Se fuld version : Ny manager
Rasmus-K-J
21-02-2008, 20:27
Altså ved godt den har været oppe før, meen hvem tror i der bliver træner efter Sir. Alex?
Og gerne seriøse, ikke Roy Keane osv. Gerne lidt mere realistisk som i kunne tro bestyrelsen ville ansætte!
Martinsen
21-02-2008, 20:40
Altså ved godt den har været oppe før, meen hvem tror i der bliver træner efter Sir. Alex?
Og gerne seriøse, ikke Roy Keane osv. Gerne lidt mere realistisk som i kunne tro bestyrelsen ville ansætte!
Hvis man ikke må nævne en mand som Roy Keane, har jeg svært ved at tage dette emne seriøst. Siger ikke han er den perfekte arvtager, men får han sucess i Sunderland vil han da være oplagt??
Rasmus-K-J
21-02-2008, 20:43
altså føler ikk roy keane er en der vil kunne tage over nu og her. Taler om en der kunne tage over snart. For har på fornemmelsen at hvis der er cl sejr iår stopper verdens bedste træner. Og tager til VM 2010 med scotland
Jeg er egentlig lidt ligeglad med det lige nu, for SAF skal blive på tronen i flere år endnu, og når tiden kommer, så håber jeg, at SAF også har et ord at få sagt. Måske Solskjaer?, måske Cantona?, måske Roy Keane? Eller Querioz, nu når han er højre hånd for Fergie?
Hvis vi vinder CL i år, så tror jeg han fortsætter.. Det kunne ligne mig, hvis Giggs valgte at stoppe, hvis vi vandt CL..
Jeg kan slet ikke forholde mig til hvilken træner der er bedst til at tage over for SAF lige nu, for det er helt irelevant.. og desuden tror jeg ikke SAF træner et andet hold efter United.. han kan godt lide skotland, men tror ikke han bliver træner for andre hold efter United.. han stopper først hos os når han ikke har motivationen mere, og jeg håber meget at han får lov til at få stor indflydelse på træneren der skal tage over for ham..
Jeg er sikker på at det bliver en gammel United mand der bliver den næste manager. Keane, B Robson, Coppell og måske endda Steve Bruce er mine mest seriøse kandidater. Og Carlos Q kan vel heller ikke afskrives da han allerede er integreret på OT
United DK
21-02-2008, 21:20
altså føler ikk roy keane er en der vil kunne tage over nu og her. Taler om en der kunne tage over snart. For har på fornemmelsen at hvis der er cl sejr iår stopper verdens bedste træner. Og tager til VM 2010 med scotland
Nu er Ferguson ikke færdig snart, og da George Burley lige er blevet ansat som skotsk landstræner, og dermed er udpeget som manden der skal fører Skotland til VM 2010, så er det skotske landshold ikke en mulighed. Jeg tror heller en CL-sejr vil få Ferguson til at stoppe, og jeg håber det så sandelig heller ikke, for vi kan ikke få en bedre manager.
Keane er vel en seriøs udfordrer til jobbet, når det en dag bliver ledigt. Forhåbentlig tager Fergie et par år mere, for ingen kan måle sig med ham.! Jeg tror Carlos Queiroz måske kunne blive tilbudt rollen når dagen en dag kommer. Ellers er personer som Hughes, Keane og Coppell vel de bedste bud på en tidligere United spiller, som evt skulle tage over.
Neville, Giggs og Solskjær vil formentlig alle være en del af trænerteamet i United, i større eller mindre grad, indenfor få år. Men ikke umiddelbart som manager selvfølgelig..
Parkohargo
21-02-2008, 23:08
Man tør næsten ikke tænke på den dag at Fergie stopper..damn det bliver sku mærkeligt. Håber på han kan fortsætte i en del år frem endnu, men ellers vil jeg også tippe en tidligere united spiller som manager, i samarbejde med quieroz sikkert.
Flax_Generous
21-02-2008, 23:30
Carlos Q er vel det mest oplagte bud. Han står alligevel for den daglige træning og lader til at have stor indflydelse på spillerkøb, spillerne og holdets taktik. Har SAF ikke også udtalt, at han betragter Carlos Q som hans bedste køb?
Jeg frygter dog den dag SAF træder tilbage. Jeg tror ikke, at vi finder en manager som kan overtage i første forsøg uanset hvem det så end er. Vi ramler næppe ind i en ny tørke, men det bliver ikke let. Hvis United er et one-man-team, så er det jo SAF som er denne ene mand. Jeg håber, at han bliver frosset ned, så vi en dag kan fryse ham op og genoplive ham igen. Han må for min skyld gerne leve og træne United for evigt.
Flax_Generous
21-02-2008, 23:39
En outsider som måske kunne gøre det godt ville være Juande Ramos. Jeg er virkelig imponeret over hans præstationer i Sevilla og Tottenham. Og i modsætning til de fleste andre gode managers spiller han attraktiv og underholdende fodbold.
Hughes, Keane, O'Neill og Coppell er også gode bud, men jeg mener ikke, at nogle af dem har bevist nok til at følge i SAF's fodspor.
Men jeg holder stadig på, at Carlos Q er favorit og det mindst risikable bud.
Jeg har også svært at se Ferguson stoppe snart - det er han da for frisk til og han har da ikke gjort det dårligt de seneste sæsoner? hvorfor skulle han stoppe - nej, lad os vente og se!
Men til den tid er jeg sikker på at det bliver en der tidligere har haft noget at gøre med United - en af de gamle koryfær, Keane el.lign :devill:
Martinsen
22-02-2008, 00:17
Jeg har også svært at se Ferguson stoppe snart - det er han da for frisk til og han har da ikke gjort det dårligt de seneste sæsoner? hvorfor skulle han stoppe - nej, lad os vente og se!
