PDA

Se fuld version : CL: Manchester United - Olympique Lyon

Sider : 1 [2]

23Becks
04-03-2008, 21:50
Fantastisk resultat.. Ikke nogen stor fodboldkamp, men et professionelt udført job af drengene.. Er glad for min profeti om at SAF ville kører 4-5-1 holdte stik - Anderson, Fletcher og Carrick kæmpede røven ud af bukserne, men kønt var det ikke.. forsvaret sikkert, dog med dårlige clearinger her og der, og Ronaldo, Nani, Rooney og Tevez smider lidt for nemt boldene væk.. Ronaldo var især slem til at gøre det lige når vi havde erobret den, hvilket er lige til at få lange løg af... men han blev matchwinner så alle er glade:D

Tillykke Gutter!!!!!!!!!!!!!!!!!!

United DK
04-03-2008, 21:52
1. halvleg var acceptabel, for selvom vi ikke kommer frem til så mange chancer, så har vi hele tiden bolden. 2. halvleg var meget svag, og vi spiller for meget på 1-0, og det er før gået galt, hvilket det bl.a. gjorde mod Porto i 2004. Den gik dog denne gang, men det skyldes også at vi mødte et hold, som kun havde Benzema, og tildels Ben Arfa der virkelig kunne true. Ja, så havde de selvfølgelig Juninho, men han er ikke andet end sine frispark.

RasmusP
04-03-2008, 21:53
For fanden da!! Nu er der ikke fundet en vinder i sevilla-kampen, så den skal selvfølge vises. Er der nogen der ved, om united-kampen stadig bliver vist, eller dropper de den??

pølsemanden
04-03-2008, 21:55
Hvornår trækker de lod til Kvartfinaler ??

Edit : har fundet det !

Parkohargo
04-03-2008, 21:59
Fedt at vi er videre selvom det til tider holdt hårdt idag..især i anden halveg. Men fuck det nu.:)

De gode ting idag synes jeg var at se Fletcher. Han var rigtig mange steder på banen og gik hårdt til det hele.
Ham, Nani, Brown og Evra gjorde et godt solidt arbejde.

De lidt mere negative ting var nok Rooney. Han får simpelthen ALT for lidt ud af det når han render rundt deroppe alene..Han manglede Tevez og der blev faktisk skabt et par gode dynamiske kontra angreb da han kom ind...men han virker dog stadig noget uskarp og sløset i hans afleveringer Rooney.
Anderson synes jeg heller ikkke var prangende..måske var det fordi det var en lidt ny situation for ham at skulle ligge så offensivt og spille.
Ronaldo synes jeg desuden også faldt alt for meget ud i anden halveg..nok fordi kanterne ikke blev brugt så meget idag..

man.utd25
04-03-2008, 22:06
Fedt at vi er videre selvom det til tider holdt hårdt idag..især i anden halveg. Men fuck det nu.:)

De gode ting idag synes jeg var at se Fletcher. Han var rigtig mange steder på banen og gik hårdt til det hele.
Ham, Nani, Brown og Evra gjorde et godt solidt arbejde.

De lidt mere negative ting var nok Rooney. Han får simpelthen ALT for lidt ud af det når han render rundt deroppe alene..Han manglede Tevez og der blev faktisk skabt et par gode dynamiske kontra angreb da han kom ind...men han virker dog stadig noget uskarp og sløset i hans afleveringer Rooney.
Anderson synes jeg heller ikkke var prangende..måske var det fordi det var en lidt ny situation for ham at skulle ligge så offensivt og spille.
Ronaldo synes jeg desuden også faldt alt for meget ud i anden halveg..nok fordi kanterne ikke blev brugt så meget idag..

hvem er rooney ??? hehe, ja han for alt for lidt ud af det.
Jeg synes ikke vi spillede ret godt, og havde det været en bedre modstander så var det ikke gået så let.

JakobR
04-03-2008, 22:08
Hans afleveringer godkendt i dag. Han havde en del lange afleveringer, der lå i bedste scholes stil, men så snart han nærmede sig målet, så var han skyggen af sig selv.

Ronaldo, Anderson og Carrick var heller ikke noget at prale af.

man.utd25
04-03-2008, 22:16
Hans afleveringer godkendt i dag. Han havde en del lange afleveringer, der lå i bedste scholes stil, men så snart han nærmede sig målet, så var han skyggen af sig selv.

Ronaldo, Anderson og Carrick var heller ikke noget at prale af.

vis du mener rooney, så synes jeg slet ikke man kan se han er i form desværre.

JakobR
04-03-2008, 22:18
vis du mener rooney, så synes jeg slet ikke man kan se han er i form desværre.

Det går bedre, vil jeg sige. Han er begyndt at score mere og han bidrager bedre i dybden.

Det er en generel fejl, at starte med en angriber, når det er en angriber, der ligger så meget i dybden. Så ligner det mere en 4-6-0 formation, hvilket er hul i hovedet.

Rooney og Tevez er bedst tjent med en makker.

man.utd25
04-03-2008, 22:27
Det går bedre, vil jeg sige. Han er begyndt at score mere og han bidrager bedre i dybden.

