Se fuld version : PL: Manchester United - Liverpool
pølsemanden
23-03-2008, 15:56
God fødseldagsgave til Kuz!
Hl-Glory
23-03-2008, 15:58
United har tydeligvis verdens bedste forsvar, mens Liverpools forsvar sejler og på ingen måde gjorde sig deres løn værdig. Det eneste som forhindrede, at det ikke blev 6-0 var Uniteds angriberes manglende kynisme.
Jeg havde helt glemt for sindsforvirrede Liverpools fans egentlig er...
lad dem dog snakke, vi har lige bevist vi er de bedste.
det kan de jo ikke lave om på, vi spille smukt store dele af kampen.
vi vinder begge kampe i denne sæson og sidste sæson, så lad dem snakke, vi mestre og har lige banket dem 3-0 i vores hule. :)
Glory glory Man United!
Flax_Generous
23-03-2008, 16:01
Lidt kunst fra RedCafe.net (http://www.redcafe.net/):
http://img86.imageshack.us/img86/837/rafalolev7.gif
:lolol:
man.utd25
23-03-2008, 16:04
Lidt kunst fra RedCafe.net (http://www.redcafe.net/):
http://img86.imageshack.us/img86/837/rafalolev7.gif
:lolol:
:lolol: :lolol: :lolol: :whine:
lad dem dog snakke, vi har lige bevist vi er de bedste.
det kan de jo ikke lave om på, vi spille smukt store dele af kampen.
vi vinder begge kampe i denne sæson og sidste sæson, så lad dem snakke, vi mestre og har lige banket dem 3-0 i vores hule. :)
Glory glory Man United!
Spørgsmålet er så om vi også vinder HVIS vi i Maj mødes i Moskva
United DK
23-03-2008, 16:12
Det gør vi nok ikke, for vi har jo en eller anden tendens til altid at fejle i CL, hvis man ser bort fra '99.
man.utd25
23-03-2008, 16:14
tror vi har så godt et tag på liverfool , at vi også vinder der
ChristianR
23-03-2008, 16:18
Ahh. Dejlig dag. Kanonfed kamp! Har svært ved at komme ned lige nu. Det eneste negative, jeg lige kan blive irriteret over er Rooneys utal a brændte chancer samt Andersons evne til at banke bolden ud af byen, når han forsøger sig udefra. Derudover gjorde Anderson det rigtig godt idag og tog et kæmpe ansvar på midtbanen og tog vel egentlig teten som boldfordeler. Det er stort, når man spiller ved siden af spillere som Carrick og Scholes.
Scholes var efter min mening den klart bedste idag. Han styrede ALT inde på midtbanen. Han havde flere umenneskelige afleveringer, hvor flere af dem burde have være omsat til mål.
Dagens sejr skyldes efter min mening to ting: Carrick styrede Gerrard fra start til slut. Og det samme gjorde Ferdinad ved Torres..
Selvfølgelig hjalp Mascherano også til, ved at té sig som et barn. Så i ham da han fik rødt kort!!! Han skubbede både til medspillere og træner, for at komme hen og tude foran Steve Bennett (som iøvrigt dømte rigtigt godt i dag).
Og så er jeg MEGET skuffet over Liverpool!! Man går i flere dage og venter på denne kamp. Hvor man forventer en sindsyg spændende kamp, hvor begge hold kæmper røven ud af bukserne og spiller op til deres bedste. Men Liverpool var altså ikke klar i dag! Skuffende at de ikke kan spille bedre, når der står så meget på spil...
Christensen
23-03-2008, 16:23
Hvor er det her en fantastisk nyhed at komme hjem til! Klasse :D :D :D
Ahh. Dejlig dag. Kanonfed kamp! Har svært ved at komme ned lige nu. Det eneste negative, jeg lige kan blive irriteret over er Rooneys utal a brændte chancer samt Andersons evne til at banke bolden ud af byen, når han forsøger sig udefra. Derudover gjorde Anderson det rigtig godt idag og tog et kæmpe ansvar på midtbanen og tog vel egentlig teten som boldfordeler. Det er stort, når man spiller ved siden af spillere som Carrick og Scholes.
Det kan godt være at Rooney brænder meget. Men ud over det spillede han fremragende.. Han viser virkelig hvordan han kan koste rundt med Liverpools forsvar.
Og jeg synes også Anderson spillede rigtig godt i dag. Dog synes jeg han gik meget ned ca. et kvarter før han blev skiftet ud. Han lavede alt for mange fejl. Og den kæmpe chance (som Rooney producerede til ham), hvor han skyder 20 meter over mål, skulle altså være udnyttet bedre. Han har messer af plads til både at tage et og to træk inden han afslutter!!
ChristianR
23-03-2008, 16:32
Det kan godt være at Rooney brænder meget. Men ud over det spillede han fremragende.. Han viser virkelig hvordan han kan koste rundt med Liverpools forsvar.
Og jeg synes også Anderson spillede rigtig godt i dag. Dog synes jeg han gik meget ned ca. et kvarter før han blev skiftet ud. Han lavede alt for mange fejl. Og den kæmpe chance (som Rooney producerede til ham), hvor han skyder 20 meter over mål, skulle altså være udnyttet bedre. Han har messer af plads til både at tage et og to træk inden han afslutter!!
Jamen, vi er enige. En kynisk angriber havde bare banket flere af dem ind, hvor Rooney sparker lige på Reina. Derudover spille han da en pragtkamp. Specielt var jeg imponeret over den måde, han tager bolden ned på i feltet på et tidspunkt i fuld fart.(For derefter at brænde naturligvis)
Som jeg også skrev før, irriterede det mig, at hver gang Anderson forsøger sig udefra, så flyver bolden langt ud af byen. Det var ikke kun idag. Jeg har set det mange gange. Men flot kamp derudover. Det imponerer mig, at så ung en spiller kan spille med så stor autoritet i en sådan kamp.
Cristian9000
23-03-2008, 16:35
Scholes var efter min mening den klart bedste idag. Han styrede ALT inde på midtbanen. Han havde flere umenneskelige afleveringer, hvor flere af dem burde have være omsat til mål.
Dagens sejr skyldes efter min mening to ting: Carrick styrede Gerrard fra start til slut. Og det samme gjorde Ferdinad ved Torres..
Selvfølgelig hjalp Mascherano også til, ved at té sig som et barn. Så i ham da han fik rødt kort!!! Han skubbede både til medspillere og træner, for at komme hen og tude foran Steve Bennett (som iøvrigt dømte rigtigt godt i dag).
Og så er jeg MEGET skuffet over Liverpool!! Man går i flere dage og venter på denne kamp. Hvor man forventer en sindsyg spændende kamp, hvor begge hold kæmper røven ud af bukserne og spiller op til deres bedste. Men Liverpool var altså ikke klar i dag! Skuffende at de ikke kan spille bedre, når der står så meget på spil...
Det kan vel egentlig være lidt ligemeget om hvordan Liverpool spiller? :)
Det er da bare vigtigt at United knuste dem.
man.utd25
23-03-2008, 16:36
Jamen, vi er enige. En kynisk angriber havde bare banket flere af dem ind, hvor Rooney sparker lige på Reina. Derudover spille han da en pragtkamp. Specielt var jeg imponeret over den måde, han tager bolden ned på i feltet på et tidspunkt i fuld fart.(For derefter at brænde naturligvis)
Som jeg også skrev før, irriterede det mig, at hver gang Anderson forsøger sig udefra, så flyver bolden langt ud af byen. Det var ikke kun idag. Jeg har set det mange gange. Men flot kamp derudover. Det imponerer mig, at så ung en spiller kan spille med så stor autoritet i en sådan kamp.
Ja men anderson kan så mange andre ting på banen, han er overalt og det er bare guld værd, klart en af de bedste idag.
http://indkast.dk/index.php?nyhed=36020
Hvad skal man sige??
Når man laver en overskrift der hedder "Dårligt spil og dum dommer afgør engelsk hadekamp", så linien ligesom lagt... Dommeren er dum fordi han giver advarsel til en spiller der kommer stormende mod ham og råber ad ham?? Ja, så er man simpelthen dum.
Hold kæft et sørgeligt ordforråd at have... Og det er da tydeligt at høre, hvem Torsten Brix holder med...
man.utd25
23-03-2008, 16:52
pause i chelski-arsenal der står 0-0
Lorensen
23-03-2008, 16:53
Hvor er det her en fantastisk nyhed at komme hjem til! Klasse :D :D :D
Please sig at du ikke spiller for Toftlund :)
el-insaciable
23-03-2008, 17:01
Det gør vi nok ikke, for vi har jo en eller anden tendens til altid at fejle i CL, hvis man ser bort fra '99.Hvor mange CL-finaler er det, vi har tabt? :)
fantasisk indsats af drengene idag.. Vi sad fuldstændig på kampen, også inden mascherano blev vist ud.. i mine øjne var midtbanen (Carrick, Scholes og Anderson) klart de bedste.. Carrick og Scholes fordelte spillet til UG og Anderson var overalt, men han lavede dog for mange fejl til sidst..
Rooney brænder for meget, men leverer som altid en helhjertet indsats.. Forsvaret var også fantastisk, sikkert fra start til slut, og de havde kampen igennem helt styr på Torres...
Men hvor er det dog pragtfuldt at lammetæve Scousserne, sad på et tidspunkt og tænkte om Gerrard egentlig var med idag, for han var fuldstændig på røven overfor Carrick og Scholes:devill:
Martinsen
23-03-2008, 17:06
Hvad skal man sige??
Når man laver en overskrift der hedder "Dårligt spil og dum dommer afgør engelsk hadekamp", så linien ligesom lagt... Dommeren er dum fordi han giver advarsel til en spiller der kommer stormende mod ham og råber ad ham?? Ja, så er man simpelthen dum.
Hold kæft et sørgeligt ordforråd at have... Og det er da tydeligt at høre, hvem Torsten Brix holder med...
Thorsten Brix er også Liverpool fan. Synes også jeg kan huske at han var herinde på forumet engang, der fik han vist nogle sandheder at vide så vidt jeg husker:)
el-insaciable
23-03-2008, 17:08
Sindsygt fed kamp! Holdet leverede en klassepræstation, og der var kun et hold på banen. Rooney må være MoM. Han dominerede fuldstændigt Liverpools midterforsvar og gjorde, hvad der passede ham bortset fra at score. Den største synder i den sammenhæng var dog helt klart Ronaldo, der havde brændt tre 100 % chancer inden forløsningen.
En ting der også er værd at glæde sig over, er at vores tendens til at trække os tilbage og spille den safe stort set ikke var eksisterende i dag. I det store hele pressede vi Liverpool i 90 minutter - til tider blev vores overlegenhed endda overdrevet, idet vi mislykkedes med at spille os ud af pressede situationer helt nede i eget felt. Men i det store hele var det en fornøjelse at følge, hvor selvsikre og hurtige vi var i pasningsspillet, hvor Mascherano, Alonso og Gerrard løb rigtigt meget forgæves, fordi især Carrick var for snu og god for dem.
Glimrende kamp af hele holdet. Forsvaret stod suverænt stærkt, og Liverpool havde vel ikke en reel chance. Van der Sar blev ikke presset til at lave en eneste redning. Kanon..
Midtbanen og angrebet var fremragende, vi havde fuldstændig styr på Scouserne, og vi kom selv frem til en masse chancer. Vi fik lavet et par rigtig gode mål, og kunne sagtens have scoret et par mere. Rooney sku have lavet 2-3 stykker, som sædvanlig. I en tæt kamp mod et bedre hold, kan det altså koste.!