Men til den tid er jeg sikker på at det bliver en der tidligere har haft noget at gøre med United - en af de gamle koryfær, Keane el.lign :devill:
Hov hov. Keane må du ikke nævne det er helt urealistisk:confused:
Hov hov. Keane må du ikke nævne det er helt urealistisk:confused:
Hehe! det passer jeg så på med :) men en af de gamle koryfæer - så må I selv tænke jer til hvem ;)
Der er iingen vished om det og sålænge der ikke er vished om Fergusons planer, så syntes jeg det er svært at vurdere situationen, specielt når man ikke ved hvordan han efterlader holdet.
Men tror bestemt ikke Ferguson bliver skotsk landstræner. Mit kendskab til Ferguson siger at han stopper som træner i United. end of story.
Men Keane vil jeg gerne se i rollen, mens jeg ikke er glad for QueirozzzzZZZzzzZZz.
Martinsen
22-02-2008, 01:24
Der er iingen vished om det og sålænge der ikke er vished om Fergusons planer, så syntes jeg det er svært at vurdere situationen, specielt når man ikke ved hvordan han efterlader holdet.
Men tror bestemt ikke Ferguson bliver skotsk landstræner. Mit kendskab til Ferguson siger at han stopper som træner i United. end of story.
Men Keane vil jeg gerne se i rollen, mens jeg ikke er glad for QueirozzzzZZZzzzZZz.
Fergie stopper efter United det er jeg overhovedet ikke i tvivl om! Verdensbedste træner giver alt hvad han har i United og så trækker han sig tilbage. Queiroz vil jeg ikke have, men der er heldigvis masser af andre fine alternativer! Keane, Bruce, Keane, Mourinho osv.
Flax_Generous
22-02-2008, 03:47
Queiroz vil jeg ikke have, men der er heldigvis masser af andre fine alternativer! Keane, Bruce, Keane, Mourinho osv.
Hvorfor vil du have Mourinho, men ikke Carlos Q? Den forstår jeg ikke helt.
En af de to Keane'er kender jeg ikke. Medmindre det er Robbie Keane? ;)
Jeg holder stadig på Carlos. Han har lært af den bedste og virker i forvejen langt mere involveret end nogen anden assistenttræner, jeg lige kan komme på. Juande Ramos er mit lidt mere vovede bud. Hvis han da kan fortsætte med at imponere. Keane har stadig meget at bevise. Det samme har Hughes og Coppell vel også endnu. Moyes og O'Neill er jeg også tvivlsom i forhold til, selvom de er noget mere prøvede.
Tror det bliver Querioz. Han kender spillerne, klubben og har været her i mange år efterhånden. Derfor vil det virke dumt, at hente en hel ny ind. Han er Fergies højrehånd, og Fergie roser ham til skyerne, så tror godt han kan forvente jobbet efter ham. Om nogle år ser vi måske Keane eller Hughes på posten.
Glory Man United
22-02-2008, 07:35
Fergie stopper efter United det er jeg overhovedet ikke i tvivl om! Verdensbedste træner giver alt hvad han har i United og så trækker han sig tilbage. Queiroz vil jeg ikke have, men der er heldigvis masser af andre fine alternativer! Keane, Bruce, Keane, Mourinho osv.
Findes der to Keaner?? ;) jeg har svært ved at se Bruce som den næste. HAn har ikke ligefrem haft den store succes.
Carlos Q er vel den mest enkle og simple løsning. Og skulle SAF stoppe snart, bliver det vel ham. Men bliver chefen f.eks. 5 år til, tror jeg ikke Carlos er i klubben mere. Og hvordan manager situationen ser ud til den tid, ved ingen vel
Mikkelsen
22-02-2008, 08:01
Emner:
Hughes - Hvis det bliver en brite - så bliver det Hughes
Bruce - har ikke vist nok - ham ville jeg godt afskrive
Coppel - en mulighed, har gjort det godt for Reading
Keane - for useriøst at snakke om ham de næste 5 år.
Quirouz - Håber jeg personligt på at det bliver, er kompetent på alle områder
En Italiener (hvem det bliver afhænger af hvornår SAF stopper) men en god mulighed.
Glory Man United
22-02-2008, 08:15
Emner:
Hughes - Hvis det bliver en brite - så bliver det Hughes
Bruce - har ikke vist nok - ham ville jeg godt afskrive
Coppel - en mulighed, har gjort det godt for Reading
Keane - for useriøst at snakke om ham de næste 5 år.
Quirouz - Håber jeg personligt på at det bliver, er kompetent på alle områder
En Italiener (hvem det bliver afhænger af hvornår SAF stopper) men en god mulighed.
Coppell? Fordi man gør det godt for en bundklub, er det altså ikke det samme som at styre verdens største klub. Han har været manager i 20 år, men har aldrig haft en god klub.
Forstår ikke hvorfor det absolut skal være en tidl. United spiller. Hvis SAF stopper indenfor 1 år eller 2, så er det OK at komme med bud. Men fortsætter han 4-5 år endnu, er det kropumuligt at komme med bud.........
En nævnte Juande Ramos som outsider. Det kunne sagtens være. Han gjorde det fremragende i Sevilla, og starten har været fin i Spurs. Kan han præstere for Spurs her de kommende par år, er han bestemt med i billedet. Han står samtidig for noget god angrebsvillig fodbold..
Martinsen
22-02-2008, 09:27
Hvorfor vil du have Mourinho, men ikke Carlos Q? Den forstår jeg ikke helt.
