Se fuld version : FAC: Manchester United - Portsmouth
Selvfølgelig, men aldrig i en sådan grad, at jeg ikke støtter og tror på holdet hele vejen - og det kan man bestemt ikke sige om flertallet herinde.
Vil gerne støtte dig i det. ved ikk med jer andre, men jeg har det på denne måde "UNITED i med og modgang" !!!!!
Åndsvagt Anderson...
Støt dem nu :) ;)
el-insaciable
08-03-2008, 15:42
Støt dem nu :) ;)Det gør jeg også. Det betyder ikke, at man ikke må kritisere, men at man ikke giver op med ti minutter igen.
ja, der er intet andet at sige end ringe.
Hvor er Tevez når man har brug for ham
el-insaciable
Pis. Det eneste positive er, at vi tabte kampen i FA Cuppen og ikke i PL.
Lorensen
jeg ser ikke kampen, men forhelvede i er nogle elendige tabere, de spiller godt og kommer frem til chancer lyder det som om, men så får vi modgang og så startet klyngeriet, og i begynder at svine alle spillerene til. Come on, hvis lidt united mentalitet. det er ikke vejen frem det det.
Undskyld, men hvad kaldte du mig ?
FUCK FUCK FUCK... Lortekamp og lortespil...
fuck man!!!!!!!!!!!!!
hvor er det noget lort
der røg the treble
el-insaciable
08-03-2008, 15:43
For øvrigt er der seriøst nogen herinde, der bør skille sig af med deres tabermentalitet. Hvis spillerne havde en snert af den, havde vi aldrig nogensinde vundet en skid. Kæft hvor er det pinligt.
Lorensen
Vi har EN fucking angriber på banen, og så leger han boldfordeler ved midtercirklen, når v er bagud 0-1 med 5 min igen. Så står verden sku ikke mere.
Martinsen
Nu er The Treble røget i denne sæson hvor det har været allermest realistisk
En treble er aldrig nogensinde realistisk, det er kun en masse naive United fans der tror det kan lade sig gøre år efter år. Det har jo sin årsag at vi er det eneste engelske hold som nogensinde har gjort det!
Slut. Katastrofalt!! når man ikke kan score på selv de mest latterlig store chancer, så fortjener man ikke at vinde og det gjorde vi heller ikke. Saha kunne have været manden der kunne komme ind og afgøre det idag, men han blev jo desværre skadet igen, igen, igen..
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 15:44
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :( :( :( :( :( :(
Pinligt at vi kan være så ineffektive gennem en hel kamp. Også får de en chance og scorer på den. Det er satme dårligt!
Parkohargo
08-03-2008, 15:44
det var ikke vores dag idag. Fuck det. Vi vinder CL og PL alligevel:)
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 15:45
En treble er aldrig nogensinde realistisk, det er kun en masse naive United fans der tror det kan lade sig gøre år efter år. Det har jo sin årsag at vi er det eneste engelske hold som nogensinde har gjort det!
Slut. Katastrofalt!! når man ikke kan score på selv de mest latterlig store chancer, så fortjener man ikke at vinde og det gjorde vi heller ikke. Saha kunne have været manden der kunne komme ind og afgøre det idag, men han blev jo desværre skadet igen, igen, igen..
Saha ?
Han er dårligere end mig til fodbold og jeg er ekstrem dårlig.
Når han er inde så er det lige som at spille med 10 mand
pølsemanden
08-03-2008, 15:45
Farvel the treble :("!
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 15:46
Ja da,
Ikke være sure, :) :)
Kun Fergie kunne havde givet os svaret. Fatter ikke hvorfor Rooney skulle blive inde og ikke Tevez - han var langt farligere gennem hele kampen
That's the spirit
Hr Hansen
08-03-2008, 15:46
Fuck det? det er fandme FA Cuppen vi snakker om her!
Fuck en lorte Weekend
Lukker du ikke lige røven? Tak.
han løber sammen med anderson ved et totalt ufarligt opspil så vælger han at løbe over til andersons mand.. totalt hjernedødt i mine øjne.. han åbner totalt op og giver dem nærmest målet fordi han ikke tænker.. det dårligste forsvarsspil jeg har set..
vil du beskrive det som et inteligent træk?
pølsemanden
08-03-2008, 15:47
Vi havde kampen helt under kontrol, men så skal karl smart Kuz lige komme !!!
Fuck det hele.
Undskyld, men hvad FANDEN LAVER ROONEY PÅ MIDTEN AF BANEN, når stodderen er en fucking angriber? Hvad fuck fatter han ikke? Du sku have været skiftet ud i stedet for Tevez.
Desuden var det så elendig forsvarsspil af Anderson og Rooney ved målet, at det kunne have været undgået hvis de havde været klogere. Vores indskiftere førte til intet og Scholes var en total usynlig skikkelse. Ronaldo falder ud af kampen. Derimod v ar forsvaret perfekt indtil målet. Elelrs synd rooney ikkel ige tog bolden. Det var meget tæt på at han havde taget den.
nej nej nej, jeg er så skide frusteret.
Rooney fat detnu. Du er angriber. spark den forpulede bold ind, det er det du for penge for. IHHHHHHH!
Saha ?
Hvis det er rigtigt, så synes jeg du skulle give dit nummer til Fergie for så er du pt en af verdens bedste angribere!
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 15:47
Fuck det? det er fandme FA Cuppen vi snakker om her!
Fuck en lorte Weekend
Ja'
Kan slet ikke komme over de chancer vi har og de får så og den får de staffe på ?
Latterligt
Men tænk nu ikke så meget på det
Tænk hvis det var en pl kamp ? :) :)
Saha ?
Nej nu må i da lige styre jer.. har du nogensinde set en kamp med saha?? han er en verdensklasse angriber, og vi så faktisk glimt af det op til kampe idag, og han kunne ha ændret noget tror jeg, hvis han ikke var blevet skadet, så lad hver med at komme med sådan nogle bemærkninger der intet hold er i..
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 15:48
Hvis det er rigtigt, så synes jeg du skulle give dit nummer til Fergie for så er du pt en af verdens bedste angribere!
Ja men jeg mener nu efter skadespauserne ?
Ikke når han er i topform
Ja, så er vi ude af Fa Cuppen. Flot! Virkelig flot! Noget af det værste gang undskyld udtryket 'bøssebold' jeg længe har set. Jeg sagde det i pausen: SKYD! Men nej, vi skulle fedte med bolden og heller ikke 10 cm fra målet kunne vi score. Ja, så fortjener man sgu også at ryge ud. Så Fergies ansigt og nøj han var rasende. Håber han uddeler skideballe til samtlige spillere. Det her er simphelthen for dårligt. Og hvad laver Kuszazazazk? Kan han da ikke lade vær' med at røre Baros der? Hvor svært er det for ham? Han begik straffe mod Arsenal og gjorde det igen i dag. Håber ikke han bliver førstemålmand en dag, for han har tydeligvis ikke psyken til det. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige? Det her er noget af det slappeste jeg har set foran mål. Jeg kan forstå, hvis det er fortjent, men vi fedter rundt med bolden som en flok svanser der ikke tør noget. Elendig elendig elendig indsats! Måske er det al snakken om The trible der påvirker spillerne, og tager let på opgaven. Håber Fergie for sagt nogle ord. Det her var ihvertfald mine fra nu af. Så er jeg lidt afslappet igen...
Martinsen
Saha ?
Hold nu kæft med det der! Saha er en glimrende angriber når han er skadesfri, men at påstå han er dårlig har jeg kun hovedrysten til overs for. Han har gjort nogle glimrende indhop på det seneste, og det kunne han have gjort igen idag! Og han kunne da umuligt have bragt mindre til holdet end Rooney og Tevez idag
Parkohargo
Farvel the treble :("!
lol alle de regner med vi vinder the treble år efter år. Det der skete i 99 var noget nær urealistisk at det overhovedet kunne ske men det gjorde det så. At kunne lave sådan en bedrift kræver en helvedes masse held og et sammentræf af spillere der overpræsterer på engang.
el-insaciable
Kun Fergie kunne havde givet os svaret. Fatter ikke hvorfor Rooney skulle blive inde og ikke Tevez - han var langt farligere gennem hele kampenGu var han ej, det er direkte usandt. For eksempel blokerede han Vidics hovedstød med retning mod målet, hvad sker der lige for det?
Manden kan intet gøre? du må hellere sætte vreden på Anderson og Rooney for det elendig pres spil der lagde på oplæggeren til baros " død over svane trick " .. forpulede luder tjekker
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 15:49
Jeg er en dårlig taber når det gælder united
Holmskov
08-03-2008, 15:49
Det er jo charmen ved FA-cuppen at et hold som kun kommer for at spille skyttegravsfodbold skal vinde sådan en kamp.
At det så er ærgerligt for fodbolden i det store hele er jo bare ærgerligt. Vi havde vores chancer, og når en mand som rooney åbenbart er fredet i angrebet og vores mand på bænken ikke kan klare at varme op uden at gå i stykker, så ligger man lidt som man selv har redt.
Jeg ville godt ha' haft en totalt anonym Scholes ud istedet for Anderson men sådan gik det ikke desværre.
Når alt det så er sagt så syntes jeg egentligt vi prøver det bedste vi har lært. Specielt når man ser på at Portsmouth ikke kom for at spille fodbold og stod med 10 mand på egen banehalvdel det meste af tiden.
Håber så denne ubehagelige oplevelse kan komme til at virke som at wake up call for spillerne og at de nu lige tager skeen i den anden hånd og skruer bissen på resten af sæsonen.
el-insaciable
08-03-2008, 15:50
Jeg er en dårlig taber når det gælder unitedDet er de fleste vist. Det er ikke det, der er galt.
Hvorfor er det hans skyld?
Vi har ALT spillet i 75 minutter og vores angribere magter ikke at sparke klatten ind og så laver vi lort i den anden ende..
Som vi har set det gang på gang i den her sæson, så skaber vi fuldstændig sindssygt mange chancer, men det er kun i 50% af kampene vi er effektive nok til at score på dem..
I øvrigt skal han ikke have rødt kort når han ikke er bagerste, men dommeren var jo en idiot..
Det ville være dejligt hvis vi ikke skiftede mellem at lave 4-5 mål og ingen mål i den her sæson.. hold kæft hvor er jeg vred og skuffet over at vi ryger ud på sådan en sølle måde..
Scholes var katastrofalt dårlig, han irriterer mig grænseløst.. Jeg fatter intet af SAF's udskiftninger, Hargo var udmærket og Tevez gav power i et lunkent angreb med en sløv Rooney..
Holmskov
08-03-2008, 15:50
Manden kan intet gøre? du må hellere sætte vreden på Anderson og Rooney for det elendig pres spil der lagde på oplæggeren til baros " død over svane trick " .. forpulede luder tjekker
Det kan godt være du er frustreret men du kan fan'me da snakke ordentligt. Det er sgu da grimt det der.
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 15:51
Hold nu kæft med det der! Saha er en glimrende angriber når han er skadesfri, men at påstå han er dårlig har jeg kun hovedrysten til overs for. Han har gjort nogle glimrende indhop på det seneste, og det kunne han have gjort igen idag! Og han kunne da umuligt have bragt mindre til holdet end Rooney og Tevez idag
Jeg vil sige at tevez spillede meget godt idag
tillykke med FA Cup titlen til Chelsea. Ser ud som om de får en bedre sæson end os rent trofæmæssigt på trods af skader og modgang.
Grønholdt.
08-03-2008, 15:51
Det var godt nok den mest mærkelige kamp jeg længe har set. 2 bolde sparket væk på stregen og en på stolpen. Og så får Portsmouth et tyndt straffe, og United et tyndt rødt kort. Men så må FA og dommerstanden være godt tilfredse med det... Men okay, nederlaget her er hurtigt glemt for mig, for det var jo "kun" FA Cup'en og ikke ligaen trods alt. Nu får spillerne også det mere hvile når der ikke er FA Cup at tænke på mere... ;) Op med hovederne gutter! Vi tager ligaen og CL i stedet for!!! :cool:
Som jeg ser det, var vi det hold på banen der ville angribe, og Portsmouth var dem der bare ville forsvare og trække alt spænding og tembo ud ad kampen, så jeg synes da ikke portmouth havde fortjent sejren mere end vi havde...
Undskyld, men hvad kaldte du mig ?
Det var da nok det dummest man kunne spørge om!!! Det her er et forum. Var det ikke nemmere at bevæge øjnene op til hans indlæg og læse, i stedet for... (men han kaldte dig vist en elendig taber ;))
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 15:52
Nu holder du lige ikke ?
Håber så denne ubehagelige oplevelse kan komme til at virke som at wake up call for spillerne og at de nu lige tager skeen i den anden hånd og skruer bissen på resten af sæsonen.
Hvis man skal se noget positivt ved det må det være det, ja - spillerne må virkelig være sultne efter PL og CL nu.
Men det ændrer ikke på at det er pisse ærgerligt - specielt når vi stiller med det hold vi gør.
Suk Ferguson. Din dispositioner er kvalmende.
Der har netop været et transfervindue, hvor du havde alle muligheder for at lukke det kæmpemæssige hul i vores angreb. Du foretog dig intet. Vi ser konsekvensen idag, hvor vi slutteligt spiller med en fucking angriber.
Dernæst er det kraftedeme komplet uforståligt, at du tager en angriber ud ved stillingen 0-0 på hjemmebane! Det defensive fis er hamrende frustrende at overvære.
Ydermere starter han med Scholes og Hargreaves. De har intet vist. Scholes er færdig mens Hargreaves er en ligegyldig boldflytter. Det er tenderende en skandale, at man kan smide 200 mio. kr efter en spiller, der udelukkende spiller bolden på tværs.
I resten af sæsonen må Anderson, Fletcher og Carrick være at foretrække på den defensive midtbane. Ikke flere rotationer, hvor Scholes skal bekræfte at hans karriere er nedadgående, og hvor Hagreaves tydeligt viser, at United købte katten i sækken.
el-insaciable
08-03-2008, 15:52
tillykke med FA Cup titlen til Chelsea. Ser ud som om de får en bedre sæson end os rent trofæmæssigt på trods af skader og modgang.Samme tabermentalitet som sidste sæson, kan du huske, hvem der vandt mesterskabet der efter flere gange at være blevet afskrevet helt af dig? Det kan jeg godt.
Fuck det hele.
Undskyld, men hvad FANDEN LAVER ROONEY PÅ MIDTEN AF BANEN, når stodderen er en fucking angriber? Hvad fuck fatter han ikke? Du sku have været skiftet ud i stedet for Tevez.
Desuden var det så elendig forsvarsspil af Anderson og Rooney ved målet, at det kunne have været undgået hvis de havde været klogere. Vores indskiftere førte til intet og Scholes var en total usynlig skikkelse. Ronaldo falder ud af kampen. Derimod v ar forsvaret perfekt indtil målet. Elelrs synd rooney ikkel ige tog bolden. Det var meget tæt på at han havde taget den.
nej nej nej, jeg er så skide frusteret.
Rooney fat detnu. Du er angriber. spark den forpulede bold ind, det er det du for penge for. IHHHHHHH!
DET er meget muligt det ikk er der han skulle ligge i den givende situration, men hvis vi ser på kampen mod arsenal hvor vi vinder 4-0, så husker jeg det som om, at nani's mål bliver scoret hvor rooney netop har været nede i banen ,og gjort plads til de dybe løb ind centralt fra fløjende.
Martinsen
08-03-2008, 15:54
I øvrigt skal han ikke have rødt kort når han ikke er bagerste, men dommeren var jo en idiot..
Hvis dommeren fløjter straffe skal han uden tvivl smides ud, for han fratager Baros en oplagt scoringsmulighed. Bagerste mand eller ej.
Idag flyder bægeret sku over .. hold kæft hvor spillede Ronaldo skod. Man sku tro han var tilbage på niveauet i første sæson, hvor han slet ikk ku slippe bolden og det hele bare handlede om ham.
Han er fløjspiller men idag var det mere ofte at han skød på mål end han lagde indlæg. Idag lykkedes meget få driblinger for ham, og alligevel blev han ved med at lave dem. Fair nok hvis han havde forsøgt sig lidt one on one mod mål for vi ved hvad han kan, men hvorfor skal han holde på bolden i så lang tid når han blir presset ned i banen. Spil dog bolden tilbage og løb op igen. Argh det pisser mig virkelig af. Det der udviklede ham fra de første par sæsoner til at være verdensklasse var blandt andet at han ikke holdte så meget på bolden på ligegyldige steder som han gør nu og dermed bremsede holdet. Det synes jeg man har kunne se de sidste 2-3 kampe.
Hvis det er en eller anden egoistisk ting, så håber jeg snart han kan slå Bests rekord på 32 så han kan tænke lidt mindre egoistisk.
Holmskov
tillykke med FA Cup titlen til Chelsea. Ser ud som om de får en bedre sæson end os rent trofæmæssigt på trods af skader og modgang.
Så du har allerede opgivet PL og CL ??
Det bliver mere og mere ynkeligt fra din side syntes jeg.
