PDA

Se fuld version : Hvem køber fortsat merchandise?

netch
08-05-2007, 18:22
Ville bare høre hvor mange der stadig køber originalt merchandise?

jeg gør og vil gøre i al fremtid.
jeg blev tidligere idag klar over at hvis man køber den nye trøje så er man en megawhore iflg siteadmin Casper..så ville bare høre hvor mange whores der er herinde?:D :devilll:

Thomas
08-05-2007, 18:56
Lidt indviklet for mig. Jeg har ikke købt noget i snart to år - kun fået - og det er af den simple grund, at jeg ikke har råd.

Jeg har den trøje, som vi har brugt i år, og så et halstørklæde, og det synes jeg er helt optimalt, når man tager nogen steder her, så alle kan se jeg er United fan. Alt det andet merchandise har jeg ikke råd til, eller har brug for. Så ja, du kan godt sige, at jeg ikke støtter Glazer økonomisk. Håber det var svar nok.

United DK
08-05-2007, 19:01
Det sidste Manchester United merchandise jeg har købt, var vores hjemmebanetrøje fra 2004-2006, og den købte jeg i august 2004.

Kofoed
08-05-2007, 19:05
jeg har fået den trøje vi har brugt i år, men har da tænkt mig at købe den nye.. går også og overvejer at købe et halstørklæde da jeg næsten syntes man bør have dette.. så kald mig bare en whore.. så er du min pimp.. haha

Damien
08-05-2007, 19:06
Selvom jeg hader Glazer, køber jeg stadig United merchandise.
Jeg tror ikke vi får Glazer ud af klubben ved at boycotte hans varer.. Så skulle man måske også lade være med at se united i fjernsynet eller på stadion, hvis man er så meget imod Glazer ?

Thomas Hansen
08-05-2007, 19:09
Køber hvis jeg synes der er noget jeg har lyst at købe. Man kan jo ikk boycutte al merchandise, da der så kommer mindre penge i kassen, så der større chance for at klubben ikk består!!

ChristianH.
08-05-2007, 19:16
Jeg kunne ikke finde på at bruge penge på merchandise af en klub, som er ejet af en person/koncern. Hverken Manchester United, eller nogen anden klub. Det er en slet og ret en princip sag.

Men nu er jeg heller ikke inkarneret Manchester United fan, så det gør det lidt lettere i denne situation.

Ligeså vel som jeg generelt vil opfordre folk til at vide sig sikre på at de trøjer de køber ikke er lavet af børnearbejdere i et u-land. Især når det er Nike der står bag. Men det er bare en generel opfordring.

Kan alligevel ikke huske hvor jeg har fået forlagt de fleste gamle hjemmebanetrøjer jeg har haft. Det er faktisk kun en ældre sort udebanetrøje jeg har tilbage, selvom den efterhånden sætter lidt stramt. Det var ganske flot. Kan desværre ikke huske hvornår den var fra...

Kofoed
08-05-2007, 19:19
Selvom jeg hader Glazer, køber jeg stadig United merchandise.
Jeg tror ikke vi får Glazer ud af klubben ved at boycotte hans varer.. Så skulle man måske også lade være med at se united i fjernsynet eller på stadion, hvis man er så meget imod Glazer ?

Enig.. casper har da set en del kampe i den her sæson eller tager jeg helt fejl?? det støtter vel også Glazer?? ret mig hvis jeg tager fejl CASPER:D

Michael
08-05-2007, 19:28
Ligeså vel som jeg generelt vil opfordre folk til at vide sig sikre på at de trøjer de køber ikke er lavet af børnearbejdere i et u-land. Især når det er Nike der står bag. Men det er bare en generel opfordring.

Det er klart de skal spare et sted når man forhandler million kontrakter med stor klubber som Kolding FC og Manchester United (Se fedt ud i samme sætning :D). ;)

Jeg må nok erkende at jeg købte den nuværende United trøje (20legend) på trods af at jeg har sagt andet året inde. Og det bliver nok også en tur til Old Trafford her i næste sæson hvis likviderne er til det. Men dermed ikke sagt at jeg ønsker Glazer alt muligt ondt fra havet.

Gronkjor
08-05-2007, 19:28

jeg blev tidligere idag klar over at hvis man køber den nye trøje så er man en megawhore iflg siteadmin Casper..så ville bare høre hvor mange whores der er herinde?:D :devilll:

Jeg hader Glazer og synes kun, at han gør dårlige ting for klubben:( Som billetstigninger og mindre penge til transfers. Dog har jeg stadig købt den nye trøje, som jo nok er forkert hvis vi skal have Glazer ud af klubben:confused: Jeg har bare svært ved bare at boycotte United

United-Allan33
08-05-2007, 19:29
Jeg har købt den hvide udebane trøje fra denne sæson, og så vil jeg også have den røde, når jeg tager til Manchester fredag

Og jeg køber uden tvivl igen. At boykotte rammer ikke Glazer, men rammer Manchester United, og jeg ønsker ALDRIG at skade United.