En af de to Keane'er kender jeg ikke. Medmindre det er Robbie Keane? ;)
Jeg holder stadig på Carlos. Han har lært af den bedste og virker i forvejen langt mere involveret end nogen anden assistenttræner, jeg lige kan komme på. Juande Ramos er mit lidt mere vovede bud. Hvis han da kan fortsætte med at imponere. Keane har stadig meget at bevise. Det samme har Hughes og Coppell vel også endnu. Moyes og O'Neill er jeg også tvivlsom i forhold til, selvom de er noget mere prøvede.
Ja der kom vist en Keane for meget med:lolol:
Det er ganske enkelt fordi jeg mener at Mourinho er blandt verdens bedste managers, og Queiroz formåede ikke at lave noget stort i Madrid. Så udfra det vurderer jeg umiddelbart Mourinho til at være en noget bedre manager
Jeg dør af skræk når United engang skal have ny manager.. Vi kan være heldige at spillet forbliver flot og offensivt og at der ikke kommer de store forandringer, men det kan også gå gruelig galt..
Men mon ikke Sir Alex får noget at skulle have sagt mht valg af ny manager..
Håber dog ikke det bliver aktuelt foreløbigt..
Glory Man United
22-02-2008, 09:51
Jeg dør af skræk når United engang skal have ny manager.. Vi kan være heldige at spillet forbliver flot og offensivt og at der ikke kommer de store forandringer, men det kan også gå gruelig galt..
Men mon ikke Sir Alex får noget at skulle have sagt mht valg af ny manager..
Håber dog ikke det bliver aktuelt foreløbigt..
Enig. Det bliver nervepirrende. Den sidste legende, som skulle erstates var Sir Matt, og her valgte man indefra (Wilf McGuinness)...hvor længe var det han holdt? Herefter fulgte Frank O'Farrell, Tommy Docherty, Dave Sexton og Ron Atkinson. Ingen af dem havde succes (Docherty var vel acceptabelt, men han valgte jo så at knalde med fysioterapeutens kone :p ).
Jeg håber ved gud SAF tager 4-5 år mere. Og hvis han gør, aner vi ikke hvorda managerverdenen ser ud
Mit kvalificerede gæt er Mourinho og det faktisk allerede til sommer. Argumenter:
Mourinho har ikke fundet en ny klub endnu. Han har ellers haft muligheder for en klub som Bayern som er en af de absolutte topklubber i Europa og de viser endda store tegn på ambitioner. Desuden har Mourinho en klausul i sin kontrakt med Chelsea om at han ikke må skrive under med engelske klubber før til sommer. Af engelske klubber som ville være interessante er der Liverpool og United. Liverpool har nogle meget dominerende ejere som gerne vil være med til at bestemme, noget som Mourinho allerede har været udsat for, så tror ikke han ville være interesseret i at tage derhen igen.
Fergie ville aldrig nævne før tid at han stoppede. Den fejl har han gjort en gang før, og det er ikke noget han gør igen. Udover det har han netop rundet de 20 år som manager og det er et passende tidspunkt at trække sig på. Desuden har han altid sagt at han ville have et passende hold at give videre til den næste. Han har gang på gang beskrevet dette hold som hans muligvis stærkeste indtil videre.
Desuden tror jeg Mourinho er en af de eneste som ville være i stand til ikke bare at løfte arven fra Fergie, men måske løfte os en lille smule på sigt. Hvis vi fik trænere som Bruce, Keane osv ville det være et markant skridt ned af, mens Quiroz i bedste fald bare ville være en dårlig kopi. Mourinho ville rent faktisk kunne give os noget nyt samt være i stand til at skabe en kanon stemning, noget han beviste i Chelsea hvor spillerne til sidst næsten var villige til at dø for ham.
Udover det ville Mourinho også være noget værd i medieverdenen. Det er tydeligt at hver gang Fergie skal give et interview så er det ikke just frivilligt, mens Mourinho virklig er den helt store gøgler. Han ville formentlig kunne fjerne en del af opmærksomheden fra Ronaldo, Rooneyu osv.
Ved godt at Mourinho ikke var voldsomt offensivt, men mener slet ikke det er så slemt som mange forsøger at gøre det til. Han præsterede at skabe et af de bedste kontrahold længe, samt han fik Chelseas spillere til at overpræstere voldsomt. Prøv at forestil jer hvad han ville kunne gøre ved vores spillere!
Jeg har hele tiden tænkt på Juande Ramos, hvis det utænkelige sker.. han lavede kanon resultater med sevilla, og i tottenham, har han bibeholdt det gode angrebsspil, men samtidig fjernet rigtig meget af det dårlige forsvarsspil.. før han kom til var de jo det hold der havde lukket alleflest mål ind, men nu har de et ganske habilt forsvar, hvilket vi også så i kampen mod os..
United DK
22-02-2008, 10:50
Queiroz er det oplagte valg, fordi han er ass. træner, men personligt håber jeg det bliver enten Martin O'Neill eller, hvis det SKAL være en tidl. United-spiller, Mark Hughes. De har begge vist deres værd på højt niveau, og især O'Neill har vist, at han er en kompetent manager, ved bl.a. at tage et middelmådigt Leicester-hold til tre Liga Cup-finaler indenfor fire sæsoner (1996/97, 1998/99, 1999/00), hvoraf de vandt de to i 1997 og 2000. Derudover fik han Celtic helt frem til UEFA Cup-finalen i 2003, hvor man kun tabte efter forlænget spilletid til et Porto-hold, som året efter vandt CL.