Det er en generel fejl, at starte med en angriber, når det er en angriber, der ligger så meget i dybden. Så ligner det mere en 4-6-0 formation, hvilket er hul i hovedet.

Rooney og Tevez er bedst tjent med en makker.

Det kan jeg kun give dig helt ret i, Jeg synes slet ikke vi viser hvad vi kan i de 2 kampe her mod lyon:(
rooney form er blevet lidt bedre ,men han mangler en del endnu, han taber en del bolde osv.

dancewiththedevils
04-03-2008, 22:29
nu håber jeg shu vi får fenerbache i kvartfinalen:D

Delux
04-03-2008, 22:31
Sikke en sølle anden halvleg haha.
Well vi er videre!

man.utd25
04-03-2008, 22:32

helt enig, men tror bare desværre arsenal for dem ved ikke hvorfor.

RuudVanNissetøj
04-03-2008, 22:42
Fin kamp i aften...kontrolleret det meste af tiden og en flot første halvleg. Selvfølgelig vil Fenerbache være en drømmetrækning, men så længe vi slipper for Barca som så småt er ved at finde formen vil jeg være godt tilfreds. Der er absolut INGEN nemme kampe fra nu af, så i og for sig er det lige meget hvilken klub der trækkes. Håber dog på en eller anden måde at vi når finalen sammen med Liverpool - så ved vi alle hvad resultatet vil blive :)

Don Kafai
04-03-2008, 22:42
Jeg er dybt skuffet over indsatsen. Lyon er et hold vi bør lukke ned i sækken og smide ud med et 0-3 nederlag eller lign. Hvorfor bliver vi bange for at spille fodbold? Lyon havde INTET at komme med, som Rio og Vidic ikke kan stoppe, og den eneste grund til de får mod på at spille op mod os, er at de stadig er med i kampen.

Lyons gameplan var, at kunne nøjes med 1 mål så lang tid inde i kampen, så de i afslutningen kunne skabe lidt ravage. Den gameplan var blevet ødelagt hvis vi var kommet foran 2-0. De chancer vi får er på forsvarsfejl, og ikke angrebsspil.

Evra udtaler at "Vi er Man United, og derfor SKAL vi videre". Det har han ret i. Vi ER Man United, og vi skal sku da ikke spille en 4-6-0 mod Lyon, som intet har at byde på offensivt udover Juninho frispark, og Benzama soloaktioner.

Rooney underpræsterer, Anderson underpræsterer, Carrick spiller acceptabelt, men har nogle virkelig dumme boldtab som er utilgivelige. Fletcher kæmper sig igennem på flot vis, og Ronaldos præstation er acceptabel idet han afgører vores kamp.

Man of the match er trioen Rio, Vidic og Brown, som virkelig redder vores røv, på en dag hvor vi enten ikke ville spille offensivt, eller ikke kunne.

Og nej, jeg er ikke en forkælet fan, der kræver 5-0 sejre hver uge, men jeg står virkelig uforstående overfor dagens disposition. Vi redder os med et mulehår i den omvendte kamp, og man skulle tro vi havde læst på lektien. Det er unødvendigt at vi skal sidde med hjertet oppe i halsen i 60 minutter, i en kamp, hvor vi med lethed kunne have afgjort det uden problemer.

Husk i øvrigt på at Lyon havde nogle gode fremstød, og de ramte også stolpen. Ronaldos mål var iøvrigt mere held end forstand at han endte op med bolden. Så helt uheldige har vi ikke været set over to kampe. Hvis det er sådan vores 4-3-3 fungerer, så skal vi da aldrig bruge den igen!

Ros til Tevez i øvrigt, han kommer ind og spiller bedre i de 15 minutter, end Rooney gjorde hele kampen.

United DK
04-03-2008, 22:48

Det håber jeg ikke. De er giftige med alle deres brasilianere (det er jo nærmest kun målmanden der ikke er brasilianer), og vi vil sikkert undervurdere dem, også selvom det er en CL-kvartfinale. Nej, giv os en rigtig storkamp mod Barcelona eller Real Madrid (hvis de går videre), så vi kan vise Europa, at vi mener det i år.

Flax_Generous
04-03-2008, 22:48
Var det virkelig Ronaldos 30. mål i hans seneste 30 kampe?

Don Kafai
04-03-2008, 22:51
Var det virkelig Ronaldos 30. mål i hans seneste 30 kampe?

Ja det var.

Imponerende!

JakobR
04-03-2008, 23:01
Som følge af den elendige taktiske disposition, så underpræsterer følgende spillere: Ronaldo, Rooney, Nani, Carrick og Anderson.

Lyon spillede jo med 10 mand på egen banehalvdel (groft sagt), så hvorfor i alverden kun spille med en angriber, der alligevel følger sin natur og hjælper til på midten? Tydeligt, at han havde savnet Tevez.
Den eneste type angriber, der kan ligger alene, er en boksspiller. Det er Rooney langt fra. Derimod så var han en udmærket spilstation, med fine pasninger og hårdt slid, men så mangler der jo bare en oppe foran.

