PDA

Se fuld version : Dani Alves

Oscar
07-05-2007, 20:13
Der har været stort ståhej omkring Micah Richards og det lettere ekstreme beløb vi angiveligt skulle være parate med. Dani Alves er i mine øjne en fuldstændig genial spiller. Hurtig, stærk og teknisk dygtig. Deltager i det offensive, og er solid defensivt. Og så har han også et glimrende spark, både i spil og på dødbolde. Beløbbets størrelse vil nok være i nærheden af Richards', men tror Alves ville være bedre.
1: Han har ikke lige været ude med skade og skal opereres.
2: Det ville være sensationelt at en spiller skifter fra shitty til Utd. Virker som noget af et sats, at skifte mellem de to klubber.

Men hvad synes i?

SuperVida
07-05-2007, 20:47
Alves er bestemt en fremragende spiller, som jeg gerne så i United, men spørgsmålet er hvor sandsynligt det er med Chelsea, Barcelona og Real Madrid som interesserede ud over os, især Barcelona, da jeg mindes, at han selv har udtalt, at han kun vil spille for dem, hvis han skifter fra Sevilla.

Hvad angår Alves >< Richards er det tæt kamp synes jeg. Alves har som du siger ikke lige været alvorligt skadet, men Richards er brite og vil ikke skulle tilpasse sig spillet, som mange brasilianere skal( f.eks. Kleberson).

Jeg mener dog slet ikke en højre back er første eller anden prioritet, da Neville i hvert fald tager nogle sæsoner endnu.

Men kun tiden kan vise, hvad SAF har i tankerne, men Alves ville være spændende :)

Don Kafai
07-05-2007, 20:58
Dani Alves har sine kvaliteter i det offensive. Han er dog overraskende god defensiv, men han bliver mange gange fanget fordi han går op og spiller fløj. Selvfølgelig dejligt med offensive backs, men synes ikke vi skal købe Alves fordi han han ikke har de defensive kvaliteter jeg tror er nødvendige.

$nowman
07-05-2007, 21:42
Dani Alves ville uden tvivl være et fremragende køb. Han er sikkert også bedre end Micah Richards, men jeg tror det vil være stort set umuligt at få ham til United. Han skifter sikkert til R. Madrid, Chelsea eller Liverpool, hvis han skifter.

United DK
07-05-2007, 21:56
Jeg har aldrig været så meget for brasilianske forsvarspillere, da brasilianere af en eller anden grund altid vil være mere offensive, end hvad godt er.

Dines
08-05-2007, 07:29
Han er en fremragende spiller, som har andel i Sevillas succes denne sæson. Dog tror jeg ikke han passer så godt ind på vores hold, da han er rimelig offensiv back. Richards er stadig min favorit, hvis jeg skulle vælge.

KennyN
08-05-2007, 07:33
Alves er jo mere wing eller kantspiller end højreback. Jeg tror hans defensive mangler ville blive udstillet i Premier League.
Så hvis jeg fik frit valg mellem Alves og Richards, ville jeg helt klart vælge Richards. Ikke at Alves er dårlig, slet ikke..

Bugge
08-05-2007, 09:33
Både Madrid, Barca og Chelsea har lidt fesne spillere på højreback positionen så han ender nok der et sted, og han virker utrolig offensivt minded og det ved jeg ikke hvor meget jeg synes om når der også skal kunne forsvares..

Mr.Bak
08-05-2007, 12:32
Jeg er slet ikke i tvivel om, at Alves ville være et fantastisk køb !!
Også da Vorses gode ven Neville, er godt oppe i aldern!:)

JDK
08-05-2007, 14:34
Dani Alves er helt sikkert en rigtig god fodboldspiller, men Neville er 32 år og holder nogle sæsoner endnu - O'shea er 26 og har spillet en ret god sæson - Brown er 27 og har også spillet en ret god sæson! jeg mener at det vil være dumt at købe en ny højreback, da jeg mener vi er godt dækket ind lige der! vi skal kigge på andre pladser, hvor vi måske mangler nogle indkøb mere!