Mark Hughes har fået Blackburn i UEFA Cuppen de seneste to sæsoner, og før det fik han Wales i play-off til EM 2004, hvor de dog tabte knebent med 1-0 til Rusland over to kampe. I selvsamme kval. slog Wales også Italien med 2-1 (http://www.uefa.com/competitions/euro/history/season=2004/round=1579/match=69259/index.html) på Millennium.
Nogen nævner Mourinho som en mulighed, men ham vil jeg ALDRIG se som United-manager. Så er jeg ligeglad med, at han er fantastisk manager, og hvad ved jeg, det er en principsag for mit vedkommende, for jeg afskyr ham.
Parkohargo
22-02-2008, 11:05
Kan simpelthen ikke se hvorfor det lige skal være en tidligere United spiller der skulle komme ind og erstatte Fergie. Keane er da en mulighed men slet ikke endnu. Så hellere vente en fem-seks år for at se hvordan han klarer sig. Synes ikke jeg kan komme på andre kompetente tidligere united spillere der ville kunne gøre det.
Carlos er do selvfølgelig den oplagte men har alligevel lidt svært ved at se det for mig..
Juande Ramos.. ja han ville være en mulighed, men her vil jeg sku hellere se en Mourinho. Den mand har haft nogle fantastiske præstationer med tidligere hold og førte f.eks. fc porto til en CL titel. Uanset hvem det bliver.. vil det være meget meget mærkeligt og vi vil sikkert løbe ind i en dårlig periode.
Håber never ever fergie stopper lol..:)
schousboe9
22-02-2008, 11:15
Synes det virker ret oplagt, at Carlos tager over når den tid kommer... Og det ville absolut ikke gøre mig noget!
Nogen siger han ikke leverede noget særligt i Madrid, men det er altså 5 år siden, og han havde ingen nævneværdig erfaring om træner på højeste niveau... men lur mig om han ikke har lært et trick eller to siden da??;)
Desuden kender han klubben ud og ind, er vellidt blandt spillerne (så vidt jeg lige ved, i hvert fald) og han var trods alt hovedmanden bag indkøbene af Nani og især Anderson, som jo uden tvivl har været vores bedste indkøb i år!
Når dette så er sagt, vil jeg stadig tro, at Fergie ikke stopper før han skal køres derfra i en rustvogn. Den mand brænder simpelthen alt for meget for fodbolden og for United, så med mindre han inden for den nærmeste fremtid river endnu en Treble, tror jeg ikke han stopper. Heller ikke hvis det skulle lykkes at vinde CL. Han vil seføli stoppe på toppen, men uanset hvordan United klarer sig de næste sæsoner, kan det jo ikke undgås, at den længstsiddende og mest succesfulde manager nogensinde slutter på toppen! :)
Dahlmann
22-02-2008, 11:42
Nogen siger han ikke leverede noget særligt i Madrid, men det er altså 5 år siden, og han havde ingen nævneværdig erfaring om træner på højeste niveau... men lur mig om han ikke har lært et trick eller to siden da??;)
Ingen nævneværdig erfaring?!?!? Manden har bl.a. været portugisisk- og sydafrikansk landstræner landstræner, plus at han også har været træner for Sporting CP (blandt andet en af grundende til et frugtbart samarbejde med den klub)... han må da have fået noget erfaring ud af det, for hvis manden som 50 årig overtager posten i real madrid, uden erfaring er der da virkelig noget galt...
Jeg er selv stor modstander af at have queiroz som træner, og håber da heller aldrig han bliver det for os. det er okay han kan være assistent, for der er kommet nogle gode ting ud af at have ham, men manden skal ALDRIG være united træner...
Det oplagte valg for mig at se, er helt klart Jose Mourinho.. en mand der er ligeså kontroversiel som vores egen SAF, faktisk en del mere kontroversiel, og samtidig er han en af de bedste taktikere i verden.. Og den dag Fergie træder af, vil jeg da hellere end gerne se verdens bedste træner overlade posten til den næstbedste som står med gode kort for at skabe succes for os, da organisationen hos os er markant anderledes end hos Chelskij, hvor Mourinho havde visse spillere han skulle have i truppen...
Glory Man United
22-02-2008, 11:52
Det oplagte valg for mig at se, er helt klart Jose Mourinho
Sjovt som mange pludselig elsker Mourinho :p
United DK
22-02-2008, 11:55
Sjovt som mange pludselig elsker Mourinho :p
Ja, jeg fatter det ikke. En mand som vi har svinet til, men hvis han kan vinde os nogle titler, så er han god nok. :whine:
Glory Man United
22-02-2008, 11:57
Ja, jeg fatter det ikke. En mand som vi har svinet til, men hvis han kan vinde os nogle titler, så er han god nok. :whine:
Jeg melder mig i koret og spørger: Hvad med Wenger? Han har stablet eget hold på benene uden de helt store økonomiske midler. Lad os lave en byttehandel: Wenger for SAF....Og så napper vi Martin Keown som assistent :titte:
schousboe9
22-02-2008, 12:14
Ingen nævneværdig erfaring?!?!? Manden har bl.a. været portugisisk- og sydafrikansk landstræner landstræner, plus at han også har været træner for Sporting CP (blandt andet en af grundende til et frugtbart samarbejde med den klub)... han må da have fået noget erfaring ud af det, for hvis manden som 50 årig overtager posten i real madrid, uden erfaring er der da virkelig noget galt...
Jeg er selv stor modstander af at have queiroz som træner, og håber da heller aldrig han bliver det for os. det er okay han kan være assistent, for der er kommet nogle gode ting ud af at have ham, men manden skal ALDRIG være united træner...