SantasLittleHelper
Lukker du ikke lige røven? Tak. Argumenterer du ikke lige for din holdning? tak
Rooney var pinligt elendig i dag. Folk snakker hvilken spiller der er bedst af Tevez/Torres, men jeg synes su at vi skal snakke Rooney/Torres. Lige nu vil jeg sgu hellere have Torres, for Rooney gider absolut ikke spille i øjeblikket. Han er tam, uden gnist, uden skarphed, uden chancer, og forhåbentlig snart uden startplads. Hvornår har han sidst scoret 2 kampe i træk, eller i det mindste opført sig som en rigtig angriber?
Det er virkelig virkelig pinligt det her, men sådan er det nogle gange. Vi bliver knækket af et tydeligt straffe og kussen skal selvfølgelg ud. At Rooney ikke gider at spille fodbold, at Brown ikke kan spille fremad, at Tevez bliver pillet ud i stedet for Rooney, at Carrick ikke kan score fra få meter og at Ronaldo ikke kan ramme målet er sgu bare ærgeligt. Nu vil jeg på arbejde og svine alle kunderne til i stedet.
pølsemanden
Vi må bare komme over det og tænke på CL og PL !
Vi skal have en angriber, det står klart for mig nu..
Det er en sølle og sløvt at vi ikke bare lukker den skide kamp efter en halv time.. Portsmouth har INTET at tilbyde i 75 minutter..
Jeg er såååå skuffet.. Men nu skal vi ikke lade det gå ud over PL og CL, for imo er vi stadig favoritter til PL titlen og vores chancer i CL er vel ligeså gode som de øvrige hold hvis ikke bedre end de fleste..
Det er fandme et skuffende resultat det her! Lad os nu håbe at den slags resultater gentager sig.
Men det fodbold vi spiller alt kan ske..
Den resultat kan vi ikke bruge til nogen, vi rejser os og vinder mindst Premier League.
United DK
08-03-2008, 15:56
Jeg er skuffet lige nu, men jeg er ikke sur på holdet, for de gjorde hvad de kunne, bortset fra at score. Det var bare ikke meningen, at vi skulle score i dag, og når så Rooney og Anderson kvajer sig så meget, så skulle vi tabe. Man kunne tydeligt se, at de to ikke er forsvarspillere, for når det er to mod to, så tager man selvfølgelig en mand hver, og ikke to på en.
For helvede en lortekamp.. Evra præstere over niveau, og han spillede en verdensklasse kamp sammen med resten af forsvaret... desværre var de også de eneste.. Fuck hvor jeg savner ruud eller en anden rigtig angriber.. hva sker der for rooney når han står helt stille ved midten når vi er i angreb og han er den eneste angriber med 10 minutter tilbage 0-1.. så skal han sku ikke stå og være fucking forsvarer..
Og nani, og scholes havde da ved gud heller ikke deres bedste kamp.. nani var forfærdelig og han havde ikke et eneste lyspunkt i kampen.. scholes så man intet til og skabet slet ikke noget.. anderson skabte lidt bevægelse men havde ikke held med så meget mod et tætpakket forsvar, men han prøvede da flere gange.. ronaldo har havde det svært, og ramte ikke helt dagen, samtidig med at der konstant var 2-3 mand på ham..
Og så er der straffet.. Hvis dommeren kunne se det på film før han dømte havde der ikke været rødt kort.. allerhøjst straffe.. KUZ blokere ham ikke direkte men bliver ramt i hovedet af hans knæ hvilket er grunden til at baros falder... Og fuck hvor var det tæt på rio fik den..
Men jeg er glad for det ikke var ligaen, men hold da kæft en lortekamp, og hvorfor skal vi nu til at spille bolden helt ind over stregen.. vi så da evra bankede til udefra.. det var sammen med carrick's chance den største i kampen..
el-insaciable
08-03-2008, 15:57
Argumenterer du ikke lige for din holdning? takNu var det jo ikke mig, der kom med påstanden om, at Rooney - på trods af at han skaber 3-4 store chancer - ene og alene skal klandres for nederlaget uden yderligere argumenter. Så du kan pege fingre et andet sted end i min retning, især fordi jeg ellers har argumenteret hele vejen igennem denne tråd.
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 15:57
Vi skal have en angriber, det står klart for mig nu..
Det er en sølle og sløvt at vi ikke bare lukker den skide kamp efter en halv time.. Portsmouth har INTET at tilbyde i 75 minutter..
Jeg er såååå skuffet.. Men nu skal vi ikke lade det gå ud over PL og CL, for imo er vi stadig favoritter til PL titlen og vores chancer i CL er vel ligeså gode som de øvrige hold hvis ikke bedre end de fleste..
Skal vi have en ny angriber fordi vi ikke kan score idag ?
Tevez har altid scoret så vi vinder, Og tror ikke du vil have en angriber som slår rooney af ? vil du gerne se rooney på bænken ?
Vi burde vinde denne kamp. Det var ufortjent af helvede til, men når man ikke kan scorer på de mest oplagte chancer, så fortjener man ikke at vinde en kamp. Spillerne har fået en straf idag, og det bør gøre dem endnu mere oplagte på at gøre det godt i PL og CL.
Vi må videre på sporet, og nu gælder det om at holde fast.
Come on!
[QUOTE=SantasLittleHelper;54577]Argumenterer du ikke lige for din holdning? tak
Rooney var pinligt elendig i dag. Folk snakker hvilken spiller der er bedst af Tevez/Torres, men jeg synes su at vi skal snakke Rooney/Torres. Lige nu vil jeg sgu hellere have Torres, for Rooney gider absolut ikke spille i øjeblikket. Han er tam, uden gnist, uden skarphed, uden chancer, og forhåbentlig snart uden startplads. Hvornår har han sidst scoret 2 kampe i træk, eller i det mindste opført sig som en rigtig angriber?
Er helt enig. Ved at være godt træt af at Rooney altid lige vil lave noget smart i stedet for at sparke på mål. Forstå heller ikke at han altid som eneangriber vil helt ned i banen for så at forsøge at lægge en aflevering han ikke kan finde ud af!
Desuden fik vi vist idag bevist at han er en elendig afslutter
Parkohargo
08-03-2008, 16:00
vi havde bare ikke marginalerne på vores side idag og sådan er det. Den udskiftning at Tevez synes jeg dog var total mærkelig lavet af fergie..
Kom nu op med hovederne drenge. Næsten alle plaprer løs om the treble.og iår tager vi den fordi vi har et så stærkt et hold..osvosv. The treble er noget nær umuligt at opnå.
Se forfanden da lyst på det og tænk over vi stadig er med i CL og PL og vi egentlig selv bestemmer udfaldet af disse.
Tevez har altid scoret så vi vinder, Og tror ikke du vil have en angriber som slår rooney af ? vil du gerne se rooney på bænken ?
rigtigt set, - vi score ikke i en kamp, og så skal vi pludselig have nogle nye angribere, vi har måske et af de farligste angreb i verden, hvilket jeg også synes de har vist, så bare fordi de ikke score i en kamp, så er de ikk gode nok<?
Fordi vi ikke kan score idag? Vi har set over hele sæsonen været ALT for ineffektive foran mål i forhold til hvor mange chancer vi skaber, undtagen nogle kampe hvor vi går målamok og scorer 4-5 stykker..
Rooney på bænken? Altså tror du United spiller 10 kampe om året eller hvordan? Synes du at det er nok med Rooney og Tevez og en evigt skadet Saha? Vi spiller noget lignende 50 kampe om året mand!
Det kan da ikke være så svært at se.. Selv et hold som Barcelona der spiller med én mand på toppen har flere klasseangribere end os..
rigtigt set, - vi score ikke i en kamp, og så skal vi pludselig have nogle nye angribere, vi har måske et af de farligste angreb i verden, hvilket jeg også synes de har vist, så bare fordi de ikke score i en kamp, så er de ikk gode nok<?
Jo jo bevares, men uanset hvad man siger, så har vi ikke en top angriber, på målscoringssiden. Rooney er da en glimrende angriber, men har aldrig været en fantastisk målscorer. Hans afslutninger bliver vel egentligt dårligere og dårligere?
Damn, hvor er jeg sur på Martin Atkinson. Han har virkelig ikke PL dommer nivaeuet.
Jeg er skuffet lige nu, men jeg er ikke sur på holdet, for de gjorde hvad de kunne, bortset fra at score. Det var bare ikke meningen, at vi skulle score i dag, og når så Rooney og Anderson kvajer sig så meget, så skulle vi tabe. Man kunne tydeligt se, at de to ikke er forsvarspillere, for når det er to mod to, så tager man selvfølgelig en mand hver, og ikke to på en.
Kan godt være, men Rooney og Anderson er ikke rigtige forsvarspillere, og det kan ikke være rigtigt, at der efter et hjørnespark ikke er mindst en forsvarspiller nede. Det er simphelthen også for pinligt. Mange er ude med riven til Rooney, men synes folk glemmer lidt alle de andre spillere. Det var en kollektiv lorte indsats, og Nani kunne igennem hele kampen ikke ramme en rød spiller. Afslutningerne er alt for uskarpe, og man kan sige meget, men når Ronaldo ikke er helt skarp, så for vi svært ved at score, for Rooney og Tevez' afslutninger er talentløse.
Utroligt så mange som udnytter muligheden til at svine Rooney og Ronaldo. De skabte begge chancer på stribe med fantastiske kombinationer og som inkluderede hælafleveringer og det ene og det andet. Kort sagt alt hvad vi kunne drømme om! Og hvorfor er det at folk bliver ved med at brokke sig over at Rooney ikke scorer mål? Er det kommet som en overraskelse for nogen at han ikke er en goalgetter men derimod en spiller som fighter til det sidste og alligevel har evnerne til at skabe chancer på stribe. At vi ikke har en angriber der kan score målene kan ikke være hans fejl. Han udfylder sin rolle ud fra de instrukser han har fået og han gør det fremragende!!
Flax_Generous
08-03-2008, 16:04
Det var måske den mest bizarre kamp, jeg nogensinde har oplevet. Vi udspiller dem fuldstændig fra det 55. til det 70. minut med noget af det mest forrygende kombinationsspil, jeg har set i lang, lang tid. De har ikke bolden på vores banehalvdel i den periode og vi har flere helt absurd store chancer. Men bolden vil ikke ind og netop som jeg siger til min kammerat, at Portsmouth sikkert scorer på et totalt fluke, løber de op og får sig et straffe. Fuldstændig grotesk ufortjent.
Efter deres scoring går luften desværre ud af ballonen og vi har ikke kræfterne og overblikket til at få presset Portsmouth helt i bund. Mange af spillerne virkede lidt trætte og vores unge spillere havde tydeligvis ikke rutinen til at holde hovedet koldt og træffe de rigtige beslutninger. At vi var en mand i undertal kunne i den grad også ses.
Jeg har svært ved at være sur over nederlag (som jeg har været ved vores andre nederlag i år) for spillet var jo egentlig ganske godt. Chancerne var der også - på en normal dag havde vi ført med flere mål før de får sig deres straffe. Vi havde bare ikke heldet og skarpheden til at få bolden helt indover stregen. Vi ville vinde den kamp 19 ud af 20 gange, hvis vi fik muligheden for at spille den om så mange gange. I dag var desværre bare ikke vores dag.
Kan man få noget konstruktivt ud af sådan en møgkamp? Well, det er tydeligt, at vi bliver nødt til at få en rigtig angriber som kan komme ind eller starte inde i sådanne kampe. Og så bliver det også mere og mere tydeligt, at Hargreaves ikke formår at bidrage brugbart til vores offensiv. Og sidst, men ikke mindst synes jeg, at denne kamp viser, at Giggs stadig har en plads på holdet - hans kølighed og intelligente afleveringer og løb ville have været guld værd i en kamp som denne.
United DK
08-03-2008, 16:04
Kom nu op med hovederne drenge. Næsten alle plaprer løs om the treble.og iår tager vi den fordi vi har et så stærkt et hold..osvosv. The treble er noget nær umuligt at opnå.
Se forfanden da lyst på det og tænk over vi stadig er med i CL og PL og vi egentlig selv bestemmer udfaldet af disse.
Enig.
Folk undervurdere det, at vinde The Treble. Det gør man ikke bare. Det er muligt at vi har en bedre trup i dag, end vi havde i '99, men det kræver meget mere end bare klasse, og det havde vi ikke i år.
For helvede hvor var SAF også pisse sur.. håber han giver en kæmpe sviner til hele angrebet og midtbanen..
Men det jeg er allermest pissed over lige nu er rooney.. Fuck hvor havde jeg lyst til at gi ham en flad, når han står nede ved midten når vi er i angrebn når han er den eneste angriber vi har, og han så ikke engang kan aflevere den til en medspiller.. han er fucking angriber.. begynd og te dig som en..
Samme tabermentalitet som sidste sæson, kan du huske, hvem der vandt mesterskabet der efter flere gange at være blevet afskrevet helt af dig? Det kan jeg godt.
øh vi kan ikke selv forhindre chelsea i at vinde FA Cuppen hvis jeg kender reglerne. OG jeg sagde "ser ud til" vi er jo ikke lige pt favoritterne til PL for vi føre ikke ligaen,selvom vi formmæssigt er stærkest pt, og CL er jo altid svær.
gider ikke kommentere på dagens kamp for den taler for sig selv.
Det er mig en gåde at i ikke kan fatte det.. Hvad hjælper det at have et af Europas farligste angreb når vi kun har 2 angribere? Saha tæller sgu ikke med efterhånden.. Angriberne fejler ikke noget, men der er ikke nok af dem og der er ikke plads til at de har en dårlig dag for der er ingen alternativer!
Damn, hvor er jeg sur på Martin Atkinson. Han har virkelig ikke PL dommer nivaeuet.
Enig. Fuck hvor jeg råbte og skreg over hans kendelser altså.
Det var ikke en, det var ikke to, det var omkring 6-7 stykker der var hen i vejret.
jeg synes sådan set ikke man kan klandre anderson for den der.. han løber stille og roligt ud til sin mand og det ser ikke særlig farligt ud.. så løber rooney ligepludselig bare ud til andersons mand hvilket koster os kampen..
men i bund og grund er det jo ligegyldig hvis skyld det er vi skal bare videre vi ligger sku solidt i cl og pl med en chance for at vinde begge.. det pisser mig bare af når rooney får en hjerneblødning - han skal holde hovedet koldt..
og drop nu alt det der pis med treble osv - mange får det jo til at lyde som det er en skuffelse hvis ikke vi vinder the treble - så har vi fandme har mange skuffende sæsoner.. I så idag hvor lille en detalje der sku til før vi ikke længere kunne vinde treblen - én mand der ikke tænker sig om.. det handler om at komme videre nu og se fremad istedet for alt det negative..
Igen undrer jeg mig over hvor meget du har læst dette forum før - der har været spurgt efter en 3. angriber lige siden vi solgte Rossi. Dette er jo ikke ligefrem første gang vi er ineffektive foran mål.
Det var måske den mest bizarre kamp, jeg nogensinde har oplevet. Vi udspiller dem fuldstændig fra det 55. til det 70. minut med noget af det mest forrygende kombinationsspil, jeg har set i lang, lang tid. De har ikke bolden på vores banehalvdel i den periode og vi har flere helt absurd store chancer. Men bolden vil ikke ind og netop som jeg siger til min kammerat, at Portsmouth sikkert scorer på et totalt fluke, løber de op og får sig et straffe. Fuldstændig grotesk ufortjent.
Efter deres scoring går luften desværre ud af ballonen og vi har ikke kræfterne og overblikket til at få presset Portsmouth helt i bund. Mange af spillerne virkede lidt trætte og vores unge spillere havde tydeligvis ikke rutinen til at holde hovedet koldt og træffe de rigtige beslutninger. At vi var en mand i undertal kunne i den grad også ses.
Jeg har svært ved at være sur over nederlag (som jeg har været ved vores andre nederlag i år) for spillet var jo egentlig ganske godt. Chancerne var der også - på en normal dag havde vi ført med flere mål før de får sig deres straffe. Vi havde bare ikke heldet og skarpheden til at få bolden helt indover stregen. Vi ville vinde den kamp 19 ud af 20 gange, hvis vi fik muligheden for at spille den om så mange gange. I dag var desværre bare ikke vores dag.
Kan man få noget konstruktivt ud af sådan en møgkamp? Well, det er tydeligt, at vi bliver nødt til at få en rigtig angriber som kan komme ind eller starte inde i sådanne kampe. Og så bliver det også mere og mere tydeligt, at Hargreaves ikke formår at bidrage brugbart til vores offensiv. Og sidst, men ikke mindst synes jeg, at denne kamp viser, at Giggs stadig har en plads på holdet - hans kølighed og intelligente afleveringer og løb ville have været guld værd i en kamp som denne.
Fuldstændig enig.. men jeg syntes samtidig problemet i denne sæson har været at vi netop ikke ville vinde 19 ud af 20 gange i denne kamp.. vi skyder alt for lidt udefra, og vi har ikke nogen angriber vi kan sætte ind og så scorer han.. vi har haft alt for mange kampe med bunkevis af chancer men ikke scoret på 90% af dem..
Suk Ferguson. Din dispositioner er kvalmende.
Der har netop været et transfervindue, hvor du havde alle muligheder for at lukke det kæmpemæssige hul i vores angreb. Du foretog dig intet. Vi ser konsekvensen idag, hvor vi slutteligt spiller med en fucking angriber.