Kanterne kommer overhovedet ikke med. Vi så kun en 50%-Nani i dag og en Ronaldo, der konstant mistede bolde eller lå i offside.

Anderson tog for lidt ansvar og kom aldrig rigtigt i gang. Længe siden, han har spillet en dårlig kamp, så det var vel fair nok, at den rammer lige i dag, hvor vi alligevel vinder, hehe.

Der må være nogle, der skammer sig. Vi spillede som var vi et udebanehold, der var tilfreds med en 1-1'er.

Jeg ved godt, at vi stillede sådan her op mod Arsenal, men der var modstanderen også ret amputeret og vi fik det hele til at gå op i en højere enhed.

Flax_Generous
04-03-2008, 23:07
Det er ikke groft sagt at sige, at Lyon spillede med 10 mand på egen banehalvdel. I 1. halvleg spillede de stort set med 11 mand på egen banehalvdel. Det er mig en gåde, at vi ikke bliver ved med at presse, men derimod lader deres spillere komme længere frem og sågar bryde på vores banehalvdel. Bolden blev trillet alt for uopfindsomt og langsomt rundt i 1. halvdel af 2. halvleg, hvilket lukker Lyon ind i kampen igen. 2. halvdel af 2. halvleg var direkte katastrofal og alt for nervepirrende. Det var meget unødvendigt, men desværre ikke første gang.

Heldigvis har vi verdens bedste forsvar. Og med lidt skarphed i støvlerne kunne vi nok godt have udnyttet en af de mange kontrachancer. Det er bare irriterende, at vi forsøger at vinde på denne måde - på hjemmebane mod et hold som ikke er betydeligt bedre end hvad de middelgode hold i PL er. Der skulle bare buldres derudaf og så vindes med et par mål.

Naldo
04-03-2008, 23:20
Forresten så burde Ronaldo, hvis han bare kan holde den nogenlunde gående i resten af sæsonen, være meget tæt på, at kunne blive kåret som den bedste i verden. For nu er Kaka ude og han har ikke vist noget specielt i denne sæson og Messi har været skadet meget af sæsonen og blev skadet igen i dag, så han burde heller ikke kunne true ham! Så jeg kan ikke se hvem som skal tage prisen fra ham i år.

Ronaldo er nu også på en delt 1. plads på topscorelisten sammen med Messi og med hans skade har han en god chance for at blive topscore i CL.

Kofoed
04-03-2008, 23:22
En meget blandet kamp.. en rigtig dejlig og godt spillet første halvleg, hvor vi har dem i sækken.. i anden halvleg får vi dog på ingen måde lukket sækken og det er en kæmpe taktisk brøler efter min mening.. anden halvleg er sindsygt kedelig, og man skal konstant være nervøs for at de får et mål, dog holder vi dem godt fra fadet trods alt og det var MEGET sjældent VDS var ude i fuld længde.. Og så ser vi at Rooney altså ikke egner sig til at lægge alene på toppen hvis taktikken ikke er at score.. når hele holdet spiller hamrende defensivt(nok pga. SAF's taktik) skal vi spille 4-4-2.. Efter tevez kom ind, så vi virkelig noget lækkert kontraspil, og de har et kanonblik for hinanden.. Rooney er dog alt andet end skarp lige PT, men han er en kanon spilstation, og ved målet er det ham der får drejet rundt og spillet bolden ud på kanten hvor nani og brown er.. Men en sindsygt dårlig taktisk kamp fra SAF's side.. utroligt at han ikke lærer det.. vi er på OT, og der skal vi altså ikke have modstanderen til at presse og i samtlige 45 minutter i anden halvleg.. Vi er Manchester United, og vi skal ud og lægge pres på og gå efter minimum 2-0.. Og ligemeget hvor god fletcher var og dit og dat, så skal vores spillesystem hjemme altså være 4-4-2.. anderson egner sig ikke til at være offensiv midt/angriber når det ikke er hans vante rolle.. han er meget bedre når han kommer bagfra end når han skal ligge foran mål..
Men fletcher gjorde det rigtig godt, og han kæmpede konstant..

Jeg håber på en måde vi møder en af de rigtig store i kvartfinalen, men er også meget bange for at vi får klø pga. Fergie's taktik.. Vi spiller jo overhovedet ikke bold i anden halvleg..

EDIT: og så er jeg træt af alle de kommentatorer og såkaldte experter.. "og så spiller rooney den over til ronaldo - hans siamesiske tvilling" Hva fanden er det for noget lort og lukke ud..

Og Poul Hansen.. Hva sker der.. Han er så dårlig til at analysere kampene.. Han påstår stadig at Ronaldo er vores one-man-army, hvilket jeg mener er helt forkert, og det har vi vist de seneste par kampe.. At det lige er ham der scorer idag, får Poul til at rykke i bukserne, men det var mere held end forstand at klumpspiller endte hos ronaldo, og idag så man da at spillere som brown og fletcher gjorde det godt, og bedre end mange af de andre..

snegl
04-03-2008, 23:26
Jeg forstår ikk helt den relativt hårde kritik. Selvfølgelig er det et tegn på dovenskab at man ikke lukker kampen med 2-0 og 3-0, men jeg synes egentlig aldrig at Lyon var tæt på 1-1.
Jeg er sjældent uenig med Don Kafai, men jeg synes overhovedet ikke man sad med fornemmelsen over at skide i bukserne for at Lyon skulle udligne i de resterende 60 minutter. Det virkede mere som om vi havde et ekstra niveau, som spillerne bare ikke rigtig prøvede at komme op på.