Det oplagte valg for mig at se, er helt klart Jose Mourinho.. en mand der er ligeså kontroversiel som vores egen SAF, faktisk en del mere kontroversiel, og samtidig er han en af de bedste taktikere i verden.. Og den dag Fergie træder af, vil jeg da hellere end gerne se verdens bedste træner overlade posten til den næstbedste som står med gode kort for at skabe succes for os, da organisationen hos os er markant anderledes end hos Chelskij, hvor Mourinho havde visse spillere han skulle have i truppen...
Jeg vidste den ville komme! ;)
Jeg mener seføli ,at han ikke havde prøvet at håndtere det pres, der er forbundet med at træne klubber som Real og United osv., og selvom han var portugisisk landstræner, var de den gang ikke på det niveau de er idag, og selvom presset seføli var da i Sporting, var det stadig overhovedet ikke at sammenligne med det der er i Real og United. Og landstræner for Sydafrika, ja behøver jeg sige mere??
Det var bare det jeg mente med "nævneværdig". At han har trænet Portugal og Sydafrika i sin tid er i denne sammenhæng ikke "nævneværdig" = værd at nævne, da de slet ikke kan sammenlignes med presset i de større europæiske klubber, men nu hvor han har været i en af disse i en årrække mener jeg han er bedre rustet nu.
Men MOURINHO!? No f*****g way! Den mand er indbegrebet af alt hvad jeg hader!! Arrogance, ubegrundet overlegenhed, nedladende attituder og... ja, gider ikk' fortsætte, I kender ham jo alle sammen! Bare fordi vi sikkert ville vinde med ham, er det slet ikke det værd i forhold til al den dårlige omtale United ville få, og med ham ved roret ville vi uden tvivl (gen)overtage positionen som Englands ubestridt mest hadet hold!
Den mand skal aldrig nogensinde betræde Old Traffords græs igen medmindre han møder op med et eller andet nyt sekunda hold for at få ørene i maskinen!
Martinsen
22-02-2008, 16:07
og med ham ved roret ville vi uden tvivl (gen)overtage positionen som Englands ubestridt mest hadet hold!
Den mand skal aldrig nogensinde betræde Old Traffords græs igen medmindre han møder op med et eller andet nyt sekunda hold for at få ørene i maskinen!
Hvem er mere hadet end os nu ???:confused: I øvrigt er jeg da bedøvende ligeglad med om ´folk kommer til at hade os, det gør blot vores sejre endnu bedre!!Jeg synes på mange måder at det er fedt, der er så mange der har noget imod United! Vi har ganske enkelt været for gode! Der er stortset ikke en fodbold interresseret der ikke har en mening om United. Enten hader man United, eller også elsker man dem ligesom os!
schousboe9
22-02-2008, 16:18
Hvem er mere hadet end os nu ???:confused: I øvrigt er jeg da bedøvende ligeglad med om ´folk kommer til at hade os, det gør blot vores sejre endnu bedre!!Jeg synes på mange måder at det er fedt, der er så mange der har noget imod United! Vi har ganske enkelt været for gode! Der er stortset ikke en fodbold interresseret der ikke har en mening om United. Enten hader man United, eller også elsker man dem ligesom os!
Chelsea! Og hvis det ikke længere er tilfældet, skyldes det udelukkende Mourinhos afgang fra klubben.
Martinsen
22-02-2008, 16:49
Chelsea! Og hvis det ikke længere er tilfældet, skyldes det udelukkende Mourinhos afgang fra klubben.
Tror i bund og grund aldrig Chelsea har været mere hadet end os Mourinho eller ej! Ved godt Fergie var ude at udtale sig om det, men inderst inde tror jeg sku stadigvæk det var os folk brød sig mindst om. Der skulle i hvertfald ikke mange sejre til, for at det blussede kraftigt op igen:lolol: Og jeg nyder det!
Mourino... NO WAY.. aldrig.. Han er en god træner?? ja, men newer.. og det er en princip sag.. den slags fodbold er simpelthen for sørgelig.. og så bryder jeg mig bare ikke om ham.. nu ved jeg godt nok ikke hvordan spillet var i porte da han vandt med dem, men det han diskede om med i chelsea er nok for mig..
olsen9670
22-02-2008, 19:09
jeg siger ogsae nej til murinho vi skal have endnu en skotte og det skal bare blive david moyes det han goer med everton er helt vildt naer man ser paa spillermaterialet beklager nogle af ordene men sidder i england
Det sku da ikke undre mig at Fergies overtager(e) bliver gamle koryfæer, hvor trænerteamet vil blive et helt nyt fodboldkoncept, som vil bestå af : Roy Keane, Gary Neville, Paul Scholes, Ryan Giggs og Ole Gunnar Solskjæer. De alle 5 bliver klubbens manager og det kunne være fedt, for de kender Fergie ind og ud, og ved hvad han har gjort, og kender klubben ind og ud og dermed fortsætte den måde Fergie har styret klubben på. IMO kunne det blive vildt fedt.
Jeg har min kilde herfra :D : http://indkast.dk/index.php?nyhed=34534
Noget kunne da ihvertfald tyde på at Giggsy bliver en del af træner teamet på et tidspunkt :)
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-10546496.html
Det sku da ikke undre mig at Fergies overtager(e) bliver gamle koryfæer, hvor trænerteamet vil blive et helt nyt fodboldkoncept, som vil bestå af : Roy Keane, Gary Neville, Paul Scholes, Ryan Giggs og Ole Gunnar Solskjæer. De alle 5 bliver klubbens manager og det kunne være fedt, for de kender Fergie ind og ud, og ved hvad han har gjort, og kender klubben ind og ud og dermed fortsætte den måde Fergie har styret klubben på. IMO kunne det blive vildt fedt.