Desuden en fuldt fortjent udvisning af Mascherano. Det er sku for dumt af ham, at løbe fra midten og ud til siden for at "snakke" med dommeren, når han i forvejen har et gult kort. Og det værste var hans opførsel bagefter, pinligt.. Og Torres var total pakket ind af Vidic og Ferdinand, han var jo helt væk i dag. Ligesom resten af hans Scouse venner..
Alt i alt, en glimrende kamp af United, som var Liverpool overlegne og viste der kun er et ægte fodboldhold i England. THE CHAMPIONS.!
theviking66
23-03-2008, 17:20
Hvad skal man sige??
Har lige læst artiklen. Magen til talentløs journalistik skal man da lede længe efter. Sproget er mildest talt på højde med en 8. klasses stil og indholdet bevidner vel egentligt kun at manden må ha' set kampen med ryggen til.
Havde han fulgt lidt med i de engelske medier, var han vel klar over at der er stor debat omkring netop brok overfor dommere i PL i øjeblikket. Ashley Cole blev vist ud sidste weekend for mindre. Mascherano dummede sig i den grad og ødelagde kampen for Liverpool. End of Storie. Han brokkede sig gentagne gange. Havde manden set kampen (hvilket jeg stadig tvivler på) var det da umuligt at overse. Set i lyset af overnævnte debat i England burde spillerne da vide at dommerne er mere opmærksomme på brok og at de ser igennem fingre med mindre end sædvanligt. Specielt Bennet der har ry for at være en kontant dommer der ikke finder sig i brok.
Nuvel stadig en fantastisk sejer, der kun gør disse fridage endnubedre...
Bergmann
23-03-2008, 17:22
Ja, de fik også lige en mail fra mig:
God eftermiddag. (til Torsten Brix og jer andre)
Jeg er stor United-fan, og jeg ser hver eneste af deres kampe og følger konstant deres udvikling online.
Nu kan jeg for eksempel hive fat i jeres seneste artikel angående United v Liverpool, hvor der er står skrevet:
Forfærdelig start for Liverpool på kampen, men endnu værre blev det kort inden pausen, da Javier Mascherano fik sit andet gule kort - og på hvilken måde… Liverpool-spillerne var utilfredse med et frispark, og Fernando Torres ”snakkede” sig til en advarsel, hvilket fik Mascherano til at gå fem meter efter dommeren og sige sin mening.
Medmindre argentineren har været meget hård i sine udmeldinger, virker det til, at dommeren overreagerede, for skulle Liverpool-protesterne være berettiget til to gule kort, kommer mange spillere i problemer i fremtiden. Ingen tvivl om at dommeren overreagerede, for engelske dommere har for vane, at de gerne vil tale med spillerne, men det, kan man absolut ikke hævde, var tilladt i denne situation. Liverpools fans vil sikkert kalde ”manden i sort” for dum, men skal man tage et meget neutralt briller på, var det en meget hård kendelse – med mindre at sydamerikaneren har sagt noget meget dumt.
Det var dog den latterligste udlægning af kampen. Man skal næsten tro, at du havde taget den inde fra et anti-United forum. Det, som du skriver er ikke realiteten, hvilket andre sågar liverpoolfans heller ikke mener.
Du kunne måske også påpege, at United blev snydt for et straffe i kampens indledning, hvilket du undlader. Hvis du prøver at kigge på episoden igen eller bare lytter til nogle mere professionelle kommentatorer, så var Mascheranos udvisning en utilgivelig handling fra manden selv - OG IKKE DOMMEREN, som du ellers kommenterer i 5 lange linjer. Lorte journalistarbejde - jeg håber I strammer op, så I ikke fejlinformerer/manipulerer folk.
I denne mail vil jeg ikke kommentere på jeres utallige stavefejl, nutids-r-fejl og kommafejl. Og heller ikke jeres mange nyheder om det samme!
I får denne mail før jeg sender den ud til andre - så I forhåbenlig kan stramme op i den løse ende. I er udmærket klar over, at vi, de besøgende, er jeres indtægskilde - og uden os er I intet!
Efter alt risen skal I dog have lidt ros...
Jeres artikler under sidste VM var rigtig gode. De informerede og gav os indblik i spillere, som meget få af os havde kendskab til. Jeg havde store forventninger til jeres nyhedsformidling efter dette høje niveau, men jeg er desværre blevet meget skuffet over den seneste mangel på objektivitet.
man.utd25
23-03-2008, 17:24
arsenal foran
Har lige læst artiklen. Magen til talentløs journalistik skal man da lede længe efter. Sproget er mildest talt på højde med en 8. klasses stil og indholdet bevidner vel egentligt kun at manden må ha' set kampen med ryggen til.
Havde han fulgt lidt med i de engelske medier, var han vel klar over at der er stor debat omkring netop brok overfor dommere i PL i øjeblikket. Ashley Cole blev vist ud sidste weekend for mindre. Mascherano dummede sig i den grad og ødelagde kampen for Liverpool. End of Storie. Han brokkede sig gentagne gange. Havde manden set kampen (hvilket jeg stadig tvivler på) var det da umuligt at overse. Set i lyset af overnævnte debat i England burde spillerne da vide at dommerne er mere opmærksomme på brok og at de ser igennem fingre med mindre end sædvanligt. Specielt Bennet der har ry for at være en kontant dommer der ikke finder sig i brok.
Nuvel stadig en fantastisk sejer, der kun gør disse fridage endnubedre...
Cole skulle have været vist ud for en hensynsløs tackling men blev det ikke
han fik derimod et gult kort men vente bare arogant ryggen til dommeren
han blev så åbenbart senere nervøs for hvad FA ville gøre når de så bilederne
så han var ude og undskylde sin opførsel bagefter (det lille rø....)
men han blev altså ikke smidt ud
man.utd25
23-03-2008, 17:35
1-1 drogba i 72 min det kan vi bruge bare fløjt af nu:)
theviking66
23-03-2008, 17:55
Cole skulle have været vist ud for en hensynsløs tackling men blev det ikke
han fik derimod et gult kort men vente bare arogant ryggen til dommeren
han blev så åbenbart senere nervøs for hvad FA ville gøre når de så bilederne
så han var ude og undskylde sin opførsel bagefter (det lille rø....)
men han blev altså ikke smidt ud
Præcis!!!
Var lidt for hurtigt ud, det er selvfølgelig rigtigt, men ja han skulle ha været vist ud. (Det lille Rø....)
Martinsen
23-03-2008, 18:27
"Det gør mig lidt trist, at vi kan tabe 3-0 til et hold, jeg egentlig ikke mener, vi er dårligere end. Spiller for spiller, så ser det meget jævnbyrdigt ud. Begge hold har en super målmand, et tyndt forsvar, en kompakt midtbane med en masse muligheder og plusser, og til sidst et kynisk angreb. Hvordan **** så gang på gang kan besejre os, og endda uden de helt store problemer, forstår jeg virkelig ikke. Men et eller andet gør de altså rigtigt, det er desværre et trist faktum."
Ovenstående er taget fra Liverpool-fc.dk
Men det er simpelthen så forkert at jeg er nød til lige at kommentere det. Personen mener simpelthen at vi har et tyndt forsvar:lolol: Det er da noget af det dummeste jeg længe har hørt, vi har det stærkeste forsvar jeg har set i meget lang tid. Rio og Vidic supplerer hinanden nærmest helt absurd godt. Og så mener personen også at vi har et kynisk angreb:confused: Det er jo fuldstændig håbløst forkert det han påstår. Man kan sige meget om vores angreb, men kynisk det er så absolut ikke et af de første ord der falder mig ind:lolol:
theviking66
23-03-2008, 19:20
På Liverpools danske fanforum udråber de ligeledes Pepe Reina som kampens bedste LFC spiller med 39%. :lolol:
Det er da for morsomt, manden er jo direkte impliceret i to af vores scoringer (1 og 2-0). De undskylder med at han havde mange gode redninger og at han forhindrede en stor ydmygelse. :whine:
Tjaa når man vælger en målmand som kampens bedste spiller, og han er medskyldig i to mål, så må man virkelig ha' spillet en dårlig kamp.
Fryd at være rød djævel i dag....
chrisserUnited
23-03-2008, 19:27
fryder mig også,de fleste af mine kammerater er liverpool fans, ihvertfald en del.
Jeg så kampen på en neutral pub, hvor jeg sad med 2 kammerater. Ved siden af os sad en united-gut (sjov fyr) og en liverpool fan. De var sammen derinde...eller det vil sige, at de var taget derhen sammen, for de var ikke sammen længe, da Scouseren ofte fik sig en smøg - nok mest for at overhøre vores udfald mod Liverpools VANVITTIGT dårlige og dumme spillere. Mascherano og Torres var ulidelige at se på i 1.halvleg, og synes "næsten" det er synd han røg ud, for det ødelagde en del af kampen!
MEN, når det er sagt, så er jeg jublende glad for sejren, for intet stikker en sejr over Liverpool - selv Fergie var helt oppe! Kan drengene sætte sig op på denne måde i resten af sæsonen, så lover det godt!
Til sidst vil jeg sige, at Scholes virker som om han er meget mere ved at ramme formen nu, og endelig fandt han noget af det rigtige frem...derimod virker Giggs slidt, hvilket gang på gang skuffer mig!
Manchester United
23-03-2008, 19:36
så ligger vi 5 point foran chealsea som ligger på 2. plads
det er så komisk, for jeg sad netop i går aftes over en øl med en kammerat som er glødende pool-fan, hvor snakken jo faldt på dagens kamp. Og der sammenlignede vi lidt holdene, og da snakken faldt på målmandsposten, sagde jeg at reina ikke er den store keeper man vil gøre ham til. Når det gælder straffespark er manden en ener, men som jeg påpegede overfor min ven, så har han nogle svagheder ved indlæg hvor han ser kejtede ud nogengange. Og idag kan vi så se hvad der sker. Er altid lækkert når man rammer plet:)
Stort stort resultat, og fedt at se nani komme ind og levere en assist og et mål. Han har virkelig leveret varen de seneste måneder.
Det gør mig lidt trist, at vi kan tabe 3-0 til et hold, jeg egentlig ikke mener, vi er dårligere end. Spiller for spiller, så ser det meget jævnbyrdigt ud. Begge hold har en super målmand, et tyndt forsvar, en kompakt midtbane med en masse muligheder og plusser, og til sidst et kynisk angreb.
hvordan i alverden kan du sige at united har et tyndt forsvar??? Nævn et forsvar der er bedre. Vi har lukket 15 mål ind i 31 ligakampe. Det er da sindsyg klasse. Sidste år lukkede vi heller ikke så mange ind. SÅ den udtalelse er nok en af de mest malplacerede jeg nogensinde har læst....
Martinsen
23-03-2008, 19:48
hvordan i alverden kan du sige at united har et tyndt forsvar??? Nævn et forsvar der er bedre. Vi har lukket 15 mål ind i 31 ligakampe. Det er da sindsyg klasse. Sidste år lukkede vi heller ikke så mange ind. SÅ den udtalelse er nok en af de mest malplacerede jeg nogensinde har læst....
Det var som skrevet en kommentar jeg hentede fra Pools danske forum, så tror ikke rigtig du skal regne med svar herinde:) Jeg kan ikke svare dig på det i hvertfald
Holmskov
23-03-2008, 19:49
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=36033
Som nævnt før er det her næsten pinligt ringe journalistik.
På sådan en side der skal formidle nyheder og lave kampreferater burde der være nogle kyndige folk med objektive briller til at løse opgaven.
At Brix er stor Liverpool tilhænger og skriver som en fornærmet 12-årig er ikke siden værdig, og da slet ikke formidlingen af hans pinlige referater.