Kampen bliver i øvrigt genudsendt på 3+ nu

Kofoed
04-03-2008, 23:32
Jeg forstår ikk helt den relativt hårde kritik. Selvfølgelig er det et tegn på dovenskab at man ikke lukker kampen med 2-0 og 3-0, men jeg synes egentlig aldrig at Lyon var tæt på 1-1.
Jeg er sjældent uenig med Don Kafai, men jeg synes overhovedet ikke man sad med fornemmelsen over at skide i bukserne for at Lyon skulle udligne i de resterende 60 minutter. Det virkede mere som om vi havde et ekstra niveau, som spillerne bare ikke rigtig prøvede at komme op på.

Jeg er enig med dig i at de aldrig var tæt på at komme på 1-1.. jo de havde det skud på stolpen, men jeg er sikker på at VDS havde haft den hvis den havde været inde for målet, men det er også ligemeget for den var ved siden af.. Men ud over det, holdt vi dem perfekt fra fadet, da de jo havde bolden hele 2. halvleg, men alligevel kan jeg ikke huske at VDS lavede en særlig redning i hele halvlegen..

Men alligevel syntes jeg det er for dårligt at vi ikke prøver at få det andet mål, for i denne kamp holdt vi dem perfekt fra fadet, men der skal altså ikke særlig meget til, så ligger den i nettet, og så skal man lige pludselig gå fra stille og roligt, til eksplosivt niveau på meget kort tid, og så er det svært... Så ser jeg hellere man prøver og få det andet mål, og så kan man stille sig tilbage.. hvis vi spiller som idag, mod barcelona eller real madrid bliver vi slagtet.. De presser ikke på på vores halvdel en hel halvleg uden at score..

JakobR
04-03-2008, 23:38
Der var heller ingen, der turde selv.

Rooney havde en situation, hvor han i to omgange forsøger at lægge den til Tevez. Tons nu bare af sted og skyd selv! Der var jo helt blankt.

Tevez havde også en, hvor han, mere eller mindre, var alene med målmanden, men hvor han vælger at tage et træk ekstra og spille til Rooney.

Der mangler kynisme.

Kofoed
04-03-2008, 23:44
Og så syntes jeg BTW at vi skyder alt for lidt udefra.. hvis man ser lyon så skyder de jo konstant udefra.. især ham svenskeren, og vi har jo sindsygt mange gode skytter på vores hold, jeg nævner bare i flæng folk med et godt skud: Carrick - Nani - Anderson - Rooney - Ronaldo.. mangler der noget så fyld selv på.. Fatter ikke vi ikke prøver mere af.. det er jo et gratis forsøg, og den ryger måske udenfor, men det er vel bedre end at miste den til dem i spillet, og så skulle spurte tilbage for at stoppe dem..

snegl
04-03-2008, 23:45
Der var heller ingen, der turde selv.

Rooney havde en situation, hvor han i to omgange forsøger at lægge den til Tevez. Tons nu bare af sted og skyd selv! Der var jo helt blankt.

Tevez havde også en, hvor han, mere eller mindre, var alene med målmanden, men hvor han vælger at tage et træk ekstra og spille til Rooney.

Der mangler kynisme.

Kynisme fra andre end Ronaldo. Jeg vil ikk sige jeg er træt af at Rooney, for han gør så meget for holdet selvom han ikke scorer. Den aggressivitet han bidrager med kan vi slet ikke være foruden. Det ville bare være så meget bedre hvis han kunne lave nogle flere kasser. Han minder utrolig meget om Saha (med aggresivitet og vilje) for tiden.

Flax_Generous
04-03-2008, 23:47
Forresten så burde Ronaldo, hvis han bare kan holde den nogenlunde gående i resten af sæsonen, være meget tæt på, at kunne blive kåret som den bedste i verden. For nu er Kaka ude og han har ikke vist noget specielt i denne sæson og Messi har været skadet meget af sæsonen og blev skadet igen i dag, så han burde heller ikke kunne true ham! Så jeg kan ikke se hvem som skal tage prisen fra ham i år.

Ronaldo er nu også på en delt 1. plads på topscorelisten sammen med Messi og med hans skade har han en god chance for at blive topscore i CL.
Nu bliver prisen jo givet for hele 2008, så mon ikke meget kan ske endnu. Der er stadig mange kampe i denne sæson, et EM og en del kampe til næste år som kan have stor betydning.

