PDA

Se fuld version : CL: Manchester United - AS Roma (QF)

Sider : 1 [2]

Elrantiri
09-04-2008, 21:37
Jep, men der var vist også offside, selvom det ikke blev dømt.

Sådan kan det jo gå.

Af det jeg fik set af kampen virkede det som en kamp hvor alle faktisk gjorde det ret godt - især Silvestre overraskede mig meget positivt, har tidligere virkelig hadet ham, men han kæmpede ret godt, og var ikke bange for at ofre sine egne kugler at stoppe et skud.

Hl-Glory
09-04-2008, 21:37
Så vi i semifinalerne efter en reigtigt rigtig flot kamp.
vi viser vi mener det seriøst i år.
vi spiller rigtig smukt med masser af gennem det meste af kampen.
vi udstråler meget energi.
Neville får comeback.
så bliver det altså ikke meget bedre?

MOM: Tévez eller Hargo
- suverænt spil fra dem idag.

Glory glory Man United!

Drale
09-04-2008, 21:38
Det var 13 sejre i træk på hjemmebane i CL. Imponerende :D

Manchester United
Og så skal vi bare slå barca... Messi må gerne skades for min skyld:P

Hl-Glory
Det var 13 sejre i træk på hjemmebane i CL. Imponerende :D

Er det ikke "kun" 11 ?

Flax_Generous
Silvestre spillede rigtig godt i 2. halvleg, ja. Men alle gjorde det faktisk ganske godt. Nogle selvfølgelig bedre end andre, men overordnet set en strålende præstation som sagtens kunne have endt 4-0 (eller 4-3) med lidt held og skarphed.

McPherson
Kanon! Og hvor fantastisk at Fergie endelig gav Ronaldo en pause! Havde dog gerne set at Ferdinand gik ud efter de 70 min, så man ikke gamblede for meget.. Så skulle Nev ind på højre og Brown ind i midten.. Men udover det var det great :) Det blir fandme en spændende semi mod Barca! Tror vi har en go chance, men den blir svær!!! Hvornår er det den spilles? Og hvem starter på hjemmebane?

Drale
09-04-2008, 21:40
Er det ikke "kun" 11 ?

Det kan godt være. Ved det ikke helt

KennyN
09-04-2008, 21:43
Flot kamp. Vi burde dog have scoret 4-5 mål, og afgjort det hele meget hurtigere.. Men fint, vi sparede stort set Rooney samt Scholes og Ronaldo. Hargreaves, Park, Giggs, Anderson og Tevez var fremragende, med masser af gode afleveringer, tempo og gode ryk i dybden. Hargreaves var imponerende.. Sikkert at holde nullet, og godt af Pique, som gjorde det fint. Rio så på et tidspunkt ud til at være lidt i problemer med foden, men må være okay, da han spillede 90 min..
Og tillykke til Gary Neville, lækkert at se ham tilbage. Det må have været stort for ham. Og fuld fortjent hyldest til ham. Flot.!

Nu venter Barcelona. Men først Arsenal i Premier League..

Grønholdt.
09-04-2008, 21:45
Det var et stykke solidt håndværk i dag. Vi skulle ha' vundet meget større end vi gjorde i dag. Hargreaves var den bedste i dag. Han var overalt på banen, og så lagde han jo også op til målet. Det eneste som jeg ikke brød mig om i dag, det var Ferdinand's halten i første halvleg. Det var også kanon godt og se Neville og Silvestre tilbage på banen igen. Det er en vigtig ting nu her hvor sæsonen er ved at spidse til. 1-0, og så videre til Anal kampen på søndag!!! :devilll:

Flax_Generous
09-04-2008, 21:46
Hargreaves var genial i dag. Næsten den bedste midtbanepræstation fra en United-spiller i år. Jeg er meget, meget glad for, at han endelig viser lidt af sit fantastiske talent. De indlæg og ture han tager på kanten er verdensklasse og hans dybdeløb, bolderobringsevne og energi er helt fantastisk.

Tevez var også strålende. En af hans absolut bedste kampe i United-trøjen. Park og Giggs spillede også noget af deres bedste i lang, lang tid. Herligt at se dem slå til når de får chancen.

Anderson, Carrick, Rio og Pique var også gode og lavede virkelig, virkelig få fejl (var der nogle?). VDS, Brown og Silvestre var solide og gode, selvom de to sidste var de dårligste i 1. halvleg.

Har jeg glemt nogle?

Nå jo, Neville: Man of the match!

Manchester United
09-04-2008, 21:47
hvornår skal barca og united spille så?

United DK
09-04-2008, 21:48
En rigtig god kamp, som vi sagtens kunne have vundet 4 eller 5-0, men effektiviteten manglede desværre. Men okay, vi er videre uanset, og vi fik sparede et par profiler, så alt i alt en god aften.

Og så var det dejligt at se Neville tilbage igen. Jeg har sagt det før, større United-mand finder man ikke på vores hold. Legend!