Jeg har min kilde herfra :D : http://indkast.dk/index.php?nyhed=34534
Hehe. Ja det kunne sgu være spændende at se.
Neville kunne styre forsvaret, Keane og Scholes midtbanen, Solskjær angrebet og så kunne Giggs stå for den mere personlige del, altså snakke med spillerne og sådan :D
Ej, helt ærligt så tror jeg aldrig sådan noget ville blive en succes. Der skal være én mand der har det sidste ord, ellers bliver det en magtkamp mellem alle trænerne. Med mindre Neville, Scholes, Giggs, Keane og Solskjær tænker fuldstændig ens. Og det er vel en umulighed.
Hehe. Ja det kunne sgu være spændende at se.
Neville kunne styre forsvaret, Keane og Scholes midtbanen, Solskjær angrebet og så kunne Giggs stå for den mere personlige del, altså snakke med spillerne og sådan :D
Ej, helt ærligt så tror jeg aldrig sådan noget ville blive en succes. Der skal være én mand der har det sidste ord, ellers bliver det en magtkamp mellem alle trænerne. Med mindre Neville, Scholes, Giggs, Keane og Solskjær tænker fuldstændig ens. Og det er vel en umulighed.
Ja tror også helt afgjort at det du siger ville blive en succes. Dog skal Keane ikke styre midtbanen, han skulle være manageren. Han er den eneste af dem som indtil videre har prøvet at være manager, plus at han jo altid har været lederen på holdet, hvilket han jo så også kunne blive på træner teamet.
Så med Neville som forsvarstræner, Scholes som midtbanetræner, Solskjær som angrebstræner, og så Giggs som ungdomstræner eller den med ansvaret for den personlige del som du siger, og så eventuelt VDS som målmandstræner "Rocking" .
I starten skulle Queiroz være assistent fordi at han alt den erfaring som de andre mangler, og så kunne en af de andre senere tage over for ham når han engang stopper.
Hvor ville det være vildt! :D
Ja tror også helt afgjort at det du siger ville blive en succes. Dog skal Keane ikke styre midtbanen, han skulle være manageren. Han er den eneste af dem som indtil videre har prøvet at være manager, plus at han jo altid har været lederen på holdet, hvilket han jo så også kunne blive på træner teamet.
Så med Neville som forsvarstræner, Scholes som midtbanetræner, Solskjær som angrebstræner, og så Giggs som ungdomstræner eller den med ansvaret for den personlige del som du siger, og så eventuelt VDS som målmandstræner "Rocking" .
I starten skulle Queiroz være assistent fordi at han alt den erfaring som de andre mangler, og så kunne en af de andre senere tage over for ham når han engang stopper.
Det ville være for vildt, og vel egentlig også den første gang i historien..
Jeg skrev så at jeg IKKE tror det ville blive en succus :)
Men som du stiller det op, med Keane som den med det sidste ord i diskussioner, kunne der da være en mulighed for, at det ville blive en succus.
Men én ting er helt sikkert: Inden man begynder på sådan nogen, så SKAL det stå klart for de forskellige folk, hvilken position de har. Jeg tror aldrig det ville gå, hvis de alle sammen havde samme position og magt.
Det kunne sgu være sjovt at se i praksis. Med Keane siddende i jakkesæt, som manager, og så Neville, Scholes og Solskjær, stående ude på sidelinien og diagere :D
Meeen igen: Jeg tror det er ønsketænkning. For den mindste splid mellem trænerne ville jo virkelig være skidt.
EDIT: Saha kunne være fysioterapeut :lolol: Han må efterhånden kende lidt til det med skader :D
Kunne være for fedt irl.. men alle skulle være enige om at en(fx. keane) havde det sidste ord, og det skal kun være ham der bestemmer når kampen bliver spillet.. self i samråd med de andre det er klart, men kunne være fedt, men det ville aldrig funke..
Rasmus-K-J
22-02-2008, 20:34
Tror ikke jeg har fået forklaret mig helt hvad jeg mener med dette topic, sorry hvis jeg ikkke har.
Men det jeg dybbet set mener er, hvis nu alex vælger at stoppe, som jeg ikke håber, han er jo verdens bedste træner! Ikke bare nu, men i historien. Men hvis det nu sker indenfor de næste 3 år han stopper, tror jeg ikke på Keane er et seriøs bud endnu. Og på den måde mener jeg Roy Keane er useriøs at tale om. Og tror heller ikke mange af spillerne ville kun tage odre fra en de har spillet med, især nogle som Ronaldo, Rooney, Vidic, Evra, Saha
Kunne være for fedt irl.. men alle skulle være enige om at en(fx. keane) havde det sidste ord, og det skal kun være ham der bestemmer når kampen bliver spillet.. self i samråd med de andre det er klart, men kunne være fedt, men det ville aldrig funke..
Man skal aldrig sige aldrig. Desuden ved vi jo Neville og Keane var som brødre, og de resterende parter, mon ikke de har den store respekt for hinanden, at de godt kunne dele det hele mellem sig? Seriøst, mit bud kunne være de fem herrer bliver managers i en og samme tid. Jeg ser ikke nogen problem, før det bliver afprøvet :)
Lorensen
22-02-2008, 21:12
Altså nu er jeg den mere CRAZY type, så her er mit bud på en fremtidig træner kvadruppel:
Brown, Fletcher, O'Shea og Silvestre.
De kender alle klubben ud og ind, og må da om nogen have sluget til sig af Sir Alex's viden om håndteringen af Manchester United. Det eneste problem for mig er, hvem der skal have det endelige ord at skulle have sagt. Hælder lidt til enten Silvestre eller Fletcher, da de må være ligeså gode som deres landsmænd Ferguson og Wenger til jobbet. !