Dernæst er det kraftedeme komplet uforståligt, at du tager en angriber ud ved stillingen 0-0 på hjemmebane! Det defensive fis er hamrende frustrende at overvære.
Ydermere starter han med Scholes og Hargreaves. De har intet vist. Scholes er færdig mens Hargreaves er en ligegyldig boldflytter. Det er tenderende en skandale, at man kan smide 200 mio. kr efter en spiller, der udelukkende spiller bolden på tværs.
I resten af sæsonen må Anderson, Fletcher og Carrick være at foretrække på den defensive midtbane. Ikke flere rotationer, hvor Scholes skal bekræfte at hans karriere er nedadgående, og hvor Hagreaves tydeligt viser, at United købte katten i sækken.
Det stod vel klart for ferguson at der ikke ville komme noget positivt ud af Tevez. Det er nødvendigvis ikke defensivt, at tage en ineffektiv angriber ud...
Jeg fatter ikke hvad du bygger din barnlige kritik af Hargreave på.. Som jeg ser det er han med til at give ro til sine medspillere. For os der ikke er på banen, er det svært at mærke hvor vigtig han er.. Han er en af de fodboldspillere der gør sine medspillere meget bedre.
Det er mig en gåde at i ikke kan fatte det.. Hvad hjælper det at have et af Europas farligste angreb når vi kun har 2 angribere? Saha tæller sgu ikke med efterhånden.. Angriberne fejler ikke noget, men der er ikke nok af dem og der er ikke plads til at de har en dårlig dag for der er ingen alternativer!
Problemet er, at hverken Tevez eller Rooney er fantastiske målscorere på højde med Torres / Drogba /Adebayor eller Van Nistelrooy. Vi har ikke den angriber man altid forventer banker kasserne ind, vores mål skal altid komme fra hele holdet. Og det er en svaghed når vores 2 angribere faktisk ikke er specielt gode afsluttere. (For de er ikke gode på hverken langskud eller afslutninger i feltet)
United DK
08-03-2008, 16:08
Kan godt være, men Rooney og Anderson er ikke rigtige forsvarspillere.
Har jeg sagt andet?
og det kan ikke være rigtigt, at der efter et hjørnespark ikke er mindst en forsvarspiller nede. Det er simphelthen også for pinligt.
Enig. Brown skulle være blevet nede, men på den anden side, så skulle Anderson også bare have sparket bolden ud, men det er nemt at være bagklog.
Igen undrer jeg mig over hvor meget du har læst dette forum før - der har været spurgt efter en 3. angriber lige siden vi solgte Rossi. Dette er jo ikke ligefrem første gang vi er ineffektive foran mål.
hehe enig.. det er sku svært at finde nogen herinde der siger vi ikke skal ha nogle nye.. nogle siger måske det bliver fint nok hvis vi får manucho og vellbeck men alle er enige om at 2½ angriber er bare ikke nok..
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 16:09
Kom over den her kamp ,
Nu går vi efter cl og pl
Op med hovedet gutter
Come on UNITED
el-insaciable
08-03-2008, 16:09
øh vi kan ikke selv forhindre chelsea i at vinde FA Cuppen hvis jeg kender reglerne. OG jeg sagde "ser ud til" vi er jo ikke lige pt favoritterne til PL for vi føre ikke ligaen,selvom vi formmæssigt er stærkest pt, og CL er jo altid svær.
gider ikke kommentere på dagens kamp for den taler for sig selv.Ifølge Wenger er vi favoritter til at vinde Premier League, så det er da en lidt sjov kommentar. Hvis jeg ellers kender reglerne i FA Cuppen, får de heller ikke overrakt pokalen, bare fordi vi er ude, og de selv skal til og spille en kvartfinalekamp. Jøsses.
Hvis bare vi vinder Premier League, vil vores høst denne sæson være bedre end Chelseas, medmindre de vinder Champions League (som vi jo også har en mulighed for at vinde).
Det er meget muligt at der er blevet spurgt efter en angriber. men hvis jeg ikke ser behovet, så er det lige meget hvor meget i efterrspørger, så behøves jeg ikk mene det samme.
el-insaciable
08-03-2008, 16:12
Problemet er, at hverken Tevez eller Rooney er fantastiske målscorere på højde med Torres / Drogba /Adebayor eller Van Nistelrooy. Vi har ikke den angriber man altid forventer banker kasserne ind, vores mål skal altid komme fra hele holdet. Og det er en svaghed når vores 2 angribere faktisk ikke er specielt gode afsluttere. (For de er ikke gode på hverken langskud eller afslutninger i feltet)Det kan både ses som en svaghed og en styrke. Dengang vi bare havde Van Nistelrooy var det sjovt nok en svaghed.
Men selvfølgelig skal der tilføjes en angriber mere til truppen. Det kan der ikke være tvivl om. Så må sommeren vise, om det bliver Manucho og/eller Welbeck, om der kommer nogle nye, og om Saha skrider.
i øvrigt, så har jeg læst meget på dette forum, skriver bare ikke så mange indlæg, er bare gået amok i dag
Det du sagde tidligere Kofoed med at du savnede Van Nistelrooy kan jeg kun give dig ret i. Det er lige præcis en høj anriber der kan spille i boksen vi har brug for idag. Nani har ingen at ramme i feltet. Gid Manucho dog havde fået den arbejdstilladelse, så man i det mindste havde noget at skyde efter i luftrummet.
United DK
08-03-2008, 16:14
Det kan både ses som en svaghed og en styrke. Dengang vi bare havde Van Nistelrooy var det sjovt nok en svaghed.
Men selvfølgelig skal der tilføjes en angriber mere til truppen. Det kan der ikke være tvivl om. Så må sommeren vise, om det bliver Manucho og/eller Welbeck, om der kommer nogle nye, og om Saha skrider.
Saha skal bare ud, om vi så skal betale for det!
Det du sagde tidligere Kofoed med at du savnede Van Nistelrooy kan jeg kun give dig ret i. Det er lige præcis en høj anriber der kan spille i boksen vi har brug for idag. Nani har ingen at ramme i feltet. Gid Manucho dog havde fået den arbejdstilladelse, så man i det mindste havde noget at skyde efter i luftrummet.
ja manucho ville jeg virkelig gerne se.. han kan da kun gøre det bedre offensivt idag end rooney og tevez, da portsmouths midterforsvar er sindsyge i hovedspillet og når bolden så ikke vil ind, er det altså dejligt at ha en kæmpe i boksen der kan noget i luften.. for vidic og brown prøvede flere gange, men rooney og tevez skal altså hoppe deres egen højde op i luften for at kommer ligeså højt som de to i centerforsvaret..
Cristian9000
08-03-2008, 16:16
Jeg er bare så træt af at se på Kuszczaks rottefjæs i vores Unitedtrøje. Gang på gang viser han mangel på timing i hans indgreb, og jeg ved godt at Rooney og Anderson fejlagtigt går på samme mand og dermed lader en stå helt fri, men TK skal bare langt væk fra Old Trafford og Manchester.. Det min mening
el-insaciable
08-03-2008, 16:16
Saha skal bare ud, om vi så skal betale for det!Hehe, han kan stadig spille en vigtig rolle denne sæson afhængigt af skadens omfang, men min tålmodighed er godt nok også væk. Også selvom jeg er vild med en fit Saha i kampform.
For helvede hvor var SAF også pisse sur.. håber han giver en kæmpe sviner til hele angrebet og midtbanen..
Men det jeg er allermest pissed over lige nu er rooney.. Fuck hvor havde jeg lyst til at gi ham en flad, når han står nede ved midten når vi er i angrebn når han er den eneste angriber vi har, og han så ikke engang kan aflevere den til en medspiller.. han er fucking angriber.. begynd og te dig som en..
Det er sjovt, at så mange ønsker at fergie skal tænde for hårtørren, og han skal flippe fuldstænddig ud, hver gang vi taber eller står uafgjort. Hvis han gør det hver eneste gang vi ikke spiller op til vores bedste, så mister den hairdryer da effekten... Og der er jo forskel på at give kæmpe sviner/starte hårtørren og så fortæller spillerne at det var elendigt, og at det skal gøres meget bedre næste gang...
Jeg er bare så træt af at se på Kuszczaks rottefjæs i vores Unitedtrøje. Gang på gang viser han mangel på timing i hans indgreb, og jeg ved godt at Rooney og Anderson fejlagtigt går på samme mand og dermed lader en stå helt fri, men TK skal bare langt væk fra Old Trafford og Manchester.. Det min mening
Han bliver ramt i hovedet af Baros knæ.. han har ikke så pokkers mange muligheder.. at han får rødt kort er også helt forkert..
Men er da glad for at Foster er tilbage, og med en skadet VDS og en karantæne til Kuz, må man da sige at han får sig en hurtig debut, hvis altså VDS skade er alvorlig..
man.utd25
08-03-2008, 16:18
det er her man ser hvor hjernedød rooney i virkeligheden er.. man kan roligt give ham skylden for dette nederlag - han er komplet idiot..
Jeg kan ikke være mere enig med dig, rooney skal ikke forsvares mere slet ikke med hans spil, han er slet ikke den rooney vi kender, jeg synes virkelig det er så træls at se på ham, når han spiller sådan der .
Det er sjovt, at så mange ønsker at fergie skal tænde for hårtørren, og han skal flippe fuldstænddig ud, hver gang vi taber eller står uafgjort. Hvis han gør det hver eneste gang vi ikke spiller op til vores bedste, så mister den hairdryer da effekten... Og der er jo forskel på at give kæmpe sviner/starte hårtørren og så fortæller spillerne at det var elendigt, og at det skal gøres meget bedre næste gang...
Gu gør den da røv.. Det har virket i i to årtier.
Og det håber jeg den fortsætter med det næste årti:lolol:
Hehe. Det havde den ikke gjort hvis fergie brugte den hver gang united stod uafgjort eller tabte...
Hehe. Det havde den ikke gjort hvis fergie brugte den hver gang united stod uafgjort eller tabte...
Det sku da det han gør!!!!!!
man.utd25
08-03-2008, 16:21
og scholes er virkelig bare heller ikke den scholes vi kender mere, anderson skulle have startede inde . tror vi er i fare for slet ikke at vinde noget i år, når man kan spille sådan som de gør idag ,så håber jeg virkelig de rejser sig hurtig
United taber for første gang i 34 år hjemme til City
nu taber de for første gang i 57 år hjemme til portsmouth
Hvad fanden bliver det næste :mad:
Flax_Generous
08-03-2008, 16:21
Rooneys tilbageløb og Andersons gøgleri på midten af banen lige før Portsmouths straffespark var skandaløst ringe, men var den eneste reelle defensive fejl vi lavede i hele kampen (udover nogle tåbelige frispark til sidst). Det er så trist, at vi blev straffet så hårdt for det. I 1. halvleg havde vi en chance som mindede om deres kontra, men hvor Rooney og Tevez fint viste hvordan man ikke skal gøre det. Det havde Portsmouth vist lært af.
Udover denne fejl var defensiven upåklagelig. Offensiven var faktisk også god, i hvert fald før de fik scoret. Vi burde jo have ført 3-0 på det tidspunkt. Vi var bare ekstremt uheldige og forfærdelig uskarpe da det virkelig betød noget. Rooney må altså meget gerne begynde at vise målfarligt angriberspil snart.
United taber for første gang i 34 år hjemme til City
At Jan Mølby blir optaget i Mensa
man.utd25
08-03-2008, 16:22
:mad: United taber for første gang i 34 år hjemme til City
kunne være vi ikke vinder en skid i år:(:mad:
United DK
08-03-2008, 16:26
og scholes er virkelig bare heller ikke den scholes vi kender mere, anderson skulle have startede inde . tror vi er i fare for slet ikke at vinde noget i år, når man kan spille sådan som de gør idag ,så håber jeg virkelig de rejser sig hurtig
Vi spiller som sådan godt nok i dag, og kun mirakler forhindre os i, at vinde kampen. Jeg er ikke nervøs for de sidste kampe i sæsonen, for en kamp som den i dag, kommer højest en gang hver sæson.
Nu forventer jeg jo heller ikke at saf går ned og sviner dem.. forventer bare at de får at vide at det virkelig ikke var godt nok.. man kan sige at vi kommer frem til mange chancer og vores spil er da egentlig ok, men alligevel skal vi altså score på hvertfald et par stykker..
Cristian9000
08-03-2008, 16:29
Saha skal bare ud, om vi så skal betale for det!
Hvad har Saha med at gøre at Rooney og Tevez er små og ikke kan nå op til indlæg?
man.utd25
08-03-2008, 16:30
Vi spiller som sådan godt nok i dag, og kun mirakler forhindre os i, at vinde kampen. Jeg er ikke nervøs for de sidste kampe i sæsonen, for en kamp som den i dag, kommer højest en gang hver sæson.
Ja det siger du måske , men jeg synes at vi er over i at spille dårlig, for kan man ikke score på sådan nogen chancer , ja det viser tegn på at nogen spiller ikke er i topform eller de er ved at være træt.
Don Kafai
08-03-2008, 16:30
For at trække noget positivt ud af kampen, så spiller vi glimrende.
Jeg har set de andre United-nederlag, og i kampene mod Bolton, West Ham og City, der spillede United som en pose lort. Idag udspiller vi Portsmouth, og desværre ville den bare ikke ind, kombineret med, at vores eneste markeringsfejl giver bonus til de andre.
FA Cuppen er vigtig, men jeg ville hellere ryge ud dér, end at smide yderligere 3 point i ligaen. Nu er vores sag klar, og mon ikke vi løfter humøret inden mødet med Derby om en uge...
Hvad jeg har læst mig til, så havde vi ikke heldet i kampen på trods af mange gode forsøg. Ærgeligt, at vi skal ryge ud pga. et straffespark og rødt kort.
Nu må vi fokusere på at få mesterskabet hjem, og så også lige CL.
United DK
08-03-2008, 16:32
Hvad har Saha med at gøre at Rooney og Tevez er små og ikke kan nå op til indlæg?
Det har intet med Rooney og Tevez at gøre, men bare at manden blokere for andre angribere, som rent faktisk kan spille.
Jeg kan ikke være mere enig med dig, rooney skal ikke forsvares mere slet ikke med hans spil, han er slet ikke den rooney vi kender, jeg synes virkelig det er så træls at se på ham, når han spiller sådan der .
det ikke så meget hvorvidt han spiller dårligt eller ej - det har han gjort længe men jeg mener stadig han er den spiller vi er mest afhængig af udover ronaldo.. han arbejder som en gal og man kan se han brænder for det - han bliver frustreret og det går ud over hans spil..
men det han laver ved deres mål idag er hul i hovedet og det kostede os facuppen som ellers lå lige til højrebenet.. men vi bliver nødt til se fremad og vi er trods alt i kvarten i CL og vi ligger i god position til PL - det kræver bare vi tænker os om, for der er ikke plads til flere svipsere nu.. dem har der været nok af i år..
man.utd25
08-03-2008, 16:33
For at trække noget positivt ud af kampen, så spiller vi glimrende.
Jeg har set de andre United-nederlag, og i kampene mod Bolton, West Ham og City, der spillede United som en pose lort. Idag udspiller vi Portsmouth, og desværre ville den bare ikke ind, kombineret med, at vores eneste markeringsfejl giver bonus til de andre.
FA Cuppen er vigtig, men jeg ville hellere ryge ud dér, end at smide yderligere 3 point i ligaen. Nu er vores sag klar, og mon ikke vi løfter humøret inden mødet med Derby om en uge...
I mine øjne spiller man ikke godt vis man ikke vinder, hvad hjælper det at have mange chancer vis man ikke score.
United DK
08-03-2008, 16:34
Ja det siger du måske , men jeg synes at vi er over i at spille dårlig, for kan man ikke score på sådan nogen chancer , ja det viser tegn på at nogen spiller ikke er i topform eller de er ved at være træt.
Vi mangler kun mål i dag, og det er hvad der kan ske. Hellere tabe, efter at have leveret en indsats, fremfor mange af de tidligere nederlag i denne sæson, hvor indsatsen har været elendig.
Dos santos
det kunne været et godt plaster på såret, hvis chelsea går hen og taber.
eller arsenal taber imorgen :)
man.utd25
det ikke så meget hvorvidt han spiller dårligt eller ej - det har han gjort længe men jeg mener stadig han er den spiller vi er mest afhængig af udover ronaldo.. han arbejder som en gal og man kan se han brænder for det - han bliver frustreret og det går ud over hans spil..
men det han laver ved deres mål idag er hul i hovedet og det kostede os facuppen som ellers lå lige til højrebenet.. men vi bliver nødt til se fremad og vi er trods alt i kvarten i CL og vi ligger i god position til PL - det kræver bare vi tænker os om, for der er ikke plads til flere svipsere nu.. dem har der været nok af i år..
Ja men jeg er bange for det ikke bliver den sidste desværre.
United DK
I mine øjne spiller man ikke godt vis man ikke vinder, hvad hjælper det at have mange chancer vis man ikke score.
Så vi spillede altså godt mod Lyon i tirsdags?