United 4-ever
10-05-2007, 10:03
Alves ville være et super køb, men jeg så hellere Richards i United. Dog må de gerne vente til næste sommer med at opgradere forsvaret. Vi har rigtig mange spillere dernede + Pique kommer tilbage til at forstærkre defensiven. Jeg synes vi skal købe en angriber( Eto'o ) + Nani i år, og så købe Richards næste sommer når Gary er ved at være for gammel.

23Becks
11-02-2008, 14:51
Syns vi i kampen mod city fik udstillet at vi i den grad mangler bredde på visse pladser på holdet.. Vi har egentlig mange spillere på backpladserne, men af dem er det kun Evra som virkelig har offensive kvaliteter... I hans fravær igår spillede O'shea (som jeg rigtig godt kan li) men han kan sku ikke bidrage med noget offensivt og derfor var evra stærkt savnet.. Brown på den anden back har egentligt løst nevilles plads upåklageligt, men han stinker virkelig rent offensivt.. vores alternativer (Simpson, Pique, Evans, m.fl.) er forholdvist uprøvet så jeg mener vi burde forstærke os med en back af høj høj klasse..

Danni Alves har ofte i denne sæson ytret at han gerne vil forlade Sevilla, og der mener jeg sku vi bør slå til.. Vi har pengee til at købe ham, og tror hellere Sevilla vil sælge ham til os, fremfor til enten Barca eller Real som eftersigende også er interesseret i ham.. Alves har virkelig klasse i begge ender af banen, nok mest offensivt, men på et hold som Uniteds er det sku vigtigt at backs'ne kan bidrage med noget frem af banen med den spillestil united spiller.. Og det har vi altså ikke i højresiden...

Et andet alternativ kunne være ham Bosingwa fra Porto.. Har set ham nogen gange efterhånden både for Portugal og Porto og han er en fremragende spiller.. han burde også være til at købe for et mere rimelig sum end hvad vi skal gi for Alves, og med Quieroz og vores andre Portugiser skulle han nok kunne blive overbevist om at United er klubben for ham:devill:

Er jeg den eneste der syns vi mangler en klasseback eller er der ander der vil melde sig i debatten??

Svendsen
11-02-2008, 14:54
Syns vi i kampen mod city fik udstillet at vi i den grad mangler bredde på visse pladser på holdet.. Vi har egentlig mange spillere på backpladserne, men af dem er det kun Evra som virkelig har offensive kvaliteter... I hans fravær igår spillede O'shea (som jeg rigtig godt kan li) men han kan sku ikke bidrage med noget offensivt og derfor var evra stærkt savnet.. Brown på den anden back har egentligt løst nevilles plads upåklageligt, men han stinker virkelig rent offensivt.. vores alternativer (Simpson, Pique, Evans, m.fl.) er forholdvist uprøvet så jeg mener vi burde forstærke os med en back af høj høj klasse..

Danni Alves har ofte i denne sæson ytret at han gerne vil forlade Sevilla, og der mener jeg sku vi bør slå til.. Vi har pengee til at købe ham, og tror hellere Sevilla vil sælge ham til os, fremfor til enten Barca eller Real som eftersigende også er interesseret i ham.. Alves har virkelig klasse i begge ender af banen, nok mest offensivt, men på et hold som Uniteds er det sku vigtigt at backs'ne kan bidrage med noget frem af banen med den spillestil united spiller.. Og det har vi altså ikke i højresiden...

Et andet alternativ kunne være ham Bosingwa fra Porto.. Har set ham nogen gange efterhånden både for Portugal og Porto og han er en fremragende spiller.. han burde også være til at købe for et mere rimelig sum end hvad vi skal gi for Alves, og med Quieroz og vores andre Portugiser skulle han nok kunne blive overbevist om at United er klubben for ham:devill:

Er jeg den eneste der syns vi mangler en klasseback eller er der ander der vil melde sig i debatten??

alves? han er den dårliste forsvarspiller. han er go ofensivt og go på frispark, men han er dårlig defensiv. mit ønske ville være richards fra shity. han har sefølig lige skrevet kontrakt med dem men han kan vel købes fri???
Bosingwa kender jeg ikke så godt men det vigtigt at en back kan forsvare

NtotheT
11-02-2008, 15:19
Selvom jeg er fan af Alves og Bosingwa, vil jeg hellere ty til Richards eller Simpson
1) De er englændere
2) De kan forsvare ( Richards er bedre i def end off og omvendt med Simpsons)
3) De kender den britiske liga godt