Smaakage
08-05-2007, 20:00
Jeg var på OT i efteråret og købte trøjen samt en officiel polo-trøje.
Jeg kan ikke boycutte United pga Glazer. Det har jeg desværre ikke viljestyrke til. Mit forbrug på United ting er bestemt ikke så stort som det har været.. Nok også noget at gøre med at jeg er blevet ældre og ikke gider de ting, da det mere er bilelder der pryder mit værelse nu, men jeg vil ikke afholde mig fra at købe den nye trøje hver gang de rkommer en, for der er intet andet for mig

Alex
08-05-2007, 20:28
Køber stadig trøjen. Mere har jeg sådan set ikke brug for, men synes det er fedt lige at kunne 'vise flaget' når det nu er. Fx efter kamp med særligt udfald, eller når man skal et smut på grisen!

Casper
08-05-2007, 20:39
Enig.. casper har da set en del kampe i den her sæson eller tager jeg helt fejl?? det støtter vel også Glazer?? ret mig hvis jeg tager fejl CASPER:D

Love United Hate Glazer
www.loveunitedhateglazer.com

Lorensen
08-05-2007, 20:41
Jeg har desværre stået i det problem de sidste par år, at kontoen har stået på 0,0000 kr :b. Men selv nu hvor der er et par kroner et par kroner i kassen køber jeg ikke rigtig noget. Men det er kun fordi jeg pt. hellere vil bruge pengene på noget andet.

Madsen
08-05-2007, 20:44
Jeg har købt lige så meget merchandise nu, som før Glazier kom til. Jeg vælger at sige at jeg støtter Manchester United, uanset hvem der ejer klubben.

JakobR
08-05-2007, 21:30
Det seneste United merchandise jeg har købt var vores trøje i 2005 (tror jeg købte den 3-4 måneder før opkøbet).
Hvorfor skal en trøje også koste 500-600 kr?

Har ca. 10 originale til at ligge i skabet, som jeg ikke kan passe mere desværre. Vil gerne have en ny, helst brugt.

Derudover køber jeg ikke Nike produkter og undgår helst andre sponsorprodukter så som Pepsi. Coca cola er jo også bedre og Harboe er billigere :D

Alex
08-05-2007, 21:43
Hvorfor skal en trøje også koste 500-600 kr?

Ved godt spørgsmålet er ment som et retorisk spørgsmål, og må give dig ret i, som vi sikkert alle sammen kan blive enige i, at det er en fuldstændig uhyrlig pris. Hvad kan det koste at producere sådan en trøje. 50-60 kr?

imc
08-05-2007, 22:39
Jeg læste godt nok Caspers udtalelse i en anden tråd, og jeg synes at det er utrolig lavt. Regler bør desuden gælde alle. For det kan ikke passe at man skal kaldes whore= Luder, bare fordi man købe runited-merchandise, jeg er også imod Glazer, men køber stadig united-trøjer. Tror altså ikke det gør den store forskel om man køber eller ej. Og det er ikke måden at få Glazer ud af klubben på.

Og uanset hvad, Love United Hate Glazer.

imc
08-05-2007, 22:40
Derudover køber jeg ikke Nike produkter og undgår helst andre sponsorprodukter så som Pepsi. Coca cola er jo også bedre og Harboe er billigere :D

Må jeg spørge hvorfor? Ren nysgerrighed.
Har mange venner der gør det samme.

JakobR
08-05-2007, 22:53
Må jeg spørge hvorfor? Ren nysgerrighed.
Har mange venner der gør det samme.

Tja, det startede jo kort efter opkøbet hvor den store boykot-mani startede. Så begyndte jeg også at boykotte sponsorprodukter, for at gøre mit til at få Glazer ned med nakken. Vil ikke rigtigt sige jeg boykotter eksempelvis Pepsi, jeg undgår det nok bare mere når jeg skal købe en cola. Har drukket en del Pepsi siden Maj 2005, men det nu kun når min mor køber hehe

elmegaard
08-05-2007, 23:01
imc; nu var det godt nok ikke mig, du spurgte, men alligevel. jeg boycutter bl.a. varer fra coca-cola og arla. dette gør jeg ud fra et politisk synspunkt – jeg vil ikke bakke op om firmaer, der, i min bog, agerer amoralsk og, i arlas tilfælde, som monopolvirksomhed og i coca-colas tilfælde den manglende skattebetaling i danmark.

så der kan både være moralske og politiske grund til ikke at købe varer fra en bestemt virksomhed.

jeg tror snart, at det er på tide, at jeg køber den nuværende trøje. men derudover har jeg ikke tænkt mig at købe merchandise.

