krammede folk man aldrig før havde set, og aldrig kommer til at se igen. Fantastisk øjeblik. PRICELESS.
Enig i alt - dog vil jeg bare tilføje Ronaldos frisparksmål mod Portsmouth 30. januar 2008 på sæsonens mål med Scholes' barca-kanon :)
dannigizmo
24-05-2008, 00:55
Don Kafais 5 korte:
og den lange:
Sæsonens nedtur var så min første tur på Old Trafford. :(
Fletcherfan
24-05-2008, 08:47
Jeg er forvirret. Var fletcherfans indlæg en 1-10 eller 0-13 skala? For hvis det er 0-13 er det en smule lavt at give en gennemsnits karakter på 7,6 til et hold som vinder PL og CL? er det mig der regner forkert?
Nu har jeg ikke regnet det ud... Men synes det er lidt mærkeligt det bliver så lavt, da jeg har givet et 10-tal og 4 9-taller, mens i den dårlige ende to 5-taller og et 3-tal...
Ellers synes jeg det er mærkeligt, at I ikke forstår hvad jeg mener med, at jeg tænkte på at give Ronaldo 11 på en skala fra 1-10... Tænk jer lidt om... Han var så fantastisk god, at jeg måske burde have givet ham 11, men jeg mener i nogle enkelte kampe faldt han lidt ud, og derfor får han "kun" 10...
McPherson: Jeg er rimelig enig med flere af dine karakterer, men det er egentlig meget mærkeligt (ja, jeg ved godt, jeg er meget mærkelig selv) at en spiller bliver kritiseret så meget som Giggs, mens Pique bliver rost så meget af dig, men alligevel får de samme karakter. Og undskyld mig, men jeg ved ikke hvad du mener er mærkeligt med mine karakterer (så skal det også være sagt, at du har sikkert grund nok til at synes det, men du skriver ikke hvorfor)??? (Udover, at I selvfølgelig nok ikke er helt enige, og det er selvfølgelig helt ok)
Parkohargo
24-05-2008, 10:33
Vil også lige lave min egen vurdering af spillerne igennem sæsonen. 13 skala benyttet.
Edwin Van der Sar: Har fået en del kritik fordi han har vist lidt usikkerhed til tider i nogle kampe. Synes dog hans rutine gør at han stadig er virkelig på toppen, og ser ham engentlig gerne tage endnu en tjans til i næste sæson. Var en stor hjælp til at vi fik pokalen med de store ører, så er en helt i mine øjne. 9
Thomas Kuszchak: Fik alligevel skrabet et par kampe sammen i denne sæson og syntes han har forbedret sig en del. Var en smule uheldig i Fa cuppen. Syntes han virker stærk, men om han er kandidat til første tjansen er svært at sige. 8
Ben Foster: Talentet er kæmpe stort. Fik én kamp for første holdet og gjorde det flot med to flotte redninger. Dog manglede han noget i andre aspekter af hans spil. Vil ikke give ham en høj karakter simpelthen pga. så lidt spille tid. 7
Wes Brown: Måske en smule undervurderet spiller, men han har gjort det fremragende i denne sæson og dannet en stærk forsvarskæde. Mangler lige det sidste i at være mere offensiv. Det defensive er perfekt. Mest stabile spiller iår. 9
Rio Ferdinand: Styrer forsvaret med hård hånd. Kan det hele med bolden og har tilmed scoret et par kasser iår. I mine øjne verdens bedste centerforsvarer. 11
Nemanja Vidic: Har dannet en stærk defensiv sammen med Rio. Anede ikke hvem han var da han kom til klubben men har virkelig spillet sig igennem og er fast starter hver gang. Aldrig bange for noget som helst. 10
Patrice Evra: Verdens bedste venstre back. Dejlig fremadrettet i hans spil. Dribler og læser spillet flot, samt er hurtig. Lukker af den anden vej. 10
Mikael Silvestre: Skadet det meste af sæsonen, men kom igen og spillede et par gode kampe. Umiddelbart hvis han kan fortsætte de takter kan jeg ikke se at han skal sælges. 7
John O'shea: Har ikke fået så meget spilletid i indeværende sæson, men er dog stadig lækkert at have en spille som ham på bænken. Kan spille alle steder på banen. 7