Osv ..
- Jeg synes at vi herinde hele tiden kræver at vi køber. Det ødelægger jo bare den akademi vi har i klubben, så synes derimod ikke at vi har så slemt tilberedt. Problemet er bare en kvalificeret venstre back a la Evra. En der kæmper, er god i det offensive, såvel i defensive.
Med hensyn til Brown er det kun godt vi har ham. Derved får vi det såkaldte " Elastik " i vores formation. For hvis Brown ikke var med på holdet, ville vi have solgt holdet flere gange i løbet af en kamp. Det kun fornuftigt at der er en forholdsvis god offensiv men ekstremt stærk højre back, mens venstre backen er en sulten offensiv venstre back. Jeg håber ikke der bliver ændret på det :)

Glory Man United
11-02-2008, 15:28
Alves ville vel partout løbe ind i Ronaldo, for de kommer sgu da til at gå efter de samme bolde og stå i vejen for hinanden!

Og hvis SAF forsat pønser på Scholes/Anderson på den centrale midtbane, så skal vi vidst da snart stille op med 2 keepere

United DK
11-02-2008, 15:33

Vi har ikke et navn på højre backen, andet end Neville, som så er skadet, men jeg synes ikke vi skal gå ud og købe en ny højre back, for det er ikke derfor at vi måske hænger fem point efter Arsenal om otte timer.

Mht. til Richards, så er han væsentligt bedre som centreforsvar fremfor back, hvilket Capello også har fundet ud af.

Høgsted
11-02-2008, 17:05
Daniel Alves er en verdensklasse back men tror ikke han vil få den store succes i England. Han skal spille i Spanien. Enig med at Richards ville være fantastisk. Han er bundsolid

Kofoed
11-02-2008, 17:20
Nu skal man lige huske på at Richards lige har skrevet under på en ny kontrakt for City, så i mine øjne er han ude af billedet.. Men ser gerne at vi satser på Simpson..

Høgsted
11-02-2008, 17:44
Husker også et interview sidste sommer hvor Richards udtalte at han var Arsenal fan

CC
11-02-2008, 17:47
Solskjær var også liverpool fan, men det gik da fint alligevel:D

Høgsted
11-02-2008, 17:53
Var jeg faktisk ikke klar over. Mon ikk det har ændret sig lidt med årene.
Men Richards spiller jo i forvejen for en rival så det gør det formentligt endnu sværere at få ham

ChristianR
11-02-2008, 17:57
Var jeg faktisk ikke klar over. Mon ikk det har ændret sig lidt med årene.
Men Richards spiller jo i forvejen for en rival så det gør det formentligt endnu sværere at få ham

I hvert fald nok endnu dyrere.

CC
11-02-2008, 17:57
Tror heller ikke selv vi får Richards, selvom hans talent er tydeligt... Men er fint tilfreds med Simpson, så er overbevist om at han kan klare det hvis bare han får noget kamptræning...

Dines
11-02-2008, 18:46
Richards vil imo være den ultimative spiller at få. Han er om nogen det største forsvarstalent i England, og han vil være fremragende at få, selvom han vil få svært ved at slå Rio eller Vidic af. Men tror bare det er umuligt, da han spiller for City. Og kommer vi med et bud, så vil Chelsea også være der, og så kender vi historien med penge. Eneste mulighed ville være, hvis han godt vil blive boende i Manchester, og samtidig spille for et godt hold.

Han har iøvrigt lige forlænget med City. Så det skulle nok gøre skiftet endnu mindre usandsynligt.

Alves er udentvivl en fremragende moderne back. Alligevel er jeg fortaler for, at vi satser lidt på Simpsons og ser hvad der er i ham. Tror godt han på sigt kan afløse Neville.

Koby
14-05-2008, 09:42
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_3562901,00.html

Ved godt der står han nok tager til Barca, men for faen, hvad skal de bruge ham til? Det kunne da være meget sjovt hvis prisen er til at leve med. 200+ mio. kr. synes jeg dog er waaaaay too much...

Meninger??