Lad os håbe, at SAF aldrig stopper!
Ej, spøg til side.
Der bliver nævnt mange spændende navne i denne debat.
Når SAF stopper, og vi skal have en ny manager, så bliver Manchester Uniteds opgave vel at finde en mand, der passer til vores fodboldfilosofi. En træner som Mourinho (der bliver nævnt af en del herinde) er i min optik ikke realistisk. Chelsea spillede en gang kedelig og kontrollende fodbold under Mourinho. Chelsea var ikke meget for at frigive kræfter til det offensive spil, og derfor blev mange af deres kampe heller ikke vundet særlig stort eller på en overbevisende måde. Selvom de havde super offensive og kreative kræfter, så valgte de ofte bare at køre bolden rundt i egne rækker, når de var foran. Ville vi kunne acceptere denne form for fodbold, når vi de sidste mange år har været vant til offensivt flot fodbold? Jeg tror det ikke.
Carlos Queiroz. Hmmm. Hvad har folk imod ham? SAF og ham må som udgangspunkt vel have nogenlunde samme fodboldfilosofi - ellers ville deres samarbejde ikke være så velfungerende som det er tilfældet? Manden må også have nogle kompetencer ellers ville SAF da aldrig have taget ham tilbage da han blev fyret i Madrid? Om han egner sig som manager for United - jeg synes, at han skal have chancen for at bevise, at han magter opgaven. Han kender trods alt klubben, spillerne, har haft den bedste mentor man kunne tænke sig - det er da rene plusser.
Ellers er jeg også en af dem, der tror, at det bliver en tidligere United-mand, der kommer til at overtage efter SAF. Men jeg håber, at det bliver en med samme fodboldfilosofi som SAF - for jeg er stor fan af det flotte offensive fodbold vi i de fleste kampe spiller!
Lad os håbe, at SAF aldrig stopper!
Ej, spøg til side.
Der bliver nævnt mange spændende navne i denne debat.
Når SAF stopper, og vi skal have en ny manager, så bliver Manchester Uniteds opgave vel at finde en mand, der passer til vores fodboldfilosofi. En træner som Mourinho (der bliver nævnt af en del herinde) er i min optik ikke realistisk. Chelsea spillede en gang kedelig og kontrollende fodbold under Mourinho. Chelsea var ikke meget for at frigive kræfter til det offensive spil, og derfor blev mange af deres kampe heller ikke vundet særlig stort eller på en overbevisende måde. Selvom de havde super offensive og kreative kræfter, så valgte de ofte bare at køre bolden rundt i egne rækker, når de var foran. Ville vi kunne acceptere denne form for fodbold, når vi de sidste mange år har været vant til offensivt flot fodbold? Jeg tror det ikke.
Nej vi ville ikke acceptere det.. eller jeg ville hvertfald ikke det er helt sikkert.. så kan man sku lige så godt begynde og se italiensk fodbold..
Det jeg bare håber allermest er at SAF får noget at skulle ha sagt ang ny træner når SAF træder tilbage..
PerRonaldo
22-02-2008, 23:19
Morinho nej tak!! Så kan vi starte med at sælge nani, anderson og ronaldo, for de er alt for kreative til hans filosofi. Efter hvad jeg kunne se på hans chelsea hold skulle alle hjælpe til i defensiven, og det må i hvert fald afskrive nani og ronaldo. Han ville ødelægge alt det Fergie han har bygget op igennem hans fantastiske karriere. Ja, vi ville nok stadig vinde mesterskaber, men så ville det blive the chelsea way, med dødkedelige kampe, som vi har foragtet i så mange år!
Jeg ved ikke hvem det skal være og er sådan set også ligeglad, for der er ingen der kan løfte den kæmpe arv fra fergie. Jeg kunne godt være bange for at vi kommer med i det moderne fodboldsamfund hvor man skifter træner/manager hvert 3. år eller oftere..
Hvis jeg skal komme med et bud må det være Carlos, og hvis vi så kunne få scholes, giggs, neville og solskjaer som trænere ville vi stadig have en slags grundstamme, og ikke alt for meget nyt. Men dette er forhåbentligt først aktuelt om mange år, og ikke til sommer, som nogen var inde på, for tror ikke han vil kunne forlade sådan et fantastisk hold han er ved at bygge op!
Er jeg den eneste der sådan har det mærkeligt med at snakke om hvem der skal erstatte fergie? Som om man allerede taler ham i datid(tror også jeg selv gjorde det) jeg føler mig underligt til mode, og jeg håber sgu ikke som nogen er inde på at han stopper til sommer, det ville være som at spinge en atombombe lige hvor jeg bor!
Jeg ved ikke hvem det skal være og er sådan set også ligeglad, for der er ingen der kan løfte den kæmpe arv fra fergie. Jeg kunne godt være bange for at vi kommer med i det moderne fodboldsamfund hvor man skifter træner/manager hvert 3. år eller oftere..
Er jeg den eneste der sådan har det mærkeligt med at snakke om hvem der skal erstatte fergie? Som om man allerede taler ham i datid(tror også jeg selv gjorde det) jeg føler mig underligt til mode, og jeg håber sgu ikke som nogen er inde på at han stopper til sommer, det ville være som at spinge en atombombe lige hvor jeg bor!
Helt enig.. Er også nervøs for at vi ansætter en træner der har instant succes men som er væk igen efter 4 år, enten til en anden klub eller pension.. jeg ofrer gerne alt guld og sølv de første 3-4-5 år, hvis det munder ud i at vi får en periode, og træner som varer ved i over 20 år.. hvor gammel var Grand old man da han kom til klubben???