Men vi må se det positive i det.. Hvis man skal kigge realistisk på det så skulle vi ryge ud i mindst en af tuneringerne på et eller andet tidsspunkt for ellers ville vi jo vinde the treble, og det er der altså ikke særlig stor chance for.. og det var jo ikke fordi vi spillede sindsygt dårligt, men der var bare nogle spillere der ikke var gode nok, kombineret med at de pakkede sig sammen i feltet.. og så hader jeg der der med at man skal helt ned i hjørnet og trække tiden med et par minutter tilbage.. ved godt det er en del af spillet, men det er fanme fejt..
man.utd25
08-03-2008, 16:35
Vi mangler kun mål i dag, og det er hvad der kan ske. Hellere tabe, efter at have leveret en indsats, fremfor mange af de tidligere nederlag i denne sæson, hvor indsatsen har været elendig.
Der er jeg ikke enig ,for det giver det samme i den sidste ende kan du se
Cristian9000
08-03-2008, 16:36
Rooneys tilbageløb og Andersons gøgleri på midten af banen lige før Portsmouths straffespark var skandaløst ringe, men var den eneste reelle defensive fejl vi lavede i hele kampen (udover nogle tåbelige frispark til sidst). Det er så trist, at vi blev straffet så hårdt for det. I 1. halvleg havde vi en chance som mindede om deres kontra, men hvor Rooney og Tevez fint viste hvordan man ikke skal gøre det. Det havde Portsmouth vist lært af.
Udover denne fejl var defensiven upåklagelig. Offensiven var faktisk også god, i hvert fald før de fik scoret. Vi burde jo have ført 3-0 på det tidspunkt. Vi var bare ekstremt uheldige og forfærdelig uskarpe da det virkelig betød noget. Rooney må altså meget gerne begynde at vise målfarligt angriberspil snart.
Synes også Rooney virker helt ved siden af sig selv. Han smider alt for let bolden væk og han er slet ikke lige så koldblodig i hans afslutninger som tidligere.
Synes det er sørgeligt at se United brænde så store chancer for 2. kamp i træk. Kampen mod Lyon var jo en stor gang chancesløseri.
Langt fra enig.. spiller man så heller ikke dårlig hvis man ikke taber?? man kan da stagtens spille en sidsyg god kamp, hvor det hele bare er imod en og hvor man rammer stolpen 5 gange eller målmanden tager det hele..
man.utd25
08-03-2008, 16:36
Så vi spillede altså godt mod Lyon i tirsdags?
vi spillede godkendt
Nu er vreden og alle agressionerne ude, men jeg kan stadig ikke fatte, at vi er ude af Fa Cuppen. Vi spiller Pompey ud af banen, og har de største af de størst chancer man kan få, men underligt nok, så vi bolden ikke ind? Var det Gud der havde spillet på Portsmouth sejr eller havde Fergie fået en fugleklat i hovedet før kampen? Det der var nok noget af de vildeste afbrændere jeg nogensinde har set, og spillerne glemte helt defensiven til sidst, hvilket så førte til straffe og udvisning. Efter det rødekort var der intet at komme efter. Vi var tandløse og kunne ikke svare tilbage. Jeg ved ikke hvorfor vi tabte denne kamp, for ud af 20 forsøg ville vi have vundet mindst 19 af dem. Men jeg tror noget af det skyldes, at spillerne snakker om the trible, og så har glemt at holde fokus til kampen. Det samme hos os fans. Alle har snakket om 'The Trible' i denne uge, og nu skulle det være igen. Men det er pisse svært, at vinde alle tre ting på et år, og det sker nok kun en gang i vores alle levetid. Jeg er ikke ked af det ligenu, for PL og CL er langt vigtigere, men det er en skuffende følelse og jeg kan stadig ikke rigtig fatte, at vi har tabt... Iøvrigt pisse irreterende, at vi taber når det er starten på lørdagen. Hader altid, at der er en ekstra weekend dag, hvor man skal tænke på resultatet.
United-Allan33
08-03-2008, 16:38
Hvor var Anderson da man havde allerede mest brug for ham??? Han var skyld i målet og desuden fortsatte han hans stil fra Lyon kampen...
Kom igen United...
pølsemanden
08-03-2008, 16:38
Men vi må se det positive i det.. Hvis man skal kigge realistisk på det så skulle vi ryge ud i mindst en af tuneringerne på et eller andet tidsspunkt for ellers ville vi jo vinde the treble, og det er der altså ikke særlig stor chance for.. og det var jo ikke fordi vi spillede sindsygt dårligt, men der var bare nogle spillere der ikke var gode nok, kombineret med at de pakkede sig sammen i feltet.. og så hader jeg der der med at man skal helt ned i hjørnet og trække tiden med et par minutter tilbage.. ved godt det er en del af spillet, men det er fanme fejt..
Ja man har bare lyst til at losse dem ned !!!
man.utd25
08-03-2008, 16:39
Langt fra enig.. spiller man så heller ikke dårlig hvis man ikke taber?? man kan da stagtens spille en sidsyg god kamp, hvor det hele bare er imod en og hvor man rammer stolpen 5 gange eller målmanden tager det hele..
så er man heldig det er jo en helt anden sag,
man.utd25
08-03-2008, 16:39
Hvor var Anderson da man havde allerede mest brug for ham??? Han var skyld i målet og desuden fortsatte han hans stil fra Lyon kampen...
Kom igen United...
Du kan da slet ikke give ham skylden
Don Kafai
08-03-2008, 16:40
Hvordan kan du påstå det?
Mener du så omvendt at vi automatisk spiller godt, så længe vi vinder?
Der er kæmpeforskel på at tabe en kamp, hvor du har 2 stolpeskud, 2 bolde der reddes på stregen, og en skudstatistik der hedder 30-5, og modstanderen scorer på et straffe, end hvis du taber 1-2 eller 0-1 i kampe hvor du intet bringer, og spiller som om det er en træningskamp.
Sidstnævnte er desuden at skide på de 70.000 der bakker dig op, uge efter uge.
Men du har da ret i, at resultatet vil være det samme.
Flax_Generous
08-03-2008, 16:41
Kom igen United...
Rooney og PIG kan vist tildeles lige så meget skyld som Anderson.
Men ja, Anderson gjorde ikke en positiv forskel i dag. Det ville have været så rart, hvis vi havde haft en angriber at skifte ind. Men den luksus har vi desværre ikke.
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 16:41
så er man heldig det er jo en helt anden sag,
Ja som Porto mod schalke 04:)
Synes også, at spillerne inde på banen (Nani, Evra, Ronaldo og Brown) og hvem der ellers slog indlæg var længe om at fatte, at vi ikke kunne smaske den ind i feltet, når der stod to klipper derinde. Iøvrigt synes jeg, at Rooney fik hanket sig selv op i anden halvleg. Måske skulle han være mere inde i boksen, men han lavede to genialiteter, hvor der skulle have været mål på. Men jeg kan stadig ikke fatte den chance Carrick har. Snakker vi om 0,01% chance for at han brænder eller sådan noget? Det er jo fuldstændig absurd.
Cristiano Ronaldo7
08-03-2008, 16:43
Ja som porto mod schalke 04
De spillede røv godt men målmanden redede det hele
man.utd25
08-03-2008, 16:43
Hvordan kan du påstå det?
Mener du så omvendt at vi automatisk spiller godt, så længe vi vinder?
Der er kæmpeforskel på at tabe en kamp, hvor du har 2 stolpeskud, 2 bolde der reddes på stregen, og en skudstatistik der hedder 30-5, og modstanderen scorer på et straffe, end hvis du taber 1-2 eller 0-1 i kampe hvor du intet bringer, og spiller som om det er en træningskamp.
Sidstnævnte er desuden at skide på de 70.000 der bakker dig op, uge efter uge.
Men du har da ret i, at resultatet vil være det samme.
Nej kan godt se vi er uheldig idag , men mener bare jeg tror der er en grund til vi er uheldig, synes virkelig mange spiller viser tegn på træthed.
Så du mener at liverpool var europas bedste hold, da de vandt champions league??
man.utd25
08-03-2008, 16:46
Så du mener at liverpool var europas bedste hold, da de vandt champions league??
ja de var heldig med at vinde den kamp, men de havde slået mange gode hold ud, så man kan ikke sige det ikke var fortjent
Når nu vi snakker om Liverpool, så har Pennant lige scoret for dem. Denne lørdag ligner mere og mere en der skal ryge i glemmebogen :/ Eneste der kan redde weekenden, er at Arsenal smider point imorgen.
United-Allan33
08-03-2008, 16:49
Rooney og PIG kan vist tildeles lige så meget skyld som Anderson.
Men ja, Anderson gjorde ikke en positiv forskel i dag. Det ville have været så rart, hvis vi havde haft en angriber at skifte ind. Men den luksus har vi desværre ikke.
Der er en spiller som skal presse og det er jo naturligt den nærmeste som i dette tilfælde var Rooney, men at Anderson så får en hjerneblødning og forlader sin mand og derved lader Baros få frit løb kan man ikke klante Rooney(som er angriber) eller PIG for... Det var ene og alene Anderson skyld, men det var ikke hans skyld alene at vi tabte, men derimod hele holdet..
Det er meget muligt at der er blevet spurgt efter en angriber. men hvis jeg ikke ser behovet, så er det lige meget hvor meget i efterrspørger, så behøves jeg ikk mene det samme.
Du kommenterede på at en anden her på forum efterlyste en angriber og undrede dig over at han gjorde det efter én kamp uden mål - jeg kommenterede slet ikke på hvad du mente, jeg fortalte dig blot at mange herinde har efterlyst en ekstra angriber hele sæsonen.
forresten er der nogen der ved hva der er sket med Van der saar? er han skadet eller skulle kussen bare have noget spilletid?
pølsemanden
08-03-2008, 16:55
forresten er der nogen der ved hva der er sket med Van der saar? er han skadet eller skulle kussen bare have noget spilletid?
tror bare at SAF var sikker på en sejr så han ville give Kuzsak spilletid
Parkohargo
08-03-2008, 16:56
tror bare at SAF var sikker på en sejr så han ville give Kuzsak spilletid
ehm nej. VDS gik ud med en lyskeskade.
Men jeg kan stadig ikke fatte den chance Carrick har. Snakker vi om 0,01% chance for at han brænder eller sådan noget? Det er jo fuldstændig absurd.
Nej den var også fuldstændig sindsyg.. what are the odds.. Og evra's skud på stolpen var også rigtig ærgeligt..
Man skifter ikke bare en målmand ud i pausen medmindre han ikke kan forsætte. Men jeg synes ikke jeg så noget, der kunne tyde på, at VDS blev skadet i 1. halvleg, så jeg ved ikke helt. Men hvis han er skadet i mere end en uge, hvilket jeg regner med, så er der chance for at vi ser Ben Foster i aktion mod Derby, for regner ikke med at Tom Heaton går på kassen.
man.utd25
08-03-2008, 16:59
håber han giver ben foster chancen:)
Noget andet positivt at tage med er at stort set hver gang vi har spillet en dårlig kamp runder vi op med et par kanon kampe.. lad det endelig blive sådan.. Gerne også mod scouserne.. vi skal bare ha lukket helt ned for torres så vi kan vise dem at når han står over for verdens stærkeste forsvar så er han ikke så stor igen..
Noget andet positivt at tage med er at stort set hver gang vi har spillet en dårlig kamp runder vi op med et par kanon kampe.. lad det endelig blive sådan.. Gerne også mod scouserne.. vi skal bare ha lukket helt ned for torres så vi kan vise dem at når han står over for verdens stærkeste forsvar så er han ikke så stor igen..
Ja, det har vi jo allerede bevist én gang denne sæson..
Han rørte jo knap nok bolden da vi slog Pool sidst på Anfield..
RuudVanNissetøj
08-03-2008, 17:03
Er lige kommet hjem fra arbejde og har ikke set kampen, men kan udfra indlæggene læse mig til hvor skod en kamp det har været.
Havde på ingen som helst måde regnet med et nederlag, højest et uafgjort, men uheld og dårlig udnyttelse af chancer kan gøre alle modstander hold til vindere.
Synes dog at drengene efterhånden har fået lidt for mange wake-up-calls (f.eks. City kampen og den første mod Lyon) - nu skal kollektivet ikke mere svigte, det er der simpelthen ikke råd til mere. Fokus tilbage og nu skal der ikke tabes en eneste kamp mere i denne sæson. Vi har simpelthen tabt kampe mod hold i denne sæson som man bare ikke taber imod - kan nævne (Man City, Bolton og West Ham)
PL er i mine øjne det vigtigste trofæ at hente. FA cuppen er langtfra ok at miste, men hvis man endelig skal vælge må det være den. Og nu må Rooney efterhånden godt komme ind i sine snart sjældne målstimer - tror på ham om ikke andet !!
Ja, det har vi jo allerede bevist én gang denne sæson..
Han rørte jo knap nok bolden da vi slog Pool sidst på Anfield..
jo men han er jo også blevet meget stærkere i løbet af de sidste par måneder..
Flax_Generous
08-03-2008, 17:04
Der er en spiller som skal presse og det er jo naturligt den nærmeste som i dette tilfælde var Rooney, men at Anderson så får en hjerneblødning og forlader sin mand og derved lader Baros få frit løb kan man ikke klante Rooney(som er angriber) eller PIG for... Det var ene og alene Anderson skyld, men det var ikke hans skyld alene at vi tabte, men derimod hele holdet..
Det var da Rooney som lige pludselig fik lyst til at løbe hen til samme mand som Anderson jagtede. Anderson råbte og pegede endda på Baros, men Rooney var alt for ivrig og besidder ikke en forsvarers positionsevne og forudseenhed (forståeligt nok). Anderson fejl består i mine øjne mere i, at han forsøgte at få kontrol over en bold som han bare skulle have spillet tilbage til PIG eller losset ud af banen.
Sådan husker jeg i hvert fald situationen.
man.utd25
08-03-2008, 17:05
jo men han er jo også blevet meget stærkere i løbet af de sidste par måneder..
ja torres er i topform desværre
man.utd25
08-03-2008, 17:06
Det var da Rooney som lige pludselig fik lyst til at løbe hen til samme mand som Anderson jagtede. Anderson råbte og pegede endda på Baros, men Rooney var alt for ivrig og besidder ikke en forsvarers positionsevne og forudseenhed (forståeligt nok). Anderson fejl består i mine øjne mere i, at han forsøgte at få kontrol over en bold som han bare skulle have spillet tilbage til PIG eller losset ud af banen.
nemlig kan ikke sige meget bedre.
man.utd25
08-03-2008, 17:10
men fuck hvor var scholes bare ring, forstår slet ikke hvorfor han skulle starte inde`?
Umiddelbart ser det ud som om der er anderson der ikke skal slippe manden.. men der er slet ikke straffe.. det er svanens død om igen, og på ingen måde Kuz skyld..
http://www.d1g.com/video/show/1848777
United DK
08-03-2008, 17:12
men fuck hvor var scholes bare ring, forstår slet ikke hvorfor han skulle starte inde`?
Det er sådan bagklogskabs pis, som man ikke kan bruge til noget. Scholes havde spillet en kanon kamp mod Fulham sidste lørdag, og da Anderson sammentidig havde spillet en elendig kamp mod Lyon i tirsdags, så var valget af Scholes oplagt. At han så spiller elendigt, det er ikke Fergusons fejl.
Det er sådan bagklogskabs pis, som man ikke kan bruge til noget. Scholes havde spillet en kanon kamp mod Fulham sidste lørdag, og da Anderson sammentidig havde spillet en elendig kamp mod Lyon i tirsdags, så var valget af Scholes oplagt. At han så spiller elendigt, det er ikke Fergusons fejl.
Helt enig.. Anderson virkede fuldstændig udkørt mod Lyon, så jeg havde gjort præcis det samme som Fergie..
Bare ærgerligt at Scholes så spiller helt usandsynligt dårligt..
man.utd25
08-03-2008, 17:16
det er sku skidt vis kun scholes kan spille en god kamp, mod en dårlig modstander tak for kaffe siger jeg bare
el-insaciable
08-03-2008, 17:17
det er sku skidt vis kun scholes kan spille en god kamp, mod en dårlig modstander tak for kaffe siger jeg bareDet er virkelig til grin det her. Er du klar over, hvor mange gode kampe Scholes gennem årene har spillet for os mod verdensklassemodstandere? At han en gang ikke gør det siger ingenting. Og Anderson var desværre også ringe, da han kom ind.
man.utd25
08-03-2008, 17:21
Det er virkelig til grin det her. Er du klar over, hvor mange gode kampe Scholes gennem årene har spillet for os mod verdensklassemodstandere? At han en gang ikke gør det siger ingenting. Og Anderson var desværre også ringe, da han kom ind.
hvilken kampe har han spillede som en drøm mod VERDENSKLASSEMODSTANDERE?? det kan jo være jeg har glemt det??
Til dem der ikke så kampen: http://101greatgoals.magnify.net/item/XSTGJVK96DT0BGQR
pølsemanden
08-03-2008, 17:24
troede kun man måtte poste google video og youtube
Er det bare mig, eller er det ikke et tyndt straffe og især rødt kort? Baros rammer TK i hovedet med sit ben og falder, men det er vel ikke TK's skyld? Han har ikke sine arme ude for at gribe fat i Baros, og så synes jeg også, at Baros falder lidt nemt efter han bliver rørt.
hvilken kampe har han spillede som en drøm mod VERDENSKLASSEMODSTANDERE?? det kan jo være jeg har glemt det??