Sivebæk
08-05-2007, 23:14
Jeg må indrømme, at jeg køber meget. Tænker slet ikke på Glazer, når jeg giver penge til United. Jeg har alle hjemmebane- og udebanetrøjer siden 2003. Jeg er medlem af One United og har set et par kampe på Old Trafford. Derudover ejer jeg en række andet Merchandise. Der er ikke mange, der er i tvivl om, hvem jeg holder med mere.

Casper
08-05-2007, 23:16
jeg tror snart, at det er på tide, at jeg køber den nuværende trøje. men derudover har jeg ikke tænkt mig at købe merchandise.

vent en måned eller to til prisen falder så....

imc
09-05-2007, 10:58
@ JakobR og Elmegaard:

Tak for svarene, for dem jeg kender som også boycotter disse produkter gør det fordi de er imod USA's politik, og derfor ikke støtter nogen som helst amerikanske produkter.

Dysse
09-05-2007, 11:55
@ JakobR og Elmegaard:

Tak for svarene, for dem jeg kender som også boycotter disse produkter gør det fordi de er imod USA's politik, og derfor ikke støtter nogen som helst amerikanske produkter.

Jeg vil gerne vide hvordan de så lever i dagens Danmark? Eller bare den vestlige verden generelt? og hvordan de har tænkt sig at det skulle hjælpe noget?

...og så tog tråden en politisk drejning :D

Michael
09-05-2007, 12:44
...og der stoppede den igen. Opret en tråd i off topic hvis i vil diskutere politik.

Bugge
09-05-2007, 13:17
Jeg er ikke ligefrem Glazer-fan, men jeg må indrømme at jeg nok er en af de bumser som brokker sig over ham og så stadig køber merchandise ved enhver given lejlighed :b

Trankjær
09-05-2007, 16:20
Allerførst vil jeg lige slå fast at jeg heller ikke synes det er det fedeste at Glazer har overtaget klubben, men samtidig er jeg heller ikke så skeptisk som nogle er herinde og kan simpelthen ikke forstå man kan se så sort på det som nogle gør. Selvfølgelig har de købt klubben for at tjene penge, men penge=succes. Derfor har de brug for at United vinder titler og har et klasse hold.

Fandt dette på forsiden af Love United Hate Glazers:
"no money for transfers, no money to retain our best players, no money to remain the footballing force we once were."

Min mening: hold kæft noget vås!

Siden de overtog klubben har vi købt: Patrice Evra (£5.5m), Ji-Sung Park (£4m), Nemanja Vidic (£7m) og i sommers Michael Carrick (£18.6m). Hvis det ikke var for Bayern München havde vi også købt Hargreaves for ca. £20m sidste sommer og ville have bragt vores totale transferforbrug op på næsten £40m. Ferguson har også lige udtalt at de har udset sig tre nye spillere til den kommende sæson. Hvis det ikke skyder ovennævnte udtalelser ned, så ved jeg ikke.....

Til sidst et et stort tillykke til alle United fans med mesterskabet, håber vi også tager FA cuppen. Også tak til alle på ot.dk, I yder et fantastisk stykke arbejde.

Foged
09-05-2007, 19:12
Jeg køber ikke merchandise før Glazer er ude af VORES klub

RasmusP
09-05-2007, 19:42
Jeg er da heller ikke tilhænger af Glazer, men jeg elsker stadigvæk United mere, end jeg hader Glazer. Så derfor gider jeg ikke alt det med, at boykotte en hel masse. Jeg vil hellere koncentrere mig om det, det handler om: Fodbold, og at støtte United.

netch
09-05-2007, 20:19
Jeg køber ikke merchandise før Glazer er ude af VORES klub

Det sker ikke..den ræs er overstået.
Det er en langsigtet investering Glazer har gjordt og tror næppe han har tænkt sig at droppe den foreløbig...den går i arv. så tror du skal affinde dig med det merch du har nu så.
nogle tror at hvis man bliver ved at boycutte og demonstrer så sker det en dag..det gør det ikke.

Dines
09-05-2007, 20:26
Jeg har vores trøje fra denne sæson, men generelt køber jeg ikke meget Manchester United merchandise, andet end trøjer og sæsondvd'er.

Christensen
09-05-2007, 20:32
Køber kun trøjer, hvilket jeg nok også bliver ved med. Alt det andet (pjat) er alt alt for dyrt - selvom trøjer nu også er ekstremt dyre ;)

elmegaard
09-05-2007, 23:22
et halv-off-topic-spørgsmål;

er der nogen forretninger i kbh, der sælger den originale trøje fra i år, hvor man samtidig kan få originale tryk (navn+nr) på? jeg er lidt usikker på størrelsen nemlig, så ville helst købe i en forretning frem for på nettet.