Thomas
09-04-2008, 21:49
Hold op en flot kamp fra vores side. Giggs er fuldstændig vågen igen og smækker hans bolde lige i fødderne på de andre, godt spil! Det vil jeg se mere af. Park lever også fuldstændig op til United standarden, mange gode forsøg, det er synd han ikke havde heldet med sig. I forsvaret var jeg lidt bange, da jeg lige pludselig så Silvestre løb rundt, meeeeen, han gjorde det super og gik hårdt i tacklingerne. Flot spillet! Så er det også lækkert at se, at spillerne har respekt for Neville, da han kommer ind, flot cadeaut at give ham anførerbindet, og det var også fornuftigt, at han kom ind på midtbanen i stedet for forsvaret, så han lige kunne vende sig til det hurtige tempo.

Og lige for at runde det hele af; vi havde ikke Ronaldo med og Rooney var knap nok inde. På trods af dét leverede vi en strålende præstation, så skidt med at de får et tvivlsomt straffe - Brown rammer bolden først - sålænge de ikke kan score!

Ja, okay, nu runder jeg det af; Tevezs mål er i særklasse, lækkert indlæg fra Hargo, der har luret at Tevez var med på en flyvende hollænder! :D

MoM: van der Sar. Han kan stadig den gamle, sublime redninger og han holder os godt inde i kampene med hans overblik og fantomredninger!

Så er det Barca! uuuuh!!! :D

PetterDK
Sådan kan det jo gå.

Af det jeg fik set af kampen virkede det som en kamp hvor alle faktisk gjorde det ret godt - især Silvestre overraskede mig meget positivt, har tidligere virkelig hadet ham, men han kæmpede ret godt, og var ikke bange for at ofre sine egne kugler at stoppe et skud.

Hehe lige din sidste sætning med at han ikke var bange for at ofre sine kugler for at stoppe et skud er jeg helt enig i. Imponerende som han kaster sig ind i skuddet, jeg ville personlig være lidt bange for at blive ramt i klokkeværket på sådan et skud, men det har måske også noget at gøre med at jeg selv scorede et mål med dilleren til fodbold i dag :lolol:

Thomas
hvornår skal barca og united spille så?

Mener de sagde d. 23 april, og Liverpool - Chelsea skal spille d. 21 april.

srixon
09-04-2008, 21:50
Og så skal vi bare slå barca... Messi må gerne skades for min skyld:P

han er allerede skadet og mener ikke han han kan nå at blive klar til vores kampe...;)

Drale
09-04-2008, 21:52
Mener de sagde d. 23 april, og Liverpool - Chelsea skal spille d. 21 april.

Man spiller da ikke CL om mandagen?

PerRonaldo
09-04-2008, 21:54
Hvor er "ji-sung energizer-bunny" bare fantastisk. :)

A hvad? han er da så pivringe, alle snakker om Giggs og hans dårlige spil, men park laver da absolut ikke andet end at løbe.. Vi kunne da lige så godt have kipketer på holdet.

Men dejligt med en sejr, det kunne blive grimt, hvis de havde scoret på det straffe, som kun dommeren kunne se der var. Nu glæder jeg mig bare som et lille barn til vi skal møde Barcelona, det er hvad jeg kalder finalen over dem alle, også selvom det kun er semi, det er de to bedst spillene hold gennem de seneste år. Ja Barca har krise, men de mangler også Ronaldinho og Messi.

srixon
09-04-2008, 21:58
ahhhh, jeg har ikke været en fan af Park i år, men i aften synes jeg han gjorde det fremragende!

Thomas
09-04-2008, 21:59
Man spiller da ikke CL om mandagen?

Rigtig nok. Jeg nåede kun at skimte hvad der stod i bunden af skærmen, da de viste datoerne, men de rigtige er...

Semi-finals
22 - 23 April 2008
29 - 30 April 2008

Det står der inde på uefa.com

snegl
09-04-2008, 22:00
A hvad? han er da så pivringe, alle snakker om Giggs og hans dårlige spil, men park laver da absolut ikke andet end at løbe.. Vi kunne da lige så godt have kipketer på holdet.

Men dejligt med en sejr, det kunne blive grimt, hvis de havde scoret på det straffe, som kun dommeren kunne se der var. Nu glæder jeg mig bare som et lille barn til vi skal møde Barcelona, det er hvad jeg kalder finalen over dem alle, også selvom det kun er semi, det er de to bedst spillene hold gennem de seneste år. Ja Barca har krise, men de mangler også Ronaldinho og Messi.

har du overhovedet set kampen idag? Park var vildt god, og skabte meget (også via hans løbespil). Mod Boro gjorde han at vi udlignede.

Btw: Gode momenter af Giggs idag. Håber det fortsætter

PerRonaldo
09-04-2008, 22:03
har du overhovedet set kampen idag? Park var vildt god, og skabte meget (også via hans løbespil). Mod Boro gjorde han at vi udlignede.

Btw: Gode momenter af Giggs idag. Håber det fortsætter

ja men han laver også mange fejl, han er slet ikke dfordrende nok og hans afslutninger+tæmninger i de afgørende sitationer er bare ikke skarpe nok.

Ja jeg vil da mene Giggs spillede langt bedre end park idag.

Men hvor var Hargreaves dog outstanding idag, den måde han formår at være en trussel både offensivt, men også defensivt. Der ser vi en spiller der kan knokle rundt på en bane i 90 min, som egentlig er oprydder, men idag var han måske vores farligste våben offensivt.