Den gode Brix skriver at Mascherano "gik 5 meter efter dommeren for at sige sin mening". Tager man nu de subjektive briller af og skifter dem ud med de objektive, så kan man rent faktisk se at Mascherano løber tæt på 20 meter over til dommeren og stikker snuden helt op i bøtten på ham.
Derudover henviser han til et citat fra Benitez der påstår Babel stod lige ved siden af og hørte alt hvad der blev sagt til dommeren.
Nu kunne jeg godt linke til en side med et klip der viser den påstand er helt ude i hampen. Af frygt for ballade med admins, vil jeg undlade, men alle der har set kampen, eller alle der kan hente klip, kan se Babel ikke er i nærheden da det sker.
Når alt det så er sagt, så kan det vel næppe komme bag på nogen at indkast.dk søger nye skribenter. Eneste krav er at de har en-6 klasse. eksamen, og ikke i Brix tilfælde, en 6 klasse to gange.
Ja, de fik også lige en mail fra mig:
God eftermiddag. (til Torsten Brix og jer andre)
Jeg er stor United-fan, og jeg ser hver eneste af deres kampe og følger konstant deres udvikling online.
Nu kan jeg for eksempel hive fat i jeres seneste artikel angående United v Liverpool, hvor der er står skrevet:
Forfærdelig start for Liverpool på kampen, men endnu værre blev det kort inden pausen, da Javier Mascherano fik sit andet gule kort - og på hvilken måde… Liverpool-spillerne var utilfredse med et frispark, og Fernando Torres ”snakkede” sig til en advarsel, hvilket fik Mascherano til at gå fem meter efter dommeren og sige sin mening.
Medmindre argentineren har været meget hård i sine udmeldinger, virker det til, at dommeren overreagerede, for skulle Liverpool-protesterne være berettiget til to gule kort, kommer mange spillere i problemer i fremtiden. Ingen tvivl om at dommeren overreagerede, for engelske dommere har for vane, at de gerne vil tale med spillerne, men det, kan man absolut ikke hævde, var tilladt i denne situation. Liverpools fans vil sikkert kalde ”manden i sort” for dum, men skal man tage et meget neutralt briller på, var det en meget hård kendelse – med mindre at sydamerikaneren har sagt noget meget dumt.
Det var dog den latterligste udlægning af kampen. Man skal næsten tro, at du havde taget den inde fra et anti-United forum. Det, som du skriver er ikke realiteten, hvilket andre sågar liverpoolfans heller ikke mener.
Du kunne måske også påpege, at United blev snydt for et straffe i kampens indledning, hvilket du undlader. Hvis du prøver at kigge på episoden igen eller bare lytter til nogle mere professionelle kommentatorer, så var Mascheranos udvisning en utilgivelig handling fra manden selv - OG IKKE DOMMEREN, som du ellers kommenterer i 5 lange linjer. Lorte journalistarbejde - jeg håber I strammer op, så I ikke fejlinformerer/manipulerer folk.
I denne mail vil jeg ikke kommentere på jeres utallige stavefejl, nutids-r-fejl og kommafejl. Og heller ikke jeres mange nyheder om det samme!
I får denne mail før jeg sender den ud til andre - så I forhåbenlig kan stramme op i den løse ende. I er udmærket klar over, at vi, de besøgende, er jeres indtægskilde - og uden os er I intet!
Efter alt risen skal I dog have lidt ros...
Jeres artikler under sidste VM var rigtig gode. De informerede og gav os indblik i spillere, som meget få af os havde kendskab til. Jeg havde store forventninger til jeres nyhedsformidling efter dette høje niveau, men jeg er desværre blevet meget skuffet over den seneste mangel på objektivitet.
Måske din mail har hjulpet, Hr. Brix er da ved at trække i land med denne artikel :) :)
Christensen
23-03-2008, 20:00
Nu har jeg lige set highlights fra kampen og der var ikke en eneste Liverpool-chance. Har jeg fået fat i nogle højdepunkter fra en United-fan, eller havde Liverpool rent faktisk ikke en rigtig chance i kampen?
Jamen det er jo for dumt af Mascherano, når han har et kort i forvejen at hidse sig op og opføre sig sådan overfor dommeren. Specielt nu hvor der i den sidste uges tid har været fokus på netop det med måden at behandle dommerne på.. Kortet er helt i orden, og det er vel kun de mest hard-core Scouse fans der kan mene andet.. Hans opførsel bagefter er bare med til at understrege hvor latterlig han er, det var sku for dumt og til grin..
Det kommer jo så heller ikke bag på nogen at Benitez efterfølgende beskytter Mascherano og ikke forstår noget af det hele. Tosse - ægte scouse bastard.. Og hvorfor spurgte han Babel om hvad der skete, Babel var langt væk..
Bergmann
23-03-2008, 20:02
Allan - Ja, det manglede bare :)
Bergmann
23-03-2008, 20:05
Nu har jeg lige set highlights fra kampen og der var ikke en eneste Liverpool-chance. Har jeg fået fat i nogle højdepunkter fra en United-fan, eller havde Liverpool rent faktisk ikke en rigtig chance i kampen?
Liverpool havde to store chancer. Den ene ved langskud fra Gerrard, som bliver rettet af Vidic og får derfor en vild bue lige over mål. Den anden var til Torres efter et frispark, hvor han bare skulle have sat en inderside på - dog kom den meget pludseligt og gør den derfor lidt sværere.
Men nej, ellers var det United, som kunne have vundet 8-0 (7-1).
Cristian9000
23-03-2008, 20:12
Som nævnt før er det her næsten pinligt ringe journalistik.
På sådan en side der skal formidle nyheder og lave kampreferater burde der være nogle kyndige folk med objektive briller til at løse opgaven.
At Brix er stor Liverpool tilhænger og skriver som en fornærmet 12-årig er ikke siden værdig, og da slet ikke formidlingen af hans pinlige referater.
Den gode Brix skriver at Mascherano "gik 5 meter efter dommeren for at sige sin mening". Tager man nu de subjektive briller af og skifter dem ud med de objektive, så kan man rent faktisk se at Mascherano løber tæt på 20 meter over til dommeren og stikker snuden helt op i bøtten på ham.
Derudover henviser han til et citat fra Benitez der påstår Babel stod lige ved siden af og hørte alt hvad der blev sagt til dommeren.
Nu kunne jeg godt linke til en side med et klip der viser den påstand er helt ude i hampen. Af frygt for ballade med admins, vil jeg undlade, men alle der har set kampen, eller alle der kan hente klip, kan se Babel ikke er i nærheden da det sker.
Når alt det så er sagt, så kan det vel næppe komme bag på nogen at indkast.dk søger nye skribenter. Eneste krav er at de har en-6 klasse. eksamen, og ikke i Brix tilfælde, en 6 klasse to gange.
Det er godt nok helt sindssygt så tydeligt det er at han er Liverpool fan, eller i hvertfald United-hader. hehe. Hans sprog er nu heller ikk prængende..
chrisserUnited
23-03-2008, 20:13
Snakkede lige med min kammerat, citerer ham lige "United viste meget større klasse end os idag, Mascherano får korrekt sit andet gule, da det ikke var første gang han brokkede sig."
og så fik jeg ham så til at indrømme at Ronaldo er en klasse for sig...
Lækker kamp idag, jeg er simpelthen dybt imponeret..
Der var jo klokkeklar klasseforskel fra første minut..
Torsten Brix, du er en klaphat og Indkast.dk er et ligegyldigt, amatør-agtigt site.. Hvor er det svagt og sølle at undskylde en 3-0 fodbold opvisning med at Mascherano blev vist ud; United er bare et væsentligt bedre hold og det skal man da være både blind og dum for ikke at kunne se..
Jeg er især imponeret over vores midtbane idag, både Scholes, Carrick og Anderson var i særklasse selvom sidstnævnte kørte en smule træt lige inden han blev skiftet ud..
De supplerede hinanden perfekt og vi havde vel en boldbesiddelse på noget der ligner 90% det meste af kampen :D
Forsvaret var som sædvanligt verdensklasse, men sådan har det jo været hele sæsonen, så det kan efterhånden ikke komme bag på nogen.. :devill:
Jeg er også nødt til at rose Rooney.. Han scorede godt nok ikke, men hvor er han dog bare en vigtig spiller alligevel.. Han er en fantastisk spiller og han har et suverænt overblik.. Han var bare en fornøjelse at se på idag..
I øvrigt lækkert at Ronaldo fik scoret idag, jeg kunne se på de retarderede Pool-fans bag mig på PitStop, at den gjorde ekstra ondt :D
Og al respekt til Nani som går ind og gør en forskel med det samme og som virkelig har løftet sit spil i de sidste par måneder.. Hans afslutninger er i verdensklasse, han er iskold foran mål..
Hvorfor fanden satte Liverpool heller ikke Torres ind den her gang?!?!? Han var heller ikke med på Anfield
Liverpool, i er bare ikke gode nok til at være med i toppen.. Prøv nu og forstå det :lolol:
theviking66
23-03-2008, 20:20
Nej nu kan jeg næsten ikke tage mere. Hvordan kan man sætte en Liverpool fan til at dække en MAN U - LFC kamp. Manden (Torsten Brix) modsiger i den grad sig selv.
Med mindre man er talepædagog, kan man vel ikke udtale sig om, hvad argentineren sagde til dommeren. Hvis han har sagt noget tåbeligt, er udvisningen naturligvis også i orden, men har det været en smule sobert og ikke nedladende, vil jeg gerne understrege, at udvisningen er meget hård.
Ligesom i kampreferatet vil jeg gerne – igen – spørge, hvordan dommerne i fremtiden skal reagere, hvis Mascheranos attitude og et simpelt spørgsmål skal give advarsel. Så ender mange fodboldkampe uden alle spillerne på banen. Det er simpelthen ikke niveauet… hverken i England eller i Danmark…
Er lige lidt i tvivl om man må sakse til andre sider, så skån mig for min uvidenhed admin. Kan ikke finde det nogen steder i forum reglerne.
Jeg synes det er synd for en side som indkast, at en i den grad farvet person skal dække en så stor kamp. Specielt når objektiviteten er ikke eksisternde og ensidige kommentare skal lægge til grund for den journalistiske vinkel der er på historien.
Det grænser til det komiske, hvis du spørger mig.
Vi vandt og nu skal vi have det mesterskab hjem.
Sindsygt fed kamp! Holdet leverede en klassepræstation, og der var kun et hold på banen. Rooney må være MoM. Han dominerede fuldstændigt Liverpools midterforsvar og gjorde, hvad der passede ham bortset fra at score. Den største synder i den sammenhæng var dog helt klart Ronaldo, der havde brændt tre 100 % chancer inden forløsningen.
En ting der også er værd at glæde sig over, er at vores tendens til at trække os tilbage og spille den safe stort set ikke var eksisterende i dag. I det store hele pressede vi Liverpool i 90 minutter - til tider blev vores overlegenhed endda overdrevet, idet vi mislykkedes med at spille os ud af pressede situationer helt nede i eget felt. Men i det store hele var det en fornøjelse at følge, hvor selvsikre og hurtige vi var i pasningsspillet, hvor Mascherano, Alonso og Gerrard løb rigtigt meget forgæves, fordi især Carrick var for snu og god for dem.