Spørger du i fuld alvor hvornår Scholes gennem årene har spillet godt mod verdensklasse modstandere?
Han har i et over et årti været en af verdens suverænt bedste midtbanespillere.. Så sent som sidste sæson var han forrygende og kom også på årets hold i PL.. Han gjorde lige hvad der passede ham..
Han har haft en lorte sæson og det er overhovedet ikke acceptabelt at spille så dårligt, men det du siger er jo direkte respektløst overfor hvad jeg ville kalde en af verdens bedste centrale midtbanespiller i engelsk fodbolds historie..
man.utd25
08-03-2008, 17:29
Spørger du i fuld alvor hvornår Scholes gennem årene har spillet godt mod verdensklasse modstandere?
Han har i et over et årti været en af verdens suverænt bedste midtbanespillere.. Så sent som sidste sæson var han forrygende og kom også på årets hold i PL.. Han gjorde lige hvad der passede ham..
Han har haft en lorte sæson og det er overhovedet ikke acceptabelt at spille så dårligt, men det du siger er jo direkte respektløst overfor hvad jeg ville kalde en af verdens bedste centrale midtbanespiller i engelsk fodbolds historie..
jeg snakker i denne sæson??
pølsemanden
08-03-2008, 17:30
Han er også i Fifa 08 på World Clas Holdet
el-insaciable
08-03-2008, 17:32
hvilken kampe har han spillede som en drøm mod VERDENSKLASSEMODSTANDERE?? det kan jo være jeg har glemt det??Der her været en del gennem tiderne. Den første jeg lige kan sætte specifik modstander på er kampen mod Arsenal i FA Cup finalen, hvor de vender efter straffespark helt vanvittigt ufortjent. Ellers så har han også spillet rigtigt godt mod Liverpool på hjemmebane sidste sæson og flere gange mod store modstandere de sidste par sæsoner.
Holmskov
08-03-2008, 17:32
Det har du.
Det er jo direkte latterligt at komme med sådan en udtalelse om en af verdens bedste midtbanespillere igennem tiden.
Ja, Scholes var skidt i dag, men hvis du spørger efter gode kampe fra Scholes side imod gode modstandere, så ser du alt for lidt kampe med Manchester United. Dem har da været et hav af.
Er det bare mig, eller glæder i andre jer også til at høre Fergies udtaleser om kampen, og hvad der gik galt? Tror han har været rigtig rasende. Så kort før slutfløjtet, hvordan han tyrrede sit tyggegummi væk, mens han havde et dræber blik i øjnene. Lad os håber der ikke var nogle støvler indenfor hans rækkevide i omklædningsrummet :D
el-insaciable
08-03-2008, 17:33
jeg snakker i denne sæson??Hvorfor kun se på denne sæson? Han er kommet tilbage fra en skade og har haft det svært. Det giver ingen mening at se isoleret på denne sæson, hvor det selvfølgelig er meget sparsomt med verdensklassemodstandere, han har mødt.
jeg snakker i denne sæson??
Så snakker i forbi hinanden..
el-insaciable skrev at Scholes har været god gennem årene mod verdensklassemodstandere og det er dét som jeg forholder mig til..
Han har ikke været specielt god i denne sæson, det kan der vist ikke være nogen tvivl om.. Men han er ikke den eneste..
man.utd25
08-03-2008, 17:40
Hvorfor kun se på denne sæson? Han er kommet tilbage fra en skade og har haft det svært. Det giver ingen mening at se isoleret på denne sæson, hvor det selvfølgelig er meget sparsomt med verdensklassemodstandere, han har mødt.
fordi jeg kan ikke bruge at han spillede godt sidste sæson når han var så ring idag, vis han kun kan spille en god kamp, inde han skal til at spille en dårlig, så er det ved at være tid til at stoppe med bold.
pølsemanden
08-03-2008, 17:41
Han var jo ikke den dårligeste idag
man.utd25
08-03-2008, 17:42
Så snakker i forbi hinanden..
el-insaciable skrev at Scholes har været god gennem årene mod verdensklassemodstandere og det er dét som jeg forholder mig til..
Han har ikke været specielt god i denne sæson, det kan der vist ikke være nogen tvivl om.. Men han er ikke den eneste..
okay sorry troede han mente denne sæson.
Min fejl
nej han var ikke den eneste, men man kan sku ikke forvente at tag anderson ind så sent ,og regner med at han skal lave det helt vilde, han skulle have været inde til 2 halvleg.
Holmskov
08-03-2008, 17:45
Er det bare mig, eller glæder i andre jer også til at høre Fergies udtaleser om kampen, og hvad der gik galt? Tror han har været rigtig rasende. Så kort før slutfløjtet, hvordan han tyrrede sit tyggegummi væk, mens han havde et dræber blik i øjnene. Lad os håber der ikke var nogle støvler indenfor hans rækkevide i omklædningsrummet :D
Han er ihvertfald ikke tilfreds med dommeren. Og det med rette.
“We’re out and you could look at a lot of things,” he told MUTV. “We missed a lot of chances for one, but the refereeing performance… Keith Hackett (general manager of the Professional Game Match Officials Board) has got a lot to answer for in this country. He’s not doing his job properly.
“He should be assessed like everyone else is assessed. I’m assessed as a manager, the players are assessed, referees are assessed. Martin Atkinson will referee next week, no problem. But his performance today should not be accepted in our game.
“I agree with Sepp Blatter, the standards in our game as opposed to the Continent, the tolerance level, is behind Europe. I think it’s a big problem.”
Of the decision not to award a penalty for Distin’s challenge on Ronaldo, Sir Alex added: “It’s absolutely ridiculous. I cannot explain it. I just cannot explain that decision. Manager’s get sacked on the basis of things like that. And he’s going to referee a game next week? It’s ridiculous. There is no answer.”
Har ögså gået og kigget efter dem lige siden kampen sluttede. Tror ikke han har været begejstret men synes ikke rigtig han kan sætte en finger på præstationen her i dag da jeg synes det var en fremragende præstation hvilket jeg vidst har påpeget en gang eller 14;)
Har ögså gået og kigget efter dem lige siden kampen sluttede. Tror ikke han har været begejstret men synes ikke rigtig han kan sætte en finger på præstationen her i dag da jeg synes det var en fremragende præstation hvilket jeg vidst har påpeget en gang eller 14;)
Synes nu alligevel at der godt kunne have været dømt et straffe, når der nu blev givet et straffe og udvisning til TK!
Er det bare mig, eller er det ikke et tyndt straffe og især rødt kort? Baros rammer TK i hovedet med sit ben og falder, men det er vel ikke TK's skyld? Han har ikke sine arme ude for at gribe fat i Baros, og så synes jeg også, at Baros falder lidt nemt efter han bliver rørt.
Sagde det allerede før straffesparket blev taget - Baros søger kontakten 100% og jeg tror ikke ét sekund på at Ronaldo ville have fået staffesparket. TK går efter bolden men kommer så en smule i vejen for Baros som gør alt for at ramme TK - det røde kort er i alt fald hårdt, man ser tit målmænd slippe med et gult medmindre målet bag ved dem er direkte åbent (hvilket ikke helt var tilfældet, da både Anderson og Rooney stod på stregen eller i hvert fald var på vej derind).
Jeg har i hvert fald set modstandere slippe afsted med lignede 'taklinger' mod os.
el-insaciable
08-03-2008, 18:02
fordi jeg kan ikke bruge at han spillede godt sidste sæson når han var så ring idag, vis han kun kan spille en god kamp, inde han skal til at spille en dårlig, så er det ved at være tid til at stoppe med bold.Du er udenfor pædagogisk rækkevidde. Af spillerne selv blev han kæret som Premier Leagues tredjebedste spiller sidste sæson. Get a clue.
man.utd25
08-03-2008, 18:03
Du er udenfor pædagogisk rækkevidde. Af spillerne selv blev han kæret som Premier Leagues tredjebedste spiller sidste sæson. Get a clue.
drop det shit med sidste sæson, kan ikke bruges nu. kom nu ind i kampen-
Sagde det allerede før straffesparket blev taget - Baros søger kontakten 100% og jeg tror ikke ét sekund på at Ronaldo ville have fået staffesparket. TK går efter bolden men kommer så en smule i vejen for Baros som gør alt for at ramme TK - det røde kort er i alt fald hårdt, man ser tit målmænd slippe med et gult medmindre målet bag ved dem er direkte åbent (hvilket ikke helt var tilfældet, da både Anderson og Rooney stod på stregen eller i hvert fald var på vej derind).
Jeg har i hvert fald set modstandere slippe afsted med lignede 'taklinger' mod os.
Iøvrigt er det ikke med vilje, at TK rører Baros. Han kommer lidt akavet ned i situationen, men det er tydeligt, at han prøver at undgå sammestød. Da Baros så bevidst eller ubevidst rammer TK's hoved, så falder han imo rigtig let. Så jeg mener ikke, at det er er jordens største straffespark, og slet ikke rødt kort. Man kan dog forsvare dommeren, da det virkelig lignede, at TK tog benene på Baros, og jeg mente også i starten at den var god nok.
el-insaciable
08-03-2008, 18:42
drop det shit med sidste sæson, kan ikke bruges nu. kom nu ind i kampen-Kom nu selv ind i kampen. Man mister ikke sine evner på ni måneder. Du er fandme godt nok respektløs over for en af de største legendeer i nyere historie. Det er til at få kvalme af.
Hold nu kæft, Fergie!
Jeg så ikke dagens kamp, men hver gang vi taber, så er dommeren bare elendig. Det da muligt han var elendig i dag, men det virker som hans respons til et hvert nederlag. Indse nu bare dine tropper var elendige.
Flax_Generous
08-03-2008, 19:04
Jeg så ikke dagens kamp, men hver gang vi taber, så er dommeren bare elendig. Det da muligt han var elendig i dag, men det virker som hans respons til et hvert nederlag. Indse nu bare dine tropper var elendige.
Han er i mine øjne i sin fulde ret til at kritisere Atkinson. Det var en rigtig ringe præstation.
Derudover nævner han også, at United ikke fik nok ud af sine chancer. Hvilket jo også er sandt.
el-insaciable
08-03-2008, 19:14
Han er i mine øjne i sin fulde ret til at kritisere Atkinson. Det var en rigtig ringe præstation.
Derudover nævner han også, at United ikke fik nok ud af sine chancer. Hvilket jo også er sandt.Atkinson dømte dårligt, men jeg er godt nok også træt af at høre på brok over dommeren. Og det gælder såmænd ikke kun Ferguson. Det er nærmest blevet kutyme efter et nederlag, ligegyldigt hvem der så taber, at dommeren lige skal have en sviner.
Og i er altid ude efter Wenger :D ... man kan bare se. det er ikke kun wenger som er en dårlig taber..
elmegaard
08-03-2008, 19:55
hvis der skal være en smule fa-retfærdighed til i verden, skal kuszczczzczczczczccz's røde kort appelleres, ligesom tilfældet var med lampards, og så må de droppe den 3-dages karantæne. hvis ikke, ved vi da, igen-igen-igen, at fa har forskellige retningslinjer: united og alle de andre.
jeg har lige siddet og set videoen: og vi er helt selv skyld i, at vi røg ud i dag. hold kæft, nogle megachancer!
Flax_Generous
08-03-2008, 19:57
Atkinson dømte dårligt, men jeg er godt nok også træt af at høre på brok over dommeren. Og det gælder såmænd ikke kun Ferguson. Det er nærmest blevet kutyme efter et nederlag, ligegyldigt hvem der så taber, at dommeren lige skal have en sviner.
For det første er det en klar overdrivelse at sige, at det er ved hvert nederlag eller uafgjort.
For det andet er dommerne generelt dårlige i England. Det samme kan for så vidt siges om dommerne i Italien og Spanien. Der findes simpelthen alt for mange middelmådige dommere og man bør bestemt se på hvordan man kan gøre det lettere at dømme kampe (to dommere på banen, mere klare regler, mulighed for at gense situationer, etc.).
For det tredje bliver der ikke slået hårdt nok ned på voldsomme tacklinger og strategiske ulovligheder i engelsk fodbold. Der er ingen grund til, at det skal være sådan. Rooney burde være blevet smidt ud og det burde ikke være tilladt at konsekvent begå (eller forsøge at begå) frispark mod Ronaldo hver gang han modtager bolden.
el-insaciable
Og i er altid ude efter Wenger :D ... man kan bare se. det er ikke kun wenger som er en dårlig taber..Selvfølgelig er det ikke kun Wenger, der er en dårlig taber. Det er de fleste i det game sgu. Men Wenger er til gengæld fuldstændig uden klasse, når Arsenal taber. Sådan er det trods alt ikke med Ferguson.
chrisserUnited
Enig... Ferguson var ikke bedre idag end Wenger plejer og være... så ikke kampen, er først kommet hjem fra arbejde, har lige set det røde kort... selvfølgelig er der straffe, men kan ikke finde ud af om jeg synes det røde er korrekt eller ej... Men fuck Rio var tæt på at nappe den...
man.utd25
08-03-2008, 19:58
kanont chelski er bagud hehehe
el-insaciable
08-03-2008, 19:58
For det første er det en klar overdrivelse at sige, at det er ved hvert nederlag eller uafgjort.
For det andet er dommerne generelt dårlige i England. Det samme kan for så vidt siges om dommerne i Italien og Spanien. Der findes simpelthen alt for mange middelmådige dommere og man bør bestemt se på hvordan man kan gøre det lettere at dømme kampe (to dommere på banen, mere klare regler, mulighed for at gense situationer, etc.).
For det tredje bliver der ikke slået hårdt nok ned på voldsomme tacklinger i engelsk fodbold. Der er ingen grund til, at det skal være sådan. Rooney burde være blevet smidt ud og det burde ikke være tilladt at konsekvent begå (eller forsøge at begå) frispark mod Ronaldo hver gang han modtager bolden.For det første sagde jeg ikke, at det var ved hvert nederlag eller uafgjort.
For det andet så er det lidt underligt imo. Hvor har de så gode dommere? Er det ikke en lid utopisk standard, du holder dommerne op imod så?
For det tredje så er jeg helt enig. Men derfor er brokkeriet nu stadig helt ufatteligt trættende.
man.utd25
08-03-2008, 19:59
Kom nu selv ind i kampen. Man mister ikke sine evner på ni måneder. Du er fandme godt nok respektløs over for en af de største legendeer i nyere historie. Det er til at få kvalme af.
det kan du jo se:)
man.utd25
08-03-2008, 20:00
vis chelski taber så er dagen reddet:)
Martinsen
08-03-2008, 20:03
Der skal sku godt nok mere end et Chelsea nederlag, til at redde min dag! Selvfølgelig håber jeg Chelsea taber, men det kan på ingen måde gøre den her dag god.
Overhovedet ikke, for Chelseasejr eller ej, så er Fa cuppen tabt.
Flax_Generous
08-03-2008, 20:06
For det første sagde jeg ikke, at det var ved hvert nederlag eller uafgjort.
For det andet så er det lidt underligt imo. Hvor har de så gode dommere? Er det ikke en lid utopisk standard, du holder dommerne op imod så?
For det tredje så er jeg helt enig. Men derfor er brokkeriet nu stadig helt ufatteligt trættende.
Du skrev, at det var ved at blive kutyme at svine dommerne efter en tabt eller uafgjort kamp. Det mener jeg ikke er tilfældet. For min skyld burde trænerne og spillerne brokke sig noget oftere - så fatter FA og de andre fodboldforbund rundt omkring, at der skal gøres noget.