Kofoed
09-04-2008, 22:18
God kamp, og Giggs fik da virkelig svaret igen på alle sine kritikkere.. det spil må han gerne beholde.. masser af flotte detaljer.. Park gør det godt IGEN, og det er helt vildt så meget luft han har.. og han skaber også meget.. Hargo gør det fænomenalt, og ham på højrebacken ville være rigtig fedt.. han ligger jo de sødeste sukkerbolde.. bare indlægget til målet var jo kanon.. og hvordan var det han løb idag.. han sprintede jo rundt og hoppede over bolden og jeg ved ikke hvad.. hvis det er hvad vi kan forvente af ham, er det ok med mig:D Og pique.. det jeg så gjorde han det rigtig godt.. virker sikker, og jeg vil meget gerne se ham mod arsenal.. Tevez gør det også fremragende og jeg er ikke i tvivl om at vi skal købe ham, hurtigst muligt, så der ikke bliver nogen tvivl..

Elrantiri
09-04-2008, 22:19
ja men han laver også mange fejl, han er slet ikke dfordrende nok og hans afslutninger+tæmninger i de afgørende sitationer er bare ikke skarpe nok.

Ja jeg vil da mene Giggs spillede langt bedre end park idag.

Omvendt er han ikke værre på afslutningerne end Rooney har det med at være - men en supergod spiller bliver han nok aldrig.
Han kæmper virkelig røven ud af bukserne, og ligemeget om han scorer eller ej sætter han virkelig Roma under pres, og det er også en meget stor fordel - jo mere vi er i deres ende, jo mindre er vi selvsagt i vores egen halvdel af banen.

God kamp, og Giggs fik da virkelig svaret igen på alle sine kritikkere.. det spil må han gerne beholde.. masser af flotte detaljer..

Omvendt skal vi heller ikke blive helt "Nu er Giggs tilbage som vi kender ham" bare fordi han spiller 1 rigtig god kamp - det ved vi jo inderst inde godt at han kan, problemet er jo at der er langt mellem snapsene.

Parkohargo
09-04-2008, 22:22

ehm..Park spillede virkelig godt iaftes så fatter slet ikke noget af den udtalelse du kommer med der..

Mine bedømmelser:

VDS: Virker usvigeligt sikker i hans spiller. Alle førstegangs berøringer bliver sparket væk med en dejlig selvsikkerhed. Laver nogle flotte redninger. Rigtig god kamp fra hans side af. 10

Brown: Virker en smule usikker til tider og man kunne godt ønske at se ham gå noget mere med i offensiven. Begår et straffespark, men ligner det at roma spilleren diver. Formår dog sammen med resten af defensiven ikke at lukke nogle mål inde. 8

Rio: Altid meget sikker som sædvanlig. Dejlig ro i hans spil. 9

Pique: Gjorde det faktisk rigtig godt og viste flere gange en god sikkerhed og omgang med bolden. Dog missede han ianden halveg en bold der kom ind mod feltet der kunne have været blevet farlig. 8

Silvestre: Synes manden starter lidt sløvt ud i anden halveg med nogle dumme boldtab og afleveringer. Men formår faktisk rigtig flot i anden halveg at komme op i gear. God kamp af Silvestre. 8

Park: Arbejdede og løb som en hest, især i den første halve time skabte han rigtig meget både med farlige afleveringer og gode løb langs kanten. Faldt lidt ud i anden men kommer frem til en del farlige situationer sidst på kampen. Rigtig flot kamp af park. 8-9

Carrick: Var en del mere anonym idag end som han plejer at være. Men ellers ret sikker i hans spil, og deltog meget i det defensive arbejde. 8

Anderson: Var mange steder og en rigtig god igangsætter af angrebene idag. Arbejder stenhårdt alle steder på banen. 8-9

Giggs: Den gamle mand vågnede idag op til dåd, og både udfordrede, afleverede bolden flot og havde skud på mål. Noget man virkelig har savnet fra hans side af. Går dog en smule træt i anden halveg men ellers god kamp af giggs. 8-9

Hargo: Var her og der og alle vegne. Masser af flotte afleveringer som gjorde det farligt for Roma forsvarerne hvilket til sidst også førte til et mål af Tevez. Havde en stor chance på mål hvilket nok burde havde gået ind. Han deltog både i defensiven og bragte en masse til offensiven. Vel nok den flotteste kamp af Hargo i en United trøje.min MOM. 10

Tevez: Scorede et mål og gjorde sig farlig i mange situationer, læser spillet flot og bygger kontraangrebene næsten perfekt op. En helt igennem flot kamp af lille Tevez. 9-10.

Synes egentlig ikke der rigtig var nogle spillere der faldt igennem idag. Flot niveau at vise, og vi kunne godt havde fået et par mål mere.:)

man.utd25
09-04-2008, 22:25
ehm..Park spillede virkelig godt iaftes så fatter slet ikke noget af den udtalelse du kommer med der..