Hvad fanden har du drukket? Rooney brændte 3 klokkeklare kæmpe gigantiske chancer. Det er så skide frusterende, at se vores 10'er fandme bare ikke kan sparke den bold ind. Hvis ikke det var pga Mascheranos idioti havde vi måske slet ikke spillet så godt, for liverpool er et godt taktisk hold. Vi blev hjulpet på vej af hans idioti. Men dog vil jeg sige Rooney spillede en fabel god kamp. Han gjorde god ting, men som tidl. Jeg vil hellere have han scorer, for i en kamp, hvor betingelser havde været anderledes, så havde vi ikke fået så mange chancer. Det er simpelthen for ringe at Rooney ikke kan sparke den ind i så store chancer. Men cadeau for hans gode indsats i dag. Ronaldo var anonym i første halvleg og lidt for cirkusorienteret, men synes han kom lidt op i anden halvleg og hans 2-0 mål sikrede kampen :)
- Min MOM er Scholes. Her så man en fantastisk præstation krydret med erfaring, dræbende afleveringer, overblik og hård hund om modstanderens midtbane. Fabelpræstation fra hans side. Rooney følger lige efter. Men alt i alt, vil jeg sige at Anderson, Carrick, Scholes spillede en gudekamp :)
Rooney har lavet flere assist (11) end han har lavet mål (8), hvilket siger alt lige for tiden.
Han har ikke scoret i en Pl-hjemmekamp siden 29. oktober mod Boro.
Flax_Generous
23-03-2008, 20:40
Han har ikke scoret i en Pl-hjemmekamp siden 29. oktober mod Boro.
Det er godt nok lang tid siden. Forhåbentlig får han scoret mod Aston Villa i næste runde.
Jeg kunne altså heller ikke lade være med at grine af Benitez, da han sætter Riise ind i stedet for Torres, lige efter United havde scoret to mål efter hinanden. Det er satme en kæmpe falliterklæring, at man bliver nødt til at sætte en ekstra forsvarspiller ind, for at undgå at blive ydmyget mere end man er i forvejen..
Uniteds bænk:
Kuszczak, Hargreaves, Nani, O'Shea, Tevez.
Liverpools bænk:
Itandje, Hyypiä, Riise, Benayoun, Crouch.
At man forventer at vinde PL med dette spillermateriale er næsten for useriøst..
Prøv lige at sammeligne de to bænke!!! De er jo ikke i nærheden af hinanden :whine:
pølsemanden
23-03-2008, 21:09
Det er godt nok lang tid siden. Forhåbentlig får han scoret mod Aston Villa i næste runde.
Ja og dejligt den vises på kanal 5, men mon ikke saf vil spare lidt til roma kampen
Martinsen
23-03-2008, 21:31
Tjek lige den her video der lægger på:
http://manutd.dk/
Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja Ja
Hahaha hvor er den klasse den video!! :lolol:
Nej nu kan jeg næsten ikke tage mere. Hvordan kan man sætte en Liverpool fan til at dække en MAN U - LFC kamp. Manden (Torsten Brix) modsiger i den grad sig selv.
nu er indkast.dk bare t amatør site ligesom oldtrafford.dk og det er trods alt ham der ejer sitet
Meget sjovt at Rafa efter kampen baserer sine udtalelser på hvad Babel sagde, fremfor at høre på hvad Alonso og/eller Aurelio havde at sige - de så i hvert fald begge ud til bare at vente på det røde kort idet Mascherano river sig fri fra netop Alonso. Derudover må Babel have en ganske fantastisk hørelse hvis han har kunne høre hvad Mascherano sagde, eftersom han står ganske mange meter væk og der er temmelig meget larm på OT netop efter Torres har fået gult.
Ryan Babel heard everything and told me Mascherano was just asking why Fernando Torres had been booked.
Og her er et billede af situationen - det er Babel's skygge man kan se ved pilen. http://img526.imageshack.us/my.php?image=babelhc9.jpg
Meget sjovt at Rafa efter kampen baserer sine udtalelser på hvad Babel sagde, fremfor at høre på hvad Alonso og/eller Aurelio havde at sige - de så i hvert fald begge ud til bare at vente på det røde kort idet Mascherano river sig fri fra netop Alonso. Derudover må Babel have en ganske fantastisk hørelse hvis han har kunne høre hvad Mascherano sagde, eftersom han står ganske mange meter væk og der er temmelig meget larm på OT netop efter Torres har fået gult.
Og her er et billede af situationen - det er Babel's skygge man kan se ved pilen. http://img526.imageshack.us/my.php?image=babelhc9.jpg
Hah, Benitez gør sig selv til grin gang på gang..
Gudskelov for Liverpool at Mascherano blev smidt ud, for hvis det ikke var sket, hvad skulle de så bruge af undskyldning for at få prygl?
rafa's undskyldning minder om wenger...
anyway:
Rafa must stay! Rafa must stay!
Parkohargo
23-03-2008, 22:33
hahaahah kanon fed søndag hvor vi tævede latterlige fool ud af banen i næsten alle aspekter i spillet:) er simpelthen så overglad for vi viste hvem der virkelig har klassen i PL.:)
har været godt stiv siden klokken 14.30 idag muahaha og fortsætter sku hele aftenen ud. god aften til alle.:)
Jeg var på stadion. Det var smukt.. Nu har jeg gået hele aftenen og smågrinet fordi livet er fedt! Det er urelevant for diskusionerne, men jeg blev nødt til at få det ud....
Færingen
23-03-2008, 23:39
Jeg synes også det er smukt. har selv gået med en rimlig promille siden kampen begyndte og er sikker på at jeg går med en brandert hele aftenen.... Tak for en go´ påske og ha´ en go´ påske videre :)
Jeg var på stadion. Det var smukt.. Nu har jeg gået hele aftenen og smågrinet fordi livet er fedt! Det er urelevant for diskusionerne, men jeg blev nødt til at få det ud....
Gider du godt lige at tie stille og lade være med at gøre os andre misundelige, når du har været vidne til en rundbarbering af Liverpool? :D
Don Kafai
24-03-2008, 00:34
Thorsten Brix er også Liverpool fan. Synes også jeg kan huske at han var herinde på forumet engang, der fik han vist nogle sandheder at vide så vidt jeg husker:)
Torsten Brix er, så vidt jeg ved, kæmpe Arsenal-fan. Alle hans artikler er præget af dette. Han lavede fx en artikel sidste år efter Arsenal-West Ham, hvor han vha latterlig statistik forklarede, at West Hams sejr på Emirates var den heldigste nogensinde.
Som Arsenal-fan så hader han United, hvilket hans dækning af Super Sunday bærer præg af. Han har blandt andet smidt dommeren i fokus i Ars-Che kampen. Jeg så hele den kamp, og der kan ikke sættes en finder på Clattenburgs indsats. Hver gang I læser noget der virker ualmindelig anti-united eller pro-Arsenal, så læg mærke til journalisten. Han går under navnet Torsten Brix. Desværre er han også ejer af sitet.
Parkohargo
24-03-2008, 00:41
Torsten Brix er, så vidt jeg ved, kæmpe Arsenal-fan. Alle hans artikler er præget af dette. Han lavede fx en artikel sidste år efter Arsenal-West Ham, hvor han vha latterlig statistik forklarede, at West Hams sejr på Emirates var den heldigste nogensinde.
Som Arsenal-fan så hader han United, hvilket hans dækning af Super Sunday bærer præg af. Han har blandt andet smidt dommeren i fokus i Ars-Che kampen. Jeg så hele den kamp, og der kan ikke sættes en finder på Clattenburgs indsats. Hver gang I læser noget der virker ualmindelig anti-united eller pro-Arsenal, så læg mærke til journalisten. Han går under navnet Torsten Brix. Desværre er han også ejer af sitet.
Man kan bare gøre sig selv den tjeneste ved ikke at læse inde på opkast.dk.:)
Lol.. og så ejer tossen sitet.. Ufatteligt .. så er det vist svært at få noget igennem, om så man skriver sagligt til sitet, som en tidligere idag nogenlunde havde gjort.
Hvis en så farvet arsenal fan kan oprette et site med nyheder, skrevet af sig selv, og manipuleret så vildt, kan vi i princippet også. Synd at internettet giver alle en stemme i sådanne tilfælde.
Boss Fergie added: “Three-nil against Liverpool, our biggest rivals, is good for the goal difference and we have done our job.
“We were first on the menu and this is a big three points but we won’t get carried away although it is a boost for morale and confidence.
“It was a brave header from Brown for the first one. He doesn’t get many but that was excellent.
“Wayne Rooney could also have had a hat-trick. Once we had the second goal that was it. I feel 3-0 was not a flattering score, we could have got more.”
taget fra the sun. Det er pragtfult synes jeg at fergie, på trods af tilfredshed med sejren og spillet, stadigvæk kan pointere at vi brænder for meget. Det er jo et eller andet sted helt uhørt at vi får lov til at skabe så mange chancer i en topkamp. Selve resultatet 3-0 er der for mig intet i vejen med, men vi skulle nok have dræbt kampen noget før. Specielt synes jeg det er ærgeligt at rooney er så uskarp. Men hvor viser han dog stor teknik i nogle af situationer han kommer frem til trods alt.
Men sad dog aldrig med nerver på mht resultatet.
Det var som skrevet en kommentar jeg hentede fra Pools danske forum, så tror ikke rigtig du skal regne med svar herinde Jeg kan ikke svare dig på det i hvertfald
nåh ok. Troede vi havde haft af nævnte pool-fan. Sorry :)
Me ja det er svært at svare på, for der findes ikke et svar. Der er intet forsvar i verden der er bedre end vores. Der findes hold som forsvare bedre SOM HOLD end vi gør, men det er også fordi vi spiller ret offensivt.
Men ser man isoleret på holdenes 4 backlinie så er der ingen i nærheden.
Holmskov
24-03-2008, 06:36
Som jeg har skrevet tidligere har jeg på et videoklip set situationen fra en lidt anden vinkel end den der var vist i TV. Der kan man se at Babel IKKE er i nærheden af noget som helst, og da slet ikke Mascherano.
Men hey. Vi ved jo alle hvordan de kan nogle tricks i Liverpool. :lolol:
Og så vil jeg da gerne tilslutte mig caspers kor.
Rafa must stay...Rafa must stay.
det er da også totalt mangel på respekt for spillet og tro på sine egne spillere ,da benitez i forbindelse med udvisningen signalere ud til united-fansene med en "kampen er overstået" bevægelse med armene.
Det er så dårlig management, men er vi vant til andet fra ham, når der ikke står CL på menuen. United ville nok også have fået det svært med 10 mand på Anfield og 1-0 nede, men fergie havde da ihvertfald ikke på den måde vist sådan en opgivende attitude.
hvis i ikke har lagt mærke til det, eller ikke blev vist på tv, så se de her højdepunkter:
Link slettet, henfør regler på forum.
Hvad fanden har du drukket? Rooney brændte 3 klokkeklare kæmpe gigantiske chancer. Det er så skide frusterende, at se vores 10'er fandme bare ikke kan sparke den bold ind.
Som jeg ser det, så er en assist ligeså godt som et mål, og der stod Rooney for to i dag. Som jeg har sagt før, så er Rooney ikke den bedste afslutter, men det er rart at se ham så meget i oplæggerens rolle, som det var tilfældet i dag. Iøvrigt brændte Ronaldo hvis også et par store chancer, som var større end dem Rooney havde.