Og ja jeg syntes også det er underligt at tale om, da jeg føler at han efterhånden er en af de eneste trænere med den filosofi.. Sindsygt godt forsvarsspil, men samtidig et fedt angreb, og sidst men ikke mindst, TEAM-SPIRIT, og ingen er over holdet.. især det sidste med ingen er over holdet, tror jeg vi får meget svært ved at finde efter SAF, og det er en stor del af united og dens historie gennem de sidste mange år..
Den dag SAF stopper bliver helt sikkert en af de værste, og tør slet ikke tænke på det.. når man sidder her, føler man at det bliver som at miste en mand har tæt på livet, fordi han bare har betydet så meget..
PerRonaldo
22-02-2008, 23:41
Ja og dengang han "stoppede" sagde mange eksperter og andre trænere at det var det helt rigtige tidspunkt. Efterfølgende sæson sagde de også "han skulle have stoppet imens legen er god" og bla bla bla.. Nu har han så vundet mesterskabet og nu har han igen bygget et storhold op, tror ikke vi ville have mange af de spillere vi har den dag idag, hvis fergie ikke var der. En dygtig træner er ikke ensbetydende med, at han er en dygtig spotter, bare se benitez.
En anden ting jeg kom til at tænke på er ,at han snakker meget om, at han mener giggs, scholes og neville stadig har nogle rigtige gode år foran sig. Måske er det lige så meget ham selv han snakker om, måske indstiller han karrieren når den sidste af den gamle skole stopper, så han efterlader det "nye" hold til den nye manager.. Bare en tanke.
Don Kafai
22-02-2008, 23:49
Jeg er ikke så sikker på at det bliver en tidligere United-mand der får posten som United-træner efter Ferguson. Hold som Arsenal, Liverpool, Chelsea, Barcelona osv har da pt en træner der aldrig har haft noget med klubben at gøre, og jeg tror da at ledelsen i United kigger på den mest kvalificerede, fremfor at kigge blandt egne folk først.
Desuden holder jeg stadig fast i, at Queiroz er førstevalget efter Ferguson som det står til lige nu. Hverken Keane, Coppell, Hughes eller Bruce er foran ham i køen, uanset hvor meget mere de har betydet for United.
United DK
23-02-2008, 00:00
hvor gammel var Grand old man da han kom til klubben???
44 år.
Carlos Queiroz. Hmmm. Hvad har folk imod ham? SAF og ham må som udgangspunkt vel have nogenlunde samme fodboldfilosofi - ellers ville deres samarbejde ikke være så velfungerende som det er tilfældet? Manden må også have nogle kompetencer ellers ville SAF da aldrig have taget ham tilbage da han blev fyret i Madrid? Om han egner sig som manager for United - jeg synes, at han skal have chancen for at bevise, at han magter opgaven. Han kender trods alt klubben, spillerne, har haft den bedste mentor man kunne tænke sig - det er da rene plusser.
Jeg tror folk ikke ønsker Queiroz, fordi at han for nogle sæsoner siden var vild med 4-3-3 systemet, som gik elendigt og var dødsygt at kigge på. Og så også at en portugisisk træner som Queiroz måske vil indføre, at vores hold kun blev spillere fra de eksotiske lande, og smed spillere som O'Shea, Fletcher, Simpsons og Brown på porten med det samme. Men jeg tror han får chancen efter Fergie, da han snart har været i klubben i en del år, og ved hvad den står for. Gid at Fergie aldrig stoppede! Jeg kan ikke forestille mig den dag han stopper? :(
Lorensen
23-02-2008, 09:40
Jeg tror folk ikke ønsker Queiroz, fordi at han for nogle sæsoner siden var vild med 4-3-3 systemet, som gik elendigt og var dødsygt at kigge på. Og så også at en portugisisk træner som Queiroz måske vil indføre, at vores hold kun blev spillere fra de eksotiske lande, og smed spillere som O'Shea, Fletcher, Simpsons og Brown på porten med det samme.
Hvis han gjorde det ville han jo blive fyret før han nåede at sige "Hov det var ikke med vijle" !
Jeg tror folk ikke ønsker Queiroz, fordi at han for nogle sæsoner siden var vild med 4-3-3 systemet, som gik elendigt og var dødsygt at kigge på. Og så også at en portugisisk træner som Queiroz måske vil indføre, at vores hold kun blev spillere fra de eksotiske lande, og smed spillere som O'Shea, Fletcher, Simpsons og Brown på porten med det samme. Men jeg tror han får chancen efter Fergie, da han snart har været i klubben i en del år, og ved hvad den står for. Gid at Fergie aldrig stoppede! Jeg kan ikke forestille mig den dag han stopper? :(
Vi behøver ikke være nervøs for et hold fuld af latinoer, da vi om et par år, højst sandsynligt får indført 6+5 reglen i PL..
Efter jeg har læst tråden, så syntes jeg, at man burde kaste en tanke tilbage på vm 2006 og se på det tyske træner team. De gjorde det helt fantastisk. (ved udemærket godt at tyskere ikke er populære i danmark eller england)
Hvis nogen af jer har set filmen Deutschland ein sommer märchen, så begynder man at forstå hvor god en træner han egentlig er. Han hentede det bedste ud af alle spillere til den slutrunde.
Klinnsmann og Jogi Löw.
Men jeg tror at SAF har et par år tilbage.
Endnu en grund til Ramos som træner: http://www.bold.dk/nyt/?vis=80193
Han virker til at have samme folisofi som SAF.. De bedste spiller, og der er ingen der er urørlige..
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.