Mine bedømmelser:

VDS: Virker usvigeligt sikker i hans spiller. Alle førstegangs berøringer bliver sparket væk med en dejlig selvsikkerhed. Laver nogle flotte redninger. Rigtig god kamp fra hans side af. 10

Brown: Virker en smule usikker til tider og man kunne godt ønske at se ham gå noget mere med i offensiven. Begår et straffespark, men ligner det at roma spilleren diver. Formår dog sammen med resten af defensiven ikke at lukke nogle mål inde. 8

Rio: Altid meget sikker som sædvanlig. Dejlig ro i hans spil. 9

Pique: Gjorde det faktisk rigtig godt og viste flere gange en god sikkerhed og omgang med bolden. Dog missede han ianden halveg en bold der kom ind mod feltet der kunne have været blevet farlig. 8

Silvestre: Synes manden starter lidt sløvt ud i anden halveg med nogle dumme boldtab og afleveringer. Men formår faktisk rigtig flot i anden halveg at komme op i gear. God kamp af Silvestre. 8

Park: Arbejdede og løb som en hest, især i den første halve time skabte han rigtig meget både med farlige afleveringer og gode løb langs kanten. Faldt lidt ud i anden men kommer frem til en del farlige situationer sidst på kampen. Rigtig flot kamp af park. 8-9

Carrick: Var en del mere anonym idag end som han plejer at være. Men ellers ret sikker i hans spil, og deltog meget i det defensive arbejde. 8

Anderson: Var mange steder og en rigtig god igangsætter af angrebene idag. Arbejder stenhårdt alle steder på banen. 8-9

Giggs: Den gamle mand vågnede idag op til dåd, og både udfordrede, afleverede bolden flot og havde skud på mål. Noget man virkelig har savnet fra hans side af. Går dog en smule træt i anden halveg men ellers god kamp af giggs. 8-9

Hargo: Var her og der og alle vegne. Masser af flotte afleveringer som gjorde det farligt for Roma forsvarerne hvilket til sidst også førte til et mål af Tevez. Havde en stor chance på mål hvilket nok burde havde gået ind. Han deltog både i defensiven og bragte en masse til offensiven. Vel nok den flotteste kamp af Hargo i en United trøje.min MOM. 10

Tevez: Scorede et mål og gjorde sig farlig i mange situationer, læser spillet flot og bygger kontraangrebene næsten perfekt op. En helt igennem flot kamp af lille Tevez. 9-10.

Synes egentlig ikke der rigtig var nogle spillere der faldt igennem idag. Flot niveau at vise, og vi kunne godt havde fået et par mål mere.:)

Du har ret i det hele, men husk nu at Roma også nemt kunne have scoret også kunne kampen været en helt anden.

Parkohargo
09-04-2008, 22:27
Du har ret i det hele, men husk nu at Roma også nemt kunne have scoret også kunne kampen været en helt anden.

Ja det har du helt ret i. Men sådan skulle det ikke gå. Vi tumlede dog lidt rundt i defensiven nogle gange men rigtig farligt blev det dog aldrig. Undtagen ved straffesparket dog..men så nej egentlig heller ikke der.:)

man.utd25
09-04-2008, 22:29
Ja det har du helt ret i. Men sådan skulle det ikke gå. Vi tumlede dog lidt rundt i defensiven nogle gange men rigtig farligt blev det dog aldrig.

Men er glad for at Pique fik svaret igen med sit meget sikkert spil, han skal have ros den knægt:)

el-insaciable
09-04-2008, 22:35
Dem der Barcelona... - er de gode?

:D

man.utd25
09-04-2008, 22:41
Dem der Barcelona... - er de gode?

:D

for nogen år siden, men vi slår dem over 2 kampe:whine:

srixon
09-04-2008, 22:51
Selvfølgelig banker vi dem.. de er til at snakke med lige nu. uden Messi og Ronaldinho har de ikke meget at byde på, i forhold til os

Sivebæk
09-04-2008, 22:52
Det lader til, at vi skal spille første semifinale den 23. april og returopgøret den 29. (Wiki og DR Sporten er min kilde, så intet er vel 100 %) Det er mildest talt noget lort, for vi har altså lige en Chelsea-kamp ind imellem. Vi får kun tre dages hvile mellem kampene, mens Chelsea får fire. Det kan vise sig at blive altafgørende i ræset om trofæer... :mad:

Elrantiri
09-04-2008, 22:54
Det lader til, at vi skal spille første semifinale den 23. marts og returopgøret den 29. (Wiki og DR Sporten er min kilde, så intet er vel 100 %) Det er mildest talt noget lort, for vi har altså lige en Chelsea-kamp ind imellem. Vi får kun tre dages hvile mellem kampene, mens Chelsea får fire. Det kan vise sig at blive altafgørende i ræset om trofæer... :mad:

Næh, så er de 3 omgange røvfuld bare uddelt det hurtigere - vores trup er rimelig bred, så mon ikke vi klarer den.

Og hvis det er, så må jeg jo bare oddse på at Man U ikke scorer nogle mål i de kampe - de er nemlig gode til at sørge for, at jeg aldrig vinder en skid i odds :P

Sivebæk
09-04-2008, 22:55
Pas på med ikke at undervurdere vores modstandere. Vi kan meget vel ende op uden trofæer efter denne sæson...

Elrantiri
09-04-2008, 22:58
Pas på med ikke at undervurdere vores modstandere. Vi kan meget vel ende op uden trofæer efter denne sæson...

Jeg må da undervurdere så meget som jeg har lyst til så længe SAF har styr på sagerne.

Men helt ærligt, Barcelona mangler 2 af deres bedste spillere, og Chelsea kan United altså også godt overvinde.