Gerard Pique: Kæmpe talent og fik en god håndfuld kampe i sæsonen. Scorede to mål i CL, og viste godt spil i de kampe han fik. Bliver dog sikkert solgt til sommer. 8
Ryan giggs: En skuffende sæson fra hans side. Er ikke den spiller som han var engang selvfølgelig, men rutinen er der stadig. Sluttede flot af imod Wigan. Samt brød rekorden imod Chelsea. Synes ærlig talt ikke vi har fået det store ud af ham i denne sæson og det er sku lidt synd for gamle Giggs. 7-8
Nani: Startede vores sæson igang med at score imod tottenham. Spillede flot ien periode. Faldt så lidt igennem og kom igen med et par gode kampe. Et kæmpe talent helt sikkert, men har alligevel en del og lære.(west ham kampen). Mangler lidt mere fysisk synes jeg men det kommer med tiden. Viste dog kæmpe mod i CL finalen. 8
Anderson: Kan lukke gerrard og fabregas ned.:) kæmpe kæmpe talent og faldt hurtigt til rette i truppen. Kan en masse med bolden. God både defensiv og offensiv, men mangler og score nogle mål. 9
Christiano Ronaldo: Næsten unødvendigt at beskrive noget her. Fantastisk i nærmest alle aspekter af spillet. Scorer på alt og er i mine øjne verdens bedste. Det er næsten perfekt det som han leverer. 13
Owen Hargreaves: Startede rigtig godt i truppen. Skader gik så hen og ødelagde noget af det. Kom rigtig godt igen og viste os hvorfor vi har købt ham. Kan åbenbart spille mange pladser. Kant, defensiv midt, back. Kan lægge flotte afleveringer, er mega hurtig og er farlig på frispark. Sluttede sæsonen rigtig flot af. 9
Paul Scholes: Skadet i en del tid af sæsonen. Kom så ind og gik direkte ind på førsteholdet og blev nærmest fast starter. Virkelig vigtig brik på midten. Bragte os i finalen med hans mål imod Barca. Stort overblik på banen og en kæmpe rutine. 10.
Michael Carrick: Ham og Scholes blev fast inventar på midten i slutningen af sæsonen. Carrick startede dog knap så godt men hev sig selv op igen og spillede i nærmest samtlige kampe til sidst. Viser en dejlig ro i hans spil og lægger sjældent en fejlaflevering. Kæmpe overblik og fantastiske afleveringer. Undervurderet spiller. 10
Ji Sung Park: Var skadet i en stor del af sæsonen, og havde virkelig mine tvivl om ham. Kom dog ind og gjorde en rigtig godt arbejde. Især i CL hvor han vist nok spillede begge kvart og semifinaler i fuld tid. Var bejler til at blive mom imod Barca. Synd han ikke fik lidt spilletid i finalen. 8
Darren Fletcher: Altid svært at bedømme en spiller som Fletch. Han spillede fremragende imod Anal med to scoringer, men fik dog sidenhen ødelagt sæsonen pga. skader. 7
Carlos Tevez: Det bedste indkøb iår imo. Fantastisk hårdtarbejdende. Har scoret mange vigtige mål for os. Dog kunne han godt havde scoret flere. Synes ham og Rooney er et godt makkerpar. Elsker simpelthen Tevez måde at spille på... giver aldrig op. 10
Wayne Rooney: En af de vigtigste spillere på holdet. Kan bygge et angreb op, gå ned i defensiven og hjælpe, samt score mål. Har haft et par skader i løbet af sæsonen og har været en smule uskarp i nogle kampe. Alligevel er han en fantastisk vigtig spiller. 10-11
Louis Saha: Jeg er sikker på at samuel jackson i unbreakable er Louis Saha i forklædning. Den mand har været så skadet så selv en digestive kiks kunne være bedre istand til at sparke til en bold uden at gå i stykker. En meget skuffende sæson for hans vedkommende, hvor det dog alligevel blev til fem mål. Det lakker mod enden for Saha. 5-6
Udenfor bedømmelse:
Chris Eagles: Spillede et par enkelte kampe i starten af sæsonen. Men faldt dog sidenhen helt ud af truppen. Jeg mener han skal videre til en anden klub nu.