Vil da lige knytte en kommentar om kampen igår! På Ryans. Der var fed stemning, og jeg kunne lige ha scoret mig et hak i tuden, stod med min far og en flok United fans, imellem os stod to triste scousere. Og der blev sunget You'll always wank alone. Så de blev mere pissed. Så fælder vidic Torres og får gult. Og Torres filmer jo klart på det frispark som ikk var til gult, så jeg råber jo bare " Han springer jo en halv time efter " !!! Så vendte pooleren sig og gav mig de ondeste scouser øjne og spurgte om jeg ikk syntes den var til gult. " NÆ HÆ " det var den ikke, hvorefter han udbryder IDIOT MAN !!! Ha ha, lige lidt efter knalder Nani bolden ind og vi gør alt for at hovere over for ham! Så han blev tosset og slutter af med at spilde øl på mine bukser og skrider fra Ryans - Som igår blev officielt gjort til UNITED pub... kanon stemning!!! We got wesley brown.. we got wesley brown...
efter at have set lidt på stillingen og de resterende kampe så er mesterskabet egentligt ganske tæt på. Hvis vi kan opretholde det 5 points forspring vi har til chelski nu ved at slå villa og arsenal hjemme og boro og blackburn ude, hvilket er muligt, så ville vi kunne tåle at tabe i chelski og stadigvæk kunne spille uafgjort i en af de sidste "nemme" kampe hjemme mod west ham og ude mod wigan. Så ville vi vinde på målscoren
Som jeg ser det, så er en assist ligeså godt som et mål, og der stod Rooney for to i dag. Som jeg har sagt før, så er Rooney ikke den bedste afslutter, men det er rart at se ham så meget i oplæggerens rolle, som det var tilfældet i dag. Iøvrigt brændte Ronaldo hvis også et par store chancer, som var større end dem Rooney havde.
det er ligegyldigt om assist eller mål tæller lige meget, for rooney er vores 1.angriber og skal vise langt mere skarphed end han gør pt. Han spillede udover afbrænderne en fremragende kamp, men det er ikke nok i det lange løb. Ronaldo kan ikke lave alle vores mål, men så kan vi håbe at wes brown rammer en stime hehe
Vi skal jo nok regne med at både os selv, Chelsea og Arsenal sætter point over styr i de resterende kampe. Dels selvfølgelig i de indbyrdes kampe, men muligvis også mod svagere modstandere, da Champions League samtidig kører jo.. Middlesbrough og Blackburn ude er bestemt ikke nemme steder at spille, og det kan sagtens give os problemer. Mens Arsenal og Chelsea kampene selvfølgelig også bliver utrolig vigtige kampe.. Vores målscore er igen i år et kæmpe plus, og meget bedre end rivalernes, hvilket kan vise sig afgørende..
Intet er afgjort endnu, og det kan sagtens blive ret tæt og hårdt. Men det ligger til os nu, vi kan selv afgøre det, og vi har alle kort på hånden.! Det skal simpelthen give titel nummer 17..
her er jim whites analyse
Manchester United are Liverpool's bogey team
By Jim White
Telegraph 22/03/2008
When Alex Ferguson arrived at Old Trafford in the autumn of 1986, his task, he said at the time, was to "knock Liverpool off their bloody perch" (except he didn't use the word "bloody").
Even if it were intemperately made, it was hard to argue with the validity of his analysis. The Anfield club were in the midst of the most glittering period of trophy accumulation in English football history. They were winning everything with a polished ease, rebuilding teams without disturbance, dominating all they surveyed. They were the team to beat.
The odd thing is - as a keen football historian like Ferguson must have known even as he made those remarks - beating Liverpool was never a problem for Manchester United in the era he took over. Bournemouth, Oxford United, Notts County: United could lose to all of them on a regular basis. Liverpool, however, was a different story. Even in times of league penury, there was usually a point or three on offer against the Football League and European champions. And it has been much like that ever since.
It is something that sticks in the craw of every Liverpool follower that their most hateful rivals double up as their bogey team. The statistics over the past few decades reveal that England's version of the Real Madrid against Barcelona superclasico is not only the most bitter inter-city rivalry in our sporting life, it is also among the most one-sided fixtures in the football calendar.
In the 1980s, when Anfield was filled with silverware and Old Trafford echoed merely to a grandiose self-delusion, United had the better of almost every encounter. The decade's statistics reveal that the Mancunian reds won 11, drew 11 and lost only four of their games against their Merseyside counterparts. Clearly, United players relished the idea of being plucky no-hopers, of rising to the occasion and proving themselves the equal - if only for 90 minutes - of the best around. Players like Norman Whiteside made their name by stamping their authority over Liverpool and - in the case of Steve McMahon - their toes. In 1985, United's then-manager, Ron Atkinson, cheekily went so far as to suggest he had discovered an infallible, if unconventional, tactical approach to beating the champions: man-mark their centre-back, Alan Hansen.
The depressing story continued on for Liverpudlians even as the balance of power shifted. For some reason, as football's epicentre relocated 35 miles down the road and United rose to the ascendant, Liverpool could not reverse the trend. Maybe their players could not come to terms with the idea that they were now the underdog. Maybe their natural hauteur could not accommodate the idea of slumming it. Whatever the cause, in the Nineties United won 10, drew seven and lost five against Liverpool. And the wins included an FA Cup final in 1996 and a fourth round in 1999 when the Liverpool team came within an ace of destroying their enemy's tilt at the Treble in the way that United had fouled up theirs in 1977, only for two goals in the last five minutes to cancel out all dreams of revenge.
Even more galling for the Anfield regulars is that United's heroes in many of these games have been replacements and substitutes, bit-part performers in most other fixtures, players whose careers have been largely defined by their one-off contribution against Liverpool. Russell Beardsmore, Diego Forlan and John O'Shea: none of them would expect entry in any United hall of fame, yet all three have been match winners in the virulent battle for north-western supremacy. A battle which always seems to go one way. If Liverpool play well, United win. If Liverpool play badly, United win. If Liverpool need to win to stifle United's trophy ambitions, United win. Only once, in 1992, when the Kop chanted "Leeds, Leeds" to show they wanted anybody but United to take the League title, did Liverpool manage to knock their rivals off their perch. Latterly, that has been a job they have been obliged to leave to Arsenal and Chelsea.
Unlike those who employ him, Rafael Benitez is more than aware of the details of his club's illustrious heritage. He will know of the statistical gap in his record book. Sticking a list of match results on the wall of the visitors' dressing room could provide no greater motivation to proud Liverpudlians like Steven Gerrard, who endeared himself to everyone on the Kop and beyond with his assertion in his autobiography that "during 90 minutes of football, I want United to die". Surely, he will say to them, now is the time to break the sequence. Equally, Sir Alex will be assisted by the Liverpool-loathing Gary Neville, when he reminds his team of the weight of history insisting they don't yield.
Not that Fernando Torres and Cristiano Ronaldo, Javier Mascherano and Paul Scholes, Jamie Carragher and Nemanja Vidic exactly need much in the way of verbal encouragement to get their competitive juices flowing. Indeed with such tension, such anticipation, such meaning washing around tomorrow's game, the statistician would suggest it all adds up to one certain outcome: a dull goalless draw.
efter at have set lidt på stillingen og de resterende kampe så er mesterskabet egentligt ganske tæt på. Hvis vi kan opretholde det 5 points forspring vi har til chelski nu ved at slå villa og arsenal hjemme og boro og blackburn ude, hvilket er muligt, så ville vi kunne tåle at tabe i chelski og stadigvæk kunne spille uafgjort i en af de sidste "nemme" kampe hjemme mod west ham og ude mod wigan. Så ville vi vinde på målscoren
Som KennyN skriver, så kan Blackburn og Boro ude blive et par rigtig sværre kampe. Det er hold, som vi altid har svært ved at slå på deres baner, så det kan god volde store problemer, når CL samtidig kører ved siden af. Arsenal og Chelsea bliver selvfølgelig også sværre, mens Aston Villa, West Ham og Wigan skal give 9 point. Men alt kan ske. Chelsea har sværre udekampe som Man. City, Everton og Newcastle, mens de har os på Stamford Bridge.
Gider du godt lige at tie stille og lade være med at gøre os andre misundelige, når du har været vidne til en rundbarbering af Liverpool? :D
Det er nok det største jeg har oplevet live. Hele dagen var perfekt. Optakten på Bishop var i særklasse. Viva-Ronaldo sangen kørte bl.a. uafbrudt i over e 1/2 time, og en skør kineser prøvede at overtage Boyles rolle som leadsinger.
Stemningen på stadion var også fantastisk. Havde plads på South-stand ved siden af Pools fans (verdens dårligste away-fans?). Normalt ikke de bedste pladser hvis man vil synge lidt, men igår var det sgu godt, og så kunne man også opleve Mascheranos hjerneblødning fra første parket.
Men jeg tror nu alle United-fans havde en fantastisk dag igår. Jeg har lige talt med en kammerat der var på grisen. Han havde da solide tømmermænd, så gad vide om der ikke var en solid fest derinde også:) ?
Ahh.. Det var en skøn skøn skøn sejr.. Det bliver godt at vise det røde flag i skolen i morgen! 5 points foran Chelsea, og Arsenal ser godt nok døde ud lige nu..
el-insaciable
24-03-2008, 14:33
Hvad fanden har du drukket? Rooney brændte 3 klokkeklare kæmpe gigantiske chancer. Det er så skide frusterende, at se vores 10'er fandme bare ikke kan sparke den bold ind. Hvis ikke det var pga Mascheranos idioti havde vi måske slet ikke spillet så godt, for liverpool er et godt taktisk hold. Vi blev hjulpet på vej af hans idioti. Men dog vil jeg sige Rooney spillede en fabel god kamp. Han gjorde god ting, men som tidl. Jeg vil hellere have han scorer, for i en kamp, hvor betingelser havde været anderledes, så havde vi ikke fået så mange chancer. Det er simpelthen for ringe at Rooney ikke kan sparke den ind i så store chancer. Men cadeau for hans gode indsats i dag. Ronaldo var anonym i første halvleg og lidt for cirkusorienteret, men synes han kom lidt op i anden halvleg og hans 2-0 mål sikrede kampen :)
- Min MOM er Scholes. Her så man en fantastisk præstation krydret med erfaring, dræbende afleveringer, overblik og hård hund om modstanderens midtbane. Fabelpræstation fra hans side. Rooney følger lige efter. Men alt i alt, vil jeg sige at Anderson, Carrick, Scholes spillede en gudekamp :)Rooneys chancer er alle sammen svære. På hans første chance efter fem minutter bliver der egentlig lavet straffespark på ham af Carragher, der ifølge reglerne også skal udvises for at fratage Rooney en oplagt scoringsmulighed. Rooney kommer helt ud af balance, og det er kun forståeligt, at han ikke kan få afsluttet skikkeligt. Rooneys anden chance (jeg husker kun to) kommer efter et vanvittigt godt udspark af Van der Sar - er jeg for øvrigt den eneste, der har lagt mærke til, at det er blevet en meget mere hyppigt anvendt taktik af os denne sæson? At kepperen eller en spiller langt tilbage i banen slår en lang hård bold over modstanderens forsvarskæde, til en spiller der allerede er i løb afslutningsøjeblikket. Det er fuldstændig umuligt at dække op overfor. Men her har en Rooney en førsteberøring i verdensklasse, mens Reina dygtigt kommer ud og gør målet lille. Rooney skal i fuld fart og lidt ude af balance afslutte, og han får faktisk ok træf på den. Det havde været et af de bedste mål, vi har scoret i et godt stykke tid, hvis der havde været mål.
Ronaldo brændte i hvert fald tre giga chancer inden han heldigvis lukker kampen. Især irriterer det mig, at Scholes' genialitet ikke blev udnyttet.
Som jeg har skrevet tidligere har jeg på et videoklip set situationen fra en lidt anden vinkel end den der var vist i TV. Der kan man se at Babel IKKE er i nærheden af noget som helst, og da slet ikke Mascherano.