Kofoed
09-04-2008, 23:04
Omvendt skal vi heller ikke blive helt "Nu er Giggs tilbage som vi kender ham" bare fordi han spiller 1 rigtig god kamp - det ved vi jo inderst inde godt at han kan, problemet er jo at der er langt mellem snapsene.

Nej helt klart ikke.. og jeg vil stadig hellere se Nani starte, men nu hvor han er skadet og vi "skal" bruge Giggs er det rart hvis han kan finde den form frem igen, og så er han en kanon indskifter at have, og især hvis han spiller sådan..

Færingen
09-04-2008, 23:24
Vigtigt at Nani bliver klar mod Barca når man tænker på at Puyol ikke kommer til at spille den første kamp på grund af karantæne. Da kommer hans hurtighed til at være guld værd.
Ellers synes jeg at det var meget at glæde sig over i aften. Silvestre klarede sig fint og Neville er tilbage. Pique var fin og selv uden Ronaldo og Rooney, som er vøres største stjerner, klarede vi at vinde mod Italiens bedste hold pt.

Kampen blev fejret her på Færøerne med vin og øl ! By the way, vi har havt sol i dag, længe siden :) Det var vist vores sommer

robinho
10-04-2008, 04:49
en kamp igår hvor vi spillede flot de første 25 minutter.

Men vi fik udnyttet den sidste mulighed i denne sæson for at spare eksempelvis ronaldo, og det var helt fint.

EN ting er sikkert. Lader vi barce have kuglen, som vi i store dele af kampen igår lod roma have den omkring vores felt, så klipper de os midt over. Der skal være et stærre boldpres ligesom vi lavede i starten af kampen, og ligesom vi gjorde mod arsenal i cuppen.

Men fint nok vi vandt. Rio overlevede og hargreaves spillede en fremragende kamp.

TrincoBoy
10-04-2008, 06:08
Selvfølgelig banker vi dem.. de er til at snakke med lige nu. uden Messi og Ronaldinho har de ikke meget at byde på, i forhold til os

At de muligvis ikke har Messi med er en fordel for os, men jeg mener dog ikke at Ronaldinho har den store betydning, som han har haft for dem......Anyway vi banker dem ud uanset om de to er med eller ej:devilll:

Dines
10-04-2008, 06:31
EN ting er sikkert. Lader vi barce have kuglen, som vi i store dele af kampen igår lod roma have den omkring vores felt, så klipper de os midt over. Der skal være et stærre boldpres ligesom vi lavede i starten af kampen, og ligesom vi gjorde mod arsenal i cuppen.

Men fint nok vi vandt. Rio overlevede og hargreaves spillede en fremragende kamp.

Så er Barca ikke bedre. Nu så jeg highlights af kampen mod Schalke igår, og havde været skarpere i afslutningerne, så kunne de med lidt held have vundet. Jeg frygter ikke Barca. Deres offensiv er ikke så stærk, og deres defensiv halter. Jeg er sikker på, at vi nok skal gå videre.

Til kampen igår. En fin kamp, hvor vi fik sparet de store stjerner, men alligevel holdt i et flot niveau, selvom det ikke var de vante startere, der spillede inde. Tevez kæmpede som besat, og scorede et rigtig flot mål. Er jeg den eneste der har bemærket, at han er stærk i hovedspillet, Tevez? Giggs spillede sin bedste halvleg i denne sæson. Selvom han faldt ud til sidst, så er det store store fremskridt, i forhold til hvad vi har set fra hans side. Men MOM må udentvivl være Hargreaves. Fantastisk kamp. Han løb solen sort, og lavede nogle fantastiske indlæg og dybdeløb. Faktisk overrasker Hargo mig. Jeg troede han var en ren bolderober, der ikke kan noget offensivt, som f.eks. Gattuso. Men Hargreaves er faktisk overdrevet god i en fri rolle, som han havde igår. Det var tydeligt, at han nød, at han kunne trække med op. Flot kamp. Jeg håber han starter mod Arsenal.

Vi er videre med 3-0 sammenlagt. Det er sgu iorden!

Thomas
10-04-2008, 07:34
Det lader til, at vi skal spille første semifinale den 23. marts og returopgøret den 29. (Wiki og DR Sporten er min kilde, så intet er vel 100 %) Det er mildest talt noget lort, for vi har altså lige en Chelsea-kamp ind imellem. Vi får kun tre dages hvile mellem kampene, mens Chelsea får fire. Det kan vise sig at blive altafgørende i ræset om trofæer... :mad:

Marts? :D

Hold op hvor er det dejligt at vågne op med sådan et resultat i baghovedet. Pure class. Glæder mig SÅ meget til Barca kampene!!

robinho
10-04-2008, 08:38
Så er Barca ikke bedre. Nu så jeg highlights af kampen mod Schalke igår, og havde været skarpere i afslutningerne, så kunne de med lidt held have vundet. Jeg frygter ikke Barca. Deres offensiv er ikke så stærk, og deres defensiv halter. Jeg er sikker på, at vi nok skal gå videre.

Jeg sagde intet om at de ikke var til at score på. Det ved alle og enhver at deres defensiv sejler, og så mangler de oven i købet puyol i første kamp.

