PDA

Se fuld version : Reserveholdskampe

Passiv midtbane
18-03-2008, 22:16
Hej

Jeg rejser til Manchester torsdag 20/3, og kan se at reserverne skal spille mod Zitty samme aften i Northwich på Victoria Stadium.

Er der nogen der har erfaring med at se reserveholdskampene - fx hvordan kommer man nemmest dertil, hvad koster det, bliver der sunget på tribunerne, kan man evt. bestille billet på forhånd etc. etc. ? ? ?

pølsemanden
18-03-2008, 22:50
Kan du ikke blive der 3 dage mere og se kampen mod liverfool

Passiv midtbane
18-03-2008, 22:54
Jamen det skal jeg sandelig også! Men når jeg nu er derovre kan jeg jo lige så godt tage en ydmygelse af Zitty med i købet (reserverne kan vel finde ud af det?!?)

Dines
19-03-2008, 08:12
Jamen det skal jeg sandelig også! Men når jeg nu er derovre kan jeg jo lige så godt tage en ydmygelse af Zitty med i købet (reserverne kan vel finde ud af det?!?)

Er Zitty som du så smukt kalder det Manchester City?

Glory Man United
19-03-2008, 08:36
Er Zitty som du så smukt kalder det Manchester City?

Hmmm troede de hed Shitty :confused:

Dines
19-03-2008, 10:44
Hmmm troede de hed Shitty :confused:

Ja, Zitty er ihvertfald ny, hvis det er Manchester City ;)

JakobR
19-03-2008, 10:45
Var der nogen tvivl om hvad han mente?

Glory Man United
19-03-2008, 10:46
ja lidt

Dines
19-03-2008, 10:47
Var der nogen tvivl om hvad han mente?

Faktisk ja. City med Z og to T'er var sgu anderledes ;)

United DK
19-03-2008, 11:19
Hvis han ikke mente City, hvem skulle han så mene? Zitty udtales jo på samme måde City.

Passiv midtbane
19-03-2008, 11:29
Shitty • Zitty • Siddy • Pity - grimt barn kan vel også ha mange navne :)

Sgoales
19-03-2008, 11:31
Hvis han ikke mente City, hvem skulle han så mene? Zitty udtales jo på samme måde City.

Det kunne være han mente Hull..........

men ja, lad os bede om kammertonen!
City er Shitty
Liverpool er scouser bastards eller liverfool
Arsenal er bare ARSE

KennyN
19-03-2008, 11:37
Lad os komme tilbage til selve emnet. Og det der blev spurgt om i det første indlæg.!!

Glory Man United
19-03-2008, 11:46

Tja hvis man læsper, så er det vel rigtigt ;)

Det kunne være han mente Hull..........

men ja, lad os bede om kammertonen!
City er Shitty
Liverpool er scouser bastards eller liverfool
Arsenal er bare ARSE

:lolol:

Men tilbage til topic:
Jeg aner seriøst ikke, hvor mange tilskuere, vi har til reservekampene. Og hvordan stemningen er. Hvad koster en billet egentlig??

KennyN
19-03-2008, 13:22
Det er enormt svært at komme ud til reserveholdskampene nu til dags. Tidligere da man spillede på Gigg Lane i Bury, var det nemt og tæt på, så der var flere tilskuere der. Nu tager det der sidst på aftenen over en time at komme tilbage til Manchester centrum med offentlig transport.. Der er, alt efter modstander, mellem 500 og 1500 tilskuere til kampene..
Hvis man er One United medlem, er det så vidt jeg husker gratis at komme ind til reservekampene..

Passiv midtbane
19-03-2008, 19:34
Jeg har postet samme forespørgsel på manutd.dk og fået respons fra Helge Conradsen. Så han bliver guide for mig til den kamp.

Passiv midtbane
16-04-2008, 20:44
Nu er turen til den pågældende reserholdskamp kommet så meget på afstand, at jeg kan berette om den uden at traumerne bliver for voldsomme.

Jeg og min rejsemakker Søren tog selv afsted til kampen. Vi tog toget til Northwich, og betalte knap £11/person for en returbillet. Vi ankom ca. 45 minutter før kampstart, og anede ikke en brik om hvor stadion lå. Vi havde regnet med at vi blot kunne følge efter nogle andre, der også skulle se kampen.