Ja, så godt du skrev det - havde faktisk ikke selv lagt mærke til Babel stod så langt væk før du sagde det, så det var efter din kommentar jeg fandt det lille billede frem. =)
Jeg har lige set Match of the Day's dækning af kampen - og allerede ved hans første gule kort råber han af dommeren og fægter med armene. Derefter hiver de 4-5 situationer, den sidste hvor han endelig får det røde kort er ikke talt med, frem hvor han følger dommeren rundt og/eller skal blande sig i situationer hvor han slet ikke var indblandet i første omgang hvor man tydeligt kan se at han råber knapt så pæne ting efter dommeren - han har endda også en finger helt oppe i hovedet på Bennett i en af situationerne. Da Mascherano kommer løbende 20 yards over banen, forbi Alonso som prøver at holde ham igen, peger Bennett endda også mod udgangen for at vise at han ikke gider finde sig i mere - men Mascherano brokker sig videre. Om han bander eller ej (som han selv siger han ikke gjorde) er jo fuldstændig ligegyldigt i den situation - han har fået afvide at han skal gå væk ellers får han et gult kort til, men han vælger altså at fortsætte med at spørge om hvorfor Torres fik gult.
Magen til idiot skal man lede længe efter - og at både ham og Rafa stadig mener det var et hårdt rødt kort kan man kun grine af, han fik en lang line og det lykkedes ham alligevel at få 2 gule kort på en halvleg.
En ting som Liverpool fans helt glemmer at nævne når de tuder over dommeren er desuden at Carragher burde være vist ud og Ronney burde have fået et straffe allerede efter 5 minutter
Bergmann
24-03-2008, 16:35
Til jer som ikke så kampen og gerne vil se den, så bliver den genudsendt på TV2sport klokken 23:20 i aften.
theviking66
24-03-2008, 17:33
Til jer som ikke så kampen og gerne vil se den, så bliver den genudsendt på TV2sport klokken 23:20 i aften.
Glæder mig helt sikkert til at se "The Mascherano insident" igen. Kan slet ikke forstå hvorfor Rafa beskytter ham sådan i medierne. Det er lidt tudeprins agtigt og let købt at bruge dommeren til at gemme sig bag ved so to speek. Forstår slet ikke hvorfor han ikke smider "Storken" ind i anden halvleg, mens der stadig står 1-0. De lægger faktisk et fornuftigt pres ligepludseligt og jeg var da lidt bange for at vi måtte nøjes med en uafgjort. Så jeg synes da også bare at de skal beholde Rafa han gør det rigtigt godt for United....
Unitedforever
24-03-2008, 17:42
Forstår slet ikke hvorfor han ikke smider "Storken" ind i anden halvleg, mens der stadig står 1-0.
Har Rafa nogensinde foretaget en fornuftig indskiftning ??? Hver ensete gang Poolerne er pressede sætter han jo enten en angriber ind for en angriber eller en forsvag nordmand ind på vb:lolol: ..det er jo idioti nogle af de ting manden foretager sig i løbet af en kamp :D
Unitedforever
24-03-2008, 17:43
undskyld, hvis jeg fejlede med citat, men er ny, så skal nok få det lært :D
Rooneys chancer er alle sammen svære. På hans første chance efter fem minutter bliver der egentlig lavet straffespark på ham af Carragher, der ifølge reglerne også skal udvises for at fratage Rooney en oplagt scoringsmulighed. Rooney kommer helt ud af balance, og det er kun forståeligt, at han ikke kan få afsluttet skikkeligt. Rooneys anden chance (jeg husker kun to) kommer efter et vanvittigt godt udspark af Van der Sar - er jeg for øvrigt den eneste, der har lagt mærke til, at det er blevet en meget mere hyppigt anvendt taktik af os denne sæson? At kepperen eller en spiller langt tilbage i banen slår en lang hård bold over modstanderens forsvarskæde, til en spiller der allerede er i løb afslutningsøjeblikket. Det er fuldstændig umuligt at dække op overfor. Men her har en Rooney en førsteberøring i verdensklasse, mens Reina dygtigt kommer ud og gør målet lille. Rooney skal i fuld fart og lidt ude af balance afslutte, og han får faktisk ok træf på den. Det havde været et af de bedste mål, vi har scoret i et godt stykke tid, hvis der havde været mål.
Ronaldo brændte i hvert fald tre giga chancer inden han heldigvis lukker kampen. Især irriterer det mig, at Scholes' genialitet ikke blev udnyttet.
Giver dig ret. De chancer Rooney havde, var altså ikke nemme. Som du også siger, så husker jeg også 'kun' to chancer han havde, og det er de samme som du har nævnt. Den første chance er Rooney ude af balance efter Carragher kanter ham. Den anden er en super flot nedtagning, og som du siger så var Reina hurtigt ude, så han gjorde målet lille. Men det er rigtig nok det med, at der en aftale mellem VDS og Rooney. Her de sidste måneder har der været flere episoder, hvor VDS laver et præcist udspark, hvor så Rooney ved den kommer, og løber så nogle sekunder før de andre, så han har et forspring. Udover igår husker jeg mod Tottenham i Fa Cuppen en identisk episode, som førte til straffe spark. Langt udspark fra VDS, som Rooney tager ned. Dawson når dog at komme tilbage og bruger hænderne, for at stoppe et eventuelt mål. Så det er helt tydeligt nået, de har aftalt, er jeg sikker på.
hahaha prøv lige at læse de her indlæg fra Scousernes egen forum:
Poor Scouser Tommy skrev:
Steve Fucking Bennett var skyld i at den kamp drejede sig om ham og ikke de to hold. Sir Alice havde held med at påvirke ham før kampen. Bennett var også manden, der viste Alonso ud mod Arsenal for nogle år siden, selvom han ikke så situationen. Bagefter var han ikke stor nok til at indrømme sin fejl. Han har også snydt Alonso for et straffe mod Arsenal på Anfield. Istedet gav han Alonso gult for at filme. Han er så irriterrende arogant - han minder om en SS soldat og agerer ligesom en. Han har store øre og små øjne. Torres blev slagtet gul og blå i den her kamp og spørger på en ikke-agressiv måde til frisparkene, der ikke bliver dømt og får gult kort. Det er skandaløst. Og hvad er det for noget pis med at Masch reagerer agressivt og ikke vil forlade banen, da han får rødt. Det går da stille og roligt. Jeg ville uden tvivl have smadret Bennett i bedste Di Canio stil... Sir Alice brugte også sitationen omkring Eduardo til at bede om mere beskyttelse af Ronaldo. For to uger siden, da hans hold blev slået ud af fa-cuppen anklagede han hele dommerstanden for at være korrupt. Hvad fanden er det for noget, at vi nu skal betale prisen for, at medierne lige pludselig har fokus på, hvordan man taler til dommerne. Hvorfor fanden får Sir Alice ikke 12 dages karantæne for alle hans kommentarer og forsøg på at påvirke dommerstanden. Når alt det her er sagt, så skal jeg indrømme, at vi var næstbedst på dagen og nok ikke havde fået noget ud af kampen 11 v 11. Men alligevel er der nogle ting, man godt kan undre sig over i fodboldverdenen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hørt
Synes altdi det er os der skal gøres til syndebukke hver gang i den engelske presse og af Scum FA(n) Club. Torres får gult for at brokke sig og christina brokker sig vel en 30 gange mere under kampen uden at få noget. Fatter ikke hvorfor vi bliver jagtet altid. Men sådan er engelsk fodbold vel idag. London/manchester mod Byen Liverpool....
Hold da kæf en gang whineri, omg. Ja for det er self FGools det altid går ud over, de har altid modgang. Men hvem var det der kom i Cl selvom man sluttede udenfor top 4?? Kæft en gang hykleriske idioter...
Unitedforever
24-03-2008, 17:57
hahahaahaha, jeg fik lige det sygeste grineflip ever. Det der bullshit kan man jo ikke tage seriøst. For satan altså, det er jo fanget på video at Mascherano ikke ville forlade banen, og siden hvornår har alle andre hold fået særbehandling fra dommeren :S..nej en tosse.. Men det var da vist dagens grinetur jeg fik der :D
Stuhrdrengen
24-03-2008, 18:25
Behøves der at siges mere end nedenstående?
23-03-08 Manchester United Liverpool 3 : 0 Premier League 2008
16-12-07 Liverpool Manchester United 0 : 1 Premier League 2007
03-03-07 Liverpool Manchester United 0 : 1 Premier League 2007
22-10-06 Manchester United Liverpool 2 : 0 Premier League 2006
22-01-06 Manchester United Liverpool 1 : 0 Premier League 2006
18-09-05 Liverpool Manchester United 0 : 0 Premier League 2005
15-01-05 Liverpool Manchester United 0 : 1 Premier League 2005
FORBANDEDE SCOUSERBASTARDS!
Flax_Generous
24-03-2008, 18:32
Giver dig ret. De chancer Rooney havde, var altså ikke nemme. Som du også siger, så husker jeg også 'kun' to chancer han havde, og det er de samme som du har nævnt. Den første chance er Rooney ude af balance efter Carragher kanter ham. Den anden er en super flot nedtagning, og som du siger så var Reina hurtigt ude, så han gjorde målet lille. Men det er rigtig nok det med, at der en aftale mellem VDS og Rooney. Her de sidste måneder har der været flere episoder, hvor VDS laver et præcist udspark, hvor så Rooney ved den kommer, og løber så nogle sekunder før de andre, så han har et forspring. Udover igår husker jeg mod Tottenham i Fa Cuppen en identisk episode, som førte til straffe spark. Langt udspark fra VDS, som Rooney tager ned. Dawson når dog at komme tilbage og bruger hænderne, for at stoppe et eventuelt mål. Så det er helt tydeligt nået, de har aftalt, er jeg sikker på.
Jeg er faktisk ikke uenig med dig i hvad du ellers skriver, men jeg vil lige kommentere Reinas præstation ved den situation. I mine øjne begår han en kæmpe fejl. Det er fuldstændig uacceptabelt at lade en modspiller tæmme en lang bold fra modstandernes målmand inde i feltet. Rooney var vel kun 12-13 meter fra mål da han modtager bolden og det må altså ikke ske set fra Reinas perspektiv. Han står og sover og skal selvfølgelig afværge den lange bold langt tidligere. Ringe, ringe målmandsspil. Heldigvis for ham får han blokeret Rooneys ikke alt for velplacerede skud.
Ellers er jeg enig med dig. Rooneys afbrændere var ikke helt så slemme denne gang. Men derfor er det selvfølgelig stadig forrykt, at han i 2008 har scoret så få mål med så mange chancer som han trods alt har fået.
Ronaldo brændte også rigtig nok nogle større chancer. Til gengæld scorede han også (for 25. gang i ligaen), så han er i mine øjne undskyldt.
nu har jeg ikke læst de sidste 59 sider, men hold da kæft en kamp.. kunne slet ikke fatte da vi scorede til 3-0.. sad og snakkede med min onkel og vi blev hurtigt enige om at det første mål nok ville blive det eneste og hvis der endelig blev scoret flere ville kampen ende 1-1..
Men hvor er det fedt at vi holder torres fuldstændig ude af kampen.. når han står over for Verdens bedste forsvar, kan han ikke så meget på egen hånd.. Og så syntes jeg faktisk anderson spillede en meget god kamp(self. overskygget af scholes der lagde den ene sukkerbold efter den anden).. Men anderson gjorde det godt, men han mangler meget i sine afslutninger.. han viste det rigtig meget i sporting/porto/whatever??? Men nu banker han den konsekvent 20 meter over mål.. han mangler lige at ligge den til rette istedet for bare at lukke øjnene og håbe på det bedste..
Det er desuden første gang af et af holdene (United mod Liverpool) har vundet 5 kampe i streg over den anden som Stuhrdrengen's lille overview også viser.