Men frygter specielt en mand som wes brown med hans kejtede bevægelser overfor en hurtig mand som henry, for brown liger en der ikke aner hvor han gør af sin krop når han går i dueller.

Men en kamp mod barce bliver primært vundet ved, at iniesta og xavi ikke får lov til UFORSTYRET at spille kuglen rundt og kontrollere midtbanen. Og med det vi leverede i går rent defensivt kunne man frygte det scenarie.

Men vi er stærkere defensivt og fysisk.

el-insaciable
10-04-2008, 09:39
Tja, det gælder jo begge vege. Hvis Barcelona lader Carrick og Scholes styre slagets gang, så bliver de også kørt fuldstændig over. Især fordi vi altså vinder match uppen mellem vores angreb og deres forsvar klart i forvejen.

Jeg føler mig ret sikker på, at vi går videre. Barca er hypet som få hold, men de er imo ikke oppe i vores klasse - i hvert fald ikke uden Messi.

theviking66
10-04-2008, 10:30
Jeg sagde intet om at de ikke var til at score på. Det ved alle og enhver at deres defensiv sejler, og så mangler de oven i købet puyol i første kamp.

Men frygter specielt en mand som wes brown med hans kejtede bevægelser overfor en hurtig mand som henry, for brown liger en der ikke aner hvor han gør af sin krop når han går i dueller.

Men en kamp mod barce bliver primært vundet ved, at iniesta og xavi ikke får lov til UFORSTYRET at spille kuglen rundt og kontrollere midtbanen. Og med det vi leverede i går rent defensivt kunne man frygte det scenarie.

Jeg er slet ikke så bange for Henry. Jeg har set kampen fra igår og manden er fuldstændig uden selvtillid. Han går konstant rundt og ryster på hovedet af sig selv, tager slet ikke de der farlig ryk ind i banen, som man er vant til at se fra hans side. Der er selvfølgelig momenter, hvor han stadig viser klassen, men der er langt mellem dem. Tror godt Brown kan holde ham når man tager Henrys nuværende form i betragtning.

Er fuldstændig enig i din vudering af Xavi og Iniesta, men jeg tror at vi i stærkeste opstilling har kvaliteten i holdet til at holde dem i skak. Det er nøglen til at stoppe Barcelona. Glæder mig som en sindsyg, nøj hvor bliver det fedt.

Sæsonafslutninger er bare alt for spændende....

United DK
10-04-2008, 10:42
Barcelona er et klassehold, og det er muligt at de svinger en del, men rammer de dagen, så skal vi passe på. Som jeg dog har sagt før, så er det kun os selv der kan afgøre, om vi går videre, for spiller vi op til vores bedste, så går vi videre. Desværre har vi det jo så med, at fejle når det virkelig gælder i CL, hvilket kan ses på, at vi kun har vundet den en enkelt gang, selvom vi har deltaget i samtlige sæsoner siden 1996/97 (hvilket er rekord). Men lad denne gang blive gangen, hvor vi tager skridtet videre til finalen.

I øvrigt er det jo første gang vi besøger Camp Nou, siden den magiske aften i '99.

theviking66
10-04-2008, 10:49
Barcelona er et klassehold, og det er muligt at de svinger en del, men rammer de dagen, så skal vi passe på. Som jeg dog har sagt før, så er det kun os selv der kan afgøre, om vi går videre, for spiller vi op til vores bedste, så går vi videre. Desværre har vi det jo så med, at fejle når det virkelig gælder i CL, hvilket kan ses på, at vi kun har vundet den en enkelt gang, selvom vi har deltaget i samtlige sæsoner siden 1996/97 (hvilket er rekord). Men lad denne gang blive gangen, hvor vi tager skridtet videre til finalen.

I øvrigt er det jo første gang vi besøger Camp Nou, siden den magiske aften i '99.

Jeg får gåsehud bare ved tanken om '99.

Det gjorde jeg også da Gary Neville kom på banen igår og hvilken gæstus at give ham anførebindet med det samme. En fed position på banen i øvrigt. Det var tydeligt at det ikke lige er så tit at han spiller der. Løb lidt rundt om sig selv og egentligt ganske morsomt at følge. Der gik over 6 min. før han rørte bolden, men det var fedt hver gang. Fedt af fansne på OT....

KennyN
10-04-2008, 12:00
Og husk de to 3-3 opgør fra Treble sæsonen. Et par forrygende kampe. Lad os håbe på god fodbold af samme kaliber eller endnu bedre, i de kommende semifinaler..
Vi skal ikke give dem så meget plads, da de er bedre end Roma. Også selv om de kun lave 2 mål mod Schalke. Hvis de får plads, og så samtidig har dagen, jamen så er de super farlige. Vi skal bestemt ikke undervurdere dem, blot fordi de er lidt nede pt, og sandsynligvis har smidt mesterskabet væk..

Flax_Generous
10-04-2008, 12:10
Mja, Barca i deres nuværende form kommer ikke til at klippe nogen over. De er virkelig dårlige og har været det i den seneste måneds tid eller tre. I mine øjne er Roma lige netop nu et bedre hold. Jeg ville sådan ønske, at vi skulle møde Barca i morgen. Desværre går der næsten to uger, hvor de kan finde lidt af formen og ikke mindst få Messi tilbage. De har dog en kæmpe opgave foran sig, hvor alt vel mere eller mindre afhænger af hvordan og hvornår Messi kommer tilbage...