United DK
14-05-2008, 09:52
http://www.skysports.com/story/0,19528,11667_3562901,00.html

Ved godt der står han nok tager til Barca, men for faen, hvad skal de bruge ham til? Det kunne da være meget sjovt hvis prisen er til at leve med. 200+ mio. kr. synes jeg dog er waaaaay too much...

Meninger??

Zambrotta er angiveligt på vej til Milan, og i såfald vil de jo mangle en højre back.

Bugge
14-05-2008, 11:20
Barcelonas eneste forsvar er angreb, det så vi mod os selv i CL.. Det er det eneste de kan finde ud af, men det er de til gengæld også gode til.. Så lad dem endelig få Alves til deres totalfodbold..

KennyN
14-05-2008, 11:43
Alves ville passe bedre ind i Barcelona end hos United. Han er ikke en god nok defensiv back til at kunne klare presset i Premier League. Det er i hvert fald min mening. Han er glimrende offensivt, men mangler for meget i defensiven, til han er værd at smide 20 mio. £ efter..

robinho
14-05-2008, 11:49
jo men hvem siger at han ikke kan lære det, ligesom evra fik lært det???

Det er jo ikke fordi alves er lille, og han er jo også hurtig.

Forstår godt jeres pointe med at han ligger i samme side som ronaldo, og med ham og evra samtidig ville det gå amok, men chelsea har også haft snøren ude efter ham, og der ville han ihvertfald også skulle have lært at disponere spillet, og tror sagtens fergie kan lære alves det. Det må alves jo forvente hvis han vil spille i en af de helt store klubber i europa.

snegl
14-05-2008, 12:44
jo men hvem siger at han ikke kan lære det, ligesom evra fik lært det???

Det er jo ikke fordi alves er lille, og han er jo også hurtig.

Forstår godt jeres pointe med at han ligger i samme side som ronaldo, og med ham og evra samtidig ville det gå amok, men chelsea har også haft snøren ude efter ham, og der ville han ihvertfald også skulle have lært at disponere spillet, og tror sagtens fergie kan lære alves det. Det må alves jo forvente hvis han vil spille i en af de helt store klubber i europa.

Jeg er enig. Evra kompenserer for meget via hans hurtighed. Det kan godt være Alves + Ronaldo vil blive for offensivt, men tænk lige hvor meget offensivt vi så kunne skabe. Meget mere end med Richards ihvertfald. Og det vil blive meget mere uforudsigeligt og underholdende hvis man kan få en duo kørende med Alves og Ronaldo. Sidste sæson hvor Neville gik med frem konstant var virkelig godt for holdet. Det hele var så alsidigt.

Jeg har aldrig set om Alves er god eller dårlig defensivt. Jeg tror egentlig mange herinde japper med på "rygtet" om at han er ringe defensivt fordi han deltager meget i det offensive spil.
Han får selfølgelig en rolle at opfylde i United hvor han måske ikk kan være lige så offensiv som i Sevilla.

Jeg så ham gerne i klubben. Han minder meget om Evra rent offensivt synes jeg. Mon ikke en så talentfuld spiller kan lære (hvis han ikk kan det) at spille defensivt også?

Damien
14-05-2008, 14:05
Alves ville passe bedre ind i Barcelona end hos United. Han er ikke en god nok defensiv back til at kunne klare presset i Premier League. Det er i hvert fald min mening. Han er glimrende offensivt, men mangler for meget i defensiven, til han er værd at smide 20 mio. £ efter..

Enig.. Syntes Alves er mere wing end back derfor kan han imo. ikke bruges i England med mindre man smider ham frem på midtbanen..

Daniel
14-05-2008, 18:30
Jeg er enig. Evra kompenserer for meget via hans hurtighed. Det kan godt være Alves + Ronaldo vil blive for offensivt, men tænk lige hvor meget offensivt vi så kunne skabe. Meget mere end med Richards ihvertfald. Og det vil blive meget mere uforudsigeligt og underholdende hvis man kan få en duo kørende med Alves og Ronaldo. Sidste sæson hvor Neville gik med frem konstant var virkelig godt for holdet. Det hele var så alsidigt.

Jeg har aldrig set om Alves er god eller dårlig defensivt. Jeg tror egentlig mange herinde japper med på "rygtet" om at han er ringe defensivt fordi han deltager meget i det offensive spil.
Han får selfølgelig en rolle at opfylde i United hvor han måske ikk kan være lige så offensiv som i Sevilla.