Det var der imidlertid ikke nogen der skulle... Bortset altså fra en enlig norsk mor og hendes ca. 10-årige søn, som vidste nøjagtig lige så meget om stadions placering som vi gjorde.

Solen var gået ned og mørket ved at indfinde sig, da vi spurgte nogen om vej. De undrede sig en del over at vi ville gå derud. Dels fordi der var temmelige langt, men også fordi vejret var elendigt. En strid blæst og kraftige byger. Ikke uafbrudt regn, men det der faldt kom til gengæld vandret ind i ansigtet. Den opmærksomme læser spekulerer måske nu over hvorfor vi ikke tog en taxa. Svaret er enkelt: Der var ingen.

Det har efter hjemkomsten til DK vist sig, at der i Northwich findes to ruter fra stationen til stadion: Den lange og den MEGET lange. Og selvfølgelig var det den sidste løsning, vi fik forklaret. Men 20 minutters gang lyder jo ikke af meget, så vi satte frejdigt i raskt trav. Vi anede dog hurtigt uråd, thi et lyskryds dukkede ikke op som aftalt... Vi kunne hele tiden se lysmasterne på stadion - langt væk - og spurgte flere gange om vej. Men forklaringen var den samme: Til venstre i lyskrydset, op over bakken og så 2 x venstre.

Og således brugte vi i alt 75 minutter på at gå godt 5 kilometer (jeg har målt efter på Google Earth) i en stor bue uden om stadion pga. diverse vandløb, skovområder, marker, blinde veje og andre irriterende elementer. Det betød at vi ankom 30 minutter inde i kampen, sjaskvåde og i et humør af stærkt aftagende værdi. Det koster forøvrigt £5 at komme ind, hvis man ikke har sæsonkort eller er One United medlem.

Vi søgte straks over på ståtribunen i læsiden. Der var nu ikke meget liv til sådan en kamp. Det virkede mest som om at publikum bestod af familie og venner til de fortrinsvis unge spillere, som begge hold bestod af (pånær Silvestre og Neville).

Inde på stadion fik jeg og Søren kontakt til tre andre fra vores selskab, som havde været snu nok til at tage ud til kampen i god tid. Det betød at de havde set kampen fra starten, men til gengæld efterhånden havde frosset r***n af. Så de var faktisk på vej tilbage til Manchester ved anden halvlegs begyndelse. Jeg og Søren valgte hurtigt at følge trop - nu havde vi trods alt været der. Vi nåede forøvrigt at se to af Uniteds scoringer i en 4-1 sejr.

Med venlig hjælp fra en stadion kontrollør-inde forsøgte vi nu at ringe efter en taxa. Men det var simpelthen ikke muligt: De havde nok at lave andetsteds, så de gad ganske enkelt ikke køre til Northwich...

Det betød jo at vi nu havde udsigt til endnu en blæsende, våd og mørk gåtur i og omkring Northwich. Og nu vidste vi oven i købet hvor lang turen var.

Eller som vi siger her hvor jeg bor: Situationen var ved at blive en anelse træls...

Men pludselig vendte lykken: En af de andre fik kontakt til en lokal tilskuer, der sammen med sit lille barnebarn var på vej til at køre hjem fra kampen.

Vi spurgte om muligheden for en lille uofficiel taxatur ned til stationen. Det var dog i starten ganske udelukket, at 5 voksne kunne komme med i bilen. Men efterhånden som vi fik hundeøjne og hældte vand ud af ørerne, tøede han op. Så vi blev stoppet ind i bilen og kørt direkte til stationen, så vi kunne nå et tog en time før estimeret.

Vor nye ven insisterede på at han absolut ikke ville have noget som helst for ulejligheden. Det slap han så for, men barnebarnet fik 20 gode pund til sparegrisen.

Og pludselig sad vi i et lunt tog på vej tilbage mod Manchester, der var igen "pil opad" på humøret, og vi kunne glade se frem til søndagens kamp mod liverfool på OT.

Og se, beretningen om den kamp er jo en helt anden historie...

PS: Den enlige norske mor og hendes knægt fulgtes med os ind til stadion. Her mistede vi kontakten, og hvad der siden hændte med dem ved vi ikke...

SantasLittleHelper
16-04-2008, 21:06
Tak for historien - spændende læsning :)