Min standard er ikke utopisk. De bedste dommere i de forskellige ligaer lever op til den, men majoriteten gør det kun i momenter. Jeg synes, at fodboldforbundene skal forsøge at hjælpe disse mindre gode dommere, så de har lettere ved at sørge for, at deres kampe forløber efter reglerne. Der findes mange muligheder, man kan forsøge sig med, og mange regler som kan (og burde) gøres mere klare, så det ikke helt så ofte udelukkende er et vurderingsspørgsmål fra dommerens side. Desværre tror jeg ikke, at vi skal forvente så meget innovativ tænkning fra FA. De har jo også selv lidt svært ved at finde ud af reglerne og dømme konsekvent og fornuftigt i deres sager.
el-insaciable
08-03-2008, 20:06
det kan du jo se:)Næ, det kan jeg faktisk ikke. Og det redder da bestemt ikke dagen, at Chelsea måske også ryger ud - vi kommer jo ikke i semifinalen af den grund. Men lidt sjovt er det nu :)
Kunne faktisk være rigtig spændende hvis det ikke var et hold fra PL som vandt FA Cuppen...
el-insaciable
08-03-2008, 20:10
Du skrev, at det var ved at blive kutyme at svine dommerne efter en tabt eller uafgjort kamp. Det mener jeg ikke er tilfældet. For min skyld burde trænerne og spillerne brokke sig noget oftere - så fatter FA og de andre fodboldforbund rundt omkring, at der skal gøres noget.Skal vi ikke lige starte med at slå fast, at når noget er ved at være kutyme, så er det bestemt ikke ensbetydende med, at det sker efter hvert nederlag eller uafgjort? Og ja, en masse brok er da sindsygt konstruktivt. Det er jo ikke fordi, det konstante brokkeri gør dommernes situation endnu sværere end den er i forvejen.Min standard er ikke utopisk. De bedste dommere i de forskellige ligaer lever op til den, men majoriteten gør det kun i momenter. Jeg synes, at fodboldforbundene skal forsøge at hjælpe disse mindre gode dommere, så de har lettere ved at sørge for, at deres kampe forløber efter reglerne. Der findes mange muligheder, man kan forsøge sig med, og mange regler som kan (og burde) gøres mere klare, så det ikke helt så ofte udelukkende er et vurderingsspørgsmål fra dommerens side. Desværre tror jeg ikke, at vi skal forvente så meget innovativ tænkning fra FA. De har jo også selv lidt svært ved at finde ud af reglerne og dømme konsekvent og fornuftigt i deres sager.Men er det ikke urimeligt at sætte standarden efter de aller bedste dommere? Jeg sætter heller standarden for United spillere efter Ronaldo. Og selvom FA er inkompetente, så er det da sjovt, at det så ikke er blevet prøvet andre steder, siden det er så nemt. Eller samtlige fodboldforbund i Europa er måske også inkompetente?
schousboe9
08-03-2008, 20:11
Fuldstændig!:) Når vi ikk' længere selv kan vinde, skal Chelsea i hvert fald heller ikke! Så fuck det, om vi er ude af FA, det havde lavest prioritet + vi sparer to lange ture til Wembley. Seføli ville jeg gerne have været der, men hvis vi sku' vælge mellem PL, CL og FA, ved vi vist alle sammen, hvilken der først blev siet fra!?
Desuden spillede vi en brandkamp idag, borset fra vores afslutninger, så jeg er i hvert fald ikke bekymret for vores spil i de næste kampe. Hvis vi står tilbage med min. PL-titlen er alle sikkert også fint tilfredse.
Selvom Fa cuppen er lille i forhold til Pl og cl, så gør det ondt, at den ikke har større betydning for folk end den har.
Den turnering har givet mig så mange fantastiske minder. Semifinalerne på Villa park er en af de største højdepunkter i hver sæson. Desværre bliver den spillet på det ih og åh så flotte Wembley nu :(
Jeg elsker den turnering. Lad den bestå!
schousboe9
08-03-2008, 20:22
Selvom Fa cuppen er lille i forhold til Pl og cl, så gør det ondt, at den ikke har større betydning for folk end den har.
Den turnering har givet mig så mange fantastiske minder. Semifinalerne på Villa park er en af de største højdepunkter i hver sæson. Desværre bliver den spillet på det ih og åh så flotte Wembley nu :(
Jeg er også selv hel' tosse'.. med FA Cup, men da vi seføli ikke kan vinde alt, vi deltager i, må der proriteres og både PL og CL har i mine øjne langt større betydning, så de skal først og fremmest vindes.
En FA Cup sejr smager altid godt, men som sagt har de andre to større betydning.
chrisserUnited
08-03-2008, 20:23
Er på din side, ærgerligt folk ikke er mere triste over det ærgelige exit... Den turnering betyder også meget for mig...
man.utd25
08-03-2008, 20:26
chelski ude lækkert , nu hvor vi ikke selv kunne vinde:)
chrisserUnited
08-03-2008, 20:28
Rigtig flot af Barnsley, både liverfool og Chelski
Flax_Generous
08-03-2008, 20:28
Skal vi ikke lige starte med at slå fast, at når noget er ved at være kutyme, så er det bestemt ikke ensbetydende med, at det sker efter hvert nederlag eller uafgjort?
Så du mener i virkeligheden bare, at SAF nogle gange brokker sig efter nederlag og uafgjorte kampe? For det er selvfølgelig sandt. Og det har han også god grund til.
Og ja, en masse brok er da sindsygt konstruktivt. Det er jo ikke fordi, det konstante brokkeri gør dommernes situation endnu sværere end den er i forvejen.
Så du hellere bare, at man ikke kommenterer på dommernes præstationer? Så ville man da aldrig nogensinde få forbedret det generelle niveau.
Men er det ikke urimeligt at sætte standarden efter de aller bedste dommere? Jeg sætter heller standarden for United spillere efter Ronaldo.
Din analogi holder ikke. Det ville være mere fair, hvis United bestod af Ronaldo, Rio, Rooney og Anderson og så ellers en flok SAS Liga-spillere. Her ville man nok undre sig lidt over, at der er så enorm forskel og man ville blive enormt frustreret over de andre spilleres skræmmende ringe kvalitet. Og ikke mindst ville man konstant kræve forbedringer hos de dårligste.
Og selvom FA er inkompetente, så er det da sjovt, at det så ikke er blevet prøvet andre steder, siden det er så nemt. Eller samtlige fodboldforbund i Europa er måske også inkompetente?
Jeg har ikke indgående kendskab til samtlige fodboldforbund i Europa, så det har jeg svært ved at udtale mig om. Men overordnede regelskift skal nok sanktioneres af FIFA og det er ikke et forbund, jeg har særlig meget tiltro til kan finde ud at forbedre reglerne for alvor. Generelt er store sportslige forbund præget af perverse incitamentstrukturer og samme type problematiske personer som normale politiske systemer. Det skaber selvfølgelig en enorm træghed og ineffektivitet.
schousboe9
08-03-2008, 20:30
Er på din side, ærgerligt folk ikke er mere triste over det ærgelige exit... Den turnering betyder også meget for mig...
Grunden til jeg ikke er mere bitter over nederlaget er præstationen. Der var ikke én finger at sætte på nogens spil idag - måske bortset fra Rooneys såkaldte "opdækning" ved scoringen...
Men ellers gjorde vi jo absolut alt rigtigt, og at den bare ikke ville ind er svært at gøre noget ved. Det var én af de dage, som man siger, og sådan er sporten også nu en gang. Derfor synes jeg ikke der er nogen særlig grund til, at tærske langhalm på dette nederlag, vi fortjente klart at gå videre, men sådan skulle det ikke være...
Jeg er stadig overbevist om, vi henter Arsenal, og som sagt: Hvis vi står tilbage som mestre (og europamestre??) tror jeg ikke, der er mange, der vil se tilbage og ærge sig synderligt over dagens kamp. Jeg vil ikke, i hvert fald...
el-insaciable
08-03-2008, 20:35
Så du mener i virkeligheden bare, at SAF nogle gange brokker sig efter nederlag og uafgjorte kampe? For det er selvfølgelig sandt. Og det har han også god grund til.Nej, jeg mener, at han rigtigt ofte gør det. Det er det, det betyder. Ikke hver gang, ikke en gang imellem, men meget hyppigt.Så du hellere bare, at man ikke kommenterer på dommernes præstationer? Så ville man da aldrig nogensinde få forbedret det generelle niveau.Næ, hvordan kommer du til den konklusion? Er det virkelig det eneste alternativ, du kan komme på?Din analogi holder ikke. Det ville være mere fair, hvis United bestod af Ronaldo, Rio, Rooney og Anderson og så ellers en flok SAS Liga-spillere. Her ville man nok undre sig lidt over, at der er så enorm forskel og man ville blive enormt frustreret over de andre spilleres skræmmende ringe kvalitet. Og ikke mindst ville man konstant kræve forbedringer hos de dårligste.Det er din analogi, der ikke holder. Forskellen er slet ikke så stor, og topdommerne begår, beklageligvis, også kæmpe fejl i ny og næ.Jeg har ikke indgående kendskab til samtlige fodboldforbund i Europa, så det har jeg svært ved at udtale mig om. Men overordnede regelskift skal nok sanktioneres af FIFA og det er ikke et forbund, jeg har særlig meget tiltro til kan finde ud at forbedre reglerne for alvor. Generelt er store sportslige forbund præget af perverse incitamentstrukturer og samme type problematiske personer som normale politiske systemer. Det skaber selvfølgelig en enorm træghed og ineffektivitet.Okay, men så er det da lidt mærkeligt at begynde og rante omkring FA på den baggrund. Det er bedst at gemme kritikken til, når den er berettiget imo.
chrisserUnited
08-03-2008, 20:37
synes det er mere bittert når vi spillede så godt...
Jeg synes det er bittert at vi har så svært ved at score når vi har så ufatteligt nemt ved at spille også igennem samtlige forsvarskæder..
Flax_Generous
08-03-2008, 20:44
Okay, men så er det da lidt mærkeligt at begynde og rante omkring FA på den baggrund. Det er bedst at gemme kritikken til, når den er berettiget imo.
Hvad mener du? Var kritikken ikke berettiget i dag? Eller er min kritik af FA, den generelle dommerstandard og manglende tiltag ikke berettiget?
Resten gider jeg ikke svare på. Det er enten påstande (meget ofte, ofte, jævnligt, sjældent, etc.) eller ligegyldigheder (at selv topdommere begår fejl er jo en no-brainer - det er antallet af fejl som er afgørende).
Jeg har svært ved at tage, at havde vi vundet i dag, så havde vi med meget stor sandsynlighed vundet Fa Cuppen. Selvfølgelig fedt Chelsea ikke vinder den, men det hele gør det lidt ekstra bittert nu. Men sådan er fodbold. Håber et hold for de lavere rækker vinder. Kunne være Fa Cuppen i en nøddeskal.
man.utd25
08-03-2008, 21:01
Jeg har svært ved at tage, at havde vi vundet i dag, så havde vi med meget stor sandsynlighed vundet Fa Cuppen. Selvfølgelig fedt Chelsea ikke vinder den, men det hele gør det lidt ekstra bittert nu. Men sådan er fodbold. Håber et hold for de lavere rækker vinder. Kunne være Fa Cuppen i en nøddeskal.
ja og et godt bud barnsley
el-insaciable
08-03-2008, 21:14
Hvad mener du? Var kritikken ikke berettiget i dag? Eller er min kritik af FA, den generelle dommerstandard og manglende tiltag ikke berettiget?
Resten gider jeg ikke svare på. Det er enten påstande (meget ofte, ofte, jævnligt, sjældent, etc.) eller ligegyldigheder (at selv topdommere begår fejl er jo en no-brainer - det er antallet af fejl som er afgørende).Det komiske er, at du vil have FA til at være innovative, hvorefter du så finder ud af, at sådan noget skal igennem FIFA. Så ret beset er FA ikke værre end nogle andre fodboldforbund, idet der har været nada udvikling på området (ændringer ville med overvejende sandsynlighed også blive mødt med et ramaskrig fra supporterne, der jo mest af alt er traditionalister). Kan du virkelig ikke se ironien?
Og så var det jo altså dig, der fik fortolket en helt simpel sætning forkert to gange. Ligesom det var dig, der som eneste alternativ til ikke at svine dommeren, foreslog at man helt skulle undlade at kommentere på dommerpræstationer.
Flax_Generous
08-03-2008, 21:29
Det komiske er, at du vil have FA til at være innovative, hvorefter du så finder ud af, at sådan noget skal igennem FIFA. Så ret beset er FA ikke værre end nogle andre fodboldforbund, idet der har været nada udvikling på området (ændringer ville med overvejende sandsynlighed også blive mødt med et ramaskrig fra supporterne, der jo mest af alt er traditionalister). Kan du virkelig ikke se ironien?
Jeg tror ikke helt, at du har styr på hvad du taler om. FA kan selvfølgelig sagtens ændre på reglerne i deres egne turneringer og samtidig iværksætte tiltag som kan forbedre eller hjælpe dommerne i deres erhverv. Det er jo i forvejen ganske stor forskel på en masse regler i de forskellige nationer. Men hvis man skal have en gennemgribende (og overordnet - som jeg skrev) reform, så er det selvfølgelig smart at inddrage FIFA.
At de mange middelmådige dommere ikke kun er et problem som eksisterer i England gør ikke FA fri for kritik. At der findes mange inkompetente fodboldforbund (eller sportsforbund i det hele taget) er jo ikke en nyhed.
Og så var det jo altså dig, der fik fortolket en helt simpel sætning forkert to gange. Ligesom det var dig, der som eneste alternativ til ikke at svine dommeren, foreslog at man helt skulle undlade at kommentere på dommerpræstationer.
Dine komplet irrelevante, passiv-aggressive personangreb gider jeg altså ikke forholde mig til.
Jeg finder det ekstremt komisk og latterkrampeagtigt at vi ikke kan slå de hold som vi burde slå. City, Coventry, Reading og nu Pompey. Det er utroligt hvor meget holdet underpræsterer i disse kampe. Men vi har også fået en del flere humørspillere på holdet end hvad holdet så ud for 3år siden. Bundniveauet skal højnes, ellers vinder vi ikke noget.
United-Allan33
09-03-2008, 02:54
Jeg giver dig ret i at Anderson ikke er "out of Position" men det ændre intet ved at han, som du selv siger, ikke bare losser bolden væk.. havde det været Scholes eller Hargo så havde de sparket bolden til Irak, mren Anderson han skulle spille smart, og derfor er vi nu ude af cuppen, men eftersom han er brasilianer er må man ikke kritisere ham... Og iøvrigt viste Nani igen hvorfor folk har sine tvivl om ham.
el-insaciable
09-03-2008, 05:44
Jeg tror ikke helt, at du har styr på hvad du taler om. FA kan selvfølgelig sagtens ændre på reglerne i deres egne turneringer og samtidig iværksætte tiltag som kan forbedre eller hjælpe dommerne i deres erhverv. Det er jo i forvejen ganske stor forskel på en masse regler i de forskellige nationer. Men hvis man skal have en gennemgribende (og overordnet - som jeg skrev) reform, så er det selvfølgelig smart at inddrage FIFA.
At de mange middelmådige dommere ikke kun er et problem som eksisterer i England gør ikke FA fri for kritik. At der findes mange inkompetente fodboldforbund (eller sportsforbund i det hele taget) er jo ikke en nyhed.FA har ganske få muligheder for at ændre noget. Eller i hvert fald for at lave noget, der vil gøre en forskel. De tiltag du foreslog tidligere vil jo netop betyde en helt fundamental ændring i dommergerningen, som den eksisterer i dag. Det er ikke noget, man bare lige gør.
Og FA er da ikke fritaget fra kritik. Men på den anden side er der heller ingen grund til at single dem ud, når nu de gør det nøjagtigt lige så godt eller dårligt, som mange andre fodboldforbund. Du prøvede at kæde det sammen med FAs generelle inkompetence, som er åbenlys for enhver, men det holder ikke, når nu der ikke er en væsensforskel i måden at håndtere dette på de europæiske fodboldforbund imellem.Dine komplet irrelevante, passiv-aggressive personangreb gider jeg altså ikke forholde mig til.Wtf?! Jeg kan godt se, at det er rarest for dig at undlade at kommentere på det. Men det er nu en ganske enkel og fuldstændig rigtig udlæggelse af en del af hændelsesforløbet - kommentarer eller ej fra din side. At du vælger at se det som personangreb, kan jeg ikke rigtigt tage seriøst. Hvis man vil give, må man også kunne tage lidt.
FA har ganske få muligheder for at ændre noget. Eller i hvert fald for at lave noget, der vil gøre en forskel. De tiltag du foreslog tidligere vil jo netop betyde en helt fundamental ændring i dommergerningen, som den eksisterer i dag. Det er ikke noget, man bare lige gør.
Og FA er da ikke fritaget fra kritik. Men på den anden side er der heller ingen grund til at single dem ud, når nu de gør det nøjagtigt lige så godt eller dårligt, som mange andre fodboldforbund. Du prøvede at kæde det sammen med FAs generelle inkompetence, som er åbenlys for enhver, men det holder ikke, når nu der ikke er en væsensforskel i måden at håndtere dette på de europæiske fodboldforbund imellem.Wtf?! Jeg kan godt se, at det er rarest for dig at undlade at kommentere på det. Men det er nu en ganske enkel og fuldstændig rigtig udlæggelse af en del af hændelsesforløbet - kommentarer eller ej fra din side. At du vælger at se det som personangreb, kan jeg ikke rigtigt tage seriøst. Hvis man vil give, må man også kunne tage lidt.
tage og give? er der nogen der ikke kan det er det dig så det meget sjovt du sir' det - det dig der begynder på alle de der primitive kommentarer når nogen har andre meninger end du har..
så nu har jeg sovet på det, og kan nu snakke om kampen uden at svine dem unødigt til hehe.
1.TK buser alt for meget. Han skal stole mere på sig selv og blive stående længere på benene i situationen. Han kommer jo nærmest ud på kanten af feltet formet som et fejeblad fra starten. Urutineret. Synes dog det er lidt hårdt med et direkte rødt kort,når han har to mand bag sig men ok.
2.Hvorfor skal vi i flere sekvenser forsøge at spille os helt ind på stregen før der er en der tager den kugle og bare hakker til den??? Det skete praktisk talt ikke før evra hamrede den på stolpen.
3. Til sidst da vi jagtede en scoring, og var en mand i undertal, og havde pillet tevez ud, hvorfor fanden rendte rooney så rundt og spillede defensiv midtbane eller venstre kant. Vi havde intet i feltet til sidst når bolden blev slået.