Men han er favorit til at blive årets spiller i England igen og vel også den bedste spiller i denne sæsons Champions League.

gasgas
05-03-2008, 00:54
Lige hjemvendt fra Old trafford, hvor jeg stod på west tier 2. Der var sgu god stemning på trods af den lidt matte kamp. Min sidemakker var ved at råbe mit øre af med alle hans forsøg på at starte den nye Anderson-sang (-:
Min vurdering af kampen set fra OT:
Jeg var egentlig godt tilfreds med startopstillingen, da Nani, Carrick og Fletcher blev belønnet for gode indsatser. Det er vigtigt for sulten på vores hold, at alle kan se at det betaler sig i det lange løb at spille godt. Ydermere var det nærmest samme opstilling som smadrede Arsenal (Ronaldo i stedet for Park).
Men taktisk viste det så at opstilling var anderledes. Mod Arsenal lå carrick dybt og Fletcher og Anderson havde mange dybdeløb, hvilket resulterede i vi havde nok folk i boksen. I dag spillede Fletcher ved siden af Carrick og Anderson var en slags offensiv midtbanespiller/hængende angriber. Det er ikke i den rolle han har brilleret for United, og det gjorde han heller ikke i dag. Når nu Ferguson havde valgt den taktik, kan jeg ikke forstå hans valg af spillere. Tevez havde passet bedre ind end Anderson. Valget af Fletcher blev retfærdiggjort af en stærk præstation.
Anden taktisk irritation: Hvorfor bytter Rooney og Ronaldo plads? Rooney er ikke kant og Ronaldo er ikke targetman. Hvis det er pga. Ronaldos manglende tilbageløb, så pil ham ud. Generelt irriterede Ronaldo mig meget idag....
Men vinderen (Ferguson) har altid ret, og vi fik en, trods alt, fortjent sejr. Jeg ville dog ønske, at når vi spiller på hjemmebane ikke indrettede os så meget efter modstanderen…

robinho
05-03-2008, 04:31
jeg ser en forandring hos fergie, og den er i den grad positiv. Da han skulle udtale sig om kampen mod fulham og kampen igår mod lyon, da sagde han han ikke var helt tilfreds. Det har jeg manglet. At han så lidt mere på præstationen fremfor kun at kigge på om vi vandt.

Men igår vandt vi uden at spille godt. Så må vi gøre det mod Portsmouth. Vi bevarede vores fine rekord i forsvaret. Vi er vist nu oppe på 22 clean sheets i de 41 kampe i sæsonen.

Ronaldo rundede de 30 kasser. Og vi gik videre. Det var vist de ting vi kunne tage med fra igår. Så må vi vente i spænding til lodtrækningen.

Lad nu lodtrækningsheldet ramme os lidt og giv os fenerbache, eller vinderen af schalke-porto.

Hvis vi trækker barcelona går jeg ud og hænger mig. Ah venter måske til efter kampene, for det bliver nogle fantastiske forestillinger.

Dines
05-03-2008, 06:39
Vi er videre, men præstationen var slet slet ikke god nok. Første halvleg var acceptabel, men man sad med fornemmelsen af, at vi til andenhalvleg vil blæse til angreb og lukke kampen, men istedet spillede vi på Lyons præmisser og gravede os helt ned. Jeg kan acceptere det på udenbane, men på Old Trafford skal der ske lidt mere, og det igår var altså for slapt. Rooney + Anderson skuffede meget igår, mens Carrick og Ronaldo heller ikke deres bedste dage. Forsvaret stod godt, og Fletcher kæmpede for sagen på midten. Nu er vi videre, og det kan vi være glade for, men håber at spillerne på lørdag mod Portsmouth giver den en skalle.

Til lodtrækningen er jeg ret ligeglad, da man skal kunne slå alle hold, for at vinde CL, men håber nu ikke det bliver et engelsk hold, da det der så deprimerende, hvis man røg ud til dem. - Og Arsenal og Liverpool ser ud til at have godt fat i tuneringen iår. Porto-Schalke og Fernerbache vil være dejlige, men på en måde håber jeg det bliver Real, så vi kan få sagt ordentligt farvel til Van Nistelrooy, og jeg tror det er et hold der ligger godt til os.

Glory Man United
05-03-2008, 06:52

Det er jo nok desværre EM til sommer, som bliver den afgørende faktor!

Dines
05-03-2008, 06:54
Det fede ved at Milan røg ud, er at Kaká nok ikke bliver verdensbedstefodboldspiller igen iår, og at Ronaldo ser mere end almindelig god ud til den pris, hvis bare han vinder CL, EM eller PL!

Efter hver United-kamp skriver jeg ind hvem der scorer målet, og hvem der laver assist, men i gårsdagens kamp er jeg i tvivl om jeg skal give en assist til Ronaldos mål? Der var jo lidt klumpspil, men skal jeg sige 'ingen assist', Anderson eller får Rooney en tå på til Ronaldo? Hvad mener i der?

TrincoBoy
05-03-2008, 07:24
Hvis vi trækker barcelona går jeg ud og hænger mig. Ah venter måske til efter kampene, for det bliver nogle fantastiske forestillinger.

Hvorfor dog det?

Du går jo bare glip af United's semifinale....

Glory Man United
05-03-2008, 07:27
Hvorfor dog det?