Casper
10-05-2007, 13:32
unisport.dk lige ved tivoli.

ang. størrelsen, så kan du da bare gå ned i den lokale sportsbutik og prøve trøjen dér?
Hvis de ikke har uniteds, så prøv en anden fodboldtrøje fra nike. Det hele er standardiseret...

elmegaard
10-05-2007, 14:50
unisport.dk lige ved tivoli.

ang. størrelsen, så kan du da bare gå ned i den lokale sportsbutik og prøve trøjen dér?
Hvis de ikke har uniteds, så prøv en anden fodboldtrøje fra nike. Det hele er standardiseret...
ja, det har du ret i. det havde jeg ikke lige tænkt på. jeg tænkte bare, at de nok ikke har det originale tryk i den lokale sportsbutik (velkommen til provinsen :)), men jeg kan jo selvfølgelig bare prøve størrelsen der, og så købe den et sted, hvor de har det originale tryk. :)

DonBrask
10-05-2007, 15:01
Jeg har næsten alt med uniteds logo på!
Jeg mener at man skal støtte og det gør man ikke ved ikke at købe noget , desuden er det sjovt at se folks reaktion når de ser alle mine ting ;D

Hald
14-05-2007, 21:29
Jeg er en mega whore. køber stadig Merch.. Har bare ikke fået købt den fra denne sæson. Men den nye skal helt sikkert købes.
Nogen der ved hvornår den kan købes på evt. Unispor.dk/ mmsport.dk

Benzet
15-05-2007, 02:02
Personligt har jeg ikke ændret mening, siden Glazer opkøbte United. Bare fordi der er gået noget tid, ser jeg ingen grund til at ændre mening. Skaden bliver ikke forbedret af, at jeg køber United-merch. Kan ikke se hvorfor jeg skal støtte Glazers overtagelse økonomisk, når jeg ikke støtter den med mine holdninger.

ho
15-05-2007, 08:47

Nu er jeg heldigvis så blevet så gammel at hverken casper's eller nogen andens mening betyder ret meget når jeg skal beslutte mig for hvad jeg køber og støtter.

Madsen
17-05-2007, 14:32
Jeg har hele tiden købt Manchester Uniteds spilletrøjer, sæson DVD, klubbens kampprogram til hjemme kampe og bøger om klubben. Det vil jeg altid gøre, uanset hjem der ejer klubben.
Med hensyns til andet merchandise køber jeg lidt, med det er ikke noget jeg bruger mange penge på.

elmegaard
17-05-2007, 23:27
udover unisports fysiske butik i kbh, er der så andre butikker i kbh (sportigan osv.), der sælger uniteds trøje?

SteveBruce4
20-05-2007, 14:43
udover unisports fysiske butik i kbh, er der så andre butikker i kbh (sportigan osv.), der sælger uniteds trøje?

MM Sport i Randers gør: www.mmsport.dk , har handlet der en del og servicen er alt i top.

Søger du en lidt ældre trøje, så prøv her: www.footballshirts.dk har kun positve til at sige om siten.

Buttler
06-06-2007, 08:08
Det kan godt være at jeg er naiv, men altså har vi ikke lige brugt ½ milliard på 3 spillere til den kommende sæson? Det virker umiddelbart som flere knaster en vi har brugt de senere år (pre-glazer) Det virker som fornuftige investeringer vi har gjort.. For at svare på topic så har jeg 2 halstørklæder som er gaver og 2 trøjer som jeg købte i 04 da jeg var i Manchester. Desuden har jeg dyne+pude betræk..

jillybilly
06-06-2007, 09:13
Det sker ikke..den ræs er overstået.
Det er en langsigtet investering Glazer har gjordt og tror næppe han har tænkt sig at droppe den foreløbig...den går i arv. så tror du skal affinde dig med det merch du har nu så.
nogle tror at hvis man bliver ved at boycutte og demonstrer så sker det en dag..det gør det ikke.

Der er vist ikke mange, som er uenige i, at Glazer ikke har i sinde at beholde Manchester United i al evighed - det er hans fodboldhjerte vist ikke stort nok til. :juhuuuu:
Nej, Glazer vil sælge (sandsynligvis børsnotere) klubben, engang når "nutidsværdien af de formodede fremtidige indtægter" er MINDRE end det klubben kan sælges for. Og hvordan kan vi så hjælpe med at fremskynde dette tidspunkt? Jo, vi kan stå fast på, at vi IKKE køber merchandise, før klubben er på "folkets hænder" (børsnoteret igen). På denne måde vil de formodede fremtidige indtæger falde - samtidigt med at klubben bliver mere værd (synergieffekt) for kommende aktionærer, der kan se frem til, at merchandisesalget stiger, når de bliver ejere af klubben!

Mere indviklet er det ikke!

MVH

MUFC=Champions
06-06-2007, 14:52
Jeg synes det var indviklet. Jeg køber nu stadig det merchandise jeg synes om. Jeg køber det jeg vil, hvis det er til en fornuftig pris.

schousboe9
06-06-2007, 16:08
Jeg har heller ingen planer om at holde inde med køb af United-ting, det da helt sikkert. At børsnoterede selskaber kan opkøbes af private er nu en gang en del af forretningsverdenen, men dét skal da ikke afholde mig fra at fortælle folk, hvem jeg holder med!