4.Vi fik med et kæmpe aftryk slået fast hvem der er vores MINDST formstærke på den centrale midtbane pt. En kvalrække-spiller som Lasanna Diarra kørte rundt med dem.
5. Der skal en ny højre back på bordet, så vi kan veksle de overlaps lidt mere uden det giver så sindsyg en forskel i kvalitet. Han behøves ikke være så god som evra til det, men bare lidt derhenad.
6.Og vil fergie så ikke godt fatte at der skal en angriber på bordet til sådan en kamp her, hvor vi kommer til så mange indlæg og i spil i og omkring feltet. Hvorfor pokker måtte saha ikke komme ind når han for en gang skyld var klar og rimelig i form?
Det er svært at være totalt skuffet for vi skabte trods alt et hav af chancer, men vi havde bare ikke overblikket da vi ved det hjørnespak lod Anderson stå tilbage mand mand mod en portsmouth spiller. Vi røg ud af den turnering vi havde den korteste vej til, og med chelsea exit senere på dagen havde den været 65% hjemme.
Vi havde bare ikke heldet. Så må vi håbe vi har det i PL og CL. Er der nogen der ved om TK karantæne også gælder i PL? For hvis den gør og VDS er skadet(er han?), så kan Fosters comeback godt speedes lidt op hehe
så nu har jeg sovet på det, og kan nu snakke om kampen uden at svine dem unødigt til hehe.
1.TK buser alt for meget. Han skal stole mere på sig selv og blive stående længere på benene i situationen. Han kommer jo nærmest ud på kanten af feltet formet som et fejeblad fra starten. Urutineret. Synes dog det er lidt hårdt med et direkte rødt kort,når han har to mand bag sig men ok.
2.Hvorfor skal vi i flere sekvenser forsøge at spille os helt ind på stregen før der er en der tager den kugle og bare hakker til den??? Det skete praktisk talt ikke før evra hamrede den på stolpen.
3. Til sidst da vi jagtede en scoring, og var en mand i undertal, og havde pillet tevez ud, hvorfor fanden rendte rooney så rundt og spillede defensiv midtbane eller venstre kant. Vi havde intet i feltet til sidst når bolden blev slået.
4.Vi fik med et kæmpe aftryk slået fast hvem der er vores MINDST formstærke på den centrale midtbane pt. En kvalrække-spiller som Lasanna Diarra kørte rundt med dem.
5. Der skal en ny højre back på bordet, så vi kan veksle de overlaps lidt mere uden det giver så sindsyg en forskel i kvalitet. Han behøves ikke være så god som evra til det, men bare lidt derhenad.
6.Og vil fergie så ikke godt fatte at der skal en angriber på bordet til sådan en kamp her, hvor vi kommer til så mange indlæg og i spil i og omkring feltet. Hvorfor pokker måtte saha ikke komme ind når han for en gang skyld var klar og rimelig i form?
Det er svært at være totalt skuffet for vi skabte trods alt et hav af chancer, men vi havde bare ikke overblikket da vi ved det hjørnespak lod Anderson stå tilbage mand mand mod en portsmouth spiller. Vi røg ud af den turnering vi havde den korteste vej til, og med chelsea exit senere på dagen havde den været 65% hjemme.
Vi havde bare ikke heldet. Så må vi håbe vi har det i PL og CL. Er der nogen der ved om TK karantæne også gælder i PL? For hvis den gør og VDS er skadet(er han?), så kan Fosters comeback godt speedes lidt op hehe
1. Tro det eller ej, men Saha blev igen igen igen skadet i opvarmningen, så han kunne i sidde på bænken. Istedet kom Park så med på bænken, men hvormeget hjælper det?
2. TK's karantæne også i PL, så medmindre vi får karantæne dagene fjernet (hvilket ikke sker med Fa), eller at VDS' skade ikke er alvorlig, så hedder målmanden mod Derby - Foster eller Tom Heaton. Håber lidt på Foster, men det er alt alt for tidligt at smide ham i kamp, selvom en kamp mod Derby bør kunne vindes uden redninger for målmanden.
Martinsen
09-03-2008, 09:05
http://www.skysports.com/story/0,19528,13864_3262183,00.html
her er interviewet med Fergie
Hold kæft Fergie er tosset. Lige lovligt overdrevet imo, men han har ret i, at der er mange episoder i kampe, der går mod Uniteds vej. Så mon ikke det her var dråben for Fergie efter alt det der sket i denne sæson.
Du har stort set fat i alt det rigtige, må jeg sige..
Som jeg også tidligere har nævnt, så er jeg træt af at vi evigt og altid skal spille bolden helt ind over stregen i stedet for bare at smække til lortet..
Det er også fint at vi har 2 angribere som gerne vil deltage i det opbyggende, men de gør det gudhjælpemig begge to mere eller mindre hele tiden og der bliver altså tomt oppe i angrebet..
Der er jo ingen til at sparke den ind.. Flere gange laver Nani indlæg ind i et tomt målfelt. Hvordan fanden er det muligt?!? (ikke at han ellers skal roses for hans præstation i den kamp)
Vi skal have 2 mand til sommer; en angriber og en højreback..
Wes Brown er en dygtig spiller og en kanon backup, men i forhold til Evra så er han for ringe i det offensive og det hæmmer vores højre side..
Vi har 2 fantastiske spillere i Rooney og Tevez, men for det første er de ikke deciderede boksspillere som vi i visse kampe har skreget efter og for det andet spiller vi også så fandens mange kampe at vi mangler en mand mere at skifte lidt med.. Saha magter jo ikke en skid, det sølle fjols..
Vi kan sagtens have en angrebstrio bestående af fx Rooney, Tevez, Berbatov/Benzema uden at nogen af dem kommer til at smide sig på jorden i protest over manglende spilletid..
Han burde holde mund Fergie. Han ved udemærket godt han kan risikere en ny karantæne.. Det undrer mig overhovedet ikk hvis FA tager hans kommentar op.
United DK
09-03-2008, 09:42
Ferguson kan ligeså godt droppe hans angreb på dommeren. Jeg synes han dømte fint, og hvis han tænker på det "straffe" der blev lavet på Ronaldo af Distin, så var det bare en god gammeldags skuldertackling, og den er stadig tilladt. Det var ene og alene vores egen skyld, at vi ikke vandt i går, og sådan er det.
Desuden forstår jeg ikke hvorfor Wenger og Ferguson appellere til, at man skal beskytte de teknisk stærke spillere, for modspillerne bliver nødt til at gå til stålet overfor f.eks. Ronaldo, for ellers bliver de bare sat af, og det er jo heller ikke godt af den pågældende spiller. Jeg siger ikke man skal sparke Ronaldo ned, men så længe man er indenfor lovens grænser, så er der frit valg på alle hylder.
SantasLittleHelper
09-03-2008, 10:27
Nu var det jo ikke mig, der kom med påstanden om, at Rooney - på trods af at han skaber 3-4 store chancer - ene og alene skal klandres for nederlaget uden yderligere argumenter. Så du kan pege fingre et andet sted end i min retning, især fordi jeg ellers har argumenteret hele vejen igennem denne tråd.
Det giver dig bestemt ikke fripas til at fortælle andre at de skal lukke røven, uanset for irreteret du så er. Jeg håber der er en masse Arsenalfans der sidder og griner af at du ikke kan styre dig med argumenter som at alle Unitedfans er nogle gloryhunters der går helt op i sømmene hver gang holdet taber...
Jeg håber sgu lidt at det her kan lukke munden på nogle af "FM-generationen" der tror at The Treble er noget man vinder hvert 3-4 år. Det er vel det eneste positive foruden at jeg slog Mikkelsen ud af cuppen :p
jeg er også helt vild med den, da den giver mange hold muligheden for at vinde en stor medalje, men jeg må indrømme at jeg ikke er super ked af at vi blev smidt ud.. chancen for at vinde the treble er sindsyg lille, og dvs. at vi skal ud af en af tuneringerne, og så vil jeg altså helst undvære fa-pokalen.. og sådan tror jeg der er mange der har det..
EDIT: ronaldos kommentar omkring dommerens præstation: http://united.no.ezdeal.no/united/nyheter/nyheter/revurderer_spillestilen
Dette er måske småting der kan få ham til at ville tvinge et hurtigere skifte til en spansk klub igennem.
United DK
09-03-2008, 11:44
Hvis Ronaldo ikke kan klarer mosten, så må han tage til Spanien. Engelsk fodbold har altid være hårdere end det er andre steder, og det skal der ikke ændres på, bare fordi der er kommet så mange sydlændinge i ligaen.
Efter at have set højdepunkter bla. på skysports hjemmeside, så kan jeg ikke forstå at folk kan beskytte dommeren i det tilfælde i starten hvor ronaldo ville ha straffe.. ja det er skulder mod skulder, men han er jo ikke i nærheden af bolden, og så er der åbentbart ingen grænser for hvornår man må tackle skulder mod skulder.. Eks. Brown kommer løbende på kanten, og laver så et langt træk, da han lige har taget trækket og er langt fra bolden må der godt komme en løbende for fuld smæk og lave en skulder mod skulder tackling selvom han ligeså godt kan prøve og gå efter bolden.. jeg syntes sagtens der kunne være dømt straffe..
Hvis Ronaldo ikke kan klarer mosten, så må han tage til Spanien. Engelsk fodbold har altid være hårdere end det er andre steder, og det skal der ikke ændres på, bare fordi der er kommet så mange sydlændinge i ligaen.
Læs min ovenstående kommentar til det.. mener heller ikke man skal lave noget grundlæggende om på dommerniveauet, da jeg ikke mener dommerne generelt er så dårlige i england, men mener klart man kunne dømme straffe til united, da pompey-spilleren ikke er i nærheden af bolden..
TrincoBoy
09-03-2008, 11:51
Ikke tvivl om Ronaldo bliver mest udsat for de hårde tacklinger, pga hans fremragende teknik og derfor vel føler at der bliver gået hårdt til ham. Meeen der var jo ikke skyggen af straffespark igår, da Distin jo bare gav ham et "lille" skulderskub.
United DK
09-03-2008, 11:53
Bolden var indenfor spilafstand da Distin giver ham skuldertacklingen, så jeg kan kun være enig med dommeren i, at der ikke var straffe.
schousboe9
09-03-2008, 12:00
Bolden var indenfor spilafstand da Distin giver ham skuldertacklingen, så jeg kan kun være enig med dommeren i, at der ikke var straffe.
Det er komplet ligegyldigt, om bolden er inde for spilafstand, når forsvaren alligevel ikke aner, hvor den er. Og hvordan skulle han også vide det, når han kun har fokus på Ronaldo!? I situationen sekundet før på midten af banen, hvor Diarra styrter ind i siden på Ronaldo uden nogen som helst intention om at ramme bolden, var den også nogenlunde inden for spilafstand, men når man har besluttet sig for, at manden bare skal stoppes uanset, betyder det ikke en skid, om bolden ligger lige foran eller nede i eget målfelt!
De to situationer var komplet ens, og havde Distin lavede det samme lort på midten af banen, var frisparket omgående blevet dømt. 100%!
Don Kafai
09-03-2008, 12:38
Jeg tror folk har misforstået begrebet skuldertackling. Det er korrekt, at skulder mod skulder er lovligt, men det kræver der er en kamp om bolden. Man kan ikke bare give en skulder når man har lyst til det, og igår havde Ronaldo taget trækket udenom Distin, og det var en ulovlig blokering der kom op. Derfor var det et klokkeklart straffespark.
Men overordnet set, så er det ikke dommerkendelserne der koster os kampen, det er tværtimod de ånder der var imod os. Bolden VILLE bare ikke ind, og det kan ikke forklares med ineffektivitet eller træthed, det handler bare om marginalerne. Hvis man spillede 100 kampe som igår, så ville Portsmouth vinde max 1 af de 100 kampe, og desværre var det igår at tilfældet var sådan.
Jeg undlader at kritiserer nogen som helst, idet alle gjorde deres arbejde perfekt, med den undtagelse, at Rooney og Anderson fuckede op i opdækningen. Når man satser på et hjørnespark, så SKAL man gardere sig imod en kontra, og desværre begik United-spillerne en fejl, der kostede FA Cuppen.
ja det er da meget muligt at bolden er inde for spilleafstand, men det ændrer da ikke på at han aldrig gik efter bolden.. han gik 100% efter at få sat manden ud af spillet istedet for at prøve at få bolden.. ronaldo havde tager trækket uden om ham og han kunne aldrig nå bolden..
KLART straffe..
ja det er da meget muligt at bolden er inde for spilleafstand, men det ændrer da ikke på at han aldrig gik efter bolden.. han gik 100% efter at få sat manden ud af spillet istedet for at prøve at få bolden.. ronaldo havde tager trækket uden om ham og han kunne aldrig nå bolden..
KLART straffe..
Enig! Vi så det i en lignende situation hvor Lassana Diarra løber bevidst ind i Ronaldo.. Sylvain Distin ved da udmærket godt at han ikke kan nå bolden, så han hamrer ind i Ronaldo uden blik for hvor bolden befinder sig..
United DK
09-03-2008, 13:27
Nu har jeg lige set den igen, og jeg synes stadig ikke der er straffe. Han går ind og giver ham en skulder, og det er det.
Jeg tror folk har misforstået begrebet skuldertackling. Det er korrekt, at skulder mod skulder er lovligt, men det kræver der er en kamp om bolden. Man kan ikke bare give en skulder når man har lyst til det, og igår havde Ronaldo taget trækket udenom Distin, og det var en ulovlig blokering der kom op. Derfor var det et klokkeklart straffespark.
Men overordnet set, så er det ikke dommerkendelserne der koster os kampen, det er tværtimod de ånder der var imod os. Bolden VILLE bare ikke ind, og det kan ikke forklares med ineffektivitet eller træthed, det handler bare om marginalerne. Hvis man spillede 100 kampe som igår, så ville Portsmouth vinde max 1 af de 100 kampe, og desværre var det igår at tilfældet var sådan.
Jeg undlader at kritiserer nogen som helst, idet alle gjorde deres arbejde perfekt, med den undtagelse, at Rooney og Anderson fuckede op i opdækningen. Når man satser på et hjørnespark, så SKAL man gardere sig imod en kontra, og desværre begik United-spillerne en fejl, der kostede FA Cuppen.
Rettelse: Rooney fuckede op. Anderson havde jo sin mand, men at Rooney lige valgte at også valgte at han ville hjælpe med at presse manden, gjorde hele udslaget og at baros så efterfølgende var fri.
Men nu er jeg faldet ned. næsten et døgn efter og jeg kan kun trøste mig at det ikke bliver nogle af de andre topklubber, liverfool, anal eller ch£l$ki ..Så længe leve FA Cuppens ånd :)
Jeg synes heller ikk der er noget. Der skal ihvertfald mere til end et skulderskub. Bolden er ikke langt væk som jeg ser det. Ronaldo skubber den bare frem et splitsekund før han får skubbet.
Men i øvrigt pivringe at dommeren giver RØDT til Kuz. Der står 2 mænd bag ham, så han er ikke bagerste mand. Havde vi bare haft 11 mod 11 havde det kunne gå langt bedre. Virkelig ringe dommerskøn bare at vise en målmand ud pr instinkt når han laver straffe, uden at se på omstændighederne, og vurdere om han er bagerste mand. Uproffesionelt.
Udover det kan jeg virkelig ikk se hvad Ronaldo og Fergie brokker sig over. Ronaldo har idag udtalt at han skulle give flere gule kort. Distin (mener jeg det var) fik et noget billigt gult kort, og generelt var Portsmouth langt fra aggressive eller lavede tomhjernede tacklinger synes jeg.
Don Kafai
09-03-2008, 13:53
Rettelse: Rooney fuckede op. Anderson havde jo sin mand, men at Rooney lige valgte at også valgte at han ville hjælpe med at presse manden, gjorde hele udslaget og at baros så efterfølgende var fri.
Anderson har i den grad også skyld i det straffe. Han prøvede at screene sin modstander som bagerste mand, og det mistede han bolden på. En Ferdinand, eller Vidic, havde ekspederet den bold tilbage til Kusczak, eller sparket den ud over tribunen.
morten k
09-03-2008, 14:51
Anderson har i den grad også skyld i det straffe. Han prøvede at screene sin modstander som bagerste mand, og det mistede han bolden på. En Ferdinand, eller Vidic, havde ekspederet den bold tilbage til Kusczak, eller sparket den ud over tribunen.
Det ændrer jo ikke ved at Anderson stadig lagde pres på ham og fulgte med da den røg ud mod hjørnet af feltet. Rooneys hovedløse "hjælp" åbner situationen fuldstændigt op for Portsmouth.
Og der var jo ikke tale om at Anderson havde bolden under kontrol og bare lige kunne ekspedere den som han lystede.
Kikset? Yes. Men den situation blev urimeligt meget farligere end den skulle være blevet, da Rooney tager en beslutning der var en microputspiller værdig.
morten k
09-03-2008, 14:54
Jeg synes heller ikk der er noget. Der skal ihvertfald mere til end et skulderskub. Bolden er ikke langt væk som jeg ser det. Ronaldo skubber den bare frem et splitsekund før han får skubbet.
Helt enig.
Det er ren side mod side og bolden er inden for spilleafstand, og der er ikke tale om at tilsidesætte hensynet til modstanderen. Så er der ikke noget at komme efter.