Du går jo bare glip af United's semifinale....

Undrer mig også. Hvis Messi er ude forøger det klart vore chancer. Barca har ikke ligefrem imponeret i denne sæson.....

Glory Man United
05-03-2008, 07:59
Nogen der har overblik over vore gule kort? Vi fik sgu 3 igår :mad:
Er der nogen i farezonen til karantæne?

Nauer
05-03-2008, 08:31
Andre der så at Rio havde fat i Nani efter kampen? Jeg tror det drejede sig om situationen hvor Nani i overtiden driblede lidt for meget og mistede bolden.

Bugge
05-03-2008, 08:38
Det fede ved at Milan røg ud, er at Kaká nok ikke bliver verdensbedstefodboldspiller igen iår, og at Ronaldo ser mere end almindelig god ud til den pris, hvis bare han vinder CL, EM eller PL!

Efter hver United-kamp skriver jeg ind hvem der scorer målet, og hvem der laver assist, men i gårsdagens kamp er jeg i tvivl om jeg skal give en assist til Ronaldos mål? Der var jo lidt klumpspil, men skal jeg sige 'ingen assist', Anderson eller får Rooney en tå på til Ronaldo? Hvad mener i der?

Enten skal der ikke stå nogen, ellers kan du være sød og give den til Anderson :D Det var vel tildels et assist ;)

Martinsen
05-03-2008, 08:56
Andre der så at Rio havde fat i Nani efter kampen? Jeg tror det drejede sig om situationen hvor Nani i overtiden driblede lidt for meget og mistede bolden.

Jep jeg så det! Og det var helt i orden! Det var fuldstændig hovedløst af Nani at begynde og drible rundt, i sådan situation er det sku vigtigt at holde bolden i egne rækker, men dejligt at se Rio tog en snak med ham om det.

Dejligt vi gik videre, selvom jeg synes Lyon var lidt bedre med end de burde, men jeg blev aldrig rigtig nervøs under kampen. Kampens bedste var uden tvivl Vidic han var en sand nydelse, og havde mange erobringer og vellykkede tacklinger! De største skuffelser var nok Nani og Anderson, som efter flere store præstationer på det sidste skuffede en del idag! Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor vi ikke smækkede Scholes ind i halvegen eller i det mindste i løbet af 2. halveg i stedet for Anderson. Som aldrig rigtig fik det til at fungere.

Glory Man United
05-03-2008, 09:15
Nogen der har overblik over vore gule kort? Vi fik sgu 3 igår :mad:
Er der nogen i farezonen til karantæne?

Psssst anyone? :)

imc
05-03-2008, 09:23

Ja, jeg så det. Og det er da fuldt forståeligt fra Rio's side. Åndssvagt af Nani.

Men er det bare mig, eller er Evra begyndt at prøve drible meget mere. Tror han ser for meget op til Nani og Ronaldo. Og det lykkes jo ikke for ham hver gang, så det kan godt blive meget farligt..

Nauer
05-03-2008, 09:49
Ja, det var dumt og urutineret lavet af Nani. Tænk hvis Lyon havde scoret på det efterfølgende kontraangreb.

Glory Man United
05-03-2008, 09:52
Ja, det var dumt og urutineret lavet af Nani. Tænk hvis Lyon havde scoret på det efterfølgende kontraangreb.

Tjaa så var det blevet omkamp :p

Dines
05-03-2008, 10:01
Psssst anyone? :)

Evra, Fletcher og Nani, så de er i farezonen for karantæne. Men jeg vil lige høre om de gulekort fra gruppespillet ophæver, når man når til knockout-fasen. For i kampen i Lyon fik en af deres spillere gult kort, og fik så karantæne. Så det betyder, at der så er mange der i fare for karantæne med et gult kort, hvis min teori paser?

Sivebæk
05-03-2008, 11:05
"21.03 Single yellow cards and pending suspensions are always carried forward either to the next stage of the competition or to another club competition in the current season."
Taget fra UEFA.com

Så ja, mange er sikkert i fare for karantæne.

Edit: Man skal have 3 advarsler for at få karantæne. Evra og Nani har fået 2, mens van der Sar, Hargreaves, Fletcher, Ronaldo og Rooney har fået en enkelt.

Glory Man United
05-03-2008, 11:36
"21.03 Single yellow cards and pending suspensions are always carried forward either to the next stage of the competition or to another club competition in the current season."
Taget fra UEFA.com

Så ja, mange er sikkert i fare for karantæne.

Edit: Man skal have 3 advarsler for at få karantæne. Evra og Nani har fået 2, mens van der Sar, Hargreaves, Fletcher, Ronaldo og Rooney har fået en enkelt.

Ikke godt, hvis Evra får karantæne næste gang....
Med denne nyhed er jeg absolut ikke bange for et svingende Barca-mandskab i en kvartfinale:
http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=148175

Don Kafai
05-03-2008, 14:00

Netop det du siger med det niveau vi ikke kunne komme op på, er det der frustrerer mig. Kampen igår mindede mig om en kamp vi spillede i 03/04 mod Porto, hvor vi havde tabt udekampen 2-1. Vi kom foran 1-0 relativt komfortabelt, men så blev vi bange for at spille igennem, og overlod initiativet til et Porto-hold der slet ikke var skræmmende.