Så derfor: håndklædet, spilletrøjen ('03, '07), nøglering-ting, halstørklædet, plasticposer fra Megastoren osv. blir vist HELT frem og fornyet hvis nødvendigt. Det hel' kanon!

PS: Kunne da oss sagtens finde på at købe den nye trøje - med Anderson!!

JakobR
06-06-2007, 16:15
Forstår godt nok ikke folk, der gider alt det nips-køb. Nøgleringe, mussemåtter, sengebetræk, håndklæder, huer, handsker, smykker osv.
Det som regel bare noget, som de tager vildt overpris for, bare pga. et lille United-logo.

Nu skal jeg ikke bestemme hvem folk skal have bagpå, men jeg ville da skynde mig at få Giggs, Scholes, Neville eller Solskjær bagpå, inden de er fortid i United ;)

KingK
06-06-2007, 17:02
Køber fortsat merchandise - og så må folk da gerne kalde mig en whore og lign.! spørgsmålet er vel mere hvor mange trøjer man skal anskaffe - måske 3 med hhv. Nani, Anderson eller Rossi"Rocking" :juhuuuu: "Rocking"

Synes da generelt det er en barnlig holdning at bare fordi ens favoritklub bliver opkøbt, så vil man ikke længere støtte den? Synes at Glazer efter overtagelsen viser at de vil vinde, både på og udenfor banen - ellers investerer man ikke 550 mio. kr. i holdet indenfor 15 timer:)

Personligt er jeg af den holdning at køber man ikke merchandise, så kan man heller ikke tillade sig at klage over diverse indkøb osv., da det bl.a. er gennem merchandise salg at klubben finder de nødvendige "basseører"!

Bare køb løs - så sikrer vi at vi i fremtiden kan være med på transfermarkedet, når de store handler skal lukkes.

PS: Er den lykkelige indehaver af trøjen fra den netop overståede sæson...

JakobR
06-06-2007, 17:38
Køber fortsat merchandise - og så må folk da gerne kalde mig en whore og lign.! spørgsmålet er vel mere hvor mange trøjer man skal anskaffe - måske 3 med hhv. Nani, Anderson eller Rossi"Rocking" :juhuuuu: "Rocking"

Synes da generelt det er en barnlig holdning at bare fordi ens favoritklub bliver opkøbt, så vil man ikke længere støtte den? Synes at Glazer efter overtagelsen viser at de vil vinde, både på og udenfor banen - ellers investerer man ikke 550 mio. kr. i holdet indenfor 15 timer:)

Personligt er jeg af den holdning at køber man ikke merchandise, så kan man heller ikke tillade sig at klage over diverse indkøb osv., da det bl.a. er gennem merchandise salg at klubben finder de nødvendige "basseører"!

Bare køb løs - så sikrer vi at vi i fremtiden kan være med på transfermarkedet, når de store handler skal lukkes.

PS: Er den lykkelige indehaver af trøjen fra den netop overståede sæson...

Jeg synes det mere barnligt, du udtaler dig uvidende om et emne, der har været diskuteret 100 gange før, ej 1000.
Så vidt jeg ved, så har Nike og United allerede lavet en aftale. Så om United sælger tusind eller en milliard trøjer er ligegyldigt. De får stadig samme pose penge af Nike.

Angående spillerkøb synes jeg det for tyndt at blive spist af med 2-3 spillere. Hvis en pædofil kommer hen og giver mig en ny cykel og en pose slik, skal jeg da heller ikke have respekt for ham?
Vi har jo set lignende tilstande i Tampa Bay, hvor han førte sit hold til tops i Super bowl (eller hvad det nu hedder). Og hvordan går det Tampa Bay Buccaneers i dag?

Det selvfølgelig op til den enkelte hvordan de vil forholde sig til Glazer. Men når folk begynder at tale positivt om ham, så synes jeg man går for vidt. Hvorfor ikke kæmpe for det man tror på? Det sikkert helt umuligt, men hvor kunne det da være fedt hvis vi fik Barca og Madrid tilstande i United. Så havde personer som Glazer hvertfald ikke fået min stemme ;)

Der findes nogle ret gode artikler på denne side, og her er et par af dem.

Glazers købsmodel er ikke bæredygtig
http://oldtrafford.dk/artikel.php?artikel=show&id=46

Glazers fortid (must read)
http://oldtrafford.dk/artikel.php?artikel=show&id=31

Ellers er denne hjemmeside heller ikke helt af vejen:

KingK
06-06-2007, 20:23
Jeg synes det mere barnligt, du udtaler dig uvidende om et emne, der har været diskuteret 100 gange før, ej 1000.
Så vidt jeg ved, så har Nike og United allerede lavet en aftale. Så om United sælger tusind eller en milliard trøjer er ligegyldigt. De får stadig samme pose penge af Nike.