Mulle
10-04-2008, 13:07
Flot kamp. Især Hargreaves var den store profil i kampen, dog var han lidt ufarlig inkl. Park som måske burde scorer, men vi havde Tevez, og Hargo var manden, som lage op + vi vandt alle duellerne mod Roma. Bare vi spiller sådan være gang, så er mesterskabet og CL-titlen vores.

Karakterer 1-10

van der Sar Var lidt usikker i 1-2 situationer, hvor han ikke holdte på bolden, men ellers godt gået. Og hvis manden bag straffesparket ikke skød bolden over mål, vil jeg stadig tro vores keeper ville have reddet den, da han valgte den rigtige side. 7

Brown: Begik straffespark, som kunne have endt det hele på hovedet, men ellers spillede han en udmærket kamp. 7

Ferdinand: Som sædvanlig. En forsvarsmester. 8

Pique: Han spiller ellers fint i defensiven, men han skal snart få styr med hovedet. Han virker ret usikker, når han skal til at heade, når han er på eget banehalvdel, men ellers farlig mod modstandernes. Og han skal også få styr på sine afleveringer, så de bliver lige så præcise som Ferdinands. Han er jo stadig ung. 7

Silvestre: Synes han var lidt usikker i starten, men kom dog bedre i anden halvleg og blokerede et vigtigt skud. Flot af ham, da det var hans comeback. 7

Park: Han spillede fint, havde nogle afslutninger, men er ikke så stærk, og var træt i anden halvleg. 8

Carrick: Han spillede en rigtig god kamp. Han fik nogle flotte indgreb og flotte afleveringer. 8

Hargreaves: Han var simpelthen genial. Mange gode afslutninger og afleveringer. Lagde op til et mål, og meget aktiv i kampen. 10 Man of the Match

Anderson: Han spillede en fin kamp. Flotte løb, aktiv og en udmærket afslutning, som han havde. 8

Giggs: Jeg mener bestemt han havde en god dag. Flotte finter og udmærket afleveringer, som var ret vigtige. Han var med i kampen, og havde en god afslutning. 7

Tevez: Den lille spiller arbejdede hårdt, og han scoret en fantastisk mål med hovedet. 9
--
Rooney: Havde en afslutning, men man nåede ellers ikke at se så meget til ham. 6
O'shea: Spillede som midtbanespiller, og man nåede ikke at se så meget til ham. 6
Neville: I de sidste 10 minutter vidste Neville som midtbanespiller, at han stadig er meget sikker med en bold og hvordan den skal bruges. Han vidste lidt farlighed mod mål, og det ser indtil videre faktisk godt ud for Gaz, og at han stadig har en chance for, at erobre pladsen fra Brown. Hvis man bare ser mere til ham, som fx. 45 minutter i en førsteholdskamp så ved man, om han har en chance for at få pladsen tilbage eller ej. 7

Rasmus-K-J
10-04-2008, 13:14
Skal du ikk give karaktere mulle?

Mulle
10-04-2008, 13:26
Skal du ikk give karaktere mulle?

Rettet.

- Jeg kan slet ikke vente til kampene mod Barcelona. Puyol har karantæne I CL, men hvor mange kampe, 1 eller 2? Er der ellers flere?

Og hvad med vores spillere? Har de karantæne, eller en gul kort fra karantæne?

pølsemanden
10-04-2008, 13:28
Rettet.

- Jeg kan slet ikke vente til kampene mod Barcelona. Puyol har karantæne I CL, men hvor mange kampe, 1 eller 2? Er der ellers flere?

Og hvad med vores spillere? Har de karantæne, eller en gul kort fra karantæne?

Ingen har karantæne for united og puyol har karantæne i 1 kamp,

pølsemanden
10-04-2008, 13:38
Eb forside..

http://img291.imageshack.us/img291/1076/unavngivetrl3.png (http://imageshack.us)

Dines
10-04-2008, 13:58

Du har ret i alt hvad du siger. Dog vil jeg sige, at jeg er nervøs hvergang, at der er en hurtig spiller overfor Brown. :p Men han skal nok klare det. En af grundende til, at dommeren dømte straffe igår, var at Brown ser så klodset ud. Der var ikke straffe, men Brown stikker benet ud, og får det ikke til at ligne, at Mancini diver, som han jo gør. Men jeg er rimelig fortrøstningsfuld. Barca har også et par svage punkter vi skal køre på. Valdes er f.eks. enormt overvuderet.

Et minus der ved, at vi skal møde Barca er ligesom, da vi mødte Milan, at de kun kan koncentrere sig om CL. De er formentlig ude af mesterskabskampen i La Liga, og kan så fokusere 100% på CL, mens vi har et par sværre kampe og skal kæmpe på to fronter. Det er et minus.