Vi gjorde det samme igår. Hvad nytter det at vide man har et ekstra niveau, når man ikke kommer op på det?

Desuden synes jeg kampen igår viste med tydelighed at spillere som Nani og Anderson ikke bare kan komme ind og tage Scholes' og Giggs' pladser, som ellers folk har ment i lang tid nu. Jeg forstår udmærket at Ferdinand skriger Nani i hovedet med fornuft, for nogle af de ting han lavede til sidst var virkelig definitionen på at spille med hovedet under armen.

Nu er vi videre, og så kan vi glemme kampen i går, men jeg synes Ferguson skal lære meget af kampen. Vores 4-3-3 fungerer NÅR vi spiller på det der ekstra tændingsniveau. Som mod Arsenal og mod Roma sidste år. Hvis vi skal forsvare os, så kan vi ligesågodt smide Hargreaves ind som oprydder, det andet er jo en mellemløsning som ingen har godt af.

Til sidst så synes jeg Lyon havde deres fremstød. De ramte bla. stolpen, og hvis du ikke kan sige at du sad med hjertet oppe i halsen dér, så synes jeg du burde blive pokerspiller, for det var ihvert fald ikke en kamp der bare blev kørt hjem uden bekymringer.

Glory Man United
05-03-2008, 14:03
Desuden synes jeg kampen igår viste med tydelighed at spillere som Nani og Anderson ikke bare kan komme ind og tage Scholes' og Giggs' pladser, som ellers folk har ment i lang tid nu. Jeg forstår udmærket at Ferdinand skriger Nani i hovedet med fornuft, for nogle af de ting han lavede til sidst var virkelig definitionen på at spille med hovedet under armen.

Waooooow den får du hug for...men enig enig ;)

Don Kafai
05-03-2008, 14:24
Waooooow den får du hug for...

Hvorfor skulle jeg få hug?
Jeg går da udfra alle er enige med mig i, at man ikke uprovokeret smider 2 bolde væk i en overtid der varer 2 minutter.

Glory Man United
05-03-2008, 14:26
Hvorfor skulle jeg få hug?
Jeg går da udfra alle er enige med mig i, at man ikke uprovokeret smider 2 bolde væk i en overtid der varer 2 minutter.

Mente nu bare, at du hellere ser Scholes og Giggs spille fremfor Anderson og Nani...men som sagt, enig

Don Kafai
05-03-2008, 14:30
Mente nu bare, at du hellere ser Scholes og Giggs spille fremfor Anderson og Nani...men som sagt, enig

Nå, jeg siger nu ikke at jeg ALTID ser Scholes og Giggs starte, men ligesom jeg forsvarede Fergusons disposition til kampen i Lyon hvor han startede med Giggs og Scholes, så er det i nogle kampe erfaringen der er vigtig.

Den erfaring der bl.a. ikke smider 2 bolde væk i overtiden i en CL kamp hvor 1 mål imod en kan være fatalt.

Dines
05-03-2008, 15:48
Ikke godt, hvis Evra får karantæne næste gang....
Med denne nyhed er jeg absolut ikke bange for et svingende Barca-mandskab i en kvartfinale:
http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=148175

Hmm nej, men jeg vil hellere have at Evra misser en kvartfinale end en eventuelt finale. Iøvrigt dumt gult kort ham og Nani fik, da det slet ikke var farlige situationer.

JakobR
05-03-2008, 15:57

Set over hele sæsonen, så har Scholes ikke været i nærheden af Anderson.

Nani har været langt tid om at komme igang, og så kan det godt være han spiller med hovedet under armen nogle gange, men det i det mindste bidrager han med noget fremad banen. Giggs har været skyggen af sig selv i år.

Selvfølgelig er rutine vigtig, men jeg synes ikke man, overordnet set, skal gå på kompromis med kvaliteten.

Don Kafai
05-03-2008, 16:07
Selvfølgelig er rutine vigtig, men jeg synes ikke man, overordnet set, skal gå på kompromis med kvaliteten.

Det er klart at man ikke skal spille efter princippet at de ældste spiller. Men jeg synes godt Ferguson med fordel kunne have brugt Scholes i går, selvom Anderson og Carrick gennem sæsonen har været bedre.

snegl
05-03-2008, 16:36
Netop det du siger med det niveau vi ikke kunne komme op på, er det der frustrerer mig. Kampen igår mindede mig om en kamp vi spillede i 03/04 mod Porto, hvor vi havde tabt udekampen 2-1. Vi kom foran 1-0 relativt komfortabelt, men så blev vi bange for at spille igennem, og overlod initiativet til et Porto-hold der slet ikke var skræmmende.

Vi gjorde det samme igår. Hvad nytter det at vide man har et ekstra niveau, når man ikke kommer op på det?