Den i starten af første halvleg derimod.. hejhej. Hvis det ikke kan give straffe....
TILFØJELSE: Læste lidt tilbage - og bare lige for at klarificere: Hvis det folk forsvarer er situationen i første halvleg, så er det helt ved siden af. Der er ikke tale om side mod side der. Der tromler han bare ind i Ronaldo. Det falder klokkeklart ind under det reglerne kalder for charging.
Flax_Generous
09-03-2008, 15:05
FA har ganske få muligheder for at ændre noget. Eller i hvert fald for at lave noget, der vil gøre en forskel. De tiltag du foreslog tidligere vil jo netop betyde en helt fundamental ændring i dommergerningen, som den eksisterer i dag. Det er ikke noget, man bare lige gør.
FA kan sagtens fortælle sine dommere, at de skal slå hårdere ned på taktiske og strategiske frispark som der bliver begået helt urimelig mange af på en spiller som Ronaldo. Det kan godt være, at det ikke er de groveste frispark og de isoleret ikke kan give gule kort, men når 3-4 forskellige spillere begår 10-15 frispark, hvor de går hårdt på kroppen af Ronaldo, så kan det altså mærkes og det går udover Ronaldos muligheder for at udfolde sig. Det er meget tydeligt, at det er en planlagt strategi at få Ronaldo i jorden så mange gange som muligt og det mener jeg ikke kan være konstruktivt for spillet. At det ikke er alle spillere som er lige så tydelige i deres forsøg som f.eks. Joe Cole var i sidste Chelsea-møde eller som Middlesbrough normalt er det, er i mine ikke en undskyldning - der skal stadig gøres noget ved det.
Det er jo ikke sådan, at Ronaldo ikke kan stoppes på lovlig vis. Milan sidste år og Liverpool i år har fint vist, at man sagtens kan markere Ronaldo ud af kampene. Det kræver selvfølgelig dygtige spillere (Gattuso eller Mascherano f.eks.), men sådan er det jo bare.
FA kan også sagtens fortælle sine dommere, at tacklinger med knopperne forrest og benet løftet ikke skal tolereres, uanset om de rammer modstanderen eller ej. I de to semifinaler i går kunne Rooney og Carvalho jo sagtens have fået et direkte rødt, men FA har valgt ikke at køre den linje. Det mener jeg er kritisabelt, da der simpelthen ikke er grund til at vise så lidt hensyn til sine modspillere.
FA kan ligeledes let bede dommerne om ikke at være bange for at give mere end ét rødt kort pr. kamp og de ikke skal være bange for at give gule kort indenfor de første par minutter af kampen. De skal slå deres autoritet hårdere fast.
Og sidst men ikke mindst kan FA ændre sine regler om hvornår man må kigge på tacklinger, gule kort og udvisninger efter kampene. Retrospektive karantæner burde ikke være så umulige at give spillere.
Og FA er da ikke fritaget fra kritik. Men på den anden side er der heller ingen grund til at single dem ud, når nu de gør det nøjagtigt lige så godt eller dårligt, som mange andre fodboldforbund. Du prøvede at kæde det sammen med FAs generelle inkompetence, som er åbenlys for enhver, men det holder ikke, når nu der ikke er en væsensforskel i måden at håndtere dette på de europæiske fodboldforbund imellem.
Nu spiller United som bekendt i FA's turneringer 90% af tiden, så jeg vil mene, at det er ganske relevant at kommentere deres indsats. Det vil i hvert fald være lidt underligt at begynde at kritisere det italienske fodboldforbund (som har samme problemer som FA på dette område), når det er i forlængelse af SAF's udtalelser om det engelske forbund, at denne diskussion opstår.
Wtf?! Jeg kan godt se, at det er rarest for dig at undlade at kommentere på det. Men det er nu en ganske enkel og fuldstændig rigtig udlæggelse af en del af hændelsesforløbet - kommentarer eller ej fra din side. At du vælger at se det som personangreb, kan jeg ikke rigtigt tage seriøst. Hvis man vil give, må man også kunne tage lidt.
Jeg "giver" dig ikke noget. Jeg forsøger at fremlægge mine holdninger og hvis jeg ikke forstår dine korrekt beklager jeg. Måske skulle du forsøge at være lidt mere klar og lidt mindre polemisk.
Flax_Generous
09-03-2008, 15:11
Det er forskel på hårdt og på hensynsløst eller taktiske frispark. Jeg elsker engelsk fodbold fordi tempoet er højt og hårdt og det er tilladt at tackle igennem, hvis man holder sig indenfor reglernes begrænsninger (en spiller som Brown ville få røde kort i Spanien, selvom jeg egentlig mener, at han tackler godt). Problemet er, at spillerne som bryder reglerne ikke bliver straffet konsekvent og hårdt nok. Hensynsløst spil og forsætlige overtrædelser af reglerne accepteres simpelthen for meget.
Derudover er der generelt mange fejldomme (f.eks. var der i sidste kamp 2 hjørnespark som ikke skulle være givet og nok også et straffe til Ronaldo som blev overset). Dette er dog et internationalt problem og det burde FIFA kunne løse med et par smarte tiltag som kan hjælpe dommerne.
morten k
09-03-2008, 15:15
Men i øvrigt pivringe at dommeren giver RØDT til Kuz. Der står 2 mænd bag ham, så han er ikke bagerste mand. Havde vi bare haft 11 mod 11 havde det kunne gå langt bedre. Virkelig ringe dommerskøn bare at vise en målmand ud pr instinkt når han laver straffe, uden at se på omstændighederne, og vurdere om han er bagerste mand. Uproffesionelt.
Bare lige for at sikre mig at kommentarer omkring det bunder i det rigtige grundlag:
Der er ikke noget i reglerne eller i kommentarerne til reglerne, der specifiserer at dommeren skal tælle spillerne bag ham der laver lavbruddet.
Han skal vurdere om han fratager spileren en klar chance for at score mål. Og _tage hensyn_ til andre spilleres placering.
Det er ikke urimeligt at vurdere i situationen i går at Baros med stor, stor sandsynlighed havde scoret hvis ikke han var blevet fældet.
Den modsatte vurdering havde også været ok, i mine øjne. Men det er baseret på at have set det igen. Lige da det skete var jeg ikke i tvivl om at rødt var inden for rimelighedens grænser.
el-insaciable
09-03-2008, 18:36
tage og give? er der nogen der ikke kan det er det dig så det meget sjovt du sir' det - det dig der begynder på alle de der primitive kommentarer når nogen har andre meninger end du har..Ja, jeg skal gerne medgive, at jeg har fyret et par primitive kommentarer - blandt andet til din superanalyse af, hvordan det kun var Rooneys skyld, at vi tabte, selvom han lagde op til tre-fire rigtigt store chancer. Carrick, Anderson og de andre havde selvfølgelig ikke et medansvar.
el-insaciable
09-03-2008, 18:36
Vi havde bare ikke heldet. Så må vi håbe vi har det i PL og CL. Er der nogen der ved om TK karantæne også gælder i PL? For hvis den gør og VDS er skadet(er han?), så kan Fosters comeback godt speedes lidt op heheGodt indlæg og jeg er stort set helt enig!
el-insaciable
09-03-2008, 18:39
Det giver dig bestemt ikke fripas til at fortælle andre at de skal lukke røven, uanset for irreteret du så er. Jeg håber der er en masse Arsenalfans der sidder og griner af at du ikke kan styre dig med argumenter som at alle Unitedfans er nogle gloryhunters der går helt op i sømmene hver gang holdet taber...
Jeg håber sgu lidt at det her kan lukke munden på nogle af "FM-generationen" der tror at The Treble er noget man vinder hvert 3-4 år. Det er vel det eneste positive foruden at jeg slog Mikkelsen ud af cuppen :pJeg vil godt have et link til, hvor jeg siger, at alle United fans er nogle gloryhunters. Jeg ved det ikke eksisterer, og så er din troværdighed altså på et lavpunkt. Især fordi du ikke forholder dig til, at jeg jo faktisk havde fremført min pointe adskillige gange med forskellige argumenter, inden den, indrømmet, lidt uoverilede kommentar. Bedre held næste gang.
el-insaciable
09-03-2008, 18:48
FA kan sagtens fortælle sine dommere, at de skal slå hårdere ned på taktiske og strategiske frispark som der bliver begået helt urimelig mange af på en spiller som Ronaldo. Det kan godt være, at det ikke er de groveste frispark og de isoleret ikke kan give gule kort, men når 3-4 forskellige spillere begår 10-15 frispark, hvor de går hårdt på kroppen af Ronaldo, så kan det altså mærkes og det går udover Ronaldos muligheder for at udfolde sig. Det er meget tydeligt, at det er en planlagt strategi at få Ronaldo i jorden så mange gange som muligt og det mener jeg ikke kan være konstruktivt for spillet. At det ikke er alle spillere som er lige så tydelige i deres forsøg som f.eks. Joe Cole var i sidste Chelsea-møde eller som Middlesbrough normalt er det, er i mine ikke en undskyldning - der skal stadig gøres noget ved det.
Det er jo ikke sådan, at Ronaldo ikke kan stoppes på lovlig vis. Milan sidste år og Liverpool i år har fint vist, at man sagtens kan markere Ronaldo ud af kampene. Det kræver selvfølgelig dygtige spillere (Gattuso eller Mascherano f.eks.), men sådan er det jo bare.
FA kan også sagtens fortælle sine dommere, at tacklinger med knopperne forrest og benet løftet ikke skal tolereres, uanset om de rammer modstanderen eller ej. I de to semifinaler i går kunne Rooney og Carvalho jo sagtens have fået et direkte rødt, men FA har valgt ikke at køre den linje. Det mener jeg er kritisabelt, da der simpelthen ikke er grund til at vise så lidt hensyn til sine modspillere.
FA kan ligeledes let bede dommerne om ikke at være bange for at give mere end ét rødt kort pr. kamp og de ikke skal være bange for at give gule kort indenfor de første par minutter af kampen. De skal slå deres autoritet hårdere fast.
Og sidst men ikke mindst kan FA ændre sine regler om hvornår man må kigge på tacklinger, gule kort og udvisninger efter kampene. Retrospektive karantæner burde ikke være så umulige at give spillere.Du har helt ret. Alle disse ting er mulige for FA at gennemføre. Men det var jo slet ikke den pointe, der bliver diskuteret. Disse forslag hæver jo ikke dommernes standard, men ændrer blot de rettesnore, de arbejder ud fra. Ingen af disse forslag vil føre til bedre dommere som sådan - måske vil den generelle linje være mere hensigtsmæssig (det kan man sagtens argumentere for, og et langt stykke henaf vejen er jeg enig), men udsvingene og fejldommene vil stadig være der.Nu spiller United som bekendt i FA's turneringer 90% af tiden, så jeg vil mene, at det er ganske relevant at kommentere deres indsats. Det vil i hvert fald være lidt underligt at begynde at kritisere det italienske fodboldforbund (som har samme problemer som FA på dette område), når det er i forlængelse af SAF's udtalelser om det engelske forbund, at denne diskussion opstår.Hehe, vi snakker slet ikke om det samme. Jeg hentydede til, at du prøvede at kæde FAs generelle inkompetence sammen med deres manglende evne til konsistent at få toppræstationer fra dommerne. Min pointe er, at korrelationen mellem de to slet ikke er givet i og med, at der ikke er nogle andre fodboldforbund med mit kendskab, der klarer opgaven tilfredsstillende. Altså må problemet antages - hvis man accepterer præmissen om, at fodboldforbundene kan gøre meget mere - at være globalt og ikke bare begrænset til FA og Englands bedste række.Jeg "giver" dig ikke noget. Jeg forsøger at fremlægge mine holdninger og hvis jeg ikke forstår dine korrekt beklager jeg. Måske skulle du forsøge at være lidt mere klar og lidt mindre polemisk.Tja, du udlægger min udredning af hændelsesforløbet som "komplet irrelevante, passiv-aggressive personangreb" indlægget efter du i store træk har opsummeret et af mine indlæg som påstande og ligegyldigheder, selvom vi begge to har trukket diskussionen i den retning. Hvis det ikke er at give, så ved jeg snart ikke hvad.
Men det kan også være lige meget. Jeg har ingen interesse i at diskutere det mere, og jeg bilder mig selv ind, min tid er alt for dyrebar til den slags.
Flax_Generous
09-03-2008, 19:06
Du har helt ret. Alle disse ting er mulige for FA at gennemføre. Men det var jo slet ikke den pointe, der bliver diskuteret. Disse forslag hæver jo ikke dommernes standard, men ændrer blot de rettesnore, de arbejder ud fra. Ingen af disse forslag vil føre til bedre dommere som sådan - måske vil den generelle linje være mere hensigtsmæssig (det kan man sagtens argumentere for, og et langt stykke henaf vejen er jeg enig), men udsvingene og fejldommene vil stadig være der.
Jeg skrev, at "jeg synes, at fodboldforbundene skal forsøge at hjælpe disse mindre gode dommere, så de har lettere ved at sørge for, at deres kampe forløber efter reglerne. Der findes mange muligheder, man kan forsøge sig med, og mange regler som kan (og burde) gøres mere klare, så det ikke helt så ofte udelukkende er et vurderingsspørgsmål fra dommerens side. Desværre tror jeg ikke, at vi skal forvente så meget innovativ tænkning fra FA. De har jo også selv lidt svært ved at finde ud af reglerne og dømme konsekvent og fornuftigt i deres sager."
Så jo, jeg vil bestemt mene, at FA kan være med til at forhøje dommerstandarden (gennem regelændringer og klare, interne linjer). Desværre tror jeg ikke på, at FA kan finde ud af sådan noget, fordi de ikke engang selv virker til at have helt styr på deres regler. Det var på denne måde, at jeg kædede deres generelle inkompetence sammen med mine dystre fremtidsforudsigelser for regelstramninger og øget fokus på de uheldige elementer engelsk fodbold.
Jeg så samtidig gerne, at FIFA lavede nogle "overordnede" tiltag som endnu mere effektivt kunne udrydde fejldomme og tvivlsspørgsmål.
SantasLittleHelper
09-03-2008, 19:41
Jeg vil godt have et link til, hvor jeg siger, at alle United fans er nogle gloryhunters. Jeg ved det ikke eksisterer, og så er din troværdighed altså på et lavpunkt. Især fordi du ikke forholder dig til, at jeg jo faktisk havde fremført min pointe adskillige gange med forskellige argumenter, inden den, indrømmet, lidt uoverilede kommentar. Bedre held næste gang.
Jeg er glad for at du selvfølgelig om lidt indser at det er Arsenals fans der sidder og griner af os "gloryhunters" der hakker på hinanden hver gang vi taber. Det var i hvert fald det jeg mente, og jeg mener da også at det fremgår af sammenhænget.
Jeg glæder mig i øvrigt til at finde ud af hvad du mener med uoverilet. Altså en ikke overilet kommentar? hmm
el-insaciable
09-03-2008, 20:40
Jeg skrev, at "jeg synes, at fodboldforbundene skal forsøge at hjælpe disse mindre gode dommere, så de har lettere ved at sørge for, at deres kampe forløber efter reglerne. Der findes mange muligheder, man kan forsøge sig med, og mange regler som kan (og burde) gøres mere klare, så det ikke helt så ofte udelukkende er et vurderingsspørgsmål fra dommerens side. Desværre tror jeg ikke, at vi skal forvente så meget innovativ tænkning fra FA. De har jo også selv lidt svært ved at finde ud af reglerne og dømme konsekvent og fornuftigt i deres sager."
Så jo, jeg vil bestemt mene, at FA kan være med til at forhøje dommerstandarden (gennem regelændringer og klare, interne linjer). Desværre tror jeg ikke på, at FA kan finde ud af sådan noget, fordi de ikke engang selv virker til at have helt styr på deres regler. Det var på denne måde, at jeg kædede deres generelle inkompetence sammen med mine dystre fremtidsforudsigelser for regelstramninger og øget fokus på de uheldige elementer engelsk fodbold.
Jeg så samtidig gerne, at FIFA lavede nogle "overordnede" tiltag som endnu mere effektivt kunne udrydde fejldomme og tvivlsspørgsmål.Jep, det skrev du. Jeg har været tilbage og læse det et par gange, så jeg ved det skam godt :)
Men hvis man nu skal være lidt pedantisk, så er hæves dommerstandarden jo ikke ved regelændringer. Dommerne bliver ikke bedre, fordi reglerne bliver nemmere at overskue, eller gråzonerne udviskes. Det er præmisserne for dommerpræstationen, der bliver ændret, og det er dem, der - igen antaget at man køber hele dit scenarie - eliminerer fejldommene. Ikke en højere dommerstandard.
Anyway, vi er vist egentlig ikke specielt uenige i det her. Uenigheden startede ved, at du mente, Ferguson skulle brokke sig, mens jeg mente, at jeg ikke kunne se en grund til at gøre det så ofte og heftigt, som det har været tilfældet de seneste sæsoner. Det holder jeg fast i, og den uenighed er jeg selvfølgelig stadig villig til at diskutere, da jeg er helt overbevist om, at Fergusons fremgangsmåde for det første er uproduktiv og for det andet sætter hele klubben i et dårligt lys.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.