Det er jo også det, jeg har prøvet at forklare, men tit så er det langt nemmere bare at følge strømmen og kræve manden bænken, end det er at gå i mod strømmen forsvare situationen. Jeg forstår heller ikke, folk kan gå så meget amok over første chance, da han jo med al tydelighed bliver sparket i sit løb. Både i situation 2 og 3 skal han pille bolden ned fra luften og sparke i samme bevægelse mens han står inde i feltet med Reina foran sig.
hahaha prøv lige at læse de her indlæg fra Scousernes egen forum:
Poor Scouser Tommy skrev:
Steve Fucking Bennett var skyld i at den kamp drejede sig om ham og ikke de to hold. Sir Alice havde held med at påvirke ham før kampen. Bennett var også manden, der viste Alonso ud mod Arsenal for nogle år siden, selvom han ikke så situationen. Bagefter var han ikke stor nok til at indrømme sin fejl. Han har også snydt Alonso for et straffe mod Arsenal på Anfield. Istedet gav han Alonso gult for at filme. Han er så irriterrende arogant - han minder om en SS soldat og agerer ligesom en. Han har store øre og små øjne. Torres blev slagtet gul og blå i den her kamp og spørger på en ikke-agressiv måde til frisparkene, der ikke bliver dømt og får gult kort. Det er skandaløst. Og hvad er det for noget pis med at Masch reagerer agressivt og ikke vil forlade banen, da han får rødt. Det går da stille og roligt. Jeg ville uden tvivl have smadret Bennett i bedste Di Canio stil... Sir Alice brugte også sitationen omkring Eduardo til at bede om mere beskyttelse af Ronaldo. For to uger siden, da hans hold blev slået ud af fa-cuppen anklagede han hele dommerstanden for at være korrupt. Hvad fanden er det for noget, at vi nu skal betale prisen for, at medierne lige pludselig har fokus på, hvordan man taler til dommerne. Hvorfor fanden får Sir Alice ikke 12 dages karantæne for alle hans kommentarer og forsøg på at påvirke dommerstanden. Når alt det her er sagt, så skal jeg indrømme, at vi var næstbedst på dagen og nok ikke havde fået noget ud af kampen 11 v 11. Men alligevel er der nogle ting, man godt kan undre sig over i fodboldverdenen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hørt
Synes altdi det er os der skal gøres til syndebukke hver gang i den engelske presse og af Scum FA(n) Club. Torres får gult for at brokke sig og christina brokker sig vel en 30 gange mere under kampen uden at få noget. Fatter ikke hvorfor vi bliver jagtet altid. Men sådan er engelsk fodbold vel idag. London/manchester mod Byen Liverpool....
Hold da kæf en gang whineri, omg. Ja for det er self FGools det altid går ud over, de har altid modgang. Men hvem var det der kom i Cl selvom man sluttede udenfor top 4?? Kæft en gang hykleriske idioter...
Jamen de er så pinlige!
Vi har jo allerede bevist vi også slår dem på Anfield med en mand i undertal. Her måtte Scholes fuldstændig forkert forlade banen efter at have slået ud efter Alonso, det er så dårligt dømt han ramte jo ikke og Alonso havde altså lige kommet til at træde Scholes på støvlen så noget for noget, men nej nej Liverfool har bare dommertjekke :) bare en skam vi har en forsvarskæde der hedder O'shea, Rio og Brown :)
el-insaciable
24-03-2008, 18:55
Jeg er faktisk ikke uenig med dig i hvad du ellers skriver, men jeg vil lige kommentere Reinas præstation ved den situation. I mine øjne begår han en kæmpe fejl. Det er fuldstændig uacceptabelt at lade en modspiller tæmme en lang bold fra modstandernes målmand inde i feltet. Rooney var vel kun 12-13 meter fra mål da han modtager bolden og det må altså ikke ske set fra Reinas perspektiv. Han står og sover og skal selvfølgelig afværge den lange bold langt tidligere. Ringe, ringe målmandsspil. Heldigvis for ham får han blokeret Rooneys ikke alt for velplacerede skud.
Ellers er jeg enig med dig. Rooneys afbrændere var ikke helt så slemme denne gang. Men derfor er det selvfølgelig stadig forrykt, at han i 2008 har scoret så få mål med så mange chancer som han trods alt har fået.
Ronaldo brændte også rigtig nok nogle større chancer. Til gengæld scorede han også (for 25. gang i ligaen), så han er i mine øjne undskyldt.Det ville virkelig have været eminent overblik, hvis reina havde afværget den chance, men det er sgu ikke noget, man kan forvente. For det første så er boldens bane utroligt lige i forhold til, at det er en bold slået over mere end en halv banelængde. Det gør det virkelig svært at vurdere hurtigt, hvornår bolden dykker, og hvor den vil være indenfor rækkevidde. Når man så endelig får sin vurdering på plads, har man - igen fordi bolden tager en relativt flad bane og kommer meget hurtigt - meget, meget kort tid at reagere på. Og hvis man er bare det mindste i tvivl, er det sikreste at blive i målet. En forkert beslutning kan ikke bare føre til mål men også et rødt kort, hvis man kommer en smule forkert ud. Og sandsynligheden for at Rooney får den bold under kontrol er ikke ret stor - det var bare en helt eminent detalje. Det er at spille den safe, men medmindre man er helt sikker på boldens bane meget hurtigt, vil det rigtigste ofte være at blive i målet.
At Rooney skal score mere, kan slet ikke diskuteres. Men samtidig kan det ikke betale sig at kritisere ham for det efter hver kamp (det ved jeg godt, du heller ikke gør), og jeg synes, han har fået lidt for meget røg for ikke at score i går.
el-insaciable
24-03-2008, 18:58
Jamen de er så pinlige!
Vi har jo allerede bevist vi også slår dem på Anfield med en mand i undertal. Her måtte Scholes fuldstændig forkert forlade banen efter at have slået ud efter Alonso, det er så dårligt dømt han ramte jo ikke og Alonso havde altså lige kommet til at træde Scholes på støvlen så noget for noget, men nej nej Liverfool har bare dommertjekke :) bare en skam vi har en forsvarskæde der hedder O'shea, Rio og Brown :)Scholes' udvisning var fuldstændig korrekt. Den kan der virkelig ikke udsættes noget som helst på. At mange Liverpool fans så igen, igen vil brokke sig over en kendelse der ikke bare kan forsvares, men er fuldt forståelig, det er deres sag. Men hvis vi vil more os lidt over det, er det nok bedst at feje foran egen dør først :)
Scholes' udvisning var fuldstændig korrekt. Den kan der virkelig ikke udsættes noget som helst på. At mange Liverpool fans så igen, igen vil brokke sig over en kendelse der ikke bare kan forsvares, men er fuldt forståelig, det er deres sag. Men hvis vi vil more os lidt over det, er det nok bedst at feje foran egen dør først :)
Det var nu også tænkt som ironi
har lige set højdepunkterne endnu engang.. dejligt.. Men noget jeg ikke fatter.. hvordan kan man mene at Masch's udvisning ikke var iorden?? han brokker sig konstant over alle kendelser, og virker virkelig flabbet og uprof. i sin opførsel overfor dommeren.. det er okay at råbe en enkelt ting mens man går væk, men han bliver jo ved med at ville brokke sig til dommeren eller til liniedommerne..
og hva sker der for de scousere der siger at han jo bare går stille og roligt ud efter det røde kort?? han skal jo lige brokke sig efter sit røde kort, selvom dommeren intet kan gøre, og han er jo ikke til at slæbe af banen.. når det går så vidt at ens egen træner skal ha fat i en så er man sku for langt ude.. eller hvertfald scouser..
Og lige en anden ting.. hvad er det reina brokker sig over ved ronaldoøs mål?? ronaldo gør da intet ulovligt.. så godt kampen, men kan da ikke huske at der var noget som helst og brokke sig over..
Men en lækker kamp, hvor nani også viser godt overblik sammen med rooney ved målet..
Og lige en anden ting.. hvad er det reina brokker sig over ved ronaldoøs mål?? ronaldo gør da intet ulovligt.. så godt kampen, men kan da ikke huske at der var noget som helst og brokke sig over..
Han brokker sig nok over, at der ikke blev fløjtet for offside før hjørnesparket. Jeg skal ikke kunne sige, om han havde ret i det. Meget hårfin kendelse.
el-insaciable
24-03-2008, 21:44
Det var nu også tænkt som ironiOk, den fløj lige hen over hovedet på mig.
Han brokker sig nok over, at der ikke blev fløjtet for offside før hjørnesparket. Jeg skal ikke kunne sige, om han havde ret i det. Meget hårfin kendelse.
Nå den.. ja okay, meget hårfin, men jeg mener lige præcis ikke der er offside, men ville nok ikke ha været så sur hvis det var blevet dømt, for det i er sku svært at se med det blotte øje når kampen er igang..
theviking66
24-03-2008, 22:23
De genudsender kampen mod scouserne nu på TV2 sport, hvis i ikke har andet at lave:)
Nå den.. ja okay, meget hårfin, men jeg mener lige præcis ikke der er offside, men ville nok ikke ha været så sur hvis det var blevet dømt, for det i er sku svært at se med det blotte øje når kampen er igang..
jo men vil så omvendt sige at det er så sjældent at man følger op på den regel der hedder at tvivlsdomme skal komme den angribende spiller til gode. Ronaldo er på linje eller har måske noget af en arm forbi, og synes det er helt ok den ikke vinkes. Det ser bare så komisk ud fordi han har så langt til nærmeste pool-spiller, men en gut i deres højre side hang.
Og selvom han er langsom så tror jeg altså pool havde haft mere ud af hyypia til denne kamp end skrtel. Hold da op hvor kunne han ikke holde øje med rooney når han løb dybt. Har aldrig set så meget plads før i pools midterakse.
Hold kæft hvor jeg nyder at vi vandt 3-0 og ligger solidt placeret nr. 1. Jeg elsker det virkelig! I sær når man hører alle de scouser tude, fordi dommeren var i mod dem, hvilket han ikke var..
Men måske ville VI også reagerer sådan, hvis vores sæson var færdig allerede i december? Vi ved det ikke.....................vi har nemlig aldrig prøvet det :D
United DK
25-03-2008, 06:07
Men måske ville VI også reagerer sådan, hvis vores sæson var færdig allerede i december? Vi ved det ikke.....................vi har nemlig aldrig prøvet det :D
Det har vi nu nok, men VI (dvs. hovedparten af dette forum) har jo været så heldige, at de gode tider i United, har været der de sidste 15 år.
Iøvrigt kom jeg til at tænke på vores fantastiske forsvar mod Liverpool. Ikke kun igår, men generelt når vi møder dem. Ikke nok med bliver målet holdt ren, men de scorer også vores mål!:
04/05 sæson Silvestre 2 stk i 2-1 sejr
05/06 Rio i 1-0 sejr
06/07 Rio i 2-0 sejr og så selvfølgelig den mest berømte... Oshea i 1-0 sejr
07/08 Brown......
Hvad skal vi med angribere, vi har jo et fantastisk forsvar!!!
Iøvrigt kom jeg til at tænke på vores fantastiske forsvar mod Liverpool. Ikke kun igår, men generelt når vi møder dem. Ikke nok med bliver målet holdt ren, men de scorer også vores mål!:
05/06 Rio i 1-0 sejr
07/08 Brown......
Det skyldes at Liverpools forsvar er så ringe at vores spillere træder over hinanden for at lave målene :D
Den første halve time smed Scholes bolde over deres forsvar gang på gang og der kunne have stået 3/4-0 hvis Rooney havde ramt målet ;)
Det er jo også det, jeg har prøvet at forklare, men tit så er det langt nemmere bare at følge strømmen og kræve manden bænken, end det er at gå i mod strømmen forsvare situationen. Jeg forstår heller ikke, folk kan gå så meget amok over første chance, da han jo med al tydelighed bliver sparket i sit løb. Både i situation 2 og 3 skal han pille bolden ned fra luften og sparke i samme bevægelse mens han står inde i feltet med Reina foran sig.