Angående spillerkøb synes jeg det for tyndt at blive spist af med 2-3 spillere. Hvis en pædofil kommer hen og giver mig en ny cykel og en pose slik, skal jeg da heller ikke have respekt for ham?
Vi har jo set lignende tilstande i Tampa Bay, hvor han førte sit hold til tops i Super bowl (eller hvad det nu hedder). Og hvordan går det Tampa Bay Buccaneers i dag?

Det selvfølgelig op til den enkelte hvordan de vil forholde sig til Glazer. Men når folk begynder at tale positivt om ham, så synes jeg man går for vidt. Hvorfor ikke kæmpe for det man tror på? Det sikkert helt umuligt, men hvor kunne det da være fedt hvis vi fik Barca og Madrid tilstande i United. Så havde personer som Glazer hvertfald ikke fået min stemme ;)

Der findes nogle ret gode artikler på denne side, og her er et par af dem.

Glazers købsmodel er ikke bæredygtig
http://oldtrafford.dk/artikel.php?artikel=show&id=46

Glazers fortid (must read)
http://oldtrafford.dk/artikel.php?artikel=show&id=31

Ellers er denne hjemmeside heller ikke helt af vejen:

Ok - fint hvis United får den samme pose penge uanset salg, men man kan vel spørge sig selv, om denne aftale (som er den største af sin slags) ville eksistere hvis alle valgte at boykotte Merchandise fra United, for så gider Nike da ikke at blive associeret med sådan en klub?

Angående spillerkøb, så skulle jeg da mene at det drejer sig om lidt mere end 2-3 spillere(Vidic og Evra bl.a.), og at de så lover at de vil støtte SAF på transfermarkedet - samt det faktum at det foregik så hurtigt!

Du bedes forklare hvad du mener med din sammenligning med den pædofile, for den er da helt i hegnet!?

HVIS vi havde spanske tilstande i United, så kunne der nok stilles spm. ved Glazers dispositioner - der er vi enige! Men stiller stadig til den dag idag store spørgsmålstegn ved at man køber en klub for £690m, for derefter at køre den i sænk og forringe klubbens værdi!

Nu kan det godt være at jeg har misforstået noget, men de opstillede punkter fra SU passer da ikke helt!?

1: økonomien i international fodbold, og ikke mindst i Engelsk fodbold, er da ikke ringe! Læste en artikel fra MEN om at indenfor de næste 3 sæsoner, ville vi se spillere der tjener over 110 mio. kroner om året. Desuden slår artiklen fast at Championsship er den 5. rigeste turnering i verdenen!

2: Værdien af tv-aftalerne er faldende.... Det passer vist ikke helt, eller hvad?
3: Fald i indtægterne - blev vi ikke lige mestre og nåede til CL-semifinalerne, for anser det som usandsynligt at United gennemgår en sæson som den de gjorde for 2 år siden! Desuden mener jeg at vide at United ALDRIG budgetterer med at vinde ligaen eller spille i CL - disse bliver lagt efter en
4.plads og ingen CL!

4: Det er nok ikke muligt at finde en bedre samarbejdspartner end Nike - men her mener jeg at fansene skal bakke op om klubben! Ellers så læs mit svar ovenfor.

5: Slutteligt vil jeg nævne at United måske har nedbragt antallet af samarbejdspartnere, men de har så også hevet nogle nye (og mere attraktive?) ind istedet! Her tænker jeg på AIG og Malaysia-et-eller-andet...

6: Anser det ikke sandsynligt at OT sælges til fordel for et mere smart og moderne navn. OT er en stor del af klubben, og skal fortsat være det!!

RasmusP
06-06-2007, 20:27
Det sikkert helt umuligt, men hvor kunne det da være fedt hvis vi fik Barca og Madrid tilstande i United. Så havde personer som Glazer hvertfald ikke fået min stemme

Mener du det?! Jeg synes overhovedet ikke det kunne være fedt! Man kan få lov at blive præsident i klubben og dermed styre den, bare fordi man lover vælgerne en total ubrugelig spiller, som bare har et navn! Og hvem siger de kan holde hvad de lover. Så vidt jeg ved spiller Kaka stadig for Milan, og ikke for Real Madrid, og det er selvom deres nuværende præsident lovede vælgerne, at han nok skulle komme til RM. jeg håber det var en joke, JakobR...

Forstår godt nok ikke folk, der gider alt det nips-køb. Nøgleringe, mussemåtter, sengebetræk, håndklæder, huer, handsker, smykker osv.
Det som regel bare noget, som de tager vildt overpris for, bare pga. et lille United-logo.

Det er vel det samme med spiller trøjer?? Jeg tror sgu ikke det koster 500 kr. at lave sådan en...