Jeg så ham gerne i klubben. Han minder meget om Evra rent offensivt synes jeg. Mon ikke en så talentfuld spiller kan lære (hvis han ikk kan det) at spille defensivt også?

Alves bliver regnet som dårlig defensiv fordi man aldrig har ham i forsvaret. Det meste at tiden render han rundt alle mulige andre steder på banen og det er farligt når modstanderene slår kontra.

RAppel
14-05-2008, 18:44
Hvilket henleder tanken på Cosmin Contra, jo tak! :D

Hvis det ikke lige var fordi han var så gammel

Anderson-8
08-06-2008, 13:56
Nu er spørgsmålet om Dani Alves så i hvert fald slut da han har sluttet sig til Fc Barcelona. Personligt finder jeg det lidt ærgerligt da han er samme type som Evra - fantastisk offensivt og defensivt

Bugge
08-06-2008, 14:08
Nu er spørgsmålet om Dani Alves så i hvert fald slut da han har sluttet sig til Fc Barcelona. Personligt finder jeg det lidt ærgerligt da han er samme type som Evra - fantastisk offensivt og defensivt

Fantastisk defensivt? Sku vi nu ik liiiiige..

Han er en klassespiller i det offensive, men jeg har ikke set specielt meget til ham på egen banehalvdel for Sevilla, så jeg tror det er fint at han ryger til Barcelona og ikke til os.. Han er ikke en bedre forsvarsspiller end Wes, men han er dygtig fremad banen..

JDK
08-06-2008, 14:10

Defensivt? hmm... han er genial offensiv, men defensivt synes jeg ikke at han er specielt god, så jeg synes det er fint at han kommer til Barcelona, da jeg aldrig rigtig var fortaler for, at få ham her til United

Krede
08-06-2008, 14:25
Det er og bliver altså en skrøne at Alves ikke kan forsvare. Han er meget stærk defensiv, det er mere disciplinene den er galt med.

Bugge
08-06-2008, 14:27
Det er og bliver altså en skrøne at Alves ikke kan forsvare. Han er meget stærk defensiv, det er mere disciplinene den er galt med.

Jeg påstår ikke at han ikke kan forsvare.. Han er bare ikke bedre end så mange andre højrebacks mht det defensive..
Det er hans offensive kvaliteter der adskiller ham fra de fleste andre backs..

Krede
08-06-2008, 14:29
Jeg påstår ikke at han ikke kan forsvare.. Han er bare ikke bedre end så mange andre højrebacks mht det defensive..
Det er hans offensive kvaliteter der adskiller ham fra de fleste andre backs..

Der er jeg enig. Han er ikke noget monster defensiv, men hans kvaliteter er som en Evra's, dog er han ikke lige så disciplineret, hvorfor jeg er godt tilfreds med at vi ikke fik ham.

RuudVanNissetøj
08-06-2008, 15:41
Daniel Alves har aldrig i mine øjne været en "must have signing". Har hele tiden håbet på, at vi gik hundrede procent efter Lahm, da jeg ser ham passe bedre til engelsk fodbold og vores mentalitet. Han kæmper meget mere for bolden, men Alves ville bestemt ikke være et dårligt køb hvis vi fik ham. Der skulle formentligt bare justeres en del mere på ham sammenlignet med Lahm. Desuden ser jeg en stor force i Lahm, at han kan spille på begge backs. Jeg har et håb om, at vi i løbet af noget tid, kan lade backene skifte mellem hinanden i løbet af en kamp, ligesom vi har gjort mere og mere med fløjene i løbet af sidste sæson. Det gav os en ny dimension i spillet, men kræver helt sikkert meget af spillerene der skal kunne omstille sig hurtigt.

Det hedder nok backs i flertal;) Min fejl...

Martinsen
08-06-2008, 18:45
Dejligt Barcelona købte ham, så behøves jeg ikke mere at frygte vi brænder en masse millioner af på ham.

Kofoed
08-06-2008, 19:16
Dejligt Barcelona købte ham, så behøves jeg ikke mere at frygte vi brænder en masse millioner af på ham.

Præcis.. Dejligt at få nogle af de emner man ikke vil ha, afsat til nogle andre klubber..