Jeg tænkte på? Hvornår stopepr du med at forsvare Rooney? Det er meget dårligt han ikke scorer, men hans fremragende præstation mod Fool's trak ham op, men det er altså utilgiveligt at brænde så vitterligt mange chancer, som Rooney gør for tiden. Det kan ikke tilgives ..
Glory Man United
25-03-2008, 12:35
Jeg tænkte på? Hvornår stopepr du med at forsvare Rooney? Det er meget dårligt han ikke scorer, men hans fremragende præstation mod Fool's trak ham op, men det er altså utilgiveligt at brænde så vitterligt mange chancer, som Rooney gør for tiden. Det kan ikke tilgives ..
Tilsvarende kunne man spørge: Hvornår stopper du med din nedgørelse af manden. Du fjernede godt nok din latterlige sigantur for en uge siden, men du er godt nok trættende at høre på
United DK
25-03-2008, 12:43
Jeg forstår ikke denne intense fokusering på den enkelte spiller, for det er vel holdet vi støtter? Desuden nedgøre man heller ikke sit holds spillere, hvis man er en rigtig fan. Jeg ved så godt, at eksempelvis Dong er et nemt offer, fordi han simpelthen ikke har klassen til United, men det er jo ikke hans skyld. Der er jo heller ingen herinde, der har klassen til United (går jeg udfra ;)).
Tilsvarende kunne man spørge: Hvornår stopper du med din nedgørelse af manden. Du fjernede godt nok din latterlige sigantur for en uge siden, men du er godt nok trættende at høre på
Hvad? står du og er tilfreds at manden brænder på alt? Men læg mærke til at jeg roser ham for hans bidrag forhelvede :) .. Men jeg har sagt det mange gange før. Han SKAL score, når han er angriber, alt andet for mit vedkommende er sekundært. Vores mål blev hjulpet af et sejlende liverfool forsvar, mascheranos røde kort.
- De tre chancer Rooney har skal der bare scores på. Længere er den ikke. Og det samme med Ronaldos fatale misser på scholes hjernedøde aflevering og tevezs brystaflevering. Men nu har Rooney brændt tocifrede friløber eller 100 % chancer 4-5 uger og jeg er ikke tilfreds med det. Især ikke hvis det var i CL, men jeg håber overalt at han snart scorer, for han er ligeså vigtigt som Ronaldo på holdet, hvis vi skal have forhåbninger om at vinde PL og CL :)
Stuhrdrengen
25-03-2008, 13:10
Det kan godt være at Rooney skal score nogle flere mål. Det tror jeg ikke at hverken han selv, eller SAF er i tvivl om. Når det er sagt, synes jeg at vi burde hylde Rooney for de fantastiske præstationer som han laver. Rooney er i en klasse for sig selv! Han tiltrækker konstant 2-3 mand. Jeg er dybt imponeret over ham.
05/06 Rio i 1-0 sejr
07/08 Brown......
Ja, ik'? Helt utroligt af forsvarene. Det er som om Liverpool spillerne inkl. Reina (som var meget skyld i Browns og Ronaldos mål, hvor han dum nok går ud af målet) + Rafaeltaberen Benitez frygter vores aller bedste offensive spillere, at de derfor ligger det meste af deres koncentration på dem, at chancen er op til forsvarene, og de prikker kuglen nemt i målet :D. Men en angriber som Rooney har man vel brug for, selvom det er en ufarlig af dem vi har med i opstillingen, for han er nemlig stadig istand til at køre rundt med Liverpools elendige forsvarer, og arbejde (somsædvanlig) som en stærkt okse og spille som en mand, ikke som Torres gudskelov. Også ham var assits i Tevez målet på Anfield.
Kampen mellem United og Liverpool bliver man vel ikke så hurtig træt over, at se flere gange :D. Jeg kunne ikke se den på TV2 Sport, for jeg var ikke hjemme kl. 9. Men jeg kan se den på Viasat Sport 2 kl. 17.30 ;)
United-Allan33
25-03-2008, 13:35
Kampen mellem United og Liverpool bliver man vel ikke så hurtig træt over, at se flere gange :D. Jeg kunne ikke se den på TV2 Sport, for jeg var ikke hjemme kl. 9. Men jeg kan se den på Viasat Sport 2 kl. 17.30 ;)
Du har ret man bliver aldrig træt af at se de kampe.. Jeg så den live på TV, så om aftenen på dvd, så i går aftes og her til morgen kl 9, og keder jeg mig iaften, ja så ender det nok med jeg ser den igen...
United DK
25-03-2008, 13:44
Du har ret man bliver aldrig træt af at se de kampe.. Jeg så den live på TV, så om aftenen på dvd, så i går aftes og her til morgen kl 9, og keder jeg mig iaften, ja så ender det nok med jeg ser den igen...
Ja, visse kampe bliver man aldrig træt af. Jeg har set CL-finalen '99, 4-0 over Liverpool-kampen, 7-1 over Roma-kampen og den slags kampe over 10 gange, mindst. :D
Ja, visse kampe bliver man aldrig træt af. Jeg har set CL-finalen '99, 4-0 over Liverpool-kampen, 7-1 over Roma-kampen og den slags kampe over 10 gange, mindst. :D
Men hvordan ser i dem efterfølgende?? jeg har ikke alle de fancy kanaler som canal+ o.lign, men kan man hente kampene på nettet eller DVD eller lignende?? fx. sådan en som CL finalen i '99 og roma kampen ville jeg virkelig gerne ha..
Men hvordan ser i dem efterfølgende?? jeg har ikke alle de fancy kanaler som canal+ o.lign, men kan man hente kampene på nettet eller DVD eller lignende?? fx. sådan en som CL finalen i '99 og roma kampen ville jeg virkelig gerne ha..
Jeg har lige meldt mig til MUTv online. Det koster mig fire pund i måneden. Der kan man se highlights fra alle kampe tilbage fra 2001, og der er også enkelte classic kampe fra før det (bl.a. 99). Det er ikke hele kampe, men ca 10 min highlights, og det er da også ok?
Glory Man United
25-03-2008, 14:43
Det koster mig fire pund i måneden.
Ja ja de rige har mange glæder :p
Vil da lige knytte en kommentar om kampen igår! På Ryans. Der var fed stemning, og jeg kunne lige ha scoret mig et hak i tuden, stod med min far og en flok United fans, imellem os stod to triste scousere. Og der blev sunget You'll always wank alone. Så de blev mere pissed. Så fælder vidic Torres og får gult. Og Torres filmer jo klart på det frispark som ikk var til gult, så jeg råber jo bare " Han springer jo en halv time efter " !!! Så vendte pooleren sig og gav mig de ondeste scouser øjne og spurgte om jeg ikk syntes den var til gult. " NÆ HÆ " det var den ikke, hvorefter han udbryder IDIOT MAN !!! Ha ha, lige lidt efter knalder Nani bolden ind og vi gør alt for at hovere over for ham! Så han blev tosset og slutter af med at spilde øl på mine bukser og skrider fra Ryans - Som igår blev officielt gjort til UNITED pub... kanon stemning!!! We got wesley brown.. we got wesley brown...
Det var en fed dag på Ryan's, hvor det klart kom til udtryk hvilke fans der har mest klasse. Jeg så flere Liverpool-fans forlade stedet efter Mascherano blev udvist. Verdens bedste fans my ass!!
Et andet fedt øjeblik var da Ronaldo scorede. De Liverpool-fans der var bagved os, kom hele tiden med nedladende kommentarer om Ronaldo. De mente han er overvurderet, en diver og de morede sig gevaldigt over hans brændte chancer. Kort efter scorede han og lukkede munden på dem ;)
http://d.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/reuters/20080323/17/1100513662.jpg
Jeg har lige meldt mig til MUTv online. Det koster mig fire pund i måneden. Der kan man se highlights fra alle kampe tilbage fra 2001, og der er også enkelte classic kampe fra før det (bl.a. 99). Det er ikke hele kampe, men ca 10 min highlights, og det er da også ok?
Ja, men highlights kan man finde mange steder tror jeg, det var mere hele kampene jeg er intra i at finde ud af hvordan man kan få fat i dem..
Ja, men highlights kan man finde mange steder tror jeg, det var mere hele kampene jeg er intra i at finde ud af hvordan man kan få fat i dem..
Det har du ret i, men det her er hulens nemt. Men skal ikke lave en masse søgninger, og så er det i bedre kvalitet end youtube, synes jeg. Det koster så lidt, men som Glory Man United siger : de rige har mange glæder:) .
Det har du ret i, men det her er hulens nemt. Men skal ikke lave en masse søgninger, og så er det i bedre kvalitet end youtube, synes jeg. Det koster så lidt, men som Glory Man United siger : de rige har mange glæder:) .
ja okay, men vil slet ikke få det brugt nok til at ville betale for det.. med mindre man også kan se kampene mens de bliver spillet via det uden det så koster extra og i en ok kvalitet...
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/liverpool/6921218.stm
hahahahahaha
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/liverpool/6921218.stm
hahahahahaha
Ej hold nu kæft mand :D Det er en af de få artikler jeg kunne finde på at indramme :D
Og så det billede :D Man kan virkelig se han sidder og grubler over deres mesterskabschancer.
Mon ikke de selv skal forsøge at udgøre en trussel, før de snakker om andre hold :D
Det er virkelig guld! Kæmpehat!! Tydeligt at se hvilken side af Merseyside han kommer fra:lolol:
ChristianR
25-03-2008, 18:21
Først til allersidst i artiklen, jeg så hvornår den var fra. Så i starten fattede jeg ikke en bjælde af, hvordan Carragher kunne snakke om mesterskab.
United DK
25-03-2008, 20:22
Det var sjovere i sommeren 2006, hvor alle regnede med Liverpool som første udfordre til Chelsea, mens vi skulle være glade, hvis vi sluttede over Spurs(!), hvilket svarede til en 4. plads. :D
Manchester United - We'll Never Die!!!
Haha, jeg var i samme båd som ChristianR.. Jeg læste artiklen og kunne simpelthen ikke forstå hvad der var så morsomt indtil jeg opfattede hvornår den var fra..
Hver eneste år bliver Liverpool nævnt som titeludfordrer, hvordan kan et hold der er så ringe have så svært ved at fatte at de sutter?
Det er fryd at se dem blive skuffet gang på gang, år efter år..
Det var sjovere i sommeren 2006, hvor alle regnede med Liverpool som første udfordre til Chelsea, mens vi skulle være glade, hvis vi sluttede over Spurs(!), hvilket svarede til en 4. plads. :D
Manchester United - We'll Never Die!!!
Hehe ja det kan man godt grine af. Der var vi dømt ude af mesterskabet forlængst, ligesom vi gjorde med Arsenal i år, men hov de er jo også ud af mesterskabet. Kan også huske den fremragende side indkast.dk satte os som nr. 5, desmere havde de sat en vanvittig opstilling til os.
Stuhrdrengen
25-03-2008, 21:06
Ja, det er sgu en underlig ting at sætte United til under top 2-3, men det viser jo hvor kloge mange eksperter er. Det der har overrasket mig mest i denne sæson, er ikke at Liverpool igen sutter, men derimod at Arsenal har klaret sig så godt. Sammenholdt med at Ronaldo runder de 40 kasser i sæsonen.
Kan I huske at Ronaldo, for første gang valgte ikke at vædde med SAF om hvor mange mål han scorede. Ronaldo mente at det ville være for svært at score 35+. Næste år bliver det måske 45 han skal score, før SAF vil indgå væddemålet?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.