JakobR
06-06-2007, 20:33
Mener du det?! Jeg synes overhovedet ikke det kunne være fedt! Man kan få lov at blive præsident i klubben og dermed styre den, bare fordi man lover vælgerne en total ubrugelig spiller, som bare har et navn! Og hvem siger de kan holde hvad de lover. Så vidt jeg ved spiller Kaka stadig for Milan, og ikke for Real Madrid, og det er selvom deres nuværende præsident lovede vælgerne, at han nok skulle komme til RM. jeg håber det var en joke, JakobR...

Det er vel det samme med spiller trøjer?? Jeg tror sgu ikke det koster 500 kr. at lave sådan en...

Jeg tror mere det handler om at vælgerne har været nemme at købe. Barcelona og Real Madrid har et godt fundament, hvis vi som supportere sammen med imusa og manchester united supporters trust kan være med til at lave forbedringer, i forhold til vores spanske kollegaer. Så det kunne det jo være fedt.

Nu synes jeg der er mere prestige i en trøje, end fx en mussemåtte eller nøglering. Og det var egentlig ikke noget med penge gøre. Så om den har kostet 10 kr. eller 1000 kr. at lave, er egentlig ligegyldigt.

JakobR
06-06-2007, 20:53
Ok - fint hvis United får den samme pose penge uanset salg, men man kan vel spørge sig selv, om denne aftale (som er den største af sin slags) ville eksistere hvis alle valgte at boykotte Merchandise fra United, for så gider Nike da ikke at blive associeret med sådan en klub?

Angående spillerkøb, så skulle jeg da mene at det drejer sig om lidt mere end 2-3 spillere(Vidic og Evra bl.a.), og at de så lover at de vil støtte SAF på transfermarkedet - samt det faktum at det foregik så hurtigt!

Du bedes forklare hvad du mener med din sammenligning med den pædofile, for den er da helt i hegnet!?

HVIS vi havde spanske tilstande i United, så kunne der nok stilles spm. ved Glazers dispositioner - der er vi enige! Men stiller stadig til den dag idag store spørgsmålstegn ved at man køber en klub for £690m, for derefter at køre den i sænk og forringe klubbens værdi!

Nu kan det godt være at jeg har misforstået noget, men de opstillede punkter fra SU passer da ikke helt!?

1: økonomien i international fodbold, og ikke mindst i Engelsk fodbold, er da ikke ringe! Læste en artikel fra MEN om at indenfor de næste 3 sæsoner, ville vi se spillere der tjener over 110 mio. kroner om året. Desuden slår artiklen fast at Championsship er den 5. rigeste turnering i verdenen!

2: Værdien af tv-aftalerne er faldende.... Det passer vist ikke helt, eller hvad?
3: Fald i indtægterne - blev vi ikke lige mestre og nåede til CL-semifinalerne, for anser det som usandsynligt at United gennemgår en sæson som den de gjorde for 2 år siden! Desuden mener jeg at vide at United ALDRIG budgetterer med at vinde ligaen eller spille i CL - disse bliver lagt efter en
4.plads og ingen CL!

4: Det er nok ikke muligt at finde en bedre samarbejdspartner end Nike - men her mener jeg at fansene skal bakke op om klubben! Ellers så læs mit svar ovenfor.

5: Slutteligt vil jeg nævne at United måske har nedbragt antallet af samarbejdspartnere, men de har så også hevet nogle nye (og mere attraktive?) ind istedet! Her tænker jeg på AIG og Malaysia-et-eller-andet...

6: Anser det ikke sandsynligt at OT sælges til fordel for et mere smart og moderne navn. OT er en stor del af klubben, og skal fortsat være det!!

Jeg er egentlig ret ligeglad med, om vi får en ligeså lukrativ aftale næste gang.
Mit boykot er ikke kun pga. det økonomiske. Men for at holde fanen højt og give min moralske opbakning til det jeg tror på.

Vi så også spillerindkøb før Glazer. Måske endda flere? I hvertfald var vi i sin tid ikke forpligtet til at gå ud og låne pengene til indkøb. Mon ikke også Ferguson havde sit økonomiske bagland i orden, før Glazer.

Nu vil jeg helst ikke sige pædofile er værre end Glazer. For det ville være løgn. Det var mest til sammenligning.

Nu der forskel på Premier League og Super Bowl (eller hvad den liga nu hedder). For derover kan man ikke rykke ned, hvilket betyder der stadig er gode sponsor-indtægts-muligeder, selvom man ligger som begravet på en sidsteplads. Sådan har jeg hvertfald forstået det. Ret mig hvis det forkert.
Så jeg tror da heller ikke helt på Glazer fuldt bevidst, vil køre United ned gennem divisionerne.

De opstillede punkter? Su = shareholders united? Hvis du mener de gyldne bud de i sin tid kom med, om hvordan de råder folk til at forholde sig til Glazer, så vil jeg nu mene de stadig holder. Hvertfald sådan som jeg husker den. Jeg har dem liggende i et ældre nummer af "United supporteren".