Gary Neville: Fik lidt spilletid imod Roma, og det var alt. Bliver svært for Gary at bryde igennem og få hans plads tilbage, men han skal helt sikkert nok kæmpe for det.
Dyreborg
24-05-2008, 10:43
Don Kafais 5 korte:
og den lange:
Sådan rent spilmæssigt synes jeg ikke Uniteds bedste kamp var finalen.. sandsynligvis den kamp der var bedst at vinde, men jeg synes mod Arsenal i FA-cuppen var mere overbevisende United spil
Nu har jeg ikke regnet det ud... Men synes det er lidt mærkeligt det bliver så lavt, da jeg har givet et 10-tal og 4 9-taller, mens i den dårlige ende to 5-taller og et 3-tal...
Ellers synes jeg det er mærkeligt, at I ikke forstår hvad jeg mener med, at jeg tænkte på at give Ronaldo 11 på en skala fra 1-10... Tænk jer lidt om... Han var så fantastisk god, at jeg måske burde have givet ham 11, men jeg mener i nogle enkelte kampe faldt han lidt ud, og derfor får han "kun" 10...
Kan godt være jeg har sprunget en over men alligevel divideret med den, men hvis det er fra 1-10 er det da også fair nok :)
Parkohargo@ Meget fed analyse af de enkelte spillere i sæsonen. Er enig i Rio og Ronaldo skal have den høje karakter, men er Scholes' og Rooneys ikke lige lovlig højt? Ja, de er vigtige og kan lave nogle fantastiske ting, men efter min mening havde de alt for mange form dyk begge to. Det var sjældent, at de virkelig leverede varen over længere tid. Dog skal det til begges forsvar siges, at deres sæson har været ødelagt af skader især Rooney. Udover det, er jeg helt enig.
Mr. Larsen
24-05-2008, 11:48
Vil også lige lave min egen vurdering af spillerne igennem sæsonen. 13 skala benyttet.
Louis Saha: Jeg er sikker på at samuel jackson i unbreakable er Louis Saha i forklædning. Den mand har været så skadet så selv en digestive kiks kunne kunne være bedre istand til at sparke til en bold uden at gå i stykker. En meget skuffende sæson for hans vedkommende, hvor det dog alligevel blev til fem mål. Det lakker mod enden for Saha. 5-6
Du må vel mene en marie kiks :)
Parkohargo
24-05-2008, 17:35
Parkohargo@ Meget fed analyse af de enkelte spillere i sæsonen. Er enig i Rio og Ronaldo skal have den høje karakter, men er Scholes' og Rooneys ikke lige lovlig højt? Ja, de er vigtige og kan lave nogle fantastiske ting, men efter min mening havde de alt for mange form dyk begge to. Det var sjældent, at de virkelig leverede varen over længere tid. Dog skal det til begges forsvar siges, at deres sæson har været ødelagt af skader især Rooney. Udover det, er jeg helt enig.
hmm tjae det kan jo diskuteres..men syntes alligevel Rooney han har været en vigtig brik i rigtig mange kampe, trods han måske ikke har scoret de mål han burde. Det er som om vores spil bare flyder bedre når han er inde. Det samme med Scholes. Er imponeret over han stadig kan holde sit høje niveau trods hans alder.. han har dog haft sine fejlafleveringer i sæsonen men er alligevel trådt igennem sammen med Carrick på midten.
Rangere holdet:
Ronaldo - ingen over, ingen ved siden af
Rio, Evra, Vidic - utrolig stabil forsvarskæde.. Udgør legendarisk forsvar, blandt de bedste nogensinde imo.
Carrick, Tevez, Brown, Scholes, Hargo - gør deres arbejde.. og har haft go indflydelse på sæsonen
Anderson, Nani Talenter der taler for sig selv.. fremtiden ser lys ud
Rooney Ikke god nok, Rooney har vist klasse i glimt.. men kan gøre det Meget meget bedre.
Giggs Har været skuffende og vist at han nok er en færdig mand..
alt i alt har det været en utrolig sæson som sagtens kan sidestilles med 99'
Højdepunkter:
United - Newcastle 6 - 0
Vores to sejre mod scouserne
4-0 med Gunners
Scholes stunner mod Barca
kampen mod Chelsea
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.