Nu er vi videre, og så kan vi glemme kampen i går, men jeg synes Ferguson skal lære meget af kampen. Vores 4-3-3 fungerer NÅR vi spiller på det der ekstra tændingsniveau. Som mod Arsenal og mod Roma sidste år. Hvis vi skal forsvare os, så kan vi ligesågodt smide Hargreaves ind som oprydder, det andet er jo en mellemløsning som ingen har godt af.

Til sidst så synes jeg Lyon havde deres fremstød. De ramte bla. stolpen, og hvis du ikke kan sige at du sad med hjertet oppe i halsen dér, så synes jeg du burde blive pokerspiller, for det var ihvert fald ikke en kamp der bare blev kørt hjem uden bekymringer.

Hehe stolpeskuddet synes jeg så også kom ud af ingenting. Det er selvfølgelig også det man skal passe på når man spiller mod effektive hold, men af hvad Lyon skabte af væsentlige chancer, og i forhold til hvor godt vi havde fat i dem i luftrummet inde i centerforsvaret + Juninho havde været uskarp i hele kampen, så sad jeg ikke med den fornemmelse..

Det jeg mente i mit forrige indlæg var om at jeg ikke sad med en dårlig fornemmelse gik også på, at jeg sagtens tror vi kunne tage den hjem HVIS Lyon udlignede. De virkede bare slet ikke lige så skræmmende som i egen hule, imens vi med kniven lidt mere på struben, nok godt kunne oppe os det ekstra.

Men vi kan ik være uenige i at det er bedst at lukke kampen med 2-0, og at det er halvsløset at man ikke gør det.

Jeg havde samme irritation tidligt i sæsonen hvor vi heller ikke lukkede kampene ved 1-0, og brugte unødige krafter ved at forsvare en spinkel sejr. Men nu har jeg set det ekstra niveau vi godt kan komme op på, og at vi er langt bedre spillet sammen.

man.utd25
05-03-2008, 16:40
Set over hele sæsonen, så har Scholes ikke været i nærheden af Anderson.

Nani har været langt tid om at komme igang, og så kan det godt være han spiller med hovedet under armen nogle gange, men det i det mindste bidrager han med noget fremad banen. Giggs har været skyggen af sig selv i år.

Ja men synes anderson har det der skal til, han har spillet en del CL kampe for porto, så han ved godt hvad der skal til.

man.utd25
05-03-2008, 16:43
Det er klart at man ikke skal spille efter princippet at de ældste spiller. Men jeg synes godt Ferguson med fordel kunne have brugt Scholes i går, selvom Anderson og Carrick gennem sæsonen har været bedre.

Man smider ikke bare de 2 spiller ind ,når man har 2 andre der har spillet meget bedre, og scholes har været skadet i lang tid.

Don Kafai
05-03-2008, 16:45
Man smider ikke bare de 2 spiller ind ,når man har 2 andre der har spillet meget bedre, og scholes har været skadet i lang tid.

Arrh skadet i lang tid er nu ikke helt en brugbar undskyldning. Så sent som for 3 dage siden spillede han en drømmekamp, så du kan ikke sige han ikke er kommet helt op i gear.

man.utd25
05-03-2008, 16:59
Arrh skadet i lang tid er nu ikke helt en brugbar undskyldning. Så sent som for 3 dage siden spillede han en drømmekamp, så du kan ikke sige han ikke er kommet helt op i gear.

Nej siger jeg heller ikke, men scholes spillede en god kamp sidst, men anderson har bare været bedre over hele denne sæson synes jeg

Don Kafai
05-03-2008, 17:16
Nej siger jeg heller ikke, men scholes spillede en god kamp sidst, men anderson har bare været bedre over hele denne sæson synes jeg

Hmm, jeg tror jeg vil formulere det som at Anderson er den spiller der har overrasket mest positivt i denne sæson. Jeg er, ligesom så mange andre, også betaget af den power han har i sit spil, men jeg synes samtidig at han har en del mangler. Scholes kan lægge nogle afleveringer der er knivskarpe, og med den manglende præcision vi havde igår, så havde Scholes været at foretrække.

Men det er jo intet krænkende om Andersons sæson, for som du siger, så har han imponeret alt og alle.

man.utd25
05-03-2008, 17:51
Hmm, jeg tror jeg vil formulere det som at Anderson er den spiller der har overrasket mest positivt i denne sæson. Jeg er, ligesom så mange andre, også betaget af den power han har i sit spil, men jeg synes samtidig at han har en del mangler. Scholes kan lægge nogle afleveringer der er knivskarpe, og med den manglende præcision vi havde igår, så havde Scholes været at foretrække.

Men det er jo intet krænkende om Andersons sæson, for som du siger, så har han imponeret alt og alle.

Kan godt følge dig lidt, men havde anderson spillede en guld kamp, så havde du ikke sagt noget, og havde scholes startede inde uden at vise noget, så havde du vel sagt anderson, skulle have startede inde?? anderson havde en off-day, og jeg er bange for at man ikke kan få en scholes op i fuld topform mere pga af hans alder , Jeg synes at starte med anderson, var godt for vores hold da vi skal have kørt de nye ind, for ingen ved hvor lang tid scholes holder mere .