Unitedforever
10-04-2008, 15:45
Jeg mener bestemt at Barca er til at tale med. Deres forsvar er en katastrofe af dimensioner, og deres angrebsspil fungerer ej heller særlig godt. Selvfølgelig er de et klasse hold, men deres manglende form, energi og sammenhold, gør, at jeg er stensikker på, at vi slår dem rimelig klart over 2 kampe. Desuden vil Vidic, formendtlig, være klar til den kamp. Derudover er vores trup stærk på, næsten, alle positioner og alle mand er i fin form og arbejder hårdt for hinanden. Derfor synes jeg at alle faktorer og pile peger i retning af, at vi indløser vores velfortjente finalebilet :D

JakobR
10-04-2008, 15:54
Jeg forstår ikke folk er så utrygge ved Brown. Efter min mening er han evigt kølig og har ingen hang til at gå i panik. Selvfølgelig findes der bedre forsvarsspillere end ham, men jeg er helt tryg ved ham rent defensivt. At antyde, han er langsom er heller ikke rigtigt, synes jeg ikke.

http://www.youtube.com/watch?v=OYx2mKuFzvo

Mancinis dive fra igår. Læg mærke til hvordan han falder. Han venter tydeligvis med at vride sig i smerte til bolden er tabt for ham.

Martinsen
10-04-2008, 15:56
Med Puyols sæson in mente, gør det vel ikke vores chancer meget større at han har karantæne?? Han har været elendig i år.

theviking66
10-04-2008, 15:59
I recap på tv2 sport i går sagde Dan Engelsted at De Rossi lignede en der sparkede til en ballon da han tager straffesparket. Fuldstændig spot on, fed kommentar, den kunne jeg godt grine lidt af.

Its funny, because its tru!!!

ChristianR
10-04-2008, 16:28
I recap på tv2 sport i går sagde Dan Engelsted at De Rossi lignede en der sparkede til en ballon da han tager straffesparket. Fuldstændig spot on, fed kommentar, den kunne jeg godt grine lidt af.

Its funny, because its tru!!!

Jeg synes, det var sjovere, da de sad også i langsom gengivelse, hvordan straffesparket blev begået, hvorefter de begge bekræfter":... Ja.. Ja, der er helt klart hjørnespark..." :D

United DK
10-04-2008, 17:11
http://www.youtube.com/watch?v=OYx2mKuFzvo

Mancinis dive fra igår. Læg mærke til hvordan han falder. Han venter tydeligvis med at vride sig i smerte til bolden er tabt for ham.

Man skulle fandme kunne give dem en spilledags karantæne, for sådan noget snyderi! Og ja, det gjaldt også hvis det var Ronaldo. Jeg kan simpelthen ikke tage det!

ChristianR
10-04-2008, 17:43
Man skulle fandme kunne give dem en spilledags karantæne, for sådan noget snyderi! Og ja, det gjaldt også hvis det var Ronaldo. Jeg kan simpelthen ikke tage det!

Er helt enig. Jeg tror bare problemet ligger i, at det er en gråzone. I denne situation ville det være at underkende dommerens kendelse, hvilket man aldrig ville gøre. Så skulle et evt. mål på straffesparket vel også annuleres?
Ikke alle tilfælde er vel helt tydelige, og der kan vel argumenteres for at spillerne 'bare falder' osv. Så jeg tror det er svært at gøre noget ved. Men trist for fodbolden.

Kofoed
10-04-2008, 17:45

Jeg syntes da ikke dette er særlig slemt, og er meget i tvivl om hvor meget der er direkte dive, og hvor meget der er overspil.. så skulle ronaldo jo sidde udenfor i flere uger.. han diver ikke så meget, men han overspiller fanme tit..

United DK
10-04-2008, 18:00
Jeg syntes da ikke dette er særlig slemt, og er meget i tvivl om hvor meget der er direkte dive, og hvor meget der er overspil.. så skulle ronaldo jo sidde udenfor i flere uger.. han diver ikke så meget, men han overspiller fanme tit..

Så lad os sige, at det også gjaldt overspil. Det er forfærdeligt, at se voksne mænd smider sig ned som små tøser, ligeså snart de mærke den mildeste vind.

Mht. til det du skriver ChristianR, så kan målet blive stående. Havde De Rossi scoret i går, så havde det mål stået ved magt, men Mancini havde fået en dags karantæne.

TrincoBoy
10-04-2008, 19:05
De Rossi lignede en der ikke gad at score på sit straffespark. Det var nok det ringeste udførte spark jeg set, siden Jaap Stam lave sit ved EM 2000.

Dines
10-04-2008, 19:14
Det er selvfølgelig pisse irreterende, at en spiller filmer mod en og direkte snyder. Men vi har Ronaldo, der har snydt sig til en masse i sin tid her, så igår mærkede vi jo egentlig bare, hvordan det føles at et hold snydes mod en.

United DK
10-04-2008, 19:35
Det er selvfølgelig pisse irreterende, at en spiller filmer mod en og direkte snyder. Men vi har Ronaldo, der har snydt sig til en masse i sin tid her, så igår mærkede vi jo egentlig bare, hvordan det føles at et hold snydes mod en.

Jeg kan love dig for, at jeg også krummer tæer når Ronaldo, eller en anden på vores hold, filmer sig til et straffespark, for det er det værste svindel.

robinho
10-04-2008, 21:49
kan lige som en tilføjelse sige at den skade flamini gik ud med mod pool i tirsdags har gjort ham ukampdygtig i op til 3 uger. Sikkert skulle det være, at han ikke deltager i kampen søndag. Et stort tab for arsenal.