Nej, men økonomien i United er nu ikke noget at prale af. Jeg går udfra du allerede har hørt om økonomien. Så orker ikke at skrive det.

Jeg kan ikke mindes jeg har sagt tv-indtægterne er faldende? Nummer chock tjener ligeså meget nu, som nummer 1 gjorde sidste sæson.

Jeg ved ikke hvor du får alt det fra, med jeg har sagt vi tjener mindre end før Glazer?

Jeg synes ikke det fair vi fans skal støtte op om Nike-aftalen, når den tydeligvis ikke kommer os til gode. Glazer udnytter os derimod, og sætter billetpriserne helt i vejret.

Kunne disse aftaler ikke også være kommet i hus, uden Glazer som styrmand?

Tiden vil vise. Umiddelbart virker det ret usandsynligt Old Trafford sælges. Jeg mener Leeds begyndte at lege deres stadion ud for nogle år siden. Ret mig hvis det forkert.

Casper
06-11-2007, 12:55
hva siger folket... var denne her ikke noget
http://img139.imageshack.us/img139/7963/pisstakeor7.jpg

Hald
06-11-2007, 13:56
Den var da ikke så tosset, hvor er du faldet over sådan en fætter ?

Thomas
06-11-2007, 14:56
Since 1978? ... :D

Naldo
12-11-2007, 18:32
.....

Elkjaer
12-11-2007, 18:48
Hver år til jul tager jeg over til Old Trafford og ser fodbold (fantastisk tradition).
Køber en United trøje hver gang, og ofte køber jeg noget hist og pist på gaden hvor de mange sælgere står :)
Har trøjerne fra de sidste par sæsoner... desuden er jeg den heldige ejer af den grønne og gule + den hvide med Ryan Giggs på dette billed http://www.prideofmanchester.com/sport/photos/kit300.jpg

Benzet
12-11-2007, 18:49
Har ikke købt det mindste, siden Glazer tog over.

JakobR
12-11-2007, 19:00
Jeg har stadig heller ikke. Jeg har dog købt nogle brugte trøjer over nettet, men det tæller vel ikke på samme måde, som hvis jeg havde købt i en butik.

Dines
13-11-2007, 18:34
Jeg køber stadig kun trøjer og sæsondvd'er, men det gør jeg så også hvert år. Mangler stadig min første tur til Old Trafford, som skal komme her i år, da jeg skal konfimeres. :)

Vince
13-11-2007, 20:35
Jeg køber stadig kun trøjer og sæsondvd'er, men det gør jeg så også hvert år. Mangler stadig min første tur til Old Trafford, som skal komme her i år, da jeg skal konfimeres. :)

Uhh, har lige været på min konfirmationstur til Old Trafford. Det var en fantastisk oplevelse, og et sted jeg helt sikkert vender tilbage til. Det var iøvrigt United - M'boro. Så Dines, glæd dig! :D

Jeg købte merchandise da jeg var derovre, og vil altid gøre det.

Thomas
13-11-2007, 20:50
Jeg synes godt nok at dette emne er blevet debateret et par gange efterhånden, men lige for at give mit besyv med, så køber jeg heller ikke merchandise, og det er egentlig kun fordi det koster så fandens meget, og så ser jeg ikke et behov for at have ens værelse fyldt op med merchandise. Det synes jeg var fedt engang, men når man bliver ældre, så er interessen der ikke mere, hvorfor jeg også har givet meget af det til mine to fætre. Jeg støtter og elsker United stadig lige højt, men ens 'ægthed' (plat ord, men i mangel af bedre) synes jeg ikke kan opgøres i antal merchandise.

Gronkjor
13-11-2007, 21:00
Jeg var også på Oldtrafford efter min konfirmation i 2005. Har også lige været der igen mod Dynamo Kiev det var en super oplevelse:juhuuuu: Købte en trøje en Megastoren, og så købte jeg i sådan en butik tæt på stadion et skilt for der står Champions:D

Kofoed
13-11-2007, 21:09
Jeg synes godt nok at dette emne er blevet debateret et par gange efterhånden, men lige for at give mit besyv med, så køber jeg heller ikke merchandise, og det er egentlig kun fordi det koster så fandens meget, og så ser jeg ikke et behov for at have ens værelse fyldt op med merchandise. Det synes jeg var fedt engang, men når man bliver ældre, så er interessen der ikke mere, hvorfor jeg også har givet meget af det til mine to fætre. Jeg støtter og elsker United stadig lige højt, men ens 'ægthed' (plat ord, men i mangel af bedre) synes jeg ikke kan opgøres i antal merchandise.

Jeg syntes også der forskel på at "fylde værelset" og så bare købe til "husbehov"... jeg har købt vores trøjer de sidste 2 år plus en united-pung og det har jeg gjort fordi det var ting jeg vidste jeg ville få brugt, men jeg ville aldrig købe de forskellige "statuetter" med busby o.lign bare til at have til at stå..